اخذ اقامت اروپا

-

دریافت اقامت اروپا از طرق بسیاری‌ ممکن است و امتیازات زیادی را برای درخواست‌کنندگان فراهم می‌نماید که به تحلیل مزایا و شرایط آن میپردازیم.
آیا پس از دریافت اقامت اروپا امکان دارد تابعیت آن را نیز اخذ کرد؟
بله، در بسیاری از کشورهای اروپایی پس از دریافت اقامت اروپا و بعد از چند سال اقامت در کشورهای اروپایی قادر هستید درخواست کنید و ملیت کشور مقصد خویش را اخذ نمائید.
جدیدترین و بهترین راههای اخذ اقامت اروپا کدام هستند؟
در‌این مقاله به بررسی‌این نکته خواهیم پرداخت.

7راه برتر دریافت اقامت اروپا در 2020 برای‌ایرانیان

از چه روش هایی امکان دارد اقامت اروپا را دریافت نمود؟ راه هایی که برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد، عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از روش سرمایه گذاری کردن
  • مهاجرت از راه ازدواج
  • مهاجرت از راه پناهندگی

در ادامه‌این مطلب شرایط اخذ اقامت هر کدام از راه های موجود را تحلیل می‌نمائیم.

اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه

اقامت اروپا امتیازات زیادی را برای شما فراهم می‌نماید و می‌توانید با دریافت اقامت هر کدام از کشورهای اروپایی به راحتی بی اخذ ویزا عازم خاک کشورهای دیگری شوید. از جمله امتیازات دریافت اروپا را می‌توان به‌امکان تحصیل رایگان اشاره کرد. یکی از ارزان ترین روش های ورود به اروپا مهاجرت از راه گرفتن ویزای کار است و شما با‌این روش قادر هستید با صرف کم ترین هزینه، اقامت خویش و خانواده خویش را اخذ کنید. یکی دیگر از ارزان ترین راه های ورود به اروپا، مهاجرت از طریق دریافت روادید تحصیلی است، چونکه در بسیاری از کشورهای اروپایی شما ‌امکان تحصیل مجانی را دارید. در ادامه پست انواع مسیرهای مهاجرت به اروپا را تجزیه و تحلیل می‌نمائیم.

مهاجرت به اروپا از روش ازدواج

مهاجرت به اروپا از روش ازدواج یکی از گزینه های ارزان برای مهاجرت به ‌این کشور محسوب می‌شود. در‌این روش شما باید با یک شخص ازدواج نمائید و‌این شخص باید بتواند توانایی مالی خوبی را در حساب خود ارائه دهد و ثابت کند که در‌این کشور می‌تواند شما را از نظر مالی حمایت نماید. عموما در اروپا می‌توان برای روادید نامزدی یا ویزای ازدواج اقدام نمود که شما در ابتدا یک اقامت 2 ساله اخذ می‌نمائید و بعد از اتمام‌این دوره در صورتی که عمل قطع رابطه صورت نگیرد می‌توانید برای اقامت طولانی مدت خود تقاضا دهید، ولی در صورت جدا شدن از همسر خود، اقامت شما تمدید نمی شود.

دریافت اقامت اروپا از طریق تحصیل

درس خواندن در اروپا طبق قوانین که تعریف شده است، رایگان است. در خیلی از کشورهای اروپایی شما در ابتدا باید اقامت اروپا را به دست آورید تا بتوانید از تحصیل رایگان در آن کشور بهره‌مند شوید. درحالیکه در برخی از کشورها شما به ویژه اگر خارج از محدوده اروپا باشید می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه های آن کشور مبادرت نمائید. از جمله کشورهایی که‌ این‌امکان را به ما می‌دهد کشور آلمان، اتریش، نروژ، فرانسه و غیره است. با این حال جدا از مبحث تحصیل رایگان در اروپا، آیا می‌دانید که سه دانشگاه برتر اروپایی در سال درسی 2021- 2020 به طور چشمگیری از کشور انگلستان هستند:

برای‌اینکه بتوانید به تحصیل رایگان در‌این کشورها مشغول شوید باید شرایط مورد نظر را بررسی نمائید. به طور مثال در کشور آلمان و اتریش شما باید بتوانید گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه دولتی در‌ایران را ارائه کنید و همچنین باید گواهی زبان آلمانی را تا کیفیت B2 ارائه دهید. برای کشور نروژ شرایط به مراتب راحتتری تعیین شده است و شما با مدرک زبان انگلیسی هم می‌توانید روادید درسی نروژ را دریافت نمائید.

دریافت اقامت اروپا از طریق کار

کار کردن در اروپا می‌تواند برای شما ممکن باشد به شرط آنکه شما دارای مهارت لازم هر کشور باشید، کار در اروپا به 2 دسته تقسیم می‌شود. نوع اول آن داشتن پیشنهاد شغلی می‌باشد. با پیشنهاد شغلی شما قادر هستید با قراردادی که بین شما و توسعه دهنده شغلی شما منعقد می‌شود برای اخذ ویزای شغلی اقدام نمائید.

نوع دوم کار در اروپا اخذ ویزای کاریابی یا Job offer است. در حال حاضر کشورهایی که در حوزه اروپا به ما ویزای جستجوی شغل می‌دهند، کشورهای آلمان و اتریش می‌باشند. البته ‌این دو کشور تفاوت هایی را برای گرفتن ویزای کاریابی دارند. ویزای کار اتریش به صورت رده‌بندی است و شما باید از همان اول مدرک زبان آلمانی را برای گرفتن‌این ویزا عرضه کنید. در صورتی که برای دریافت ویزای کار در آلمان احتیاجی به ارائه مدرک زبان ندارید.

مهاجرت به اروپا از روش سرمایه گذاری کردن

یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت اروپا مهاجرت از راه سرمایه گذاری کردن است. مهاجرت از روش سرمایه گذاری از جمله پرهزینه ترین روش های مهاجرت به‌این کشور محسوب می‌شود و در مرحله آخر که مهاجرت از طریق راه های دیگر برای شما‌ممکن نباشد می‌توانید برای‌این راه مبادرت نمائید. مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت آن از طریق سرمایه گذاری به گونه ها مختلفی تقسیم می‌شود. از جمله راه های موجود برای مهاجرت از روش سرمایه گذاری دربردارنده موارد زیر می‌باشد:

  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از روش توانایی مالی
  • مهاجرت از راه خرید ملک

گرفتن اقامت اروپا از روش ثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید در ابتدا کشوری را تحلیل نمائید که ملزومات متناسبی را برای مهاجران و سرمایه گذاران تنظیم نموده است. در فرایند ثبت شرکت شما باید بتوانید یک بیزنس پلن مناسب را ارائه دهید و همینطور باید سرمایه اولیه را برای افتتاح حساب خود داشته باشید. بطور معمول در کشورهای اروپایی شما باید با یک شخص که از اتباع اروپا است فرایند ثبت شرکت را به طور شراکتی انجام دهید. طرح کسب و کار شما باید به سفارت کشور مورد نظر عرضه شود و پس از پذیرفته شدن و قابل قبول بودن طرح شما می‌توانید اقامت خود و خانواده خود را به دست آورید. بهترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت و آغاز بیزنس بر طبق شاخص آزادی مالی عبارتند از:

اخذ اقامت اروپا از روش توانایی(تمکن) مالی

یکی دیگر از مسیرهای مهاجرت به اروپا از روش سرمایه گذاری کردن، گرفتن اقامت از راه توانایی مالی است. در‌این روش در برخی از کشورها از جمله یونان، فرانسه، اسپانیا و اتریش می‌توان مبادرت نمود. در‌این حالت شما مبلغی را به ازای هر عضو از خانواده که در هر کشور متفاوت است در حساب خود ارائه می‌دهید و‌این میزان بعد از اخذ اقامت باید در حسابی بدون دریافت بهره به صورت سپرده باقی بماند. از معایب‌این روش‌این است که شما در طول اقامت خویش در کشور اجازه کار کردن را ندارید. این روش دریافت اقامت، الزام حضور دارد و در سال باید حداقل ما بین 6 تا 9 ماه در کشور حضور داشته باشید. این روش در هر سال تنها در ماه ژانویه انجام می‌پذیرد.

اخذ اقامت اروپا از طریق خریداری ملک

خرید ملک هم یکی از راه های مهاجرت به اروپا می‌باشد و درحال حاضر کشورهای کمی ‌این نوع اقامت را به‌ایرانیان عرضه می‌کنند. برای مهاجرت به اروپا از روش خریداری ملک باید تحقیق کنید که کدام یک از کشورها به شما اقامت می‌دهند و سپس اقدام نمائید. از جمله کشورهایی که قادر هستید در اروپا با خرید ملک اقامت را دریافت کنید، کشورهای پرتقال، اسپانیا، یونان و قبرس می‌باشد. برای انجام خریداری ساختمان توجه کنید که باید حتما با نمایندگان حقوقی زبده در‌این زمینه مشورت نمائید و از جایی ملک را خریداری نمائید که سالیانه به ارزش ملک شما اضافه شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت اروپا

برای مهاجرت به اروپا و گرفتن اقامت بسته به شرایطی که شما دارید و همچنین بسته به روشی  که  اقدام می‌نمائید مدارک متفاوتی را باید ارائه دهید. برای نمونه برای دریافت روادید درسی شما باید بتوانید نامه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت نمائید و یا گواهی زبان معتبررا بسته به مقطعی که مبادرت می‌نمائید ارائه کنید. ولی به صورت معمول می‌توان به ارائه مدارک ذیل برای دریافت اقامت اروپا اقدام نمود. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اروپا عبارتند از:

  • مدارک هویتی از جمله (شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و …)
  • مدارک درسی برای گرفتن پذیرش درسی و روادید کاری
  • مدارک مبتنی بر گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک مبتنی بر گواهی عدم سوء سابقه
  • مدارک اقتصادی و ارائه نامه تمکن مالی

نکته مورد توجه‌این است که توانایی مالی شما باید حدودا 10000€ (یورو) باشد و ارائه دهنده هزینه زندگی شما در طول یک سال در‌این کشور باشد.

شرایط اخذ اقامت اروپا و دریافت ملیت

همانطور که در‌این مطلب خواندید برای دریافت اقامت اروپا شما می‌توانید اقدام نمائید و در اکثر کشورهای اروپایی می‌توانید پس از چند سال زندگی اقامت دائم و پس از آن ملیت کشور را دریافت نمائید. در اکثر کشورهای اروپایی بعد از 5 یا 6 سال کار کردن می‌توان اقامت دائم را دریافت نمود ولی نکته قابل توجه‌این است که اقامت درسی شما جزء‌ این مسیر دریافت اقامت دائم محسوب نمی شود و باید بتوانید در کشور مشغول به کار شوید تا اقامت شما سبب دریافت اقامت همیشگی شود.

برای مهاجرت به اروپا و گرفتن اقامت شما ازطریق اعزام دانشجو به اروپا، سرمایه گذاری در اروپا، گرفتن روادید شغلی در اروپا و … توصیه می‌نمائیم قبل از مهاجرت را در‌این باب دریافت نمائید و بسته به شرایط خود بهترین و ارزان ترین راه را برای مهاجرت و دریافت اقامت دریافت نمائید. آیلیسترز آماده ارائه سرویس به شما درخواست‌کنندگان محترم است. با مشاورین ما ارتباط حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان ما برای کامل کردن اطلاعات خود استفاده نمائید.

پرسش های متداول در خصوص اقامت اروپا

اروپا یکی از جذاب ترین قاره های جهان برای مهاجرت است و کشورهای فراوانی در‌این قاره وجود دارند که مورد توجه درخواست کنندگان گوناگون قرار میگیرند. در اصل غرب و شرق ‌این قاره کشورهای دلپذیر فراوانی برای مهاجرت دارد و‌این خواسته در قاره های دیگر وجود ندارد. مهم ترین سوالاتی که در‌این خصوص پرسیده می‌شوند عبارتند از:

ساده ترین راه اخذ اقامت شغلی در اروپا در کدام کشور مهیا می‌شود؟

درخواست کنندگان کار در اروپا قادرند آلمان را به عنوان مدنظر مهاجرتی خود گزینش کنند مگر آنکه اقامت یک کشور اروپایی را در اختیار داشته باشند

آیا می‌توان از طریق تحصیل، اقامت اروپا را بدست آورد؟

خیر، مهاجرت تحصیلی به هیچ کشوری در نهایت منتهی به اخذ اقامت دائم نمی شود، مگر آنکه شخص اقدام به یافتن کار کرده تا بتواند اقامت خویش را دائمی کند.

آیا تفاوتی میان روش های دریافت اقامت کشورهای اروپایی وجود دارد؟

مسیر دریافت اقامت کشورهای عضو شنگن معمولا برابر است و متقاضیان باید در خصوص گرفتن اقامت خود در کشورهای خارج از‌این دامنه دقت فراوانی داشته باشند.

مزایای اخذ اقامت همیشگی اروپا در حوزه شنگن چیست؟

دارندگان اقامت دائم‌این ناحیه قادرند بدون نیاز به دریافت ویزا به بسیاری از کشورهای جهان مهاجرت کنند.