مهاجرت به قبرس

-

مهاجرت به قبرس و بررسی شرایط آن

سرتیتر مباحثی که در این بخش برای شما عزیزان بررسی و تحلیل خواهیم کرد به شرح زیر است.

  • مهاجرت به قبرس و مقدمه ای بر آن
  • مهاجرت به قبرس و بررسی تابیعت دوگانه و شرایط از دست دادن تابعیت
  • مهاجرت به قبرس از طریق تولد
  • مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج
  • مهاجرت به قبرس از طریق کار
  • مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل
  • مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به قبرس و بررسی هزینه های زندگی در این کشور

مهاجرت به قبرس و مقدمه ای بر آن

مهاجرت به قبرس، گرفتن اقامت و تابعیت قبرس و راه‌های گوناگون دریافت ویزای قبرس در این پست مورد ارزیابی و تحلیل علمی قرار گرفته است. قبرس کشوری با جمعیت تقریباً 1 میلیون و دویست هزار نفری و به مرکزیت نیکوزیا می‌باشد. این کشور به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که قسمت جنوبی آن یونانی زبان و قسمت شمالی ترک زبان هستند. برای مهاجرت به قبرس باید مورد توجه قرار داد که قسمت جنوبی این کشور و شرایط به مراتب مناسب‌تری در مقابل قسمت شمالی دارد. گرچه شما نیز درخواست کننده‌ی مهاجرت به قبرس هستید و از روش‌های متفاوت دریافت اقامت قبرس آگاهی ندارید با ما همراه باشید تا این روش‌ها را به شکل جامع با یکدیگر ارزیابی کنیم.

مهاجرت به قبرس و بررسی تابعیت دوگانه و شرایط از دست دادن تابعیت

جهت مهاجرت به قبرس و اخذ اقامت این کشور از راه خوگیری شما ملزم به داشتن شرایط پایین می‌باشید:

  • بالای 21 سال
  • 7 سال اقامت در قبرس (برای اشخاصی که دارای فرزند قبرسی هستند این زمان به 5 سال کاهش می‌یابد)
  • اقامت و سکونت قانونی در قبرس به مدت 12 ماه پیش از تقاضا
  • داشتن وضعیت سلامت جسمی و روانی مناسب

شهروندی قبرس از شیوه‌ی ثبت نام:

  • افرادی که خارج از قبرس و از والدین قبرسی متولد شده‌اند.
  • اشخاصی که بین 16 آگوست 1960 تا 1999 از مادر قبرسی متولد شده باشند شاید قادر باشند برای شهروندی قبرس اقدام کنند.

چرا مهاجرت به قبرس

مهاجرت در کل به معنی به ترک وطن یا کشور محل سکونت به هدف کشوری دیگر برای مدتی معین یا به صورت همیشگی می‌باشد. این عمل اغلب با نیت زندگی، کار و یا تحصیل در کشور هدف انجام خواهد گرفت. در این میان دو عامل اصلی جهت مهاجرت مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا عوامل جلوگیری کننده در کشور مبدأ مانند شرایط بد اقتصادی، بیکاری، نبود شرایط مطلوب برای تحصیلات عالی، تبعیضات قومی و مذهبی و … . و به علت عوامل جذب کننده در کشور مد نظر مانند بازار کار مناسب، رفاه اجتماعی بالا، شرایط مناسب اقلیمی، سیستم آموزشی توسعه یافته در همه سطوح، وجود آزادی‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی.

طبق تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده بین‌المللی مهاجرت مثل هر عمل دیگری شامل فواید و ایرادات بسیار بوده که اطلاع از آن‌ها قادر است کمک قابل‌توجهی در تصمیم‌گیری جهت مهاجرت و انتخاب کشور هدف انجام دهد. از ایرادات مهاجرت می‌شود به ترک خانواده و دوستان، ترک فرهنگ و کشوری که به آن عادت کرده بودیم، روبرو شدن با فرهنگ، زبان، قوانین و دیگر موضوعات پیش بینی نشده اشاره کرد و در مبحث فواید مهاجرت نیز باید از زندگی در کشوری با شرایط اقتصادی مناسب‌تر نسبت به کشور مبدأ، بهره‌مند شدن از حقوق اجتماعی در سطحی بالاتر، تحصیل در دانشگاه‌های عالی‌تر، فاصله داشتن از شرایط ناسازگاری با فعالان در زمینه‌ی سیاست و اقلیت‌های مذهبی و دست یافتن به بازار کار بهتر و طبیعتاً درآمد بالاتر و رفاه اجتماعی بیشتر اشاره کرد.

چرا مهاجرت به قبرس آسان می باشد ؟
سرمایه گذاری در قسمت مسکن و خرید زمین در قبرس یکی از راه های مهاجرت به قبرس و سرمایه گذاری کردن در این کشوراست همیشه یکی از روش‌های سریع و راحت و محبوب مهاجرین علی‌الخصوص افرادی که از سرمایه خوبی بهره‌مند هستند و به دنبال زندگی رفاهمند تر در اروپا می‌باشند بوده است. برنامه‌های دولت این کشور در چند سال گذشته هم تمام بازگو کننده‌ی این مسئله است که دولت قبرس تمایل زیادی به جذب سرمایه‌های خارجی نشان می‌دهد و هر ساله با راحت‌تر کردن شرایط و به صورت پیوسته حذف کردن بیشتر محدودیت‌ها نسبت به گذشته در تلاش مبدل شدن به مرکز اصلی مهاجرت در اتحادیه اروپا را دارد.

چرا مهاجرت به قبرس گزینه خوبی است ؟

  • چنانچه شما به کشور قبرس مهاجرت کرده و موفق به دریافت گذرنامه‌ی این کشور اروپایی شوید به آسانی قادرید به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا سفر کرده و یا زندگی کنید، در این کشورها تحصیل کنید و یا به دنبال کار مناسب بگردید.
  • شما با در نظر گرفتن قانون رسمیت شناختن تابعیت دوگانه توسط دولت قبرس و قبول کردن آن قادرید از این کشور گذرنامه دریافت نموده و از آن به صورت گذرنامه‌ی دوم خود استفاده کنید.
  • با در نظر گرفتن جدید ترین رتبه بندی گذرنامه‌ی کشورهای متفاوت که در سال 2018 ثبت شده است کشور قبرس موفق به اخذ رتبه دهم گردیده که این مسئله بااهمیت نمایان گر آن می‌باشد که شما با در دست داشتن شهروندی قبرس قادرید به 157 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
  • اخذ ویزا توریستی از کشور آمریکا با داشتن گذرنامه‌ی قبرس به آسانی ممکن می‌باشد.

چرا مهاجرت به قبرس از منظری دیگر:

  • انتقال پول در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون محدودیت‌های سایر نقاط جهان انجام می‌شود و این به معنای توانایی خرید ملک در دیگر کشورهای این حوزه و سرمایه گذاری در آنهاست.
  • چنانچه شخصی شهروندی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشد فرزندان فرد قادرند از فواید تحصیل کم هزینه‌تر در کشورهای عضو این منطقه بهره‌مند شوند.
  • سرمایه داران و صاحبان شرکت‌های چند ملیتی تمایل ویژه‌ای به سرمایه گذاری در قبرس و ثبت شرکت‌های خود در این کشور دارند و دلیل اصلی آن اجتناب دولت این کشور از ایجاد قوانین دست و پا گیر در خصوص مالیات می‌باشد که خود گویای نگرش جذب سرمایه است.
  • یکی دیگر از مزایائی که این کشور از آن بهره‌مند است موقعیت جغرافیایی آن از نظر استراتژیک و آب و هوا می‌باشد. این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بیشترین روزهای آفتابی را در سال دارد و وجود آن در شاهراه سه قاره افریقا، اروپا و آسیا ارزشمندی آن را دو برابر کرده است.

مهاجرت به قبرس از طریق تولد

تولد در قبرس پس از 16 آگوست 1960در صورتی که یکی از والدین اهل کشور قبرس باشد، سبب می‌شود شهروندی اتریش به طور اتوماتیک به فرزند تعلق بگیرد.

کسانی که پس از 16 آگوست 1960 در قبرس متولد شده، چنانچه یکی از والدین قبرسی باشد شهروندی قبرس را دریافت می کنند گرچه برای افرادی که بین 16 آگوست 1960 الی 1999 و مادر آن ها قبرسی است شرایط گوناگونی است و پروسه اداری آن باید پیگیری شود و پس از 21 سال قادرهستند اقدام کنند.

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

بر اساس قوانین بین المللی یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت یک کشور ازدواج با شهروند آن کشور می باشد. این به آن معنا می باشد که در صورت ازدواج با فردی که اقامت یکی از کشور های خارجی را دارا است میشود در زمینه اخذ تابعیت و اقامت آن کشور اقدام نمود. گرچه کشور های گوناگون طبق قوانین خودشان در مورد اعطای اقامت یا تابعیت به شهروند کشور های دیگر از راه ازدواج تصمیم گیری می‌کنند.به عنوان نمونه کشور آلمان و یا امریکا در مورد ازدواج زن یا مرد شهروند خود با شهروندان سایر کشور های دنیا عقیده یکسانی دارند اما در کشوری مانند ایران طبق مواد قانون مدنی فقط زن میتواند تابعیت خود را از مرد بگیرد و به معنی این است که در صورت ازدواج زن خارجی با مرد ایرانی تابعیت ایران به زن داده میشود اما وقتی که یک مرد خارجی با یک زن ایرانی ازدواج کند قادرنیست از این راه برای اخذ تابعیت ایران اقدام کند.

جهت ازدواج با یک شهروند قبرس نخست شما باید به دولت قبرس اثبات کنید که واجد شرایط برای ازدواج با یک فرد قبرسی هستید. این موضوع شامل موارد زیر می شود:

  • احراز کشوری که در ان متولد شده اید
  • اثبات این امر که در حال حاضر مجرد هستید
  • واجد شرایط بودن از لحاظ سنی برای امر ازدواج

خیلی مواقع ازدواج جعلی راحت ترین و در دسترس ترین راه برای عده ای جهت رسیدن به کشوری است که آرزوی زندگی در آن را دارند اما آیا این راه راهی درست و هوشمندانه است؟ شخصی که به دنبال این راه نیت ورود به کشوری را دارد در بسیاری از مواقع از او اخاذی شده و از سمت قانون آن کشور نیز مرتکب جرم شده است. هر چند بر طبق قانون این روش یعنی مهاجرت از طریق ازدواج یکی از راه های مهاجرت شناخته میشود اما به دلیل تقلب های بسیار آفیسرها موشکافانه تر با این موارد برخورد میکنند و تا سال ها بعد از ازدواج زندگی آن ها زیر ذره بین قرار گرفته و هر موردی مشکوکی بسیار با دقت پیگیری خواهد شد.

مهاجرت به قبرس از طریق کار

جهت کار در قبرس و مهاجرت به قبرس از طریق کار شما ملزم به دریافت پیشنهاد شغلی هستید. کارفرمایی که قصد استخدام شما را دارد میبایست نخست اثبات کند که هیچ شخصی بومی قبرس با تجربه برابر متقاضی شغل موردنظر نیست. معمولا برای مهاجرت به قبرس از طریق کار سه گام زیر نیاز است.

  • درخواست اولیه در اداره کار قبرس
  • درخواست مجوز کار در قبرس
  • دریافت اجازه اقامت

افراد خارجی برای مهاجرت به قبرس از طریق کار باید اجازه کار و در نتیجه آن ویزای کار قبل از ورود به قبرس داشته باشند. کارفرما باید اداره کار را متقاعد کند که هیچ شخص قبرسی متقاضی آن نیست.

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

اخذ پاسپورت قبرس از راه خرید ملک را میتوان مناسب ترین راه مهاجرت از روش سرمایه گذاری در قبرس قلمداد کرد که در آسان ترین و سریع ترین زمان موجب گرفتن پاسپورت و شهروندی یک کشور اروپایی و به سبب آن اجازه کار و اقامت در تمامیه اتحادیه اروپا می شود. به معنی این که دریافت اقامت دائم اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاران در این کشور از سایر نقاط جهان در زمانی بسیار کوتاه تر انجام می پذیرد. شما در این طرح قادرید با خرید ملکی به مبلغ دو میلیون یورو در مدت زمان 6 ماه گذرنامه ی کشور قبرس را دریافت کنید که این زمان در موارد بسیاری تا 4 ماه نیز کاهش یافته است.

شرایط این طرح فقط خرید ملکی با ارزش بالاتر از دو میلیون یورو ونگهداری از آن به مدت 3 سال می باشد!

شرایط متقاضیان اخذ پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در قبرس
یکی از موضوعات بسیار جالب و قابل توجه در خصوص مهاجرت از روش سرمایه گذاری در قبرس شرایط بسیار راحت دولت این کشور برای درخواست کنندگان از کشور های دیگر می باشد. دولت این کشور فقط دو شرط را برای سرمایه گذاران مدنظر گرفته که این امر بیانگر هدف دولت قبرس در جذب حداقلی سرمایه در ازای اعطا گذرنامه این کشور اروپایی دارد و کمابیش هیچ طرح تابعیتی از روش سرمایه گذاری در اروپا قادر نمی باشد با این طرح رقابت کند. و اما دو شرط اصلی دولت این کشور:

  1. درخواست کننده نباید هیچ نوع سابقه کیفری در کشور زادگاه خود یا کشوری که در آن اقامت دارد داشته باشد.
  2. باید ثابت شود که نام شخص درخواست کننده در لیست اشخاصی که دارایی های آنها به دست اتحادیه اروپا مسدود شده است وجود ندارد.

مزایای اصلی مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

  1. به سبب گذرنامه ی کشور قبرس شما قادرید به کشور های اتحادیه اروپا بدون داشتن ویزا سفر کنید، در این کشور ها اقامت دائم داشته باشید، کار کنید یا در دانشگاه های آنها به ادامه تحصیل مشغول شوید.
  2. در این برنامه همه ی خانواده شخص متقاضی که حاوی همسر قانونی فرد، همه ی فرزندان فرد که زیر 18 سال سن دارند و هم فرزندان بین 18 تا 28 سال فرد که از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند قادرند گذرنامه ی کشور قبرس را دریافت کنند. برای والدین فرد درخواست کننده هم شرط اعطای گذرنامه در صورت خرید ملک به ارزش بالاتر از پانصد هزار یورو مد نظر گرفته شده است.
  3. انتقال پول بین کشور های اروپایی به آسانی انجام می شود و شما قادرید جهت خرید ملک یا سرمایه گذاری در هر گونه فعالیت اقتصادی در این حوزه اقدام کنید.
  4. سیستم مالیاتی قبرس بسیار مد نظر سرمایه داران و سهامداران شرکت های بزرگ و تمایل آن ها برای سرمایه گذاری بوده و به سبب موقعیت بسیار مطلوب این کشور در میان سه قاره افریقا، آسیا و اروپا یک مرکز استراتژیک اقتصادی به حساب می آید.
  5. گذرنامه ی کشور قبرس در جدیدترین رتبه بندی جهانی رتبه دهم را کسب کرده و شما با داشتن آن قادرید به 157 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید.

دیگر مزایای سرمایه گذاری در قبرس:

  • قبرس یکی از کشور هایی است که تابعیت دوگانه را به رسمیت شناخته است و شما قادرید با سرمایه گذاری در قبرس ازپاسپورت قبرس به عنوان پاسپورت دوم استفاده کنید
  • کشور قبرس برعکس اکثر کشور های اروپا که آب و هوایی سرد و زمستان های طولانی دارند، شامل آب و هوای دلپذیر است و آفتابی ترین کشور در اتحادیه اروپا شناخته شده است. این مزیت به ویژه برای افرادی که نیت خرید ملک و گذراندن دوران بازنشستگی خویش در این کشور را دارند از اهمیت مخصوصی بهره مند است، چون تعداد چشمگیری از افرادی که توانایی اخذ اقامت در کشور های اروپایی را دارند به سبب سرما از انجام این امر ممانعت می کنند.
  • یکی دیگر از شرایط مخصوص این برنامه این است که درخواست کنندگان که هدف مهاجرت از روش سرمایه گذاری در قبرس را دارند چه پیش از ثبت تقاضای خود، چه در هنگام انجام فرایند 6 ماهه گرفتن گذرنامه و چه پس از گرفتن گذرنامه احتیاجی به حضور در این کشور ندارند و تمامی پروسیه در طی یک مسافرت یک روزه برای تمام اعضای خانواده قابل اجرا می باشد.
  • فرزندان ساکنین اتحادیه اروپا از حق تحصیل با پرداخت مخارج کمتر در کشور های این حوزه بهره مند هستند.
  • دارندگان شهروندی قبرس به راحتی قادرید ویزای توریستی ایالات متحده را دریافت کنند

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

تحصیل در قبرس از تجربیات حیرت آور برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد دانشجویان این شانس را دارند که از منطقه امنی که برای خود ساختند بیرون آمده و زندگی تازه‌ای را شروع کنند همین‌طور تحصیل در خارج از کشور سبب قوی شدن کارنامه‌ی تحصیلی شخص می‌شود و به خصوص جهت کار پس از فارغ‌التحصیلی هم کمک می‌کند و به عنوان مطلب برتر دیگر باید این مسئله را مد نظر قرار داد که شخص در یادگیری زبان آن کشور نیز بسیار خبره می‌شود در هر صورت باید این مسئله را مد نظر قرار داد که تا الآن به همه‌ی نکات مثبت اشاره شد پیرامون این نکات مثبت باید نکات منفی را هم مد نظر داشت اکثر اوقات دانشجویان بورسیه تحصیلی که برای تحصیل در قبرس دریافت می‌کنند اندازه‌ی نیاز نمی‌باشد و مخارج ماهیانه آنها را حمایت نمی‌کند و آنها باید قسمتی از این مخارج را از روش کار در هنگام تحصیل به دست بیاورند.

موقعیت‌های شغلی در هنگام تحصیل در قبرس که برای دانشجویان وجود دارد شامل مشاغل آزاد، مشاغل نوشتاری، پیشخدمتی، نجات غریق و.. می‌باشد دانشگاه معتبر با مخارج تحصیل مطلوب در بخش شمالی قبرس اروپایی وجود دارد و از دانشگاه‌های خیلی خوب در سطح دنیا به حساب می‌روند دانشگاه‌های قبرس بین‌المللی و با مخارج پایین در میان عالی‌ترین دانشگاه‌های اروپا قرار دارند

باعث تعجب نیست که به قبرس شمالی جزیره دانشگاه نیز می‌گویند شما قادرید با یک فرم برای ۵ مورد از دانشگاهی شناخته شده در قبرس شمالی درخواست تحصیل کنید. تحصیل در قبرس در همه دوره‌ها امکان پذیر است و تحصیل در اکثر دانشگاه‌های این کشور با پرداخت مخارج تحصیل همراه است.

همه افراد خارج از اتحادیه اروپا که نیت تحصیل در قبرس را دارند باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. پس از اخذ نامه پذیرش از اداره پذیرش درخواست کننده قادر است جهت ویزای تحصیلی با مدارک پایین اقدام کند. اقدام برای ویزا باید سه ماه پیش از آغاز نیم سال تحصیلی باشد.

  • کپی معتبر مدارک تحصیلی ( برای هر دوره ای که اقدام می شود باید مدارک تحصیلی برای ما قبل به انضمام ریز نمرات در دسترس باشند.)
  • کپی پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 2 سال
  • عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ 7 هزار یورو

برخی از دانشگاه های قبرس به شرح زیر هستند.

  • University of Nicosia
  • Cyprus International University
  • Girne Amerikan Üniversitesi
  • Yakin Dogu Üniversitesi
  • European University Cyprus
  • Cyprus International Institute of Management
  • Frederick University
  • Neapolis University
  • Ledra College

مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی

پناهنده یا شخصی که در پی حفاظت بین‌المللی است که به دنبال پذیرش کیس پناهندگی خود در شرایط کنوانسیون 1951 ژنو در مورد شرایط و موقعیت پناهندگان باشد. این قرارداد مرتبط به سال 1967 به صورت کلی پایه و اساس سیستم حفاظت از پناهندگان می‌باشد. هر شخصی که از بازگشت به کشور خود هراس دارد که مورد آزار و شکنجه قرار گیرد حق درخواست جهت حفاظت در کشور دیگر را دارد. پناهنده فردی است که دوست ندارد به کشور خود باز گردد چون به سبب مذهب، نژاد، ملیت، عضویت در گروهی خاص، اعتقادات سیاسی و گرایش جنسی و … ترس جان خود را دارد.

چنانچه قادر نیستید و دوست ندارید به کشور خود باز گردید چون بیم از آسیب جدی و غیر قابل تحمل در کشور خود به خاطر یکی از موارد زیر را دارید، شما قادرید جهت مهاجرت از روش پناهندگی در قبرس از طریق دولت این کشور و قوانین حفاظت بین‌المللی اقدام کنید:

  • شکنجه یا مجازات یا رفتار تحقیر آمیز و غیر انسانی
  • سو استفاده‌های سیستماتیک و جدی بر ضد حقوق بشر
  • تهدید زندگی و امنیت شما به سبب وجود درگیری‌های مسلحانه و جنگ و نقض گسترده حقوق بشر

شرایط نگهداری از پناهندگان در قبرس

وضعیت نگهداری از درخواست کنندگان مهاجرت از روش پناهندگی در قبرس شرایط مناسبی از نظر بین‌المللی نمی‌باشد و در موارد زیادی در نظر نگرفتن آشکار قوانین گزارش شده است. دولت قبرس همه درخواست کنندگان را حداکثر تا 18 ماه در زندان‌هایی به شکل دسته جمعی نگهداری می‌کند که این مسئله در مواردی تا 24 ماه هم گزارش شده است. این دولت در پرداخت مخارجی که قوانین جهت ادامه زندگی پناه‌جویان مد نظر گرفته است قانون شکنی‌های بسیاری را انجام داده است. در مواردی جدا کردن مادران از کودکان کوچک و حتی نوزادان گزارش شده است. تا جایی که رییس امور پناه‌جویان سازمان عفو بین‌الملل گزارش داده که این به راستی حرکتی مأیوس کننده و نا امید کننده ای از مهربانی و دلسوزی در عرصه بین‌الملل است.

مهاجرت به قبرس و هزینه های زندگی در این کشور

اکنون به صورت موردی به قیمت چندین کالا یا خدمات در پایتخت کشور قبرس خواهیم پرداخت تا شما عزیزان با مخارج زندگی در کشور قبرس را بیشتر آشنا کنیم.

هزینه های سوپرمارکتقیمت به یورو
یک لیتر شیر1.33
500 گرم برنج1.62
500 گرم نان1.47
تخم مرغ 12 عددی2.54
یک کیلوگرم پنیر محلی8.56
یک کیلوگرم سیب2.13
یک کیلوگرم موز1.19
یک کیلوگرم پرتغال1.38
یک کیلوگرم گوجه فرنگی1.91
یک کیلوگرم سیب زمینی0.47
یک کیلوگرم پیاز0.56
یک عدد کاهو0.48
یک کیلوگرم سینه مرغ6.10
یک کیلوگرم گوشت گاو21.50
بطری 1.5 لیتری آب معدنی0.74
پاکت سیگار4.72
حمل و نقلقیمت به یورو
تاکسی ( هر یک کیلومتر)0.73
تاکسی (یک ساعت در اختیار)20
هر لیتر بنزین1.30
بلیط یک ماهه40

هزینه‌ها نگهداری ساختمان در کشور قبرس:

در کشور قبرس شما برای یک آپارتمان در مرکز شهر ملزم به پرداخت مخارجی مانند برق، سیستم گرمایش، سیستم سرمایش، آب و مخارج دفع زباله هستید. این مخارج برای یک آپارتمان 85 متری به طور متوسط برابر با 109.76 یورو برای هر ماه می‌باشد که قسمتی از آن به شکل شارژ ساختمان و قسمتی دیگر به شکل قبض‌های دولتی باید پرداخت شود.

هزینه اینترنت و تلفن همراه در کشور قبرس:

شما برای یک دقیقه مکالمه داخل شهری با تلفن همراه در کشور قبرس مبلغی معادل 0.09 یورو پرداخت خواهید کرد. همین‌طور مخارج استفاده از اینترنت بدون استفاده از طرح‌ها و جوایز برای سرعت 60 مگابیت در ثانیه و ظرفیت حجمی نامحدود برابر با 38.29 یورو در ماه خواهد بود.

هزینه خرید و اجاره آپارتمان در کشور قبرس:

مخارج اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر پایتخت قبرس به طور متوسط برابر با 452.50 یورو برای هر ماه است که این مبلغ برای آپارتمان‌های اطراف شهر به 396.67 یورو کاهش می‌یابد.

هزینه اجاره یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر پایتخت قبرس به طور متوسط برابر با 808.57 یورو برای هر ماه است که این مبلغ برای آپارتمان‌های اطراف شهر به 693.50 یورو کاهش می‌یابد.

هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز شهر پایتخت قبرس برای هر متر مربع به طور متوسط برابر با 1850000 یورو است، این در وضعیتی است که این مبلغ برای آپارتمان‌های اطراف شهر پایتخت به طور متوسط تا 1387000 یورو برای هر متر مربع کاهش پیدا خواهد کرد.

هزینه صرف غذا در رستوران در کشور قبرس:

مخارج مصرف غذا برای 3 وعده در یک روز در یک رستوران متوسط در کشور قبرس برای 2 نفر برابر به طور میانگین برابر با 45 یورو خواهد بود. مخارج یک وعده غذا در یک رستوران گران قیمت در این کشور مبلغی نزدیک به 7 تا 15 یورو است. یک وعده مخلوط مک دونالد نیز مبلغی نزدیک به 6 یورو خرج خواهد داشت. یک فنجان کاپوچینو در یک کافه درون شهر نزدیک به 3 یورو خرج دارد. بطری کوچک نوشابه 1.2 یورو و بطری کوچک آب معدنی نیز مبلغی نزدیک به 0.56 یورو قیمت دارد.