Homeقبرساقامت دائم قبرسخرید ملک در کشور قبرس

خرید ملک در کشور قبرس

-

خرید ملک در کشور قبرس

در این مقاله به بررسی سرفصل های زیر خواهیم پرداخت.

  • معرفی قبرس به عنوان یک مقصد برای خرید ملک
  • شرایط مورد نیاز برای افراد متقاضی اخذ اقامت وتابعیت از طریق خرید ملک در قبرس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در قبرس به ارزش 300.000 یورو
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در قبرس به ارزش 2 تا 2.5 میلیون یورو
  • نتیجه گیری در مورد خرید ملک در کشور قبرس

بررسی خرید ملک در کشور قبرس

خرید املاک و زمین در کشور قبرس ، سرمایه گذاری در قبرس و مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری در شرایطی میتواند به اقامت قبرس ، اقامت اروپا و اخذ پاسپورت اروپایی منتهی گردد. با خرید ملک در کشور قبرس و اخذ ویزای این کشور امکان سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا فراهم می‌گردد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به قبرس و کسب سود هستید با آیلیسترز همراه باشید تا اطلاعات کامل و مفیدی در خصوص خرید ملک در کشور قبرس را به شما گرامیان ارائه دهیم.

بررسی کامل خرید ملک در قبرس

معرفی قبرس به‌عنوان یک مقصد برای خرید ملک

قبرس سومین جزیره پهناور در شرق دریای مدیترانه کشوری است که به دو قسمت ترک زبان و یونانی زبان تفکیک شده است. بخش شمالی آن ترک نشین است و زبان آنها ترکی است که قسمتی از آسیا به شمار می‌رود و از موضوع بحث ما خارج است. و اما قسمت جنوبی آن در دست یونانی‌ها قرار دارد و جزو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و پس از اینکه اختلاف خود را در مورد مرزش با قسمت شمالی حل نماید، جزو حوزه شنگن اروپا قلمداد خواهد شد. قبرس به دلیل آب و هوای گرم و معتدل و موقعیت جغرافیایی مناسب، یک مکان جذاب برای اقامت محسوب می‌شود. حداقل 320 روز آفتابی در یک سال، این کشور را در رده یکی از آفتابی‌ترین مناطق اروپا قرار داده است.

از امتیازات این کشور که باعث مهاجرت بسیاری از مهاجران به قبرس اروپایی (قسمت جنوبی) و اخذ اقامت و تابعیت آن از روش‌های مختلف همچون خرید ملک در کشور قبرس شده است، می‌توان به جمعیت کم، اقتصاد رو به توسعه، امکانات آموزشی بالا، امکانات بهداشتی، امنیت بالا، پایین بودن نرخ جرم و جنایت، پایین بودن قیمت ملک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، عدم نیاز به حضور فیزیکی برای خرید ملک در کشور قبرس، تسلط اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی، قوانین مالیاتی بسیار مطلوب، مزایای مالیاتی در هنگام خرید ملک در کشور قبرس، وام‌های کم بهره برای خرید ملک در کشور قبرس و غیره اشاره کرد.

شرایط مورد نیاز برای افراد متقاضی اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در کشور قبرس

یکی از شروط لازم این است که متقاضی اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در کشور قبرس دست‌کم 18 سال سن داشته باشد و گواهی عدم سوء سابقه کیفری داشته باشد. هیچ ضرورتی برای اعلام منبع ثروت یا وجوه متقاضیان خرید ملک در کشور قبرس وجود ندارد. و همچنین نیازی به انجام آزمایشات پزشکی نیست. ایضاً لزومی به ارائه مدرک زبان نیست. متقاضی درخواست تابعیت از طریق خرید ملک در کشور قبرس می‌تواند بستگان خود را همچون همسر، فرزندان و حتی‌الامکان والدین، زیر پوشش خود قرار داده و از این طریق به قبرس ببرد و از کلیه این امکانات استفاده کنند.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در قبرس به ارزش 300.000 یورو

کمترین مقدار سرمایه گذاری برای افراد غیر اروپائی متقاضی اخذ اقامت و تابعت از طریق خرید ملک در کشور قبرس 300 هزار یورو است که از این مبلغ باید 200 هزار یورو سرمایه داشت و اختلاف آن را می‌توان با بهره‌مندی از وام و تسهیلات پرداخت نمود. حضور متقاضیان در زمان خرید ملک در کشور قبرس اجباری نیست. آنها می‌توانند توسط وکیل یا نماینده حقوقی خود خرید خود را انجام دهند. خرید ملک در کشور قبرس سبب دریافت ویزای اقامت موقت و یا دائم قبرس می‌شود. در این شرایط به این فرد ویزای مالتی پل داده می‌شود به این صورت که آزادانه، چند بار در سال می‌تواند به قبرس سفر کرده و از ملک خود استفاده نماید.

فرد متقاضی اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در کشور قبرس باید با تحویل گزارشی به اداره مهاجرت ثابت کند که ملک را برای استفاده شخصی خودش می‌خواهد و همچنین توانایی اداره زندگی و تامین مخارج زندگی خود و خانواده‌اش را دارد. در ابتدا به شخص متقاضی اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در کشور قبرس اقامت کوتاه مدت یک‌ساله تعلق می‌گیرد که قابل تمدید است و پس از سه سال می‌تواند درخواست اقامت دائم کند. در صورت تمایل، پس از دریافت اقامت دائم قبرس از طریق خرید ملک در کشور قبرس و پس از گذشت 84 ماه (7 سال) ویزای اروپایی به شخص متقاضی داده می‌شود مشروط بر آنکه در این مدت کمتر از حداقل 180 روز از سال را در خارج از قبرس گذرانده باشد.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در قبرس به ارزش 2 تا 2.5 میلیون یورو

دریافت اقامت و تابعیت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور قبرس بر اساس مصوباتی که تصویب شده، روش‌هایی را برای اخذ تابعیت برای افراد خارجی ارائه نموده است. برای این منظور و خرید ملک در کشور قبرس و دریافت اقامت و تابعیت از این روش، شخص متقاضی می‌تواند از یکی از روش‌های ذیل اقدام کند.

سرمایه گذاری املاک مسکونی: در این روش شما دست کم به 2 میلیون یورو سرمایه نیاز دارید. مبلغ کلی سرمایه گذاری برای خرید ملک در کشور قبرس باید شامل یک مبلغ دائمی حداقل به ارزش 500.000 یورو باشد. بقیه این مبلغ معادل با 1.5 میلیون یورو باید برای مدت حداقل 3 سال به‌عنوان سرمایه گذاری در املاک مسکونی باقی بماند. پس از طی کردن این 3 سال می‌توان ملک را بفروش رساند ولی 500.000 یورو را باید برای همیشه داخل قبرس حفظ شود.
سرمایه گذاری‌های دیگر: حداقل 2 و نیم میلیون یورو برای اقدام از این روش سرمایه نیاز خواهید داشت. بخشی از آن را که حداقل باید 500.000 یورو باشد باید برای همیشه در قبرس نگه داشت و مابقی مبلغ سرمایه گذاری را که 2 میلیون یورو است حداقل سه سال باید در قبرس نگه دارید در موارد زیر سرمایه گذاری کرد و پس از آن می‌توان فروخت. در املاک مناسب ازجمله مسکونی، تجاری و زمین‌های توسعه یافته یا اوراق قرضه دولتی قبرس تا سقف نهایت 500 هزار یورو یا صندوق سرمایه گذاری جایگزین (AIF) یا دارایی مالی یک نهاد قبرس که از مقامات قبرس مجوز دارد یا افتتاح شرکت یا مشارکت در شرکتی که در حال فعالیت است مشروط بر آنکه که اکثریت سهام را داشته باشد و 5 شهروند قبرس یا اتحادیه اروپا را که بیشتر از 5 سال در قبرس اقامت داشته‌اند را به استخدام خود درآورد یا مجموعه‌ای از موارد مذکور. پس در این روش لازم نیست که کل این مبلغ در یکی از این موارد سرمایه گذاری شده باشد بلکه باید مجموع سرمایه گذاری به این مبلغ برسد به‌عنوان مثال یک خانه و یک ویلا و یک مغازه جمعاً به ارزش 2.5 میلیون یورو باشد. در این صورت در کمتر از 6 ماه به فرد متقاضی اقامت دائم اروپا تعلق می‌گیرد.

نتیجه گیری در مورد خرید ملک در کشور قبرس

با در نظر گرفتن نکات گفته شده در مطلب بالا در خصوص خرید ملک در کشور قبرس و به عنوان یک پایان خوش می شه بیان کرد که با 300 هزار یورو می‌شود از روش خریداری ملک یا زمین در کشور قبرس سرمایه گذاری کرد و نخست اقامت موقت و بعد از آن اقامت دائم قبرس را دریافت و بعد از هفت سال اقامت اروپا را تقاضا نمود، اگر به دنبال روش سریع‌تر از آن هستید می‌توانید با خریداری ملک در کشور قبرس به مبلغ 2 تا 2.5 میلیون یورو در کوتاه‌تر از 6 ماه اقامت همیشگی اروپا را کسب کنید مشروط به آنکه سه سال ملک را نگهداری کرده و بعد گذشت این مدت می‌شود 2 میلیون یورو از آن را به فروش رساند اما باید 500 هزار یورو از آن را حفظ کرد.
پیشنهاد می‌شود پیش از هر اقدامی جهت مهاجرت با وکلای معتمد در این خصوص مشاوره کنید. چنانچه قصد کسب آگاهی کامل در خصوص خریداری ملک در کشور قبرس و دریافت اقامت و گذرنامه اروپایی از این روش را دارید، قادرید با آیلیسترز پافوس و یا همکاران ما در ایران تماس حاصل کرده و از سرویس مشاوره تخصصی تلفنی رایگان ما برخوردار شوید. شما قادرید پرسش‌های خود را درباره‌ی خریداری ملک در کشور قبرس و دریافت اقامت و تابعیت این کشور در قسمت سوالات و پاسخ‌های عمومی مطرح بفرمایید. آرزومندیم که مطلب خریداری ملک در کشور قبرس قابل توجه شما دوستان واقع شده باشد.