Homeفارسیتحصیل موسیقی در قبرس

تحصیل موسیقی در قبرس

-

تحصیل موسیقی در قبرس و بررسی شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته

اقامت و پاسپورت کوالیتی هوم

تحصیل موسیقی در قبرس ، هزینه دانشگاه موسیقی در قبرس ، مخارج زندگی دانشجویی در قبرس ، انواع بورسیه های تحصیل موسیقی در قبرس و ایده آل ترین دانشگاهها برای تحصیل موسیقی در قبرس در‌این مطلب مورد توجه قرار گرفته و برای شما تحلیل علمی خواهد شد. امتیازات و مشکلات تحصیل در رشته موسیقی در قبرس کدام‌اند؟ بهترین کشورهای جهان برای تحصیل موسیقی چه کشورهایی هستند؟ شرایط دریافت پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای قبرس چیست؟ در‌این مقاله تا پایان به سوالات شما جواب داده می‌شود. اگر نیاز به مشاوره در‌این زمینه و راهنمایی بیشتر هم داشتید، حتما با با کارشناسان مجموعه حقوقی آیلیسترز ارتباط برقرار کرده و از طریق مشاوره رایگان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شرایط اخذ پذیرش در رشته موسیقی از دانشگاههای قبرس

جهت پذیرش در مقطع لیسانس موسیقی در قبرس برای آغاز تحصیلات دانشگاهی در رشته موسیقی، درخواست کنندگان نخست می‌بایست تقاضا خود را به همراه توضیحات مورد نیاز در سابقه کاری در زمینه سابقه یادگیری و فعالیت در موسیقی بنویسند. متقاضیانی که دارای استعداد تشخیص داده شوند، برای اجرا یا audition به دانشکده فراخوانده می‌شوند. اجرا گاهی ممکن است شامل یک مصاحبه جزئی هم باشد. در شرایط شیوع ویروس COVID-19 نیز، اجرا از طریق ویدیو ارسال می‌شود. دانشجوی درخواست کننده می‌بایست سه یا چهار قطعه در سبک‌های مختلف را که نشان دهنده مهارت اجرای کارهای بزرگ باشد، اجرا کند.

همچنین بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی است و حضور در دوره ها نیازمند مهارت زبان انگلیسی یا داشتن مدرک معادل آیلتس 5.5 یا 6 است. دوره‌هایی که به زبان یونانی ارائه می‌گردد؛ هم توانایی زبان یونانی می‌طلبد.


تحصیل در مقطع کارشناسی موسیقی در قبرس

موسیقی در مقطع کارشناسی یا لیسانس 4 ساله است. در‌این دوره دانشجوها با ابعاد مختلف علمی و هنری کار موسیقایی آشنا می‌شوند و مبانی اولیه ای از همه بخش های آموزش موسیقی را یاد می‌گیرند. دروس مرتبط با کمپوزیسیون یا آهنگسازی و همچنین، درس های رهبری، نوازندگی، موسیقی شناسی قومی، تاریخ موسیقی و یا حتی موسیقی درمانی و آموزش موسیقی من جمله واحدهایی است که دانشجویان موسیقی در مقطع لیسانس طی می‌کنند. در دوره لیسانس موسیقی، دانشجویان با کلاس‌های سازشناسی و نوازندگی آشنا شده و امکان دارد به اجرا در آنسامبل‌ها و جشنواره های موسیقی بپردازند. شرک بپردازند شرکت در کنفرانس‌های درسی و علمی نیز از موارد دیگر در‌این دوره هاست. دانشجویان بعد از تحصیل لیسانس قادر هستند برای تحصیل در فوق لیسانس اقدام کنند یا به حرفه‌های موسیقایی مشغول شوند.


تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی در قبرس

موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در قبرس نیز می‌تواند در گرایش‌های متفاوت دسته بندی شده و درخواست کنندگان بر حسب علاقه و استعداد تحصیلی در هر گرایش مشغول به تحصیل شوند. گرایش‌های مثل آموزش موسیقی، یا اجرای موسیقی، یا آهنگسازی و سایر گرایش‌ها از جمله تخصص‌های موسیقی هستند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در قبرس نیز 18 ماهه یعنی یک سال و نیم است. در‌این دوره دانشجویان توانایی تخصصی خود را در طول 18 ماه در یک رشته پی می‌گیرند و آماده استفاده از آن در محیط حرفه‌ای تر برای آموزش موسیقی، آهنگسازی، نوازندگی، تحقیق و پژوهش و مسائلی از‌این دست می‌شوند. دروسی برای روش‌شناسی تحقیق در موسیقی در دوره ارشد در نظر گرفته می‌شود. همچنین، پایان نامه فوق دیپلمات کردن، اجرا و آهنگسازی به صورت رسیتال از جمله واحدهای مورد علاقه در مقطع فوق لیسانس موسیقی به ویژه در آهنگسازی و اجرا خواهد بود.


تحصیل در مقطع دکتری موسیقی در قبرس

دوره دکتری موسیقی در قبرس 3 ساله برگزار می‌شود. در کل در همه دوره های موسیقی از لیسانس تا دکترا در قبرس دوره ها امکان دارد به زبانهای انگلیسی و یونانی باشد. پس دانشجو باید در انتخاب دوره دقت کند که زبان دوره تحصیلی انگلیسی، یونانی یا تلفیقی از هر دو در واحدها خواهد بود. گرایش‌های دکتری موسیقی نیز می‌تواند شامل یکی از گرایش های آموزش، آهنگسازی، موسیقی شناسی قومی، یا حتی مدیریت موسیقی و … شود. دانشجویان مقطع دکتری بستگی به نوع گرایش و مهارت خود ممکن است بیشتر از مقاطع قبل درگیر موضوعات تئوریک، پژوهش در موسیقی و همچنین آنالیز و نقد قطعات موسیقی و تالیف آثار پژوهشی نیز بشوند. فارغ التحصیلان‌این دوره ممکن است به تدریس در دانشگاه، رهبری، آهنگسازی، نقد و بسیاری فعالیت های دیگر مشغول شوند.

شرایط اخذ بورسیه رشته موسیقی در قبرس

جهت تحصیل موسیقی در قبرس بر از دانشگاهها ممکن است از طریق پروگرام‌های سالیانه و منظم بورسیه، با کمک به دانشجویان کمک مخارج و جوایز تحصیلی را لحاظ کنند. برنامه ‌های بورسیه و کمک هزینه آموزشی در قبرس در رشته های موسیقی نیز در برخی دانشگاهها برای دانشجویانی که ثبت نام می‌کنند، با گرفتن اطلاعات کامل از وضعیت و شرایط تحصیلی و استعداد وی در زمینه موسیقی و همینطور اطلاعات منابع مالی وی ممکن است اعطا گردد. بعضی از انواع بورسیه امکان دارد به صورت بورسیه دانشگاهی باشند و یا برخی دیگر به صورت کمک های مالی بر مبنای نیاز های شخص متقاضی.

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس و تحصیل در‌این کشور از سوالات مهم داوطلب های مطالعه موسیقی در‌این کشور محسوب می‌شود. هزینه شهریه برای پرداخت در دانشگاههای قبرس معمولا بصورت متوسط 8 تا 10 هزار یورو در دانشکده های متفاوت ‌این کشور است.

بر اساس گزارش داده های جمع آوری شده منابع معتبر از تمامی شهرهای کشورهای ‌ایران و قبرس ، مخارج زندگی در قبرس نزدیک 60 درصد گرانتر از هزینه های اقامت در‌ایران است. لازم به ذکر است که هزینه اجاره منزل در‌این کشور بین 25 الی 30 درصد بیشتر از‌ ایران است.

متوسط درآمد ماهیانه در قبرس ماهانه 1200 یورو برآورد شده است. اکنون در جدول پائین نمونه ‌هایی از هزینه ‌های زندگی در قبرس آورده می شود:

میانگین قیمت به یوروکالا
50 یورورستوران متوسط برای 2 نفر
6 یورومک دونالد 1 نفر
1.5 یورو1 لیتر شیر
2.5 یوروتخم مرغ 12 تایی
1.5 یوروبنزین هر لیتر
1.5 یوروحمل و نقل عمومی
53 یوروباشگاه بدنسازی ماهیانه
6000 یورودبستان بین المللی
570 یورواجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر
1000 یورواجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر

کار دانشجویی در قبرس

موقعیت اشتغال به کار دانشجویی در قبرس در مدت تحصیل نیز وجود دارد و منوط به برآوردن شرایطی قانونی است. اجازه کار دانشجویی به صورت 20 ساعت در هفته یعنی پاره وقت دارای اجازه است. اما اشتغال در برخی بخش ها که دولت مشخص کرده است باید انجام شود: بعضی بخشهای کارخانه ها و صنایع مانند بازیافت یا شیفت شبانه، کارهای نگهداری در خانه، سرویس‌ های درمانی، پیک، رستوران، کشاورزی یا پمپ بنزین و سایر مشاغل که در لیست دولت باشد.

برای ‌این مقصود شما باید یک قرارداد کاری نیمه وقت منعقد کنید و قرارداد را برای تایید نزد دفاتر اداری استخدام منطقه‌ای در قبرس ببرید. اجازه کارآموزی در برخی رشته ها با موافقت دانشگاه و دریافت اجازه کار رسمی از دفاتر اداری مهاجرت در قبرس نیز داده می‌شود.

معرفی دانشگاه های برتر قبرس

در قبرس، دانشگاهها و مراکز بسیاری وجود دارند که تحصیل موسیقی در آنها امکان پذیر می‌باشد. ممتازترین این دانشگاهها شاید دانشگاه نیکوزیا و همینطور دانشگاه اروپایی قبرس باشند که در عرصه موسیقی آوازه و اعتبار بسیاری دارند. دپارتمان رقص و موسیقی در دانشگاه نیکوزیا در قبرس یکی از عالی ترین دپارتمانهای موسیقی برای نشان دادن به دانشجویان بین المللی به حساب می آید. در این قسمت از این مراکز و دانشگاهها نام می‌بریم:

  • University of Nicosia – School of Education – Department of Music and Dance
  • European University of Cyprus – School of Humanities, Social and Education Science – Department of Fine Arts
  • Eastern Mediterranean University – Faculty of Education – Department of Fine Arts

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی قبرس

بعد از دریافت پذیرش تحصیلی در موسسه آموزشی مدنظر در قبرس که بطور معمول یکی از دانشگاههای معتبر در دانشکده های آموزش و دپارتمان هنر یا موسیقی خواهد بود، نوبت به تهیه مدارک جهت دریافت ویزا برای ورود به قبرس می‌رسد. در این قسمت به معرفی مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی قبرس می پردازیم:

  • فرم کامل درخواست ویزای تحصیلی قبرس
  • پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال از زمان ورود به قبرس
  • 4 عکس جدید در سایز پاسپورت و رنگی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در قبرس
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات و کپی آنها با ترجمه به زبان انگلیسی
  • نامه یا رسید تمکن مالی از بانک برای اثبات تمکن مالی برای حضور در قبرس
  • نامه عدم سوء پیشینه که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز

هزینه درخواست ویزا 60 یورو است. لازم به ذکر است که معمولاً با ویزای تحصیلی در قبرس نمی‌توانید ویزای همراه به صورت طولانی مدت بگیرید و همراه می تواند از ویزای گردشگری استفاده کند.

موقعیت کار پس از تحصیل در رشته موسیقی در قبرس

کشور قبرس در بخش کشورهای محتاج به نیروی کار طبقه بندی نمی شود و همواره بیشتر دانشجویان بعد از تحصیل، قبرس را به منظور اقامت در سایر کشورهای اروپا یا آمریکا رها می‌کنند. گرچه فارغ التحصیلان موسیقی در قبرس امکان دارد بتوانند مشاغلی در ارکسترها، دانشگاه و دیگر مراکز پیدا کنند و بعد از آن تقاضای ویزای اقامت کاری در کشور قبرس را نیز بدهند.

همینطور باید مدنظر داشته باشید که آمار بیکاری در کشور قبرس به چه صورت می‌باشد. در سال 2021 درصد بیکاری در قبرس به نزدیک 7 درصد رسیده است که اثرگذاری بیماری کرونا مثل سایر کشورها بر قبرس نیز به چشم میخورد .از این رو نرخ بیکاری در قبرس متوسط محاسبه شده و نسبت به سایر کشورهای اروپا گاه ضعیف تر محسوب می شود:

مزایا و معایب تحصیل در رشته موسیقی در قبرس

در این بخش بررسی می‌کنیم که فواید و معایب تحصیل در رشته موسیقی در قبرس چیست؟ از دسته فواید آن تحصیل در کشوری تماشایی و خوش آب و هوا در دریای مدیترانه و نزدیک ایران است. مسئله دیگر این است که بسیاری از دانشگاهها در قبرس با دانشگاههای عالی اروپای غربی شراکت داشته و تبادل دانشجو دارند. همینطور، تحصیل موسیقی در قبرس می‌تواند مخارج معقول تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی داشته باشد.

از دسته ایرادات تحصیل موسیقی در قبرس این است که امکان رفت و امد آزادانه در حوزه ی اتحادیه شنگن را ندارد، با وجود اینکه قبرس عضو اتحادیه اروپاست، عضویت شنگن را هنوز بدست نیاورده است و در پی آن است. در هر صورت باید برای انتخاب کشور مدنظر برای رشته موسیقی یا هر رشته هنری دیگر تمام جوانب را بسنجید.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در رشته موسیقی در قبرس

بعد از تحصیل در قبرس، در صورتی که فرد بتواند در کشور قبرس پیشنهاد کاری دریافت کند، می تواند شروع به کار کرده و درخواست اقامت کاری با نام ویزای E بدهد. بعد از 5 سال کار در قبرس هم فرد می‌تواند درخواست اقامت همیشگی بدهد.

همچنین اشخاصی که پس از کار و اقامت در قبرس بخواهد تابعیت و پاسپورت قبرس را کسب کنند، باید 7 سال در قبرس اقامت داشته باشند. شخص در سال آخر قبل از درخواست باید کاملاً در قبرس زندگی کرده باشد.