Homeفارسیدانشگاه نیکوزیا

دانشگاه نیکوزیا

-

معرفی دانشگاه نیکوزیا قبرس و مقدمه ای بر آن

در این مطلب دانشگاه نیکوزیا قبرس (University of Nicosia Cyprus) ، شرایط پذیرش دانشگاه نیکوزیا قبرس ، رشته های تحصیلی دانشگاه نیکوزیا قبرس ، چگونگی پذیرش دانشگاه نیکوزیا قبرس و بسیاری موارد مفید دیگر مورد تحلیل و بازبینی قرار خواهیم داد. شهریه دانشگاه نیکوزیا قبرس چه قدر است؟ آیا دانشگاه نیکوزیا قبرس دانشگاه با کیفیتی است؟ رتبه دانشگاه نیکوزیا قبرس چند است؟ دانشگاه نیکوزیا بزرگترین دانشگاه قبرس است که در آن به زبان انگلیسی تدریس می صورت میپذیرد. در این مطلب اطلاعات مورد نیاز در مورد دانشگاه نیکوزیا قبرس، موقعیت مکانی، شرایط و مخارج تحصیل برای تصمیم گیری برای اینکه دانشگاه نیکوزیا قبرس دانشگاه خوبی برای انتخاب است را خواهید دید. همینطور از طریق برقراری تماس با موسسه مشاوره آیلیسترز می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را به صورت رایگان کسب نمائید.

درباره دانشگاه نیکوزیا قبرس

دانشگاه نیکوزیا قبرس در سال 1980 افتتاح شد و پردیس اصلی آن در نیکوزیا، پایتخت قبرس قرار گرفته است. این مرکز همچنین مراکز مطالعاتی در آتن، بخارست و شهر نیویورک را اداره می‌کند. دانشگاه نیکوزیا قبرس (به اختصار UNIC) با صنعت ارتباط نزدیک دارد. این دانشگاه متشکل از دانشکده بازرگانی، دانشکده آموزش، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم و مهندسی است. بیش از 100 پروسه آموزشی متمرکز در دانشگاه نیکوزیا قبرس و از راه دور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد. بزرگ ترین دانشگاه قبرس با بالغ بر 12000 دانشجو از بیش از 70 کشور در سرتاسر جهان می‌باشد. تحصیل در دانشگاه نیکوزیا قبرس هزینه بهینه‌ای دارد.

رتبه دانشگاه نیکوزیا قبرس و دانشکده های آن

دانشگاه نیکوزیا قبرس اولین دانشگاه غیرانتفاعی در قبرس است که توسط سازمان های اصلی رتبه بندی دانشگاه های جهانی رتبه بندی می شود.

# رتبه 801 در جهان توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی

 (Times Higher Education World University Rankings (THE WUR

# رتبه 76 در جهان در چشم انداز بین المللی (THE WUR)

# رتبه301-400 در جهان برای تجارت و اقتصاد (THE WUR)

# رتبه 106 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS

# رتبه 400 در دانشگاه برتر جهانی در تأثیر اجتماعی و اقتصادی (رتبه بندی تأثیر دانشگاه)

# رتبه 42 در جهان در زمینه اصلی آموزش کیفیت (رتبه بندی تأثیر دانشگاه)

# رتبه 1 بزرگترین دانشگاه در S. Europe که  در درجه اول به زبان انگلیسی تدریس می کند.

# بیش از 12500 دانشجو از بیش از 100 کشور

دانشکده های دانشگاه نیکوزیا قبرس

در دانشگاه نیکوزیا پروگرام های متنوع آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پزشکی، آموزش و توسعه و همینطور آموزش از راه دور ارائه می شود.

  • دانشکده کسب و کار
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم و مهندسی

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه نیکوزیا قبرس

برای پذیرش در دانشگاه نیکوزیا قبرس باید شرایط زیر را داشته باشد:

برای پذیرش در دانشگاه نیکوزیا قبرس باید شرایط زیر را داشته باشد:

گواهی لیسانس معتبر (اروپایی، آمریکایی) برای پذیرش در سطح (Master of Business Administration) MBA مورد نیاز است.
تسلط به زبان انگلیسی: دانش آموزان اگر ترم اول خود را به زبان انگلیسی آموزش ببینند، شرایط مورد نظر را دارند. در غیر این صورت، میبایست یکی از مدارک زبان زیر را داشته باشند.

حداقل نمره 550 در سنجش TOEFL کتبی یا 213 رایانه ای

مدرک GCSE “” در سطح”O” یا “C”

IELTS با نمره 6.5 یا جایگذاری نمره در سطح ENGL-100

نمرات آزمون استاندارد: آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAT) برای همه دانش آموزان با دست کم نمره 400 نیاز است. یک درخواست کننده بدون GMAT ممکن است به طور کوتاه مدت پذیرش شود و مجاز به گذراندن دوره های اصلی است اما چنین دانشجویانی باید نمره GMAT را کسب کند.
سابقه علمی: متقاضیانی که سابقه غیر تجاری دارند می توانند در این برنامه پذیرفته شوند اما ممکن است مجبور شوند دوره های مقدماتی را بگذرانند.
توصیه نامه ها: دو نامه توصیه نامه از سوی افرادی که متقاضی را در محیط آموزشی و حرفه ای خود شناخته اند، الزامی است.
مصاحبه های فردی: یک راه استاندارد برای همه دانش آموزان است. مصاحبه ها انگیزه، رهبری، توانایی بالقوه و مأموریت شخصی را به دنبال دارد. در موارد خاص، که مصاحبه ممکن نیست، شواهد و داده های کتبی مربوط به سابقه کار، بلوغ و شخصیت گذشته متقاضی در بهترین درجه ممکن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ددلاین و آخرین مهلت ثبت نام در دانشگاه نیکوزیا قبرس

مهلت درخواست برای دانشجویان بر اساس جدول پائین می باشد دانش آموزان ممکن است در سپتامبر یا فوریه تحصیل خود را آغاز کنند.

ترم آخرین مهلت
ترم پاییز (سپتامبر تا ژانویه)  اواخر ژوئن
ترم بهار (فوریه تا می) اواخر اکتبر
جلسه تابستان (ژوئن تا ژوئیه)  اواخر فوریه
مهلت درخواست برای دانشجویان اروپایی و محلی  به دانشگاه مراجعه شود یا تماس گرفته شود

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه نیکوزیا قبرس

متقاضیان باید بتوانند مهارت زبان مورد نیاز برای درک سخنرانی ها به زبان انگلیسی را داشته باشند. لازم است یکی از مدارک زبان ذیل را دارا باشند.

مدرک نمره یا درجه
تافل 525 به بالا
تافل رایانه ای 193 به بالا
تافل مبتنی بر اینترنت 80 به بالا
آیلتس 6 و بالاتر
آزمونهای کمبریج (اولین گواهینامه) B+
امتحانات کمبریج (گواهی مهارت) C+
GCSE زبان انگلیسی سطح “O” یا IGCSE C+

رشته های تحصیلی دانشگاه نیکوزیا قبرس

دانشجویان می توانند بر اساس میل شخصی و مهارت های خود یکی از رشته های تحصیلی ذکر شده را انتخاب نمایند. بازرگانی – علوم و مهندسی – علوم انسانی- علوم اجتماعی – مدیریت بازرگانی – حسابداری – مدیریت مهمان نوازی – بازاریابی – MIS – مدیریت ورزشی – جهانگردی – مدیریت انرژی، نفت و گاز – علوم کامپیوتر – مهندسی کامپیوتر – علوم داده – زیست انسانی – داروسازی – مهندسی برق – مهندسی مکانیک – مهندسی عمران – محیط زیست – مهندسی نفت و گاز – مدیریت محیط و انرژی – چندرسانه ای کاربردی – معماری – ارتباطات دیجیتال و رسانه های جمعی – زبان و ادبیات انگلیسی – هنرهای زیبا – ارتباطات گرافیکی – طراحی داخلی –  روانشناسی – روابط عمومی – تبلیغات و بازاریابی – پزشکی – پرستاری – زیست شناسی

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه نیکوزیا قبرس

هزینه های تحصیل دانشگاه نیکوزیا مختلف است که در جدول زیر نوشته شده اند. هزینه با واحد پولی یورو و یک مورد به دلار محاسبه شده اند.

دوره آموزشی مدت زمان شهریه
(1 دوره) MBA 18 ماه 6120 یورو
مهندسی (2 دوره) 18 ماه 1620 دلار – 6120 دلار
علوم (2 دوره) 18 تا 24 ماه 6120 یورو – 6480 یورو
هنر (2 دوره) 18 ماه 5490 یورو

شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی در دانشگاه نیکوزیا قبرس

دانشگاه نیکوزیا قبرس ، بورس تحصیلی و پشتیبانی مالی به دانشجویان تمام وقت به صورت بورس تحصیلی علمی، حمایت های مالی، بورسیه های ورزشی و … در دانشگاه ارائه می دهد.

  • طبق عملکرد قبلی علمی

دانشجویان در اولین سال حضور در دانشگاه، بر اساس نمرات گواهی پایان تحصیلات دبیرستان، مبنی بر کشور محل تحصیل، واجد الشرایط بورس هستند. بورسیه تحصیلی به عنوان یک درصد کاهش شهریه داده می شود و برای یک سال تحصیلی دارای اعتبار است.

  • بر اساس عملکرد تحصیلی در دانشگاه

    دو ترم منظم پس از ثبت نام دانشجو و هر ترم پس از آن، بورس تحصیلی با توجه به عملکرد علمی دانشجو در دانشگاه اعطا می شود.
  • بورسیه های ورزشی

    دانشجویانی که بصورت فعال در تیم های ورزشی دانشگاه شرکت می‌کنند، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه ورزشی حداکثر 40٪ از شهریه خود باشند.
  • کمک مالی

کمک مالی تنها برای دانشجویان بومی در دسترس است و بدون لحاظ کردن عملکرد تحصیلی به صورت بورسیه بر اساس وضعیت اقتصادی-اجتماعی فرد اعطا می شود.

کمپس های دانشجویی دانشگاه نیکوزیا قبرس و امکانات آن ها

پردیس ها و کمپس های ویژه با‌امکانات فوق العاده در دانشگاه نیکوزیا وجود دارد که در ادامه به معرفی و شرح آن ها پرداخته شده است.


(UNIC CITY) پردیس پر جنب و جوش شهری
پردیس مدرن UNIC از 20 ساختمان سفارشی ساخته شده است که در بین چشم انداز شهری در حومه شلوغ Engomi در نیکوزیا بنا شده است. دانشگاه پکیج کاملی از‌امکانات و سرویس های پشتیبانی دانشجویان را فراهم می‌کند. در عرض 15 دقیقه می‌شود تقریباً به هر ساختمانی درمحوطه دانشگاه رفت، دارای یک پارکینگ ماشین برای دانشجویان خارج از دانشگاه وجود دارد.

کتابخانه
دارای منابع با کیفیتی است که از مقاصد آموزشی و پژوهشی جامعه دانشگاه حمایت می‌کند، برای کمک دانشجوها برای پذیرش نقش های مسئول در یک جامعه در واقع تغییر است و از روش همکاری با نهاد های مدنی و تجاری در خدمت جامعه می‌باشد.

زیرساخت آزمایشگاه
با سرمایه گذاری پیوسته در زیرساخت های دانشگاه در طی یک دهه اخیر، به فضای مبتکرانه‌ای تبدیل شده‌اند که ‌امکانات و منابع پیشرفته آن ها از آموزش و تحقیقات حمایت می‌کند.

مرکز رایانه
با استفاده از یک ستون فقرات 1 گیگابایتی هیبریدی ساخته شده با کابل های مسی و فیبر نوری، از طریق تعدادی شبکه محلی با کارایی بالاLAN) ) با سرعت بالا به سرویس‌ مناسب و‌اینترنت وصل می‌شود.

رستوران ها و سفره خانه ها
رستوران دانشجویی که در تمام دانشگاه بنا شده است شامل غذا خوری و کافه های تمیز با امکانات مناسب می باشد.

مرکز تناسب اندام UFIT
مرکز تناسب اندام دانشگاه UFIT که به تازگی ساخته شده است، یک سالن بدنسازی پیشرو در قبرس است که خدمات بی نظیری را تحت هدایت حرفه ای متخصصان علوم بهداشت و ورزش به دانشجویان ارائه می دهد.

 

پرسش و پاسخ متداول در خصوص دانشگاه نیکوزیا قبرس

آیا دانشگاه نیکوزیا قبرس امنیت دارد؟

بله

دانشگاه نیکوزیا قبرس چند دانشکده دارد؟

دانشکده کسب و کار – دانشکده آموزش – دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی – دانشکده حقوق – دانشکده پزشکی – دانشکده علوم و مهندسی

رتبه دانشگاه نیکوزیا قبرس چند است؟

رتبه 801 جهانی

هزینه تحصیل دانشگاه نیکوزیا قبرس به صرفه است؟

بسیار مقرون به صرفه برای زندگی و تحصیل است. از شهریه دانشگاه گرفته تا اجاره و حمل و نقل تا کالاهای خرده فروشی، غذا و مواد غذایی، هزینه زندگی بسیار مناسبی است