Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپاکم هزینه ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت

-

یکی از کم هزینه ترین و به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت، کشور اسلواکی است. هزینه زندگی در کشور اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی متناسب به سطح درآمد و حقوق دریافتی پایین بوده و مهاجرین می‌توانند زندگی نسبتاً مرفهی در‌این کشور داشته باشند. از آن جایی که اسلواکی کشور نسبتاً ارزانی برای زندگی قلمداد می‌شود، سالیانه تعداد بسیاری از افراد به‌این کشور مهاجرت می‌کنند.موسسه مهاجرتی آیلیسترز از طریق کادر وکلای خود اقدام به انجام ‌امور مهاجرت و اخذ گذرنامه می‌نماید و کل راهکارهای مورد نیاز برای دریافت اقامت را به درخواست کنندگان ارائه می‌دهد.

مهاجرت به اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن بوده و کشور نسبتاً ارزانی برای اقامت به حساب می‌آید. این کشور از کشورهای کم جمعیتی اروپایی بوده و شهروندان آن در رفاه کامل زندگی می‌کنند. کسانی که برای ادامه تحصیل به اسلواکی مهاجرت می‌کنند در صورتی که به زبان ‌این کشور مسلط باشند می‌توانند به طور رایگان در دانشگاه های ‌این کشور درس بخوانند و ‌این ‌امر یک امتیاز خیلی بزرگ برای مهاجران به حساب می‌آید. مدرسه های دولتی و کالج ها در کشور اسلواکی مجانی بوده و مهاجرین نباید هزینه ‌ای برای آن بپردازند. افزون بر‌این دولت اسلواکی برای دانشجویان مهاجر، کارت های تخفیف صادر کرده و آنان می‌توانند با استفاده از‌این کارت ها از وسایل حمل و نقل همگانی و رستوران ها تخفیف ویژه‌ای بگیرند. به طور کلی می‌توان بیان کرد کشور اسلواکی یکی از بهترین و ارزان ترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل بوده و دانشجویان می‌توانند بعد از تمام شدن دوره تحصیلی شان مشغول به کار شده و اقامت دائم اسلواکی را دریافت کنند.

مهاجرت به رومانی

رومانی یکی دیگر از کشورهای کم هزینه اروپایی است. این کشور در همسایگی بلغارستان و در جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد و در قیاس با کشورهای اروپایی دیگر، کشور بسیار ارزانی به حساب می‌آید. مخارج زندگی در‌این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه است و مهاجرین قادر هستند تنها با مبلغ 600 یورو ماهیانه، کل مخارج زندگی خویش را بپردازند. هزینه های زندگی در شهرهای شمالی‌این کشور نسبت به سایر نقاط کم هزینه تر و مناسب تر بوده و به همین علت بسیاری از مهاجرین، شهرهای شمالی ‌این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

یکی از راه های مهاجرت به کشور رومانی، مهاجرت از روش دریافت ویزای کار است و مهاجرین پس از دریافت روادید کار می‌توانند به ‌این کشور مهاجرت کنند. مهاجرینی که از طریق کار برای مهاجرت به رومانی مبادرت می‌کنند، میانگین 2 تا 9 ماه به زمان نیاز دارند تا ویزای کارشان مورد قبول قرار بگیرد. این اشخاص بعد از 2 تا 5 سال می‌توانند تقاضای اقامت همیشگی کرده و برای همیشه در‌این کشور زندگی کنند.

مهاجرت به گرجستان

یکی دیگر از کشورهای ارزان اروپا برای مهاجرت، گرجستان است. اقامت در‌این کشور بسیار ارزان بوده و مهاجرین می‌توانند زندگی خوبی داخل این کشور داشته باشند. گرجستان کشور آرامی بوده و مردم می‌توانند در نهایت آرامش در ‌این کشور زندگی کنند. هزینه های زندگی در کشور گرجستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم هزینه است و مهاجرین قادر هستند با 500 یورو ماهیانه هزینه های اقامت خود را به راحتی تامین کنند. علاوه براین هزینه های تحصیل در‌این کشور بسیار معقول است و به همین سبب بسیاری از افراد‌این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. دانشجویان مهاجر می‌توانند با پرداخت 2400 تا 4900 دلار در سال در رشته مورد نظرشان ادامه تحصیل دهند و ‌این هزینه در قیاس با سایر کشورها بسیار مناسب و به صرفه است. بیشتر دانشگاه های کشور گرجستان مجهز به خوابگاه هستند، ‌این ‌نکته یک امتیاز مهم برای داشنجویان محسوب می‌شود چرا که در هزینه حمل و نقل آنها صرفه جویی می‌شود. دانشجوها می‌توانند طی تحصیل، روزانه 5 ساعت کار کنند و به‌این ترتیب با بازار کار‌این کشور آشنا می‌شوند.

مهاجرت به لهستان

لهستان یکی دیگر از کشورهای ارزان اروپایی به شمار میرود که سالانه تعداد بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل به‌این کشور مهاجرت می‌کنند. از آن جایی که مخارج زندگی و تحصیل در‌این کشور خیلی پائین و مقرون به صرفه است، بسیاری از اشخاص ‌این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. مهاجرینی که به زبان لهستانی مسلط باشند و بتوانند به ‌این زبان مکالمه کنند، می‌توانند به صورت مجانی در دانشگاه های‌این کشور درس بخوانند. بر این اساس بهتر است کسانی که به قصد ادامه تحصیل به لهستان مهاجرت می‌کنند، قبل از اقدام به مهاجرت زبان لهستانی را یاد بگیرند. مخارج اقامت در کشور لهستان 500 یورو ماهیانه است و‌این مخارج در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه بسیار مناسبی است.
یکی از روش های مهاجرت به کشور لهستان مهاجرت از طریق کار است و به سبب آن که آمار بیکاری در‌این کشور بسیار پایین است، حقوق دریافتی شهروندان مناسب است و آنها قادر هستند زندگی نسبتاً مرفهی در‌این کشور داشته باشند. مهاجرین قادر هستند پس از دریافت ویزای کار، برای مهاجرت به‌این کشور دست به کار شوند.
بصورت کلی می‌توان گفت مخارج اقامت در کشور لهستان برای دانشجویان خیلی مناسب و مقرون به صرفه است. دانشجویان باید در ماه هزینه‌ ای میان 350 تا 500 یورو برای مسکن، حمل و نقل و غذا پرداخت کنند و‌این مبلغ در مقایسه با دیگر کشورها خیلی پایین است. هزینه ثبت نام در دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی در حدود 1500 تا 5000 یورو ماهیانه است که با توجه به ‌امکاناتی که‌این کشور در اختیار دانشجوها قرار می‌دهد، هزینه بسیار مناسبی است. از دیگر امتیازات مهاجرت به ‌این کشور‌این است که دانشجوها بعد ازپایان دوران تحصیلی خود می‌توانند عازم بازار کار‌این کشور شوند.
مردم کشور لهستان در وضعیت خوبی زندگی می‌کنند و هزینه های زندگی در لهستان با درآمد افراد سازگاری دارد. بصورت کلی کشور لهستان کشور کم هزینه ای قلمداد می‌شود و مخارج زندگی در آن خیلی کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است.
در دنباله ی این مطلب به تحلیل کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی می‌پردازیم.

مهاجرت به نروژ

بیشتر دانشجویان بین المللی کشور نروژ را برای ادامه تحصیل و مهاجرت انتخاب می‌کنند زیرا دانشجوها مهاجر قادرند بدون صرف هیچ هزینه ای و با بهترین ‌امکانات در دانشگاه های‌این کشور ادامه تحصیل دهند. دولت نروژ مخارج دانشگاه و ادامه تحصیل دانشجوها را از طریق مالیات پرداخت می‌کند تا دانشجوها مهاجر بتوانند به طور رایگان داخل این کشور درس بخوانند. در مجموع می‌توان گفت دانشجویان از امتیازات بسیاری در‌این کشور برخوردارند و بیشتر دانشگاه های کشور نروژ از دانشجویان مهاجر و خارجی هزینه‌ایی برای تحصیل نمیگیرند.

مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای کم هزینه اروپایی برای ادامه تحصیل و زندگی است. بیشتر دانشگاه های کشور فرانسه کاملا مجانی هستند و مهاجرین فقط باید مخارج روزمره زندگی خویش را پرداخت کنند. دانشگاه هایی که مجانی نیستند، به طور میانگین 300 یورو بصورت ماهیانه شهریه می‌گیرند و‌این هزینه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی خیلی ناچیز است. افرادی که به زبان فرانسه مسلط باشند می‌توانند از مزایای بورسیه تحصیلی بهره مند شوند و در‌این صورت نه تنها مخارج تحصیل مجانی است، بلکه ‌این بورسیه بخش از مخارج های دیگر زندگی را تحت حمایت قرار می‌دهد.

مهاجرت به اوکراین

یکی دیگر از کشورهای ارزان اروپایی، کشور اوکراین است و سالیانه تعداد بیشماری از افراد برای ادامه تحصیل به‌ این کشور سفر می‌کنند. هزینه های پایین تحصیل در کشور اکراین باعث شده که تعداد بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل به‌این کشور مهاجرت کنند. به طور کلی مخارج تحصیل در کشور اوکراین علی الخصوص در دانشگاه های دولتی ‌این کشور برای مهاجرین خیلی مقرون به صرفه است و با توجه به‌ امکاناتی که دانشگاه های اوکراین ارائه می‌دهند ‌این هزینه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار معقول است.

مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از مطلوب ترین کشورها برای ادامه تحصیل و اقامت است و دانشگاه های با کیفیتی دارد. دولت آلمان از سال 2014 تمام دانشجویان مقطع کارشناسی را بدون هیچ هزینه ‌ای ثبت نام می‌کند و‌این‌امر بزرگترین ‌امتیاز ‌این کشور برای تحصیل است. مهاجران قادرند در‌این کشور به زبان انگلیسی و آلمانی ادامه تحصیل دهند اما کسانی که به زبان آلمانی مسلط هستند و قادر هستند به‌ این زبان صحبت کنند ‌این امکان را دارند تا بطور مجانی در دانشگاه های‌این کشور ادامه تحصیل دهند. مهاجرین در طور دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند از مزایای زیادی بهره مند شوند و مخارج اقامت خود را تا حد زیادی کم کنند. آلمان یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی به شمار میرود.

مهاجرت به فنلاند

دانشجویان مهاجر که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می توانند با صرف هزینه بسیار پائین در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان فنلاندی یا سوئدی رایگان است ولی تحصیل به زبان انگلیسی شامل هزینه ای بسیار ناچیز است.