دریافت اقامت اروپا

-

دریافت اقامت اروپا

وقتی صحبت از اقامت اروپا می‌شود، آلمان و فرانسه از نخستین کشورهایی هستند که خیلی سریع در خاطر همه جهت زندگی می‌آید. درهرصورت این دو کشور و البته ایتالیا و سوئد و چندین مورد دیگر بیشتر از سایر کشورهایی اروپایی از گذشته مورد توجه افراد برای زندگی بوده است. هرچند در چند سال گذشته توجه به کشورهای دیگر اروپایی از جمله دانمارک، لهستان، پرتغال و … هم به فهرست دلخواه افراد برای زندگی اضافه شده است؛اما مهم‌تر از همه این‌ها شرایط اقامت اروپا است که باید ابتدا افراد آن‌ها را داشته باشند تا دست کم به یکی ازاین کشورها برای تحصیل و ادامه زندگی خود وارد شوند. موسسه بین‌المللی حقوقی مهاجرتی تک دژ پارس در سال 2021 با کمترین هزینه اقدام به اخذ اقامت اروپا از کشورهای عضو شنگن می‌نماید. این مبلغ بسیار کمتر از مبلغی است که شما باید برای گرفتن اقامت اتحادیه اروپا از کشورهای دیگر دریافت کنید. هزینه اخذ اقامت اروپا به طور معمول 11500، 16000، 18000 و 50000 (50 هزار) یورو است.

متأسفانه در چند سال گذشته شرایط اقامت اروپا برای ایرانیان بسیار سخت‌تر شده است. تحریم و شرایط بد اقتصادی و دیگر مسائل به وجود آمده سبب شده تا افراد زیادی در داخل کشور به فکر زندگی در کشورهای اروپایی باشند و هر روز شاهد اضافه شدن صف تقاضای مهاجرت به اروپا هستیم؛ برای نمونه، شما تا چند سال پیش قصد سفر به آلمان را داشتید و حداکثر شش ماه باید منتظر نوبت مصاحبه می‌ماندید، اکنون این به دو سال هم کشیده شده است. به هر حال هرچه باشد، هیچ‌گاه اقامت کشورهای اروپایی برای ایرانیان آن‌قدر سخت نمی‌شود که نتوانند بروند؛ تنها شرایط بسیار سخت‌تر شده است که البته بعضی ازاین شرایط فقط برای ایرانیان نیست، حتی بسیاری از مردم دیگر کشورها برای ورود سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند. روش‌های زیادی جهت اقامت کشورهای اروپایی وجود دارد. اقامت تحصیلی ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه است که بسیار از جوانان ازاین راه خود را به اروپا می‌رسانند. به هر حال این یک روش است که البته همیشه هم ارزان نمی‌باشد و در بعضی از کشورها از طریق تحصیلی رفتن به شدت گران قیمت است. شما از روش موسسه مهاجرتی آیلیسترز می‌توانید اقامت کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا را دریافت فرمایید.

روش‌های اخذ اقامت اروپا

اخذ اقامت اروپا 2021

اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل

مرسوم‌ترین و ساده‌ترین روش برای دریافت اقامت اروپا از راه تحصیل است. بالا بودن سطح کیفیت بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی باعث شده تا تعداد زیادی از جوانان برای ادامه تحصیل خود راهی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، دانمارک، اسپانیا، نروژ و … شوند. دادن امکانات رفاهی و رایگان بودن برخی از دانشگاه‌ها برای تحصیل دیگر عواملی است که جوانان ترغیب به تحصیل در آن کشورها می‌کند؛ اما به هر حال عامل اصلی که افراد این راه را گزینش می‌کنند، اخذ اقامت اروپا بعد از خاتمه درس است. از آنجا که دانشجویان اجازه کار به مدت 10 تا 30 ساعت در هفته را دارند، در همین مدت کم قادر هستند برای خود رزومه مناسبی به دست آورده و سپس پس از آن اقدام به یافتن کار کرده و از این راه اقامت اروپا را کسب کنند.

مزیت‌های اقامت اروپا از طریق تحصیل
  • امکان کار پاره وقت در حین تحصیل
  • امکان اخذ اقامت اروپا پس از پایان درس
  • مهاجرت به اروپا، سریع‌تر از دیگر روش‌ها
  • عدم نیاز به مدارک خاص و سخت دیگر روش‌ها

اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

یکی از محبوب‌ترین روش‌های دریافت اقامت اروپا با استفاده از ثبت شرکت است. دراین راه متقاضی می‌تواند با ثبت شرکت در کشورهای عضو شینگن برای خود و خانواده خویش، مجوز اقامت دریافت کند. البته هر کشوری مقررات خاص به خود را دارد و شما می‌بایست قبل ازهر اقدامی شرایط مربوط را در سایت سفارت خانه‌ها مطالعه کنید؛ بعضی کشورها نسبت به اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت بسیار حساس هستند و مقررات سخت‌گیرانه‌ای دارند و برخی دیگر راحت می‌گیرند. موسسه حقوقی آیلیسترز با در اختیار داشتن نمایندگان حقوقی مهاجرتی کاردان اقدام به اخذ انواع اقامت کشورهای اروپایی می‌نماید.

مزیت‌های اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

  • امکان اخذ اجازه کار بدون محدودیت
  • امکان اخذ مجوز اقامت برای اعضای خانواده زیر 18 سال
  • نیاز داشتن به مدرک زبان
  • مالکیت 100 درصدی شرکت
  • امکان دریافت امکانات رفاهی بدون محدودیت
  • امکان فعالیت آزاد اقتصادی
  • نداشتن محدودیت سنی

اقامت اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش‌های دریافت مجوز اقامت اروپا است. در این روش شما سرمایه گذاری حداقل 30 هزار یورو در کشورهای اروپایی یا خرید اوراق بهادار آن‌ها قادر هستید برای خویش و اعضای خانواده مجوز اقامت اروپا دریافت کنید. هرچند این راه بااینکه پرطرفدار است؛ اما به همین سادگی که فکر می‌کنید، نیست. سرمایه گذاری کردن در هر کشور اروپایی شرایط مخصوص به خود را دارد و دست کم شما باید ثابت کنید که تمکن مالی را دارید. در واقع شما با سرمایه گذاری کردن در بسیاری از فعالیت‌های تجاری سهیم خواهید گردید، برای مقررات سخت‌گیرانه‌تری نسبت به این روش در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد.

مزیت‌های اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم نیاز به ثبت شرکت
  • معاف از پرداخت مالیات
  • عدم محدودیت سنی
  • تردد بدون محدودیت بین کشورهای عضو شینگن

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

متأسفانه این روش در چند سال گذشته به اشتباه بین افراد جاافتاده است که شما از طریق خرید ملک در کشورهای اروپایی به آسان مجوز اقامت اروپا را دریافت خواهید کرد. البته شاید تا ده سال قبل هم‌چین قانونی در بعضی از کشورها لحاظ شده است؛ اما این امکان این روزها تنها در تعداد کمی باقی مانده و آن هم شرایط بسیار سختی برای آن قرار داده است. در حقیقت شما دیگر به سادگی و فقط با خرید ملک نمی‌توانید مجوز اقامت کشورهای اروپایی را دریافت کنید؛ این موضوع تنها به سیر پرونده اقامتی شما کمک بسیاری خواهد کرد. هم‌اکنون بعضی از کشورهای اروپای شرقی این قانون را دارند که البته باید شرایط آن را از پیش در سایت سفارت آن‌ها مطالعه کنید.

مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی

متأسفانه این روش در چند سال گذشته به اشتباه بین افراد جاافتاده است که شما از طریق خرید ملک در کشورهای اروپایی به آسان مجوز اقامت اروپا را دریافت خواهید کرد. البته شاید تا ده سال قبل هم‌چین قانونی در بعضی از کشورها لحاظ شده است؛ اما این امکان این روزها تنها در تعداد کمی باقی مانده و آن هم شرایط بسیار سختی برای آن قرار داده است. در حقیقت شما دیگر به سادگی و فقط با خرید ملک نمی‌توانید مجوز اقامت کشورهای اروپایی را دریافت کنید؛ این موضوع تنها به سیر پرونده اقامتی شما کمک بسیاری خواهد کرد. هم‌اکنون بعضی از کشورهای اروپای شرقی این قانون را دارند که البته باید شرایط آن را از پیش در سایت سفارت آن‌ها مطالعه کنید.

مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی

دریافت این گونه اقامت خیلی راحت نیست. به ویژه طی چند سال اخیر و با توجه شرایط اقتصادی ایران و افزایش قیمت دلار، خیلی از افرادی که در گذشته از این طریق به اروپا مهاجرت کرده بودند، چنانچه امروز قصد اقدام مجدد داشته باشند، قادر نیستند. در این نوع مهاجرت به اروپا شما باید ثابت کنید که توانایی مالی بالایی دارید. در واقع شما باید مدارکی را به سفارت نشان دهید تا ثابت کند که شما علاوه بر داشتن مبلغ بالایی در حساب، می‌توانید هزینه زندگی خود را نیز در آنجا پرداخت کنید. مبلغ با توجه به هر کشوری مختلف است. کشورهایی پرطرفدار مانند فرانسه و اسپانیا شرایط سخت‌گیرانه‌تری دارند؛ ولی دیگر کشورها در این زمینه خیلی سختگیر نیستند. به هر حال شما باید تمکن مالی خویش ثابت کنید.

مزیت‌های اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

  • معاف از مالیات
  • نیاز نداشتن به مدرک زبان
  • امکان استفاده از امکانات عمومی

اقامت اروپا از طریق کار

این راه یکی دیگر از راه‌های پرطرفدار بین ایرانیان برای مهاجرت به اروپا است. اروپا به نیروهای ماهر اهمیت زیادی می‌دهد و اگر شما هم در حرفه‌ای متخصص و کاردان باشید و از همه مهم‌تر اینکه مدرک معتبر برای آن دریافت کرده باشید، می‌توانید از سرویس‌های بلوکارت (کارت آبی) استفاده کنید. آلمان کشوری است که این نوع سرویس‌ها را به متقاضیان برای جستجوی شغل می‌دهد. هرچند این نکته را مدنظر داشته باشید که شهروندان کشور های اروپایی در اولویت فرصت های شغلی هستند و تنها در صورت فقدان نیرو به سراغ سایر افراد با مدرک معتبر می‌روند.

*پر کردن فرم، اصل شناسنامه و پاسپورت، عکس، سابقه کاری و گواهی عدم سوءپیشینه مدارکی است که شما باید به سفارت در هنگام اخذ ویزای کار تحویل دهید.*

مزیت‌های اقامت اروپا از طریق کار

  • هزینه کم اقامت اروپا از طریق کار
  • بهره‌مندی از امکانات رفاهی
  • دریافت حقوق از نخستین روز کاری

اقامت اروپا از طریق ازدواج

این‌گونه اقامت برای همه کشورهای اروپایی وجود ندارد به بیانی دیگر به همین سادگی نیست. بسیاری با این تصور به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند و در آنجا با هر راهکاری شده گواهی ازدواج با دختر آنجا دریافت می‌کنند تا از این طریق قادر باشند اقامت کشورهای اروپایی را اخذ کنند؛اما اگر شرایط مطابق با قوانین کشور باشد و شما با یک دختر اروپایی ازدواج کنید، احتمال اخذ اقامت اروپا را خواهید داشت. هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد و حتماً قبل از اقدامی و به اصطلاح بیچاره کردن خود قوانین را از سایت سفارت بررسی کنید. آلمان، یونان، اتریش، انگلیس، اسپانیا و دانمارک کشورهایی هستند که می‌توانید از طریق ازدواج، اقامت آن کشورها را به دست بیاورید.

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند

بحث دریافت این دسته اقامت چند سالی است که بین ایرانیان و به ویژه سلبریتی‌ها افزایش پیدا کرده است. تعداد زیادی از خانواده‌ها برای دریافت اقامت اروپا به دنبال این هستند تا فرزند خود را در یکی از کشورهای اروپایی به دنیا بیاورند. اما بهتر است بدانید، هنگامی که فرزند شما در یک کشور اروپایی به دنیا می‌آید، نمی‌تواند تابعیت آنجا را دریافت نماید زیرا تابعیت خاک در اروپا دیگر اجرا نمی‌گردد.

اقامت از طریق پناهندگی

این نوع اقامت به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. متأسفانه اگر چه کشورهای اروپایی خیلی بر حقوق شهروندی تأکید دارند؛اما نسبت به افرادی که از طریق پناهندگی وارد کشور آن‌ها می‌شوند، برخورد مناسبی ندارند. همچنین مقررات آن هرساله دچار تغییر می‌شود و هر دولتی نگرشی متفاوت نسبت به پناهجویان دارد که امکان دارد بسیار ناپسند باشد. اقامت اروپا از طریق پناهندگی به افرادی داده می‌شود که از نظر امنیتی در کشور خویش در ریسک هستند. جنگ بزرگ‌ترین دلیلی است که بسیاری از مردم را به سوی پناهندگی به کشورهای اروپایی می‌کشاند. مسائل سیاسی، تجاوز، جنسیت، عقاید و غیره دیگر دلایل هستند. این گونه اقامت 13 ماهه است و باید بسته به شرایط کشور مبدأ تمدید شود یا خود افراد اقدام به اخذ تابعیت آن کشور کنند.

چرا افراد به فکر اقامت اروپا هستند؟

امروزه شور اقامت اروپا بیشتر ازهر چیزی میان مردم بالا گرفته است. شاید تا ده سال قبل کسی به فکر اقامت و زندگی در دیگر کشورهای اروپایی نبود؛اما در چند سال گذشته یعنی از سال 1392 به بعد شاهد افزایش صف پشت درب سفارت‌خانه‌ها برای دریافت ویزای اقامت اروپا بوده‌ایم.

این نکته را یادآوری کنیم که صرفاً مهاجرت به اروپا رسیدن به خوشبختی نیست. هیچ چیز در اروپا آسان به دست نمی‌آید و شما باید برای هر چیزی زحمت زیادی بکشید. همین‌طور ممکن است که مراحل دریافت اقامت اروپا برای شما چند سال طول بکشد و در طی این چندین سال، اتفاقاتی بیافتد که شما را از ادامه کار عاجز کند یا چه بسا موقعیت بهتری در کشور خود پیدا کنید.

اما مهم‌ترین دلایل یا بهتر بگوییم مزیت‌های اقامت اروپا شامل موارد زیر است:

  • سفر بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو شنگن
  •  
  • تحصیل رایگان
  • بهداشت رایگان
  • استفاده از خدمات رفاهی رایگان
  • امکان خرید خانه و ملک و اتومبیل
  • امکان دریافت اقامت از دیگر کشورهای اروپایی سادهتر از زمان اولیه
  • امکان دریافت اقامت آمریکا راحت از زمان بودن شما در ایران
  • سفر و گردش آزادانه به کل اروپا
  • امکان تحصیل فرزند در تمامی کشورهای اروپایی

چند نکته زیر را حتماً بدانید

با توجه به افزایش تب مهاجرت در کشور، عده ای از این فرصت سوءاستفاده کرده و خود را آشنای سفیر یا دارای روابطی در سفارت‌خانه معرفی می‌کنند و مدعی می‌شوند می‌توانند ویزای شما را در زمان کوتاه‌تری دریافت کنند، از شما اخاذی می‌کنند. سفارتخانه‌ها به هیچ عنوان رابطی بیرون از محیط خود نداشته و همه کارها از طریق خود سایت انجام می‌شود.

سفر به کشورهای اروپایی هزینه‌بر است. حتی اگر شما از طریق تحصیلی هم مهاجرت کنید، باز هم باید دست کم هزینه‌ای را تأمین کنید. پس قبل از هر اقدامی در حساب خود پول مورد نیاز را داشته باشید.

آماده رد درخواست و شنیدن پاسخ منفی باشید. بسیاری از افراد بودند که پس از 6 سال دوندگی نتوانستند ویزای خود را اخذ کنند. در چنین شرایطی بهترین راه حفظ خونسردی و ادامه زندگی خود است. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه برای اخذ اقامت اروپا زندگی خود را در ایران خراب نکنید.

زبان کشور مقصد را یاد بگیرید. حتی چنانچه در هنگام دریافت اقامت از شما مدرک زبان درخواست نکنند، جهت زندگی در آنجا باید بتوانید تا به زبان کشور مورد نظر صحبت کنید. پس دست کم در کلاس‌های آموزش زبان شرکت کنید.

مهاجرت به اروپا در سال 2021

مهاجرت به اروپا در سال 2021 از روش‌های گوناگونی ممکن می‌باشد و متقاضیان در پی آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش مهاجرت حتی بدون مدرک زبان هستند. منتها این سؤال مطرح است که آیا کلیه‌ی کشورهای اروپایی گزینه‌های مطلوبی برای مهاجرت هستند؟ و مورد دیگر اینکه آیا کشورهای که عضو شنگن می‌باشند نیز گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آیند؟ مسئله بسیار بااهمیت در مورد مهاجرت این می‌باشد که هر کشوری ارزش مهاجرت ندارد. و به معنای این است که یا نباید مهاجرت کرد و یا لازم است به کشوری مهاجرت کرد که ارزش اقدام کردن دارد.

در ادامه با دریافت اطلاعاتی از عناوین پایین به بررسی و تحلیل شیوه‌ مهاجرت به اروپا می‌پردازیم:

  • علت انتخاب اشخاص برای مهاجرت به اروپا چیست؟
  • انواع روش‌های مهاجرت به اروپا چه می‌باشد؟
  • شرایط مهاجرت کاری به کشورهای آلمان و اتریش چه می‌باشد؟
  • {انواع راه‌ها+ شرایط + مقایسه +مدارک}

در ادامه جهت آگاهی از شرایط فوق با ما در ارتباط باشید. نظر خیلی از اشخاص این است که عالی‌ترین قاره جهت زندگی، قاره اروپا می‌باشد و با ارزیابی جنبه‌های گوناگون زندگی از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشخاص آگاه خواهند شد باکیفیت‌ترین زندگی را می‌توان در اروپا برای آینده رقم زد و بر اساس آمار ارزیابی‌شده این اشخاص به علل زیر اروپا را برتر می‌دانند:

  • شرایط اقتصادی خوب و پایین بودن درصد بیکاری
  • سطح بالای علمی با بهره‌مندی از دانشگاه‌های برتر
  • شرایط مناسب جهت سرمایه‌گذاری برای اشخاص خارجی
  • مخارج پایین زندگی نسبت به برخی کشورهای انگلیسی‌زبان
  • اقتصاد پر رونق و صنایع تولیدی
  • ارزش پولی بالا و تورم متعادل
  • پایین بودن میزان جرم و جرائم
  • مخارج پایین درمان
  • سطح کیفی بالای زندگی

موسسه مهاجرت به اروپا

در حال حاضر خیلی از اشخاص، امور مهاجرتی خویش را به موسسه‌های مهاجرتی می‌سپارند زیرا سخت‌گیری سفارت‌های گوناگون بسیار بالا رفته است. موسسه‌های مهاجرتی قادرند با تنظیم طرح درست و تهیه مدارک مورداحتیاج سفارت و اضافه کردن مواردی به پرونده‌های مهاجرتی، شانس دریافت ویزا را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. اما چه عواملی قادراست به متقاضی اطمینان دهد که یک موسسه مهاجرتی حتماً فرایند مهاجرتی شخص را به‌درستی پیش خواهد برد؟

مسئله اولی که پیوسته لازم است مورد توجه قرار گیرد، سابقه عملکرد آن موسسه است. چنانچه پرونده‌های موفق بسیاری در اختیار یک موسسه نباشد، طبیعتاً اعتماد کردن به آن کمی دشوار باشد. از طرف دیگر سطح اطلاعات مشاورین و وکلای یک موسسه در خصوص مهاجرت نیز از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. مسئله چشمگیر دیگر در خصوص یک موسسه مناسب مهاجرت به اروپا آن است که قادر باشد توسط یک قرارداد رسمی، شرایط مهاجرت شخص را ضمانت کند. بیان این نکته لازم است که شرایط مهاجرت هم‌اکنون برای ایرانیان به‌هیچ‌عنوان امکان تضمین ندارد اما آن موسسه قادراست با ضمانت بازگشت حق‌الوکاله برای موکل خود آرامش خاطر ایجاد کند.

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان مشخصات یک موسسه معتبر مهاجرت به اروپا را چنین نوشت:

  • دارا بودن مشاورین آگاه با اطلاعات بروز
  • دارا بودن پرونده‌های موفق قبلی در حوزه مهاجرت
  • امکان عقد قرارداد رسمی در بین شخص و موسسه
  • ممکن بودن بازگشت وجه در صورت عدم موفقیت در به انجام رساندن پرونده
  • پشتیبانی قدرتمند و پاسخگویی به سوا لات بعد از عقد قرارداد
  • امکان‌پذیر بودن دریافت سرویس بعد از دریافت ویزا از موسسه

انواع راه های مهاجرت به اروپا چه می باشد؟

جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی روش‌های مهاجرت بسیاری وجود دارد که اشخاص لازم است با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی خود، سن، سابقه کار، میزان تحصیلات و در انتها نسبت به علاقه خود یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند که در جدول زیر نمایش داده‌شده است:

آیتم شرح
مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل مانند مقاطع تحصیلی مختلف، دوره های یک ساله کالج، دوره های زبان
مهاجرت به اروپا از طریق کار از طریق پیشنهاد کار از کارفرمای خارجی، جستجوی کار، ویزای کار به صورت امتیاز بندی
مهاجرت به اروپا از طریق تولد سیستم خون و سیستم خاک
مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج با تبعه خارجی ازدواج تبعه زن و یا مرد هر کشوری در اروپا
مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری مانند خرید ملک، تمکن مالی، خرید اوراق قرضه
مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت با ارائه طرح تجاری و نشان دادن گردش مالی
مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی توصیه نمی شود.

در ادامه روش‌های راحت و محبوب مهاجرت به اروپا را خدمت شما اعلام می‌کنیم.

مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی

یکی از نکاتی که در مهاجرت به اروپا از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است، مهاجرت‌پذیری این کشورهاست. هرچقدر درصد مهاجران در یک کشور بیشتر باشد، می‌توان امیدوار بود که مهاجران از زندگی آسان‌تر و به‌دور از تبعیض بهره‌مند هستند. در این مورد تصمیم بر آن شد که بالاترین درصد مهاجران در کشورهای گوناگون را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

بالاترین درصد حضور مهاجران خارجی در اروپا

شایان‌ذکر است که اروپای مرکزی و جنوبی بهترین مردمان را از لحاظ مهمان‌نوازی دارد. مهاجرت به این کشورها میتواند برای بسیاری از علاقه‌مندان مهاجرت راحت‌تر باشد زیرا شهروندان این کشورها به شکل بهتری با مهاجران رفتار می‌کنند. چنانچه در پی کشورهایی از این قبیل هستید باید در منطقه ذکر شده در پی مکانی برای اقامت خود باشید.

مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه

تغییرات قیمت ارز در ایران مسبب این شده است تا مخارج مهاجرت به‌صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. مخارجی که شامل خرید بلیت، آزمون بین‌المللی کسب مدرک زبان، انجام امور سفارتی، رزرو محل اقامت در اروپا در روزهای نخست، مخارج ترجمه مدارک و غیره می‌شود. همه این نکات باعث شده است تا نتوان قیمت معینی را برای انجام امور مهاجرتی به‌صورت دقیق اعلام کرد. گرچه به علت آنکه مخارج در اروپا به یورو سنجیده می‌شود و ثبات بالاتری در این واحد پولی وجود دارد می‌توان با اطمینان بالاتری دراین‌ خصوص صحبت کرد.

با همه این توضیحات لازم است به این مسئله اشاره داشت که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری، در صورتی‌ که از نام آن برمی‌آید، از هزینه‌بر ترین راه‌های مهاجرت به اروپا است. پس از سرمایه‌گذاری می‌توان به تحصیل در کشورهای اروپایی به‌عنوان هزینه‌بر ‌ترین مسیر مهاجرت اشاره کرد زیرا در بیشتر کشورهای اروپایی تحصیل بسیار گران قیمت می‌باشد. گفتنی است کار در اروپا با داشتن هزینه های کمتر هم‌اکنون در دسترس است و بعد از آن الحاق خانواده را می‌توان به‌عنوان روشی برای مهاجرت به اروپا با هزینه های کم معرفی کرد.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

چنانچه بخواهیم ارزان‌ترین روش مهاجرت را برای شما شرح دهیم؛ این راه ازدواج با شهروند اروپایی یک کشور است که یکی از روش‌های مهاجرت به اروپا و حق اقامت در کشورهای گوناگون است که در مدت زمان کوتاه به نتیجه می‌رسد. مهاجرت از این مسیر شامل اقدامات و ملزومات اولیه‌ای می‌باشد از قبیل اثبات حقیقی بودن رابطه پس از ازدواج با عکس و یا فیلم، ثابت کردن توانایی مالی شهروند اروپایی به‌صورت اینکه درآمد هرماه شخص لازم است جهت زندگی دو نفر در کشور اروپایی کافی باشد.

البته بهتر است بدانید که جهت مهاجرت به یک کشور اروپایی داشتن پاسپورت ملاک نیست. به این معنا که دعوت‌کننده احتیاجی به داشتن پاسپورت کشور مدنظر ندارد و دریافت اقامت بلندمدت آن کشور، جهت دعوت همسر کفایت می‌کند. توجه داشته باشید که تحصیل در اروپا فقط در بعضی از کشورها شامل مجوز استفاده از ویزای همراه است و در بیشتر کشورهای اروپایی برای محصلان ویزای همراه صادر نمی‌شود. بعضی از بااهمیت‌ترین کشورهایی که در اروپا اجازه ویزای همراه را به متقاضیان می‌دهند شرح داده‌شده‌اند:

  • هلند
  • سوئد
  • نروژ
  • دانمارک
  • آلمان
  • اوکراین
  • روسیه
  • ترکیه

مهاجرت به اروپا از طریق کار

مهاجرت کاری به اروپا نیز یکی از عالی‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت نیز شناخته می‌شود، گرچه مسئله‌ای که وجود دارد این است که اشخاص لازم است توجه کنند تا کشورهایی را که جهت کار انتخاب می‌کنند از شرایط اقتصادی رو به رشد و استواری بهره‌مند هستند که در این بین یکی از مشهورترین این کشورها که مشهور به قطب صنعتی اروپاست به نام آلمان را برای شما شرح می‌دهیم. جهت آگاهی از وضعیت میانگین درآمد کار در کشورهای اروپایی پیشنهاد می‌شود که حتماً به نمودار زیر دقت نمایید:

متوسط درآمد برخی از کشورهای اروپایی

جهت دریافت ویزای کار نخست شخص لازم است یک پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای خارجی برای خویش داشته باشند و براساس آمار تحلیل‌شده به علت اینکه کشورها قانون حمایت از نیروی کار داخلی دارند و یک عنوان شغلی را لازم است به مدت‌زمان 6 ماه در کشور خودشان و به مدت‌زمان 6 ماه دیگر در بقیه کشورهای اروپایی آگهی کنند، درنتیجه کم پیش می‌آید شخصی از ایران پیشنهاد شغلی داشته باشد. گرچه می‌توان امیدوار بود چون دو کشور آلمان و اتریش ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار المان و ویزای جستجوی کار اتریش دارند که اشخاص بدون کارفرما قادرند به این کشورها مهاجرت کاری داشته باشند:

شرایط اخذ ویزای جستجوی کار در اروپا

دو کشور آلمان و اتریش تنها کشورهای اروپایی هستند که به اتباع غیر اروپایی اجازه می‌دهند، بدون در اختیار داشتن پیشنهاد کاری، به خاک این کشور وارد شوند و در مدت‌زمان 6 ماهه مشغول جستجوی کار شوند. راه حصول ویزای جستجوی کار در کشور آلمان به‌مراتب دشوارتر از حصول آن در کشور اتریش است. از شروط دریافت ویزای جستجوی کار می‌توان به موارد زیر اشاره نموند:

  • دارابودن مدرک حداقل لیسانس با تاییدیه از آنابین و یا ZAB
  • دارابودن حداقل 3سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی (ترجیحا با بیمه)
  • تسلط کافی به زبان آلمانی حداقل در سطح B1 یا زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6
  • دارابودن سن زیر 42 سال
  • دارابودن مدرک زبان B2 برای متقاضیان با مدرک کمتر از لیسانس
  • دارابودن مدرک معتبر مرتبط با حرفه برای اشخاص بدون مدرک دانشگاهی

مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی به خاطر داشتن اقتصاد پایدار و رفاه بالا نسبت به سایر کشورهای اروپایی محبوب بوده است، مهاجرت به دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد راهه‌ای سختی را جلوی روی متقاضیان خارجی می‌گذارید، چون این کشورها برعکس کشورهای انگلیسی‌زبان راهه‌ای مهاجرت کاری از راه امتیازبندی و اسکیل ورکر را ندارند. به طور مثال طرح گرین کارت دانمارک که گونه‌ای مهاجرت از طریق مهارت برای ایرانیان بود در سال 2016 از لیست طرح‌های مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی حذف شد درنتیجه اشخاصی که در نظر دارند به دانمارک مهاجرت کنند تنها می‌توانند از راه ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

مقایسه آمار بیکاری در اتریش و آلمان

آلمان و اتریش هم‌اکنون کشورهایی هستند که به ایرانیان نیز در صورت داشتن ملزومات فوق ویزای جستجوی کار می‌دهند گرچه لازم است در نظر داشت که اشخاص لازم است به زبان انگلیسی و یا آلمانی تسلط داشته باشند و مهارت‌های شغلی بالایی نیز داشته باشند تا قادر باشند کار پیدا کنند. زیرا مدت‌زمان ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش فقط 6 ماه است و چنانچه دارنده ویزا قادر نباشد کاری پیدا کند که مرتبط به تخصص شخص باشد، مجبور است به کشور خویش برگردد. در نمودار زیر درصد بیکاری در آلمان اتریش مقایسه شده‌اند:

مقایسه آمار بیکاری در آلمان و اتریش

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

امروزه مهاجرت به اروپا به‌وسیله‌ی کم ریسک ترین راه‌ها، توجه بسیاری از افراد جلب کرده است. تحصیل در سوئد تا سال 2010 رایگان بود گرچه در حال حاضر برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای شهریه می‌باشد، این مسئله در مورد کشور فنلاند نیز رخ داده است و این کشور هم سیستم نظام آموزشی خویش را پولی کرد و دانشجویان از سال 2017 لازم است جهت پذیرش از دانشگاه‌ها شهریه پرداخت کنند و امروزه تنها کشور موجود در اسکاندیناوی که دارای دانشگاه‌های رایگان می‌باشد کشور نروژ است و این کشور از شرایط اقتصادی و زندگی بسیاری خوبی برخوردار است.

سایر کشورهایی که در اروپا می‌توانید در آن تحصیل رایگان داشته باشید، کشور اتریش و آلمان می‌باشد. گرچه امروزه این کشورها از سختگیری‌های بسیاری جهت دریافت پذیرش و ویزا برخوردار هستند، به طور مثال: هر دو کشور اولویت پذیرش را به کسانی می‌دهند که در ایران، قبولی دانشگاه دولتی روزانه داشته و کشور اتریش اشتغال به تحصیل دانشگاه دولتی روزانه را می‌خواهد.

از نکات منفی مهاجرت تحصیلی به آلمان و اتریش، وقت سفارت بسیار طولانی‌مدت و هزینه های جانبی بالا می‌باشد که در این خصوص لازم است به این کشورها پل زد و از کشور سومی اقدام کرد که در این مسئله با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید. برخی از متقاضیان مهاجرت به اروپا نیز مشتاق مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های کشور سوئیس می‌باشند، لازم به ذکر است که دریافت اقامت بعد از تحصیل جهت کاریابی در سوئیس بسیار سخت است و همچنین مخارج تحصیل و زندگی در سوئیس بسیار بالا می‌باشد که در این زمینه افراد لازم است از شرایط مالی بسیار خوبی بهره‌مند باشند.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

  • جهت دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • جهت دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • جهت دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • جهت دریافت پذیرش در مقطع دکتری ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV
  • تکمیل فرم ئبت نام و پرداخت شهریه
  • پاسپورت
  • ترجمه از صفحات شناسنامه
  • مدارک مرتبط با شرایط تاهل فرد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • ارائه نامه کاری در صورت شاغل بودن

مهاجرت به اروپا و کشورهای بلوک شرق اروپا به‌ویژه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی بسیار پرطرفدار است. طبق آمار به‌دست آمده، کشورهایی مثل مجارستان، لهستان، چک و اسلواکی برای تحصیل در دوره‌های پیراپزشکی و پزشکی مقاصد بسیار مطلوب و راحت هستند، به دلیل اینکه این کشورها دارای دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران می‌باشند. مخارج تحصیل در این دانشگاه‌ها بین 12000€ تا 16000€ (یورو) خواهد بود.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در اروپا

یکی از بااهمیت‌ترین سؤالاتی که پیوسته در ذهن متقاضیان وجود دارد آن است که بهترین کشور جهت مهاجرت ایرانیان در جهان و اروپا کدام هستند؟ حقیقت امر این است که نمی‌توان به‌آسانی به این سؤال جواب داد. عوامل بسیاری در این مسئله دخالت دارند که به شرایط شخص وابستگی مستقیم دارد. عواملی را که می‌توان در این مسئله مؤثر دانست به شرح زیر می‌باشد:

  • شرایط سنی
  • دلایل فرد برای مهاجرت
  • شرایط تحصیلی
  • رزومه کاری
  • سطح تسلط به زبان
  • قدرت پاسپورت
  • سابقه سفرهای فرد به اروپا یا سایر کشورها
  • تمکن مالی فرد
  • وضعیت تاهل و شرایط فرزندان

به‌صورت کلی می‌توان گفت امروزه برای کار در اروپا کشور آلمان آسان‌ترین فرایند را جلو روی ایرانیان قرار می‌دهد گرچه جهت تحصیل در اروپا به ارزیابی‌های بیشتری احتیاج است تا بتوان ساده‌ترین کشور جهت مهاجرت ایرانیان را معرفی کرد. جهت تحصیل در اروپا عوامل بیان‌شده نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند گرچه جهت کار محدودیت‌های بیشتر، گزینه‌های در دسترس را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در اروپا

یکی از با اهمیت‌ترین نگرانی‌های که متقاضیان مهاجرت با آن درگیر هستند، هزینه های زندگی آن‌ها در کشورهای اروپایی است. جهت ارزیابی دقیق این مسئله لازم است شاخص مخارج زندگی در این کشورها را مورد ارزیابی قرارداد. شاخص مخارج زندگی نمایانگر این است که این مخارج در شهرهای گوناگون چه وضعیتی دارند. در جدول پایین، ده شهر اول ازلحاظ شاخص مخارج زندگی را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.

آیتم شرح
مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل مانند مقاطع تحصیلی مختلف، دوره های یک ساله کالج، دوره های زبان
مهاجرت به اروپا از طریق کار از طریق پیشنهاد کار از کارفرمای خارجی، جستجوی کار، ویزای کار به صورت امتیاز بندی
مهاجرت به اروپا از طریق تولد سیستم خون و سیستم خاک
مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج با تبعه خارجی ازدواج تبعه زن و یا مرد هر کشوری در اروپا
مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری مانند خرید ملک، تمکن مالی، خرید اوراق قرضه
مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت با ارائه طرح تجاری و نشان دادن گردش مالی
مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی توصیه نمی شود.

از طرف دیگر حال به ارزیابی کم هزینه ترین شهرهای اروپا از لحاظ شاخص خواهیم پرداخت. بسیاری از شهرهای کم‌ هزینه اروپا در منطقه شرقی این قاره قرار دارند و احتمالاً بتوان به تعدادی‌از شهر اسپانیا در این لیست اشاره داشت. گرچه شهرهای مرکزی اروپا نیز هزینه نسبتاً مطلوبی جهت زندگی دارند و شهروندان خارجی با سادگی بیشتری می‌توانند مخارج زندگی خود را در این شهرها فراهم کنند.

شاخص ارزان ترین شهرهای معروف اروپایی

تولد در اروپا

به علت اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی از سیستم خون پیروی می‌کنند، چنانچه فرزندی مشتاق دریافت تابعیت از راه تولد باشد حتماً لازم است از پدر و مادر اروپایی متولد شود و فقط چون در خاک یک کشور اروپایی متولد شود، سبب دریافت تابعیت و اقامت نخواهد شد، درنتیجه مهاجرت برای تولد فرزند به کشورهای اروپایی توصیه نمی‌شود. تنها کشور اروپایی که تولد در آن سبب دریافت پاسپورت خواهد شد کشور اوکراین است. گرچه بیان این نکته نیز نیاز است که دریافت این پاسپورت احتیاج به سپری کردن فرایندی خاص و ویژه است.

در مطالب فوق تلاش بر آن بود تا در مورد مسائل پرتکرار و پرطرفدار اقامت و مهاجرت به اروپا در عالی‌ترین کشورهای اروپایی و شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشورهای گوناگون، توضیحاتی داده شود و در صورت که نیاز به اطلاعات تخصصی دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اخذ پاسپورت اتحادیه اروپا

  • چگونه می توان شهروند اروپایی شد و پاسپورت عضو اتحادیه اروپا را دریافت کرد؟
  • شهروند اروپایی و پاسپورت عضو اتحادیه اروپا
  • پاسپورت عضو اتحادیه اروپا و چه کسانی می توانند پاسپورت دوم بگیرند؟
  •  
  • چه کسانی به اخذ شهروندی اروپایی نیاز دارند و یا به پاسپورت عضو اتحادیه اروپا نیاز دارند ؟
  • چگونه می توان شهروندی کشورهای اروپایی یا پاسپورت عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنیم؟

چگونه می توان شهروند اروپایی شد و پاسپورت عضو اتحادیه اروپا را دریافت کرد؟

در حال حاضر بیشتر افراد سعی در به‌دست آوردن پاسپورت دارند. پرسش اصلی این اشخاص صرفاً احتیاج آن‌ها به پاسپورت دوم نیست ولی سعی می‌کنند بیش‌تر در پی دریافت دومین شهروندی خود بروند. این افراد زمانی که برای نخستین بار به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند، اشتیاق آن‌ها جهت دریافت پاسپورت اروپایی افزایش پیدا می‌کند. احساس آرامش فوق العاده‌ای که در کشورهای اروپایی وجود دارد. در اصل بسیاری از کسانی که در ابتدا هدف اقامت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دریافت پاسپورت کشورهای اتحادیه‌ی اروپا رادارند. خواسته آن‌ها قابل ‌احترام است اما زمانی که دقیق به این موضوع می‌پردازیم می‌فهمیم که چرا این افراد اشتیاق دارند به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا سفر کنند. در اغلب مواقع هم این افراد نمی‌دانند دقیقاً به چه علت پاسپورت کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا را می‌خواهند. این نکته را از یاد نبرید که هدف اخذ اقامت در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا کام لا با فعالیت‌ها و هدف‌های که برای اخذ این اقامت احتیاج است کاملا مختلف است و ممکن است در آینده احتیاجات و هدف‌های شمارا برآورده نکند.

شهروند اروپایی و پاسپورت عضو اتحادیه اروپا :

پیش از اینکه به جزییات بپردازیم خوب است کمی شهروند اروپایی را توضیح دهیم. به همین علت ما لزوماً بر روی کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) و عضو منطقه‌ی اقتصادی اروپا (EEA) تمرکز می‌کنیم گرچه کشورهایی مثل نروژ و سوییس عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستند بلکه عضو منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌باشند و بخشی از کشورهای غربی اروپا هستند. چنانچه مایل به اقامت با هزینه پایین در کشورهای خارج از اتحادیه و منطقه‌ی اقتصادی اروپا هستید کشورهایی مثل آلبانی، صربستان و مونته‌نگرو شرایط اقامتی خود را با هزینه های پائین ارائه می‌دهند هرچند عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستند. این تفاوت ها بسیار با اهمیت است. ولی با این ‌وجود همه این افراد شهروند اروپایی به‌حساب می‌آیند اما موضوع با اهمیت اجازه‌ی اقامت و شهروندی در کدام منطقه است.

پاسپورت عضو اتحادیه اروپا و چه کسانی می توانند پاسپورت دوم بگیرند؟

یکی از شایع‌ترین و معقول‌ترین پرسش‌های ابتدایی کسانی که اقامت را مدنظر دارند این است که چه افرادی می‌توانند پاسپورت دوم کسب کنند. بیشتر افراد توانایی اخذ پاسپورت دوم رادارند که به سه دسته تقسیم می‌شوند:

    • 1.شهروندان ایالات ‌متحده‌ی آمریکا
    • 2.اکثریت مردم جهان:

بیشتر مردم جهان به علت داشتن پاسپورت غیر معتبر شانس اقامت خود در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و سایر کشورهای اروپایی را از دست می‌دهند. چینی‌ها و عرب‌ها اکثریت افراد متقاضی پاسپورت دوم و شهروندی کشورهای اروپایی با روش سرمایه‌گذاری را شامل می‌شوند. چینی ها به‌ تنهایی 80 درصد از بازار مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری را پوشش می‌دهند. شاید به علت فرهنگ چینی‌هاست که برای هر کار خود یک پلن B هم دارند و علت دیگر آن محدودیت پاسپورت آن‌هاست. این‌گونه تصور کنید چنانچه یک فرد اهل کشور چین در تجارتی شکست بخورد مثل یک آمریکایی نمی‌تواند به کشورهای اتحادیه‌ی اروپا سفر و اقامت کند. در این وضعیت وجود ثروت در این کشورها می‌تواند مخارج کسب شهروندی ثانویه را زودتر و با ویژگی‌های مناسب‌تری نسبت به سایر شرایط کسب کنند.

    • صاحبان تجارت و سرمایه‌گذاران:

این افراد جهت اقامت در کشورهای اروپایی در پی نقشه‌ی جایگزین می‌گردند چنانچه شهروندان آمریکایی احتیاج فوری بیشتری برای پاسپورت‌های دوم دارند و معمولاً می‌توانند از طریق ROl به سرعت (نوعی تجارت بین‌المللی) آن را کسب کنند، شهروندان سایر کشورهای نیز می‌توانند از داشتن مجوز شهروندی در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا برخوردار شوند.

چه کسانی به اخذ شهروندی اروپایی نیاز دارند و یا به پاسپورت عضو اتحادیه اروپا نیاز دارند ؟

برای دسته اول شهروندان غربی ( بیشتر ایالات‌متحده) که در پی دریافت پاسپورت دوم هستند گزینه‌های بسیاری وجود دارد و آنچه که نیاز دارند نوع ویژه‌ای از پاسپورت می‌باشد که به آن Tier B passports می‌گویند. این نوع پاسپورت‌ها نسل جدیدی از پاسپورت‌های پیش رو است. چنانچه بتوانید پاسپورت Tier B و یا حتی Tier C کسب کنید، این پاسپورت‌ها شما به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به هرجایی که علاقه دارید سفر کنید و از دادن مالیات و سایر موارد که افراد معمولی مجبور به پرداخت آن هستند معاف می‌شوید. این موارد برای دسته سومی که قبل‌تر درم ورد آن توضیحاتی داده شد نیز صدق می‌کند. چنانچه در پی پوشش بیمه به‌عنوان یک فرد استرالیایی و کانادایی هستید امکان دارد که احتیاج به پاسپورت اروپایی نداشته باشید. پاسپورت Tier A نوع دیگری از پاسپورت است که برای این نوع پوشش‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چگونه می توان شهروندی کشورهای اروپایی یا پاسپورت عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنیم؟

چنانچه شرایط شخصی خود را ارزیابی کردید و متوجه شدید که لازم است جهت اقامت در کشورهای اروپایی اقدام کنید؛ روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد. این چهار مورد شایع‌ترین روش‌های دریافت اقامت و تابعیت در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا می‌باشد.

    • دریافت تابعیت توسط خانواده و اجداد:

       

      چنانچه والدین، والدین پدر و مادر و در برخی از موارد والدین والدین پدر و مادر شما شهروند کشوری اروپایی بوده باشند. شاید قادر باشید به ‌آسانی واجد شرایط دریافت تابعیت دوم باشید.

    • تابعیت:

       

      قاضای اجازه‌ی اقامت در کشور مدنظر اروپایی را می‌دهید و پس‌ازآن صبر می‌کنید تا امور اداری تابعیت شما سپری شود.

    • دریافت حق شهروندی به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاری:

       

      شما می‌توانید در کشور اروپایی مقصد خود سرمایه‌گذاری کنید و کشور مدنظر در قبال آن به شما اجازه‌ی اقامت و شهروندی خود را اهدا می‌کند.

    • دریافت حق شهروندی به‌وسیله‌ی استثنائات:

       

      اعضای دولت، اعضای پارلمان، نخست‌ وزیر، رییس‌جمهور و غیره حق و اجازه‌ی اقامت و شهروندی را به شما طبق ویژگی‌های استثنایی اعطا کند.

هریک از این موارد شاید تماما در یک کشور اروپایی وجود داشته باشد و یا وجود نداشته باشد. به‌طور مثال دریافت تابعیت در کشورهای اروپایی به‌وسیله خانواده و اجداد شاید تنها در کشورهایی مانند آلمان، یونان، ایرلند، مجارستان، ایتالیا، لهستان، لیتوانی و بریتانیا وجود داشته باشد و سایر کشورها این مورد را جز موارد اهدای حق اقامت و یا تابعیت به اشخاص خارجی به‌حساب نیاورند.

 

خرید ملک در اتحادیه اروپا 2021

کشورهای مدیترانه‌ای اروپایی مثل پرتغال و اسپانیا دربردارنده ویزایی معروف به ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا هستند که شاید بهترین‌ها برای خرید ملک در اروپا می‌باشند به ویژه پرتغال. خرید ملک در اروپا یکی از سریع‌ترین و کم ریسک‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به این کشور می‌باشد وقتی شخصی اقدام به این نوع از ویزا می‌کند باید اول شرایط مهاجرت از راه خرید ملک در این کشورها میزان سرمایه برای خرید ملک و مدارک لازم برای این نوع ویزا را بررسی کند تا بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. نکته‌ای که در این گونه ویزا وجود دارد این است که می‌بایست توجه شود که تبعه ایرانی اجازه خرید ملک در کدام کشور اروپایی دارند و ایضاً اگر قصد اقامت دائم از این راه را دارند، کشورهایی را گزینش نمایند که ما ایرانی‌ها از این روش به اقامت دائم دست پیدا می‌کنیم.

بررسی خرید ملک در اروپا در سال 2021

در این مطلب که متعلق به موسسه حقوقی آیلیسترز می‌باشد با ارزیابی خرید ملک در اروپا در کشورهای مختلف اروپایی که منتهی به اقامت می‌شوند، خواهیم پرداخت. خرید املاک و مستغلات و همچنین آپارتمان در تمامی کشورها اتفاق نمی‌افتد و فقط دراندکی از کشورها حتی منجر به اقامت می‌شود.حال این پرسش مطرح می‌شود که متقاضیان با خرید ملک در کدام کشورهای اروپایی می‌توانند اقامت دائم در اروپا را کسب کنند؟

      • ترکیه
      • مالت
      • ایتالیا
      • قبرس
      • موناکو
      • اسپانیا
      • ایرلند
      • بلغارستان
      • پرتغال
      • سوئیس
      • فیجی
      • یونان
      • مجارستان
      • اتریش
      • بلژیک
      • وانواتو

شرایط خرید ملک در اروپا در سال 2021

در گام نخست و پیش از انجام اقدامات لازم جهت سرمایه‌گذاری و خرید املاک باید کشور مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، بدین مقصود نیاز است شرایط اقتصادی کشور موردنظر را به خوبی و با دقت تحلیل کنید. از دیگر شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و خریداری مستغلات ارائه گواهی تمکن مالی می‌باشد، به این صورت که متقاضی باید مقدار موردنظر برای خرید ملک در اروپا را حداقل طی 90 روز در حساب بانکی خود پس‌انداز کرده باشد. همین‌طور باید به این نکته اشاره کرد که برای خرید ملک در کشورهای منطقه سنی در نظر گرفته‌شده است، حداقل سن برای خرید ملک در اروپا 18 سال می‌باشد.

      • پرداخت مالیات بر ارث (در صورت نیاز)
      • پرداخت مالیات محلی
      • پرداخت سود سرمایه (در صورتی که فرد مشمول پرداخت باشد.)

قیمت املاک در اروپا

یکی از پرسش‌های پرتکرار متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشورهای اروپایی را دارند در رابطه با دست‌کم مقدار سرمایه‌گذاری می‌باشد. در این قسمت سعی داریم به بررسی حداقل قیمت خانه در برخی از کشورهای اروپایی جهت دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بپردازیم:

نام کشور قیمت ملک به یورو
حداقل قیمت ملک در کشور پرتغال 500.000
حداقل قیمت خانه در کشور اسپانیا 160.000
حداقل قیمت ملک در کشور اتریش 200.000
حداقل قیمت خرید ملک در کشور ترکیه 250.000
حداقل قیمت خرید ملک در کشور قبرس 300.000
حداقل قیمت خرید ملک در مجارستان 200.000

متقاضیانی که هدف اقامت در کشورهای اروپایی را دارند می‌بایست هزینه‌های زندگی را نیز بررسی کنند، بدین مقصود پیشنهاد می‌شود مقاله هزینه زندگی در اروپا را با دقت مطالعه کنید.

مزایای خرید ملک در مجارستان

خرید ملک در مجارستان نیز مزایایی را به با خود به همراه که این مزایا عبارتند از:

      • ورود فرد و اعضای درجه یک خانواده از جمله والدین، همسر و فرزندان بدون محدودیت سنی
      • بدون نیاز به اقامت فیزیکی (شرط حضور)
      • سهمیه گذار با برگشت 5 ساله و همچنین
      • امکان مولتیپل بودن ویزا در تمام شنگن

فرآیند خرید ملک در مجارستان در سال 2021

جهت تهیه ملک و خرید در شهرهای مجارستان و مناطق تعریف‌شده توسط دولت از زمین‌های بایر و مزروعی، حتماً باید یک فرد متقاضی خرید مجوز این کار و خرید ملک را از شهرداری محلی در مجار اخذ کند. برای تهیه ملک در شهر بوداپست فرد باید تصویب‌نامه از دفتر اداری (AOB) دارا باشد. بر اساس قانون مجارستان نقل و انتقالات املاک و اموال غیرمنقول بایستی به‌وسیله وکیل این کار انجام شود.

تنظیم سند ملک مدنظر معمولاً بین 60 تا 90 روز کاری به طول می‌انجامد. در اینجا زمان از اولین امضای قرارداد در مجارستان انجام می‌شود. تنظیم و ارائه مبایعه‌نامه و سند معمولاً یک‌هفته‌ای زمان می‌برد. مهم‌ترین اتفاق زمانی رقم می‌خورد که سند به نام اسم مشتری صادر می‌شود و فروشنده مبلغ معامله را به‌صورت موردنیاز دریافت می‌کند و مالکیت به خریدار انتقال می‌یابد. مشتری پس از آن مالک می‌شود و ثبت حقوقی این فرآیند چیزی نزدیک شش ماه زمان می‌برد.

وکلا مسئول تهیه اسناد هستند و آنان را به میزان HUF484 (فورینت مجارستان) معادل 150€ (یورو) این مقدار را به دادگاه واریز کند. همچنین قانون می‌گوید امور مالی و حسابداری نیاز است برای حفظ یک دوره 90 روزه و سالانه به اداره مالیات اعلام کند. حقوق حسابرس و حسابدار حدود 240€ (یورو) در سال است.

خرید ملک در پرتغال و اسپانیا 2021 (گلدن ویزا)

خرید ملک پرتغال و اسپانیا بسیار شباهت دارند با فرق‌های اندک، که از سمت دولت پرتغال و اسپانیا به دلیل پیشرفت اقتصادی کشور و سفر سرمایه‌گذار خارجی پیش‌بینی‌شده است. افرادی که از راه گلدن ویزای پرتغال و اسپانیا اقدام به خرید ملک در اروپا و دریافت ویزا می‌کنند اجازه همراهی خانواده خود اعم از همسر و فرزند زیر 18 سال و همچنین مادر و پدر و خواهر و برادر فرد اصلی چنانچه ازلحاظ مالی به او وابستگی داشته باشند، می‌توانند اقامت اروپا را دریافت کنند و اجازه رفت‌وآمد بدون محدودیت در بسیاری از کشورهای قریب به‌اتفاق منطقه شنگن را داشته باشند.

نکته‌ای که موردتوجه اغلب افراد در گلدن ویزای پرتغال قرار می‌گیرد، عدم نیاز به‌شرط استقرار بیش از یک هفته در پرتغال می‌باشد با این حال در کشور اسپانیا حتماً شرط حضور وجود دارد چون‌که که فرزند شخص اصلی حتماً باید در اسپانیا به مدرسه برود.

شرایط دریافت ویزای طلایی بدین صورت است:

      • خرید ملک به ارزش 500.000€ (یورو) (مالکیت شخصی)
      • مشارکت در بازسازی و ترمیم اماکن تاریخی با سن بالای 30 سال به ارزش 350.000€ (یورو)
      • املاک و مستغلات در لیسبون

الزامات خرید ملک در اروپا در سال 2021

نگهداری سرمایه‌گذاری (ملک خریداری‌شده) به مدت 5 سال مبلغ سرمایه‌گذاری می‌بایست خارج از پرتغال تا مین شود افرادی که ملکی را به مبلغ 500.000€ (یورو) خریداری کرده‌اند قادرند این ملک را طی مدت 5 سال اجاره داده و اجاره کسب نمایند و بعد از 5 سال ملک را فروخته و به پول خویش برسند و اقامت دائم خود را بگیرند و در سال ششم با دانستن زبان پرتغالی یا اسپانیایی و رعایت قوانین، درخواست پاسپورت دهند. مدارک لازم عبارت‌اند از:

      • اثبات منبع مالی
      • گذرنامه معتبر از شنگن
      • نامه عدم سوء پیشینه
      • نامه پرداخت مالیات
      • مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت
      • گواهی پزشکی
      • 2 قطعه عکس

خرید ملک در اتریش

کشور اتریش هم ازجمله کشورهایی می‌باشد که تبعه های ایرانی به علت امضای توافق‌نامه و پرت کل در زمان رضاخان با دولت اتریش اجازه خرید ملک در اتریش رادارند. اما با این خریداری منجر به اقامت دائم برای ایرانی هانمی شود و افراد باید بر اساس منطقه و نوع ملک از 200.000€ (یورو) به بالا در کشور اتریش ملکی را خریداری نمایند که در فرآیند خریداری ملک داخل این کشور داشتن نماینده قانونی مثل وکیل اتریشی از الزامات به‌حساب می‌آید و اگر فرد به دنبال اقامت اتریش باشد باید روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری و مهاجرت به اتریش را انتخاب کند که با رجوع به سایت ما و بررسی دیگر نوشتارها از این راه‌ها باخبر شوید.

خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان بالعکس اتریش لزومی به داشتن نماینده و وکیل آلمانی در پرونده نمی‌باشد و شخص در مرحله اول می‌بایست یک پیش‌قرارداد با شرایط ابتدایی معامله، انعقاد نماید و سپرده اولیه شخص باید مشمول 10% از همه قرارداد با بهای ملک باشد. در مقاله‌ای که مطالعه فرمودید تلاش بر این شد که یکی از راه‌های ویزای سرمایه‌گذاری اروپا، خرید ملک در اروپا در سال 2021 به شما سروران توضیح داده شود پیشنهاد می‌شود برای انجام این پروسه حتماً با موسسه حقوقی معتبر مشورت کنید که در این مسیر موسسه آیلیسترز شما عزیزان را راهنمایی کند.