Homeفارسیویزای کار قبرس

ویزای کار قبرس

-

ویزای کار قبرس و بررسی آن

ویزای کار قبرس ، شرایط اخذ ویزای کار قبرس و مهاجرت به قبرس از طریق ویزای کاری،موضوعاتی هستند که در این مطلب به آنها پرداخته ایم. چگونه می توان به ویزای کار قبرس دست یافت؟ موسسات کاریابی در قبرس کدامند؟ چه مدارکی جهت اخذ ویزای کاری قبرس مورد نیاز است؟ میزان حقوق و دستمزد نیروی کار در قبرس چقدر است؟این مقاله به این پرسش ها و پرسش های دیگر دیگر پیرامون ویزای کاری کشور قبرس و مهاجرت کاری به قبرس پاسخ داده و مهم ترین و اصلی ترین نکات مربوط به آن را بیان می نماید. ویزای کار قبرس ممکن است از لحاظی مورد استقبال بسیاری از هموطنان مان قرار بگیرد. تعدادی از افراد متخصص و افرادی که تحصیلات دانشگاهی بالایی ندارند، در سال های اخیر به دنبال جستجوی کار در قبرس هستند و بهمین خطر ما تصمیم گرفتیم که در زمینه ویزای کاری قبرس مقاله ای را به تحریر درآوریم. این مقاله که توسط موسسه حقوقی آیلیسترز تهیه و تنظیم گردیده است، به شما اطلاعات کاملی در باب اخذ ویزای کار کشور قبرس و مهاجرت به قبرس از طریق ویزای کار می دهد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

سال 1974 این کشور به دو قسمت تفکیک شد. کشور قبرس جنوبی که اغلب ساکنینش یونانی هستند، به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است اما قسمت ترک نشین که در قبرس شمالی هستند، از پیوستن به اتحادیه اروپا جا مانده است. کشور قبرس هنوز یکی از کشورهای عضو شنگن نمی باشد. چرا که این کشور کاملا به اتحادیه اروپا نپیوسته است و ممکن است افراد از قبرس شمالی به جنوبی تردد کنند و از این حیث مشکلاتی به وجود آید. مذهب نزدیک به 80 درصد مردم کشور قبرس مسیحی است و کمتر از 20 درصد آنها مسلمان هستند. تعدادی از آنها هم ارمنی هستند. در این مقاله به تحلیل قبرس جنوبی که عضو اتحادیه اروپا می باشد، می پردازیم.

ویزای کار قبرس و شرایط دریافت ویزای کار قبرس

جهت اخذ ویزای کار قبرس شما باید بتوانید یک کارفرمای معتبر در کشور قبرس پیدا کنید. مسلماً پیدا کردن کار و اخذ ویزای کار قبرس در صورتی که شما در این کشور استقرار ندارید، امری بسیار پیچیده می باشد. به همین جهت افراد غالبا زمانی که می خواهند در کشوری کار کنند، از راه تحصیل و یا روش های دیگر به کشور هدفشان سفر می کنند و سپس به جستجوی کار در آن کشور می پردازند و یا اینکه کشورهایی که ویزای جستجوی کار به ما ایرانیان ارائه می دهند، مانند آلمان یا اتریش را برای یافتن کار انتخاب می کنند.

کشور قبرس به افراد زیر امکان جستجوی کار در این کشور را می دهد :

  • افرادی که شهروند قبرس هستند.
  • افرادی که اقامت دائم قبرس را دارند.
  • افرادی که ملیت قبرسی ندارند ولی پدر یا مادرشان قبرسی هستند.
  • افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند و مدارکی مانند کارت شناسایی کشورشان و یا پاسپورت دارند.
  • افرادی که با یک شهروند قبرسی ازدواج کرده اند.

ویزای کار قبرس و بررسی ویزای همراه

بر اساس قوانین مهاجرت در کشور قبرس، پس از اینکه نفر اصلی ویزای کار قبرس را اخذ نمود، حق این را دارد که خانواده اش را با خود همراه سازد. در صورتی که :

  • اقامت قانونی برای دست کم دو سال در جمهوری قبرس را داشته باشد.
  • مجوز اقامت حداقل یک ساله را داشته باشد.
  • دلیل معقولانه برای حق اقامت دائم داشته باشد.

تبصره : چنانچه فردی که ویزای کاری قبرس را دارد، در شرکتی استخدام شده باشد و اجازه اقامت دریافت کرده باشد، لزومی به اقامت قانونی حداقل دو ساله را برای پیوست خانواده ندارد.

ویزای همراه کار در قبرس شامل افراد زیر خواهد شد :

  • همسر در شرایطی که حداقل یک سال قبل از تاریخ درخواست، ازدواج کرده باشید. به شرطی که همسرتان بالای 21 سال باشد.
  • فرزندان کسی که ویزای کار قبرس را دارد، حتی فرزندی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.
  • فرزندان همسر کسی که ویزای کار قبرس را داراست، حتی فرزندی که به فرزندخواندگی گرفته شده است.

مقصود از فرزند، فرزندان زیر 18 سال که ازدواج نکرده باشند، می باشد.

برای همراهان (فرزند و همسر) ، چنانچه ملزومات دریافت ویزای همراه را نداشته باشند (برای نمونه، تاریخ اعتبار پاسپورت آنها کوتاه باشد و یا اینکه مدت کمی ازدواج گذشته باشد)، مجوزاقامت موقت داده خواهد شد. یعنی همراهان می توانند به قبرس سفر کنند و اجازه اقامت موقت اخذ کنند.

همراهان بعد از سفر به قبرس، در کمتر از 7 روز کاری می بایست به اداره ثبت و مهاجرت مراجعه کرده و مجوز اقامت اخذ کنند.

نخست به همراهان یک ویزای یک ساله اعطا خواهد شد که البته قابل تمدید نیز می باشد. گفتنی است که مدت زمان کارت اقامت، نمی تواند بیش از مدت زمان اعتبار پاسپورت باشد.

ویزای کار قبرس و مدارک مورد نیاز ویزای کار قبرس

جهت دریافت ویزای کار قبرس، شما می بایستی مدارکی را فراهم نمایید. در زیر شما می توانید مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار قبرس را مشاهده نمایید. لطفا پیش از هر کاری جهت اخذ ویزای کار قبرس، مدارک لازم آن را با دقت بررسی نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار قبرس :

  • تکمیل فرم ویزا (فرم M58و M64)
  • عکس
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه قرارداد کاری که توسط وزارت کار و بیمه تائید شده باشد
  • پرداخت هزینه 20 پوند قبرس
  • ارائه مدارکی مبنی بر مشخص بودن محل سکونت (مانند اجاره نامه و …)
  • بیمه نامه مسافرتی

 

 

ویزای کار قبرس و میزان حقوق در قبرس

روزهای کاری در قبرس، 6 روز و تعداد ساعات کاری در هفته، 40 ساعت می باشد همچنین کمترین حقوق در قبرس بر مبنای 40 ساعت کار در هفته محاسبه می گردد و ساعات کاری در قبرس، بیشتر از 44 ساعت در هفته نباید باشد.

برای اخذ ویزای کار قبرس، در قرارداد کاری شما می‌بایست حتما حداقل حقوق کشور قبرس لحاظ گردد. زیرا اگر شما کاری که از طریق کارفرما در قبرس پیدا می کنید، حقوقی پائین از آنچه که به عنوان کف حقوق در قبرس شناخته می شود، باشد، شما نمی توانید ویزای کار قبرس را اخذ نمایید.

حداقل حقوق در قبرس 870 یورو در ماه می باشد که این حقوق برای دستیاران فروشگاه، دستیاران پرستار، آرایشگران، دستیاران مهدکودک می باشد. عموما پس از شش ماه کار در کشور قبرس، حداقل حقوق به 924 یورو در ماه افزایش پیدا می کند. حداقل حقوق و دستمزد برای پناهجویانی که به عنوان یک کارگر غیرمتخصص مشغول به کار در بخش کشاورزی هستند، 425 یورو در ماه می باشد که البته این مبلغ با محل اقامت و غذا می باشد. این در حالی است که کارگران ماهر در بخش کشاورزی، پائین ترین سطح حقوق شان 767 یورو ماهیانه می باشد که البته این مبلغ بدون محل اقامت و غذا است.
افزون بر آمار بیکاری، یکی از سایر شاخصه های اقتصادی که بر روی کار در یک کشور و وضعیت مخارج زندگی اثرگذار است،‌ درصد مالیات بر درآمد آن کشور می باشد. درصد مالیات بر درآمد شخصی در کشور قبرس در چند سال گذشته بر روی نرم ثابت 35 درصد قرار دارد. توضیح بیشتر اینکه درصد مالیات بر در آمد در کشور قبرس در بین سالهای 1995 تا 2018 در میانگین 35 درصد بوده است که در کل سال های بیان شده بالاترین نرخ مالیات بر درآمد در قبرس در سال 1996 به میزان 40 درصد و پایینترین آن در سال 2003 به میزان 30 درصد ثبت شده است. در نمودار زیر قادرید درصد مالیات بر درآمد در کشور قبرس را در سالهای گذشته مشاهده نمایید :

ویزای کار قبرس و مشاغل موردنیاز 2019

زمانی که شما دریافت ویزای کاری کشوری را هدف قرار می‌دهید، مسلماً باید مشاغلی که آن کشور در آن دچار کمبود می‌باشد و مورد نیاز است را در نظر بگیرد.چرا که این که کشورها در حالتی به شما به عنوان یک نیروی خارجی شانس دریافت ویزا را می دهند که در کشور خودشان دچار کمبود نیروی متخصص در زمینه ی مورد نیازشان باشند. برای اخذ ویزای کاری قبرس، درادامه لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را در سال های گذشته را برای شما عزیزان نمایش می‌دهیم :

  • مهندس برق الکترونیک
  • مدیر مالی
  • متخصص IT
  • پرستاران و ماماها
  • متخصصان حقوقی
  • معلم دبیرستان و استاد دانشگاه

ویزای کار قبرس و نحوه کاریابی در قبرس

برای گرفتن ویزای کار قبرس، شما باید نخست یک کارفرما در کشور قبرس پیدا کنید. به سبب بالا رفتن آمار بیکاری در قبرس، یافتن کار از راه دور برای افرادی که اقامت این کشور را ندارند، بسیار سخت میباشد. بعضی از اشخاص تصور می کنند که قادر هستند با ویزای توریستی به قبرس سفر کرده و در همان جا در صورت پیدا کردن کار، ویزای خویش را به ویزای کاری تبدیل کنند.در حالیکه براساس قوانین و مقررات، قابلیت تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری وجود ندارد و فرد مجبور است به کشور خود برگردد و دوباره برای ویزای کاری تقاضا دهد.

چنانچه شما اقامت قبرس را دارید، این امکان برای شما فراهم است تا به اداره کار قبرس رجوع کنید. در اداره کار این کشور می‌توانید با داشتن گذرنامه و یا کارت اقامت ثبت نام کنید. شما قادرنیستید در حالی که اقامت قبرس را ندارید، برای پیدا کردن کار به اداره کار قبرس تقاضا بدهید. همینطور شما قادرهستید به موسسات کاریابی غیردولتی و یا اتاق بازرگانی و صنایع قبرس (KEBE) رجوع کنید. شما میبایست کارنامه ی خود را که دربردارنده ی اطلاعات تکمیلی فردی، تحصیلی و کاری شما می باشد را به شکل یک فایل تهیه کرده و به موسسات کاریابی تحویل دهید. حتی شما این قابلیت را دارید که در روزنامه هایی که برای تقاضای شغل در آن آگهی می شود نیز، به دنبال کار بگردید.

ویزای کار قبرس و موسسات کاریابی در قبرس

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از روش های جستجوی کار در قبرس و اخذ ویزای کار قبرس ، از روش پیدا کردن شغل درموسسات کاریابی می باشد. شما قادرهستید از روش آپلود سابقه کاری خودتان در موسسات کاریابی معتبر، به دنبال کارفرما باشید.

در زیر لیست برخی از موسسات کاریابی معتبر در قبرس را می توانید مشاهده نمایید :

  • STAFFMATTERS RECRUITMENT SPECIALISTS
  • PLUTON EMPLOYMENT AGENCY
  • AP EXECUTIVE LIMASSOL
  • ATLAS PROFESSIONALS CYPRUS
  • CYPRUS HOSPITALITY JOBS
  • GCA
  • CAREER FINDERS LTD
  • ERGODOTISI.COM

ویزای کار قبرس و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قبرس

بسیاری از افراد که به دنبال پیدا کردن شغل در قبرس هستند، قصدشان از دریافت ویزای کاری قبرس ، دریافت اقامت قبرس به طور دائم و دریافت تابعیت قبرس است. اما همانطور که بیان شد، قبرس جنوبی کشوری است عضو اتحادیه اروپا که هنوز عضو شنگن نمی باشد و اشخاص قادر نیستند به اسانی با داشتن گذرنامه ی قبرس ، در سایر کشورهای اروپایی کار و زندگی کنند. از این رو دریافت ویزای کاری قبرس ممکن است مورد تقاضای طیف کوچکی از متقاصیان باشد.

در صورت برخورداری از شرایط زیر، اشخاص قادرند از روش ویزای کار قبرس و تبدیل آن به اقامت دائم، تابعیت قبرس را دریافت نمایند :

  • حداقل سن 21 سال
  • حداقل 7 سال اقامت قانونی در قبرس (برای افرادی که فرزند قبرسی دارند، به 5 سال کاهش پیدا کرده است)
  • 12 ماه قبل از تاریخ درخواست تابعیت و پاسپورت قبرس، به صورت دائم و مسمتر در قبرس حضور داشته اند.
  • دارا بودن شخصیت اجتماعی قابل قبول (نداشتن سوء پیشینه و … )

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید بر روی لینک مطلب اخذ ویزای تابعیت از طریق کار در قبرس از همین وبسایت کلیک کنید.