Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپاهزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

-

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس و هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در قبرس

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس ، تحصیل کالج در قبرس شمالی ، مخارج اقامت در قبرس 2021 ، اجاره آپارتمان در قبرس جنوبی ، هزینه تحصیل در قبرس 2021 و شرایط و مقررات اقامت از روش تحصیل در قبرس، تحصیل در مدارس و دانشگاه ها و اکثر موضوعات مرتبط با هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس را به صورت کامل و تخصصی در‌این مطلب توضیح خواهیم داد. قبرس یکی از کشور های عضو در اتحادیه اروپا می‌باشد و به سبب کیفیت خوب و رو به بالای مکانیزم آموزش در‌این کشور هر ساله از سرتاسر جهان به خصوص کشور عزیزمان‌ایران دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل به‌این کشور زیبا مهاجرت می‌نمایند. قبرس یکی از جزایر بزرگ دریایه مدیترانه قلمداد می‌شود. درصورت تمایل برای بررسی شرایط مهاجرتی خود می‌تواندید با مجموعه تماس برقرار نمایید و بطور رایگان شرایط مهاجرتی خویش را با مشاورین موسسه حقوقی آیلیسترز در میان بگذارید الی آن ها با بررسی، بهترین روش مهاجرت را به شما معرفی نمایند.

هزینه های تحصیل در مدارس قبرس

به صورت کلی تحصیل در مدارس کشور قبرس و بر اساس مکانیزم آموزشی قبرس از سه پایه تحصیلی ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تشکیل گردیده است، راهنمایی و متوسطه تشکیل شده است. مقطع ابتدایی از 6 سالگی تا 12 سالگی، تحصیل کالج در قبرس شمالی از 12 تا 18 سالگی که خود به دو مقطع 3 ساله تقسیم می‌شود و از 18 سال به بالا در آموزش عالی درس می‌خوانند. تحصیل در قبرس به سبب اموزش به دو زبان انگلیسی و یونانی خیلی مورد توجه خانواده ها برای تحصیل فرزندان قرار گرفته است. تحصیل در مدارس دولتی و تحصیل کالج در قبرس شمالی با زبان انگلیسی بوده و به صورت مجانی می‌باشد. در صورتی که والدین دانش آموزان زیر 18 سال اقامت دائم قبرس را داشته باشند ‌این ‌امکان وجود دارد که در‌این نوع مدارس ثبت نام نمایند. در‌این مدارس دو زبان انگلیسی و یونانی آموزش داده می‌شود. همچنین تحصیل در مدارس غیر انتفاعی برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد که هم به صورت روزانه و هم شبانه روزی دانش آموزان قادر هستند تحصیل نمایند. مدارس بین المللی با سیستم های انگلیس و‌امریکایی وجود دارند. دانش آموزانی که در مدارس بین المللی روزانه تحصیل می‌کنند این‌ امکان را دارند که یکی از والدینشان به عنوان همراه تا اتمام تحصیلات در قبرس حضور داشته باشند. اما دانش آموزانی که در مدارس بوردینگ یا شبانه روزی به تحصیل می‌پردازند نیازی به حضور پدر و مادر ندارند. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کشور قبرس از سالی 23 هزار یورو تا 28 هزار یورو می‌باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع لیسانس

مخارج اقامت در قبرس 2020 و مخارج تحصیل در قبرس با توجه به شیوه زندگی و دوره تحصیل برای هر فرد متفاوت است. درخواست کنندگانی که علاقه به تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور قبرس را دارند این قابلیت را دارند که در رشته های مختلفی به تحصیل بپردازند. یکی از مواردی که دانشجویان بین المللی را به سوی تحصیل در قبرس می کشاند مخارج نسبتاً کم و سطح علمی بالا در دانشگاه های این کشور می باشد. مدت زمان اتمام مقطع لیسانس درقبرس 4 سال می باشد. دانشجویان در این مقطع باید 250 واحد را بگذرانند. درخواست کنندگان برای تحصیل در این مقطع باید مدرک آیلتس 6 را ارائه دهند اما قابلیت تحصیل بدون مدرک زبان نیز در قبرس وجود دارد و دانشجو می تواند در مصاحبه با دانشگاه تعیین سطح را انجام دهد و اگر نیاز به یادگیری داشته باشد می تواند در دوره های زبان در قبرس حضور پیدا کند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس با توجه به امتیاز دانشگاه و رشته دلخواه متفاوت می باشد اما به طور متوسط بین 3 تا 10 هزار یورو متغیر می باشد که این وجه در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به 18000 تا 25000 یورو در سال می رسد. در جدول زیر به بررسی عالی ترین دانشگاه های قبرس پرداخته ایم:

نام دانشگاهرتبه در قبرسرتبه در جهان
University of Cyprus1213
Uluslararasi Kibris Üniversitesi22246
University of Nicosia32456
Dogu Akdeniz Üniversitesi42993
Yakin Dogu Üniversitesi53750
Girne Amerikan Üniversitesi64802
European University Cyprus74826
Cyprus University of Technology85519
Lefke Avrupa Üniversitesi95772
Frederick University106031

شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع فوق لیسانس

کشور قبرس برای دانشجویان دوره‌ فوق لیسانس می تواند به دلیل گسترده بودن رشته های ارائه شده مقصد ایده آلی باشد. طبق آمار دانشجویان بین المللی حدود 33 درصد از جمعیت در دانشگاه های این کشور را تشکیل می دهند. شما در دوره ی فوق لیسانس باید یک دوره 2 ساله را بگذرانید. دانشجویان در این مقطع امکان دریافت بورسیه تحصیلی را نیز دارند. اغلب دوره‌ های ارائه شده در مقطع فوق لیسانس با زبان انگلیسی می باشد گرچه در برخی از دانشگاه ها در بعضی از رشته ها با زبان ترکی و یونانی نیز تحصیل امکان پذیر می باشد. ارائه آیلتس 6 برای تحصیل در این مقطع مورد نیاز است، ولی همانگونه که در توضیحات بالا توضیح داده شد دانشجویان می توانند با انجام مصاحبه با دانشگاه، تعیین سطح زبان را انجام دهند و در صورت پایین بودن سطح زبان می توانند دوره زبان را در دانشگاه بگذرانند. با در نظر گرفتن رشته انتخابی دانشجو و امتیاز دانشگاه، مخارج تحصیل در قبرس در این مقطع در هر سال از 3 هزار یورو شروع می شود و تا 14 هزار یورو ادامه دارد. مخارج تحصیل و اقامت در قبرس همانگونه که در مطالب فوق ذکر شد با توجه به مقطع، نوع دانشگاه، شهر و سایر موارد متفاوت می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در قبرس

دانشجویان بین المللی در قبرس اگر موفق به فارغ التحصیلی در دوره فوق لیسانس شده باشند این شانس را دارند تا در مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند. مدت زمان مقطع دکترا در کشور قبرس 3 ساله است که برخی اوقت تا 5 سال نیز احتمال دارد ادامه داشته باشد. تحصیل در این مقطع اغلب به صورت پژوهش و تحقیق می باشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترا در قبرس می‌بایست از سمت استاد راهنما یا سوپروایزر از دانشگاه های قبرس درخواست داشته باشند. بطور میانگین دوره دکترا در قبرس 13000 تا 15000 یورو برای هر سال هزینه دارد. از موارد مثبت برای تحصیل در مقطع دکترا گستردگی در انتخاب رشته می باشد که موجب می شود دانشجو در رشته مورد نظر در این کشور به تحصیل بپردازد. با توجه به شرایط زندگی در قبرس شمالی مخارج زندگی در قبرس 2021 و هزینه تحصیل در قبرس در مقطع دکترا بیشتر از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی در قبرس

با درنظر گرفتن مخارج تحصیل و اقامت در قبرس، دریافت بورسیه تحصیلی برای هر دانشجو می تواند مفید باشد.درخواست کنندگان دریافت بورسیه تحصیلی در قبرس همانند کشور های دیگر باید از شرایط مناسبی و خاصی برخوردار باشند. داشتن نمرات بالا و معدل و رزومه عالی تحصیلی از این شرایط می باشد. همینطور ارائه مدارک از موسسه های معتبر از نکاتی است که به درخواست کنندگان برای دریافت بورسیه تحصیلی یاری میرساند. از سایر مواردی که می تواند شانس دریافت بورسیه تحصیلی در قبرس را افزایش دهد ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6.5 می باشد. در کشور قبرس برای دانشجویان بین المللی بورسیه های گوناگونی در مقطع لیسانس فوق لیسانس و دکتری ارائه می شود. در ادامه برخی از بورسیه های تحصیلی در کشور قبرس را برای شما سروران نمایش داده ایم:

بورس تحصیلی و آموزش حرفه ای (VET) در قبرس
بورسیه تحصیلی ریاضی UCLan BSc در دانشگاه بریتانیا قبرس
بورسیه های تحصیلی بین المللی قبرس
بورسیه های تحصیلی دکترا در شبکه های ارتباطی G5 در UCLAN قبرس
بورسیه های دکترا در علوم محاسباتی در انستیتو قبرس

بررسی هزینه های زندگی در قبرس

از نکاتی که متقاضیان مهاجرت به قبرس قبل از هر گونه اقدام باید به آن دقت نمایند بررسی مخارج زندگی در قبرس 2021 و شرایط زندگی در قبرس شمالی می باشد. ارزیابی این موضوع می تواند به تایید مقصد افراد کمک به سزایی کند. زمانی که حرف از مخارج زندگی می شود، باید مطلع باشیم که هزینه زندگی در قبرس 2021 زندگی برای هر شخص به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت. شیوه و سبک زندگی هر شخص می تواند با شخص دیگری متفاوت باشد. اما بطور میانگین هزینه زنگی در شهر نیکوزیا پایتخت قبرس برای هر نفر در ماه بین 800 تا 1200 یورو می باشد هزینه زندگی در قبرس 2021 به نسبت ایران 47.15 درصد بیشتر است. همینطور هزینه های مربوط به اجاره آپارتمان در قبرس به نسبت ایران 15.68 درصد بالاتر می باشد. در جدول ذیل برخی از هزینه های زندگی در نیکوزیا پایتخت قبرس را به شما عزیزان نمایش میدهیم. شایان ذکر است که موسسه حقوقی آیلیسترز در رابطه با هزینه زندگی در قبرس 2021 مسئولیتی نخواهد داشت و هزینه های زندگی برای هر شخص می تواند به شیوه و شرایط زندگی در قبرس شمالی ، متفاوت باشد.

1.50 یورو1 لیترشیر
1.80 یورو500 گرمنان
1.90 یورو1 کیلوبرنج
2.89 یورو12 عددتخم مرغ
9.34 یورو1 کیلوپنیر
6.64 یورو1 کیلومرغ
16.50 یورو1 کیلوگوشت
2.24 یورو1 کیلوسیب
1.52 یورو1 کیلوموز
1.31 یورو1 کیلوپرتغال
2.09 یورو1 کیلوگوجه فرنگی
0.76 یورو1 کیلوسیب زمینی
0.78 یورو1 کیلوپیاز
0.92 یورو1.5 لیترآب معدنی
520 یورو1 خوابهآپارتمان در مرکز شهر
460 یورو1 خوابهآپارتمان خارج از مرکز شهر
907 یورو3 خوابهآپارتمان در مرکز شهر
1.707 یوروخرید هر متر مربع در مرکز شهر
1.336 یوروخرید هر متر مربع در خارج از شهر
   

شرایط اخذ ویزای همراه در اقامت تحصیلی

بعد از تجزیه و تحلیل درمورد مخارج تحصیل و زندگی در قبرس یکی از اساسی ترین مواردی که درخواست کنندگان برای مهاجرت به کشور قبرس آن را مدنظر قرار میدهند ویزای همراه می باشد. در علم مهاجرت همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد اصلی گفته می شود. با درنظر گرفتن بالا بودن میزان کیفیت آموزش در قبرس و پایین بودن مخارج تحصیل در قبرس و اقامت در قبرس 2021 که می توان گفت از فواید تحصیل در قبرس شمالی می باشد گرچه هر کشوری در کنار نکات مثبت دارای نکات منفی هم می باشد، دانشجویانی که مشغول به تحصیل در قبرس می باشند در بیشتر موارد نمی توانند ویزای همراه را دریافت نمایند دراین صورت اگر دارای همسر و فرزند باشند باید همسر و فرزندان آن ها با ویزای توریستی به قبرس سفر نمایند. همراهان دانشجو می توانند ویزای توریستی قبرس خود را برای مدت زمان تحصیل دانشجو تمدید نمایند و در این زمان اجازه کار در قبرس نخواهند داشت.

بررسی شرایط اقامت در قبرس از طریق تحصیل

بعد از تحقیق درمورد مخارج تحصیل و اقامت در قبرس و تحقیق در مورد ویزای همراه در این کشور به بررسی آثار اقامت بعد از اتمام تحصیلات در قبرس می پردازیم. افرادی که متمایل به دریافت اقامت همیشگی و در پایان تابعیت کشور قبرس را دارند باید بدانند که تحصیل به تنهایی منتهی به دریافت اقامت در کشور قبرس نخواهد شد. اشخاص دانشجو هر مدت زمان که در حال گذراندن تحصیل می باشند از نظر قانون و ضوابط قبرس مدت زمان تحصیل آن ها جزوی از سال های اقامت به حساب نخواهدامد. افرادی که موفق به پایان دوره های تحصیلی می شوند می توانند به این صورت که در رشته مرتبط به تحصیل خود مشغول به کار در قبرس شوند یا در این کشور سرمایه گذاری نمایند اقامت خود را از نوع اقامت تحصیلی به اقامت کاری تبدیل نمایند و مثل بیشتر کشور های اروپایی در صورتی که 5 سال در کشور قبرس به کار و زندگی مشغول باشند و مطابق با قانون و ضوابط این کشور اقامت کنند و مالیات خود را پرداخت نمایند برای دریافت اقامت همیشگی این کشور دست به کار شوند با گذشت 2 سال از اقامت دائم می توانند برای دریافت پاسپورت قبرس دست به کار شوند.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

آیا تحصیل در قبرس به صورت رایگان امکان پذیر است؟

خیر! تحصیل در کشور قبرس برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد اما هزینه و شهریه تحصیلی در قبرس خیلی بالا نمی باشد

هزینه تحصیل در قبرس در مقاطع مختلف چقدر است؟

در صورتی که شخص در مدارس دولتی قبرس تحصیل نماید تحصیل رایگان است

آیا تحصیل در قبرس منجر به اخذ اقامت دائم در قبرس می گردد؟

خیر در حالت عادی تنها تحصیلات منجر به اقامت دائم در این کشور نمی گردد

هزینه های زندگی در قبرس برای یک نفر برای هر ماه چقدر می باشد؟

هزینه زندگی در قبرس بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است. اما به صورت میانگین برای یک زندگی معمولی بین 700 تا 1000 یورو در هر ماه هزینه دارد

آیا دانشجویان در قبرس امکان اخذ ویزای همراه را دارند؟

خیر امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در قبرس وجود ندارد و خانواده و همراه دانشجو باید از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر نماید.