Homeفارسیمهاجرت به اروپا از طریق ویزای کار

مهاجرت به اروپا از طریق ویزای کار

-


مهاجرت به اروپا از روش ویزای کار یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به اروپا بوده و به متقاضیان‌این فرصت را می‌دهد تا سطح زندگی خود را بالا ببرند. در مجموع یکی از رایج ترین روش ها برای دریافت اقامت اروپا، اقامت از طریق کار است ولی‌این‌امر در مورد همه کشورهای اروپایی صدق نمی کند و فقط برخی از کشورها از طریق کار به مهاجرین اقامت دائم می‌دهند. در اغلب کشورهای اروپایی، مهاجرین برای دریافت ویزای کار باید از طرف یک شرکت با اعتبار به دولت اروپا معرفی شوند و بر‌این اساس می‌توانند روادید کار و در نهایت اقامت دائم بگیرند. این افراد بعد از دریافت ویزای کار، وارد کشور مورد نظر شده و اقامت کاری اخذ می‌کنند و بعد از چند سال و با پرداخت کردن مالیات، می‌توانند اقامت دائمی بگیرند.موسسه مهاجرتی آیلیسترز از طریق کادر وکلای خود اقدام به انجام ‌امور مهاجرت و اخذ گذرنامه می‌نماید و کل راهکارهای مورد نیاز برای دریافت اقامت را به درخواست کنندگان ارائه می‌دهد.


گام نخست برای مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی، پیدا کردن کشور مورد نظر و دریافت ویزای کار از آن کشور است. کشورهای مختلف شرایط معین و متفاوتی برای پذیرش متقاضیان کار در کشورهای اروپایی دارند. اشخاص متقاضی باید پیش از اقدام به مهاجرت کاری، کشورهای گوناگون را مورد تحلیل قرار داده و سپس برای ویزای کاری درخواست کنند. در‌این مطلب شرایط مختلف کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری را مورد تحلیل قرار خواهیم داد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ویزای کار


کشور اسلواکی از لحاظ تجارت و کسب و کار، به عنوان یکی از مهم ترین کشورها محسوب شده است و با کار کردن در‌این کشور بعد از مدتی می‌توانید به راحتی اقامت دائم دریافت کنید. یکی از مناسب ترین راه های گرفتن اقامت دائم کشور اسلواکی داشتن ویزای کار و اجازه کار داخل این کشور است. برای گرفتن اقامت کاری اسلواکی افراد متقاضی باید به مدت پنج سال داخل این کشور کار کنند و مالیات بپردازند. در مجموع یکی از شرایط ابتدایی برای گرفتن اقامت کاری، دریافت یک دعوتنامه کاری از طرف یک کارفرمای معتبر است و متقاضیان از طریق‌این دعوتنامه و در صورت پیدا کردن کار، می‌توانند برای گرفتن اقامت اسلواکی دست به کار شوند. نرخ بیکاری در کشور اسلواکی پایین است و موقعیت های کاری زیادی برای مهاجرین وجود دارد، به همین دلیل افراد زیادی از طریق ویزای کار اقدام به مهاجرت می‌کنند. کسانی که از طریق کار اقامت دریافت می‌کنند تنها می‌توانند با یک کارفرما کار کنند و اگر بخواهند شغل دیگری را آغاز کنند باید یک فرم درخواست کار جدید ارائه دهند. متقاضیان برای درخواست کار باید سطح تحصیلات و دوره ها و حرفه هایی که در آن تخصص دارند را در سابقه خود ذکر کنند، کارفرما درخواست درخواست کنندگان را برای اقامت کاری به اداره های مربوطه صادر می‌کند و اگر که به حرفه مورد نظر افراد متقاضی احتیاج داشته باشند، به آنها اقامت کاری می‌دهند.

در بعضی موارد متقاضیان قادرند اجازه کار را بارها تمدید کنند ولی به طور کلی اجازه کاری فقط به مدت دو سال اعتبار دارد. تمام اشخاص غیراروپایی که می‌خواهند در کشور اسلواکی کار کنند باید مجوز اقامت موقت‌این کشور را داشته باشند و برای انجام‌این کار باید به کنسولگری اسلواکی در کشور خود مراجعه کنند.

کارفرمایان کشور اسلواکی برای استخدام نیروی کاری که مقیم اسلواکی نیستند، باید سرمایه مورد نیاز را داشته باشند تا بتوانند به کارمندشان حقوق دهند و حق بیمه او را رد کنند.

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار


کشور آلمان به سبب پیشرفت اقتصادی و صنایع پیشرفته‌ایی که دارد هدف خوبی برای مهاجران است. این کشور دارای بیشترین درآمد اقتصادی در اروپا بوده و برای تامین نیروی کار بیگانه، روادید مهاجرت کاری صادر می‌کند. ویزای شغلی کشور آلمان یکی از پرطرفدارین و بهترین روادید کاری قلمداد می‌شود و به همین سبب بسیاری از مهاجرین آلمان را برای کار انتخاب می‌کنند. بازار کار‌این کشور بسیار عالی بوده و درصد بیکاری در‌این کشور خیلی پایین است. این کشور تمایل زیادی به جذب نیروهای کار ماهر خارجی داشته و متقاضیان خارجی با داشتن روادید کار قادر هستند در‌این کشور مشغول به کار شوند.

نخستین گام برای اخذ ویزای کاری، دریافت نوبت از سفارت است. نوبت مصاحبه کاری چیزی در حدود یک سال طول می کشد و به همین خاطر متقاضی باید در اولین فرصت با داشتن پاسپورت معتبر به سفارت کشور آلمان مراجعه کند.


دو مورد از تاثیر گذار ترین فاکتور ها برای دریافت ویزای کاری تخصص کاری و رشته درسی متقاضی و همچنین میزان تسلط او به زبان آلمانی است. برای رشته های تحصیلی مثل کامپیوتر، تاسیسات، رشته های فنی و مهندسی، مکانیک، برق، آشپزی و آرایشگری شانس بیشتری برای اخذ ویزای کاری وجود دارد.


اخذ ویزای بلو کارت آلمان دارای شرایط ویژه‌ای می‌باشد و متقاضی برای دریافت ‌این ویزا باید‌این شرایط را داشته باشد. اولین شرط ‌این است که فرد درخواست کننده باید دعوتنامه کاری یا قرارداد کاری داشته باشد تا بتواند در کشور آلمان شاغل شود. دوم ‌این که مقدار حقوق دریافتی شخص متقاضی باید توسط کنسولگری آلمان تایید و معلوم شود. این مبلغ با توجه به رشته های مختلف و همینطور شهرهای مختلف آلمان متفاوت است‌اما به طور میانگین در حدود 4000 یورو در ماه و 50000 یورو در سال می‌باشد. ویزای بلو کارت مزایای زیادی دارد و درخواست کننده با داشتن روادید بلو کارت می‌تواند از همان ابتدا با خانواده اش وارد آلمان شود و در عرض کمتر از دو سال اقامت دائم آلمان را بگیرد. شرکتی که برای متقاضی دعوت نامه کاری صادر می‌کند، نباید تازه تاسیس باشد. شرکت باید معتبر بوده و سابقه مالیاتی خوبی داشته باشد همچنین باید به دولت و اداره مهاجرتی آلمان تعهد بدهد که تا پایان قرار داد کاری حقوق متقاضیان را پرداخت می‌کند.

مهاجرت به کشور لهستان از طریق کار

کشور لهستان در سالیان اخیر توسعه خیلی زیادی در تمام اتحادیه اروپا داشته است. این کشور وسیع ترین اقتصاد را در اروپای مرکزی دارد و نرخ بیکاری ‌این کشور بسیار پایین است به همین سبب ‌این کشور تبدیل به یکی از قطب های اصلی برای دعوت از نیروهای حرفه ای خارجی به کار شده است.


برای اخذ ویزای کاری لهستان افراد درخواست کننده باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند. متقاضیان برای داشتن کار تمام وقت باید از یک شرکت معتبر در کشور لهستان، پیشنهاد کاری داشته باشند و از سوی توسعه دهنده آن شرکت به کار دعوت شده باشند. پروسه کاری به‌ این صورت است که فراخوان دعوت به کار باید طی 3 ماه در لهستان اعلام شود و اگر فردی متقاضی ‌این کار نبود ‌این فراخوان برای 3 ماه در اتحادیه اروپا اعلام می‌شود. این روش برای پیدا کردن کار در خیلی از کشورهای اروپایی رایج است. در صورتی که فرد درخواست کننده دعوت نامه شغلی را دریافت کند، باید طبق قانون کار قراردادی با کارفرمایش ببندد و‌این قرارداد را به اداره کار محلی ارسال کند. افراد متقاضی برای اخذ ویزای کاری باید مدارکی از جمله پاسپورت با اعتبار، ترجمه اسناد تحصیلی، ترجمه سوابق کاری و نامه سوء پیشینه را به اداره کنسولگری کشور لهستان ارائه کنند. دریافت ویزای شغلی درحدود 1 الی 2 ماه زمان می‌برد. با داشتن پیشنهاد کاری از یک توسعه دهنده معتبر در کشور لهستان، سفارت لهستان فورا برای افراد درخواست کننده ویزای کاری صادر می‌کند و شخص متقاضی قادر است همراه با خانواده اش به‌این کشور سفر کند. مهمترین امتیاز ویزای کاری‌ این است که فرد متقاضی قادر است از خدمات عمومی ‌این کشور به صورت کاملا مجانی استفاده کند.

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

ویزای کاری کشور دانمارک یکی از پر تقاضا ترین ویزاهای‌این کشور است. کشور دانمارک از لحاظ رفاه و حقوق شهروندی به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی شناخته شده است به همین دلیل انتخاب معقولی برای مهاجرت است. قدم نخست برای یافتن کار در‌این کشور، ارائه ویزای کاری و داشتن دعوت نامه کاری است. کشور دانمارک در برخی از مشاغل و زمینه ها با کمبود نیرو مواجه است و اگر شغل یا مهارت های افراد متقاضی در‌این زمینه باشد، شرایط دریافت ویزای کار دانمارک برای متقاضی بیشتر خواهد بود و متقاضی شانس بیشتری برای دریافت ویزای کاری خواهد داشت. دولت دانمارک هر ساله شغل ها و مهارت های لازم کشورش را منتشر می‌کند و درخواست کنندگان و اشخاص جویای کار از‌این روش قادرند کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

یکی از انواع ویزاهای شغلی کشور دانمارک، ویزای کاریابی است و شخص با داشتن ‌این ویزا می‌تواند به مدت 6 ماه به طور کوتاه مدت در دانمارک بماند و در صورت یافتن کار، اقامت او تمدید می‌شود. ولی‌این ویزا فقط متعلق به افرادی است که همراه با شغل مشغول به تحصیل هستند. ویزای پیشنهاد کار، یکی دیگر از انواع ویزای کاری کشور دانمارک است که از طریق‌این روادید، توسعه دهنده می‌تواند شخص مهاجر را استخدام کند و شخص از همین روش می‌تواند وارد خاک دانمارک شود. البته الویت بیشتر با افراد با ملیت دانمارکی است و قبل از استخدام افراد مهاجر، فراخوان کاری طی 90 روز در دانمارک و 90 روز در اتحادیه اروپا فراخوان می‌شود و در صورت عدم پذیرش شغل از سوی اتباع دانمارکی، کارفرما مجوز دارد تا فرد مهاجر را استخدام کند.