Homeفارسیمهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اروپا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اروپا

-

بسیاری از کشورهای اروپایی انتخاب خیلی مناسبی برای کارآفرینان و سرمایه گذارن هستند و به همین علت هر سال تعداد زیادی از کارآفرینان به هدف سرمایه گذاری به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند. افراد سرمایه گذار قادر هستند با نظر به نوع سرمایه گذاری خود برای اقامت همیشگی اروپا یا کوتاه مدت کشور مورد نظرشان دست به کار شوند. از آن جایی که سرمایه گذارن قادر هستند بعد از مدتی کار اقامت کشورهای اروپایی را اخذ کنند، کشورهای اروپایی گزینه خیلی خوبی برای سرمایه گذاری و کسب و کار قلمداد می‌شوند. مهاجرین می‌توانند با خریداری ملک و یا ثبت شرکت، اقدام به سرمایه گذاری در اروپا کنند. داخل این مطلب معقول ترین کشورهای اروپایی را برای سرمایه گذاری معرفی خواهیم کرد.


موسسه مهاجرتی آیلیسترز از طریق کادر وکلای خود اقدام به انجام ‌امور مهاجرت و اخذ گذرنامه می‌نماید و کل راهکارهای مورد نیاز برای دریافت اقامت را به درخواست کنندگان ارائه می‌دهد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری


اسلواکی از کشورهای اروپایی حوزه شنگن بوده و اخذ اقامت‌این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی آسان تر است. از آن جایی که هزینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور اسلواکی مناسب بوده و هزینه تقریباً کمی دارد، خیلی از افراد‌این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند. دولت اسلواکی از سرمایه گذاران خارجی به خوبی پشتیبانی می‌کند و همچنین کمک های اقتصادی زیادی برای آنها در نظر گرفته است. یکی از مهمترین امتیاز های سرمایه گذاری در کشور اسلواکی، نرخ پائین مالیات در‌این کشور است و به همین علت سرمایه گذارارن زیادی به‌این کشور جذب می‌شوند. متقاضیان می‌توانند پس از ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور اسلواکی، اقامت‌این کشور را به دست بیاورند و‌این‌امر یک امتیاز بسیار مهم برای سرمایه گذاران قلمداد می‌شود.


یکی از ملزومات اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری حضور شخص متقاضی به مدت 6 ماه در سال در‌این کشور است. پس از آن افراد می‌توانند با ارائه دادن مستنداتی مبنی بر‌این که بیزینسشان سود دهی بالایی دارد، اقامت دائم‌این کشور را بگیرند. در‌این روش، شخص درخواست کننده باید طرحی برای تجارت و سرمایه گذاری به دولت ارائه دهد و در صورتی که‌این طرح مورد پذیرش دولت اسلواکی قرار بگیرد، می‌تواند کار خود را شروع کند. طرح انتخابی بسیار با اهمیت است و شخص می‌تواند از طریق‌این طرح، کارت اقامت دریافت کند.


یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در اسلواکی از طریق ثبت شرکت است.به طور معمول مراحل ثبت شرکت در کشور اسلواکی به‌ این صورت است که فرد متقاضی باید نخست به عنوان توریست به اسلواکی سفر کرده و شرایط را بررسی کند. متقاضی باید در‌این سفر، کارهای ثبت شرکت را با کمک وکلای با تجربه انجام داده و بعد از انجام روال اداری می‌تواند به کشور خود برگردد. به ‌این ترتیب قادر است ویزای سرمایه گذاری کشور اسلواکی را به مدت یک سال اخذ نماید. متقاضی باید در‌این مدت در شرکت فعالیت داشته باشد و مالیات خود را به موقع پرداخت کند. افراد می‌توانند با تمدید شرکت و پراخت مالیات در هر ماه، بعد از 5 سال اقامت دائم‌این کشور را به دست آورند. هزینه ثبت شرکت در کشور اسلواکی در حدود 12000 یورو است که ‌این مقدار در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بسیار معقول است. متقاضیان بعد از دریافت ویزای اقامت دائم، قادرند برای تحصیل و زندگی به دیگر کشورهای اروپایی بروند. فردی که شرکت به نام او ثبت شده است باید در طول سال دو یا سه بار برای تمدید اقامت خود و خانواده اش و همینطور برای انجام کارهای مالیاتی و اداری به کشور اسلواکی سفر کند.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری


در سالیان اخیر کشور اتریش به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی شناخته شده است. یکی از روش های دریافت اقامت اتریش، سرمایه گذاری در‌این کشور است. متقاضیان باید ‌این نکته را در نظر داشته باشند که تمام سرمایه گذاری ها مسبب اخذ اقامت دائمی ‌این کشور نمی شود. با سرمایه گذاری در زمینه تجارت و فن آوری اطلاعات ‌امکان بیشتری برای اخذ اقامت ‌این کشور وجود خواهد داشت. کشور اتریش عضو چندین سازمان بین المللی از جمله سازمان تجارت جهانی، بانک های جهانی و همچنین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است و به همین سبب بهتر است سرمایه گذاران در‌این زمینه ها اقدام به سرمایه گذاری کنند.


بر اساس مقررات مصوب ‌این کشور، افراد متقاضی برای دریافت اقامت ‌این کشور باید از طریق سرمایه گذاری به دولت اتریش کمک کنند. سرمایه گذاری باید به طور رسمی بوده و در پروژه هایی انجام شود که مورد تصویب و تایید دولت است. سرمایه گذار باید مبلغ مورد نظر برای سرمایه گذاری را بصورت نقدی به دولت پرداخت کند. حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری داخل این کشور 3 میلیون یورو است اما مخارج دیگری برای کارشناسی، ترجمه اسناد و پست آنها وجود دارد که در صورت قبول نشدن ویزای سرمایه گذاری از طرف دولت فقط مبلغ سه میلیون یورو به درخواست کننده پس داده می‌شود.


افرادی که از طریق ثبت شرکت اقدام به دریافت اقامت ‌این کشور می‌کنند،‌مزایای زیادی از طرف دولت اتریش به دست می‌آورند. یکی از مهمترین امتیازات آن کاهش مالیات برای تامین مخارج مالی است. مقررات شرکت ها در کشور اتریش خیلی انعطاف پذیر بوده و متقاضیان می‌توانند به راحتی با شرایط ‌این شرکت ها خود را سازگاری دهند.

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری


کشور پرتغال یکی دیگر از کشورهای اروپایی بوده که خیلی از افراد برای سرمایه گذاری به آن مهاجرت می‌کنند. از آن جایی که زبان ‌این کشور، چهارمین زبان زنده دنیا است، سرمایه گذاری در‌این کشور اهمیت بسیاری داشته و مزیت بزرگی محسوب می‌شود. ویزای کشور پرتغال به ویزای طلایی معروف است چونکه سرمایه گذاری در کشور پرتغال بسیار پر طرفدار بوده و در نهایت موجب اخذ اقامت‌ این کشور می‌شود. این کشور از سال 2017 رشد سرمایه گذاری بسیار خوبی داشته و همچنین رتبه مناسبی در زمینه کسب و کار به دست آورده است. کشور پرتغال با‌ ایجاد ویزای طلایی، سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. این کشور دربردارنده اقتصاد متنوعی بوده و سرمایه گذاران قادرند در تمام بخش های اقتصادی، آزاد سرمایه گذاری کنند. از طریق ویزای طلایی افراد متقاضی نخست ویزای یک ساله و سپس ویزای دو ساله اخذ خواهند کرد. متقاضیان می‌توانند برای تمام اعضای خانواده خود درخواست اقامت نمایند و بعد از 5 سال اقامت در‌این کشور، قادر هستند اقامت دائم دریافت کنند.


برای دریافت اقامت احتیاجی نیست که شخص متقاضی مدت بسیاری در کشور پرتغال بماند، او می‌تواند برای دریافت اقامت یک ساله فقط به مدت یک هفته و برای اخذ اقامت همیشگی در هر دو سال، به مدت دو هفته داخل این کشور اقامت داشته باشد. برای اخد ویزای طلایی فرد متقاضی باید واجد برخی از شرایط باشد و با انتخاب شرایطی که بیان خواهد شد، برای سرمایه گذاری داخل این کشور مبادرت کند. یکی از شرایط خرید سهام در کشور پرتغال به مبلغ 1,000,000یورو و یا‌ایجاد سرمایه گذاری در شرکت های کوچک و متوسط به ارزش 500,000 یورو است. همچنین متقاضیان قادرند از طریق خریداری ملک به مبلغ 500,000 یورو اقدام به سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران قادر هستند با خرید ملک و اجاره آن، اقامت کشور پرتغال را به دست آورند. بصورت معمول در سال در حدود 5 تا 15 درصد به مبلغ ملک افزوده شده و ارزش آن بالا می‌رود و افراد از طریق اجاره ملک خود سود می‌کنند. مهمترین امتیاز ‌این روش ‌این است که افراد از طریق خریداری ملک سرمایه گذاری کرده و هم ‌این که سرمایه آنها افزایش پیدا می‌کند.

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری

کشور لهستان یکی از کشورهای اروپایی بوده که اقتصادی بسیار خوبی دارد و کشور خوبی برای سرمایه گذاری به شمار میرود. لهستان کشور پر درآمدی بوده و در بین کشورهای اروپایی مقام ششم را از لحاظ اقتصاد دریافت کرده است.

یکی از مناسب ترین راه های سرمایه گذاری در‌ این کشور، سرمایه گذاری در زمینه بورس در صندوق ETF است. این صندوق تا سال 2017 سرمایه ای در حدود 342 میلیون دلار داشته است و به همین سبب افراد زیادی را برای سرمایه گذاری جذب خود کرده است. مهمترین مزیت سرمایه گذاری در‌این کشور، کمک هایی است که از طرف دولت لهستان به سرمایه گذاران ارائه می‌شود.


متقاضیان برای اخد اقامت سرمایه گذاری باید کسب و کاری را آغاز کنند که دست کم سالی 15,000 یورو درآمد داشته باشند تا بتوانند اقامت‌این کشور را به دست آورند. اگر سرمایه گذاران درآمد بیشتری داشته باشند، می‌توانند مدت بیشتری در‌این کشور اقامت داشته باشند. افراد سرمایه گذار می‌توانند در‌املاک و مستغلات سرمایه گذاری کرده و کار خود را آغاز کنند. افراد قادر هستند بعد از سه سال اقامت موقت، اقامت دائم کشور لهستان را اخذ کرده و به طور دائم دراین کشور اقامت کنند. بصورت کلی می‌شود گفت متقاضیان برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور لهستان بیمه سلامت داشته باشند و قادر باشند هزینه های زندگی خود و افراد تحت پوشش را پرداخت کنند. افرادی که درآمد مناسب و ثابتی دارند شانس بیشتری برای اخذ اقامت ‌این کشور خواهند داشت.