Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپاساده ترین راه اخذ اقامت اروپا 2021

ساده ترین راه اخذ اقامت اروپا 2021

-

ساده ترین راه اخذ اقامت اروپا 2021

اقامت خود حمایتی یا اقامت از راه ارائه تمکن مالی در اروپا مرسوم‌ ترین شیوه اقامتی است که ایرانیان ازآن‌جهت مهاجرت به اروپا بهره می‌برند. بعدازآن ثبت شرکت در اروپا و سرمایه‌گذاری نیز راه رایجی جهت دریافت اقامت اروپاست. در انتها ویزاهای طلایی اروپا برای سرمایه‌داران مطلوب‌ترین گزینه است.

متأسفانه با در نظر داشتن مشکلاتی مانند لیست سیاه FATF و تحریم‌های آمریکا و خوداری بانک‌های دنیا جهت افتتاح حساب برای ایرانیان، در حال حاضر دیگر دایره انتخاب ایرانیان جهت دریافت اقامت کشورهای دیگر خیلی محدودشده است بنابراین با درنظر داشتن آخرین قوانین، اقامت‌هایی که برای ایرانیان در اروپا قابل‌دستیابی است را مطرح می‌کنم. با آیلیسترز همراه باشید.

مزایای اخذ اقامت کشورهای حوزه شنگن

نخست یادآور می‌شویم چنانچه اقامت کشورهای عضو شنگن را داشته باشید، افزون بر بالا رفتن اعتبار پاسپورت شما جهت دریافت ویزای انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا، شما امکان سفر به کلیه‌ی 28 کشور عضو شنگن را بدون احتیاج به ویزا خواهید داشت. چنانچه شهروندی یا تابعیت یکی از کشورهای عضو شنگن را داشته باشید قادرید در هریک از کشورهای عضو شنگن بدون بودن در قید و بند کار، تحصیل و زندگی کنید. به‌طور نمونه با شهروندی یونان قادرید در آلمان زندگی و کار کنید. البته لازم به ذکر است انگلستان و ترکیه عضو شنگن نیستند.

اقامت خود حمایتی یونان یا اقامت تمکن مالی

این اقامت که FIP نام دارد و مختصر شده‌ی Financial Independent Person می‌باشد و مناسب کسانی است که بتوانند اثبات کنند ماهیانه بالای 2000 یورو درامد ثابت و پایدار از منابعی مثل سود بانکی یا سود سهام یا حقوق بازنشستگی یا اجاره ملک و یا مجموع آنها دارند. در این‌گونه اقامت لازم است اثبات کنید بدون اینکه احتیاج به کار کردن داشته باشید درآمد لازمه جهت زندگی دارید. برای هر یک نفر 2000 یورو، برای همسرش 400 یورو و برای هر فرزند باید ماهیانه 300 یورو درامد یا بیشتر داشته باشید.

این اقامت دو ساله است و شرط حضور ندارد. پس از دو سال برای سه سال تمدید می‌شود، یعنی در کل 5 سال اقامت. پس از آن قادرید جهت اقامت همیشگی یونان تقاضا نماید. اقامت همیشگی یونان 5 ساله است و بعد از سپری شدن این 5 سال قادرید تقاضای شهروندی و پاسپورت یونان دهید.

میزان تمکن مالی که به دولت یونان نشان می‌دهید نیز لازم است برای افراد مجرد 30000 یورو و افراد متأهل 40000 یورو باشد. به‌طور مثال یک زن و شوهر جهت دریافت این اقامت لازم است نشان دهند که 40000 یورو پول در بانک دارند و ماهیانه 2400 یورو از جمع سود بانکی و سهام و حقوق بازنشستگی و اجاره ملک درآمد دارند.

بهتر است این درآمد در یک سال گذشته موجود باشد تا ثبات آن برای سفارت آشکار شود گرچه این مورد اجباری نیست و تنها یک پیشنهاد است.

اخذ اقامت دائم یونان با ویزای طلایی و خرید ملک

چنانچه فردی قادر باشد بالای 250 هزار یورو در زمینهٔ ملک در یونان سرمایه‌گذاری کند، یعنی یک یا چند ملک به مجموع ارزش حداقل 250 هزار دلار در یونان بخرد، اقامت همیشگی یونان را کسب خواهد کرد و پس از پنج سال امکان تقاضای شهروندی یونان را خواهد داشت. حدود %12 تا 15% از ارزش ملک نیز مخارج حکومتی و مالیاتی شما جهت انجام این معاملات خواهد بود.

اخذ اقامت پرتغال با سرمایه گذاری در صنعت گردشگری

در پرتغال در خصوص ساخت هتل می‌توانید با سرمایه‌گذاری 350 هزار یورویی در شهرهای بزرگ و یا 280 هزار یورویی در شهرهای کوچک، اقامت همیشگی کسب کنید. پرتغال حضور اجباری خیلی کمرنگی دارد. درکل مدت‌زمان 5 سال حدود یک ماه اقامت اجباری است. بعد از سپری 5 سال، این امکان وجود دارد تا تقاضای شهروندی کنید. این شرایط ایده ال است. شما 5 سال سرمایه‌گذاری با سود 3% می‌کنید، بعد از 5 سال هم پولتان را دریافت می‌کنید هم شهروندی اروپا را به‌دست می‌آورید. در این مدت نیز مجبور به حضور در خاک پرتغال نخواهید داشت.

اقامت دائم اسپانیا با ویزای طلایی خرید ملک

ویزای طلایی برای کشور اسپانیا نیز وجود دارد، شرط آن خریداری املاک به مبلغ حداقل 500 هزار یورو می‌باشد گرچه خبر بد این است که بانک‌های اسپانیایی برای ایرانیان حساب بانکی باز نمی‌کنند و حدوداً تمامی وکلای سرشناس اسپانیایی دیگر برای ایرانیان خدماتی ارائه نمی‌کنند.

اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی پرتغال

اقامت خود حمایتی پرتغال تنها برای بازنشسته‌ها امکان دستیابی دارد. دارنده ویزای D-7 نباید بالای شش ماه به‌طور پیاپی از خاک پرتغال خارج شود یا نیابد بالای هشت ماه غیر پیوسته از خاک پرتغال دور باشد. گرچه نقطه قوت این اقامت در شرایط درامد است. شما تنها لازم است اثبات کنید برای هر متقاضی اصلی تنها ماهیانه 635 یورو درامد دارید. و تمکن مالی 9000 یورویی جهت دریافت این اقامت کفایت می‌کند. پس از 5 سال قادرید اقامت همیشگی پرتغال را کسب کنید و پس از ده سال قادرید تقاضای شهروندی پرتغال را داشته باشید.

اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی اتریش

اقامت خود حمایتی اتریش شرایط خیلی دشواری دارد، به این صورت که سهمیه سالیانه دارد و همین‌طور نخست لازم است ملک اجاره کنید البته درصورتی‌که اتریش به شما ویزا ندهد پول شما سوخت شده است. ضمناً اتریش جهت اقامت خود حمایتی شرط حضور شش ماهه در سال دارد.

اخذ اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی فرانسه

دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه نیز برای ایرانیان امکان‌پذیر است اما فرانسه نیز شرط حضور دارد و چنانچه فرزندی دارید لازم است در مدارس فرانسه درس بخوانند. گرچه جهت دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه باید سرپرست خانواده ثابت کند 3000 یورو درآمد ماهیانه دارد و به ازای همسرش 1400 یورو و هر فرزند 750 یورو افزایش می‌یابد. تمکن مالی مورداحتیاج مانند یونان است، به معنی اینکه برای افراد مجرد 30000 یورو و برای افراد متأهل 40000 یورو لازم است نشان دهید.

اقامت خود حمایتی ترکیه

در ترکیه نیز مشابه این شرایط وجود دارد. شرط تمکن مالی تنها 5000 دلار است که آن‌هم احتیاج به ارائه مدارک ندارد. شرط حضور ندارد. احتمال دریافت این اقامت 100% است. و حتی احتیاج به ترجمه مدارک نیز ندارید. امکان افتتاح حساب بانکی و اخذ کردیت کارت نیز خواهید داشت.

اقامت ترکیه با ثبت شرکت

چنانچه در ترکیه یک کسب‌وکار تأسیس کنید به‌طور مثال یک شرکت ثبت کنید حتی در صورتی که آن شرکت فعالیتی نداشته باشد و تنها به‌صورت کاغذی ثبت‌شده باشد، به شما اقامت ترکیه را اهدا می‌کنند.

شهروندی ترکیه با ثبت شرکت

چنانچه بعد از ثبت شرکت در ترکیه در طول پنج سال فعالیت اقتصادی در ترکیه داشته باشید به‌طور مثال یک مغازه سوپرمارکت یا عکاسی یا شرکت گردشگری در ترکیه داشته باشید، می‌توانید تقاضای شهروندی ترکیه را به اداره مهاجرت ترکیه ارائه دهید. و طی شش ماه شما پاسپورت ترکیه را کسب خواهید کرد.

اقامت و شهروندی ترکیه با خرید ملک

خرید ملک در ترکیه به هر مبلغی و هر تعدادی برای شما مجوز اقامت به دنبال خواهد داشت. این مجوز اقامت هرساله امکان تمدید خواهد بود. البته چنانچه ارزش ملک یا املاکی که می‌خرید بالای 250 هزار دلار آمریکا باشد، افزون بر اجازه اقامت، به شما شهروندی ترکیه نیز اهدا می‌شود و درمدت کوتاه‌تری از 4 ماه به پاسپورت ترکیه دست پیدا می‌کنید.

شهروندی ترکیه با سپرده بانکی

یکی از قوانین تازه جهت دریافت شهروندی ترکیه، ایجاد حساب بانکی بلندمدت 5 ساله به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا است. شما در مدت 5 سال مبلغ 500 هزار دلار آمریکا را در یک حساب بانکی در ترکیه قرار می‌دهید، سودی کسب نمی‌کنید، و طی چهار ماه به تابعیت ترکیه یا پاسپورت ترکیه خواهید رسید.

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

جهت دریافت این اقامت شانس شما حدوداً صفر است. مبلغ حداقل سرمایه‌گذاری توضیح داده نشده است گرچه لازم است یک کسب و کار تأسیس کنید و این کسب‌وکار سبب اشتغال‌زایی باشد. در آلمان برای این هدف حداقل لازم است 400 هزار یورو سرمایه‌گذاری کنید. از سوی پیش‌ازاین سرمایه‌گذاری در آلمان لازم است یک برنامه بسیار قوی از کسب‌وکار ارائه کنید که دولت آلمان نسبت به برنامه کسب‌وکار شما نتواند نقص یا ایرادی پیدا کند. همین بخش از موضوع سبب می‌شود که شانس دریافت اقامت آلمان نزدیک به صفر شود.

اخذ ویزای سرمایه گذاری انگلستان

میزان سرمایه‌گذاری در انگلستان به مقداری زیاد است که میتوان گفت هیچ شخصی به فکر آن نخواهد افتاد. باید دو میلیون پوند سرمایه‌گذاری کنید تا یک ویزای سرمایه گزاری سه ساله داشته باشید. معادل دو میلیون و چهارصد هزار یورو. با این مبلغ قادرید ده مرتبه شهروندی ترکیه را کسب کنید یا ده مرتبه اقامت دائمی یونان را و یا دو مرتبه اقامت همیشگی آمریکا را نیز کسب کنید. با توجه به این موضوع انگلستان لازم است در این قانون تجدیدنظر کند. گرچه آنچه نمایان است انگلستان علاقه‌ای به جذب سرمایه‌گذار خارجی ندارد.

 

 

مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا از طریق کاری و ادامه تحصیل

مهاجرت به اروپا در سالیان گذشته موردتوجه متقاضیان بسیاری بوده است. در این میان مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی به علت اقتصاد پایدارتر و رفاه بالاتر آنها نسبت به کشورهای دیگر محبوب‌تر است. مهاجرت به سوئد، مهاجرت به دانمارک، مهاجرت به فنلاند و مهاجرت به نروژ مسیرهای سختی را پیش روی متقاضیان می‌گذارند. چون این کشورها برخلاف کشورهای انگلیسی‌زبان راه‌های مهاجرت اسکیل ورکر و مانند این را در بسیاری از موارد دارا نمی‌باشند. در این میان برنامه گرین کارت دانمارک هم در سال ۲۰۱۶ از لیست طرح‌های مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی برداشته شد تا کار اقامت این کشورها سخت‌تر از پیش شود. مهاجرت کاری به سوئد در این میان همچنان تقریباً محبوب بوده گرچه ایراد این طرح آنجاست که متقاضی احتیاج به داشتن جاب آفر رسمی از یک شرکت سوئدی می‌باشد.

چنانچه نیت ورود به کشورهای اسکاندیناوی رادارید، هم‌اکنون تحصیل در این کشورها آسانترین مسیر ورود به آنها می‌باشد. طرح ادامه تحصیل در دوره زبان سوئد که براساس آن شما قادرید دوره تکمیل زبان را در این کشور ادامه دهید در این خصوص شاید عالیترین انتخاب باشد. با طرح دوره زبان در سوئد متقاضی قادراست علاوه بر تقویت مهارت زبان انگلیسی و یادگیری زبان سوئدی در سوئد، جهت ورود به بازار کار این کشور تلاش کند. همراهان متقاضی هم قادرند در سوئد به‌کار و تحصیل در مدارس بپردازند. تحصیل در مدارس سوئد رایگان است.

طرح تحصیل در سوئد که تا سال ۲۰۱۰ رایگان بود، در حال حاضر در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس دارای شهریه می‌باشد. فنلاند هم در حال حاضر مانند سوئد طرح تحصیلی خود را شهریه‌ای کرد. تحصیل در فنلاند از سال ۲۰۱۷ شهریه‌ای شد. هم‌اکنون تنها کشور اسکاندیناوی که تحصیل با شهریه رایگان را پیشنهاد می‌دهد نروژ است. گرچه تحصیل در نروژ هم در سالیان گذشته برای ایرانیان مشکلاتی داشته و همواره جز کشورهایی است که مقداری راه سختی را جهت ادامه تحصیل پیشنهاد می‌دهد.

در این بین، کشور آلمان همچنان برای متقاضیانی که کار در آلمان را در نظر دارند حوزه جذابی به شمار می‌رود. با در نظر گرفتن کمبود نیروی متخصص در کشور آلمان، ویزای جستجوی کار در آلمان که بر اساس آن متقاضی ویزای ۶ ماه جهت جستجوی کار مدنظر در آلمان را کسب می‌کند به لحاظ طرح معقولی می‌باشد. متقاضیان بسیاری با کسب ویزای کاری ۶ ماهه آلمان موفق به پیداکردن کار در شرکت‌های آلمانی شده‌اند. گرچه شایان‌ذکر است که دارا بودن دانش مناسب زبان آلمانی و انگلیسی پیش‌شرط می‌باشد. طرح نسبتاً مانند این در اتریش وجود دارد که برای متقاضیان ویزای کار اتریش امکان استفاده خواهد داشت. این طرح‌ها بیشتر در گروه رشته‌های فنی مهندسی به کارجویان ارائه می‌شوند.

تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان هم تماماً رایگان است. ادامه تحصیل در آلمان با درنظر داشتن کیفیت بسیار بالای دانشگاه‌های آلمان و رایگان بودن آنها خیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد. کشور آلمان پیوسته جزو کشورهای با آمار کمترین نرخ بیکاری بوده و تحصیل در این کشور صنعتی مسیر ورود مطلوبی به بازار کار آلمان خواهد بود. جهت تحصیل در آلمان متقاضی لازم است به یکی از زبان‌های انگلیسی یا آلمانی مسلط داشته باشد. ادامه تحصیل در اتریش تقریباً مشابه تحصیل در آلمان بوده با این اختلاف کوچک که تحصیل در اتریش دارای شهریه کمی به مقدار سالیانه ۱۰۰۰ یورو است. مهاجرت به کشور اتریش هم با درنظر داشتن آمار بیکاری پایین این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت قرارگرفته است. تحصیل در اتریش معمولاً به زبان آلمانی بوده گرچه دانشگاه‌ها دوره‌های به زبان انگلیسی هم ارائه می‌کنند.

بعضی از متقاضیان مهاجرت به اروپا نیز که به کشور سوئیس علاقه ویژه‌ای دارند، برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می‌کنند. باید خاطرنشان شویم که اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس سخت می‌باشد و متقاضیانی که مهاجرت به سوئیس را مدنظر دارند لازم است در این خصوص تحقیقات لازم انجام دهند تا شهریه تقریباً بالای تحصیل در سوئیس سبب به هم ریختن برنامه زندگی‌شان نشود. تحصیل در کشور هلند هم در مقطع دکتری جذابیت بسیاری برای متقاضیان دارد، چون کشور هلند سالیانه موقعیت‌های دکتری را به همراه حقوق به متقاضیان توصیه می‌کند و متقاضیانی که دارای شرایط بورسیه باشند قادرند برای آن اقدام نمایند. در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کشور هلند دارای شهریه تقریباً سالیانه ده هزار یورو است که با توجه به سایر کشورهای اروپا شهریه بالایی است. مهاجرت کاری به هلند نیز سخت است و احتیاج به دارا بودن آفر شغلی از کارفرمای هلندی خواهد بود.

چنانچه مهاجرت به اروپا را مدنظر دارید یا اینکه طرح تحصیل در اروپا را در سردارید و در پی طرحی هستید که مخارج بالای نداشته باشد، قادرید روی کشورهای جنوب اروپا حساب کنید. ادامه تحصیل در ایتالیا، تحصیل در پرتغال، تحصیل در اسپانیا و تحصیل در فرانسه ازلحاظ شهریه مخارج پایین دارد. و حدوداً هرسال بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو می‌باشد. در این کشورها متقاضیان با درآمد پایین قادرند از انواع بورس‌های دولتی هم بهره‌مند شوند تا بخشی از مخارج زندگی آنها پوشش داده شود. به‌طور مثال بورس DSU که در ایتالیا که تا سقف ۵۰۰۰ یورو سالیانه بوده یا بورس مسکن مرتبط به سازمان CAf در فرانسه که تا ۴۰٪ از مخارج اجاره رو پرداخت می‌کند.

کم هزینه ترین کشور های اروپا-اقامت دائم اتحادیه اروپا

مقایسه تحصیل در ایتالیا و آلمان

مهاجرت کاری به ایتالیا، مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت کاری به اسپانیا، مهاجرت کاری به پرتغال هم نسبتاً غیرقابل دست‌یابی بوده چون تمامی این کشورهای اروپایی جهت مهاجرت کاری احتیاج به جاب آفر رسمی دارند که به‌دست آوردن آن اصلاً ساده نیست. گرچه با پیدا کردن شغل مناسب امکان کار کردن در این کشورها وجود دارد اما کاریابی در کشورهای اروپای مرکزی شرایط ایده آلی را هم‌اکنون ندارد.

مهاجرت به اروپا و به کشورهای بلوک شرق اروپا خیلی موردتوجه متقاضیان تحصیل در زیرگروه پزشکی می‌باشد. مهاجرت به مجارستان و مهاجرت به لهستان و مهاجرت به چک و اسلواکی برای تحصیل در دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی در اروپا موردتوجه خانواده‌های است که فرزندان خویش را جهت تحصیل در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت به این کشورها می‌فرستند. تحصیل در این کشورها برعکس دیدگاه بیشتر متقاضیان، کم هزینه نمی‌باشد. به طور مثال ادامه تحصیل در دوره پزشکی در مجارستان، شهریه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار سالیانه دارد که با حساب کردن مخارج زندگی حدود ۲۰ هزار دلار خواهد بود. تحصیل در لهستان، تحصیل در چک هم حدوداً در همین میانگین است. (دوره‌های گروه پزشکی)‌. مهاجرت کاری به کشورهای بلوک شرقی بسیار سخت است چون این کشورها از یک ‌طرف آمار بیکاری بالایی دارند و از سوی دیگر سطح رفاه بالایی را جهت زندگی ارائه نمی‌کنند.

چنانچه به دنبال ادامه تحصیل یا مهاجرت به اروپا هستید میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان موسسه ارتباط برقرار کنید تا بعد از ارزیابی نتیجه را به شما اعلام کنند.

خرید پاسپورت اروپا 2021

خرید پاسپورت ارزان و اخذ تابعیت دوم

در حال حاضر بسیاری از افراد جهت زندگی بهتر علاقه‌ی خیلی زیادی به دریافت تابعیت دوم دارند چون تابعیت دوم مزایای بسیاری را به دنبال دارد. در این بین افراد در پی خرید پاسپورت ارزان هستند. پاسپورت دوم را از راه‌های گوناگونی می‌توان اخذ کرد، و دراین‌بین یکی از راه‌های اخذ پاسپورت دوم خود بعد از سپری کردن چند سال از روش اقامت در کشور دیگری است، و چون این شیوه‌ی اخذ پاسپورت بسیار زمان‌بر است افراد خیلی کمی علاقه دارند از این راه پاسپورت دوم کسب نمایند. افراد بسیاری که علاقه‌مند هستند تا پاسپورت دوم خویش را فقط طی چند ماه کسب کنند تا امکان سفر بدون احتیاج به ویزا به کشورهای اروپایی، حفظ تابعیت اول و کسب‌وکار خود در کشور خویش، امکان تحصیل در کشورهای اروپایی،… و نیز افتتاح حساب بانکی در کشورهای گوناگون را داشته باشند.

در نظر بگیرید که پاسپورتی در دست دارید که قادرید با استفاده از آن به بیشتر از ۱۳۰ کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا سفر نمایید. چنانچه به هر علتی مسافرت به کشورهای حوزه شینگن را در نظر دارید، با خرید پاسپورت ارزان قادرید بدون احتیاج به تقاضای ویزا و یا ایستادن در صف‌های طولانی سفارت‌خانه‌ها یا ارائه مدارک خاصی، بدون احتیاج به ویزا سفر نمایید، هر هر وقت و تایمی که بخواهد.

امروزه فقط تعدادی کشور وجود دارند که امکان دریافت پاسپورت دوم بدون شرط حضور در آن کشورها وجود دارد: پاسپورت دومینیکا، مونته نگرو، قبرس، ترکیه و بلغارستان که دست به ارائه طرح‌های اهدای پاسپورت دوم و شهروندی از راه سرمایه‌گذاری و کمک رایگان به دولت نموده‌اند. با ما همراه باشید تا شما را با خرید پاسپورت ارزان آشنا کنیم.

خرید پاسپورت کم هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن

دریافت پاسپورت دوم میتواند یکی از عالی‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی باشد که تا به امروز انجام داده‌اید و لازم است از این موضوع مطلع باشید تا خرید پاسپورت با هزینه پائین انجام دهید. خرید پاسپورت ارزان و دریافت تابعیت دوم امتیازات بسیاری دارد مانند: مسافرت، تجارت، سرمایه‌گذاری و حتی صرفه‌جویی در مالیات‌ها، سود مادام‌العمر دارد.

و خرید پاسپورت دومینیکا از راه شهروندی قانونی به‌وسیله‌ی طرح سرمایه‌گذاری یکی از سریع‌ترین روش‌ها جهت دریافت یکی از آنها است

هم‌اکنون، در دوران شیوع COVID-19، مناسب ترین فرصت در سالیان اخیر جهت خریداری پاسپورت دوم است، چون با شرایط خاصی قادرید با طرح‌های سرمایه‌گذاری پاسپورت دومینیکا کسب نمایید.. (ما در این پست هزینه های پاسپورت دوم را شرح خواهیم داد.)

با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی بخش‌های زیادی از کشور دومینیکا و بیکار شدن افراد ، دولت دومینیکا با سرعت بالاتری پاسپورت دومینیکا و تابعیت دوم ر ا به افراد سرمایه‌گذار اهدا می‌کند. فروش گذرنامه مسیری سریع و راحت جهت به‌دست آوردن پول موردنیاز آنهاست. لذا فرصت را از دست ندهید و با خرید پاسپورت ارزان تابعیت دومینیکا کسب نمایید.

موضوع بسیار بااهمیتی که لازم است مدنظر داشته باشید این است که جهت دریافت پاسپورت دومینیکا تنها از راه نمایندگی معتبر دولت دومینیکا اقدام نمایید.

پس از مطالعه این پست خواهید دانست که آیا خرید پاسپورت ارزان برای شما مناسب است یا خیر، همینطور شما مطلع می‌شوید کدام طرح برای وضعیت شخصی شما مناسب‌تر است و چگونه میتوانید با راحت‌ترین شیوه پاسپورت دوم را کسب نمایید.

شما هر آنچه که جهت خرید پاسپورت ارزان دوم احتیاج دارید در این پست توضیح داده شده است حتی اگر به دنبال بهترین، ارزان‌ترین شهروندی اروپایی یا پاسپورت دومینیکا باشید.

هروندی با سرمایه گذاری چیست؟

این طرح مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که انجام تجارت در آمریکای لاتین و جنوبی آسیا، کشورهای حوزه کارائیب، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا را در نظر دارند. طرح تابعیت سنت کیتس و نویس (مستعمره پیشین انگلستان) از سال ۱۹۸۴ به وجود آمده است. این طرح در حال حاضر از معتبرترین طرح‌های تابعیت از راه سرمایه‌گذاری می‌باشد. طرح سرمایه‌گذاری سنت کیتس و نویس که تابعیت این کشور را در پی دارد، یکی از قابل‌اطمینان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های فراهم کردن شرایط تعیین‌شده است.

تابعیت با سرمایه‌گذاری عیناً همان چیزی است که افراد زیادی در پی آن هستند. با پرداخت مبلغ معینی پول را جهت گرفتن پاسپورت در یک کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. شهروندی را با سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک مسیر سریع جهت دریافت پاسپورت دوم خود تصور کنید. شما با خرید پاسپورت ارزان دو مین یکا به‌آسانی قادرید شهروند دومین یکا شوید و از کلیه‌ی فواید آن بهره‌مند شوید این طرح آزادی تردد را به سرمایه‌گذار و خانواده وی اهدا می‌کند.

درمجموع بسته به کشور، مبلغ سرمایه‌گذاری قادراست از ۱۰۰۰۰۰ دلار (سنت لوس یا و دومینیکا) تا ۲٫۵ میلیون دلار (قبرس) تغییر داشته باشد.

از این موضوع لازم است آگاهی داشته باشید که این مسیرهای سریع چنانچه از طریق مراکز معتبر باشند بسیار بهتر و سریع‌تر از سایر راه‌ها هستند.

چهار روش اخذ پاسپورت دوم

به‌صورت کلی، چهار روش جهت دریافت پاسپورت دوم و شهروندی وجود دارد:

اجداد

اگر شما کمی خوش‌شانس باشید که والدین، پدربزرگ و مادربزرگ را از کشور موردنظرتان دارید، ممکن است قادر باشید به‌آسانی واجد شرایط کسب تابعیت دوم باشید.

زمان

بعد از زندگی در کشوری به مدت‌زمان طولانی، میتوانید از روش تابعیت واجد شرایط کسب پاسپورت دوم شوید. این گزینه اغلب چندین سال طول می‌کشد، متن‌ها امتیازش این است که هرکسی قادراست این کار را انجام دهد. و در بعضی کشورها، شما حتی نیاز نیست مدت‌زمان طولانی را در آنجا بگذرانید تا بتوانید شهروندی کسب کنید.

زایمان و ازدواج

این راه هم از روش‌های غیرمتعارف جهت کسب تابعیت دوم و پاسپورت است، مثل زایمان در یک کشور خارجی، ازدواج با یک شهروند خارجی یا حتی تغییر دین شما …

پول

این روش شامل بهره‌مندی از یک برنامه سرمایه‌گذاری شهروندی جهت خرید قانونی یک ملیت و درنهایت دریافت پاسپورت دوم است.
در بین برنامه‌های سرمایه‌گذاری از راه سرمایه‌گذاری، دو نوع وجود دارد: شهروندی سریع و اقامت با سرمایه‌گذاری، دومی که اغلب بعد از سپری شدن چند سال سبب تابعیت می‌شود.

خرید ملک در اروپا

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش، شرایط و الزامات خرید ملک در اتریش در این پست بطور علمی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. آیا دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اتریش ممکن می باشد؟ مبلغ و ارزش ملک برای اقامت از طریق خرید ملک در اتریش چه میزان می باشد؟ مرحله به مرحله خرید ملک و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش به چه صورت است؟ اتریش کشوری زیبا در قلب اروپا است که متقاضیان بسیاری برای مهاجرت دارد. مباحثی همچون خرید ملک و سرمایه گذاری در اروپا نیازمند آن است که شما با شرایط کشور مدنظرتان، مقررات جاری آن و شاخص های اقتصادی تاثیر گذار بر سرمایه شما، آشنایی کامل داشته باشید. پیشنهاد میکنیم جهت کسب آگاهی کامل و اطلاع از چگونگی خرید ملک مناسب در اروپا با کارشناسان با تجربه آیلیسترز ارتباط برقرار کرده تا با توجه به شرایط شما ایده آل ترین انتخاب را به شما معرفی نمایند.

مباحثی که در ادامه مطلب بررسی می گردد:

  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و شرایط عمومی آن
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و استانداردهای سرمایه گذاری در اتریش
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و شاخص های اقتصادی
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و واجدین شرایط خرید ملک در اتریش
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و مراحل قانونی خرید ملک در اتریش
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و هزینه های اجاره و خرید ملک در اتریش
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و وکیل امور ملک در اتریش
  • اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و توصیه های حقوقی

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و شرایط عمومی آن

درصورتی که شما در پی، اخذ اقامت از طریق خدید ملک در اتریش می باشید در این بخش به بررسی این کشور می پردازیم. اتریش یک کشور توسعه‌یافته و زیبا در قلب اروپا است. پایتخت آن وین، سالیان متوالی‌است که به عنوان برترین شهر دنیا از نظر رفاه اجتماعی و کیفیت بالای زندگی معرفی شده است. زبان رسمی این کشور آلمانی است ولی عموم مردم قادر هستند به زبان انگلیسی با شما ارتباط برقرار نمایند. این کشور در همسایگی کشورهای مرفه و زیبای سوئیس و لیختن اشتاین قرار گرفته است. آلمان قطب صنعتی اروپا در شمال اتریش واقع شده است. در جنوب با کشور ایتالیا همسایه میباشد. دیگر کشورهای همسایه اتریش شامل مجارستان، اسلواکی، اسلونی و جمهوری چک می باشد. واحد پول این کشور یورو است. راه های متفاوتی جهت ورود به اتریش و اخذ اقامت آن وجود دارد. گفتنی است، نظام آموزشی در اتریش رایگان است و این موضوع باعث شده است متقاضیان زیادی از کشور های مختلف برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. برای سرمایه گذاری در اتریش موارد و راه های مختلفی وجود دارد با توجه به توافقی که در زمان رضاشاه پهلوی با کشورهای اتریش، آلمان و سوئیس بسته شد، ایرانیان اجازه خرید ملک در این کشورها را خواهند داشت. حال سوال اصلی این است که آیا امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش ممکن است؟ جواب این پرسش خیر است. شما به صرف خرید ملک در اتریش نمی توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید اما چنانچه در املاک این کشور به سرمایه گذاری اقدام نمائید افزون بر سرمایه گذاری امن و سودده در یکی از ایده آل ترین کشورهای دنیا، اقامت دائم و پاسپورت این کشور را خواهید داشت.

در جدول زیر نیز می توانید اطلاعات عمومی در خصوص کشور اتریش را مشاهده نمایید.

پایتخت وین
جمعیت 8.857.960
زبان رسمی آلمانی
واحد پول یورو EUR
مساحت 83.879 کیلومتر مربع

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و استانداردهای سرمایه گذاری در اتریش

افراد با مقاصد متفاوت در کشورهای مختلف تصمیم به سرمایه گذاری می گیرند اما آیا همه آن ها موفق می شوند؟ چگونه میتوانیم یک سرمایه گذاری کم ریسک داشته باشیم ؟ یکی از راه حل ها سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است. گاها افراد برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش اقدام می نمایند. میتوان گفت خرید ملک در اتریش یکی از کم ریسک ترین و مناسب ترین روش های سرمایه گذاری است و سود مطلوبی هم دارد اما تنها خریدن ملک در این کشور سبب اخذ اقامت شما و خانواده شما نمیشود ولی می توانید با سرمایه گذاری در املاک اتریش و ارائه طرح تجاری، اقامت و تابعیت این کشور مرفه را اخذ نمایید. شما باید قبل از شروع سرمایه گذاری در کشور مدنظر با استانداردهای سرمایه گذاری آن آشنا باشید. قواعد سیاسی و ریسک های سرمایه گذاری به واسطه مقرراتی مثل مصادره اموال یا حمایت از سرمایه گذار خارجی را بدانید تا با آسودگی خاطر اقدام به سرمایه گذاری نمایید. در ادامه به بررسی استانداردهای مهم سرمایه گذاری می پردازیم.

کنترل فساد در کشور اتریش

شاخص کنترل فساد یک طیف بین 2.5 – و 2.5 را دارد. این شاخص نشان دهنده میزان رعایت قانون در یک کشور می باشد. عدم استفاده از امکانات دولتی برای مقاصد شخصی، عدم دخالت در امور عمومی برای نفع افراد خاص و وابسته نشان دهنده امنیت در سیستم قضایی یک کشور می باشد. این نرخ برای کشور اتریش بطور میانگین 1.73 % در فاصله زمانی 1996 تا 2017 بوده است. پائین ترین نرخ 1.39 % و بالاترین نرخ 2.05 % به ثبت رسیده است. از این حیث کشور اتریش دستگاه قضایی بسیار امنی دارد و شما می توانید روند مثبت آن را در نمودار پائین مشاهده بفرمائید.

کنترل بر فساد در کشور اتریش

خطر مصادره اموال در کشور اتریش

مصادره اموال به معنی هر نوع تبعیض دولت کشور مدنظر در ارتباط با سرمایه گذار بیگانه است که هیچ گونه اقدامی جهت جبران خسارت وارده انجام نداده و سرمایه فرد بیگانه از گرفته می شود. در تعریف این شاخص علاوه بر خطر مصادره اموال، هر نوع نابرابری و تبعیض دولت ها، تغییر در قانون اساسی کشورها و نیز تغییر عملکرد مراکز حقوقی دولت کشور مدنظر در راستای آسیب به سرمایه گذار خارجی محاسبه شده است. به این ترتیب کشورها در یک طیف 1 تا 7 دسته بندی شده اند که 1 کم ریسک ترین و 7 پر ریسک ترین کشور می باشد. در نمودار پائین می توانید مشاهده کنید که کشور اتریش در سال های اخیر در دسته کم ریسک ترین کشورها قرار گرفته است.

خطر مصادره اموال در اتریش

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و شاخص های اقتصادی

برای یک سرمایه گذاری موفق و پرسود بهتر است توجهی به شاخص های اقتصادی کشور مدنظر نیز داشته باشید. نرخ تولید ناخالص داخلی، تورم و شاخص قیمت ملک از مواردی است که در این مطلب در خصوص اقامت از طریق خرید ملک در اتریش به آن خواهیم پرداخت.

نرخ تولید ناخالص داخلی در اتریش

این نرخ نشانگر رشد اقتصادی در کشور اتریش می باشد. تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که در بازه زمانی یک ساله، تولید داخلی افزایش یافته یا سیر کاهشی داشته است. بطور معمول میانگین رشد اقتصادی برای کشورهای با اقتصاد سالم و رو به توسعه، 3-2 % طی یک سال می باشد. اگر توسعه اقتصادی در هر سال 5 % یا بیشتر باشد، شرایط مناسبی از حیث اقتصادی حاکم می گردد. بنابراین اگر این نرخ 8-7 % باشد رشد اقتصادی فوق العاده است. در نمودار زیر این شاخص برای کشور اتریش آورده شده است.

نرخ تولید ناخالص داخلی در اتریش

نرخ تورم سالانه در اتریش

داده های مربوط به نرخ تورم اتریش از سال های 1961 تا 2019 موجود می باشد. متوسط این داده 3.27 % بوده است و پائین ترین داده مربوط به سال 1966 بوده است با نرخ 0.99 – % و بالاترین نرخ تورم در سال 1974 با عدد 10.43 % ثبت شده است. نمودار زیر روند این شاخص را نمایش می دهد.

نرخ تورم در اتریش

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و واجدین شرایط خرید ملک در اتریش

کشورهای متفاوت برای سرمایه گذاری و خرید ملک قوانین منحصر به فرد دارند. خوشبختانه ایرانیان طبق پیمان ایران با اتریش، شانس خرید ملک در این کشور زیبا و امن را خواهند داشت. اما دقت داشته باشید اگر نیت شما اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش است، باید در املاک به سرمایه گذاری اقدام نمائید یا علاوه بر خرید ملک فرآیندی همچون خود حمایتی یا ارائه بیزینس پلن را در اتریش شروع کنید تا سبب اخذ اقامت شما شود چرا که همانطور که اشاره شد به صرف خرید ملک به شما اقامت دائم تعلق نمی‌گیرد. اگر هدف شما کسب درآمد یورویی از روشی امن و در کشوری با کیفیت بالای زندگی می باشد، خرید ملک در اتریش انتخاب مطلوبی است. چنانچه در اتریش ملکی داشته باشید، شما همچنین می توانید ویزای توریستی اتریش را به سادگی اخذ کنید.

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و مراحل قانونی خرید ملک در اتریش

فرد متقاضی اقامت از طریق خرید ملک در اتریش میبایست در قالب یک قرارداد اولیه از شرایط خرید ملک آگاه گردد. قیمت و ارزش ملک، چگونگی پرداخت مبلغ قرارداد، شرایط کلی و جزئی ملک مذکور از این موارد می باشد. بعد از آن فرد متقاضی اقامت از طریق خرید ملک در اتریش باید بتواند 10 % قیمت و ارزش ملک را بپردازد تا استعلامات مورد نیاز برای خرید نهایی انجام شود. مالیات مشخص شده بر اساس ارزش ملک باید پرداخت گردد و سرانجام می توانند قراردادی تنظیم و عقد کنند و این خرید در اداره ثبت اتریش نیز به ثبت خواهد رسید و خریدار با خیالی آسوده و بصورت کاملا قانونی صاحب ملک می شود. اگر در کشور اتریش استقرار ندارید، با توجه به اینکه احتمال دارد به سادگی نتوانید از تمامی قوانین در کشور اتریش آگاهی پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم از وکلای اتریشی یا کارشناسان حقوق بین المللی برای پیشبرد قرارداد بهره‌مند شوید، تا ریسک های مربوط به فریب احتمالی کاهش یابد.

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و هزینه های اجاره و خرید ملک در اتریش

هنگامی که ملکی در اتریش انتخاب شد از طریق نماینده املاک و مستغلات پیشنهاد کتبی ارائه می نمایید و در پیوست اسناد پیشنهادی، مخارج مربوط به معامله مانند هزینه حقوقی، مالیات انتقال ملک، ثبت، دفتر اسناد رسمی و هزینه نماینده املاک و مستغلات آورده شده است. نخست یک قرارداد خرید یا اسناد رسمی اتریشی تنظیم می شود. پس از امضای قرارداد از خریدار انتظار می رود 10% قیمت خرید را به عنوان سپرده پرداخت نماید که تا زمان اتمام در حساب جاری باشد. پس از اتمام، وکیل شما جزییات انتقال را در اداره ثبت محلی ثبت کرده، انتقال و ثبت را انجام می دهد.

  • هزینه ثبت نام املاک حدود 4.5 % از ارزش املاک را شامل می شود. به طور متوسط 9 تا 32 روز کل پروسه طول می کشد.
  • هزینه معامله رفت و برگشت شامل کلیه هزینه های خرید و فروش مجدد یک ملک، حق الزحمه وکلا، هزینه اسناد رسمی، هزینه ثبت نام، مالیات، کارگزاران و غیره است.
  • هزینه های حقوقی قرارداد معمولا توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی، با 1 تا 3 % قیمت خرید بعلاوه 20 % مالیات بر ارزش افزوده تنظیم می شود.
  • مالیات انتقال ملک معمولا نرخ 3.5 % از ارزش ملک تعیین می شود. مالیات انتقال برای نزدیکان به 2 % کاهش می یابد.
  • مالیات بر ارزش افزوده برای دارایی های تازه ساخته شده قابل پرداخت است. صاحبان املاک در صورت اجاره ملک می توانند 20 % مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرند. با این حال، درآمد اجاره در این حالت به مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد. به علاوه مالیات توریستی در حدود 0.10 یورو برای هر نفر در هر شب می باشد.
  • هزینه ثبت در ثبت اسناد
  • دفتر اسناد رسمی

    امضای فروشنده و خریدار باید در قرارداد تایید شود. این کار توسط دفتر اسناد رسمی یا دادگاه برای هر شخص حداکثر 120 یورو به علاوه 20 % مالیات بر ارزش افزوده قابل انجام است. هزینه دادگاه ممکن است کمی با دفتر اسناد رسمی متفاوت باشد.

  • هزینه نمایندگی املاک و مستغلات
  • هزینه نماینده املاک و مستغلات طبق قانون 3% تا 4 % قیمت خرید ملک یا ارزش بازار تعیین می شود.

قیمت خرید آپارتمان در پایتخت اتریش، وین گران تر از شهرهای دیگر اتریش می باشد و از همین رو هزینه ملک در اطراف شهر کمتر از مرکز شهر است. قیمت متوسط آپارتمان در شهر وین 6 هزار یورو به ازای هر متر مربع می باشد و این هزینه برای اطراف وین به 3 هزار یورو می رسد. اجاره ملک نیز در مرکز شهر گران تر از حومه شهر می باشد، حداقل هزینه اجاره آپارتمان که دارای یک اتاق خواب در پایتخت اتریش قرار دارد، 600 یورو می باشد و این هزینه برای حومه وین به 400 یورو می رسد. بنابراین شما با داشتن حدوداً 400 هزار یورو می توانید یک آپارتمان نوساز و عالی در مرکز وین، خریداری نمایید.

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و وکیل امور ملک در اتریش

اگر شما به دنبال اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش هستید می‌بایست با وکیل متخصص در این خصوص اقدام نمایید. شما جهت عقد قرارداد حتما به کمک یک وکیل مسلط به امور ملک در اتریش نیاز دارید. وکیل شما می تواند قرارداد اولیه را برای شما تنظیم نماید و از جزئیات قرارداد و مسائل حقوقی مرتبط با آن شما را مطلع سازد. ثبت و نهایی نمودن خرید ملک در اتریش نیز با همکاری وکیل شما قابل انجام است. سعی کنید وکیلی را گزینش کنید که به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشد و قادر باشد بندهای قرارداد را برای شما ترجمه و بازخوانی کند همچنین به قوانین کشور اتریش آشنایی کامل داشته باشد.

اقامت از طریق خرید ملک در اتریش و توصیه های حقوقی

همانطور که گفته شد، اخذ اقامت صرفا از طریق خرید ملک در اتریش میسر نمی باشد با این وجود شما می توانید با روش های گوناگون مهاجرت همچون سرمایه گذاری در املاک، خودحمایتی، سرمایه گذاری، تحصیلی یا کاری اقدام به اخذ اقامت این کشور نمایید و در کنار آن ملکی در اتریش خریداری نمایید. خرید ملک در اتریش یکی از کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری است که بهره خوبی نیز به همراه دارد اما نیاز است حتما با یک وکیل معتبر در اتریش اقدام به انتخاب ملک، استعلامات لازم برای خرید ملک، عقد قرارداد، ثبت نهایی و رسمی نمایید. اگر قصد شما اخذ اقامت از طریق خرید ملک است، می توانید این مهم را در کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، یونان، پرتغال و یا قبرس انجام دهید.