Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپاشرایط و روش های اخذ اقامت اروپا

شرایط و روش های اخذ اقامت اروپا

-

شرایط و روش های اخذ اقامت اروپا

اخذ اقامت اروپا از راه های بسیاری ممکن است و مزایای زیادی را برای متقاضیان فراهم می نماید که به ارزیابی مزایا و شرایط آن میپردازیم. آیا بعد از اخذ اقامت اروپا می توان تابعیت آن را هم دریافت نمود؟ بله، در اغلب کشورهای اروپایی بعد از اخذ اقامت اروپا و بعد از چند سال زندگی در کشورهای اروپایی می توانید تقاضا نمائید و تابعیت کشور مورد نظر خود را دریافت نمائید. به‌روزترین و مناسب‌ترین راههای اخذ اقامت اروپا کدام هستند؟ در این مطلب به ارزیابی این موضوع می پردازیم.

اقامت کشور های اروپایی

7 روش برتر اخذ اقامت اروپا در 2021 برای ایرانیان

از چه راهی می توان اقامت اروپا را اخذ نمود؟ از جمله راه هایی که برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد، شامل:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

در ادامه این مطلب شرایط اخذ اقامت هر کدام از راه های موجود را ارزیابی می نمائیم.

اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه

اقامت اروپا مزایای زیادی را برای شما فراهم می نماید و می توانید با اخذ اقامت هر کدام از کشورهای اروپایی به سادگی بدون اخذ ویزا وارد خاک کشورهای دیگری شوید. از جمله مزایای اخذ اروپا را می توان به امکان تحصیل رایگان اشاره نمود. یکی از کم هزینه ترین راه های ورود به اروپا مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار می باشد و شما با این روش می توانید با صرف کم ترین هزینه، اقامت خود و خانواده خود را دریافت نمائید. یکی دیگر از کم هزینه ترین راه های ورود به اروپا، مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی می باشد، زیرا در اغلب کشورهای اروپایی شما امکان تحصیل رایگان را دارید. در ادامه مطلب انواع راههای مهاجرت به اروپا را ارزیابی می نمائیم.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج یکی از گزینه های کم هزینه برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود. در این روش شما باید با یک شخص ازدواج نمائید و این شخص باید بتوانید تمکن مالی خوبی را در حساب خود ارائه دهد و نشان دهد که در این کشور می تواند شما را از لحاظ مالی حمایت نماید. معمولا در اروپا می توان برای ویزای نامزدی یا ویزای ازدواج اقدام نمود که شما در ابتدا یک اقامت 2 ساله دریافت می نمائید و بعد از اتمام این دوره چنانچه عمل جدایی صورت نگیرد می توانید جهت اقامت طولانی مدت تقاضا دهید، ولی در صورت جدا شدن از همسر خود، اقامت شما تمدید نمی شود.

اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل

تحصیل در اروپا طبق مقررات که تعریف شده است، رایگان است. در اغلب کشورهای اروپایی شما در ابتدا باید اقامت اروپا را به دست آورید تا بتوانید از تحصیل رایگان در آن کشور بهره ببرید. درحالیکه در برخی از کشورها شما حتی اگر خارج از اتحادیه اروپا باشید می توانید جهت تحصیل در دانشگاه های آن کشور اقدام نمائید. از جمله کشورهایی که این امکان را به ما می دهد کشور آلمان، اتریش، نروژ، فرانسه و غیره می باشد. اما جدا از بحث تحصیل رایگان در اروپا، آیا می دانید که سه دانشگاه برتر اروپایی در سال تحصیلی 2021- 2020 تماما از کشور انگلستان هستند:

برترین-کشور-های-اروپا-برای-سرمایه-گذاری

مقایسه برترین دانشگاه های اروپا

جهت اینکه بتوانید به تحصیل رایگان در این کشورها مشغول شوید باید شرایط مورد نظر را احراز نمائید. به طور مثال در کشور آلمان و اتریش شما باید بتوانید نامه اشتغال به تحصیل از دانشگاه دولتی در ایران را ارائه دهید و همچنین باید مدرک زبان آلمانی را تا سطح B2 ارائه دهید. برای کشور نروژ شرایط به مراتب آسان‌تری تعیین شده است و شما با مدرک زبان انگلیسی هم می توانید ویزای تحصیلی نروژ را دریافت نمائید.

اخذ اقامت اروپا از طریق کار

کار کردن در اروپا می تواند برای شما ممکن باشد به شرط آنکه شما دارای مهارت مورد نیاز هر کشور باشید، کار در اروپا به 2 دسته تقسیم می شود. نوع نخست آن داشتن دعوتنامه شغلی می باشد. با دعوتنامه شما می توانید با قراردادی که بین شما و کارفرمای شما منعقد می شود جهت اخذ ویزای کاری اقدام نمائید.

نوع دوم کار در اروپا اخذ ویزای جست و جوی کار یا Job Offer است. هم‌اکنون کشورهایی که در حوزه اروپا به ما ویزای جستجوی کار می دهند، کشورهای آلمان و اتریش می باشند. البته این دو کشور تفاوت هایی را جهت اخذ ویزای جست و جوی کار دارند. ویزای کار اتریش به صورت امتیازبندی می باشد و شما باید از همان ابتدا مدرک زبان آلمانی را جهت اخذ این ویزا ارائه دهید. چنانچه جهت اخذ ویزای کار آلمان نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت اروپا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری از جمله پرهزینه ترین راه های مهاجرت به این کشور محسوب می شود و در مرحله آخر که مهاجرت از طریق راه های دیگر برای شما میسر نباشد می توانید برای این راه اقدام نمائید. مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت آن از طریق سرمایه گذار به انواع گوناگونی تقسیم می شود. از جمله راه های موجود برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری شامل موارد زیر می باشد:

  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • مهاجرت از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

جهت ثبت شرکت باید در ابتدا کشوری را ارزیابی نمائید که مقررات متناسبی را برای مهاجران و سرمایه گذاران تنظیم نموده است. در پروسه ثبت شرکت شما باید بتوانید یک طرح بیزینس را ارائه دهید و همچنین باید سرمایه اولیه را جهت باز کردن حساب خود داشته باشید. معمولا در کشورهای اروپایی شما باید با یک شخص که از اتباع اروپا است پروسه ثبت شرکت را به صورت شراکتی انجام دهید. طرح بیزینس شما باید به سفارت کشور مورد نظر ارائه شود و بعد از پذیرفته شدن و قابل قبول بودن طرح شما می توانید اقامت خود و خانواده خود را به دست آورید. مناسب‌ترین کشورهای اروپایی جهت ثبت شرکت و آغاز بیزینس بر اساس شاخص آزادی اقتصادی عبارتند از:

بهترین کشور های اروپایی برای سرمایه گذاری

اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از راههای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تمکن مالی می باشد. در این روش در بعضی از کشورها از جمله یونان، فرانسه، اسپانیا و اتریش می توان اقدام نمود. در این حالت شما مبلغی را به ازای هر عضو از خانواده که در هر کشور متفاوت است در حساب خود نشان می دهید و این مبلغ بعد از اخذ اقامت باید در حسابی بدون دریافت سود به صورت سپرده باقی بماند. از معایب این روش این است که شما در طول زندگی خود در کشور اجازه کار کردن را ندارید. این روش اخذ اقامت شرط حضور دارد و در سال باید حداقل بین 6 تا 9 ماه در کشور حضور داشته باشید. این روش در هر سال تنها در ماه ژانویه انجام می شود.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک

خرید ملک هم یکی از راه های مهاجرت به اروپا می باشد و درحال حاضر کشورهای محدودی این گونه اقامت را به ایرانیان ارائه می دهند. جهت مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک باید ارزیابی نمائید که کدام یک از کشورها به شما اقامت می دهند و بعد اقدام نمائید. از جمله کشورهایی که می توانید در اروپا با خرید ملک اقامت را دریافت نمائید، کشورهای پرتقال، اسپانیا، یونان و قبرس می باشد. جهت انجام خرید ملک توجه نمائید که باید حتما با وکلای حاذق در این زمینه مشورت نمائید و از جایی ملک را خریداری نمائید که سالانه به ارزش ملک شما افزوده شود.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اروپا

جهت مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت با توجه به شرایطی که شما دارید و همچنین بسته به روشی که اقدام می نمائید مدارک متفاوتی را باید ارائه دهید. به طور مثال جهت اخذ ویزای تحصیلی شما باید بتوانید نامه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت نمائید و یا مدرک زبان معتبر را با توجه به مقطعی که اقدام می نمائید ارائه دهید. ولی به صورت کلی می توان به ارائه مدارک ذیل در جدول جهت اخذ اقامت اروپا اشاره نمود. مدارک لازم جهت اخذ اقامت اروپا عبارتند از:

  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و غیره
  • مدارک تحصیلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای کاری
  • مستنداتی مبتنی بر گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک مبتنی بر گواهی عدم سوء پیشینه
  • مستندات مالی و ارائه نامه تمکن مالی

نکته مورد توجه این است که تمکن مالی شما باید حدودا 10000€ (یورو) باشد و نشان دهنده هزینه زندگی شما در طول یک سال در این کشور باشد.

شرایط اخذ اقامت اروپا و دریافت تابعیت

همانطور که در این مطلب مطالعه فرمودید جهت اخذ اقامت اروپا شما می توانید اقدام نمائید و در اغلب کشورهای اروپایی می توانید بعد از چند سال زندگی اقامت دائم و بعد از آن تابعیت کشور را دریافت نمائید. در اغلب کشورهای اروپایی بعد از 5 یا 6 سال کار کردن می توان اقامت دائم را دریافت نمود ولی نکته قابل توجه این است که اقامت تحصیلی شما جزء این راه اخذ اقامت دائم محسوب نمی شود و باید بتوانید در کشور مشغول به کار شوید تا اقامت شما منتهی به اخذ اقامت دائم شود.

جهت مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت شما از طریق اعزام دانشجو به اروپا، سرمایه گذاری در اروپا، اخذ ویزای کاری در اروپا و غیره پیشنهاد می نمائیم قبل از مهاجرت اطلاعات کاملی را در این باب دریافت نمائید و با توجه به شرایط خود ایده‌آل‌ترین و ارزان ترین راه را جهت مهاجرت و دریافت اقامت دریافت نمائید. موسسه حقوقی آیلیسترز آماده ارائه سرویس‌‌ به شما متقاضیان محترم می باشد. با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان ما جهت تکمیل اطلاعات خود استفاده نمائید.

مهاجرت به اروپا

مهاجرت اروپا مسئله‌ای جذاب است که اکثر افراد به آن فکر می‌کنند و خواستار آن هستند؛ حتی افرادی که اصلاً مهاجرت به این قاره را مدنظر نداشته‌اند، یک بار در ذهنشان به آن فکر کرده‌اند. گرچه از میان کشورهای اروپایی، ایرانی‌ها به کدام کشورها بیشتر مهاجرت می‌کنند؟ در ادامه با ما باشید تا علاوه بر آشنایی با کلی قاره اروپا به معرفی پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت بپردازیم.

اروپا دومین قاره کوچک جهان است که از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با آسیا، از شمال با اقیانوس قطبی و از جنوب با دریای مدیترانه مرز دارد. این قاره که دارای 50 کشور مستقل می‌باشد، تقریباً 10 میلیون و 180 هزار کیلومتر از مساحت کره زمین را در برمی‌گیرد. مورد استفاده تر ین واحد پول در کشورهای اتحادیه اروپا یورو می‌باشد لذا باید قبل از سفر نسبت به تبدیلِ پول خود اقدام نمایید تا در کشور مد نظر به مشکل برنخورید.

اخذ اقامت اروپا و ویزای شنگن

روش‌های مهاجرت به اروپا شامل:

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

وجود دانشگاه‌های معتبر و برتر جهانی، از دیگر عواملی است که افراد را به مهاجرت تحصیلی اروپا جذب می‌کند. به‌صورت کلی میانگین هزینه هرسال تحصیل در اروپا برای مقطع کارشناسی تقریباً 10 هزار یورو و برای مقطع کارش ناشی ارشد تقریباً 15 هزار یورو می‌باشد. ولی هزینه‌های مقطع دکترا بسته به دانشگاه انتخابی شما و تحقیقاتی که تا به امروز انجام داده‌اید متفاوت است. شایان ذکر است که گفته شود جهت تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان اروپا ارائه مدرک آیلتس ضروری می‌باشد. کشورهای متفاوتی درزمینه تحصیلی در اتحادیه اروپا فعالیت دارند چنانچه بخواهیم بر اساس رنکینگ، درباره‌ی آن‌ها توضیح دهیم، انگلستان در جایگاه اول است. در ادامه کشورهایی که در سطح جهانی و در خصوص مهاجرت تحصیلی اکثراً مطرح‌شده‌اند را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

در رنکینگ پرطرفدارترین کشورهای جهت مهاجرت تحصیلی، انگلیس پس از ایالات‌متحده آمریکا در جایگاه دوم قرارگرفته است. این کشور نظام آموزشی پیشرفته‌ای دارد و به همین خاطر دارای مدارس و دانشگاه‌های معتبری نیز می‌باشد. هزینه تحصیل در مدارس انگلستان بین 20 تا 30 هزار پوند می‌باشد. جهت تحصیل در انگلستان می‌توانید به دو شکل ویزا کسب کنید که یکی از آن‌ها برای افراد کمتر از 18 سال سن و دیگری برای افراد بیشتر از 18 سال سن لحاظ شده است. بیشتر کسانی که درصدد مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل هستند اکثراً بیش از 18 سال سن دارند و درپی آن هستند که مقطع لیسانس و یا فوق‌لیسانس خویش را در کشور مدنظر پشت سر بگذراند. علاوه بر مدنظر داشتن رشته‌ای که علاقه دارید در آن آزمون دهید لازم است آگاه باشید که به شما ویزای 3 یا 4 ساله اهدا خواهد شد که با داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 امکان تحصیل در انگلستان را کسب خواهید کرد.

آلمان یکی دیگر از کشورهای پرطرفدار دنیا در خصوص مهاجرت تحصیلی می‌باشد؛ مسلط بودن به زبان آلمانی و ارائه مدرک C1 یا B2 آلمانی از الزامات ورد به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی رایگان این کشور به قلمداد می‌شود. دانشجویان زیادی از تمام نقاط دنیا هستند که به دنبال ادامه تحصیل در کشور فرانسه می‌باشند؛ فرانسه تقریباً از یک سال پیش امکان تحصیل رایگان در این کشور را برای علاقه‌مندان فراگیری علم و دانش تا مین کرده است. چنانچه شما هم جزو آن گروه از دانشجویان مشتاق به تحصیل در این کشور هستید، دارا بودن مدرک زبان b2 فرانسه برایتان کافی است. تنها نکته‌ای که پیرامون داشتن مدرک زبان به آن احتیاج دارید داشتن شرایط سنی است، به خاطر آنکه بتوانید در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های فرانسه به‌صورت رایگان تحصیل کنید لازم است حداکثر 24 سال سن داشته باشید. اما برای مقاطع بالاتر سن نیز به‌تبع آن بالاتر می‌رود. کشور اوکراین در همسایگی روسیه قرار دارد ولی از آن دسته کشورهای اتحادیه اروپا قلمداد می‌شود که اتفاقاً مکان بسیار خوبی نیز برای تحصیل به‌حساب می‌آید. یکی از فواید تحصیل در اوکراین نبود محدودیت سنی است که برای اغلب افراد بااهمیت می‌باشد. ازلحاظ کلی کشور اوکراین از آن دسته کشورهای می‌باشد که دانشجویان می‌توانند برای مهاجرت انتخاب کنند، افزون بر آن، شرایط قبولی برای ورود به دانشگاه‌های اوکراین نیز بسیار آسان است.

مهاجرت به اروپا از طریق کار

مهاجرت کاری به اروپا از دو راه ممکن است؛ نخست کسب دعوت‌نامه شغلی از سوی کارفرمایانی که در کشورهای اروپایی وجود دارند و روش دوم که فقط در دو کشور اتریش و آلمان امکان‌پذیر می‌باشد، مهیا ساختن شرایط یافتن کار در اروپا می‌باشد. ویزای کاری این دو کشور بانام ویزاهای جاب سیکر معرفی می‌گردد و متقاضیان این قابلیت رو دارند که به مدت 6 ماه در خاک این دو کشور به جستجوی کار بپردازند؛ چنانچه در این مدت‌زمان بتوانید کار پیدا کنید اقامت این کشور راه کسب می‌کنید. از نمونه الزاماتی که جهت ویزای جاب سیکر در کشور آلمان لازم است حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط، مدرک تحصیلی لیسانس (به بالا) و مدرک آلمانی B1 می‌باشد. گرچه اهدای این ویزا در اتریش به سبب امتیازهایی که عبارت‌اند از: شرایط سنی، سابقه کاری، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و سطح زبان می‌شود، صورت می‌گیرد.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

ازدواج کردن موضوع ساده‌ای نمی‌باشد که بتوانید به آسانی در خصوص آن بحث کرده و تصمیم بگیرید گرچه بسیاری هستند که از این راه اقدام به مهاجرت می‌کند. ولی دراین‌بین کسانی نیز هستند که با ازدواج‌های غیرواقعی و قراردادی به دنبال دریافت اقامت کشور مدنظرشان می‌باشند. در مطلوب‌ترین وضعیت شاید شانس 20 درصدی داشته باشید و ما موران سفارت متوجه این صوری بودن ازدواجتان نشوند اما چنانچه این ماجرا مشخص شود لازم است خودتان را برای دیپورت شدن آماده کرده باشید. در شرایط عادی که افراد قصد دارند از راه ازدواج مهاجرت کنند باید چند شرط و قانون را رعایت نمایند؛ اولین شرط که موردتوجه می‌باشد داشتن تمکن مالی کافی همسرتان در خاک آن کشور جهت حمایت از شما می‌باشد. بعضی از کشورها مانند ایران و چندین کشور دیگر در قانون تابعیت از راه ازدواج بین زن و مرد تفاوت قابل‌توجه‌ای را قائل می‌شوند؛ یعنی چنانچه مردی با زن ایرانی ازدواج کند تابعیت ایرانی را به‌دست نمی‌آورد اما درمقابل این اگر زنی با مرد ایرانی ازدواج کند این موضوع کاملاً متفاوت است.

در اقامت از راه ازدواج در کشورهای اروپایی اجازه اقامت، سفر به سایر کشورهای اروپا، کار و… به آن شهروند داده می‌شود. همان‌گونه که قبل از این هم توضیح دادیم، کسب این نوع اقامت یکی از راحت‌ترین روش‌های دریافت ویزا به‌حساب می‌رود. جهت گرفتن ویزا به وسیله‌ی این روش لازم است 4 شرط اولیه را داشته باشید که به ترتیب شامل: رسیدن به سن قانونی، امکان تمکن مالی برای حمایت از فرد تازه‌وارد، ارائه مدارک شناسایی که نشان‌دهنده ثبت رسمی عقد است و مدارک هویتی هر دو نفر.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری روش دیگری است که برای اقامت در کشورهای اروپایی وجود دارد بااین‌وجود بعضی از راهه‌ای سرمایه‌گذاری در برخی کشورها شمارا به‌سوی دریافت اقامت دائم می‌فرستد درحالی‌که در اغلب این کشورها هم نمی‌توان از این طریق اقامت دائم دریافت کرد. برای نمونه خرید ملک در کشورهایی مانند قبرس جنوبی، پرتغال، یونان و اسپانیا امکان دستیابی به دریافت اقامت را فراهم می‌سازد. ولی در کشورها دیگر کار به این راحتی نیست. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید با سرمایه‌گذاری اقدام به مهاجرت نمایید، ثبت شرکت است. چنانچه در زمینه‌ای بخصوصی فعالیت دارید و توانایی فعالیت بین‌المللی را هم دارید می‌توانید به‌وسیله‌ی ثبت بین‌المللی شرکت خود جهت دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در سایر کشورها اقدام کنید. کشورهایی که مناسب‌ترین و آسان‌ترین نقاط برای سرمایه‌گذاری می‌باشند شامل کشورهای کانادا، اتریش، پرتغال، استرالیا و انگلستان می‌شود.

مهاجرت به اروپا از طریق تولد

تولد نوزاد در خاک بعضی از کشورها راهی است که افراد از سالیان قبل تابه‌حال استفاده کرده‌اند تا اقامت کسب کنند. اغلب اگر نوزادی در خاک کشوری غیر کشور خود مانند کانادا یا آمریکا به متولد شود، هم خود نوزاد و هم والدین او شهروندان آن کشور محسوب می‌شوند. ولی در کشورهای اروپایی اغلب تابعیت توسط خود پذیرفته است؛ جهت داشتن تابعیت به‌وسیله فرزند در کشورهای اروپایی چند روش وجود دارد که در تمامی آن‌ها خود نوزاد شهروندی آن کشور را کسب می‌کند اما والدینش به‌طور مشروط می‌توانند تابعیت را دریافت کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت که در کشورهای اروپایی کودک شانس بالاتری برای دریافت تابعیت دارد تا والدین او.

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

پناهندگی موضوع خیلی مهمی می‌باشد که کشورهای اروپایی این امروزه بسیار گرفتار آن هستند. چون به علل گوناگونی مانند پناهندگی مذهبی، پناهندگی سیاسی، پناهندگی جنگی و… افراد بسیاری از کشور خود فرار کرده و تقاضای پناهندگی را به کشورهای موردنظر می‌دهند. بالاترین آمار پذیرش پناهندگی امروزه مربوط به کشورهایی مانند آلمان، یونان، ترکیه و قسمت شمالی عراق می‌شود. در ارتباط با پناهندگی‌های سیاسی نیز در حوزه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توان گفت که کشورهای سوئد و آلمان تعداد قابل توجه ای از این پناهندگان را پذیرش می‌کنند؛ گرچه پناهنده‌های مذهبی بیشتر به سمت کشورهایی مانند سوئد، آلمان و فرانسه می‌روند. ولی کشورهای کانادا و آمریکا نیز به‌طورکلی پناهندگان گوناگونی را پذیرش می‌کنند.

البته بهترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت (برای ایرانی‌ها) شامل موارد زیر می‌شوند:

مهاجرت به سوئد

سوئد کشوری صنعتی است که جزو مرکزهای دموکراسی دنیا به‌حساب می‌رود، سوئد با مد نظر داشتن مساحت کم آن، یکی از بااهمیت‌ترین کشورهای سرمایه‌گذار در اقصی نقاط جهان به شمار می‌آید. مهاجرت به کشور سوئد به علت آن‌که جمعیتش به‌سرعت در حال پیر شدن است آسان‌تر از سایر کشورهای اطرافش می‌باشد و احتیاج فوری و بسیاری به پذیرش مهاجر دارد. از نمونه روش‌های کسب اقامت در این کشور پناه‌جو بودن سیاسی و عقیدتی (مورد تهدید جانی قرارگرفته‌اند)، داشتن تخصص در حرفه‌های متفاوت و لازمه‌ی سوئد، رزرو دوره‌های زبان سوئدی به مدت 6 ماه تا 1 سال، تحصیلات آکادمیک و… می‌باشد.

مهاجرت به هلند

کشور هلند باآنکه مهاجرپذیر می‌باشد ولی شرایط خاصی را برای خود مشخص کرده است. چنانچه درصدد مهاجرت به کشور هلند هستید لازم به ذکراست که راه‌هایی مانند داشتن تخصص در هر کار و حرفه‌ای، راهه‌ای تحصیل در دانشگاه‌های هلند، داشتن مدارک زبان هلندی، پناهنده سیاسی و عقیدتی بودن جزو گزینه‌های هستند که بیشتر موردتوجه این کشور برای پذیرش مهاجر به شمار می‌آیند.

مهاجرت به سوئیس

سوییس یکی از کوچک‌ترین کشورهای مرکز اروپا است که در میان آلمان و فرانسه قرارگرفته است. این کشور دارای سه زبان رسمی هلندی، فرانسوی و آلمانی است، ولی با همه‌ی این‌ها جز اتحادیه اروپا به‌حساب نمی‌آید. سرمایه‌گذاری مالی، خرید ملک و روش‌های تحصیلی از بااهمیت‌ترین راهه‌ای مهاجرت به کشور سوئیس است. این کشور به‌صورت کلی مهاجرپذیر نیست و به همین علت زیاد هم موردتوجه افراد نمی‌باشد.

مهاجرت به انگلستان

انگلستان بااینکه جزو 5 اقتصاد برتر دنیا به‌حساب می‌آید، یکی از گران‌ترین کشورها نیز جهت سکونت است. راه‌های مهاجرت به انگلستان بسیار دشوار و سخت است و هرکسی نمی‌تواند به‌راحتی از سد وزارت خارجه و همین‌طور سفارت انگلستان عبور کند. در انگلستان پروسه‌ای همانند اکسپرس اینترای کانادا به‌تازگی تاسیس شده است و بر اساس آن افرادی که خواستار مهاجرت به انگلستان هستند نمره دهی می‌شوند. در این سیستم داشتن مدرک آکادمیک، داشتن مدرک زبان، وضعیت تاهل و تجرد، سن، مدارک حرفه‌ای و تجربیات شغلی و… موردنظر است.

مهاجرت به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش هم مدنظر افراد بسیاری قرار دارد که راهی نسب تا راحت است؛ در این کشور می‌توانید تحصیل در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی را گزینش کنید ولی امتیازی که دانشگاه‌های خصوصی این کشور دارند، امکان سپری کردن دوره زبان قبل از ورود به دانشگاه می‌باشد؛ بعد از سپری کردن این دوره سطح شما مشخص می‌شود و وارد مراکز آموزشی شوید. جهت ورود به دانشگاه‌های دولتی این کشور لازم است مدرک C1 یا B2 آلمانی را داشته باشید. گرچه چنانچه در حرفه خاصی مهارت داشته باشید می‌توانید از راه دعوت‌نامه کارفرما به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشید.

مهاجرت به فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای شبه‌جزیره اسکاندیناوی است که جمعیتی بیشتر از 5 میلیون نفر دارد. این کشور همه‌ساله در رنکینگ شادترین مردمان دنیابین 5 کشور اول جای دارد چون از همه‌ی جهات دارای سطح کیفی عالی است. حقوق شهروندی دارای بالاترین کیفیت و کمیت در میان کشورهای دنیا است. از نمونه راه‌های مهاجرت به فنلاند می‌توان به سرمایه‌گذاری، تحصیل در مقاطع گوناگون، توریسم درمانی، شغلی، پناهندگی‌های سیاسی، جنگی و عقیدتی و… اشاره کرد. به علت آن‌که جامعه این کشور پیر است شما می‌توانید از هر راهی به اقامت فنلاند دست پیدا کنید.

مهاجرت به نروژ

نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است و جزو کشورهای با آب‌وهوای معتدل و رو به سرد به شمار می‌آید. مهاجرت به کشور نروژ نیز شرایطی همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد و فنلاند دارد. به معنی اینکه می‌توانید از راه تحصیلی، ازدواج، یادگیری زبان، داشتن تخصص و پناهنده بودن اقامت این کشور را کسب کنید.

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای بخش جنوبی اروپا است که جزو کشورهای عضو شنگن نیز به شمار می‌آید. چنانچه به آب‌وهوای معتدل علاقه‌مند هستید این کشور می‌تواند یکی از عالی‌ترین انتخاب‌های شما برای مهاجرت تلقی شود. جهت مهاجرت به ایتالیا مسیر و راه‌های مختلفی وجود دارد ولی در بین آن‌ها راحت‌ترین راه مهاجرت به ایتالیا به‌وسیله‌ی ازدواج است. در این راه نیاز نیست کار زیادی انجام دهید، فقط بهتر است از ازدواج صوری استفاده نکنید تا شک ماموران گمرک و سفارتی جلب نشود. البته از یادنبرید که همسرتان لازم است تمکن مالی موردنیاز را برای بردن شما به ایتالیا داشته باشد.

راه‌های تحصیلی، مالی و سرمایه‌گذاری، تقاضای پناهندگی‌های بسیاری ازجمله سیاسی، جنگی، کاری و… نیز از نمونه مهم‌ترین راه‌هایی هستند که از راه آن‌ها می‌توانید به خاک ایتالیا وارد شوید.

مهاجرت به یونان

یونان یکی از کشورهای جنوب اروپا به شمار می‌آید که با کشور ایتالیا نیز مرز آبی و با ترکیه هم‌مرز آبی و خاکی است. در سالیان اخیر به علت مشکلات بسیار و همین‌طور سقوط اقتصادی بزرگی که برایشان به‌وجود امد تنها روش مهاجرت به این کشور به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاری است. یونان به علت نداشتن پشتوانه مالی و همین‌طور تقاضای اروپا برای مسدود کردن مرزهایش به خاطر پیشگیری از خروج مهاجران غیرقانونی به‌سوی اتحادیه اروپا سیاست‌هایی را مدنظرگرفته است که با عملی کردن آن‌ها این کشور تبدیل به برزخی برای مهاجران غیرقانونی شده است.

اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری در اروپا

از انگیزه‌های اصلی ارائه خدمات در خصوص اخذ پاسپورت دوم یا اخذ پاسپورت دوم به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاری در اروپا ایجاد رفاه برای متقاضیان مهاجرت می‌باشد. این یک قدم به‌سوی حق اقامت و یا حق زندگی در یک کشور ایده آل می‌باشد. شایان‌ذکر است که با عبور از این مرحله و پس از یک دوره اقامت این ویزا تحت عنوان ویزای اقامت و یا ویزای سرمایه‌گذاری طلایی در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه مطلب از کشورهای اروپایی که می‌توان در آن‌ها برای اخذ تابعیت دوم و پاسپورت طلایی اقدام کرد فهرستی تهیه کرده ایم. این نکته را در نظر داشته باشید که کشورهای موجود در لیست پایین تنها کشورهای هستند که چنین امکاناتی را به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاری در اختیار افراد قرار می‌دهند همچنین در این روش اقامت به‌صورت دائم و احتیاج به پرداخت مالیات‌های بسیار زیاد نخواهد بود.

شرایط مهاجرت و اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری در اروپا

مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت در اروپا می‌باشد، سایر مسیرهای مهاجرت به‌وسیله‌ی تخصص و اخذ اقامت از راه خرید ملک و اخذ ویزای کار می‌باشد. سرمایه‌گذاری در اروپا شامل شرایط ویژه‌ای می‌باشد و افراد چنانچه واجد شرایط باشند می‌توانند از تسهیلات اخذ پاسپورت دوم از راه سرمایه‌گذاری در اروپا برخوردار شوند. افراد می‌توانند بعد از اخذ ویزای سرمایه‌گذاری نسبت به اخذ تابعیت اروپا از راه سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

افرادی که از وضعیت مالی خوبی بهره‌مند هستند سرمایه‌گذاری در اروپا انتخابی بسیار عالی برایشان می‌باشد. هرساله عده‌ی بسیاری به خاطر تجارت و مهاجرت به اروپا این روش را انتخاب می‌کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت و تابعیت اروپا می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. گرچه راه‌های دیگر مهاجرت به اروپا نیز از راه تحصیل یا کار موجود می‌باشد. در این پست تلاش کردیم تا برای شما متقاضیان عزیز توضیحاتی در خصوص دریافت پاسپورت و تابعیت دوم شرح دهیم.

در مرحله اول برای آغاز تجارت و کسب‌وکار لازم است از مواردی مانند قیمت ملک و مخارج زندگی، هزینه های اخذ پاسپورت اروپا از راه سرمایه‌گذاری در اروپا آگاهی یابید. و همین‌طور از بدی‌ها و مشکلات و فواید سرمایه‌گذاری در اروپا کاملاً آگاه شوید.

پاسپورت کشور قبرس

اخذ پاسپورت از طریق سرمایه گذاری و اقامت در اروپا

در این بخش به توضیح مختصری از شرایط سرمایه گذاری و اخذ اقامت در بعضی از کشورهای محبوب خواهیم پرداخت؛

سرمایه گذاری در کشور پرتغال و اخذ اقامت

کشور پرتغال یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها در اروپا می‌باشد. حداقل سرمایه‌گذاری موردنیاز در اروپا در قسمت املاک و مستغلات حدود 500000 یورو می‌باشد، افزون بر این افراد موظف به پرداخت سایر هزینه‌های مرتبط و پرداخت مالیات برای اخذ اقامت نیز می‌باشند. به سبب اخذ این اقامت می‌توانید در کلیه‌ی کشورهای منطقه شینگن بدون محدودیت سفر کنید. بعد از شش سال متقاضیان و وابستگانشان می‌توانند جهت اخذ شهروندی از طریق پاسپورت دوم تقاضا دهند. زیرا در این روش به شما و خانواده شما مجوز سفر، کار وزندگی و یا تحصیل در تمام اروپا داده می‌شود.

اخذ پاسپورت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

هزینه‌های مهاجرت به وسیله‌ی این روش در کشور اسپانیا همانند کشور پرتغال می‌باشد. البته در کشور اسپانیا افراد جهت دریافت تابعیت و اخذ پاسپورت دوم لازم است به مدت 10 سال به‌صورت دائم در این کشور اقامت داشته باشند. به همین علت در کشور پرتغال که اکنون به اعطای ویزای (2000) طلایی در طول یک سال اقدام می‌کند توصیه می‌شود.

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

کشور یونان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپا می‌باشد، ولی متقاضیان لازم است هزینه‌های اضافی و وضعیت اقتصادی اروپا نیز در نظر داشته باشند. شما می‌توانید اقامت خود را از راه سرمایه‌گذاری 250000 یورویی در بخش املاک و مستغلات دریافت کنید. به یاد داشته باشید که هزینه مالیات و مخارج ملک در یونان زیاد است، به همان میزان که قیمت ملک 27٪ نسبت به سایر کشورها بالاتر خواهد بود.

گذرنامه مجارستان از طریق سرمایه گذاری

کشور مجارستان به‌عنوان کشوری بسیار پرطرفدار و مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود. سرمایه‌گذاری 300000 یورویی در اوراق قرضه دولتی که پس از 5 سال برمی‌گردد. از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مخارج این طرح برای کل خانواده حدود 60000 خواهد بود. توجه داشته باشید که این روش منجر به اخذ اقامت دائم مجارستان می‌شود. شهروندی و پاسپورت دوم در مجارستان را می‌توان بعد از 8 سال و با شرکت در یک آزمون زبان کسب کرد. مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناحیه شنگن به شمار می‌آید. یاد داشته باشید که این مسئله به معنی سفر رایگان به ایالات‌متحده آمریکا و کانادا خواهد بود. به یاد داشته باشید که بعد اخذ اقامت شما می‌توانید بدون محدودیت به تمام اتحادیه اروپا و شنگن بدون ویزا سفر کنید. یاد داشته باشید که این مسئله بعداز سپری شدن 8 سال به‌دست خواهد آمد. طرح اقامت در مجارستان یک طرح اقامت ساده و آسان می‌باشد و در اکثر موارد برای سفر به سایر کشورهای احتیاجی به ویزا نخواهید داشت.

سرمایه گذاری در بلغارستان و اخذ پاسپورت

بلغارستان یکی دیگر از کشورهای مقرون‌به‌صرفه برای دریافت شهروندی اتحادیه اروپا می‌باشد. شما می‌توانید طی مدت 21 ماه جهت اخذ پاسپورت دوم در مجارستان و اخذ مجوز زندگی، کار، مسافرت و تحصیل در هر منطقه‌ی اروپا خود و خانوادیتان اقدام نمایید. این مسئله می‌تواند شمارا در سرمایه‌گذاری با مبلغ 1024000 یورو در اوراق قرضه دولتی که بعد از 5 سال برگشت داده می‌شود یاری نماید. اما یک امتیاز بزرگ این است که این اوراق قرضه را می‌توان برای سرمایه‌گذاری کل 280.000 یورو به‌کار گرفت. البته در این مورد هیچ برگشت سرمایه وجود ندارد ولی هزینه‌ی سرمایه‌گذاری نقدی به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کنند و طرحی پرطرفدار می‌باشد. به یاد داشته باشید که حداقل مبلغ لحاظ شده برای خانواده‌ای 4 نفرِ تقریباً مبلغی در حدود 30000 یورو خواهد بود.

پاسپورت مالتا از طریق سرمایه گذاری

مالت شامل یک طرح اخذ شهروندی بسیار خود می‌باشد که شهروندان بعداز سپری شدن یک سال قادر به اخذ پاسپورت دوم خواهند بود. گرچه برخی از محدودیت‌ها در مالت، درزمینه‌ی روابط و تعهدات وجود دارد. جهت ورود به این جزیره، نگهداری املاک و بررسی اطلاعات شخص و شرکت در مصاحبه الزامی خواهد بود. برای افرادی که علاقه به حفظ چنین ارتباطات شهروندی می‌باشند تقریباً هزینه‌ای حدود 1.2 میلیون € لحاظ شده است. ولی در نظر داشته باشید که 650.000 € از این رقم به دولت خواهد رسید بازگردانده نمی‌شود.

اخذ پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری

قبرس آخرین انتخاب برای افرادی که تمکن مالی بسیار خوبی دارند و در پی اخذ یک پاسپورت دوم می‌باشند خواهد بود. سرمایه‌گذاری 3 میلیون یورو در بخش املاک و مستغلات سبب کسب پاسپورت قبرس خواهد شد. گفتنی است که این پروسه تقریباً 2-3 ماه طول خواهد کشید. در این سرمایه‌گذاری می‌توانید تقریباً 500.000 یوری آن را پس از 3 سال برداشت کنید. نکته مهمی که در قبرس وجود دارد این است که سرمایه‌گذاری به‌صورت عادی 5 میلیون یورو خواهد بود و این قانون تحت نظارت دولت می‌باشد. و بعد از سپری شدن مدتی نیاز به سرمایه‌گذاری 3 میلیون یورویی کاهش خواهد یافت.

سرمایه گذاری در کارائیب برای پاسپورت دوم

امروز چهار طرح در کارائیب جهت ارائه شهروندی، پاسپورت دوم و سفر بدون ویزا به اقصی نقاط جهان وجود دارد. که در ادامه با آن ها خواهیم پرداخت

سرمایه گذاری در سنت کیتس

سنت کیتس از کشورهای قدیمی در موضوع اعطای پاسپورت دوم از راه سرمایه‌گذاری است. متقاضیان سرمایه‌گذاری لازم است 400000 دلار در بخش املاک و مستغلات (به اضافه هزینه های مضاعف) سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری به شما اجازه سفر بدون ویزا به 100 کشور دنیا ازجمله انگلستان و کشورهای عضو منطقه شنگن را اعطا می‌کند. همین‌طور احتمال دارد میزان این مبلغ با توجه به تعداد خانواده کمتر شود. به خاطر داشته باشید که این پروسه دریافت پاسپورت تقریباً نه ماه زمان می‌برد.

سرمایه گذاری در کشور آنتیگوا

آنتیگوا یکی دیگر از کشورهای کارائیب جهت دریافت پاسپورت دوم و مانند سنت کیتس می‌باشد به معنی اینکه لازم است حداقل 400000 دلار سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات که توسط دولت درنظر گرفته شده انجام شود. و همین‌طور هزینه‌های شهروندی که در نظر گرفته خواهد شد. در این پروسه ویزای سفر رایگان به بیشتر از 100 کشور وهم چنین انگلستان، منطقه شنگن و کانادا که از فواید آن می‌باشد کسب خواهید کرد. این پروسه، به صورت کلی 4 ماه طول خواهد کشید.

پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

دومینیکا به‌تازگی طرح‌های اعطای شهروندی خود را فقط از راه خریداری املاک و مستغلات محدود کرده است. شما در حال حاضر می‌توانید تنها با سرمایه‌گذاری 200.000 $ در بخش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌توانید تابعیت و گذرنامه دوم را به‌دست آورید. البته این پروسه به هزینه‌های کمتری برای اخذ ویزای سفر رایگان نسبت به سنت کیتس و یا آنتیگوا (بیش از 70) خواهد داشت.

اخذ پاسپورت گرانادا از طریق سرمایه گذاری

گرانادا یک از کشورهای جدید و پرطرفدار در خصوص اخذ پاسپورت دوم است که هیچ محدودیتی برای اعطای پاسپورت برای کشورها اعمال نخواهد کرد. اما انگیزه‌ی متقاضیان برای مهاجرت به این کشور مشخص نیست. به یاد داشته باشید که در این سرمایه‌گذاری شما تنها لازم است 250.000 $ سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات انجام دهید و درنتیجه سبب اخذ ویزای سفر رایگان به بیش از 70 کشور که شامل انگلستان و منطقه شنگن نیز می‌شود خواهید شد. گرچه پیش‌بینی می‌شود تغییر در میزان سرمایه‌گذاری این طرح صورت گیرد. گرانادا تنها کشور ارائه‌دهنده‌ی شهروندی به پدر و مادر در هر سنی و تا هنگامی که آنها به شما وابسته می‌باشند خواهد بود. این پروسه پس از 4 ماه به نتیجه خواهید رسید.

هزینه‌های دولت و هزینه‌های مرتبط با هر یک از طرح های شهروندی در کارائیب نیز وجود می‌باشد. به خاطر داشته باشید که این مبلغ برای یک خانواده چهارنفره از 130.000 $ تا 210000 $ تغییر خواهد کرد.

سایر کشورهای اروپایی

کشورها پرطرفدار در اروپا جهت دریافت پاسپورت دوم عبارت‌اند از: انگلستان، فرانسه، آلمان، بلژیک، سوئیس، ایتالیا، اتریش، دانمارک، ایرلند و هلند. گرچه کشورهای اروپای نیز پاسپورت دوم را از راه سرمایه‌گذاری به افراد ارائه خواهند کرد. موضوع که نیاز است موردتوجه قرار گیرد این است که با اخذ تابعیت و پاسپورت از هر کشور اتحادیه اروپا به مشمولان اجازه کار وزندگی در هر نقطه از اتحادیه اروپا داده خواهد شد.

راهنمای اخذ پاسپورت اروپا از طریق سرمایه گذاری

اخذ پاسپورت اروپا از راه سرمایه‌گذاری یا کار آزاد در اروپا می‌تواند به روش‌های بسیاری انجام شود و از راه‌های حقوقی بسیاری انجام پذیرد. یک خارجی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مطرح‌ترین راه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید:

  • فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  • ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  • ثبت شرکت های تضامنی خصوصی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی
  • ثبت شعبه شرکت
  • ثبت شعبه مستقل
  • ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  • دفتر نمایندگی

شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی از راه تخصص نیز وجود دارد. اما در هر کشوری متنوع می‌باشد. تعداد سهامداران جهت ثبت شرکت در اروپا بسیار بااهمیت است. در بعضی از کشورها محدودیتی برای تعداد شرکا در ایجاد شرکت وجود دارد.

جهت آغاز تجارت و کسب کار لازم است مراحل سرمایه‌گذاری به‌صورت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا طرح تجاری برای سرمایه‌گذاری در اروپا لازم است موارد زیر موردتوجه قرارداد:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • مشخص کردن تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همینطور شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و مخارج
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در اروپا
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • مخارج و مبلغ سرمایه گذاری
  • مخارج نگهداری هرسال شرکت

با درنظر داشتن اینکه سرمایه‌گذاری در هر کشوری پیوسته دارای ریسک است، خوب است متقاضیان ورود به اروپا ابتدا روش‌های کم ریسک‌تری را مانند تحصیل را مدنظر داشته باشند و بعداز حضور در اروپا و با توجه به علاقه همیشگی دولت‌ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر, خود به سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به روش های ذکر شده در مطلب فوق با مشاوران موسسه ما در ارتباط باشید.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک | ویزای طلایی یونان

  • امکان دریافت ویزای دائم شنگن از طریق خرید ملک در یونان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است وجود دارد.
  • کم‌ترین رقم سرمایه گذاری برای یک خانواده، مبلغ ۲۵۰ هزار یورو است و شامل همسر، فرزندان پایین ۲۱ سال، والدین متقاضی اصلی و والدین همسر هم میشود.
  • هیچ لزومی به حضور فیزیکی در یونان نیست.
  • دارندگان این ویزا میتوانند در حوزه کشورهای شنگن سفر کنند.
  • در صورت تمایل، دارندگان این ویزا میتوانند در یونان بیزینسی راه اندازی کنند و بعد از ۷ سال اقامت در این کشور، پاسپورت اخذ کنند.

اقامت دائم قبرس

ویزای طلایی کشور یونان

ویزای طلایی نوعی از ویزای سرمایه گذاری است که معمولا به واسطه خرید ملک در کشور مورد‌نظر اعطا میشود. در حال حاضر،‌ ویزای طلایی کشور یونان کم‌هزینه‌ترین برنامه ویزای طلایی کشورهای اروپایی است و به خاطر شرایط راحت، جزو محبوب‌‎ترین برنامه های اقامتی در دنیا محسوب میشود.

کشور یونان را میتوان در چند خط زیر تعریف کرد:

  • یونان نزدیکترین کشور اروپایی به ایران و جزو نخستین عضوهای اتحادیه اروپا است.
  • صنعت اصلی این کشور گردشگری است و تنها در سال ۲۰۱۹، از ۳۸ میلیون توریست پذیرایی کرد که معادل سه برابر جمعیت این کشور است.
  • نرخ ارتکاب جرم در این کشور نسبت به اروپا بسیار پایین است.
  • در رتبه بنده اخیر سازمان ملل، رتبه ۲۸ دنیا را از جهت طول عمر، رشد اقتصادی و آموزشی و استاندارد زندگی کسب کرده است.

مزایای ویزای طلایی یونان

شرایط ویزای طلایی یونان مناسب بسیاری از ایرانیانی است که قصد مهاجرت دائمی از ایران را ندارند و صرفا احتیاج به یک ویزای دائم دارند. مزایای ویزای طلایی این کشور به شرح زیر هستند:

  • احتیاجی به صفهای طولانی ارزیابی ویزا نیست و طی سه ماه از خرید ملک در یونان، ویزای این کشور دریافت میشود.
  • هیچ شرطی درباره اقامت یا حضور در این کشور جهت نگه داشتن ویزا وجود ندارد.
  • این ویزا شامل همسر، فرزندان کمتر از ۲۱ سال و والدین متقاضی اصلی و همینطور والدین همسر هم میشود.
  • دارندگان این ویزا به راحتی میتوانند در حوزه شنگن سفر کنند.
  • استفاده از بیمه درمانی و سیستم آموزشی این کشور رایگان است.
  • امکان اخذ سود به واسطه بازار افزایشی قیمت ملک در یونان
  • امکان تاسیس بیزینس در یونان و فعالیت در اروپا

مالیات در یونان

نرخ مالیات در یونان به نسبت مالیات دریافتی در سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. کشور یونان مالیاتی بابت درآمدهای حاصله در خارج از یونان دریافت نمیکند و چیزی هم به اسم مالیات بر دارایی در این کشور وجود ندارد.

دارندگان ویزای طلایی در یونان صرفا موظفند که مالیات بر درآمدهایی را پرداخت کنند که در یونان بدست آمده اند.

مالیات سالانه اخذ اجاره در یونان، معادل پنج یورو به ازای هر متر خانه است.

هزینه ها

هزینه های دریافت ویزای طلایی یونان شامل موارد زیر هستند:

خرید خانه

هزینه اصلی این فرایند، هزینه خرید خانه است. مالکیت ملک در یونان، قطعی و دائمی میباشد و امکان اجاره دادن ملک بعد از خرید وجود دارد. دست‌کم ارزش ملک جهت ویزای طلایی یونان باید ۲۵۰ هزار یورو باشد.

مبلغ سالانه اجاره دریافتی در یونان حدود چهار درصد ارزش ملک است. به طور مثال، مبلغ تقریبی اجاره دریافتی جهت یک ملک ۲۵۰ هزار یورویی در یونان حدود ۱۰ هزار یورو در سال میباشد.

مالیات و سایر هزینه ها

مالیات و هزینه های دولتی این فرایند به سه قسمت زیر تقسیم میشوند:

  • مالیات انتقال ملک که معادل ۳.۰۹ درصد ارزش ملک است.
  • هزینه تقاضای ویزا که معادل ۲۰۰۰ یورو جهت متقاضی اصلی و ۸۰۰ یورو برای هر نفر متقاضی همراه است.
  • سایر هزینه ها که شامل دریافت شماره مالیاتی، حساب بانکی، هزینه های حقوقی و محضر، هزینه تمبر و بیمه میباشند. هزینه تقریبی این موارد حدود ۷ درصد ارزش ملک است.

با احتساب تمامی هزینه ها،‌هزینه تقریبی اضافه شده به مبلغ خرید ملک، حدود ۱۲ درصد ارزش ملک است.

فرایند اخذ ویزا و پرداخت هزینه ها

نخستین مرحله اخذ این ویزا، سفر به کشور یونان است. پس از ورود به یونان، تیم ما توری برای شما تدارک میبینند و شما میتوانید بر اساس بودجه مورد نظر، از املاک گوناگون واجد شرایط برای این ویزا بازدید کنید.

چنانچه تصمیم قطعی جهت انتخاب ملک مورد نظر گرفته شد، قراداد خرید خانه امضاء میشود و مبالغ زیر پرداخت میشوند:

  • ۵۰۰۰ یورو در فاصله پنج روز از عقد قرارداد
  • ۱۰ درصد قیمت خانه به عنوان پیش پرداخت به فاصله ۱۰ روز از عقد قرارداد

بعد از انجام موارد بالا، تقاضای ویزا برای اداره مهاجرت یونان ارسال میشود. این فرایند حدود ۲ تا ۳ زمان میبرد و متقاضی این امکان را دارد تا در این مدت از یونان خارج شود و جهت نهایی کردن انتقال ملک ، انجام انگشت نگاری و اخذ ویزا به یونان باز گردد. پس از بازگشت به یونان، مبالغ زیر از متقاضی دریافت میشوند:

  • ۹۰ درصد باقیمانده قیمت خانه بر اساس قرارداد اولیه
  • سایر هزینه های توضیح داده شده در قسمت هزینه ها

پس از تکمیل فرایند بالا، ویزا صادر میشود. این ویزا تا زمانی که متقاضی، مالکیت ملک را در اختیار داشته باشد اعتبار خواهد داشت.

املاک در یونان

هزینه مالکیت خانه در یونان، کمترین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی است.

در مجموع، با ۲۵۰ هزار یورو میتوانید یک آپارتمان دو یا سه خوابه در یک محله نسبتا ایده‌آل آتن (پایتخت یونان)‌ خریداری کنید.

فرایند انتقال سند در یونان، رسمی و کاملا قطعی است و مانند ایران، در دفترخانه های رسمی و دولتی انجام میشود. علاوه بر این، با ارتقای اوضاع اقتصادی یونان، املاک در این کشور از سال ۲۰۱۶ نرخ ثابت صعودی داشته اند.