Homeفارسیتحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس

-

تحصیل پزشکی در قبرس و بررسی شرایط اخذ پذیرش از دانشگاههای پزشکی قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس ، معدل مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در قبرس ، بهترین دانشگاه پزشکی قبرس و همچنین هزینه تحصیل پزشکی در قبرس در‌این پست مورد تحلیل و تحقیق علمی قرار می‌گیرد. تحصیل داروسازی در قبرس چگونه است؟ اعتبار دانشگاههای پزشکی قبرس در جهان به چه صورتی است؟ تحصیل دندانپزشکی در قبرس چطور است؟ تحصیل پزشکی در قبرس یکی از راههای تحصیل در اتحادیه اروپا می‌باشد که مورد استقبال برخی از هموطنان می‌باشد. سالانه تعداد بیشماری از دانشجویان برای تحصیل پزشکی به کشورهای مختلف سفر می‌کنند که قبرس یکی از‌این کشورها می‌باشد. اگر در زمینه تحصیل پزشکی در قبرس در پی کسب اطلاعات دقیق و صحیح هستید ما را تا آخر‌این مطلب دنبال نمایید. هزینه تحصیل پزشکی در قبرس هم می‌تواند یکی از پرسش های شما عزیزان باشد، در‌این پست ما به شما خواهیم گفت. درصورتیکه در پی تحصیل فیزیوتراپی در قبرس و یا تحصیل پرستاری در قبرس هستید نیز مطالعه‌ این مطلب را از دست ندهید به این دلیل که اطلاعات مفیدی نیز برای شما سروران خواهیم داشت. در صورتی که با مطالعه مطلب تحصیل پزشکی در قبرس سوالاتی ذهن شما را همچنان مشغول کرده است می‌توانید در بخش پرسش و پاسخ عمومی و یا بخش دیدگاهها پرسش ها خود را مطرح کنید. تماس با کلیه دفاتر موسسه حقوقی آیلیسترز و مشاوره مجانی تلفنی با کارشناسان مجرب آن نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای اخذ اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط شما باشد.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس جزیره‌ای در دریای مدیترانه است که به دو بخش شمالی و جنوبی تفکیک شده که قسمت قبرس جنوبی ‌این کشور عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. زبان رسمی ‌این کشور یونانی و ترکی است و می‌شود گفت کشور قبرس از نظر مساحت رتبه سوم را در بین جزایر موجود در دریای مدیترانه به خود اختصاص داده است. پایتخت قبرس شهر نیکوزیا است که دانشگاههای معتبری را در خود جای داده است. اکثر دانشجویان بین المللی که علاقه به تحصیل پزشکی در قبرس را دارند یکی از اهدافشان می‌تواند شهر نیکوزیا به واسطه دانشگاه نیکوزیا باشد. کشور قبرس چیزی نزدیک یک میلیون و پانصد هزار نفر را در خود جای داده است. به واسطه ورود قبرس به اتحادیه اروپا‌این کشور در تلاش است تا سطح کیفی آموزش و پرورش خود را تا حد مناسبی بالا ببرد که می‌توان گفت تقریبا موفق بوده است. به تحصیل دندانپزشکی در قبرس فکر می‌کنید و یا می‌خواهید به تحصیل پزشکی در قبرس بپردازید؟‌ این خبر خوش را برای شما سروران داریم که موسسه حقوقی آیلیسترز شرایط اخذ پذیرش پزشکی در قبرس را برای شما فراهم نموده است. هزینه تحصیل پزشکی در قبرس نمی توان گفت بسیار پایین است که به صورت کلی تحصیل در رشته پزشکی در همه دنیا به زبان انگلیسی و زبانی غیر از زبان رسمی هر کشور با هزینه های بالایی همراه خواهد بود‌اما تحصیل پزشکی در قبرس به نسبت دیگر کشورهای عضو اتحادیه می‌توان گفت متعادل تر می‌باشد. تحصیل پزشکی در همه کشورها با دشواری هایی عبور کردن است که می‌توان‌این پیچیدگی ها را با شرکت در دوره های پیش پزشکی که دانشجویان را برای تحصیل پزشکی آماده می‌کند هموار ساخت. تحصیل پزشکی در قبرس با شرکت در دوره های پیش پزشکی که به آموزش دوره پیش نیاز دانشجویان را برای سنجش ورودی مهیا می‌سازد و لازم به ذکر است که تحصیل به زبان انگلیسی می‌باشد. اگر میل دارید بدانید که معدل مورد احتیاج برای تحصیل پزشکی در قبرس چه نمره‌ای است و یا تمایل دارید بدانید بهترین دانشگاه پزشکی قبرس کدام است، ما را تا به پایان مطلب همراهی کنید تا به اطلاعات مفیدی در زمینه تحصیل پزشکی در قبرس دست یابید.

شرایط ورود و تحصیل پزشکی در قبرس


تحصیل پزشکی در قبرس با گذراندن دوره های پیش پزشکی آغاز می‌گردد. دوره های پیش پزشکی بسته به رشته‌ای که متقاضیان میل به ادامه تحصیل در دانشگاهها دارند 3 الی 9 ماه به طول خواهد انجامید. پس از طی کردن‌این دوره ها و قبولی در سنجش ورودی پزشکی ‌امکان ادامه تحصیل پزشکی در قبرس امکان پذیر خواهد بود. دوره های پیش پزشکی به عبارتی دوره های آماده ساختن متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس محسوب می‌گردند و در درس هایی که پیش شرط رشته های پزشکی هستند دانشجویان را آماده می‌سازند. دروسی که برای قبولی در سنجش ورودی پزشکی و به بیانی اخذ پذیرش پزشکی در قبرس باید به آنها تسلط مورد نیاز یافت دربردارنده شیمی، فیزیک، زبان (برای درخواست کنندگانی که نمره زبان لازم و همچنین تسلط کافی را ندارند)، زیست شناسی و ریاضی می‌باشند. به سبب گذراندن ‌این دوره ها می‌توان موسسات غیر انتفاعی و یا دولتی را گزینش نمود. البته موسسات دولتی به زبان رسمی کشور قبرس دروس پیش نیاز را ارائه می‌دهند و موسسات غیر انتفاعی با زبان انگلیسی دروس را ارائه می‌دهند و برای دانشجویان بین المللی ایده آل هستند. از شرایط تحصیل پزشکی در قبرس و دریافت پذیرش پزشکی در قبرس می‌توان نام برد معدل مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در قبرس است که درخواست کنندگان باید دارای معدل دیپلم مناسبی باشند و حداقل معدل 14 به بالا داشته باشند. رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی من جمله رشته هایی هستند که به نسبت دیگر رشته ها از مدت دوره طولانی تری برخوردار هستند. با این حال تحصیل فیزیوتراپی در قبرس و یا تحصیل رشته های دیگر به نسبت رشته های پزشکی از طول دوره کمتری برخوردار هستند. در جدول پایین مدت زمان تحصیل در هر رشته را مطالعه خواهید نمود.

رشته تحصیلیطول مدت تحصیل
پزشکی عمومی4 تا 6 سال
دامپزشکی6 سال
دندانپزشکی5 تا 6 سال
داروسازی5 تا 6 سال
پرستاری3 تا 4 سال
تخصص پزشکی3 تا 6 سال بسته به رشته تحصیلی
فیزیوتراپی3 تا 4 سال
  

معرفی دانشگاه پزشکی به منظور تحصیل پزشکی در قبرس


کشور قبرس دارای دانشگاههای خیلی مطرحی در دنیا نیست و می‌توان گفت که دانشگاه های‌این کشور معروف نیستند. اعتبار دانشگاههای پزشکی قبرس در جهان در جایگاه خوبی قرار دارند، چرا که‌این کشور عضو اتحادیه اروپاست و نظام آموزشی مقید به قوانین اتحادیه اروپا را دارا می‌باشد. قبرس دارای چند دانشگاه است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  • دانشگاه نیکوزیا
    دانشگاه نیکوزیا بهترین دانشگاه پزشکی قبرس به شمار می‌رود. این دانشگاه با بهره مندی از علم روز دنیا و همچین همقدم کردن خود با مراکز علمی بنام کشورهای پیشرفته می‌کوشد که با سرعت بالایی سطح علمی و آموزشی خود را متناسب با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش دهد. جالب است بدانید هر ساله 5000 دانشجوی بین المللی دانشگاه نیکوزیا را هدف خود برای ادامه تحصیل قرار می‌دهند. از جمله عللی که دانشجویان بین المللی را علاقمند به تحصیل پزشکی در قبرس و مشخصا تحصیل در دانشگاه نیکوزیای قبرس می‌کند همکاری ‌این دانشگاه با دانشگاه سنت جورج انگلستان می‌باشد. این همکاری نشان از توسعه دانشگاه نیکوزیا هماهنگ با دانش روز دنیا در زمینه پزشکی و دیگر رشته های علوم پزشکی دارد، چونکه کشور انگلستان از جمله کشورهای سرآمد در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی که یکی از آنها علم پزشکی و علوم پزشکی است قلمداد می‌شود. اگر شما دوست عزیزی که تمایل به تحصیل پزشکی هستید و از‌این‌امکان برخوردار نیستید که در کشورهایی مثل انگلستان و آمریکا تحصیل کنید با توجه به همکاری دانشگاه نیکوزیا با دانشگاه سنت جورج انگلستان و بهره گیری از متد آموزشی و سطح بالای علمی ‌این کشور می‌توانید تحصیل پزشکی در قبرس را انتخاب نمایید. شایان ذکر است که سرورانی که در رشته های علوم پایه دارای مدرک لیسانس هستند هم قادر هستند با استفاده از لیسانس خود در رشته های پزشکی‌این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند. دوره های 6 ساله آموزشی BMBS که لیسانس پزشکی و MD که لیسانس جراحی محسوب می‌گردد داخل این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

  • Near East University Faculty of Medicine
    این دانشگاه با تعداد بالای دانشکده ها معروف شده است که بیش از 950 هزار دانشجوی بومی و بین المللی داخل این دانشگاه در مقاطع متفاوت کارشناسی، کارشناسی ارشد و رشته های مختلف پزشکی و دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و…. مشغول به تحصیل هستند. شاید جالب باشد که بدانید‌ این دانشگاه افزون بر 90 دانشکده دارد که کلیه رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی و رشته های مدیریتی و بیزینسی را تحت پوشش قرار می‌دهد. تحصیل پزشکی در قبرس در‌این دانشگاه نیز ممکن است، به این دلیل که دانشکده های پزشکی‌این دانشگاه از سال 2008 برقرار شده‌اند و به کلیه دانشجویان داخلی و بین المللی خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که‌این دانشگاه آموزش از راه دور و به عبارتی کلاسهای مجاری نیز برای دانشجویان خود در سراسر جهان برگزار می‌کند و دانشجو می‌پذیرد. بیش از 187 رشته تحصیلی به دانشجویان‌این دانشگاه ارائه می‌شود که بنا به علایق خود دانشجویان می‌توانند در هر کدام از‌این رشته ها به ادامه تحصیل بپردازند.
  • دانشگاه مدیترانه شرقی
    این دانشگاه بالغ بر 11 دانشکده و موسسه وابسته آموزش عالی را تحت پوشش خود دارد که در حدود 20 هزار دانشجو از سراسر جهان در‌این دانشکده ها و موسسات آموزشی مشغول به تحصیل هستند. تحصیل در‌این دانشگاه به زبان های ترکی و انگلیسی می‌باشد و رشته های داروسازی و سایر رشته های پزشکی نیز در دانشکده های‌این دانشگاه ارائه می‌گردد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که میل به تحصیل پزشکی در قبرس دارند، نیز می‌توانند‌این دانشگاه را برای ادامه تحصیل هدف قرار دهند.

مدارک لازم برای ویزا و پذیرش جهت تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس نیاز به دریافت پذیرش پزشکی در قبرس از یکی از دانشگاههای‌این کشور دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس باید به‌این نکته دقت داشته باشید که همه مدارک لازم به صورت دقیق و مورد نیاز باید ارائه گردد تا سبب اخذ ویزا گردد. در ادامه مدارک لازم را برای دریافت پذیرش پزشکی در قبرس و ویزای تحصیلی قبرس خدمت شما عزیزان عرض خواهیم نمود. حداقل سن برای تحصیل پزشکی در قبرس 17 سال است.

  • گواهی زبان با نمره 6.5 آیلتس
  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه رسمی
  • قبولی در آزمون MCAT و یا GAMSAT
  • تکمیل فرم درخواست اخذ پذیرش پزشکی در قبرس
  • نمرات بالا در کلیه مقاطع در دروسی نظیر ریاضی، فیزیک و شیمی
  • گذرنامه
  • عکس
  • مدرک دیپلم 12 ساله
  • انگیزه نامه
  • بیمه دانشجویی
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • رسید فیش واریزی هزینه ویزا

 

هزینه های تحصیل پزشکی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توان گفت پایین تر می‌باشد. هزینه هرساله تحصیل در رشته های گوناگون پزشکی و زیرشاخه های آن با توجه به نوع رشته دارای مقادیر متفاوتی می‌باشد. اما درمجموع شهریه سالیانه و مخارج تحصیل پزشکی در قبرس و رشته هاییی همچون داروسازی و دندانپزشکی بین 18 الی 27 هزار یورو می‌باشد که هزینه هایی مانند ثبت نام دانشگاه، مخارج سنجش ورودی و هزینه های فارغ التحصیلی و همچنین شهریه را شامل می‌شود. تحصیل پرستاری در کشور قبرس و رشته های دیگری نظیر رشته های علوم پزشکی مخارج پائین تری دارد.

هزینه زندگی در قبرس برای تحصیل پزشکی در قبرس


مخارج زندگی در قبرس به مدیریت مخارج هر فردی بستگی خواهد داشت ‌ولی بطور میانگین دانشجویان بین المللی که برای تحصیل پزشکی در قبرس و یا تحصیل در دیگر رشته ها به‌این کشور مهاجرت می‌کنند سالیانه بین 8 تا 9 هزار یورو هزینه زندگی خواهند داشت. در ادامه می‌توانید نرخ برخی از اقلام مورد نیاز را بررسی کنید.

عنوانمبلغ(یورو)
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکزشهر569.69
اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر450.50
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر953.50
اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر765.14
اقیمت هر متر آپارتمان برای خرید در مرکز شهر2057.03
قیمت هر متر آپارتمان برای خرید در حومه شهر1562.12
پنیر (کیلوگرم)7.69
سیب (کیلوگرم)1.91
موز (کیلوگرم)1.35
پرتقال (کیلوگرم)1.26
گوجه فرنگی(کیلوگرم)1.89
غذا برای 2 نفر45
نوشابه 0.33 لیتری1.14
آب آشامیدنی 0.33 لیتری0.65
1 لیتر شیر1.37
برنج (کیلوگرم)1.40
تخم مرغ (12عددی)2.57
بلیط یکطرفه1.5
تعرفه تاکسی (یک کیلومتر)0.93
بنزین (یک لیتر)1.25


برای ‌اینکه بدانید میزان درآمدهای کشور قبرس با هزینه های آن سازگاری دارد بهتر است نمودار آمار تورم ‌این کشور را در بازه سالیان گذشته بررسی کنید تا بتوان از مناسب بودن یا نبودن مقصدی که برای مهاجرت تحصیلی انتخاب نموده‌اید اطمینان پیدا کنید. به همین منظور نمودار زیر خدمت شما عزیزان ارائه می‌گردد. همانطور که در نمودار پایین می‌بینید آمار تورم کشور قبرس منفی است که‌این مطلب نشان از‌این دارد که نه تنها هزینه ها از درآمدها کمتر است بلکه شهروندان قبرس‌امکان پس‌انداز از حقوق و درآمد خود را دارند:


تحصیل داروسازی در قبرس ، تحصیل دندانپزشکی در قبرس ، تحصیل پرستاری در قبرس از گزینه هایی است که دانشجویان بین المللی قادرند برای تحصیلی در رشته‌ای غیر از پزشکی در شاخه رشته های علوم پزشکی در کشور قبرس انتخاب نمایند. شرایط هر کدام از‌اینها به چه صورتی است؟ در ادامه می‌توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید:

  • تحصیل داروسازی در قبرس
    تحصیل داروسازی در قبرس 5 سال زمان می‌برد. این رشته به زبان انگلیسی نیز درس داده می‌شود و دانشجویان بین المللی نیز قادرند با ارائه مدرک زبانی معادل 6.5 آیلتس به ادامه تحصیل در‌این رشته بپردازند. شایان ذکر است که دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی در رشته داروسازی می‌شوند باید در پایان دوره تحصیلی در آزمونی که بوسیله وزارت بهداشت کشور قبرس برگزار می‌گردد شرکت نموده و‌امتیاز مورد نیاز را کسب نمایند، به این دلیل که تنها با کسب‌امتیاز لازم‌امکان دریافت مجوز داروسازی را اخذ خواهند نمود و اجازه در‌این کشور و اتحادیه اروپا را خواهند داشت. درخواست کنندگان فارغ التحصیل در رشته داروسازی باید در 2 آزمون وزارت بهداشت‌امتیاز لازم را کسب نمایند تا موفق به دریافت مجوز گردند. لازم به ذکر است که‌این امتحان ها توسط وزارت بهداشت قبرس 4 بار در سال برگزار می‌شود.
  • تحصیل دندانپزشکی در قبرس
    دانشجویانی که علاقه به تحصیل دندانپزشکی در قبرس دارند بهتر است در دوره های پیش پزشکی قبل از دانشگاه شرکت کنند تا در درس های پیش نیاز پزشکی تسلط کافی را کسب کنند. تحصیل دندانپزشکی در قبرس در سه مقطع انجام می‌گردد: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس متقاضیان باید گواهی زبان معادل نمره آیلتس6 را کسب کرده باشند. تحصیل دندانپزشکی در قبرس 6 سال درمجموع طول می‌کشد. بطور معمول دانشجویان در مقطع کارشناسی اطلاعاتی راجع به بهداشت دهان و دندان بدست می‌آورند و در مقطع کارشناسی ارشد بطور تخصصی تر در‌این مبحث کار کرده و در مقطع دکترا وارد حیطه عملی و آموزش به تمامی مباحث دندانپزشکی می‌پردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی 10 الی 15 هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد بین 15 الی 22 هزار یورو و در مقطع دکترا بین 27 الی 30 هزار یورو خواهد بود.
  • تحصیل پرستاری در قبرس
    تحصیل در رشته پرستاری معمولا 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد که مقدمات ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و درجات بالا تر هم ‌امکان پذیر می‌باشد. تحصیل پرستاری در قبرس بطور کامل یکسان با تحصیل‌ این رشته در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد به همین منظور درخواست کنندگانی که داخل این رشته فارغ التحصیل شده‌اند بدون احتیاج به معادلسازی ‌امکان کار و ادامه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی را خواهند داشت. تحصیل پرستاری در قبرس به زبان انگلیسی امکان پذیر است و متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را داشته باشند.

کار پس از تحصیل پزشکی در قبرس

دانشجویان بین المللی که کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند سرانجام تمایل دارند به اقامت کاری و سرانجام اقامت دائم و پاسپورت آن هم موفق گردند. اول از همه برای انتخاب کشور به عنوان مقصدی برای تحصیل به نرخ بیکاری کشور مد نظر باید دقت داشت و در ادامه به میزان زمانی که به فارغ التحصیلان داده می‌شود که در آن کشور به دنبال کار بگردند. در کشور قبرس دانشجوهای فارغ التحصیل تنها 3 ماه مهلت دارند تا به دنبال شغل بگردند و در صورت یافتن کار مشکلات بسیاری برای اخذ اقامت کاری خواهند داشت، چرا که آمار بیکاری در‌این کشور به نسبت بالاست و اولویت با نیروی کاری شهروند قبرس می‌باشد. دانشجویان فارغ التحصیل می‌توانند از تحصیل پزشکی در قبرس به عنوان نردبانی برای اخذ اقامت کشورهای معتبر اروپایی استفاده نمایند و در ادامه برای یافتن شغل به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا رفت و آمد داشته باشند. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید درصد بیکاری در کشور قبرس در سال 2020 معادل 8.2 درصد است که با توجه به جمعیت کمتر از دو میلیونی‌این کشور آمار خیلی بالایی به شمار می‌رود: