مهاجرت به اروپا

-

مهاجرت به اروپا

در این مقاله شما می توانید اطلاعات مفید و کاملی در مورد اقامت کاری ، اقامت تحصیلی و سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا را به دست آورید . همچنین در صورتی که می خواهید در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن اقامت کوتاه مدت داشته باشید، ما می توانیم شما را از شرایط و نحوه اقامت در هر یک از کشورها مطلع کنیم. چنانچه قصد اخذ اقامت اروپا با خرید ملک در سریع ترین زمان و اقامت در اروپا با کمترین هزینه را دارید کافیست با متخصصین مجرب آیلیسترز تماس بگیرید و با بهره‌مندی از مشاوره رایگان از مناسب‌ترین و معقول ترین راهکارهای این امر آگاه شوید.

اقامت در اروپا

اقامت بیش از 90 روز در منطقه شنگن آسان نیست . قانون شنگن می گوید که شما نمی‌توانید در این منطقه بیش از 90 روز حضور داشته باشید . در صورتی که شما این کار را انجام دهید ، بازداشت خواهید شد. البته این قانون برای کشورهای گوناگون متفاوت می باشد. کشورهای آلمان ، هلند ، لهستان ، سوئیس و کشورهای اسکاندیناوی در مورد ورود و خروج بسیار حساس هستند.اقامت در اروپا محبوبیت زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از ویزای توریستی به مدت 90 روز در اروپا اقامت داشته باشید. چنانچه شما برنامه خود را با دقت تنظیم کنید، می توانید در این مدت از همه کشور های عضو شنگن را بازدید کنید و به طور میانگین در هر کشور 3 الی 4 روز اقامت داشته باشید.
اما چنانچه بخواهید مدت بیشتری در منطقه شنگن بمانید و یا بخواهید در اروپا زندگی کنید و اقامت کاری در اروپا را اخذ نمایید، چه اقداماتی باید انجام دهید ؟ اقامت اروپا با خرید ملک چگونه است؟ خوشبختانه ، چند راه برای این کار وجود دارد .

مهاجرت به اروپا

برای اقامت اروپا چند راه وجود دارد :

اقامت در اروپا از طریق تحصیل

همه کشورهای منطقه شنگن ، ویزای دانشجویی را ارائه می دهند و اخذ آن کار آسانی است . شما باید در دانشگاهی معتبر ثبت نام کرده باشید . با توجه به اینکه دانشگاه های اروپا بسیار معتبر هستند و تحصیل در این دانشگاه ها اغلبا رایگان است، بنابراین اروپا می تواند گزینه معقولی جهت اخذ اقامت و ادامه تحصیل باشد.

بهترین کشور جهت انجام این کار اسپانیا است ( پرتغال هم یک ویزای دانشجویی ارائه می دهد که اخذ آن از کشورهای دیگر آسان تر است ) ، مدارس و دانشگاه های زیادی وجود دارند که به شما اجازه ثبت نام و تحصیل می دهند.

همچنین برای شما دعوت نامه صادر می کنند . بعد از اتمام تحصیل در صورت پذیرفته شدن در شغل مورد نظر به فارغ التحصیلان اقامت کاری در اروپا تعلق می‌گیرد. ویزای تحصیلی یکی از روش های اقامت در اروپا با کمترین هزینه می باشد.

جهت مشاوره در زمینه اقامت اروپا با خرید ملک با ما تماس بگیرید.

تحصیل در اروپا

اقامت در اروپا از طریق ازدواج

در بسیاری از کشور ها شما می توانید از طریق ازدواج با شهروند آن کشور، مجوز اقامت را دریافت نمایید .

ویزای ازدواج از روش های اقامت در اروپا با کمترین هزینه می باشد . بنابراین از طریق ازدواج با شخصی که اروپایی است می توانید جهت اخذ اقامت و تابعیت آن کشور اقدام نمایید .

هنگام انجام پروسه اخذ اقامت، شما می توانید در کشور مربوطه زندگی کنید. جهت اقامت از این طریق شما باید نشان دهید که ازدواجتان واقعی است، باید تمکن مالی خود را ثابت کنید و در صورتی که قبلا ازدواج کرده باشید ارائه گواهی طلاق هم الزامی است.

ازدواج برای اخذ اقامت

اقامت در اروپا از طریق خود اشتغالی

چنانچه شما توانایی خود اشتغالی داشته باشید و بتوانید در هر جای دنیا کار کنید، می‌توانید واجد شرایط دریافت ویزا برای خود باشید. فرانسه قابلیت انجام این کار را دارد. آلمان یکی دیگر از کشورهایی است که این گونه ویزا را برای خارجیان صادر می کند . اقامت کاری در اروپا با ویزای خود اشتغالی ( ویزای آزاد ) متفاوت است .
اقامت کاری در اروپا

اقامت کاری در اروپا

یکی از راه های اخذ اقامت اروپا ، از طریق اقامت کاری در اروپا می باشد . از آن جا که اتحادیه اروپا با کمبود نیروی کاری مواجه است ، از این طریق از افراد غیر اروپایی مهاجر می پذیرد .

تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپا به استثنای انگلستان ، دانمارک و ایرلند شامل برنامه اقامت کاری در اروپا می شوند . در اخذ اقامت کاری در اروپا ، بیشترین تعداد مهاجران پذیرفته شده مربوط به کشور آلمان می باشند .

+ ویزای کار یکی از روش های اخذ اقامت در اروپا با کمترین هزینه می باشد.

کار در اروپا

اقامت در اروپا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری سریع ترین روش اخذ اقامت در اروپا می باشد . ضمن این که در این روش احتیاجی به داشتن گواهی زبان نیست. اقامت اروپا با خرید ملک، سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی و همچنین ثبت شرکت ممکن است. که ارزش اوراق مورد نیاز توسط کشور مورد‌نظر تعیین می گردد.

سرمایه گذاری در اروپا

با سرمایه گذاری دیگر نیازی به پرداخت مالیات سالیانه نیست

با اخذ اقامت در اروپا شما می توانید در کشورهای عضو شنگن به سادگی رفت و آمد کنید و همچنین ویزای مناطق گوناگون از جمله امریکا ، انگلستان و کانادا را دریافت نمایید . ضمن اینکه در این روش محدودیت سنی وجود ندارد و شخص متقاضی می تواند علاوه بر خود، برای همسر و فرزندان و پدر و مادر خود هم اقامت بگیرد .

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری عبارتند از ایالات متحده، بلغارستان، قبرس، مجارستان، آنتیگوا و باربودا ، گرانادا ، دومینیکا و سنت کیتس و نویس .

اقامت اروپا با خرید ملک

یکی از روش های اخذ نمودن اقامت اروپا ، اقامت اروپا با خرید ملک می باشد . در بسیاری از کشور ها با خرید ملک برای متقاضیان مجوز اقامت قانونی صادر می شود .کشورهایی مانند یونان ، اسپانیا ، پرتغال و قبرس اروپایی این امکان را برای شما و خانواده تان فراهم می کنند . شما می توانید از طریق خرید ملک در کشور مورد نظر موفق به کسب ویزا و اقامت اروپا شوید . البته باید با شرایط و ضوابط قانونی مهاجرت این کار را انجام دهید . حداقل سرمایه لازم برای این کار 250 هزار یورو می باشد .

اخذ اقامت در اروپا از طریق ثبت شرکت

در این روش مهاجرت به اروپا محدودیت سنی وجود ندارد . با اخذ اقامت در اروپا شما می توانید در تمام کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد آزادانه داشته باشید . همچنین شما از نیروی انسانی متخصص بهره مند می شوید.

اقامت اروپا سبب می شود که به سادگی بتوانید برای نقاط گوناگون دنیا از جمله امریکا و کانادا و انگلستان ویزا دریافت کنید .

اخذ اقامت در اروپا از طریق ثبت شرکت

برای این کار ابتدا باید یک طرح قوی برای کشور مورد‌نظر ارائه گردد . اگر این طرح مورد تایید قرار بگیرد، ابتدا به شما اقامت اولیه بصورت موقت تعلق می گیرد . در این روش چند خانواده به عنوان سهام دار شرکت می توانند معرفی شوند. مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت یکی از روش های محبوب می باشد .

مزایا

در این روش مالکیت 100 درصدی شرکت و سهامداری آن برای متقاضیان ممکن می باشد و چند خانواده به طور همزمان می توانند با ثبت یک شرکت اقامت اروپا را دریافت نمایند. در اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت در بسیاری از کشورها احتیاج به داشتن مدرک زبان نیست. شما همچنین می توانید حساب بانکی اروپایی باز کنید.
این روش احتیاجی به سرمایه گذاری با مبالغ بالا ندارد . ضمن اینکه دفتر شرکت و محل سکونت در برخی کشورها می تواند در یک مکان باشد.

اقامت در اروپا با کمترین هزینه

برای اخذ اقامت در اروپا با کمترین هزینه راه هایی وجود دارد . برای این کار باید بر اساس مقررات و مقرارت موجود در کشور مورد‌نظر عمل نمود .

روش های اخذ اقامت در اروپا با کمترین هزینه عبارتند از اقامت کاری در اروپا ، اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری ، اقامت اروپا با خرید ملک ، اقامت از طریق تحصیل ، اقامت از طریق ثبت شرکت ، اثبات تمکن مالی .

برای اقامت در آلمان و انگلستان ویزای کاری ، ویزای تحصیلی و ویزای ازدواج از راه های اقامت در اروپا با کمترین هزینه می باشند .

نکته

این را هم باید در نظر داشت که روش های اقامت در اروپا با کمترین هزینه در کشورهای گوناگون باهم متفاوت هستند.
اقامت اروپا با خرید ملک هم یکی از بهترین روشهای مهاجرتی می باشد.
اقامت اروپا با خرید ملک و اقامت در اروپا با کمترین هزینه را از ما بخواهید.

دوازده دلیل برای راه‌اندازی کسب‌وکار و زندگی در اروپا

چنانچه تمایل به کسب اطلاعات کامل درزمینه‌ی فواید مهاجرت به اروپا و همچنین راه‌اندازی کسب‌وکار در اروپا هستید، این مطلب برای شما نوشته‌شده است. بعد از مطالعه این مطلب تا پایان، شما علل بسیاری جهت یک شروع تازه به‌دست خواهید آورد.

مباحثی که دراین مطلب به آنها پرداخته‌ایم عبارتنداز:

  • بازار بزرگ اروپا
  • سلامت و شفافیت قوانین
  • یکپارچگی جغرافیایی
  • منابع انسانی کارآمد
  • ثبات سیاسی و پیش بینی پذیری
  • سهولت در پایه‌گذاری کسب‌وکار
  • تنوع جغرافیای فرهنگی
  • سیاست‌های رفاهی و کیفیت زندگی
  • جوامع بزرگ مهاجران موفق
  • نزدیکی جغرافیایی به ایران
  • هزینه‌های مهاجرت به اروپا و راه‌اندازی کسب‌وکار

مزایای اقامت در اروپا

1. بازار بزرگ اروپا

هر فعالیت اقتصادی، چه فعالیت تولید و یا خدمات، زمانی امکان رشد را خواهد داشت که با بازاری بزرگ، مصرفی و رقابت‌پذیر روبه‌رو باشد. قاره اروپا با 10 میلیون کیلومترمربع ممکن است بسیار وسیع نباشد، ولی دومین جمعیت با تراکم بالا در جهان را بعد از جنوب شرق آسیا دارد. بالای 740 میلیون نفر در چارچوب 50 کشور در اروپا ساکن هستند. هوای معتدل در اکثر این قاره از آن مکانی ایده آل جهت زندگی و خاک حاصل خیز و آب همیشه در دسترس و یک جغرافیای بی‌نظیر برای تولید ساخته است. مجموع این خصوصیات مهاجرت به اروپا را به یک گزینه‌ی مناسب جهت زندگی تبدیل کرده است.

شهروندان اروپا همچنین تقریباً 34% تولید ناخالص سرانه جهان را تولید می‌کنند. اروپا با 22.9 تریلیون دلار بالای امریکای 21 تریلیون دلاری و چین 14.2 تریلیون دلاری جای دارد. همچنین در سال 2009 اروپا تبدیل به ثروتمندترین قاره جهان شد. این درست است که شهروندان اروپایی به نسبت شهروندان امریکایی مصرف‌گرایی ندارد، ولی آمار استفاده از خدمات در این قاره همچنان جایگاه یک جهانی را در اختیار دارد.

2. سلامت و شفافیت قوانین

معیار فساد یا Corruption Perceptions Index که در محورهای متفاوت، میزان سهولت و سلامت مقررات اقتصادی و اجتماعی را در کشورهای گوناگون اندازه گیری و هر سال اعلام می‌نماید.

یکی از مناسب‌ترین منابع موجود جهت درک رشد قانونی کشورهای جهان و میزان سازگاری مردم هر کشوری با قوانین آن است. در گزارش سال 2018 بانک جهانی، از بین 20 کشوری که عالی‌ترین امتیاز را در این خصوص کسب کرده‌اند، 15 کشور اروپایی هستند. پنج کشور دیگر شامل کانادا، سنگاپور، استرالیا، ژاپن و هنگ‌کنگ می‌باشند. به‌عنوان‌مثال ایالات‌متحده امریکا، چین و یا برزیل نیز در لیست عالی‌ترین‌ها نیستند. این دستاورد اتفاقی نیست. از یاد نبریم، که اولین قوانین مدرن اجتماعی در اروپا پایه‌گذاری شده است و اکثر قوانین اساسی کشورهای گوناگون (برای نمونه خود ایران) طبق قانون اساسی فرانسه تنظیم و تصویب‌شده است.

درمورد قانون پذیری اروپایی‌ها حکایات بسیاری وجود دارد و معیار های متفاوت جهانی ثابت می‌کند میزان ونت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از کلیه‌ی قدرت‌های اقتصادی دیگر جهان کمتر است. به‌عنوان‌مثال طبق گزارش Global Finance و طبق معیار Safety Index و در بین بیست کشور برتر جهان، نیز شاهد 17 کشور اروپایی و تنها سه کشور در باقی جهان هستیم.

3. تنوع ساختارهای اقتصادی

در اروپا، شما می‌توانید دولت‌های متفاوت با قالب‌های اقتصادی متفاوت را مثل لیبرال، سوسیال و سوسیال‌دمکرات شاهد باشید. و این‌یکی از جذابیت‌های مهاجرت به اروپا بشمار می‌آید. همچنین معاهده‌های متنوع اقتصادی میان کشوهای اروپایی در حال اجرا است که شنگن و حوزه مالی متحد اروپا از مابقی معروف‌تر هستند. وجود کلیه‌ی این اتحادیه‌ها باعث شده است که تغییرات اقتصادی، در این کشورها دامنه تغییر خیلی کمی داشته باشند. ذهنیت اروپای متحد در بعضی از کشورهای وسیع‌تر مثل آلمان و فرانسه باعث شده است که حتی بحران‌های اقتصادی در کشورهای دیگر مثل یونان، اسپانیا و ایتالیا، در سریع‌ترین زمان کنترل شوند. هرچند اخیراً بعضی از دولت‌های راست‌گرا در مجارستان و ایتالیا و ماجرای برگزیت، اتحادیه اروپا را تضعیف کرده است، ولی به‌طورکلی تجربه نشان‌دهنده این است که سیاستمداران اروپایی اتحادگرا پیوسته موفق بوده‌اند. این مسئله در انتخابات اخیر (2019) پارلمان اروپا به اثبات رسید.

موضوع بااهمیت در این پروسه این است که تنوع قالب اقتصادی و اختلافاتی که در عرضه و تقاضا در این کشورها وجود دارد، آن را مکان‌های خوبی برای هر نوع کسب‌وکاری کرده است. بعضی از کشورها صنعتی‌تر هستند مثل آلمان و فرانسه. بعضی بر توریسم تأکید زیادی دارند مثل یونان و اسپانیا. برخی از آن‌ها بر بهتر ساختن شرایط جهت تولید انبوه طرح‌ریزی کرده‌اند مانند اسلواکی و لهستان و در پایان بعضی از آن‌ها به‌طرف سرمایه‌گذاری بر اکوسیستم‌های استارتاپی می‌روند مثل انگلیس، نروژ و اسلوونی. این شرایط متفاوت، باعث شده است انگیزه‌های کارآفرینی در کشورهای متفاوت و بر اساس طرح‌های بالادستی پیشرفت، هدفمند و پرسرعت اجرا شود. این نکته به متقاضی کمک می‌کند که بعد از مهاجرت به اروپا طبق تخصص و علاقه طرح‌ریزی اقتصادی خود را ایجاد و اجرا نماید.

4. یکپارچگی جغرافیایی

جدای از این‌که اروپا ازنظر جغرافیایی به اروپای غربی، شمالی، مرکزی و شرقی تقسیم می‌شود، و هریک از آن‌ها دارای تنوع‌های ازنظر سرزمینی، زبانی و فرهنگی هستند، ولی توافق‌های شنگن و EEU (حوزه مالی یورو) سبب شده است که نوعی وحدت در این کشورها ایجاد شود. شما با داشتن اقامت در هر یک از کشورهای عضو شنگن بدون ویزا به کلیه‌ی آن‌ها سفرکرده و می‌توانید کسب‌وکار تأسیس کرده و یا خانه و ماشین بخرید. همچنین درم ورد کشورهای اروپایی که عضو شنگن نیستند نیز به‌آسانی و به‌سرعت با ویزا امکان سفر خواهید داشت. برای برخی از افراد جذاب‌ترین علت مهاجرت به اروپا همین خصوصیت آن است. فاصلهبعضی از پایتخت‌های اروپایی با یکدیگر بسیارکم است. مثلاً وین و براتیسلاوا (به ترتیب پایتخت‌های اتریش و اسلواکی) فقط 80 کیلومتر فاصله‌دارند و با قطارهای سریع‌السیر این مسیر تقریباً 45 دقیقه می‌باشد. همچنین لوبلیانا و زاگرب (پایتخت‌های اسلوونی و کرواسی) 130 کیلومتر با یکدیگر فاصله‌دارند. برای درک بهتر این فاصله خوب است بدانید قطر شمال به جنوب شهر تهران، تقریباً 65 کیلومتر است!

مناسب‌ترین و فشرده‌ترین خطوط راه‌آهن و جاده‌ای جهان را شما در اروپا خواهید دید. همچنین رودهای بسیار وسیع و طولانی در بین کشورها و دریا و اقیانوس در اطرافش سبب شده است که حمل‌ونقل دریایی پیوسته یک گزینه مناسب در اروپا باشد. صرفاً توجه داشته باشید که رود دانوب از 9 کشور اروپایی می‌گذرد.

5. منابع انسانی کارآمد

35 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان در اروپا واقع‌شده است. یعنی حدوداً بیش از یک سوم عالی‌ترین دانشگاه‌های جهان. همچنین انگلستان جایگاه دوم عالی‌ترین Business Schoolها را در جهان دارد. همچنین در گزارش جهانی عالی‌ترین اکوسیستم‌های کارآفرینی در جهان، از تعداد 50 شهر، 27 شهر در قاره اروپا قرار دارد. همین نکته سبب شده است مهاجرت به اروپا بعد از آمریکا برای کارآفرینان استارتاپی عالی‌ترین انتخاب باشد. این به معنی این است که بعد از مهاجرت به اروپا شبکه‌ای از امکانات کارآفرینی و در رأس آن‌ها منابع انسانی کارآمد در اکثر پایتخت‌های اروپایی وجود دارد که می‌توانید در اختیار داشته باشید. شرایط جذاب زندگی در کشورهای اروپایی همین‌طور سبب شده است که به‌جز خود اروپایی‌ها، اکثر متخصصین آسیایی، خاورمیانه‌ای و حتی امریکایی در دهه گذشته به فکر مهاجرت به اروپا باشند. همین‌طور اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های اروپایی بعداز پایان تحصیل، جذب طرح‌هایی مثل Startup Visa شده و همان‌جا مشغول به کارآفرینی می‌شوند.

6. ثبات سیاسی و پیش‌بینی‌پذیری

تأثیر مستقیم تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی بر وضعیت اقتصادی، برای هیچ‌کس واضح نباشد، ما ایرانی‌ها آن را به خوبی می‌دانیم. ثبات سیاسی بی‌نظیر اروپا در نیم قرن گذشته، اروپا را به سرزمین سرمایه پذیری تبدیل کرده است. چه پروژه‌ای زیادی که در پارلمان‌های اروپایی رد می‌شوند، چون شاید این تفکر را در بازار ایجاد کنند که رفتارهای اروپا غیرمطمئن و پر ریسک است. حد شاخص بورس‌های کشورهای معروف اروپایی جز در دوره سه ساله‌ای که اقتصاد جهان دچار مشکل شده بود، در چهل سال گذشته پیوسته پیش بینی پذیر بوده است.

غیرقابل‌انکار است که پیش بینی پذیر بودن تغییرات اقتصادی این کشورها در کسب جایگاه‌های برتر در امنیت سرمایه‌گذاری در این کشورها نقش اصلی را داشته است.

یکی از عللی که صدراعظم آلمان در سال 2011 برای بسته حمایت مالی به یونان اعلام کرد همین موضوع بود. او به این موضوع اشاره نمود که چنانچه یک کشور اروپایی ورشکست شود، از دید بازار یعنی سایر کشورها هم ممکن است ورشکست شوند و اروپای یکپارچه اجازه این اتفاق را نخواهد داد. یکی از قوا ید اصلی مهاجرت به اروپا می‌تواند همین امنیت خاطر وجود داشته از تفکر رهبران آن باشد.

7. سهولت در پایه‌گذاری کسب‌وکار

شاخص جهانی سهولت در تاسیس کسب‌وکار با محاسبه محورهایی متفاوت، سالانی لیستی شامل تمامی کشورهای جهان را ارائه می‌دهد و بهترین و بدترین کشورها را معرفی می‌نماید. اخذ اقامت آسان، مقررات آسان مالکیت، مقررات واضح تأسیس شرکت، سرعت‌بالای کسب امکانات صنعتی مانند انشعاب برق و تلفن، سرعت و کیفیت اعتبار و وام، مناسب بودن قوانین مالیاتی و بسیاری از محورهای دیگر در این رتبه‌بندی تأثیرگذار هستند. طبق آمار منتشره سال 2018، از پنجاه کشوری که در بالای این فهرست قرار دارند، 34 کشور اروپایی هستند! یعنی به‌جز جزایر کوچک و واتیکان، باقی کشورهای اروپایی نهایتاً تا رتبه 60 را در اختیاردارند.

شایان به ذکر است در این رنکینگ در میان 190 کشور، ایران رتبه 128 را دارد؛ و صد البته در شاخص دسترسی راحت و کم‌هزینه به رسانه‌های رسمی در رتبه 173 بین 190 کشور است!

پیشرفت پیوسته‌ی این شاخص در به‌ویژه کشورهای کوچک‌تر اروپایی بسیار جدی گرفته می‌شود. در دهه گذشته دانمارک و یا اسلوونی با جایگیری در سطوح بالای همین فهرست‌ها خودشان را به اقتصاد جهان تحمیل کرده و روند سرمایه پذیری را سرعت بخشیده‌اند.

8. تنوع جغرافیای فرهنگی

تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 23 زبان رسمی وجود دارد. چنانچه تمام زبان‌های ساکنین اروپا را در نظر بگیریم از 50 زبان هم بیشتر است و همان‌گونه که می‌دانید زبان تأثیری جدی بر فرهنگ گویش‌ورانش دارد. اروپا مهد اختلافات وسیع زبانی و فرهنگی در فواصل بسیارکم است. بعضی از اوقات با سی دقیقه رانندگی شما با دو دنیای متنوع روبه‌رو می‌شوید. یکی از جذابیت‌های اروپا برای آدم‌های جست‌وجوگر همین خصوصیت آن است؛ این‌که مناسب باکار و یا تفریح مدام در حال روبه‌رو شدن با آدم‌های گوناگون هستید، می‌تواند یک جذابیت خاص باشد که در کشورهای پیشرفته مشابهش را کمتر خواهید یافت.

این خاصیت سبب شده است خود اروپایی‌ها هم ازنظر فرهنگی پذیرنده باشند. یکی از علل که کسب‌وکارهای سنتی در اروپا عمدتاً موفق می‌شوند همین نکته است. شما اهل هرجایی که باشید در پایتخت‌های اروپایی می‌توانید رستورانی را پیدا کنید که غذاهای کشور شمارا ارائه می‌دهد. همه پایتخت‌های اروپایی رستوران ایرانی دارند. (حتی تالین، پایتخت کشور کوچک استونی) یا برای نمونه فروش سوغات کشورهای دیگر در اروپا مسئله‌ای عادی است. شما می‌توانید در شهر تولد و در اسپانیا فروشگاهی را بیابید که ترمه ایرانی می‌فروشد! مهاجرت به اروپا شمارا از خانه زیاد دور نمی‌کند.

9. سیاست‌های رفاهی و کیفیت زندگی

دو سیستم تعیین سطح برای معیارهای کیفیت زندگی در جهان وجود دارد. در شاخص کیفیت زندگی Quality of Life 11 کشور از 15 کشور و در شاخص جهانی رشد انسانی Human Development Index (HDI) 34 کشور از 50 کشور برتر لیست اروپایی هستند.

این آمارها باید بتواند شمارا به خوبی راهنمایی کند. همچنین طبق آمارهای جهانی در فهرست عالی‌ترین شهرهای جهان برای اقامت، و در ده انتخاب اول تنها شهرهای غیراروپایی، ونکوور کانادا و اوکلند در نیوزیلند هستند. عالی‌ترین شهر جهان جهت اقامت در این فهرست، وین پایتخت اتریش است. (آمارهای 2019)

آزادی مذهبی، آزادی رفتاری، امنیت اجتماعی، حقوق قانونی، حفظ حریم خصوصی، حق کار و تحصیل، متوسط بالای درآمد و عدم تنوع جنسیتی و قومی، معیارهای تأثیرگذار در تهیه این آمارها هستند. مهاجرت به اروپا ازاین‌جهت نیز برای کسانی که دلبستگی‌های فرهنگی دارند جذاب به نظر می‌رسد.

بیمه‌های بیکاری، کمک‌هزینه‌های که اکثراً کشورها بابت تعدد فرزند پرداخت می‌کنند، حمایت‌هایی که از توان‌یابان انجام می‌شود و خدمات اجتماعی رفاهی اروپا در جهان مشهوراست و عموماً الگو قرار می‌گیرد.

امنیت شهری نیز به‌خصوص در کشورهای اروپای مرکزی و شمالی در بهترین سطح جهانی قرار دارد. معیاری که برای نمونه امریکا در آن رتبه بسیار پایینی دارد.

10. جوامع بزرگ مهاجران موفق

بالغ‌بر 25 میلیون مهاجر رسمی، 6 میلیون مهاجر غیررسمی و 44 میلیون مهاجر نسل دو و نسل سه در اروپا زندگی می‌کنند. نسبت به‌کل جمعیت اروپا، این آمار یعنی تقریباً 10% ساکنین اروپا، مهاجرین و خانواده‌هایشان هستند. بعضی از این جوامع همان‌گونه که به آن اشاره شد، ازنظر خود اروپایی‌ها سودمند محسوب می‌شوند. یک نگاه سریع به تیم‌های ورزشی اروپایی به شما نشان می‌دهد که مهاجران چه تأثیری بر این کشورها داشته‌اند. درکل، در حدود 4% نمایندگان پارلمان، شهردارها و مسئولان محلی در اروپا مهاجرین هستند. از این نظر شاید صادق خان شهردار پاکستانی لندن یک نماد بسیار معروف محسوب شود. برخی از کشورها مانند آلمان و در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی عملاً از راه طرح‌های مهاجرت به اروپا که به‌دست ترک‌ها انجام شد جان تازه‌ای گرفتند.

صد البته در بعضی از کشورها به‌ویژه آلمان، ایتالیا و مجارستان بخش‌هایی از مردم با این طرح مهاجرپذیری موافق نبوده و رفتاری نژادپرستانه دارند؛ ولی بخش بسیاری از این حساسیت در اروپا، متوجه ترک‌ها و افریقایی‌هاست. به‌عنوان نمونه هندی‌ها، چینی‌ها، ایرانی‌ها و اهالی امریکای جنوبی که به اروپا رفته‌اند در بیشتر موارد موردپذیرش قرارگرفته‌اند. غیرقابل‌انکار است که عدم تسلط به زبان‌های اروپایی و تضادهای مذهبی که در رفتار و پوشش مهاجرین نمایش پیدا می‌کند، در بروز اختلافات این‌چنینی تأثیرگذار است.

11. نزدیکی جغرافیایی به ایران

این مسئله احتمال دارد برای بسیاری قابل اهمیت نباشد؛ اما برای بیزنس‌من‌هایی که پیوسته می‌خواهند بین دو کشور در رفت‌وآمد باشند، و یا افرادی که به هر علتی بیشتر نگران خانواده و یا والدین خود هستند و در نظر دارند به‌صورت پیوسته در رفت‌وآمد باشند، اتفاقاً قابل اهمیت است. فاصله تهران ـ وین 3000 کیلومتر است! یعنی کمتر از دو برابر فاصله 1520 کیلومتری تبریز ـ مشهد! فاصله اندک از فواید مهاجرت به اروپا است.

یک پرواز عادی تهران ـ وین شما را در چهار ساعت به مقصد می‌رساند. این فاصله را با تهران ـ ونکوور با 10.500 کیلومتر و 21 ساعت طول مدت پرواز تصور کنید! فارغ از هزینه‌های زیاد پرواز به استرالیا، کانادا و امریکا، و همین‌طور به‌جز طولانی بودن مدت پروازها، یک عامل دیگر هم دراین‌بین نقش دارد. به سبب تجربه‌های پیشین، اکثراً ایرانی‌های ساکن کانادا و یا استرالیا در چند سال اول سالی یک بار و پس‌ازآن زمان دیدار از ایران را تا سه سال بالا می‌برند و این مسئله بسیار عادی است. هیچ آدمی دوست ندارد یک دهم درآمد سالیانه خود را صرف هزینه بلیط هواپیما بدهد و در مورد اکثر هم‌وطنان این اتفاق رخ می‌دهد.

12. هزینه‌های اخذ اقامت و راه‌اندازی کسب‌وکار

یکی از بااهمیت‌ترین و مشخص‌کننده‌ترین موارد این فهرست، مخارجی است که شما جهت اخذ اقامت از راه ثبت شرکت و یا سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی لازم است پرداخت کنید و داشته باشید. به‌صورت عمومی این اشتباه در سطح جامعه بسیار شده است که مخارج این روند در کانادا و استرالیا از اروپا کمتر است.

تا سال 2015 شاید همین‌طور بوده باشد ولی بعد از پذیرفتن حجم بسیاری از مهاجران در این کشورها سیاست‌ها تغییر پیداکرده است. برای نمونه میزان سرمایه مورداحتیاج جهت اخذ اقامت از راه راه‌اندازی کسب‌وکار در انگلیس حدود 40% ویزای مشابه در کانادا است! شاید این موضوع غیرقابل‌باور باشد؛ چرا که بدیهی است کانادا نه در اقتصاد، نه در فرهنگ و نه در میزان اعتبار جهانی با بریتانیا قابل‌مقایسه نیست.

درواقع هزینه اقامت و ثبت شرکت در اکثر کشورهای اروپایی کمتر از 16.000 یورو است. همین‌طور با سرمایه‌گذاری‌های نه چندان زیاد در این کشورها می‌توان کسب‌وکارهای متفاوت و سودآوری تاسیس کرد.

بر اساس تجربه شخصی ما، دلیل اکثر این تصمیمات اشتباه هم‌وطنان عزیزمان در این زمینه به عدم آگاهی کافی از شرایط پیش رو برمی‌گردد.

این مطلب صرفاً جهت آشنایی شما هموطنان عزیز و دوستان گرامی با قاره اروپا و موضوعات پیرامون آن به علت آنکه شاید در ذهنتان قصد مهاجرت به اروپا دارید شرح داده شد. شما می‌توانید در سایت ما به بررسی انواع راه و روش‌های مهاجرت بپردازید و چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر بودید یا به دنبال راهنمایی در خصوص مهاجرت بودید می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

پاسپورت آلمان

و مراحل گرفتن پاسپورت آلمان

پاسپورت آلمان و انواع پاسپورت‌های آلمانی، شرایط اخذ پاسپورت آلمان و پاسپورت قرمز المان و پاسپورت آبی آلمان در این پست مورد ارزیابی و بررسی علمی قرار می‌گیرد. بعد از چند سال اقامت در آلمان می‌توان برای دریافت پاسپورت تقاضا نمود؟ رنگ پاسپورت آلمان نمایانگر چیست؟ پاسپورت قرمز آلمان و پاسپورت آبی آلمان چیست؟ اخذ تابعیت در آلمان از روش‌های مختلف مانند کار در آلمان، دریافت ویزای کار، تحصیل در آلمان، سرمایه‌گذاری در آلمان و … ممکن می‌باشد. جهت به‌دست آوردن پاسپورت آلمان یا شهروندی آلمان شرایط و قوانینی وجود دارد شامل شدن شرایط و رعایت قوانین به آن دست خواهید یافت، شما می‌توانید جهت کسب آگاهی افزون‌تر در خصوص مهاجرت به آلمان و راه‌های مهاجرت به آلمان مقالات ما را مطالعه کرده و همچنین می‌توانید برای اطلاع از انواع پاسپورت‌های المانی و شرایط اخذ پاسپورت المانی با مشاورین ما در تماس باشید.

پاسپورت آلمان و انواع پاسپورت‌های آلمانی، شرایط اخذ پاسپورت آلمان و پاسپورت قرمز المان و پاسپورت آبی آلمان در این پست مورد ارزیابی و بررسی علمی قرار می‌گیرد. بعد از چند سال اقامت در آلمان می‌توان برای دریافت پاسپورت تقاضا نمود؟ رنگ پاسپورت آلمان نمایانگر چیست؟ پاسپورت قرمز آلمان و پاسپورت آبی آلمان چیست؟ اخذ تابعیت در آلمان از روش‌های مختلف مانند کار در آلمان، دریافت ویزای کار، تحصیل در آلمان، سرمایه‌گذاری در آلمان و … ممکن می‌باشد. جهت به‌دست آوردن پاسپورت آلمان یا شهروندی آلمان شرایط و قوانینی وجود دارد شامل شدن شرایط و رعایت قوانین به آن دست خواهید یافت، شما می‌توانید جهت کسب آگاهی افزون‌تر در خصوص مهاجرت به آلمان و راه‌های مهاجرت به آلمان مقالات ما را مطالعه کرده و همچنین می‌توانید برای اطلاع از انواع پاسپورت‌های آلمانی و شرایط اخذ پاسپورت آلمانی با مشاورین ما در تماس باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

  • پاسپورت آلمان وشرایط عمومی
  • پاسپورت آلمان و اعتبارآن
  • نکات مهم در باب پاسپورت آلمان
  • پاسپورت آلمان وپروسه های تبدیل اقامت به پاسپورت
  • پاسپورت آلمان و چگونگی دریافت حق شهروندی
  • پاسپورت آلمان و روشهای اخذ آن
  • مزایای پاسپورت آلمان

شرایط عمومی پاسپورت آلمان

کشور آلمان با مساحت 357.168 کیلومتر در بخش مرکزی اروپا قرار دارد، جمعیت آن 81 میلیون نفر و پایتخت آن شهر برلین می‌باشد و با کشورهای بلژیک، هلند، دانمارک، اتریش، چک و سوییس مرز خاکی دارد، واحد پول آلمان یورو می‌باشد و از اقتصاد بسیار خوبی بهره‌مند است. کشور آلمان به علت صنعتی بودن، متقاضیان بسیاری را برای مهاجرت دارد و اغلب افراد می‌خواهند که از راه جستجوی کاری به المان مهاجرت کنند. همین‌طور وجود دانشگاه‌های با سطح بالای آموزش فضای خوبی را برای تحصیل و کار بعد از تحصیل در این کشور جهان اول و صنعتی به وجود آورده است. پس این کشور جهت تحصیل نیز متقاضیان بسیاری دارد. زبان مردم آلمان، آلمانی است و احتمالاً پیش‌ازاین هم شنیده باشید که آلمانی‌ها بر روی زبان خود تعصب خاصی داشته و شما چه جهت کار، تحصیل و یا هر هدف دیگری، جهت مهاجرت به آلمان لازم است به زبان آلمانی به‌صورت نسبی مسلط باشید و بتوانید مدرک زبان ارائه نمایید. یکی دیگر از امتیازات مهاجرت به المان وجود کمپانی‌های بزرگ دنیا در این کشور می‌باشد. در ادامه به شرح روش‌های متنوع دریافت پاسپورت المان خواهیم پرداخت.

درباره آلمان

پاسپورت آلمان و اعتبارآن

پاسپورت آلمان دارای اعتبار بسیار زیادی در جهان است و امکان سفر به 158 کشور بدون نیاز به ویزا را شامل می‌شود و که نشان‌دهنده جایگاه بالای پاسپورت المان در جهان می‌باشد. در آلمان بعد از هشت سال اقامت می‌توان نسبت به دریافت پاسپورت اقدام کرد و از امتیازات آن استفاده نمود. در جدول پایین رنکینگ پاسپورت کشور آلمان و چند کشور دیگر را مشاهده می‌نمایید.

قدرت پاسپورت آلمان

نکات مهم در باب پاسپورت آلمان

اشخاصی که مجوز اقامت در آلمان رادارند معمولاً پس از هشت سال چنانچه شامل شرایط باشند می‌توانند تقاضای شهروندی آلمان را بدهند. ولی در ارتباط با ازدواج به این صورت نیست و مرد یا زنی که با یک شهروند آلمانی ازدواج می‌کند، پس‌ازاینکه حداقل 3 سال با همسر المانی خود زندگی مشترک داشته باشد می‌تواند تقاضای اقامت دائم و پس‌ازآن پاسپورت آلمانی نماید.

پاسپورت آلمان وپروسه های تبدیل اقامت به پاسپورت

سه روش جهت اقامت و کسب پاسپورت در آلمان وجود دارد:

  • 1- اقامت موقت
  • 2-اقامت دائمEC
  • 3- بلو کارت( کارت آبی)

1-اقامت موقت یا کوتاه‌مدت و تبدیل‌شدن آن به پاسپورت

افرادی که اقامت کوتاه‌مدت در آلمان را از روش کار و تحصیل‌دارند، بعد از تمدید سالیانه می‌تواند پس از هشت سال جهت دریافت پاسپورت تقاضا دهند.

2- اقامت دائم EC و تبدیل آن به پاسپورت

افرادی که اقامت دائم را به‌وسیله‌ی ازدواج و سرمایه‌گذاری و تولد دارند می‌توانند پس از پنج سال تقاضای تابعیت بدهند این اقامت مجوز ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و زندگی کردن را در برمی‌گیرد.

3- بلوکارت و تبدیل آن به پاسپورت

مشمولان کارت آبی اروپا بعد از سی‌وسه ماه کار کردن و ارائه مدرک زبان آلمانی b1 تقاضای تابعیت را داشته باشند.

پاسپورت آلمان وچگونگی دریافت حق شهروندی

بعد از هشت سال اقامت در آلمان می‌توان جهت تابعیت و دریافت پاسپورت تقاضا نمود، بدین معنا که تماماً از کلیه‌ی حقوق و امتیازات شهروندی مثل حق رأی، معافیت از ویزاهای خاص آلمان، و واجد شرایط شغلی مانند کارمند دولتی، بهره‌مند می‌شوید.

شرایط کلی دریافت پاسپورت آلمان:

  • در زمان تقاضای شهروندی آلمان حق اقامت داشته باشند.
  • هشت سال به‌طور دائم و قانونی در آلمان زندگی کنند.
  • تمکن مالی جهت حمایت از خود و اعضای خانواده خود باشند.
  • سطح زبان b1 آلمانی را داشته باشند.
  • عدم وجود سوءپیشینه‌ی جنایی
  • متعهد به اصول قانون اساسی آزادی و دموکراسی باشند.

پاسپورت آلمان و روشهای اخذ آن

پاسپورت آلمان از طریق کار

جهت کسب پاسپورت آلمان از راه کار لازم است به مدت حداقل 5 سال در آلمان کارکنید و مالیات و بیمه پرداخت نمایید تا بتوانید جهت اقامت دائم تقاضا دهید و بعد از یک سال نیز تقاضای دریافت پاسپورت کنید. کار در آلمان به دو شکل ممکن می‌باشد:

ویزای جاب‌سیکر

ویزای جاب‌سیکر یا جستجوی کار از ویزاهای است که کشورهای کمی آن را ارائه می‌نمایند. ویزای جستجوی کار به فرد اجازه می‌دهد که 6 ماه در کشور آلمان در جستجوی کار باشد. چنانچه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی پیدا کند، فرد بعد از ثبت قرارداد کاری می‌تواند ویزای جستجوی کار خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و چنانچه 5 سال به‌طور مداوم تمدید شود می‌تواند تقاضای اقامت دائم خود را به سفارت آلمان ارائه دهد. جهت دریافت آگاهی کامل در ارتباط با ویزای جستجوی کار می‌توانید مطلب ویزای جستجوی کار آلمان را بررسی کنید.

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آ فر یا پیشنهاد کاری گونه‌ای از ویزاست که به‌صورت کلی شما برای کار در بسیاری از کشورهای دنیا از این طریق اقامت و پاسپورت دریافت کنید. در این روش شما با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان آن کشور جهت کسب ویزای کار اقدام نموده و به کشور مقصد سفر می‌کنید. این‌گونه از اقامت هم مانند ویزای جستجوی کار بعد از سپری شدن 5 سال منجر به اقامت دائم و پس‌ازآن دریافت پاسپورت می‌گردد.

با توجه به نرخ بیکاری در کشور آلمان که به‌صورت قابل‌توجه ای پایین است می‌توان گفت شانس بسیار بالایی جهت کاریابی در این کشور وجود دارد. در نمودار زیر نرخ بیکاری در آلمان را برای شما عزیزان نشان داده‌ایم.

پاسپورت آلمان از طریق تحصیل

یکی از روش مهاجرت به آلمان، از راه تحصیل است. ولی همان‌گونه که احتمالاً بیشتر شما عزیزان اطلاع دارید، مهاجرت تحصیلی به‌تنهایی سبب دریافت اقامت و پاسپورت نمی‌گردد ولی روش‌های وجود دارد که شما می‌توانید بعد از اتمام تحصیلات خود، در آلمان اقامت خود را تمدید نمایید. کشور آلمان به کسانی که در این کشور تحصیل می‌کنند اجازه حضور در آن کشور را به مدت یک سال بعد از پایان تحصیل می‌دهد تا به جستجوی کار بپردازند چنانچه موفق به یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود شوند؛ می‌توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و در آلمان مشغول به‌کار شوند. یکی دیگر از روش‌ها جهت تبدیل اقامت تحصیلی در آلمان، سرمایه‌گذاری در این کشور است. که جهت آگاهی کامل از کار و سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توانید این مطالب را در همین سایت موردبررسی قرار دهید.

پاسپورت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی از راه ای مناسب و مطمئن برای افرادی است که دارای تمکن مالی مناسبی هستند. سرمایه‌گذاری راهه‌ای متفاوتی دارد که تمامی این راه‌ها سبب دریافت پاسپورت نمی‌شود. جهت سرمایه‌گذاری و دریافت پاسپورت آلمان یکی از مناسب‌ترین راه‌ها ثبت شرکت در این کشور است. چنانچه شرکت شما به مدت 5 سال فعال باشد و بیمه و مالیات پرداخت نمایید می‌توانید جهت دریافت اقامت دائم و بعدازآن پاسپورت آلمان تقاضا دهید.

پاسپورت آلمان از طریق پناهندگی

پاسپورت آلمان به علت معتبر بودن و عضویت در اتحادیه اروپا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بعضی از افراد در نظر دارند که مناسب‌ترین روش دریافت اقامت و پاسپورت آلمان پناهندگی است، که موسسه آیلیسترز ابداً این راه مهاجرت را به شما متقاضیان عزیز مهاجرت توصیه نمی‌کند، به علت اینکه پناهندگی یکی از روش‌های پر ریسک و دشوار می‌باشد. در این روش لازم است فرد ثابت کند که در کشور خود مورد اذیت و آزار قرارگرفته است و تهدید به مرگ شده است. به علت اینکه کشور آلمان عضو کنوانسیون ژنو است وظیفه‌ی حمایت و اسکان پناهندگان دارد، که بعد از رسیدگی به پرونده فرد به‌دست دولت آلمان در صورت قبولی آن، اقامت موقت کسب می‌کنند و بعدازآن پاسپورت اهدا می‌شود.

فواید پاسپورت آلمان

  • امکان سفر به 176 کشور بدون احتیاج به ویزا
  • معتبرترین پاسپورت
  • اجازه کار کردن در دولت آلمان
  • حق مشارکت در انتخابات کشور آلمان
  • استخدام
  • تحصیل رایگان
  • حق اقامت و کار کردن در اتحادیه اروپا

خرید ملک در اروپا

در سال های اخیر اقامت از طریق خرید ملک به روشی جهت اخذ اقامت دائم اروپا تبدیل شده است، از همین رو موسسه حقوقی آیلیسترزسالها تجربه خدمات VIP رد زمینه خرید ملک در اروپا به هموطنان عزیز ارائه می نماید. بسیاری از کشورهای اروپایی در سال های اخیر شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اروپا را برای متقاضیان فراهم کرده بودند اما با توجه به بروز مشکلات اقتصادی که برای این کشورها پدید آمد این روند تقریبا متوقف شده و به راه اندازی یک بیزینس یا طرح اقتصادی تغییر کرده است.

با این وجود در این میان هستند کشورهایی که هم چنان از طریق خرید ملک امکان اخذ اقامت برای فرد و اعضای خانواده اش را فراهم می کنند که از جمله ی آن ها می توان به یونان، اسپانیا، پرتغال و قبرس اروپایی اشاره نمود.

در صورت اخذ اقامت از این طریق، فرد دیگر احتیاجی به دریافت ویزای شنگن جهت سفر به کشورهای حوزه شنگن نخواهد داشت و با اخذ اقامت هر یک از کشورهای مذکور شما می‌توانید به بیش از 145 کشور در سراسر دنیا بدون احتیاج به ویزا و اخذ روادید سفر کنید.

خدمات ما در زمینه خرید ملک در اروپا

  • افتتاح حساب بانکی
  • تور بازدید از املاک
  • ارزیابی اسناد حقوقی
  • نظارت بر نقل و انتقلات سند ملکی
  • تقاضای اقامت دائم اروپا
  • پیگیری تا اخذ کارت اقامت
  • خدمات اجاره ملک شما
  • خرید ملک در اروپا – قبرس

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا

جهت خرید ملک و اخذ اقامت اسپانیا احتیاج به خرید ملک ( آپارتمان یا خانه ) دست‌کم به ارزش 500،000 یورو در این کشور می باشد. در این روش در ابتدا به فرد و اعضای خانواده اش اقامت تعلق می گیرد و این اقامت بعد از 5 سال قابلیت تبدیل به اقامت دائم و اخذ پاسپورت را دارا می باشد.

از مزایای خرید ملک به این روش می توان به رفت و آمد آزاد و بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه ی شنگن اشاره کرد و هم چنین اینکه فرد احتیاجی به دانستن زبان این کشور و یا داشتن مدرک زبان نخواهد داشت.

خرید ملک امکان اخذ اقامت برای فرد و اعضای خانواده اش ( همسر و فرزندان زیر 21 سال ) را فراهم می کندو همچنین برخلاف روش های ثبت شرکت و سرمایه گذاری احتیاجی به پرداخت مالیات های سنگین نیست.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک، امکان تحصیل رایگان را برای فرد در کشورهای اتحادیه ی اروپا فراهم می کند و هم می تواند به راحتی در بانک های اروپایی حساب باز کند.

برای بازدید از املاک اسپانیا کلیک فرمائید.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در یونان

جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در یونان نیازمند خرید ملک یا املاک به ارزش دست‌کم 250،000 یورو می باشد. این اقامت 5 ساله بوده و در صورت عدم تغییر مالکیت ملک، 5 سال دیگر هم تمدید خواهد شد.

فرایند اخذ اقامت در این روش 3 تا 4 ماه می باشد و از مزایای آن می توان به هزینه ی زندگی بسیار کم نسبت به سایر کشورهای اروپایی و امکان تردد به کشورهای حوزه ی شنگن بدون احتیاج به ویزای شنگن اشاره نمود.

اقامت از این روش مانند اسپانیا برای فرد سرپرست و اعضای خانواده ی وی ( همسر و فرزندان زیر 21 سال ) اخذ می شود که از همان ابتدا به ایشان اقامت تعلق گرفته و پس از طی 5 سال این اقامت می تواند منجر به اخذ پاسپورت گردد.

جهت بازدید از املاک یونان کلیک فرمائید.

مهاجرت به کشور قبرس

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در قبرس اروپایی

اقامت در کشور قبرس از طریق خرید ملک به ارزش بالای 300،000 یورو محقق می گردد. حداکثر متراژ ملک خریداری شده اعم از زمین ، ویلا یا آپارتمان جهت مالکیت قطعی برای یک فرد غیر اروپایی 4/014 متر مربع می باشد.

از مزایای خرید ملک در قبرس می توان به زندگی در یک کشور اروپایی و همچنین تردد راحت در کشورهای اتحادیه ی اروپا اشاره نمود.

قبرس با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی خاص به عنوان پل ارتباطی بین اروپا، افریقا و آسیا به کار می رود. همچنین این کشور از ثبات اقتصادی بالا و عملکرد اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است و میزان مالیات در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد.

بر اساس مقررات کشور قبرس ، توابع غیر اروپایی که دست‌کم 300،000 یورو جهت خرید ملک در قبرس سرمایه گذاری کنند امکان اخذ اقامت دائم را خواهند داشت و البته این نکته حائز اهمیت است که فرد می‌بایست حتما 200،000 یورو سرمایه داشته یاشد و الباقی را می تواند به صورت اقساط ( وام و تسهیلات ) پرداخت نماید. از این طریق فرد و خانواده اش ( همسر و فرزدان زیر 18 سال ) می توانند اقامت این کشور را اخذ نموده و از کلیه ی مزایای این کشور اروپایی بهره مند شوند.

در کشور قبرس جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک دو روش وجود دارد :

در کشور قبرس جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک دو روش وجود دارد :

در این روش فرد می تواند تقاضای ویزای موقت نماید و این ویزا مناسب کسانی ست که عجله ای جهت دریافت اقامت دائم ندارند.

زمانی که فرد ملکی را در قبرس خریداری می کند صرف نظر از قیمت آن، حق تقاضای ویزای مالتیپل را دارد و این ویزا به وی اجازه ی ورود مکرر به قبرس را در هر زمان می دهد . دارندگان این ویزا همانند ویزای شنگن نباید بیش از 90 روز متوالی یا بیش از 180 روز در سال، خارج از قبرس اقامت داشته باشند و پس از 3 سال از گذشت این ویزای موقت، اجازه ی تقاضای ویزای دائم را خواهند داشت.

ویزای موقت معمولا یکساله صادر می شود و هرسال قابل تمدید می باشد.

2. خرید ملک با سرمایه بالای 300،000 یورو در اروپا:

در این روش در همان ابتدا به فرد اقامت دائم تعلق می گیرد و محدودیت زمانی جهت اقامت در قبرس وجود ندارد.

الزامی جهت سرمایه گذاری این مبلغ تنها در یک واحد وجود ندارد، هم چنین برای برخی از املاک می توان از تسهیلات استفاده کرد ولی نکته ای که وجود دارد این است که بر اساس قانون فرد می‌بایست حتما 200،000 یورو سرمایه داشته باشد و الباقی را می تواند به صورت اقساط پرداخت نماید.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در پرتغال

اخذ اقامت کشور پرتغال منوط به خرید ملک به ارزش بالای 500،000 یورو می باشد. بر بر اساس مقررات پرتغال چنانچه فرد 5 سال در پرتغال اقامت قانونی داشته باشد می تواند جهت اقامت دائم این کشور تقاضا دهد، همچنین می تواند پس از اخذ اقامت دائم پرتغال جهت اخذ پاسپورت پرتغالی اقدام نماید.

از مزایای این اقامت می توان به رفت و آمد راحت به کشورهای حوزه ی شنگن و همچنین سفر به بیش از 145 کشور دنیا اشاره نمود.

جهت تمدید این اقامت و تبدیل آن به اقامت دائم صرفا کافیست که فرد یک هفته در سال را در این کشور سپری کند، همچین اقامت می‌بایست پس از سال نخست، سوم و پنجم تمدید گردد.