پاسپورت قبرس

-

پاسپورت قبرس و بررسی راهها و شرایط اخذ تابعیت و شهروندی قبرس

پاسپورت قبرس و روش های دریافت اقامت قبرس ، شهروندی ، تابعیت این کشور در این مطلب مطالعه و بازبینی خواهیم کرد. چگونه و از چه راههایی می توان پاسپورت قبرس را بدست آورد؟ اعتبار و قدرت پاسپورت قبرس در جهان چقدر است؟ آیا میشه پاسپورت قبرس رو خرید؟ بهترین و سریعترین روش اخذ پاسپورت قبرس اروپایی چیست؟ پاسخ همه این سوالات در این مقاله نهفته است. اخذ پاسپورت کشور قبرس از طرق مختلفی صورت می‌پذیرد. پاسپورت قبرس جزء قوی ترین پاسپورت های دنیا می باشد. با اخذ پاسپورت این کشور شما اجازه تردد به کل اروپا خواهید داشت و هرجا اتحادیه که مایل باشید می توانید به کار و زندگی مشغول شوید. ما در ادامه مهم ترین و اصلی ترین موضوعات را به طور کامل و جامع در مورد مهاجرت به قبرس و اخذ پاسپورت کشور قبرس توضیح خواهیم داد. به شما پیشنهاد می شود با نمایندگان حقوقی مجرب که آشنا به امور مهاجرتی می باشد، مشورت فرمایید. همواره می توانید جهت دریافت پاسخ پرسش هایتان و تصمیم هوشمندانه در زمینه های مرتبط با مهاجرت، با موسسه حقوقی آیلیسترز و مشاوره با متخصصان ما ارتباط حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم را در این جهت بدست آورید.

پاسپورت قبرس و شرایط عمومی

اشخاص پیش از مهاجرت به کشور قبرس لازم است آگاهی کاملی در مورد شرایط کلی این کشور داشته باشند. کشور قبرس بخشی از اتحادیه اروپا به حساب می آید. جزیره ای است که در شرق مدیترانه قرار گرفته است و دارای آب و هوای بسیار معتدل و مدیترانه ای می باشد و دارای مناظر بسیار زیبایی است که سالیانه مردم زیادی را مجذوب خود می نماید. مساحت این کشور 9،251 کیلومتر مربع است. قبرس به دو قسمت قبرس شمالی (ترک نشین) و قبرس جنوبی (یونانی نشین) قسمت شده است و زبان رسمی این کشور زبان یونانی و ترکی می باشد.

پایتخت کشور قبرس نیکوزیا است. جمعیت این کشور نزدیک به یک میلیون و صدو هفتاد هزار نفر است، که تعداد بیشماری از جمعیت این کشور را یونانی ها شکل داده اند که در قسمت قبرس جنوبی زندگی می کنند. اقلیت های کشور قبرس مسیحی (کاتولیک، مارونی و ارمنی) هستند. جهت دریافت پاسپورت قبرس باید اصول و ضوابط مرتبط به اقامت و تابعیت و فرق آنها را بدانید. اقامت یک رابطه مادی و حقوقی نسبت به کشور مقابل دارد و تابعیت بر اساس حقوق بین الملل خصوصی به این معنی می باشد که شخص عضوی از جمعیت شکل دهنده دولت می باشد، در اصل یک رابطه سیاسی، بین المللی، داخلی، حقوقی و معنوی بین شخص و کشور قبرس است که این سبب می شود که در قبال یکدیگر وظایفی داشته باشند.

اخذ پاسپورت و تابعیت یک کشور بر مبنای تولد، بر دو اصل خاک و خون است، که کشور قبرس از قاعده خون تبعیت می کند. به همین سبب اگر یکی از والدین (پدر یا مادر) تابعیت قبرس را داشته باشند، به فرزندشان تابعیت قبرس داده میشود و فرزند می تواند پاسپورت قبرس را دریافت نماید.

پاسپورت قبرس و اعتبار آن

کشور قبرس از نظر قدرت گذرنامه در تمام دنیا در رتبه هفتم (مشترک با رومانی) جای گرفته است. شما با خرید یا بدست آوردن پاسپورت این کشور قادر خواهید بود تا به 122 کشور جهان بدون محدودیت و بدون احتیاج به دریافت ویزا سفر کنید. شایان ذکر است که برای سفر به 43 کشور نیز احتیاج به اخذ ویزای فرودگاهی در کشور مورد نظر (یا اصطلاحا Visa-on-Arrival )‌ خواهید داشت.

قدرت پاسپورت قبرس نشان دهنده ی ارزش اعتباری پاسپورت این کشور در تمام دنیا می باشد. هر فردی که صاحب پاسپورت قبرس می‌باشد اجازه ورود بدون محدودیت به ۱۲۲ کشور را خواهند داشت. گرچه جهت ورود به ۷۶ کشور مجبور به دریافت ویزا خواهید شد، که در جدول پایین با شرح جزئیات قابل توجه می باشد.

پاسپورت قبرس و روش های اخذ پاسپورت

متقاضیان جهت دریافت پاسپورت قبرس باید به این موضوعدقت داشته باشند که با توجه به موقعیتشان کدام مسیر مناسب می باشد، تا بتوانند مناسب ترین انتخاب را داشته باشند. همانطور که اطلاع دارید پاسپورت قبرس از روش های متفاوتی امکان پذیر می باشد، که ذیل به بررسی هرکدام می پردازیم:

اخذ پاسپورت قبرس از طریق کار

دریافت اقامت از راه ویزای کار با در نظر گرفتن شرایطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ممکن می باشد. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به دنبال کار در قبرس هستند، برای ورود به این کشور احتیاج به مجوز کار و همینطور دریافت ویزای کار خواهند داشت. متقاضی باید از یک کارفرمای قبرسی پیشنهاد شغلی یا همان Job offer دریافت نماید. صدور مجوز کار وابسته به این خواهد بود که فرد دارنده شرایط در کشور قبرس و اتحادیه اروپا برای انجام آن کار پیدا نشود. که بعد از آن اجازه ی کار 3 ماه تا یک ساله برای او صادر خواهد شد. شایان ذکر است که تا 4 سال قابلیت تمدید وجود دارد و بعد از گذشت 4 سال تمدید آن ممکن نمی باشد، مگر آنکه فرد در یک شرکت استخدام شود و از حقوق بالایی بهرمند گردد.

کمترین حقوق و دستمزد در کشور قبرس 870 یورو می باشد. که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش و … بسیار کم می باشد.

یکی از اصلی ترین نکات جهت دریافت ویزای کار در کشور هدف، بررسی نرخ بیکاری و حداقل حقوق یا دستمزد آن است، که برای هر متقاضی بسیار دارای اهمیت می باشد. طبق نمودار پایین نرخ بیکاری در کشور قبرس در ژانویه سال 2019 برابر با 4/7 درصد بوده، که از سال 2017 تاکنون سیر نزولی داشته است.

در زیر گراف نرخ بیکاری کشور قبرس را از سال ۲۰۱۸ تا اکنون مشاهده می کنید:

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قبرس به شرح زیر می باشد:

  • فرم های درخواست M.58 و M.64
  • کپی گذرنامه
  • گواهی پزشکی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ساله
  • یک ویزای کوتاه مدت صادر شده از سفارت قبرس
  • بیمه نامه
  • اجاره نامه یک ملک با اعتبار حداقل یک ساله
  • توافق نامه استخدامی حداقل یک ساله
  • گواهی عدم سوء پیشینه

مشاغلی که در قبرس بیشتر مورد نیاز هستند:

  • مهندسی برق
  • فناوری اطلاعات (IT)
  • امور مالی
  • مهندسی مخابرات
  • مشاور املاک
  • صنعت حمل و نقل دریایی

اخذ پاسپورت قبرس از طریق تحصیل

همانطور که میدانید تحصیل در کشورها به صورت مستقیم منجر به اخذ پاسپورت نمی گردد. کشور قبرس نیز از این قاعده تبعیت می‌کند، تحصیل در کشور قبرس به تنهایی سبب اخذ اقامت و دریافت پاسپورت نخواهد شد. دانشجو بعد از پایان تحصیلات می‌بایست در آن کشور شغل پیدا کند و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تغییر دهد. فقط در این صورت به فرد مجوز اقامت داده می شود. تحصیل در کشور قبرس در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ممکن می باشد و دانشگاه های این کشور آماده پذیرش دانشجویان از تمامی نقاط دنیا می باشند. سیستم اموزشی برجسته ی کشور قبرس از دو بخش دولتی و غیرانتفاعی تشکیل می شود. در ادامه به شرح کامل این مقاطع خواهیم پرداخت.

تحصیل در دوره ی کارشناسی ملزم به ارائه دیپلم ۱۲ ساله می باشد. این مقطع ۴ سال زمان می‌برد. شما می توانید در رشته های فنی و مهندسی، علوم انسانی ریاضیات، پزشکی، حقوق و … تحصیل نمایید. برای تحصیل در این مقطع احتیاج به آیلتس ۶ می باشد. مخارج تحصیل در مقطع کارشناسی به طور متوسط ۳۰۰۰ یورو تا۱۰۰۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس بطور معمول دو سال طول میکشد. دانشجویان خارجی از تمام نقاط دنیا می توانند برای تحصیل در این دوره اقدام نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد و در این مقطع احتیاج به آیلتس 6.5 آکادمیک می باشد. شایان ذکر است که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توان بدون مدرک زبان اقدام نمود و دوره زبان را در کشور قبرس گذراند.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور قبرس مدت زمان 3 الی 5 سال انجام می پذیرد. تحصیل در این مقطع احتیاج به تایید استاد راهنما یا سرپرست دارد، در واقع کارنامه ی علمی شخص درخواست کننده به دست استاد راهنما مورد بررسی می‌شود و شخص در پایان پس از مصاحبه مورد تایید قرار گرفته و می تواند پذیرش تحصیلی دریافت نماید. در اصل باید پروپوزال خود را به سرپرست ارائه دهید و با او بی واسطه مکاتبه داشته باشید. از ملزومات این مقطع تحصیلی ارائه مدرک زبان می باشد و بیشتر احتیاج به مدرک زبان آیلتس بالای 7 می باشد. در مقطع دکتری محدودیت سنی وجود ندارد و گپ تحصیلی اهمیت چندانی ندارد،ضمنا افراد می توانند هنگام تحصیل در دوره ی دکتری در کشور قبرس به صورت متوسط 30 ساعت در هفته پاره وقت کار کنند.

  • دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت و مدت زمان آن برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲۰ ساعت در هفته خواهد بود.
  • اگر دانشجویان خارجی قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند والدین و یا همسر وی به عنوان همراه نمی توانند از ویزا استفاده کنند و فقط با استفاده از ویزای گرشگری ۹۰ روزه می توانند به این کشور سفر کنندد.
  • در جدول زیر برخی از مهم ترین دانشگاه های قبرس با توجه به رنکینگ آن ها قابل ملاحظه می باشد.
نام دانشگاهشهررنکینگ
University of CyprusNicosia1
Uluslararasi Kibris ÜniversitesiLefkosía2
University of NicosiaNicosia3
Dogu Akdeniz ÜniversitesiFamagusta4
Yakin Dogu ÜniversitesiLefkosía5
Girne Amerikan ÜniversitesiKyrenia6
European University CyprusNicosia7
Cyprus University of TechnologyLimassol8
Lefke Avrupa ÜniversitesiLefke9
Frederick UniversityNicosia10

اخذ پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری

اقامت در کشور قبرس از روش سرمایه گذاری در قبرس همواره به سبب مکانیزم مالیاتی به سود سرمایه گذار می باشد و انگلیسی زبان بودن بیش از %۸۰ از جمعیت این کشور و همینطور داشتن پایین ترین آمار جرم و جنایت در میان کشور های اروپایی، همواره مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران کشور های خارجی می باشد. کشور قبرس به زودی در اتحادیه شنگن عضو خواهد شد و از این رو می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

  • سرمایه گذاری از طریق خرید املاک و مستغلات و پروژه های زیرساختی
    دریافت اقامت دائم کشور قبرس به روش خرید ملک یکی از راحت ترین و سریعترین راه های سرمایه گذاری می باشد به این گونه که شخص می‌بایست مبلغ حداقل ۳۰۰ هزار یورو را در حداکثر ۲ ملک سرمایه گذاری نموده تا بتواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. اخذ این ویزا ۲ ماه به زمان نیاز دارد و شامل همراهان از قبیل همسر و فرزندان وابسته تا سن ۲۵ سال می شود. اقامت دائم کشور قبرس دارای فوایدی مانند امکان رفت و امد بین کشور های عضو اتحادیه اروپا را برای شما را به ارمغان می آورد و این مورد هم شایان ذکر است که اقامت همیشگی کشور قبرس شرط حضور ندارد و اشخاص خانواده که دارای این اقامت می باشند، فقط احتیاج به ۱ بار سفر به کشور قبرس در طی ۲ سال می باشند. کشور قبرس همینطور سریع ترین و راحت ترین روش دریافت تابعیت از راه خرید پاسپورت این کشور را در اختیار افراد سرمایه دار قرار داده و این روش به این‌گونه می باشد که درخواست کننده می‌بایست مبلغ 2 میلیون یورو ملک خریداری نموده و ظرف مدت ۶ ماه پاسپورت قبرس را اخذ نماید. شخص با داشتن پاسپورت قبرس می تواند آزادانه در کشور های اتحادیه اروپا مانند آلمان، اتریش، فرانسه و بسیاری از کشور های دیگر زندگی و کار کرده و یا به تحصیل بپردازد. موضوع قابل ملاحظخ در رابطه با خرید پاسپورت قبرس این است که فرد می تواند بعد از ۳ سال، تمام دارایی های خویش به غیر از معادل ۵۰۰ هزار یورو را به فروش برساند.
  • سرمایه گذاری از طریق شراکت در دارایی های مالی شرکتها و یا سازمان های قبرس
    در این‌گونه از سرمایه گذاری شخص سرمایه گذار می‌بایست دست کم ۲ میلیون یورو را به هدف خرید و یا ثبت و یا مشارکت در شرکت هایی که در کشور قبرس وجود دارند سرمایه گذاری نماید. در این روش شرکت ها می بایست حتما در کشور قبرس بوده و حداقل ۵ شهروند قبرسی در این شرکتها استخدام شوند.
  • سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری و یا کسب مجوز از سوی کمیسیون اوراق بهادار و بورس کشور قبرس
    شخص می‌بایست در این روش واحد هایی به مبلغ حداقل ۲ میلیون یورو را در صندوق های سرمایه گذاری جایگزین (AIF) خریداری کند. و یا اینکه مبلغ دست کم ۵۰۰ هزار یورو را به خرید سهام و اوراق قرضه دولتی اختصاص دهد. در این روش بعد از گذشت ۳ سال به شخص درخواست کننده اقامت دائم اعطا خواهد شد.
  • سرمایه گذاری ترکیبی
    در این شیوه شخص سرمایه گذار می تواند به صورت ترکیبی از موارد ذکر شده سرمایه گذاری خود را انجام دهد. در هر صورت مجموع سرمایه گذاری وی می‌بایست دست کم ۲ میلیون یورو شود.

اخذ پاسپورت قبرس از طریق تولد

براساس قاعده ی کلی، کشورها از دو اصل خاک و خون تبعیت می کنند. اغلب کشورها مثل کشورهای اتحادیه ی اروپا از قانون اصل خون پیروی می کنند. به همین سبب کشور قبرس از قاعده خون نیز پیروی می کند. یعنی فرزندی که تازه متولد شده است بدون در نظر گرفتن محل تولد تابعیت را به صورت مستقیم از پدر و مادر دریافت می نماید. این مطلب توسط آیلیسترز تهیه و جمع اوری شده، هر نوع نسخه برداری از آن بدون بیان منبع شرعا و قانونا حرام و غیر قانونی می باشد. طبق شرایطی که در ادامه ذکر شده است تابعیت والدین به فرزند منتقل می گردد.

  • افرادی که بعد از 16 آگوست 1960 متولد شده اند و پدر آنها در آن زمان تبعه ی قبرس بوده است.
  • افرادی که بعد از 11 ژوئن 1999 متولد شده اند و مادر آنها در آن زمان تبعه ی قبرس بوده است.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت فرزند :

  • گواهی رسمی تولد
  • گواهی رسمی ازدواج والدین
  • کپی پاسپورت والدین
  • مدارک ثبت نام والدین قبرسی
  • پرداخت هزینه 20 یورو برای کپی مدارک و 54/8 یورو برای تمبر

اخذ پاسپورت قبرس از طریق ازدواج

یکی از راه های دریافت گذرنامه ی قبرس ازدواج با یک شهروند قبرسی می باشد. به صورت کلی اشخاصی که علاقه به دریافت گذرنامه ی قبرس از راه ازدواج را دارند می توانند در صورت رعایت نکاتی به این امر دست پیدا کنند که در ادامه به توضیح و بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. اگر فردی با یک تبعه ی قبرسی ازدواج کرده باشد دست کم باید یک سال از ازدواج او بگذرد و همینطور دو سال پیش از تاریخ درخواست، باید در قبرس اقامت داشته باشد. معمولا اشخاصی که با شهروندان قبرسی ازدواج می کنند باید سه سال از تاریخ ازدواجشان گذشته باشد و همینطور نامه ای تحویل دهند که در آن علت درخواست را تعیین کنند. اگر مدت پنج سال از ازدواج فرد با تبعه ی قبرسی گذشته باشد و دارای فرزندی باشند احتیاجی به ارائه ی این نامه نمی باشد. مدارک مورد احتیاج جهت اخذ پاسپورت قبرس از روش ازدواج به شرح ذیل می باشد:

  • مدارک تولد متقاضی
  • مدارک عدم سو پیشینه
  • مدارک ازدواج
  • مدارک تولد فرزندان
  • مدارک شهروندی همسر قبرسی
  • کپی گذرنامه متقاضی
  • کپی پاسپورت همسر قبرسی
  • بیانیه ای از زندگی مشترک تایید شده در جلسه مقامات محلی
  • دو نسخه از درخواست که باید دارای دو تمبر به ارزش 54/8 یورو باشد
  • پرداخت مبلغ 300 یورو

اخذ پاسپورت قبرس از طریق پناهندگی

شایان ذکر است که آیلیسترز هیچ نوع خدمات و مشاوره ای در خصوص پناهندگی قبرس ارائه نمی دهد و این بخش از مطلب صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر شما سروران توضیح داده می شود.

دریافت اقامت قبرس از روش های پناهندگی قبرس ممکن است انتخاب بسیاری از اشخاص باشد. قبرس جزء کنوانسیون ژنو (کنوانسیون پناهندگی) می باشد. اشخاصی که مهاجرت از طریق پناهندگی را در نظر دارند باید علت اصلی را توضیح دهند، از لحاظ نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، ملیت ، جنسیت یا گرایش جنسی در کشور خودش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. در اصل از کشور خودش ترس داشته و ترسش کاملا حقیقی بوده باشد.

شخص بعد از ورود به کشور قبرس، باید پس از یک ماه از فعالیت زمینه ساز درخواست پناهندگی خود را ارائه دهد.
آنچه که شایان به ذکر است، اطلاعات شخصی و مدارکی که اثبات می کند ترس شخص کاملا واقعی بوده است. تا زمان بررسی درخواست، فرد اجازه اقامت قبرس را خواهند داشت. در صورت اخذ اقامت از روش پناهندگی نخست گذرنامه ی خاکستری به فرد اعطا می گردد و بعد از مدتی شخص می تواند برای دریافت گذرنامه ی قبرس اقدام کند .

متاسفانه هموطنان عزیزمان که برای دریافت گذرنامه از این روش دست به عمل میزنند بطور معمول متوسل به کذب می شوند و حتی درصورتی که دلیل پناهجویی آنها در کنوانسیون پناهندگی تایید شود می‌بایست در شرایط سخت کمپ زندگی کنند و از حق تحصیل و کار در ابتدای امر بهره مند نخواهند شد. جامعه به این افراد به منظر سربار در کشور خود نگاه خواهد کرد و متاسفانه نمی توانند زندگی راحت و با عزتی را تجربه نمایند. با توجه به دشواری ها و مصائب پناهندگی پیشنهاد می شود که از راه های قانونی مهاجرت که در این مطلب به توضیح و بررسی علمی آن پرداخته شد اقدام نمایید.

پاسپورت قبرس و مدارک مورد نیاز

برای دریافت گذرنامه ی قبرس احتیاج به اسناد و مدارکی است که باید به افسر مهاجرت یا همان آفیسر ارائه شود. ارائه و ثبت مدارک توسط خود شخص و به طور حضوری در اداره ی مهاجرت کشور قبرس صورت خواهد گرفت و تنها تحویل اسناد برای افراد زیر 12 سال بصورت آنلاین ممکن میباشد. لیست مدارک برای ثبت درخواست پاسپورت قبرس که به صورت کلی لازم هستند در ادامه برای شما آورده شده است.

  • فرم درخواست M.9G (یونانی/ترکی) و یا M.9E (انگلیسی)
  • کپی موجوز اقامت فرد در قبرس
  • بیمه درمانی فرد و همراهان
  • I.D متقاضی پاسپورت
  • پاسپورت قدیمی و منقضی شده از جانب دولت قبرس (در صورت وجود)
  • گزارش اداره ی پلیس
  • گواهی ازدواج برای خانمی که تمایل به قبول نام خانوادگی همسر خود دارد
  • گواهی تولد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرداخت مبلغ 70.00 یورو (چک شخصی مورد قبول نمی باشد)
  • ارائه ی مدارک اشتغال برای کسانی که با استفاده از پیشنهاد شغلی وارد قبرس شده اند
  • ارائه ی سند مالکیت برای افرادی که از راه خرید ملک اقدام به اخذ پاسپورت می نمایند
  • شناسنامه و چند قطعه عکس 4*6

تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی یا یونانی ترجمه شوند و تمام فرایند صدور گذرنامه قبرس نزدیک به 3 تا 4 ماه به زمان نیاز دارد. ثبت درخواست در اداره ی مهاجرت کشورهای مختلف، احتیاج به اطلاعات کامل از فرایند های مرحله به مرحله ی آن می باشد که شما سروران برای افزایش دانش مهاجرتی خود می توانید به سایت آیلیسترز مراجعه نموده و یا با مشاورین حرفه ای آن ارتباط برقرار نمایید.

طبق مواردی که در مطالب فوق مطالعه کردید از 6 روش، کار، سرمایه گذاری، تحصیل، تولد، ازدواج و پناهندگی توانایی اخذ اقامت یا تابعیت و پاسپورت قبرس می باشد. از میان موارد بیان شده در حال حاضر عالی‌ترین گزینه سرمایه گذاری می باشد، به علت این که می توانید از این راه در مدت زمان کوتاهی پاسپورت قبرس را کسب نمائید. افرادی که می خواهند گذرنامه ی قبرس اروپایی را دریافت کنند توجه داشته باشند که با دارا بودن این پاسپورت می توانند به هر نقطه ی دنیا سفر کنند و هرجای اروپا که دوست داشته باشند می توانند زندگی کنند و از همه ی امکانات اروپایی شدن برخوردار شوند. با مورد توجه قرار دادن تصمیمات اخیر کشور قبرس احتمال بسته شدن این سرمایه گذاری برای ایرانیان وجود دارد، پس بهتر است هرچه سریع تر با توجه به داشتن سرمایه لازم برای سرمایه گذاری اقدام نمایید. نکته دیگر این است، اشخاصی که در کشور قبرس فرزندی به دنیا بیاورند پس از گذشت 5 سال می توانند نسبت به دریافت گذرنامه اقدام نمایند. فرد بعد از گذشت 5 سال می تواند برای اقامت دائم تقاضا کنند و بعد از گذشت 7 سال پاسپورت قبرس را دریافت کند.

پاسپورت قبرس و وکیل معتبر برای امور مهم

گذرنامه ی قبرس و شرایط دریافت آن بهتر است توسط وکیلان معتبر و کهنه کار مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. درخواست کنندگان دارای شرایط برای دریافت گذرنامه ی قبرس الزام به اطلاعات کامل درخصوص تهیه مدارک مورد احتیاج و الزامات اولیه می باشند و این امر تکیه بر تجارب وکیل معتبر کهنه کار در امور مهاجرت تسهیل می گردد. متاسفانه بیشتر درخواست کنندگان به علت نداتشتن اطلاعات کافی در مورد فرایند اخذ گذرنامه ی قبرس و قوائد حقوقی آن در این مسیر به بن بست می‌رسند. آیلیسترز با بهره مندی از وکلای کهنه کار و معتبر می تواند شما را در مسیر دریافت گذرنامه ی قبرس یاری نماید تا با آسودگی کامل به نتیجه مناسب برسید.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص شرایط اخذ پاسپورت ، تابعیت و شهروندی قبرس

چگونه و از چه راههایی می توان پاسپورت قبرس را بدست آورد؟

راه های اخذ پاسپورت قبرس از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی به صورت مستقیم و از طریق تحصیل به صورت غیر مستقیم در صورتی که منجر به اقامت کاری گردد امکان پذیر است.

اعتبار و قدرت پاسپورت قبرس در جهان چقدر است؟

قبرس به لحاظ قدرت پاسپورت در کل جهان در جایگاه هفتم قرار گرفته و شما با بدست آوردن این پاسپورت می توانید به 165 کشور آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا مسافرت داشته باشید.

آیا میشه پاسپورت قبرس رو خرید؟ آیا خرید پاسپورت قبرس امکان پذیر است؟

بله! شما می توانید از طریق خرید املاک و مستغلات در کشور قبرس به ارزش 2 میلیون یورو ، شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

قیمت پاسپورت قبرس چقدر است؟

متقاضی می بایست مبلغ ۲ میلیون یورو ملک خریداری نموده و ظرف مدت ۶ ماه می تواند پاسپورت قبرس را اخذ نماید.

با داشتن پاسپورت قبرس به چه کشورهایی می توان بدون ویزا سفر کرد؟

همه افراد با داشتن پاسپورت قبرس اجازه ورود بدون هیچگونه محدودیتی در اخذ روادید به ۱۲۲ کشور را خواهند داشت.

بهترین و سریعترین روش اخذ پاسپورت قبرس اروپایی چیست؟

خرید ملک. در کمتر جای دنیا در عرض 6 ماه می توانید شهروندی و پاسپورت یک کشور را بخرید. حتی در کشور های مترقی اروپایی حداقل باید 5 الی 6 سال از اقامت شما گذشته باشد تا موفق به اخذ کارت اقامت دائم یا پاسپورت شوید.

سرمایه مورد نیاز برای اخذ پاسپورت و شهروندی قبرس چقدر است؟

در روش خرید ملک به ارزش 2 میلیون یورو نیاز خواهید داشت، ما در سایر روشها مبالغ بسیار کمتری مورد نیاز است اما طبیعتا مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به تابعیت و شهروندی دست یابید.

 مزایای اخذ اقامت و پاسپورت قبرس چیست؟

از جمله مهمترین مزایای اخذ پاسپورت قبرس ، عنوان پاسپورت می باشد که به پاسپورت EU شهرت دارد و شما شهروند اروپایی به حساب می آیید.

آیا با کار در قبرس می توانم پاسپورت و شهروندی این کشور را بدست آورم؟ چگونه؟

بله در صورتی که شما در این کشور 7 سال زندگی و کار کنید می توانید در خواست پاسپورت نمایید.

شرایط امتحان سیتیزن شیپ قبرس چگونه است؟

از شرایط این امتحان آشنایی به فرهنگ و زبان این کشور، نداشتن سوء پیشینه و پرداخت مالیات می باشد.