Homeفارسیمهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

-

سالیانه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. درخواست‌کنندگان جهت دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی باید مقرراتی را رعایت کنند. افراد می توانند با نظر به شرایطی که دارند، کشور مورد نظرشان را برای ادامه تحصیل پیدا کرده و بعد از آن اقدامات مورد نیاز را برای اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. برای ادامه تحصیل در بعضی از رشته های تحصیلی، امتحانی برگزار می شود که متقاضیان تنها در صورت قبولی در آن سنجش می توانند در آن دانشگاه ادامه تحصیل دهند. برای تحصیل در برخی از دانشگاه ها داشتن مدرک زبان انگلیسی کافی است ولی همه دانشگاه ها به این صورت نیستند و افراد میبایست افرود بر زبان انگلیسی به زبان بومی آن کشور نیز مسلط باشند و مدرک زبان ارائه دهند. در این مطلب در مورد شرایط کشورهای اروپایی در مورد ادامه تحصیل بحث کرده و شرایط کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم. موسسه مهاجرتی آیلیسترز از طریق وکلای خود اقدام به انجام امور مهاجرت و اخذ پاسپورت می نماید و تمام راهکارهای لازم برای اخذ اقامت را به متقاضیان ارائه می دهد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ادامه تحصیل

یکی از مناسب ترین راه های مهاجرت به کشور اسلواکی، دریافت اقامت از راه تحصیل است. اقامت این کشور از طریق ویزای تحصیلی در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی ساده تر بوده و هزینه پائین تری دارد. افرادی که نیت ادامه تحصیل در این کشور را دارند برای دریافت مدرک لیسانس، باید به زبان این کشور تسلط داشته باشند ولی مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان باید گواهی زبان متناسب با مقطع تحصیلی خود را به دانشگاه اتحویل دهند. اگر طی 6 سال در کشور اسلواکی تحصیل کنید، می توانید به سادگی اقامت همیشگی اسلواکی را بگیرید. افراد بسیاری قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی را دارند ولی به سبب بالا بودن مخارج سنگین تحصیلی، شرایط ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد. همانطور که قبلاً گفته شد، هزینه تحصیل در کشور اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی خیلی پائین تر است و به همین خاطر افراد زیادی به قصد ادامه تحصیل به این کشور می روند و از طریق ویزای تحصیلی اقامت این کشور را می گیرند. تحصیل به زبان اسلواکی در دانشگاه های دولتی این کشور برای همه مجانی است و بنابراین افرادی که میخواهند در دانشگاه های دولتی درس بخوانند میبایست پیش از وارد شدن به این کشور، تا حدی زبان اسلواکی را یاد بگیرند. در میان کشورهای اروپایی، دانشگاه های اسلواکی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است مخصوصا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته شده است. وجود اساتید با تجربه و متخصص یک امتیاز مهم برای دانشگاه های اسلواکی بحساب می‌آید و دوره های تخصصی زبان انگلیسی برای دانشجویان برگزار می شود. متقاضیان با اخذ اقامت تحصیلی کشور اسلواکی، می توانند به آسانی برای ادامه تحصیل به کشورهای اتریش و آلمان بروند.

درخواست‌کنندگان با ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز، می توانند کارهای اقامت تحصیلی خود را انجام داده و جهت دریافت اقامت اسلواکی اقدام کنند. ملزومات گرفتن اقامت کشور اسلواکی بستگی به دانشگاهی دارد که برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید. اقامت تحصیلی از طریق دانشگاه های خصوصی به نسبت از دانشگاه های دولتی ساده تر است ولی دانشگاهی که انتخاب می کنید می‌بایست توسط وزارت علوم به تایید رسیده باشد. دانشجویانی که سابقه تحصیلی خوبی دارند، می توانند بورسیه تحصیلی بگیرند و به طور رایگان تحصیل کنند. اغلب دانشگاه های اسلواکی دولتی هستند و دولت همه هزینه های تحصیلی دانشجویان را به عهده می گیرد. برای ورود به دانشگاه های اسلواکی باید نخست در چند آزمون ورودی شرکت کنید. برخی از دانشگاه های اسلواکی الزامی به مدرک زبان ندارند ولی بعضی از دانشگاه های این کشور تنها به زبان انگلیسی تدریس می کنند و داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

آلمان از کشورهای صنعتی بوده و به سبب دانشگاه های با کیفیتی که دارد خیلی از افراد از طریق ادامه تحصیل، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور می کنند. تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای مهاجرین درمقایسه با سایر کشورهای اروپایی کم هزینه تر بوده و چنانچه که متقاضیان موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند، می توانند بصورت مجانی در بعضی از دانشگاه های آلمان ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در برخی از دانشگاه های آلمان به طور کامل مجانی است و همین خاطرموجب شده تعداد زیادی از افراد کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب کنند.جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان، داشتن مدرک زبان آلمانی یکی از مدارک الزامی و با اهمیت بحساب می‌آید. اگر که افراد مدرک زبان آلمانی نداشته باشند، می توانند با تحویل دادن مدرک زبان انگلیسی نیز در این کشور ادامه تحصیل دهند ولی این افراد تنها می توانند در دانشگاه های خصوصی ادامه تحصیل دهند و باید هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند. درمجموع می توان گفت متقاضیان تنها در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی می توانند به طور رایگان به تحصیل بپردازند.

گام نخست برای افرادی که میخواهند در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند، دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور آلمان است. متقاضیان جهت اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک لازم را به سفارت تحویل داده و پس از انتخاب رشته تحصیلی، از دانشگاه مورد نظر درخواست پذیرش کنند. سطح تحصیل در دانشگاه های آلمان بسیار بالا است و به طور کلی می توان گفت دانشگاه ها و کالج های این کشور در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی نباید بیش از 5 سال از دریافت دیپلم تخصیلی گذشته باشد در غیر این صورت متقاضی نمی تواند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهد. در اصل گپ تحصیلی نکته مهمی برای اخذ پذیرش تحصیلی بوده و متقاضیان باید به این نکته توجه کافی داشته باشند.

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان، متقاضی باید دست کم مدرک b1 داشته باشد و پس از ورود به کشور آلمان باید زبان آلمانی خود را بهبود بخشیده و مدرک B2 دریافت کند تا بتواند وارد دانشگاه شود. دوره کارشناسی در کشور آلمان در حدود 4 سال زمان میبرد و متقاضی می تواند در حین تحصیل به طور پاره وقت مشغول به کار شود. نکته مهم در مورد دانشگاه های رایگان آلمان این است که دانشگاه به طور کامل مجانی نیست و دانشجو باید مبلغ کمی در حدود 700 یورو در سال پرداخت کند. اما افرادی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند، نیازی نیست هیچ هزینه ای برای تحصیل پرداخت کنند.

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

دانشگاه های نروژ از سطح بالای رفاه و کیفیت بسیاری برخوردارند و به این سبب سالیانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. دانشگاه های عمومی کشور نروژ، با وجود کیفیت بالای تحصیلی از ارزان ترین دانشگاه های اروپایی به شمارمیروند. دانشگاه های عمومی نروژ هزینه کمی در حدود 32 تا 64 یورو برای سرویس های جانبی دریافت می کنند. دانشگاه های نروژ امکانات زیادی برای دانشجویان لحاظ کرده و کارتی در اختیار دانشجویان قرار می دهد که می توانند به صورت رایگان از خدمات حمل و نقل و بیمه درمانی استفاده کنند.

متقاضیان برای دریافت اقامت تحصیلی کشور نروژ می توانند از طریق تحصیل در مقاطع گوناگون دانشگاهی یا گذراندن یک دوره تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند. مرحله اول برای دریافت ویزای تحصیلی، اخد پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر است. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های نروژ باید از طریق یک وکیل معتبر اقدام کنند چونکه اخذ پذیرش در دانشگاه های نروژ خیلی ساده نیست. دانشگاه های نروژ مثل دانشگاه های سایر کشورها به دو دسته دولتی و خصوصی تفکیک می شوند. دولت نروژ شرایط خوبی برای دانشجویان خارجی فراهم کرده و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای بسیار کم، از کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی نیز بهره مند شوند. دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی و زبان نروژی در این کشور درس بخوانند اما از آن جایی که مقطع کارشناسی در این کشور به زبان نروژِی تدریس می شود، تقاضا برای ادامه تحصیل در این مقطع کم است. بسیاری از دانشجویان خارجی از مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه های این کشور شده و به زبان انگلیسی تحصیل می کنند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

دانشجویان خارجی نمی توانند بصورت رایگان در دانشگاه های اسپانیا ادامه تحصیل دهند اما از آن جایی که این کشور دانشگاه های با کیفیتی دارد، خیلی از افراد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. دانشگاه های اسپانیا در مقایسه با دانشگاه های هم سطح خود، هزینه بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. دانشگاه های کشور اسپانیا از معتبرترین دانشگاه ها محسوب می شوند و دانشجویان زندگی خوبی در این کشور دارند. دانشگاه های این کشور از رتبه بالایی برخوردارند چونکه تجهیزات آموزشی بسیار خوبی دارند. از اصلی ترین مزایای تحصیل در اسپانیا این است که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی در این کشور درس بخوانند. تمامی رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شود به همین دلیل بیشتر دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی به اسپانیا مهاجرت می کنند.

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی، امکان گرفتن بورسیه تحصیلی برای همه وجود ندارد و فقط دانشجویانی که نمرات خوب و معدل بالایی دارند یا این که در کنفرانس های بین المللی شرکت کرده اند، قادرند بورسیه دریافت کنند.