Homeقبرساقامت دائم قبرسخرید ملک در قبرس 2021

خرید ملک در قبرس 2021

-

خرید ملک در قبرس و بررسی اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک

خرید ملک در قبرس، سرمایه گذاری در کشور قبرس، شرایط و طرق اخذ اقامت و تابعیت قبرس با خرید ملک، موضوعاتی هستند که در این مطلب به بررسی و تحلیل علمی آن خواهیم پرداخت. کدام روش‌های سرمایه گذاری در قبرس موجب اخذ اقامت و تابعیت قبرس خواهد شد؟ آیا دریافت اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک در قبرس ممکن است؟ قیمت املاک در کشور قبرس چقدر است؟ آیا خرید پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس ممکن است؟ با دریافت پاسپورت قبرس به چه میزان آزادی سفر به کشورهای گوناگون می‌توان دست یافت؟ ما در این مقاله کوشیده‌ایم که به این پرسش‌ها و دیگر پرسش‌های مربوط به اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک و کسب پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری در قبرس پاسخ دهیم. این مقاله که در حال مطالعه آن هستید بیشتر حول محور موضوع خرید ملک در قبرس و شرایط آن خواهد بود. خالی از لطف نیست که بدانیم خرید ملک در قبرس یکی از راه‌های ایده آل سرمایه گذاری در یک کشور می‌باشد. در برخی از کشورها از این طریق، امکان اخذ اقامت و تابعیت آن کشور فراهم می‌شود و در بعضی دیگر از کشورها خیر. اگر نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص دارید با موسسه حقوقی آیلیسترز تماس بگیرید، تا از مشاوره رایگان این موسسه بهره‌مند شوید. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحاتی با سرتیترهای ذیل خواهیم پرداخت:

  • خرید ملک در قبرس و شرایط عمومی اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک
  • خرید ملک در قبرس و اخذ اقامت قبرس
  • خرید ملک در قبرس و استانداردهای سرمایه گذاری در قبرس
  • خرید ملک در قبرس و شاخص های سرمایه گذاری در قبرس
  • خرید ملک در قبرس و واجدین شرایط خرید ملک
  • خرید ملک در قبرس و مراحل قانونی خرید ملک در قبرس
  • خرید ملک در قبرس و هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در قبرس
  • خرید ملک در قبرس و وکیل امور املاک
  • خرید ملک در قبرس و خدمات مؤسسه حقوقی آیلیسترز
  • خرید ملک در قبرس و توصیه های حقوقی

 

خرید ملک در قبرس و شرایط عمومی اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک

کشور قبرس با نام رسمی جمهوری قبرس است و به دو قسمت قبرس شمالی که ساکنین آن افراد ترک زبان هستند و قبرس جنوبی که یونانی نشین می‌باشد تفکیک می‌شود. به همین سبب دو زبان ترکی استانبولی و یونانی، زبان‌های رسمی این کشور محسوب می‌شوند. قبرس یک کشور در قالب جزیره واقع در دریای مدیترانه می‌باشد و از لحاظ مساحت سومین جزیره پهناور و پر جمعیت این دریا به شمار می‌رود. آب و هوای این کشور در فصل تابستان به صورت گرم و خشک و در زمستان معتدل است. کشور قبرس 6 استان، با نام‌های فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، لیماسول، نیکوزیا و پافوس در خود جای داده است. جمعیت این کشور نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر است و مساحت 9.251 کیلومتر مربعی را به خود اختصاص داده است. قبرس جنوبی از اعضای اتحادیه اروپا بوده (اما به سبب اختلافات مرزی که با قبرس شمالی دارد هنوز موفق به عضویت در پیمان شنگن نشده است) و مورد توجه بسیاری از توریست‌های سرتاسر جهان است. آخرین نکته در خصوص شرایط عمومی این کشور که باید بدانید می‌باشد، واحد رسمی پول این کشور می‌باشد که یورو بوده و خرید ملک در قبرس و فروش و اجاره آن و یا هرگونه سرمایه گذاری در قبرس، با این ارز انجام می‌شود.

پایتختزبان رسمیواحد پول رسمیپیش شماره تلفندامنه اینترنتی
نیکوزیاترکی استانبول / یونانییورو357+cy.

تا پیش از سال 2021 با خرید ملک به ارزش 2 میلیون یورو ظرف مدت 6 ماه به پاسپورت قبرس و شهروندی اتحادیه اروپا برسید. اما در آغاز سال 2021 این برنامه بروز شد.در ادامه به توضیح و تشریح کامل آن خواهیم پرداخت.

خرید ملک در قبرس و اخذ اقامت قبرس

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس، یکی از آسان‌ترین راه‌های دریافت اقامت اروپا برای سرمایه داران است. حتی می‌توان ادعا کرد که اصلی‌ترین برنامه‌ای که سبب اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری در قبرس می‌شود، خرید ملک در قبرس است.

*در طرح جدید ارائه شده توسط دولت قبرس شما میتوانید اقامت قبرس را علاوه بر خودتان برای همسر ، فرزندان زیر 25 سال و حتی والدین خود و والدین همسرتان دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که نه شما و نه همراهان تان مجوز کار در قبرس نخواهید داشت.*

جهت اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک یک سری پیش شروط وجود دارد که شامل :

خرید یک یا حداکثر دو ملک در به ارزش 300 هزار یورو:
نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که هنگام ارسال تقاضای اخذ کارت اقامت یا PR می بایست حداقل 200 هزار یورو از ارزش ملک یا املاک را پرداخته شده باشد
داشتن یک سپرده بانکی در قبرس:
سرمایه گذار باید افزون بر خرید ملک یا املاکی به ارزش 300 هزار یورو یک سپرده حساب بانکی در قبرس افتتاح کند و در آن مبلغ 30 هزار یورو سپرده قرار دهد. لازم به ذکر است که این مبلغ به مدت سه سال در حساب بانکی مسدود می شود.
اثبات تمکن مالی با نشان دادن درآمد سالیانه:
سرمایه گذار با اخذ این نوع اقامت مجوز کار در قبرس و کسب درآمد از این طریق را نخواهد داشت پس یکی از پیش شروط این است که یک منبع درآمد سالیانه که از خارج از کشور قبرس ارائه شود و دولت این کشور این موضوع را تائید کند. نکته مثبت این است که مجموع درآمد متقاضی و همسرش بعنوان اثبات تمکن مالی مورد تائید می باشد.

برای تمکن مالی نیز درآمد سالیانه به ازای شخص متقاضی و هر همراه به شرح ذیل است :

میزان اثبات درآمد سالیانه به ازای متقاضی 30 هزار یورو در سال
میزان اثبات درآمد سالیانه به ازای همسر و فرزندانهر یک 5 هزار یورو
میزان اثبات درآمد سالیانه به ازای والدینهر یک 8 هزار یورو

از دیگر مزایای اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک عدم نیاز به حضور است. یعنی کافی است که فقط و فقط 1 روز در هر 2 سال در قبرس باشید تا اقامت شما تمدید گردد. ولی این نکته را نیز می بایست مد نظر قرار دهید درصورتیکه قصد اخذ پاسپورت و تابعیت قبرس را دارید می‌بایست در قبرس زندگی کنید. سرانجام در صورت زندگی در این کشور میتوانید تا پس از سپری کردم 7 سال پاسپورت یا تابعیت قبرس را بگیرید و از آنجایی که کشور قبرس از اعضای اتحادیه اروپاست؛ به سادگی می توانید با داشتن گذرنامه قبرس در هر کجا و هر کشوری که عضو این اتحادیه است؛ اقامت و زندگی کنید.
پاسپورت قبرس بر اساس رنکینگ جهانی در مقام هفتم قرار دارد و امکان سفر بدون نیز به اخذ ویزا به 165 کشور را برای دارندگان این پاسپورت فراهم می کند.

خرید ملک در قبرس و استانداردهای سرمایه گذاری در قبرس

بررسی دقیق و اطلاع کامل از شرایط اقتصادی هر کشور و همچنین استاندارد های سرمایه گذاری اولین قدم برای سرمایه گذاری در هر کشور از طریق سرمایه گذاری در زمینه املاک و یا انواع دیگر سرمایه گذاری از جمله ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه و… است. که به این طریق میتوانیم با چشمان باز و خیالی آسوده دست به سرمایه گذاری در کشور هدف بزنیم. جهت سرمایه گذاری در قبرس و خرید ملک در قبرس نخستین موضوعی که باید بدانیم این است که نرخ مصادره اموال در این کشور از سال های 2018 تا سال 2021 پائین‌ترین میزان ممکن (یعنی یک) را به خود اختصاص داده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید این عدد طی سالیان اخیر عدد ثابتی بوده و این موضوع خبر خوشی برای سرمایه گذاران در کشور قبرس میباشد. (در این شاخص عدد 1 کمترین حد ممکن و عدد 7 پر ریسکترین حد ممکن را نشان میدهد)

شاخص کیفیت نظارت نیز بازه ای بین 2.5- و 2.5+ دارد و در نموار دوم می بینیم که این شاخص، در سال 1996 بیشترین میزان خود یعنی 1.42 را داشته و در سال 2019 به تقریبا 0.65 رسیده است :

خرید ملک در قبرس و شاخص های سرمایه گذاری در قبرس

موضوع بعدی که موقع سرمایه گذاری در یک کشور، به جهت کسب اطمینان خاطر در این زمینه باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، تحلیل و بررسی شاخص های سرمایه گذاری کشود هدف است. که در اینجا برای افرادی که مایل به سرمایه گذاری در قبرس و خرید ملک در قبرس هستند، سه شاخص رشد تولید ناخالص داخلی کشور، نرخ تورم و مالیات بر درآمد را شرح میدهیم. با نظر به نمودار رشد تولید ناخالص داخلی در می یابیم که بین سال های 2012 تا 2021 کشور قبرس افت و خیز بسیاری را گذرانده است. این شاخص در سال 2020 پائین‌ترین حد خود را تجربه کرده است. همچنین نمودار تورم سالانه این کشور در سال 2020 منفی 1/0 درصد می باشد و در جدیدترین، نمودار مالیات بر درآمد را می بینیم که در سال 2016 ، 23/76 درصد را نشان می دهد.

برای افرادی که در صدد اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک یا سایر طرق سرمایه گذاری در قبرس هستند ، شاید اساسی ترین فاکتور زندگی در این کشور یا امرار معاش خانواده خود ، موضوع انواع نرخ مالیات در قبرس باشد. مسلما میزان مالیات اخذ شده از اتباع یک کشور یک پارامتر بسیار با اهمیت برای گذراندن زندگی خانواده ها در آن کشور است. در جدول ذیل شما میتوانید انواع نرخ مالیات در کشور قبرس مشاهده می نمایید : ( شایان ذکر است که همه آمار و ارقام زیر بر حسب ٪ می باشد )

انواع نرخ مالیات در قبرسآخرین نرخنرخ قبلیبالاترین نرخپائین ترین نرخ
نرخ مالیات بر شرکتها و کمپانیها12.5012.5029.0010.00
نرخ مالیات بر درآمد شخصی35.0035.0040.0030.00
نرخ مالیات بر فروش19.0019.0019.0010.00
نرخ تأمین اجتماعی16.6015.6019.3015.60
نرخ تأمین اجتماعی برای شرکتها و کمپانی ها8.307.8011.507.80
نرخ تأمین اجتماعی برای کارمندان8.307.808.306.30

خرید ملک در قبرس و واجدین شرایط خرید ملک

سرمایه گذاری در قبرس و وضعیت اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک در قبرس شرایط بسیار ایده آلی دارد و شخص لزومی به ارائه مدرک زبان و انجام تست های پزشکی ندارد. و فقط با ارائه مدرک، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری میتواند به این مهم اقدام نماید همچنین متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد. و ایضا مصاحبه و شرط حضور نیز نیاز ندارد.

خرید ملک در قبرس و هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در قبرس

موضوع سرمایه گذاری در قبرس همچون سرمایه گذاری در اغلب کشورهای جهان، دو عامل مهم دارد که قیمت ملک را بسیار تحت تأثیر خود قرار داده است، عامل اول موقعیت مکانی ملک و عامل دوم، کاربری ملک است. مجدداً تاکید می‌کنیم که مالیات بر املاک تجاری بیشتر از املاک مسکونی است. پس در نتیجه قیمت خرید ملک در قبرس در هر شهر نسبت به شهر دیگر تفاوت خواهد داشت. همچنین قیمت منازل آپارتمانی و ویلایی نیز متفاوت خواهد بود. پروژه‌های ساختمانی با طراحی‌های لوکس نیز وجود دارد که معمولاً مورد علاقه سرمایه گذاران هستند. به طور متوسط هزینه زندگی در کشور قبرس 43.13 درصد و قیمت اجاره در این کشور به میزان 44.16 درصد از ایران گران‌تر است. به منظور داشتن آگاهی بیشتر برای خرید ملک در قبرس و مقدار اجاره در این کشور، می‌توانید جدول ذیل که این هزینه‌ها را در پایتخت این کشور یعنی شهر نیکوزیا و شهر گردشگر پذیر فاماگوستا نشان می‌دهد، مشاهده کنید. (یادآوری می‌کنیم که تمامی مبالغ زیر در جدول به واحد پولی یورو محسوب شده‌اند)

فاماگوستانیکوزیاجدول بررسی میزان اجاره در ماه و قیمت هر متر مربع آپارتمان در قبرس
323.63481.25(اجاره ) آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر
235.77413.04(اجاره ) آپارتمان یک خوابه در حومه شهر
439.83817.39(اجاره ) آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
400.78685.65(اجاره ) آپارتمان سه خوابه در حومه شهر
842.871700.00قیمت هر مترمربع آپارتمان در داخل شهر (خرید)

خرید ملک در قبرس و وکیل امور املاک

در مجموع زمان خرید ملک در قبرس و یا اقدام به سرمایه گذاری در قبرس، به هر صورتی و در هر کشوری لازم است که شما بر قوانین آن کشور آگاهی کامل داشته باشید و این مهم می‌تواند به‌وسیله یک وکیل با سابقه و کاردان در امور ملکی سهل‌الوصول شود. وکیلی با علم روز که در این پیرامون فعالیت دارد می‌تواند شما را در قدم به قدم مراحل اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک کمک کرده و مسیر شما را هموار سازد. همچنین از خطرها و ضررهای احتمالی این مسیر تا حد بسیاری کم کند.

خرید ملک در قبرس و خدمات مؤسسه حقوقی آیلیسترز

موسسه آیلیسترز، به واسطه تخصص و تجربه ای که در خصوص سرمایه گذاری در کشورهای سرتاسر جهان دارد، می تواند شما را در خصوص اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق خرید ملک در قبرس ، به صورت قدم به قدم همراهی کند. این موسسه از نخست تا انتها با شما خود همراه خواهد بود و در انواع مختلفی از خدمات از جمله انتخاب ملک، عقد قرارداد، اخذ ویزا و غیره شما را کمک میکند. ایضا با مشاوره های تخصصی خود به شما این امکان را میدهد تا ملکی را گزینش نمایید که بازدهی خوبی برای شما باشد. با پشتیبانی این موسسه و با تکیه بر کادر مجرب و کارآزموده که در این موسسه مشغول به کار هستند، شما به سادگی می توانید برای سرمایه گذاری در قبرس ، علی الخصوص خرید ملک در قبرس اقدام کنید و به پاسپورت و اقامت دائم یک کشور اروپایی و سود مالی دست پیدا کنید.

خرید ملک در قبرس و توصیه های حقوقی

البته که مزایایی که خرید ملک در قبرس به همراه دارد، بسیار ارزشمند است و سبب اخذ اقامت دائم و تابعیت یک کشور اروپایی می گردد، ولی بد نیست، به سود مالی که این امر می تواند در پی داشته باشد نیز مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. به همین جهت باید شرایط قیمت ملک در بخش های گوناگون این کشور و میزان رشد آن نیز مورد توجه قرار گیرد. همچنین همانطور که بیان شد بررسی سلامت دستگاه قضایی یک کشور و ریسک پایین مصادره اموال در آن نیز، در کنار بررسی و ارزیابی سایر پارامتر های سرمایه گذاری از جمله، نرخ تورم و رشد اقتصادی یک کشور دارای اهمیت خواهد بود. در خصوص مالیات نیز میتوان گفت که مالیات در کشور قبرس بر روی املاک تجاری بیشتر است. با آگاهی کافی و چشم انداز کلی بر شرایط قطعاً مسیر کم ریسک تر و پر منفعت تری را طی خواهید کرد.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص شرایط خرید ملک در قبرس

آیا خرید پاسپورت قبرس از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

تا پیش از سال 2021 این امر میسر بود اما این قانون در بدو سال 2021 برداشته شده است.

آیا قبرس جنوبی کشوری امن جهت سرمایه گذاری است؟

سرمایه گذاری در قبرس از طریق خرید ملک از جمله سرمایه گذاری ها امن می باشد. البته تمامی مراحل باید تحت نظر یک وکیل زبده انجام گیرد تا راه انواع کلاهبرداری ها از این طریق بسته شود.

شرایط زندگی در قبرس چگونه است؟ زندگی در قبرس خوبه؟

این کشور از جمله کشورهای اتحادیه اروپا است که با توجه به اروپایی بودن آن و توریستی بودن آن از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار است.

سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت قبرس جنوبی از طریق خرید ملک چقدر است؟

300 هزار یورو. اطلاعات جزئی تر در این مقاله ارائه گردیده است.

آیا کسی که در قبرس ملک می خرد اجازه کار دارد؟

خیر. نه متقاضی اصلی و نه همراهان اجازه کار در قبرس را نخواهند داشت.

مزایای خرید ملک در قبرس چیست؟

امکان زندگی در حوزه اتحادیه اروپا بدون محدودیت
اخذ پاسپورت بدون نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان
امکان سفر به بیش از 120 کشور من جمله آمریکا و کانادا بدون نیاز به ویزا
امکان اخذ اقامت برای همسر ، فرزندان تا 25 سال و حتی والدین متقاضی و والدین همسر متقاضی.