اقامت اروپا 2021

-

اقامت اروپا و بررسی شرایط و راههای اخذ اقامت کشورهای اروپایی

اقامت اروپا ، انواع روشهای مهاجرت به اروپا و گرفتن اقامت و ملیت کشور های اروپایی در‌این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می‌گیرد. از چه روشهایی امکان دارد به اقامت اروپا دست پیدا کرد؟ امتیازات اقامت اروپا چیست؟ به طور مرسوم پس از چند سال اقامت در اروپا امکان دارد به تابعیت و پاسپورت اروپایی دست یافت؟ بهترین روش برای اخذ اقامت اروپا و ملیت کشورهای اروپایی کدام است؟ کوتاه ترین راه های اخذ اقامت کشورهای اروپایی کدام است؟ آیا‌امکان دریافت اقامت اروپا با مناسب ترین هزینه وجود دارد؟ ما در‌این مقاله سعی بر آن داریم به‌این سوالات و سوالات دیگر در زمینه گرفتن اقامت اروپا و پاسپورت کشورهای اروپایی پاسخ داده و با اهمیت ترین و اصلی ترین نکات پیرامون آن را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. به طور کلی مهاجرت به اروپا و گرفتن اقامت کشور های اروپایی از 6 طریق که در دنباله مقاله معرفی شده‌اند،‌ممکن است. در قدم اول برای سفر اتباع غیر انجمن اروپا به‌این قاره باید ویزا یا اجازه اقامت فرستاده گردد. همانطور که می‌دانید پس از اخذ ویزا برای ورود به یکی از کشور های اروپایی که عضو محدوده کشورهای شنگن باشد، می‌توانید بی چارچوبی بسته به مدت اعتبار آن ویزا میان سایر کشور های محدوده شنگن به گشت و گذار و عبور و مرور بپردازید. امید است‌این مقاله که به همت متخصصان آیلیسترز نگارش شده است، بتواند همه ابهامات شما در زمینه مهاجرت به اروپا و اقامت کشور های اروپایی را رفع نماید، به هر تیتو پس از وضعیت مقاله چنانچه کماکان پرسش یا ابهامی در‌این زمینه داشتید، همواره قادر هستید با دفاتر آیلیسترز تماس برقرار کرده و از مشاوره تلفنی مجانی در زمینه مهاجرت به اروپا و اقامت کشور های اروپایی بهرهمند شوید.

اقامت اروپا و شرایط عمومی

ساده ترین کشورهای اروپایی برای دریافت کردن اقامت همواره مورد پرسش خیلی از کسانی بوده است که در پی مهاجرت ساده به اروپا می‌باشد. اما شاید یکی از مسائلی که برای بسیاری از درخواست کنندگان اقامت اروپا هنوز به خوبی جا نیفتاده باشد، تفاوت کشورهای اتحادیه اروپا ( EU members ) و کشور های عضو شنگن ( Schengen Area ) و کشور های عضو اتحادیه داد و ستد آزاد اروپا ( EFTA ) باشد که در‌این بخش از پست به از بین بردن ابهامات در‌این زمینه خواهیم پرداخت.

Europe Union یا اتحادیه اروپا، اتحادیه‌ای است اقتصادی و دیپلوماتیک که هم‌اکنون 28 کشور اروپایی عضو‌این اتحادیه هستند.

محدوده شنگن منطقه‌ای است که دربردارنده 26 ایالت اروپایی که همه‌این‌ایالات یا کشورها، پاسپورت و سایر انواع نظارت مرزی را در مرزهای مشترک خود توقف کرده‌اند.

 این منطقه بیشتر به عنوان یک سرزمین واحد برای اهداف مسافرت بین المللی، با شیوه روادید مشترک برخورد می‌کند. اسم گذاری محدوده‌ای به نام به شنگن پس از توافقنامه شنگن در سال 1985 صورت پذیرفته است. 22 کشور از 28 عضو اتحادیه اروپا، عضو محدوده شنگن می‌باشند.

 از شش عضو اتحادیه اروپا که بخشی از حوزه شنگن نیستند، می‌توان چهار کشور بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی را اسم برد که از نظر قانونی ملزم به اضافه شدن به‌این ناحیه هستند در حالی که دو کشور دیگه یعنی ایرلند و انگلیس از پیوستن به اتحادیه اروپا امتناع میکنند.

گفتنی است که کشور های عضو محدوده شنگن،‌ کنترلهای مرزی خود را با کشور های غیر شنگن مستحکم کرده اند. چهار عضو اتحادیه داد و ستد بدون محدودیت اروپا ( European Free Trade Association ) یعنی‌ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس، عضو اتحادیه اروپا نیستند،‌ ‌اما با پیمان شنگن را موافقتنامه ‌امضا کرده‌اند و مسافرت و گشت و گذار در‌این 4 کشور هم برای هر شخصی که اقامت یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشد به راحتی ‌امکان پذیر است . گفتنی است که سه کشور خیلی کوچک موناکو، سان مارینو و شهر واتیکان، هم در حقیقت قسمتی از منطقه شنگن هستند.

پس اگر تصمیم مهاجرت به یکی از کشور های اروپایی و دریافت اقامت اروپا را دارید، بهتر است کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که از مزایای روادید شنگن و آزادی مسافرت در کشورهای ‌این منطقه استفاده کنید؛ یا اگر قصد مهاجرت به اروپا و گرفتن اقامت دائم اروپا از روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت دارید و می‌خواهید که با سایر کشورهای اروپایی به داد و ستد متقابل مشغول شوید انتخاب کشوری که در اتحادیه اروپاست می‌تواند گزینه مناسبی باشد. خلاصه اینکه، بسته شرایط فردی و مقاصد مهاجرت‌تان باید اقامت در کشور اروپایی را انتخاب کنید که معقول فرد شماست. برای دریافت اطلاعات بیشتر در‌این مورد می‌توانید با مشاوران آیلیسترزارتباط گرفته تا‌ایشان با بررسی وضعیت تان بهترین توصیه را به شما ارائه دهند یا گرفتن مشاوره رایگان که در پایان همین مقاله وجود دارد را تکمیل کنید تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

اقامت اروپا از طریق کار

مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت کاری یکی از کشورهای اروپایی درخواست کنندگان زیادی دارد و برای بسیاری بهترین روش دریافت اقامت اروپا قلمداد می‌شود. برای دریافت اقامت اروپا از طریق کار باید به سراغ کشور های اروپایی بروید که در درجه اول نرخ بیکاری در آنها پایین تر باشد و برای پیدا کردن کار برای متقاضیان،‌ شانس دریافت ویزای جستجوی شغل را فراهم نموده‌اند. توجه به مشاغل مورد احتیاج یک کشور نیز از پیش قدم های مهاجرت کاری به آن کشور به حساب می‌آید. بصورت کلی برای یافتن کار در کشور های بیگانه باید از یک کارفرمای معتبر تبعه آن کشور پیشنهاد شغل job) (offer  داشته باشد. روند گرفتن پیشنهاد کاری برای درخواست کنندگان کار خارج از اتحادیه اروپا به‌این صورت است که فرصت شغلی ابتدا به مدت سه ماه در آن کشور فراخوان شود و اگر هیچ یک از نیروی کار اهل همان کشور درخواست کننده کار در آن کار نبودند یا مناسب انجام آن کار نبودند، آنگاه آن فرصت شغلی به مدت 3 ماه دیگر در تمام کشورهای اتحادیه اروپا فراخوان می‌گردد، درصورتی که هیچ یک از نیروی کار اتباع کشور های اتحادیه اروپا نیز واجد الشرایط انجام آن شغل نبودند، آنگاه توسعه دهنده آن شغل می‌تواند نیروی کار مورد احتیاج خویش را از اتباع خارج از اتحادیه اروپا فراهم کند. پس اگر شما درخواست کننده کار در یکی از کشور های اروپایی و اخذ اقامت اروپا از طریق کار می‌باشید، می‌بایست برای سمت شغلی مورد نظرتان 6 ماه منتظر بمانید تا در صورت عدم وجود نیروی کار اروپایی نوبت به شما برسد. بالطبع احتمال موفقیت‌این روش برای دریافت اقامت اروپا از طریق کار خیلی پائین است، چونکه دریافت روادید کار اروپا از طریق پیشنهاد کاری‌امری بس طولانی مدت و تا حدودی ناممکن است. با این حال خبر خوش‌این است که برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان، اتریش و بلژیک به متقاضیان کار خارجی اجازه می‌دهند تا با اخذ روادید کاریابی ( Job seeker Visa ) به صورت موقت خاک‌این کشور ها رفته و در محیط بازار کار‌این کشور‌ها، کار و توسعه دهنده مورد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوید.

لازم به ذکر است که مهاجرت شغلی به بلژیک و دریافت اقامت اروپا از طریق کار در بلژیک بدلیل وجود چند زبان مختلف در‌این کشور و رسمیت شناختن هر یک از‌این زبان ها در هر منطقه از‌این کشور گزینه مناسب تری نسبت به کار در آلمان و اتریش به نظر نمی رسد. شانس یافتن کار در آلمان و اتریش نیز به سبب صنعتی بودن بیشتر در حوزه های فنی و مهندسی نظیر IT ، مخابرات، برق، مکانیک، پردازش داده، ریاضی و تکنولوژی و … بالا می‌باشد.

 در نمودارهای نرخ بیکاری مقایسه‌ای در برخی کشور های اروپایی را در زیر مشاهده می‌نمایید :

همانطور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید نرخ بیکاری در جمهوری چک حتی از آلمان و اتریش به دفعات پایین تر است،‌اما یکی از مشکلاتی که مهاجرت کاری به جمهوری چک و اخذ اقامت اروپا از راه کار در جمهوری چک دارد،‌ای دارد‌این است که فراگیری زبان چکی خیلی سخت بوده و از آنجا که تسلط بر زبان بومی یکی از پیش شروط دریافت ملیت و پاسپورت می‌باشد،‌این گزینه نیز برای مهاجرت شغلی مناسب به نظر نمی رسد. البته جمهوری چک گزینه مناسبی برای تحصیل در رشته های پزشکی محسوب می‌شود، زیرا دانشگاه چارلز که در جمهوری چک بنا شده است، یکی از دانشگاههای با اعتبار در زمینه پزشکی در دنیا است

. برای اخذ اقامت اروپا از طریق شغل، معمولا شما قادر هستید بعد از انعقاد یک قرارداد شغلی و پیدا کردن شغل در یکی از کشورهای اروپایی، اگر طی پنج سال به کار و کسب درآمد پرداخته و بدهی مالیاتی نداشته باشید، قادر هستید برای گرفتن اقامت همیشگی اروپا درخواست کنید و پس از 1 الی 2 سال تحت شرایطی خاص، واجد الشرایط دریافت تابعیت و پاسپورت اروپایی خواهید شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به اروپا و‌امکان پیدا کردن شغل و گرفتن اقامت اروپا از روش کار می‌توانید به مقالات کار در آلمان یا اتریش و کار در بلژیک از همین وبسایت مراجعه نمایید.

اقامت اروپا از طریق تحصیل

اقامت اروپا از روش تحصیل در دانشگاههای اروپایی یکی از کوتاه ترین و آسان ترین روش های دریافت اقامت اروپا ست.

 اما به‌این نکته توجه ویژه داشته باشید که تحصیل در اروپا و اقامت تحصیلی در کشور های اروپایی به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم اروپا و پاسپورت و تابعیت اروپایی نخواهد شد؛‌اما تحصیل در یکی از کشور های اروپایی می‌تواند زمینه ساز و سکوی پرتاب بسیار عالی برای یافتن کار در آن کشور و دیگر کشور های اروپایی باشد.

همانطور که در قسمت قبلی مقاله نشان داده شد، اقامت کاری می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم و گذرنامه و ملیت اروپایی شود، پس با تحصیل در اروپا می‌توان کار پیدا کرد و با داشتن کار می‌توان به اقامت دائم و بعد از آن ملیت اروپا دست پیدا کرد.

مهاجرت درسی به برخی کشورهای اروپایی با بهره‌مندی از دانشگاههای معتبر در سطح جهان، سطح کیفیت بالای آموزشی و سکوی پرتابی برای آینده‌ای بهتر، پیوسته مد نظر بسیاری از متقاضیان اقامت اروپا بوده است. یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه می‌باشد. به همین خاطر بیشتر متقاضیان تحصیل در اروپا به دنبال کشورهایی می‌گردند که تحصیل در آنها مجانی است. انتخاب هایی که در‌این زمینه می‌توان به شما گرامیان پیشنهاد داد، تحصیل در دانشگاههای آلمان ، اتریش و نروژ است. از سایر مزایای تحصیل در‌این کشور ها ساده پیدا کردن شغل بعد از اتمام تحصیل به سبب پایین بودن نرخ بیکاری است.

به هر حال شرایط بسیاری از درخواست کنندگان تحصیل در اروپا برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و اتریش مناسب نیست، به همین خاطر دیگر کشور های اروپایی که انتخاب های بسیار مناسب برای مهاجرت تحصیلی می‌باشند، را خدمت شما عزیزان معرفی می‌نماییم.

تحصیل در بیشتر موارد ساده ترین روش مهاجرت به شمار می‌رود و بسیاری از درخواست کنندگان مهاجرت به اروپا ابتدا از طریق تحصیل به محیط وارد شده و بعد از آن برای اقامت خود برنامه ریزی و اقدام می‌کنند؛ پس اگر مقصود شما از تحصیل در کشور های اروپایی، فقط بهانه‌ای برای ورود به اروپا و به سرعت جذب شدن در بازار کار اروپاست، به شما تحصیل در دوره های کاربردی top-up کشورهای هلند و دانمارک را پیشنهاد می‌نماییم. شرایط ابتدایی تحصیل در‌این دوره ها داشتن مدرک لیسانس و نمره زبان آیلتس 6 می‌باشد. شما در طی‌این دوره ها که عموما به مدت یک سال زمان می‌برد، با مقایسه کنید آموزشهای کاربردی، مهیا سفر به بازار کار منصوب شد. از آنجا که طول زمان تحصیل و اقامت تحصیلی برای دوره های top-up پایین تر از فوق لیسانس می‌باشد، پس هزینه های تحصیل داخل این دوره ها دوره پایین تر است و شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتر از بالا لیسانس جذب بازار کار اروپا شوید. در اکثر کشور های اروپایی از جمله هلند و دانمارک، پس از اتمام تحصیل به دانشجویان به مدت 6 ماه تا 1 سال اجازه می‌دهند تا در کشور اقامت داشته باشند و به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بگردند. دانشجویان در صورت پیدا کردن شغل می‌توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و از طریق شغل به اقامت اروپا و سپس گذرنامه اروپایی دست یابند.

مراحل مهاجرت تحصیلی به اروپا عبارتند از :

  • تهیه مدارک، ترجمه رسمی مدرک تحصیلی قبلی و ریز نمرات جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • تهیه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی از مرکز آموزشی مورد نظر
  • Apply کردن و Submit کردن مدارک مورد نیاز به مرکز آموزشی و دانشگاه مورد نظر از طریق ایمیل
  • تأییدیه و Accept دانشگاه و پرداخت شهریه
  • دریافت نامه قبولی پذیرش
  • ارائه مدارک به سفارت و …

در جدول زیر میتوانید بهترین دانشگاههای اروپایی جهت اخذ اقامت تحصیلی اروپا را مشاهده نمایید ( بهمراه رنکینگ بین المللی و داخلی اروپا ):

رنکینگ جهانی در سال 2021 رنکینگ اروپا در سال 2021 نام دانشگاه کشور اروپایی
1 1 University of Oxford انگلیس
3 2 University of Cambridge انگلیس
10 3 Imperial College London انگلیس
13= 4 ETH Zurich سوئیس
15 5 UCL انگلیس
27= 6 London School of Economics and Political Science انگلیس
30 7 University of Edinburgh انگلیس
32= 8 LMU Munich آلمان
36= 9 King’s College London انگلیس
38= 10 École Polytechnique Fédérale de Lausanne سوئیس
41 11 Karolinska Institute سوئد
43 12 Technical University of Munich آلمان
44 13 Heidelberg University آلمان
45= 14= KU Leuven بلژیک
45= 14= Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris فرانسه
55= 16 University of Manchester انگلیس
59 17 Wageningen University & Research هلند
62= 18 University of Amsterdam هلند
67= 19= Delft University of Technology هلند
67= 19= Leiden University هلند
69 21 Erasmus University Rotterdam هلند

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اروپا و اخذ اقامت اروپا از روش سرمایه گذاری از راه های زیر‌امکان پذیر است :

دریافت اقامت اروپا از راه خود حمایتی و تمکن مالی

 شاید برای بعضی از افرادی که از منظر مالی متمول هستند و سن بالایی دارند، یکی از بهترین روش های اخذ اقامت اروپا، خود حمایتی باشد، زیرا در‌این گونه از برنامه های سرمایه گذاری، درخواست کننده در حقیقت هیچ نوع سرمایه گذاری و انتقال هنگفت سرمایه به خارج از کشور را نخواهد داشت و صرفا با اثبات تمکن مالی و نشان دادن وجه مد نظر بر روی حساب شخصی اش می‌توان اقامت اروپا را بدست آورد. نکته دارای اهمیت در باب اخذ اقامت اروپا از روش خود حمایتی، شرط حضور به مدت حدودا 6 ماه در سال در کشور مدنظر و عدم اجازه کار برای دیگران و دریافت حقوق از‌این طریق می‌باشد. ( اگرچه در پروسه خود حمایتی فرانسه شرط حضور وجود ندارد : به جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله‌ای با عنوان « خود حمایتی فرانسه » مراجعه بفرمایید. کشورهایی از جمله اسپانیا، یونان و اتریش، برنامه خود حمایتی را در برنامه های سرمایه گذاری خود جای داده‌اند که در‌این بین دریافت اقامت اروپا از طریق خودحمایتی اتریش بسته به وضعیت متقاضی می‌تواند مناسب ترین آنان باشد. شایان ذکر است که‌امکان با خود بردن همراه ( همسر و فرزندان پایین 18 سال ) و دریافت اقامت اروپا برای آنان نیزممکن می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به مقاله‌ای با عنوان وضعیت اقامت خود حمایتی اتریش از همین وبسایت مراجعه نمایید.

اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

سرمایه گذاری از روش ثبت شرکت و کارآفرینی برای آن گروه از متقاضیان اقامت اروپا که دارای توانایی مالی مناسب هستند و تصمیم دارند با انتقال سرمایه شان به یک کشور اروپایی یک شرکت را افتتاح نمایند، گزینه مناسبی است. موضوع دارای اهمیت در‌این روش، ارائه یک بیزنس پلن که دارای خلاقیت و نوآوری باشد، به تایید دولت برسد و تاثیر خوب در اقتصاد کشور مقصد داشته باشد، می‌باشد. نکته مهم تر آنکه درخواست کننده در‌این روش باید تعدادی از نیروی کار بومی کشور هدف سرمایه گذاری را استخدام نموده و به آنها حقوق و دستمزد کافی بپردازد و بعنوان کارفرمایشان بیمه و مالیات آن ها را نیز رد کنید. امکان ثبت شرکت و کارآفرینی در خیلی از کشور های اروپایی ممکن است؛‌اما بعنوان پیشنهاد می‌توان گزینه بسیاری مناسبی را خدمت شما عزیزان و همراهان گرامی معرفی کرد، ثبت شرکت در اتریش می‌باشد. در‌این برنامه درخواست کننده ابتدا مبلغی در حدود 4500 الی 5000 یورو را برای‌امور حقوقی و دولتی ثبت رسمی شرکت در اتریش پرداخت می‌نمایند و پس از آن دست کم مبلغ لازم 35.000 یورو را در طی دو قسط مساوی قبل از ورود به کشور اتریش و پس از سفر به‌این کشور را به حساب شرکت خودش انتقال می‌دهند. از امتیازات بی نظیر‌این روش می‌توان به :

  • استخدام همسر یا یک دوست در شرکت ثبت شده به عنوان کارمند
  • گرفتن وام های کم بهره از کشور اتریش
  • پرداخت حقوق به فرزندان متقاضی توسط دولت اتریش، بواسطه ثبت شرکت در این کشور
  • استفاده از خدمات بیمه درمانی
  • برخورداری متقاضی اصلی و همراهان از تحصیل رایگان

و … اشاره کرد.


یکی از جدیدترین راه های مهاجرتی و اخذ اقامت اروپا در سال 2020 روشی نوین و ابداعی توسط آیلیسترز موسوم به « اقامت کار شرکت » است. شما در‌این راه که یکی از کم هزینه ترین راههای اخذ اقامت اروپا می‌تواند باشد با سرمایه‌ای اندک شرکتی را ثبت کرده و در آن مشغول به شغل می‌شود. شایان ذکر است که در راه اقامت کار شرکت فقط بابت ثبت شرکت به شما اقامت داده نمی شود و‌این‌امر می‌بایست ضمن کار کردن شما در آن شرکت نیز باشد. موضوع مهم آنکه روش اقامت کار شرکت محدود به کشورهای اروپایی نمی باشد و دریافت اقامت کشور فوق العاده‌ای مثل کانادا نیز از روش اقامت کار شرکت ممکن است.

به طور عمومی صرف خرید ملک در یک کشور به تنهایی سبب اخذ اقامت آن کشور نخواهد شد،‌اما بعضی کشور های اروپایی مثل قبرس و پرتغال دریافت اقامت از روش خرید ملک را در پروسه های سرمایه گذاری خود گنجانده‌اند. در کشور پرتغال پس از خرید ملک نخست کارت اقامت موقت یک ساله دریافت می‌کنید، پس از چندین بار تمدید اقامت کوتاه مدت، می‌توانید بعد از 5 سال به اقامت دائم پرتغال دست یابید. نکته شایان توجه در مورد خریداری ملک‌این است که درست است که در برخی کشورها نمی توان صرف خرید‌ املاک و مستغلات به اقامت دست یافت،‌اما خریداری ملک در راستای دریافت اقامت نقطه مثبت در نظر گرفته می‌شود. برنامه سرمایه گذاری در زمینه‌املاک و مستغلات در کشور پرتغال به دو صورت‌ممکن است. راه اول سرمایه گذاری با حداقل مبلغ 350.000 هزار یورو و همکاری با دولت پرتغال برای بازسازی و مرمت بناهایی که بیشتر از 30 سال قدمت دارند و راه دوم که به ویزای طلایی پرتغال نیز موسوم است خرید یک یا چند ملک با حداقل سرمایه 500.000 یورو است که از‌این روش می‌توان ضمن اجاره دادن‌املاک و دریافت سود، اقامت اروپا و اقامت پرتغال را بدست آورد. گفتنی است که متقاضی پس از 5 سال که به اقامت دائم پرتغال رسید، مجوز فروش‌املاک خود را دارد. از نکات دارای اهمیت در اخذ اقامت اروپا از طریق خریداری ملک در پرتغال، الزام حضور تنها 7 روز در سال برای تمدید اجازه اقامت است.

از سایر کشورهای اروپایی که می‌توانید با خرید ملک به اقامت و پاسپورت اروپایی دست یابید، خرید ‌املاک و مستغلات در مناطق مورد تأیید دولت کشور قبرس جنوبی است. شما با خرید ملک به قیمت دو میلیون یورو می‌توانید گذرنامه قبرس اروپایی را بخرید و بعد از سپری کردن 5 سال ملک خریداری شده خود را بفروش برسانید. خرید ملک در قبرس عنوان مطلبی است که اطلاعات جزئی و با ارزشی در‌این خصوص می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

همچنین می‌توانید به مقاله‌ای با عنوان اقامت دائم اروپا از راه خریداری ملک از همین سایت مراجعه نمایید.

اخذ اقامت اروپا از طریق اخذ نمایندگی یا فرنچایز

دریافت نمایندگی یا فرانچایز رستوران های شعبه ای مثل مک دونالد، برگر کینگ، subway ، KFC  و… یکی از مناسب ترین و پر بهره ترین روش ها جهت دریافت اقامت اروپا بشمار می‌رود. دست کم میزان سرمایه گذاری ابتدایی برای افتتاح شعبه‌ای از هر یک از‌این غولهای صنعت غذا و رستوران داری در یکی از کشور های اروپایی می‌تواند منتهی به دریافت اقامت همیشگی اروپا گردد. دست کم سرمایه مورد نیاز جهت اخذ شعبه از کمپانی مک دونالد 900 هزار یورو و دست کم سرمایه برای تاسیس یک شعبه از رستوران های subway 70 تا 100 هزار یورو است. گفتنی است که بهره حاصل از سرمایه گذاری در رستوران های شعبه ای قابل ملاحظه است. یادآوری می‌کنیم که یکی از پشتوانه های سرمایه گذاری در‌این چنین کمپانی هایی، تبلیغات کلان و وسیع آن ها در سطح جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در‌این زمینه قادر هستید به مطلبی با عنوان دریافت اقامت دائم اروپا از راه اخذ نمایندگی یا فرنچایز مراجعه نمایید.

اقامت اروپا از طریق ازدواج

ازدواج با تبعه یکی از کشور های اروپایی، اگر با در نظر داشتن اصول و شرایط معین همان کشور اروپایی صورت پذیرد، سبب دریافت اقامت اروپا می‌گردد. مقررات اعطای ملیت در کشور های اروپایی از طریق ازدواج معمولا داری شرایط مشابهی می‌باشد. در دریافت تابعیت از روش ازدواج افراد بیگانه، هر دو کشور طرفین ازدواج مشخص کننده هستند. بعنوان مثال مطابق قوانین رسمی کشور عزیزمان‌ایران، درصورتی که یک مرد ‌ایرانی با زنی بیگانه ازدواج نماید، به آن زن تابعیت ‌ایران تعلق می‌گیرد؛ ‌اما اگر یک زن ‌ایرانی با مردی بیگانه ازدواج کند، به آن مرد تابعیت و پاسپورت‌ ایرانی تعلق نخواهد گرفت. اما اعطای تابعیت از طریق ازدواج در قانون کشورهای اروپایی، هیچ فرقی بین زن و مرد طرفین ازدواج وجود ندارد. نکته دارای اهمیت در ازدواج خارجی صوری نبودن ازدواج است که طرفین باید با عرضه اسناد و مستنداتی‌ این ‌امر را تائید نمایند، بعنوان نمونه طرفین باید نشان دهند که بهم دیگر علاقه‌مند هستند و با یکدیگر زندگی می‌کنند. پس از چند سال اقامت پی در پی در کنار هم در خاک کشور اروپایی که یکی از طرفین ازدواج تبعه یا مقیم همیشگی آنجاست، می‌توان به اقامت دائم و سپس پاسپورت و ملیت اروپا دست یافت.

اقامت اروپا و اخذ تابعیت از طریق تولد

به طور کلی اعطای تابعیت از طریق تولد از دو قاعده خاک و خون پیروی می‌نماید. کشور هایی نظیر کانادا، آمریکا، برزیل که از قاعده خاک پیروی می‌کنند، صرف تولد یک کودک در خاک کشور شان، ( بدون در نظر اخذ تابعیت والدین او ) به آن کودک تابعیت و پاسپورت اعطاء می‌نمایند؛‌اما کشور های اروپایی از‌این قاعده در اعطای ملیت از طریق تولد تبعیت نمی کنند. اکثر کشور های اروپایی زمانی به یک کودک ملیت کشور خود را اعطاء می‌نمایند که :

کودک در خاک آن کشور به دنیا آمده باشد، بشرطی که دست کم پدر یا مادر وی تبعه یا مقیم دائم آن کشور باشند.

کودک در خارج از خاک آن کشور متولد شده باشد، اگر پدر یا مادر وی تبعه یا مقیم دائم آن کشور باشد.

لذا همانطور که می‌توان برداشت کرد، شرط اعطای ملیت به کودک از طریق قاعده خون، در واقع خون و نژاد پدر و مادر اوست و نه خاک کشوری که در آن به دنیا آمده است.

اگرچه در قاعده خون استثنائاتی وجود دارد، از جمله‌اینکه اگر کودکی در خاک کشوری که از قاعده خون در اعطای تابعیت پیروی می‌کند از پدری یا مادری مجهول الهویت و نامشخص به دنیا بیاید، به آن کودک تابعیت تعلق خواهد گرفت.

اقامت اروپا و پناهندگی

پیش از هر چیز تأکید می‌نماییم که آیلیسترز به هیچ عنوان سرویس‌ و مشاوره‌ای در زمینه پناهندگی ندارد و به شما دوست گرامی به هیچ عنوان ‌این راه را توصیه نمی کند و در‌این بخش از پست صرفا جهت بالا بردن اطلاعات شما عزیزان از مراحل گرفتن پناهندگی و آگاهی از خطرات آن تهیه و جمع‌آوری گردیده است. مطابق مجمع ژنو، کنوانسیون پناهندگی پناهنده به هر شخص بیگانه اطلاق می‌شود که به علت نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه مدنی خاص یا عقاید دیپلوماتیک مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته یا تحت پیگرد باشد، خارج از کشور متبوع خود بوده و به سبب ترس از جان و شکنجه، عاجز از بازگشت به کشور خود است. برای پناهندگی به یکی از کشور های اروپایی می‌بایست بعد از‌اینکه با قاچاقچیان انسان و اشخاص خطرناک از راه های صعب العبور و پر رسیک زمینی و دریایی گذر کرد تا به کشور اروپایی مورد نظر تان سفر کنید، باید در کمترین زمان ممکن خود را به یکی از پاسگاههای مرزی یا نزدیک ترین دفاتر اداری پلیس برسانید و در آنجا علاوه بر عرضه اسناد هویتی خود و ثبت اثر انگشت خود درخواست پناهندگی کنید. در خواست شما در نوبت بررسی قرار می‌گیرد و شما به اردوگاه های پناهجویان که در وضعیت خیلی نامساعدی قرار دارند انتقال داده می‌شوید. بعد از یک هفته تا چند ماه ممکن است پاسخ ابتدایی بررسی ها را دریافت کنید. اگر اثر انگشت شما در کشور دیگر اروپایی بعنوان پناهنده ثبت شده باشد، بنا بر قانون دوبلین به همان کشور منتقل می‌شوید. در صورت رد شدن کیس پناهندگی شما دولت کشوری که به آن پناهنده شده‌اید، به شما هشدار می‌دهد که ظرف مدت معین و کوتاهی خاک آن کشور را ترک کنید؛ در غیر‌این صورت بازداشت خواهید شد. در صورت پذیرش درخواست تان نیز راه خیلی سخت و پر پیج و خمی در پیش دارید تا به اقامت اروپا دست یابید. توجه داشته باشید که مهاجرت از روش پناهندگی یکی از نامناسب ترین و بدفرجام ترین طرق مهاجرتی است که نه تنها ممکن است در‌این راه مال و جان خود را از دست بدهید، بلکه در صورت قبولی درخواست پناهندگی تان نیز پیوسته به عنوان یک شهروند درجه دوم و سربار جامعه شناخته می‌شوید. خاطر نشان می‌کنیم که برخی از کشور های اروپایی مانند مجارستان اردوگاه پناهندگی ندارند و پناهنده پذیر هم نیستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با پناهندگی به کشور مورد نظر تان آن را با کلید واژه آیلیسترز در گوگل جستجو کرده تا به جدید ترین و به روز ترین اطلاعات در زمینه پناهندگی دسترسی داشته باشید. مطابق آمار داخلی ما بیشترین متقاضیان دریافت اقامت اروپا از راه پناهندگی مربوط به کشور انگلستان است که به همین جهت ما مطلبی را تهیه و منتشر کرده‌ایم تا اطلاعات و داده های خوبی در‌این خصوص به شما عرضه نماید.

اقامت اروپا و اخذ تابعیت اروپا

وضعیت اخذ اقامت اروپا در هر یک از راه های مهاجرتی متفاوت از دیگر روشها می‌باشد. بعنوان نمونه مهاجرت تحصیلی و تحصیل در دانشگاههای اروپا بخودی خود منتهی به دریافت اقامت و تابعیت نمی گردد، مگر تحصیل در مقطع دکتری که خود نوعی شغل محسوب می‌گردد. با این حال به طور کلی اگر بتوانید طی 5 سال در یکی از کشور های اروپایی علاوه بر پرداخت منظم مالیات به دولت آن کشور اقامت داشته باشید، پس از 1 الی 2 سال می‌توانید به ملیت و گذرنامه اروپایی راه یابید. لازم به ذکر است که‌این یک اساس کلی نبوده و در برخی از روشهای اقامتی‌این قاعده حکم فرما نمیباشد. برای مثال در سرمایه گذاری از راه خریداری ملک در کشور قبرس، متقاضی با خرید ‌املاک و مستغلاتی با ارزش 2 میلیون یورو می‌تواند مستقیما به گذرنامه و تابعیت ‌این کشور دست یابد. لذا هر یک از روشها و هر یک از کشور ها مدت زمان مورد نیاز خاص خود را خواهد داشت تا بوسیله آن موفق به دریافت اقامت همیشگی یا ملیت اروپا شوید.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص شرایط اخذ اقامت کشورهای اروپایی

چه راههای های برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد؟

به طور کلی ۶ روش، از جمله تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری بمنظور اخذ اقامت کشورهای اروپایی امکانپذیر است.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت چیست؟

اخذ اقامت یک کشور بستگی به فاکتورهای متقاضی دارد. شاید یکی فاکتورهای لازم برای تحصیل را داشته باشد و یکی شرایطش برای سرمایه گذاری مساعد باشد. لذا انتخاب راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت مطابق سلایق و شرایط هر متقاضی متفاوت است.

سریع ترین روش اخذ اقامت دائم اروپا چیست؟

هر روشی پروسه ای را به همراه دارد و نمی توان گفت کدام روش سریع تر است. شما برای اخذ اقامت از روشی بایستی فاکتورهای لازم از جمله، زمان سفارت، ددلاین دانشگاه ها و جمع اوری مدارک را در نظر بگیرید. اما اگر بطور کلی بخواهیم یک روش کلی را معرفی کنیم می تواند خرید ملک در قبرس می باشد که از طریق آن در کمتر از 6 ماه می توان به اقامت دائم اروپا دست یافت.

کم هزینه ترین روش اخذ اقامت اروپا چیست؟

کم هزینه ترین روش اخذ اقامت اروپا و مهاجرت به کشور های اروپایی ، روش مهاجرت کاری است.

راحت ترین روش اخذ اقامت اروپا کدام است؟

اقدام برای هر روشی بستگی به داشتن فاکتورهای لازم دارد. اگر متقاضی شرایط لازم برای مهاجرت را داشته باشید سخت ترین روش نیز به راحتی انجام می گردد.

بهترین کشور اروپایی برای تحصیل کدام است؟

آلمان، اتریش، سوییس، هلند، دانمارک، نروژ، فنلاند بهترین گزینه های تحصیل در اروپا به شمار می روند.

بهترین کشور اروپایی برای کار و زندگی چیست؟

کشورهایی که نرخ بیکاری و نرخ تورم در آنها پائین تر است

بهترین روش اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری چیست؟

تمکن مالی، ثبت شرکت و خرید ملک از جمله بهترین روشهای اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری می باشد.

آیا اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت ممکن است؟ چگونه؟

بله امکانپذیر است. دو حالت دارد.
۱. ثبت شرکتی که به صورت کارآفرینی باشد که نیاز به بیزینس پلن دارد و حالت دوم نیاز به بیزینس پلن ندارد.
در این برنامه متقاضی ابتدا مبلغی در حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو را برای امور حقوقی و دولتی ثبت رسمی شرکت در اتریش پرداخت می نمایند و پس از آن حداقل مبلغ مورد نیاز ۳۵٫۰۰۰ یورو را در طی دو قسط مساوی قبل از ورود به کشور اتریش و پس از ورود به این کشور را به حساب شرکت خودش انتقال می دهند.

شرایط اخذ اقامت اروپا با تمکن مالی چگونه است؟

در این نوع از برنامه های سرمایه گذاری، متقاضی در واقع هیچ نوع سرمایه گذاری و انتقال هنگفت سرمایه به خارج از کشور را نخواهد داشت و صرفا با اثبات تمکن مالی و نشان دادن وجه مورد نظر بر روی حساب شخصی اش می توان اقامت اروپا را بدست آورد.

آیا اخذ اقامت اروپا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

در برخی روش ها مثل “خود حمایتی مالی” نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد.

آیا اخذ اقامت اروپا با دوره های یادگیری زبان امکان پذیر است؟

بله. برخی از کشورهای مثل اتریش، مجارستان، سوئد و فرانسه می توان برای دوره زبان اقدام کرد.

شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق پناهندگی چگونه است؟

مطابق کنوانسیون ژنو ( کنوانسیون پناهندگی ) پناهنده به یک فرد خارجی اطلاق می شود که به علت نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته یا تحت تعقیب باشد، خارج از کشور متبوع خود بوده و به دلیل ترس از جان و شکنجه، قادر به بازگشت به کشور خود نیست.