Homeقبرساقامت دائم قبرسثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس

-

ثبت شرکت در قبرس و بررسی شرایط سرمایه گذاری در قبرس اروپایی از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در قبرس ، روش های دریافت اقامت کشور قبرس اروپایی از راه سرمایه گذاری کردن و توانایی ثبت و تاسیس شرکت در قبرس اروپایی در این مطلب مورد گفتگو و بررسی علمی قرار می‌گیرد. شروط ثبت شرکت در قبرس اروپایی چیست؟ میزان نرخ مالیات ثبت شرکت در قبرس اروپایی چه مقدار میباشد؟ آیا افزون بر ثبت شرکت در قبرس روشهای دیگری جهت سرمایه‌ گذاری در قبرس وجود دارد؟ آیا با ثبت شرکت می توان به اقامت و تابعیت قبرس دست یافت؟ آیا استانداردها و شاخص های سرمایه گذاری در قبرس توسط دولت قبرس رعایت می شود؟ در این مطلب تلاش بر این نموده ایم که به این نمونه پرسش های شما در مورد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس پاسخ دقیق و قانونی بدهیم. شما سروران می توانید برای به دست اوردن معلومات بیشتر درمورد این مبحث و دیگر روش های مهاجرت به این کشور با مشاوران آیلیسترز ارتباط برقرار کرده و از مشاوره تلفنی رایگان در این مورد برخوردار شوید.

ثبت شرکت در قبرس و شرایط عمومی آن

کسانی که قصد ثبت شرکت در قبرس را دارند می‌بایست نسبت به شرایط عمومی‌این کشور اطلاعات کامل را داشته باشند. کشور جمهوری قبرس جزیره‌ای قشنگ در شرق دریای مدیترانه می‌باشد. مساحت‌این کشور جزیره‌ای در حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع است و جمعیت در حدود 2 ملیون نفر در آن زندگی می‌کنند. این کشور به دو بخش قبرس شمالی یا قبرس ترک نشین و قسمت جنوبی یا قبرس یونانی ( قبرس اروپایی ) تفکیک می‌گردد.

واحد پول کشور قبرس با درنظر گرفتن این که کشور قبرس بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد، یورو است. پایتخت کشور قبرس شهر نیکوزیا است؛ کشور قبرس از مجموعه 6 استان تشکیل شده است این 6 استان عبارتند از: استان نیکوزیا، پاقوس، لیماسول، گیرنه، لارناکا و فاماگوستا. صادرات مهم کشور قبرس را محصولات کشاورزی همانند سیب زمینی، مرکبات، گندم و جو تشکیل می گردد و از دیگر محصولات صادراتی آن تنباکو، محصولات صنعتی، پوشاک و کفش و صنایع دستی میباشد که از این کشور صادر می گردد. از نمونه واردات آن می‌توان به مواد خوراکی، نفت و فرآورده های شیمیایی و دام‌ زنده اشاره کرد. روش های بسیاری جهت مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که می توانید از همه شرایط آنها در مقاله « راه های مهاجرت به قبرس » مطلع گردید. با این پیش درامد به سراغ مبحث سرمایه گذاری در قبرس اروپایی از راه ثبت شرکت و شروط آن برویم :

یوروواحد پول
یونانی و ترکیزبان رسمی
.Cyدامنه اینترنتی
+357پیش شماره

ثبت شرکت در قبرس و اخذ اقامت قبرس از طریق ثبت شرکت

مسئله قابل توجه ای که باید درمورد ثبت شرکت در قبرس که یکی از زیر مجموعه های سرمایه گذاری در این کشور است وجود دارد و درخواست کنندگان قبل از هر مسئله دیگری باید نسبت به آن مطلع باشند، این است که توانایی اخذ اقامت دائم و البته تابعیت از طریق سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد البته نه از روش ثبت شرکت. اشخاصی که بخواهند در این کشور سرمایه گذاری نموده و اقامت این کشور را دریافت نمایند باید از روش گلدن ویزای قبرس ( یا خرید ملک در قبرس ) اقدام نمایند و اگر در نظر دارید پاسپورت این کشور را در کمترین زمان ممکن کسب کنید باید از روش خرید ملک در این کشور به این مسئله دست پیدا کنید. دریافت اقامت قبرس یکی از سریعترین و عالی ترین راه ها برای اخذ اقامت یک کشور اروپایی می باشد که از دو روش و با دو میزان مخارج متفاوت امکان‌پذیر است در گلدن ویزای قبرس فرد می تواند با ۳۰۰ هزار یورو خرید ملک به اقامت این کشور دست پیدا کند و از سمت دیگری فرد می تواند با خرید ملک به ارزش ۲ میلیون یورو پاسپورت کشور قبرس را دریافت نماید.

ثبت شرکت در قبرس و استانداردهای سرمایه گذاری در قبرس

اشخاصی که ثبت شرکت در قبرس و یا دیگر کشورهای جهان را مد نظر دارند مسائلی همانند استانداردهای سرمایه‌گذاری در کشور هدف را باید مورد مطالعه و تحلیل قرار بدهند. استاندارد های سرمایه گذاری از جمله نرخ مصادره ( سلب مالکیت ) اموال و همینطور نرخ شفافیت و میزان کنترل فساد قضایی آن کشور می باشد. در ادامه مطلب هر یک از این استانداردها را مورد تحلیل قرار می دهیم:

نرخ مصادره اموال کشور قبرس اروپایی:

مقصود از نرخ مصادره یا سلب مالکیت اموال یک کشور شیوه رفتار دولت آن کشور با سرمایه گذاران بیگانه است که در این کشور سرمایه گذاری و ثبت شرکتی را انجام داده اند. دقیق‌تر اینکه اگر شخص در کشور مدنظر دارای مشکل حقوقی و قضایی گردد جواب به این پرسش که آیا در این صورت دولت کشور مذکور این توانایی را دارد که اموال سرمایه‌گذار را مصادره نماید یا خیر؟ را درصد مصادره اموال مشخص می کند. مصادره اموال Expropriation Risk در کشورهای گوناگون متفاوت است که در ۷ رتبه طبقه بندی می گردد. کشور هایی که درصد مصادره اموال آنها در رتبه 1 باشد، امن ترین و کم خطر ترین یا عالی ترین کشورها برای سرمایه گذاری و کشورهایی که رتبه هفت را دارا باشند، خطرناک‌ترین کشورها برای سرمایه گذاری بیگانه می‌باشند. در جدول پایین اطلاعات تکمیلی در ریسک سلب مالکیت اموال قبرس را مشاهده خواهید کرد که مساوی با 1 بوده به این معنا که قبرس کشوری امن برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد :

کنترل فساد در کشور قبرس اروپایی:

نظارت فساد بر اساس میزان قدرت عمومی برای دستیابی به منافع شخصی و سازمانی و فساد های گسترده و کوچک اداری و میزان نفوذ افراد دولتی در اقتصاد کشور هدف مشخص می‌شود. ( این استاندارد در بازه منفی 2.5 ( بمعنای پایین تری میزان نظارت بر روی فساد ) تا مثبت 2.5 ( بیشترین میزان کنترل بر روی فساد ) بررسی می‌گردد ). نمودار کنترل بر روی فساد را می‌توانید پیرامون کشور قبرس در ادامه مشاهده کنید که رو به نزول بوده است و‌ این خبر خوشایندی نمی تواند باشد:

ثبت شرکت در قبرس و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

بعد از بررسی و تحقیق در مورد استانداردهای سرمایه‌گذاری در قبرس برای دوستانی که راه ثبت و تاسیس شرکت در قبرس را مد نظر دارند می‌بایست نسبت به شاخص های اقتصادی تاثیرگذار این کشور هم داده هایی را خدمت شما دوستان ارائه نماییم. شاخص‌های اقتصادی اثر گذار منظور نرخ مالیات، نرخ تورم و میزان رشد اقتصادی، نرخ بیکاری کشور است که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرخ مالیات در کشور قبرس اروپایی:

نرخ مالیات در هر کشور انواع گوناگونی دارد. نرخ مالیات بر درآمد اشخاص ، نرخ مالیات بر درآمد کمپانی ها و شرکت ها ، نرخ مالیات بر فروش و … . با اهمیت ترین نرخ برای کسانی که ثبت شرکت در قبرس اروپایی را مدنظر دارند، نرخ مالیات بر درآمد کمپانی ها و شرکتها در این کشور است که در نمودار زیر ارائه شده است :

نرخ تورم در کشور قبرس اروپایی:

یکی دیگر از شاخص هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد میزان نرخ تورم است. به این جهت میزان نرخ تورم طبق تغییر درصد در شاخص بهای مصرف کننده در بین دو سال پیاپی مشخص می گردد. کشورهایی که از نرخ تورم پایین تر از عدد 2 برخوردار هستند در شرایط خوبی در زمینه تورم و تغییر قیمت کالاها قرار دارند. در نمودار زیر بروزترین نمودار نرخ تورم قبرس را در چند سال اخیر مشاهده میفرمائید:

رشد اقتصادی کشور قبرس اروپایی:

مقصود از رشد اقتصادی این است که کشور قبرس چه مقدار بازدهی اقتصادی و شکوفایی اقتصادی را در یک بازه زمانی مشخص تجربه کرده است که در جدول زیر داده هایی در مورد نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور را کسب خواهید کرد:

نرخ بیکاری کشور قبرس اروپایی:

مورد اخر که می‌بایست پیرامون شاخصهای مالی به آن پرداخت و آن را مورد مطالعه قرار داد آمار بیکاری کشور قبرس است. کشور قبرس دارای نرخ بیکاری کمتر از 8 درصد می‌باشد که در بین کشورهای جهان نیز از استاندارد و نرخ بیکاری نسبتا پایینی برخوردار است که در ادامه نمودار آن را می‌توانید ملاحظه نمایید. برای آشنایی هر چه بیشتر با شرایط کار و کسب درآمد در ‌این کشور می‌توانید به مطالب « کار در قبرس » یا « روادید کار قبرس » مراجعه بفرمایید.

ثبت شرکت در قبرس و انواع شرکت

کسانی که در کشور قبرس هدف ثبت شرکت را دارند باید بعد از‌این ‌امر همه فعالیت های خود را در چارچوب شرکت انجام بدهند و در حالت عادی منع یا محدودیتی برای آنها برای فعالیت های اقتصادی و خدماتی خود وجود ندارد؛‌اما درصورتیکه بخواهند از‌این طریق اقامت قبرس را به دست آورند می‌بایست تائید نمایند که شرکت آنها در راه توسعه قرار دارد. هزینه های ثبت و افتتاح یک کمپانی در قبرس حدود 1000 یورو می‌باشد. دو تیپ ثبت شرکت در قبرس را می‌توان انجام داد:

  1. شرکت های بازرگانی همچون صادرات و واردات خرید و فروش و . . . که سرمایه اولیه آنها باید دست کم ۱۷۱ هزار یورو باشد.
  2. شرکت‌های ارائه خدمات که سرمایه اولیه آنها باید ۶۵ هزار یورو باشد.

هر دو تیپ این شرکت ها شرکت هایی هستند که توسط دولت قبرس تائید شده اند و افراد از سراسر جهان می توانند از طریق ایجاد این دو نوع شرکت در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند.

ثبت شرکت در قبرس و هزینه های مورد نیاز

همانگونه که پیش تر از این نیز خدمت شما بزرگواران خاطر نشان کردیم هزینه اداری ثبت شرکت در قبرس در حدود 1000 یورو می باشد. علاوه بر آن شرکتی که در این کشور ثبت می‌گردد باید دارای یک سرمایه اولیه باشد که بستگی به نوع شرکت این سرمایه اولیه تفاوت دارد. برای شرکت هایی که مبتنی بر تجارت و صادرات و واردات هستند سرمایه اولیه میبایست حداقل ۱۷۱ هزار یورو باشد و برای شرکت‌های خدماتی که ارائه خدمات را در این کشور خواستار هستند، ارائه نمایند می بایست حداقل سرمایه آنها ۶۵ هزار یورو باشد. مازاد بر آن هزینه های جانبی دیگری نیز برای ثبت شرکت وجود دارد که در پایین به صورت تیتر وارگونه به آنها خواهیم پرداخت:

  • استخدام حسابدار
  • تنظیم اسناد مالیاتی
  • افتتاح حساب بانکی
  • ترجمه مدارک اجاره ملک برای محل کار شرکت

  با توجه به نکات مذکور توصیه می گردد افرادی که می‌خواهند شرکت در قبرس ثبت کنند دارای حداقل سرمایه ۲۵۰ هزار یورویی باشند.

‌ ثبت شرکت در قبرس و نکات مثبت

در اینجا سعی بر آن داریم تا به نکات طلایی و مزایای ثبت شرکت در قبرس بپردازیم. کشور قبرس دارای تابستان‌های گرم و زمستانهای معتدلی است که می تواند یکی از جاذبه‌های توریستی در اروپا باشد. در چند سال گذشته به دلیل فراهم سازی زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی جهت مهاجرت به این کشور موجب گردیده است که افراد زیادی از سراسر جهان به خصوص از کشورمان ایران نسبت به خرید ملک علاقه مند و راغب گردند. علاوه بر این موارد کشور قبرس بر طبق تحقیقات که در سطح بین المللی پیرامون شرایط اقتصادی کشور ها به عمل امده جزو بهترین و در بالاترین رتبه ها به لحاظ پیشرفت اقتصادی در دنیا قرار دارد. بعلاوه این کشور از موقعیت استراتژیک جغرافیایی و تسترتژیک بسیار خوبی برخوردار است به طوری که سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا می توانند از این کشور به عنوان یک تقاطع تجاری استفاده نمایند. از دیگر خصوصیات که می‌توان خاطر نشان کرد این است که دلیل اغلب جوان های کشور قبرس افراد تحصیل کرده ای هستند که می‌توانند در شرکت های این کشور شاغل گردند و متقاضیان ثبت و راه اندازی شرکت در قبرس می توانند از نیروی کار متخصص که در این کشور وجود دارد بهره مند شوند .

ثبت شرکت در قبرس و وکیل ثبت شرکت و خدمات آیلیسترز

اشخاصی که ثبت شرکت در قبرس و سرمایه‌گذاری در این کشور را مد نظر دارند و یا مایل به خرید ملک در قبرس هستند می بایست از تجربیات وکیلی حرفه ای و با مهارت در این خصوص استفاده نماید. این مطلب توسط آیلیسترز جمع آوری و به تحریر در آمده است هر نوع رونوشت برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و اخلاقی و غیر مجاز و غیر اخلاقی می باشد و حتی پیگرد قانونی را نیز همراه خواهد داشت. اشخاص درخواست کننده برای ثبت و تاسیس شرکت در قبرس باید یک وکیل که آگاهی مورد نیاز را در مورد وضعیت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور و همینطور دارای تائیدیه از کانون وکلای قبرس باشد را انتخاب نمایند. این وکیل مجاز به ساماندهی تفاهم نامه ها، اساسنامه ها، اظهارنامه و کلیه امور حقوقی شخص درخواست کننده است. با مشاوره و اقدام از طریق وکیلی باتجربه و دانا به شرایط حقوقی قبرس می توان از هدر رفتن سرمایه و دارایی خود پیشگیری نمایید و ریسک سرمایه گذاری خود را در حد بسیار زیادی پایین بیاورید.

ثبت شرکت در قبرس و مراحل ثبت آن

کسانی که قصد ثبت شرکت در قبرس را دارند و در کشور قبرس این امر را انجام می دهند می بایست شرکت آنها شامل مدیرعامل و هیئت مدیره باشد و این شرکت یک منشی و یک بازرس داشته باشد. یکی از بااهمیت ترین نکاتی که باید به آن توجه کافی داشت اساسنامه شرکت است که در این اساسنامه وظایف مرتبط به هریک از مدیران و مسئولان بیان می شود. همانگونه که پیش تر هم خدمت شما گرامیان گفته شد برای ثبت شرکت در قبرس باید با یک وکیل معتبر در قبرس مشاوره انجام دهید و سپس اقدام کنید. پس از آن باید تقاضای ثبت نام خود را به دولت قبرس تحویل دهید بعد از انکه این تقاضا توسط دولت قبرس مورد بررسی و تایید قرار گرفت فرد می تواند شرکت خود را در قبرس تاسیس نماید. برای ثبت شرکت در قبرس اروپایی می‌بایست اسناد زیر ارائه شود:

  • پر نمودن فرم ها و پرسشنامه های مربوط به ثبت شرکت
  • انتخاب نام شرکت
  • ارائه پاسپورتی که حداقل ۳ سال اعتبار داشته باشد
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی متقاضی
  • ارائه گواهی اشتغال به کار معتبر
  • یزینس پلن (طرح تجاری) به تایید اداره بازرگانی قبرس برسد
  • گواهی عدم سوء پیشینه

ثبت شرکت در قبرس و طرح تجاری (بیزینس پلن)

افرادی که تمایل به ایجاد ، ثبت و راه اندازی شرکت در قبرس را دارند می بایست کلیه فعالیتهای شرکت و همچنین نحوه کار و اقدامات شرکت را تحت عنوان business plan و یا طرح تجاری به دولت این کشور ارائه نمایند. Business Plan یا طرح تجاری که در مواردی به آن برنامه شغلی نیز گفته می شود باید طرحی مبتکرانه باشد که بتواند اثر مثبتی را بر اقتصاد قبرس و یا هر کشور دیگری که قصد ثبت شرکت در آن وجود دارد بگذارد. این طرح مبتکرانه که تحت عنوان business plan یا طرح تجاری ارائه می گردد باید حدود یک تا سه سال برنامه های آینده شرکت را پیش‌بینی و به دولت و اداره بازرگانی قبرس که این طرح های تجاری را مورد تحقیق و تحلیل قرار می دهد ارائه گردد. موسسه حقوقی آیلیسترز با استفاده از وکلای زبده و کاردان بسیاری از کشورها در تمام زمینه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی از قبیل ثبت شرکت در قبرس و دیگر کشورهای اروپایی می‌تواند کمک رسان شما هم میهنان عزیز باشد و در این زمینه شما را مشورت نماید.

ثبت شرکت در قبرس و نکات مهم نهایی

در این بخش باید در مورد موضوعاتی که در این مطلب در باب ثبت و افتتاح شرکت در قبرس به اطلاع شما گرامیان رسید چکیده ای را ارائه کرد. کشور قبرس و ثبت شرکت در آن دارای مزایا و معایبی است. یکی از مزایای آن سیستم مالیاتی این کشور است که جزء بهترین کشورها از این حیث قرار دارد، سیستم مالیاتی قبرس سیستمی بر اساس شفافیت و سادگی و افزون بر آن منطبق با کلیه مقررات حقوق تجارت بین الملل و قوانین اتحادیه اروپا است. همچنین نیروی کار قبرسی که بومیان این کشور هستند افرادی هستند که دارای دانش زبان انگلیسی و تحصیل کرده می باشند اما با جمع بندی شرایط و به دلیل تجربه بالای موسسه حقوقی آیلیسترز علاوه بر ثبت شرکت در قبرس می توان پیشنهادات بیشتر و مناسب تری نیز خدمت شما عزیزان ارائه نمود همچون ثبت شرکت در کشورهایی که از شرایط بسیار بهتری در مقایسه با قبرس قرار دارند، همچون ثبت شرکت در کانادا و ثبت شرکت در اتریش که سبب اخذ اقامت و تابعیت برای فرد خواهند شد.