پناهندگی قبرس 2021

-

پناهندگی قبرس و بررسی شرایط پناهندگی در قبرس اروپایی

پناهندگی قبرس ، شرایط پناهندگی در قبرس اروپایی و مهاجرت به قبرس از راه پناهندگی و روند مرحله به مرحله ی آن در این مقاله تجزیه و تحلیل شده و به صورت علمی بررسی می گردد. شرایط پناهندگی در قبرس اروپایی چگونه می باشد؟ نخستین گام برای دریافت اقامت از راه پناهندگی در قبرس چیست؟ موارد مهاجرت قاچاقی به قبرس کدامند؟ بهترین مورد پناهندگی در قبرس کدام است؟ آیا پناهندگی به قبرس با ویزای توریستی ممکن است؟ ریسک ها و تهدیدات پناهندگی قبرس چیست؟ یکی از راه های مهاجرت پناهندگی می باشد ؛ ولی در شرایطی که مسیر های قانونی برای مهاجرت وجود دارد بهتر است فرد راه های قانونی را به جای روشی همچون پناهندگی انتخاب نماید زیرا افرادی که متقاضی پناهندگی قبرس و یا حتی سایر کشورها هستند به طور معمول با تهدیدات و مسائل زیادی رو به رو می شوند. در موارد زیادی ریسک ها و مسائل این چنینی برای فرد جبران پذیر نخواهد بود. مهاجرت به قبرس از راه پناهندگی ممکن است نسبت به سایر کشورها میزان کمتری درخواست کننده داشته باشد ولی هر شخص با در نظر گرفتن وضعیت خود تصمیم به پناهندگی می گیرد. البته لازم است تقاضای پناهندگی فرد درخواست کننده مورد بررسی قرارگیرد که در برخی موارد احتمال دارد تقاضای پناهندگی شخص پذیرفته نشود. در چنین شرایطی فرد ملزم است خاک قبرس را ترک کند.
شما می توانید با دفاتر موسسه آیلیسترز تماس حاصل فرمایید و سوالات خود درباره مهاجرت به قبرس را مطرح نمایید.همچنین می توانید از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ما بهره مند شوید 

شرایط پناهندگی در قبرس اروپایی

کشور قبرس یکی از گزینه های مورد نظر ایرانیان برای دریافت اقامت از راه پناهندگی می باشد، ولی اغلب افراد اطلاعات لازم را در مورد این موضوع ندارند. پناهندگی قبرس شرایط مختلفی دارد؛ اگر شخص درخواست کننده این توانایی را داشته باشد که اثبات کند در کشور خودش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است قادر است تقاضای پناهندگی کند . همچنین برای اخذ پناهندگی، شخص درخواست کننده باید توانایی اثبات این موضوع را داشته باشد که در صورت بازگشت به کشور خود تحت آزار و اذیت جسمی ، روحی و روانی قرار خواهد گرفت و در برخی موارد احتمال دارد زندگی شخص درخواست کننده در خطر باشد و از این رو تقاضای پناهندگی در کشوری دیگر را دارد. پناهندگی دارای موارد و شرایطی می باشد که باید شخص متقاضی رعایت نماید در غیر این صورت ممکن است با درخواست پناهندگی فرد موافقت نشود .

نمودار زیر درصد افزایش پناهندگی در قبرس در سالهای اخیر را نشان می دهد.

پناهندگی قبرس و کنوانسیون ژنو

اخیرا موضوع پناهندگی قبرس توجه اشخاص زیادی را به خود جلب کرده است. از این رو در این قسمت قصد داریم در مورد کنوانسیون ژنو و پناهندگی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا آشنایی بیشتری با شرایط و ضوابط پناهندگی پیدا کنید.

بر اساس کنوانسیون ژنو که در ارتباط با پناهندگان می باشد و در سال 1951 تصویب گردید؛ فرد پناهنده کسی است که در کشور خود و بنابر عللی اعم از باور های سیاسی ، باور های مذهبی ، دلایل نژادی و پیوستن به گروه های خاص به شدت از نظر جسمی و روحی و روانی ، تحت آزار و اذیت قرار گرفته است. در برخی موارد ممکن است جان و مال شخص هم مورد تهدید قرار گرفته باشد که در چنین شرایطی احتمال دارد در کشوری دیگر درخواست پناهندگی کند.
خوب است بدانید که کشور قبرس هم از کشورهایی است که به کنوانسیون ژنو پیوسته اند و ملزم است از این کنوانسیون تبعیت کند . این مقاله به دست موسسه حقوقی آیلیسترز تهیه و تنظیم گردیده است و هرنوع کپی برداری و انتشار آن بدون ذکر منبع شرعا حرام بوده و از لحاظ قانونی قابل پیگیری می باشد.

کنوانسیون ژنو در کنار سنجش شرایط پناهندگان به بررسی و سنجش افراد دیگر با وضعیت های مختلف که امکان درخواست پناهندگی را دارند نیز می پردازد که این بندها به شرح زیر است :

کنوانسیون ژنو قرارداد ها و پیمان نامه های زیادی را شامل می شود که بیشتر این پیمان نامه ها در خصوص قوانین انسان دوستانه وضع شده اند. در خصوص کنوانسیون ژنو لازم به ذکر است که این کنوانسیون حاوی بندهای مختلفی می باشد که هر یک از این بندها شرایط و وضعیت های مختلفی از اشخاص را می سنجند. کنوانسیون ژنو در پی پایان دادن به شکستن قوانین ضد انسان دوستانه می باشد .در باره ی بندهای کنوانسیون ژنو لازم به ذکر است که در این کنوانسیون 4 بند اصلی و حائز اهمیت وجود دارد که نخستین بند از کنوانسیون ژنو درباره ی بیمارانی است که در دوره جنگ زندگی میکنند این بند در طول سال های 1864 تا 1929 تصویب شد. دومین بند که از دیگر بند های با اهمیت این کنوانسیون است به افراد نظامی و بیماران در مدت زمان جنگ و در دریای خزر می پردازد که قابل ذکر است این بند از افرادی که در مدت زمان جنگ در دریای خزر با مشکلات و مسائلی رو به رو می شوند حفاظت می کند. در خصوص سومین بند از کنوانسیون ژنو لازم به ذکر است که این بند شرایط زندانیان در مدت زمان جنگ را می سنجد و همینطور به موقعیت و محل های استقرار زندانیانی که در دوره جنگ هستند و نیز چگونگی درآمد ایشان می پردازد. مسئله حائز اهمیتی که در بند سوم کنوانسیون ژنو دیده می شود این است که گفته شده لازم است زندانیانی که در مدت زمان جنگ در زندان هستند دارای هویت آشکاری باشند تا در صورت نیاز بتوان آنها راشناسایی کرد . در خصوص چهارمین و حائز اهمیت ترین بند این کنوانسیون لازم به ذکر است که این بند ویژه اشخاص عادی که گرفتار جنگ هستند، می باشد و بر حفاظت از مردم عادی که در جنگ اسیر می گردند تاکید دارد.

پناهندگی قبرس و خطرات آن

پناهندگی در قبرس و نیز در سایر کشورها ریسک زیادی به دنبال دارد که در این قسمت درباره ریسک ها و خطرات پناهندگی صحبت می کنیم تا چنانچه به فکر پناهندگی هستید به تهدیدات و ریسک های احتمالی این مسیر آشنایی کامل پیدا کنید.

می توان اظهار داشت از جمله تهدید هایی که سالانه زندگی پناهجویان زیادی را در معرض خطر قرار می دهد مهاجرت از راه مرزهای آبی و با اشخاص قاچاقچی انسان است. زیرا مرزهای آبی جز غیر مطمئن ترین مرزها محسوب می‌شوند و هر ساله تعداد زیادی از اشخاص به علت مهاجرت غیرقانونی با کشتی در آبهای آزاد غرق می گردند که در اکثر اوقات زندگی این افراد به پایان می رسد .

تهدید دیگری که پناهجویان با آن مواجه می شوند امکان بازداشت شدن آن ها توسط پلیس امنیت قبرس پس از ورود به محدوده این کشور است؛ این امر به علت نامشخص بودن هویت فرد پناهجو صورت می گیرد و بعضاً احتمال دارد فرد تا هنگام معین شدن تقاضای پناهندگی در اداره امنیت این کشور بازداشت بماند. البته خوب است از این موضوع آگاهی داشته باشید که بر اساس قوانین کشور قبرس توقیف و بازداشت کودکان ممکن نیست و طبق قوانین هیچ یک از اولیا امور دولت و امنیت این کشور اجازه دستگیری و بازداشت کودکان را ندارند.

از دیگر ریسک های پناهندگی می توان اردوگاه های پناهندگی و زندگی در آن ها را نام برد. زیرا به طور معمول در این کمپ های پناهندگی اشخاص به شکل گروهی زندگی می کنند که باید بدانید که کمپ های پناهندگی تجهیزات بهداشتی و رفاهی ندارند و بعضاً احتمال دارد زندگی در این اردوگاه ها آن هم به شکل گروهی مشکلات و مسائل عدیده ای را برای شخص ایجاد کند.

پناهندگی قبرس و مراحل آن

پناهندگی قبرس روند خاصی دارد و با رعایت کردن مراحل پناهندگی، فرد درخواست کننده قادر خواهد بود جهت پناهندگی در این کشور تقاضا نماید.

اگر فردی همراه با خانواده خود وارد کشور قبرس شود ملزم است تقاضای پناهندگی خود را با افراد خانواده خود نیز در این کشور مطرح نماید تا درخواست اعضای خانواده همراه با هم سنجیده شود. همینطور در صورتی که فرد از پیش و از طریق راه های متفاوت در قبرس حضور پیدا کرده باشد چنانچه تصمیم به پناهندگی در این کشور را داشته باشد باید فوراً و در سریعترین زمان تقاضای پناهندگی خود را مطرح کند. همینطور در شرایطی که شخص به طور غیر قانونی وارد خاک قبرس شده باشد ملزم است بدون فوت وقت و به صورت غیر مستقیم به مقامات دولتی کشور قبرس رجوع کند و تقاضای پناهندگی خود را مطرح نماید .

در باره مراحل پناهندگی و درخواست پناهندگی در قبرس لازم به ذکر است که چنانچه فردی بلافاصله پس از ورود به خاک قبرس به دست پلیس این کشور بازداشت گردد؛ قادر خواهد بود تقاضای پناهندگی خود را در اداره زندان، بازداشتگاه و یا اداره پلیس بیان کند و همچنین فرم های موردنیاز را کامل کند تا تقاضای پناهندگی فرد درخواست کننده بررسی و سنجش شود.

اگر تمایل دارید تقاضای پناهندگی در قبرس را مطرح نمایید می بایست مراحل زیر را طی کنید:

نخست شخص درخواست کننده می بایست فرم تقاضای پناهندگی را به طور رایگان و متناسب با تعداد افراد خانواده خود کامل کند و نسبت به فرستادن آن اقدام نماید. همینطور فرد ملزم است پاسپورت ، کارت شناسایی یا هر مدرکی که توانایی اثبات هویت فرد را دارد عرضه کند. در شرایطی که فرد توانایی ارایه مدارک هویتی خود را ندارد؛ این امکان را دارد که از حفاظت بین المللی قبرس درخواست کمک کند. همینطور ۳ قطعه عکس و اسناد هم الزاماً باید نشان داده شود و ارایه گردد. با ارائه اسناد لازم تقاضای پناهندگی شخص درخواست کننده در قبرس بررسی و سنجش می شود که احتمال دارد تقاضای پناهندگی فرد درخواست کننده پذیرفته شود و یا رد گردد.

پناهندگی قبرس و کیس های پناهندگی در قبرس

برای پناهندگی قبرس کیس های گوناگونی موجود است. اشخاصی که تمایل به پناهندگی در قبرس دارند می توانند با مطرح کردن کیس های پناهندگی این کار را به انجام برسانند . کیس های پناهندگی به شرح زیر می باشد :

پناهندگی اجتماعی
پناهندگی اجتماعی یکی از کیس های مختلف پناهندگی است که اشخاص متمایل به این امر می توانند طرح کنند اگر چه پناهندگی اجتماعی جز محبوب ترین کیس های پناهندگی است؛ منتها در اکثر وضعیت ها و در شرایطی که فرد درخواست کننده قادر به اثبات این موضوع نباشد که در کشور خود مسائلی همچون قحطی، جنگ و . . . به چشم میخورد؛ پناهندگی اجتماعی پذیرفته نمی‌شود.

پناهندگی سیاسی
پناهندگی سیاسی مورد دیگری از کیس های پناهندگی است که اخیراً در میان پناهجویان محبوبیت زیادی پیدا کرده است ولی در نظر داشته باشید که برای این نوع پناهندگی می بایست قادر به اثبات این موضوع باشید که در کشور خود، زندگیتان در خطر است و تحت آزار و اذیت هستید. به طوری که اگر به کشور خود رجعت کنید از نظر جانی و مالی مورد تهدید جدی قرار میگیرید. در چنین وضعیتی شما قادر خواهید بود تقاضای پناهندگی سیاسی را مطرح نمایید.

پناهندگی مذهبی
از دیگر روش هایی که برای پناهندگی وجود دارد درخواست کیس پناهندگی مذهبی می باشد که این روزها در بین افرادی که قصد پناهندگی را دارند بسیار به چشم می خورد. در صورتی که قصد پناهندگی مذهبی را دارید باید در زمان مطرح کردن کیس پناهندگی خود اثبات نمایید که دین و مذهب خود را تغییر داده اید و اگر به این دلایل به کشور خود باز گردید جان خود را از دست خواهید داد در این صورت می توانید درخواست پناهندگی مذهبی نمایید.

پناهندگی قبرس و روش های جایگزین

پناهندگی قبرس و کلاً روش پناهندگی راهی به عنوان مهاجرت محسوب می‌شوداما باید بیان کرد که متأسفانه این روش یکی از پر ریسک تر ین طرق است که برای مهاجرت وجود دارد و اشخاصی که قصد مهاجرت به قبرس و یا چه بسا کشورهای دیگر را دارند قادر هستند با گزینش مناسب و مطمئن روشی قانونی را انتخاب نمایند موسسه حقوقی آیلیسترز دراین بخش روش‌های جایگزین و قانونی که برای پناهندگی وجود دارد را به شما گرامیان ارائه می‌نماید.

تحصیل در قبرس
بهترین راه جایگزین پناهندگی قبرس که برای مهاجرت به قبرس وجود دارد تحصیل در این کشور است که اشخاص این امکان را دارند تا به جای پناهندگی از آن طریق اقدام کنند. اشخاصی که به دنبال تحصیل در قبرس هستند می توانند در 3 مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا به تحصیل یپردازند .

چنانچه برای تحصیل در قبرس اقدام کردید باید بدانید که در این کشور به زبان انگلیسی تدریس میشود و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. همچنین شرایط تحصیل در این کشور در بسیاری از رشته ها مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، انواع رشته های مهندسی و . . .فراهم است . تحصیل در مقطع لیسانس در قبرس 4 سال، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور 2 سال و تحصیل در مقطع دکترا نیز در حدود 3 تا 5 سال زمان می‌برد. اگر متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی هستید باید بدانید که تحصیل در این رشته ها در حدود 6 تا 7 سال به طول خواهد انجامید. البته بسته به رشته ای که شخص دانشجو انتخاب می نماید طول مدت تحصیل متفاوت است.

کار در قبرس
کار در قبرس یکی دیگر از روش های ایده آل و جایگزین برای پناهندگی می باشد اما اگر قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارید باید نخست یک پیشنهاد کاری از کارفرمای قبرسی داشته باشید. کارفرما موظف است یک فراخوان استخدام به مدت 6 ماه در این کشور منتشر کند. در صورتی که نیروی کار واجدالشرایط در این کشور یافت نشود می تواند برای شخص خارجی مورد نظر خود، دعوت نامه کاری ارسال نماید تا شخص متقاضی بتواند ویزای کار قبرس را اخذ نماید.

سرمایه گذاری در قبرس
روش دیگری که برای مهاجرت به قبرس وجود دارد این است که شخص متقاضی می تواند از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام نماید. سرمایه گذاری در قبرس به طرق گوناگونی صورت پذیرد بعنوان مثال می توانید برای ثبت شرکت و همچنین از طریق خریداری ملک در قبرس نیز اقدام نمایید تا بتوانید از این طریق اقامت و تابعیت خود را نیز اخذ نمایید . اگر قصد ثبت شرکت در این کشور را داشته باشید می توانید شرکت های متفاوتی به ثبت برسانید مانند شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت عمومی یا محدود در مشارکت ، شرکت کسب و کار و . . . . که با توجه به مقدار سرمایه ای که دارید می توانید شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید .

ازدواج در قبرس
در خصوص ازدواج در قبرس باید بدانید اگر به دنبال ازدواج و اخذ اقامت در این کشور هستید باید بتوانید با فردی ازدواج نمایید که تابعیت قبرس را داشته باشد چرا که ازدواج با فرد تبعه می تواند برای شما سبب اخذ اقامت و تابعیت گردد. چنانچه با فرد مورد نظر خود را در قبرس در ارتباط هستید و قصد ازدواج در این کشور را دارید باید تمامی مدارک لازم برای واقعی بودن ازدواج را به سفارت ارائه نمایید تا امکان اخذ ویزا برای شما فراهم گردد. .

تولد در قبرس
تولد در قبرس یکی دیگر از روش های مهاجرت می باشد اما در خصوص این باید گفت که کشور قبرس از سیستم خون پیروی می کند و با تولد فرزند در خاک قبرس اگر که والدین فرزند اقامت و تابعیت قبرس را نداشته باشند به فرزند نیز اقامت و تابعیت اعطا نخواهد شد اما در صورتی که والدین اقامت و تابعیت قبرس را دارا باشند فرزند به تبع والدین خود می تواند اقامت و تابعیت را دریافت نماید .

برای دریافت اطلاعات کامل تر و تخصصی تر درخصوص اخذ اقامت قبرس می توانید سایر مطالب مرتبط زیر مجموعه کشور قبرس را مطالعه فرمایید . همچنین نیز می توانید با مؤسسه حقوقی آیلیسترز، تماس برقرار نمایید و در خصوص اخذ اقامت قبرس بطور تخصصی مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.همچنین شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب طرح کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان جوابگوی شما باشند.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص شرایط مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی

شرایط مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی چگونه است؟

افرادی که در کشور خود به خاطر مسائلی از قبیل کیس های اجتماعی ، مذهبی ، گرایشات خاص جنسی ، سیاسی و یا حتی کشورهای جنگ زده تحت خطر از دست دادن جان و انواع شکنجه باشند، واجد شرایط مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی خواهند بود.

هزینه پناهندگی به قبرس چقدر است؟

به صورت معمول هزینه های گزافی را متقاضیان به جهت مهاجرت از طریق پناهندگی میپردازند. هیچگاه فراموش نکنید که هزینه پناهندگی و مهاجرت قاچاقی به قبرس تنها مادی نیست و شامل هزینه های معنوی ( از جمله خطر از دست دادن جان خود و عزیزان تان و مبهم بودن آینده پناهندگی ) و هدر رفت زمان نیز می باشد.

کیس های پناهندگی به قبرس کدامند؟

کیس های متعددی برای پناهندگی وجود دارد نظیر عضویت در گروه های اجتماعی خاص،داشتن مذهب و نژاد خاص،داشتن تمایلات جنسی خاص و تعارضات سیاسی و … .

آیا پناهندگی به قبرس با ویزای توریستی امکان پذیر است؟

از آنجا که در سالیان اخیر بسیاری از ایرانیان با گرفتن ویزای توریستی به کشور های غربی رفته و درخواست پناهندگی داده اند، صدور روادید توریستی و همچنین قبولی درخواست این دسته از افراد بسیار مشکل و تاحدودی غیر ممکن خواهد بود.

چه کسانی می توانند برای پناهندگی به قبرس درخواست دهند؟

به صورت کلی پناهنده به فردی اطلاق می گردد که از نظر جانی و مالی در کشور خود در خطر باشد.

آیا روشی بهتر از پناهندگی برای مهاجرت به قبرس وجود دارد؟

بله راههای بسیاری برای مهاجرت به قبرس وجود دارد که اگر از افراد و موسسات معتبر در این زمینه کمک گرفته شود منجر به شرایط و سرانجام مطلوبی می گردد. راههایی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری و … .

چگونه می توان با وکیل پناهندگی در قبرس ارتباط برقرار کرد؟

باید به محضرتان رساند که موسسه حقوقی آیلیسترز در زمینه پناهندگی خدماتی ارائه نمیدهد.

 آیا پناهندگی قبرس تضمینی حقیقت دارد یا کلاهبرداری است؟

چیزی به اسم تضمین در امر مهاجرت حقیقت ندارد حال آنکه متقاضی تمایل داشته باشد از طریق پناهندگی که غیر قانون نیز هست اقدام نماید. مهاجرت از طریق پناهندگی به مراتب ریسک بالاتری خواهد داشت.