Homeفارسیتحصیل دندانپزشکی در قبرس

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

-

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

دانشگاه‌های قبرس مورد تأیید وزارت بهداشت، تحصیل دندانپزشکی در قبرس، هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های قبرس و به یا همان شهریه دندان پزشکی در قبرس و همچنین مزایای دندانپزشکی در قبرس، در این مقاله تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. مدت تحصیل دندانپزشکی در قبرس چقدر است؟ چگونه در رشته‌های پزشکی قبرس تحصیل کنیم؟ دریافت پذیرش دندانپزشکی در قبرس چگونه است؟ و همچنین تمامی موارد با اهمیت در خصوص تحصیل دندانپزشکی، برترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل دندانپزشکی را در این مقاله می‌کوشیم تا خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. قبرس جنوبی از آن دسته کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد که در صورت تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شما می‌توانید تحصیل در اتحادیه اروپا را تجربه نمایید. تحصیل دندانپزشکی در قبرس همچون دیگر کشورها نیاز به داشتن چند فاکتور مشخص و مدارکی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اگر به دنبال آن هستید که بدانید آزمون ورودی برای تحصیل دندان پزشکی در قبرس وجود دارد یا خیر؟ و یا می‌خواهید از این مطلب آگاه گردید که تحصیل رایگان دندانپزشکی در قبرس امکان‌پذیر است یا خیر؟ توصیه می‌کنیم مطلب تحصیل دندانپزشکی در قبرس را تا آخر مطالعه نمایید. اگر به صورت کلی از راه‌های مهاجرت به قبرس جنوبی چه از راه تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری تمایل دارید مطلع گردید می‌توانید سرفصل مورد نظر خود را با استفاده از کلید واژه آیلیسترز در گوگل جستجو نمایید و به منبع بسیار کاملی از اطلاعات در سایت آیلیسترز دست یابید. همچنین چنانچه در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در قبرس و ویزای تحصیلی قبرس سؤال و یا ابهامی داشتید که در این مطلب به آنها پاسخ داده نشده است می‌توانید در بخش پرسش و پاسخ عمومی و یا بخش نظرات سایت سؤالات خود را مطرح نمایید تا در زمانی کوتاه به سؤالات شما پاسخ داده شود. در ادامه سرفصل‌های زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در قبرس
  • دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس
  • مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس
  • هزینه های تحصیل دندانپزشکی در قبرس
  • هزینه های زندگی در قبرس
  • سایر رشته های علوم پزشکی در قبرس
    • داروسازی
    • پزشکی
    • پرستاری
  • ویزای تحصیلی قبرس
  • کار پس از تحصیل دندانپزشکی قبرس

شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در قبرس

شما در قبرس می‌توانید به تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین‌طور دکترا بپردازید. تحصیل دندان پزشکی در قبرس جنوب عموماً پنج تا شش سال می‌باشد که در هر مقطع تعداد واحد معینی را هر دانشجو باید با نمره قبولی طی کند. به دانشجویان در مقطع کارشناسی آموزش‌های اساسی مربوط با بهداشت دهان و دندان داده می‌شود. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان به‌طور تخصصی‌تر به آموزش در رشته خود می‌پردازند. در مقطع دکترا دانشجویان رشته دندانپزشکی به مرحله آموزش عملی و دستیابی و تسلط به تمامی مسائل علم دندانپزشکی خواهند پرداخت. مطلوب است متقاضیانی که بسیار علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در قبرس دارند دوره‌های پیش پزشکی را بگذرانند و پس از آن با آمادگی کامل وارد بهترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل دندانپزشکی گردند. از جمله فاکتورهای مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های قبرس مورد تأیید وزارت بهداشت، گواهی زبان آیلتس با نمره 6 یا بالاتر می‌باشد. متقاضیان برای تحصیل در به بهترین دانشگاه‌های قبرس در رشته دندانپزشکی باید در درس‌هایی همچون ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست نمرات خوبی داشته باشند. برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های قبرس مورد تأیید وزارت بهداشت نیازی به قبولی در سنجش ورودی برای تحصیل دندان پزشکی در قبرس نیست و فقط معدل بالا و داشتن نمرات بالا در درس‌های مذکور کافی می‌باشد. اگر به دنبال بورسیه دندانپزشکی در قبرس یا به عبارتی در پی تحصیل رایگان دندانپزشکی در قبرس هستید گفتنی است از ابتدا به دانشجویان متقاضی تعلق نمی‌گیرد و به صورت کلی دانشگاه‌ها تنها به تخفیف در شهریه دانشجویان ممتاز بسنده می‌کنند.

دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس

دانشگاه‌های قبرس در مجموع دارای رنک و اعتبار ویژه‌ای نیستند. اگرچه تحصیل دندانپزشکی در قبرس جنوبی به جهت حضور قبرس جنوبی در اتحادیه اروپا معتبر و مورد قبول است. دانشگاه‌های قبرس جنوبی در کل از اعتبار و امکانات بیشتری بهره‌مند هستند، چرا که خود را با آموزش و علم روز در کشورهای اتحادیه اروپا تا حد بسیاری همقدم نموده‌اند و تا حد بسیاری می‌توان گفت در این همقدم سازی موفق بوده‌اند. می‌توانید قسمت بعدی مطلب را جهت آشنایی با برترین دانشکده‌های دندانپزشکی در قبرس مطالعه نمایید:

دانشگاه نیکوزیا

این دانشگاه از نمونه دانشگاه‌های معروف و معتبر کشور قبرس می‌باشد که توانسته خود را با دانشگاه‌های با کیفیت اروپا به میزان بسیار زیادی هم سطح کند و در سطح علمی تلاش کرده به حد بسیار زیادی خود را با دانشگاه‌های معروف و معتبر اروپایی هم‌سطح سازد. به همین علت تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه نیکوزیا در بخش جنوبی قبرس مورد تأیید کشورهای اتحادیه اروپا واقع شده است. سالانه 5000 دانشجو از سراسر دنیا مهمان این دانشگاه می‌باشند. دانشگاه‌های انگلستان جالب است بدانید در علم پزشکی و دندانپزشکی در دنیا سرآمد هستند و به همین علت در ارتباط با آموزش مباحث پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه نیکوزیا تلاش کرده است از دانشگاه‌های انگلستان الگو بردارد که در این زمینه بسیار موفق هم بوده است. شایان ذکر است دانشگاه نیکوزیا گزینه‌ی بسیار خوبی برای افرادی که به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند می‌تواند باشد. همچنین جالب است بدانید دانشگاه نست جورج انگلستان و دانشگاه نیکوزیای قبرس دست به همکاری زدند و دانشگاه نیکوزیا به همین سبب از شیوه‌های مدرن روز دنیا در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌کند. اگر شما در رؤیای تحصیل رشته دندانپزشکی بپردازید و در رشته‌های علوم پایه مدرک کارشناسی گرفته‌اید هم از این فرصت بهره‌مند خواهید بود که در این دانشگاه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به ادامه تحصیل خود بپردازید. دانشجویان در یک دوره شش ساله دوره‌های BMBS
در مقطع کارشناسی پزشکی و در دوره‌های MD که کارشناسی جراحی را به صورت انگلیسی آموزش خواهند دید.

Near East University Faculty of Medicine

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر قبرس می‌باشد که شامل دانشکده‌های فراوانی می‌باشد. این دانشگاه سالیانه میزبان 950 هزار دانشجو در رشته‌های متنوع تحصیلی می‌باشد و دربرگیرنده ی شهروندان قبرس و دانشجویان خارجی که برای تحصیل ثبت نام کردن و شهروندان اتحادیه اروپا می‌شود. این دانشگاه شامل 90 دانشکده می‌شود که علاوه بر ارائه‌ی رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری نزدیک به 170 رشته تحصیلی دیگر را به دانش آموزان این دانشگاه ارائه می‌دهد. از سایر رشته‌هایی که این دانشگاه به دانشجویان جهت تحصیل ارائه می‌دهد می‌توان به تمامی زیرشاخه‌های رشته‌های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی، رشته‌های مدیریتی و …. اشاره نمود. این دانشگاه دوره‌های آنلاین نیز برگزار می‌کند و از اقصی نقاط دنیا دانشجو پذیرش می‌کند.

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

در این دانشگاه از اقصی نقاط جهان بیشتر از بیست هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. شایان ذکر است که آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی و ترکی می‌باشد. نکته دیگر آنکه این دانشگاه دارای 11 دانشکده و بیشتر از ۳۰ نهاد آموزشی است که تحت پوشش این دانشگاه در حال فعالیت هستند، این دانشگاه میزبان قریب به بیست و یک هزار دانشجو اعم از دانشجویان بین‌المللی و شهروندان می‌باشد. گفتنی است که رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه تدریس می‌گردد. دانشگاه مدیترانه شرقی با هدف تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم آموزشی خاورمیانه بنیان گذاری شده و در راستای این موضوع تا به امروز نیز موفق بوده همچنین رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز از سال ۲۰۱۲ در این دانشگاه ارائه می‌گردد.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در قبرس

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاههای قبرس و به عبارتی شهریه دندانپزشکی در قبرس بسته به مقطع تحصیلی دارای هزینه های متفاوتی می باشد. به صورت کلی می توان گفت شهریه دندانپزشکی در قبرس و همچنین هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی در قبرس در مقایسه با دیگر کشورها کم تر می باشد. علاوه بر مخارج به نسبت پایین تر می توان به تحصیل به زبان انگلیسی نیز اشاره داشت. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاههای قبرس در مقطع کارشناسی بین 10000 الی 15000 هزار ، در مقطع کارشناسی ارشد بین 15000 الی 22000 یورو و در مقطع دکترا بین 27000 الی 30000 یورو سالیانه می باشد. می توان گفت به صورت کلی هزینه تحصیل پزشکی در قبرس بین 18000 الی 25000 یورو می باشد که جهت آگاهی شما عزیزان باید گفت که تحصیل در رشته پرستاری به نسبت رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی بسیار کمتر می باشد. بورسیه دندان پزشکی در قبرس به این صورت است که دانشجویانی که نمرات بالا کسب کرده اند و دارای سوابق درخشان در دانشگاه باشند از این امتیاز برخودار خواهند بود که از تخفیفاتی در شهریه استفاده نمایند و از نخست نمی توانند بورسیه دریافت نمایند.

هزینه های زندگی در قبرس

هزینه های زندگی در قبرسدر قیاس با سایر کشورهای اتحادیه اروپا پایین تر می باشد. البته باید در نظر داشت به جهت تحصیل در رشته های پر هزینه مانند دندانپزشکی باید از تامین هزینه تحصیل و همچنین تامین مخارج زندگی اطمینان کسب کنید و در این مسیر گام نهاد. بطور تقریبی هزینه های زندگی در قبرس سالانه در حدود 8000 الی 9000 یورو می باشد. در جدول زیر می توانید ریز هزینه های زندگی در قبرس را بررسی نمایید.

عنوانقیمت به یورو
پنیر (یک کیلوگرم)7.69
سیب (یک کیلوگرم)1.91
موز (یک کیلوگرم)1.35
پرتقال (یک کیلوگرم)1.26
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)1.89
غذا (برای 2 نفر)45
نوشابه1.14
آب آشامیدنی0.65
شیر (یک لیتر)1.37
برنج (یک کیلوگرم)1.40
تخم مرغ 12 عددی2.57
آپارتمان یک خوابه در مرکزشهر569.69
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر450.50
آپارتمان سه خوابه در مرکزشهر953.50
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر765.12
هرمتر آپارتمان برای خرید درمرکزشهر2.057.03
هر متر آپارتمان برای خرید در حومه شهر1.562.03
بلیت یک طرفه1.5
یک کیلومتر تاکسی0.93
یک لیتر بنزین1.25
شارژ آپارتمان-ماهیانه116.97

در نمودار پائین می توانید نسبت هزینه های زندگی در کشور قبرس را مشاهده نمایید.

جهت گزینش یک کشور به برای ادامه تحصیل و یا اقامت لازم است همه‌ی شرایط آن کشور را بررسی و تحلیل کرده باشید. اقتصاد یک کشور از نمونه مباحثی است که از اهمیت ویژه‌ای در این رابطه برخوردار است. در اقتصاد یک کشور باید نرخ تورم آن را بررسی کرد زیرا که نرخ تورم هر کشور نمایان گر هماهنگی بین مقدار درآمد شهروندان و مخارج زندگی آنها خواهد بود. شایان ذکر است به هر مقدار که نرخ تورم در یک کشور کمتر باشد به معنی قدرت خرید بالای شهروندان به حساب می‌رود و حتی امکان پس انداز را هم خواهند داشت. در نموداری که پایین قرار داده شده میزان نرخ تورم قبرس را مشاهده نمایید.

سایر رشته های علوم پزشکی در قبرس

از جمله رشته‌هایی که در کنار رشته دندانپزشکی قابل توجه بسیاری می‌باشند می‌توان به داروسازی و پرستاری اشاره کرد. که علاقه‌مندان مخصوص به خودشان را دارند. از آن جهت که رشته‌های پزشکی و زیر شاخه‌های آنها شامل مبنای همسانی می‌باشد می‌توان گفت از یک اساس تبعیت می‌کنند. چطور می‌توانیم در رشته‌های پزشکی قبرس تحصیل کنیم؟ در ادامه مطلب علاوه بر تحصیل داروسازی و پرستاری به این پرسش شما نیز پاسخ خواهیم داد.

  • تحصیل داروسازی در قبرس
    جهت تحصیل در قبرس و در زمینه‌ی داروسازی شما احتیاج به مدرک زبان آیلتس بالای 6.5 دارید. درخواست کنندگانی که می‌خواهند به تحصیل داروسازی در قبرس بپردازند. این مسائل رو باید مدنظر داشته باشند که تحصیل در رشته‌ی داروسازی به مدت پنج سال در قبرس به طول می‌انجامد.کلاس‌های تدریس داروسازی به زبان انگلیسی خواهد بود. همه‌ی کسانی که علاقه به تحصیل در رشته داروسازی دارند باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که دانشجویان این رشته در قبرس در انتهای دوره تحصیلی خود ملزم به شرکت در آزمون وزارت بهداشت قبرس که دو مرحله‌ای می‌باشد هستند و می‌بایست نمره قبولی را دریافت کنند. این آزمون 4 مرتبه در سال صورت می‌گیرد و فقط در صورت قبولی در این سنجش و اخذ نمره قبولی است که درخواست کنندگان اجازه کار در قبرس و اتحادیه اروپا را دریافت خواهند کرد.
  • تحصیل پرستاری در قبرس
    ادامه تحصیل رشته پرستاری در کشور قبرس اغلب 4 ساله می‌باشد که پرستاران به محض فارغ‌التحصیلی قادرند بدون احتیاج به معادل‌سازی در کشورهای اتحادیه اروپا کار پیدا کنند و مشغول به کار شوند. دانشجویان جهت تحصیل در رشته‌ی داروسازی نیاز به کسب حداقل نمره آیلتس 6 دارند. و همچنین بعد از فارغ‌التحصیلی از این فرصت بهره‌مند هستند که در مقاطع کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر شرکت کنند و یا وارد بازار کار گردند.
  • تحصیل پزشکی در قبرس
    تحصیل در رشته پزشکی قبرس اغلب ۴ تا 6 سال به طول می‌انجامد. جهت تحصیل پزشکی در قبرس نیاز به گذراندن یک دوره پیش پزشکی به جهت شناخت و آمادگی برای ورود به دانشگاه پزشکی می‌باشد که این دوره پیش پزشکی به‌طور متوسط بین ۳ تا ۶ ماه می‌باشد و دروسی مانند ریاضی، زیست، شیمی، فیزیک به درخواست‌کنندگان آموزش داده می‌شود. شایان‌ذکر است که تحصیل پزشکی در قبرس با پذیرش و کسب نمرات لازم در دروس مذکور امکان‌پذیر می‌باشد. برای تحصیل پزشکی در قبرس شرط معدل وجود دارد و حداقل نمره معدل متقاضی باید ۱۴ به بالا باشد.

ویزای تحصیلی قبرس

برای دریافت پذیرش دندانپزشکی در قبرس الزام به ارائه مدارک مورد نیاز به صورت کامل و صحیح به دانشگاه می باشد.بعد از آن اخذ پذیرش دندانپزشکی در قبرس جهت ورود به این کشور و تحصیل در آن موظف به اخذ ویزای تحصیلی قبرس می باشد که به جهت اخذ آن نیز باید توجه زیادی داشت و با یک کارشناس آگاه در این رابطه مشورت نمود. در ادامه می توانید مدارک لازم به جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس را مطالعه نمود.

  • پاسپورت
  • عکس
  • دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی آن
  • مدرک زبان با نمره آیلتس 6.5
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • بیمه دانشجویی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • فیش پرداختی هزینه ویزا
  • اخذ نمرات بالا در تمامی مقاطع تحصیلی در درسهای زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • انگیزه نامه

کار پس از تحصیل دندانپزشکی قبرس

دانشجویانی که مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند غالبا فقط با انگیزه تحصیل دست به این عمل نمی‌زنند. تحصیل خود به‌ تنهایی باعث دریافت اقامت همیشگی و گذرنامه نمی‌شود، اما میتواند راه ورود باشد. افرادی که تحصیل دندانپزشکی در قبرس را انتخاب می‌کنند باید از این موضوع آگاهی کامل داشته باشند که کشور قبرس دارنده نرخ بیکاری خیلی بالایی است به‌ صورتی که دانشجویان زمانی که موفق به فارغ‌التحصیلی و اخذ مدرک می‌شوند فقط ۳ ماه مهلت دارند تا کاردرارتباط با رشته تحصیلی خود را بیابند در غیر این صورت ملزم هستند قبرس را ترک کنند و به کشور مبدا خود برگردند. افزون بر نرخ بیکاری بالا از دیگر عواملی که شانس یافتن کار مناسب را برای دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل در قبرس را به میزان زیادی کاهش می‌دهد وجود موانع فراوانی در پیدا کردن کار مناسب به علت اولویت داشتن داوطلبان تبعه قبرس نسبت به دیگر داوطلبان برای ورود به بازار کار است. در کنار همه‌ی نکاتی که به‌عنوان امتیاز تحصیل دندانپزشکی در قبرس بیان شده این موضوع خود نکته‌ای منفی است که شرایط را به میزان زیادی تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در ادامه قادر هستید آمار بیکاری کشور قبرس در سال‌های گذشته را ملاحظه کنید.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در قبرس

آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در قبرس امکانپذیر است؟

خیر.

آیا آزمون ورودی برای تحصیل دندان پزشکی در قبرس وجود دارد؟

برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس نیازی به قبولی در آزمون ورودی نیست و تنها معدل بالا و داشتن نمرات بالا در دروس ذکر شده کفایت می کند.

چگونه در رشته های پزشکی قبرس تحصیل کنیم؟

تحصیل دندانپزشکی در قبرس معمولا 5 الی 6 سال خواهد بود که در هر مقطع تعداد واحد مشخصی را هر دانشجو باید با نمره قبولی بگذراند. به دانشجویان در مقطع کارشناسی تمامی اطلاعات مهم در رابطه با بهداشت دهان و دندان آموزش داده می شود. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان به صورت تخصصی تر در رابطه به مطالعه رشته خود می پردازند. در مقطع دکترا دانشجویان رشته دندانپزشکی به مرحله یادگیری عملی و دستیابی و تسلط به تمامی مباحث علم دندانپزشکی خواهند پرداخت.

دانشگاههای قبرس مورد تائید وزارت بهداشت کدامند؟

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) ، Near East University Faculty of Medicine ، دانشگاه نیکوزیا.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاههای قبرس چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاههای قبرس در مقطع کارشناسی بین 10000 الی 15000 یورو ، در مقطع کارشناسی ارشد بین 15000 الی 22000 یورو و در مقطع دکترا بین 27000 الی 30000 یورو در سال می باشد.

بهترین دانشگاههای قبرس برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) ، Near East University Faculty of Medicine ، دانشگاه نیکوزیا.