Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپاچگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

-

راه های زیادی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد ولی اولین قدم برای مهاجرت ‌این است که افراد متقاضی هدف خود را از مهاجرت تعیین کنند. درخواست کنندگان قادرند با مراجعه به یک مجموعه مهاجرتی معتبر به بهترین راه ممکن مهاجرت کنند. موسسه حقوقی آیلیسترز با در اختیار داشتن نمایندگان حقوقی متخصص و با تجربه، یکی از بهترین موسسات مهاجرتی قلمداد می‌شود و متقاضیانی که تصمیم مهاجرت به اروپا را دارند با مشورت با وکلای ‌این موسسه قادرند مناسب ترین راه را برای مهاجرت به اروپا انتخاب کنند.

 به طور کلی می‌توان گفت کلمه مهاجرت به معنای تغییر محل زندگی از مکانی به مکان دیگر برای زندگی یا کار است. بعضی از افراد به خاطر جالب نبودن شرایط زندگی شان از جمله بیکاری، چالش های دیپلوماتیک یا عدم ‌امنیت اقدام به مهاجرت می‌کنند. در سال های اخیر تعداد مهاجران رو به افزایش است و افراد به خاطر مسائل مختلفی از جمله دنباله تحصیل یا پیشرفت کسب و کارشان مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

مهاجرت به اروپا شرایط گوناگونی دارد و درخواست کنندگان برای مهاجرت به اروپا باید دست کم یکی از‌این شرایط را داشته باشند. از مهمترین شرایط مهاجرت، داشتن هدفی خاص است. ممکن است هدف افراد از مهاجرت ادامه تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری باشد. افرادی که به قصد ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند، نخست باید از طرف یک دانشگاه پذیرش بگیرند. متقاضیان برای ادامه تحصیل در دانشگاه باید مدرک زبان با اعتبار داشته باشند و به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. با توجه به‌این که زبان انگلیسی زبان قانونی خیلی از کشورهای جهانست، داشتن مدرک با اعتبار زبان انگلیسی مانند آیلتس،‌امتیاز مثبتی برای درخواست کنندگان قلمداد می‌شود.

یکی از مناسب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی، کشور اسلواکی است. این کشور جزء حوزه شنگن است و یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل قلمداد می‌شود. مهاجرت به‌این کشور از طریق ویزای تحصیلی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کم هزینه تر بوده و دشواریهای کمتری دارد.
افرادی که به نیت ادامه تحصیل به ‌این کشور اروپایی مهاجرت می‌کنند، برای دریافت کردن گواهی لیسانس از دانشگاه‌ این کشور، باید به زبان‌این کشور مسلط باشند ولی در مراحل بالاتر تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود و دانشجوها باید گواهی زبان متناسب با مقطع درسی خود را به دانشگاه ارائه دهند. افرادی که به مدت 6 سال در کشور اسلواکی تحصیل می‌کنند، می‌توانند به راحتی اقامت دائم‌این کشور را اخذ کنند.


دانشجویان زیادی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی را دارند ولی با نظر به بالا بودن هزینه های تحصیلی،‌این‌امکان برای آنها وجود ندارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، هزینه تحصیل در کشور اسلواکی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است و به همین علت افراد زیادی به قصد ادامه تحصیل به‌این کشور مهاجرت می‌کنند و از طریق ویزای تحصیلی اقامت ‌این کشور را می‌گیرند. تحصیل به زبان اسلواکی در دانشگاه های دولتی ‌این کشور برای تمامی افراد رایگان است و به‌این ترتیب افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی را دارند، باید پیش از مهاجرت به‌این کشور، زبان اسلواکی را یاد بگیرند. در میان کشورهای اروپایی، دانشگاه های اسلواکی سطح علمی بسیار بالایی علی الخصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارند و جزء بهترین دانشگاه های اروپا محسوب می‌شوند.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری


از دیگر شرایط مهاجرت به اروپا داشتن سرمایه و بودجه کافی است. مهاجرت به هر کشوری هزینه های خاص به خود را دارد چرا که بعضی از کشورهای اروپایی فقط کسانی را به عنوان مهاجر قبول می‌کنند که سرمایه زیادی به کشورشان وارد کنند. بعضی از کشورهای اروپایی گزینه خیلی مناسبی برای مهاجرت کارآفرینان و سرمایه داران هستند و با توجه به‌این موضوع سالانه کارآفرینان بسیاری از سراسر دنیا به نیت سرمایه گذاری به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند. متقاضیانی که از راه سرمایه گذاری به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند، باید با توجه به نوع سرمایه گذاری شان، کشور مورد نظر خود را برای مهاجرت انتخاب کنند زیرا بعضی از کشورهای اروپایی هدف خوبی برای سرمایه گذاری نمی باشد. با نظر به‌این که سرمایه گذارن بعد از مدتی شغل در اروپا می‌توانند اقامت کشورهای اروپایی را به دست آورند، کشورهای اروپایی گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و کسب و کار محسوب می‌شوند. مهاجرین از طریق خرید ملک و یا ثبت شرکت، می‌توانند در اروپا سرمایه گذاری کنند.
کشور اتریش یکی از غنی ترین کشورهای اروپایی است و به همین سبب می‌تواند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری باشد. اما متقاضیان باید‌این نکته را در نظر داشته باشند که فقط بعضی از سرمایه گذاری ها منجر به اخذ اقامت دائمی‌این کشور می‌شود. سرمایه گذاری در زمینه تجارت و فن آوری اطلاعات یکی از مناسب ترین انواع سرمایه گذاری در‌این کشور قلمداد می‌شود و متقاضیان می‌توانند از‌این راه به اتریش مهاجرت کنند. همچنین کشور اتریش جزء سازمان های بین المللی مختلفی از جمله سازمان تجارت جهانی، بانک های بین المللی و همچنین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است و بر این اساس بهتر است سرمایه گذاران برای مهاجرت به اتریش بیشتر در‌این زمینه ها اقدام به سرمایه گذاری کنند.

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت


یکی دیگر از راه های مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق ثبت شرکت است. درخواست کنندگان با ثبت شرکت در کشورهای عضو شنگن می‌توانند طی زمان کوتاهی همراه با خانواده خویش به کشور مد نظر مهاجرت کنند. متقاضیان می‌توانند با هزینه ای نسبتاً مناسب و در کمترین زمان از راه ثبت شرکت، همراه با خانواده شان به اروپا مهاجرت کنند. افرادی که می‌خواهند از طریق ثبت شرکت به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنند، باید پیش از اقدام به مهاجرت بررسی های لازم را برای ثبت شرکت در مورد کشوری که قرار است به آن مهاجرت کنند، انجام دهند.سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت، در کشورهای مختلف متفاوت است اما بصورت متوسط‌این هزینه بین 10,000 تا 100,000 هزار دلار است. افرادی که به نیت ثبت شرکت به اروپا مهاجرت می‌کنند، باید سابقه مدیریت داشته باشند و همچنین بیزینس پلن ارائه دهند و تایید کنند که طرح آنها سود آور است. متقاضیان ثبت شرکت باید سالانه مالیاتی به دولت پرداخت کنند.
در مجموع می‌توان گفت یکی از کم ریسک ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به اروپا، از طریق ثبت شرکت در اروپا است و بدون فوت وقت بعد از ثبت شرکت شخص اقامت یک ساله می‌گیرد. اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت که عضو حوزه شنگن است، توسط شرکت حقوقی مهاجرتی آیلیسترز با 9500 انجام می‌شود.


مهاجرت به اروپا از راه ثبت شرکت امتیازات بسیاری دارد و یکی از مهمترین امتیاز های آن مهاجرت به همراه اعضای خانواده است. متقاضیان برای ثبت شرکت در اروپا نیازی به گواهی زبان ندارند و‌این‌امر باعث شده بسیاری از افراد‌این روش را برای مهاجرت انتخاب کنند. از طرف دیگر با ثبت شرکت در اروپا، مالکیت شرکت صد در صد به نام درخواست کننده می‌شود و همینطور فرد متقاضی می‌تواند فعالیت های اقتصادی مختلفی انجام دهد. متقاضیانی که قصد دارند از طریق ثبت شرکت به هر کشور اروپایی مهاجرت کنند، احتیاجی به ارائه روادید کاری ندارند ولی برای ثبت شرکت در کشور مورد نظر، باید اجازه اقامت داشته باشند.
اقامت مهاجرین نخست موقت بوده اما فرد می‌تواند پس از چند سال اقامت دائم خود و خانواده اش را دریافت کند. افرادی که در بیزینس خود موفقیت بیشتری دارند، شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائمی خواهند داشت. افرادی که از راه ثبت شرکت به اروپا مهاجرت می‌کنند از امتیازات بسیاری بهره مند می‌شوند که یکی از‌این مزایا گرفتن وام بی بهره است.


آلمان از کشورهایی است که افراد زیادی از راه ثبت شرکت به آن مهاجرت می‌کنند چونکه این کشورهیچ محدودیتی برای کاروسرمایه گذاری درنظر نگرفته است و افراد از کشورهای گوناگون می‌توانند با مهاجرت به‌این کشور، اقدام به ثبت شرکت نمایند. متقاضیان از راه ثبت شرکت قادرند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. متقاضیان برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت به 6 الی 8 ماه زمان احتیاج دارند و بعد از گذراندن ‌این مدت می‌توانند در کشور آلمان اقدام به ثبت شرکت کنند. درخواست کنندگان برای مهاجرت به آلمان از راه ثبت شرکت باید سابقه شغلی شان را به دولت آلمان تحویل دهند.
تحویل دادن طرح مربوط به کسب و کار یا بیزینس پلن هم برای ثبت شرکت ضروری بوده و بدون ارائه ‌این طرح ‌امکان ثبت شرکت و مهاجرت به آلمان وجود ندارد. پلنی که متقاضی برای ثبت شرکت ارائه می‌دهد، باید تا چند سال آینده مقاصد شرکت را تحت پوشش قرار دهد. علاوه بر بیزینس پلن، متقاضیان برای ثبت شرکت و مهاجرت به اروپا باید مستنداتی از جمله مدارک هویتی، مدارک شرکت اصلی در‌ایران، مدارک مربوط به شرکت زیر مجموعه در کشور آلمان و همچنین مجوزهای صنفی ارائه دهند. دولت آلمان برخی از بیزنس پلن ها و پروژه ها را تحت پوشش قرار داده و به آنها کمک مالی می‌کند. یکی از بزرگ ترین امتیاز های مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت، راه یافتن به بازار های گسترده اقتصادی اروپا است و‌این موضوع برای مهاجرین پیشرفت بزرگی است.