Homeفارسیتحصیل در قبرس 2021

تحصیل در قبرس 2021

-

تحصیل در قبرس و بررسی آن

تحصیل در قبرس ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی قبرس و به طور کلی مهاجرت تحصیلی به این کشور در این مطلب بصورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد. آیا اخذ بورس تحصیل در قبرس ممکن است؟ شرایط کاری برای دانشجویان خارجی و فارغ التحصیلان در قبرس چگونه است؟ مخارج زندگی دانشجویی در قبرس چقدر می باشد؟ دانشگاه های معتبر برای تحصیلی در قبرس چه دانشگاه هایی هستند؟ ما در این مقاله به این پرسش ها و دیگر پرسش ها در خصوص تحصیل در کشور قبرس و اخذ ویزای تحصیلی قبرس پاسخ داده و مهم ترین و اصلی ترین نکات را به صورت ساده و خلاصه در این رابطه بیان می کنیم. قبرس از لحاظ مساحت سومین جزیره پهناور در دریای مدیترانه، قبرس در ساحل جنوبی ترکیه و سواحل غربی سوریه واقع شده است. قبرس مقصد مهم توریستی در مدیترانه است. جمهوری قبرس یک اقتصاد توسعه یافته و با درآمد بالا با شاخص انسانی بسیار بالا است. قبرس عضو اتحادیه اروپا می‌باشد و سالیانه میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل است. همچنین شما می توانید همواره با متخصصان موسسه حقوقی آیلیسترز در تمامی زمینه های مرتبط با مهاجرت مشاوره تخصصی داشته و همچنین از مقالات موسسه دیدن فرمایید.

در ادامه مطلب سر تیتر های زیر را تشریح خواهیم نمود :

  • تحصیل در قبرس و شرایط عمومی
  • تحصیل در قبرس در مدارس
  • تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در قبرس در مقطع دکترا
  • شرایط تحصیل در دانشگاه نیکوزیا ( Nicosia ) در قبرس اروپایی
  • تحصیل در قبرس بهمراه بورس تحصیلی
  • تحصیل در قبرس و هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس
  • تحصیل در قبرس و کار دانشجویی
  • تحصیل در قبرس و بررسی ویزای همراه
  • تحصیل در قبرس و معرفی دانشگاه های برتر
  • تحصیل در قبرس و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی
  • تحصیل در قبرس و موقعیت کار پس از تحصیل
  • تحصیل در قبرس و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

تحصیل در قبرس و شرایط عمومی

تحصیل در قبرس علاوه بر کیفیت مناسب بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین دارای محیطی بسیار سالم است. آموزش و پرورش قبرس استانداردهای با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. مؤسسات آموزش عالی در قبرس دانش و توانایی مورد نیاز برای کار در بازار کار جهانی را مهیا می‌سازند. مؤسسات آموزش عالی در قبرس طیف گسترده‌ای از دوره‌های کارشناسی و همچنین دوره‌های کارشناسی ارشد را ارائه می‌کنند. آموزش در قبرس به زبان انگلیسی و یونانی صورت می‌پذیرد. در حین تحصیل در قبرس، شانس مطالعه و یادگیری زبان خارجی خواهید داشت، در نتیجه مهارت‌های زبان خود را افزایش داده و این مهارت به CV شما افزوده خواهد شد. سال تحصیلی در این کشور از “سپتامبر” تا “می” است.

علاقه‌مندان به تحصیل در قبرس این امکان را دارند بدون ارائه مدرک زبان پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های قبرس اخذ نمایند، این پذیرش وابسته به این است که فرد متقاضی پیش از آغاز ترم‌های دانشگاهی یک سری دوره‌های زبان را در قبرس بگذراند، به این دلیل که زبان تحصیلی در دانشگاه‌های قبرس انگلیسی است. اگر که دانشجویی مدرک زبانش آیلتس با حداقل نمره 6 نباشد مشمول کسانی می‌شود که باید دوره‌های زبان را پیش از شروع ترم‌های دانشگاهی طی کنند، به این ترتیب که در امتحان تعیین سطح دانشگاه شرکت می‌کنند و چنانچه در این سنجش قبول شود می‌توانند مشغول به تحصیل شود، اما چنانچه شخص متقاضی این مدارک زبان را ارائه دهد، می‌تواند به محض ورود به قبرس تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های قبرس آغاز کند.
برای دریافت اطلاعات کامل‌تر در رابطه با کلیه طرق مهاجرت به قبرس می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

تحصیل در قبرس در مدارس

تحصیل در قبرس برای دانش‌آموزانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند نیز به ۲ حالت امکان‌پذیر است. یک حالت به این صورت است که مدرسه یا مرکز آموزشی، سرپرستی دانش آموزی که کمتر از ۱۸ سال سن دارد را بپذیرد. در این صورت مخارج شهریه، خوابگاه، خورد و خوراک و بیمه نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ هزار یورو خواهد بود. و حالت دیگر به این صورت است که دولت قبرس مسئولیت و سرپرستی دانش آموزی که زیر ۱۸ سال سن دارد را بپذیرد. که در این صورت نزدیک به ۲۰ هزار یورو به شهریه افزوده خواهد شد.

تحصیل در قبرس در مقطع لیسانس

شرقی‌ترین جزیره دریای مدیترانه کشورقبرس می‌باشد این کشور از لحاظ مساحت سومین جزیره پهناور بعد از سیسیل و ساردینیا است. بیشتر از ۸۸٬۰۰۰ دانشجو از ۱۳۵ کشور متفاوت هم‌اکنون در ۱۶ دانشگاه عمده شمال قبرس ثبت‌نام کرده‌اند. موجب تحصیلی باکیفیت و کم‌هزینه، شمال قبرس هرساله گزینه‌ی انتخابی هزاران دانشجو می‌باشد. اگر از مقطع کالج به تحصیل در قبرس مشغول شده‌اید بعد از پایان دانشگاه دانشجویان ملزم هستند در آزمون Pancyprian شرکت کنند تا قادر باشند به تحصیلات عالی (دوره کارشناسی) وارد شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل در قبرس :

  • اسکن دیپلم (دبیرستان یا مدرک کارشناسی)
  • رونوشت / سابقه دوره های قبلی شما
  • اسکن گذرنامه و / یا گواهی تولد شما
  • CV شما
  • نمره تست زبان یونانی یا انگلیسی TOEFL / آیلتس / C1 پیشرفته یا C2 مهارت
  • مدارک بورس تحصیلی یا کمک هزینه
  • توصیه نامه (بین 2-3)
  • نمونه کارها، مقالات و یا نمونه نگارشی

در اینجا یک لیست از برخی رشته های مناسب و ایده آل برای تحصیل در قبرس را آورده ایم:

  • مدیریت کسب و کار
  • روانشناسی
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • موسیقی

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

مراکز علمی آموزشی متعدد و جمعیت دانشجویی متنوع و بین‌المللی در قبرس وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی باید جهت تحصیل در قبرس در مؤسسات آموزش عالی قبرس پذیرفته‌شده باشند و تحصیلات متوسطه آنها توسط نهاد آموزشی مربوطه کشورشان به رسمیت شناخته‌شده باشد و مهارت کافی در زبان یونانی یا انگلیسی داشته باشند. دانشجویان بر اساس GCE / GCSE یا مدارک دیگر پذیرفته می‌شوند. جهت پذیرش، درخواست و اسناد دانشجویی متقاضی تحصیل در قبرس مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر واجد شرایط باشید، یک نامه پیشنهاد مشروط صادر می‌شود. دانشجویانی که این نامه را کسب می‌کنند، موظف به پرداخت هزینه تحصیل به موسسه / دانشگاه مربوطه هستند. برای دانشجویانی که هزینه‌های تحصیل را پرداخت می‌کنند، یک نامه پذیرش نهایی اعطا می‌شود که آن را به سفارت قبرس ارائه می‌کنند. معیار پذیرش بستگی به ملزومات خاص مؤسسات آموزش عالی دارد.

رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در قبرس در مقطع ارشد عبارتند از :

  • مدیریت
  • بیزنس
  • امور مالی
  • روابط بین الملل
  • ارتباطات
  • مهندسی

تحصیل در قبرس در مقطع دکتری

بصورت کلی مؤسسات آموزشی را برای مقطع دکتری می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: در گروه اول قبولی در مقطع دکتری که نیازمند ارائه پروپوزال، مصاحبه و دارا بودن یک استاد راهنما یا supervisors است که ملزم به فعالیت برروی یک پروژه و دریافت حقوق است و در گروه دوم قبولی به شکل یک کورس آنلاین با پرداخت شهریه که به استاد راهنما نیازی ندارد. در گروه اول حتماً نیاز است یک استاد راهنما در یکی از دانشگاه‌های قبرس نامه‌ای با عنوان دعوت به همکاری برای شما ارائه کند تا در دانشگاه استخدام بشوید و بدون شک با رقابت بالایی که در این شیوه‌ی قبولی در مقطع دکتری تحصیل در قبرس وجود دارد، شخص باید دارای یک رزومه بسیار قوی باشد. برای اشخاصی که در محیط و در ارتباط مستقیم با اساتید نیستند، دریافت این نوع قبولی دشوار می‌باشد. قبولی تحصیلی در قبرس در مقطع دکترا به شیوه‌ی دوم آسان تر از شیوه‌ی اول است. کل دوره دکتری از ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد. رشته‌های محبوب برای تحصیل در قبرس در مقطع دکترا عبارت‌اند از: نفت و گاز، مدیریت کسب‌وکار، علوم آموزشی، علوم کامپیوتر و مهندسی الکترونیک.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه نیکوزیا ( Nicosia ) در قبرس اروپایی

اگر شما نیز از جمله عزیزانی هستید که :

  • علاقه مند به مهاجرت تحصیلی هستید اما گرفتن مدرک زبان انگلیسی برای شما کار سختی می باشد
  • و همچنین خواهان این هستید که تحصیلتان به زبان انگلیسی باشد.
  • اگر شما از جمله افرادی هستید، که به مهاجرت تحصیلی علاقه دارید اما گپ تحصیلی بالایی دارید؛

با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در ارتباط با مهاجرت تحصیلی با این چنین شرایطی دریافت نمایید.

شرایط تحصیل در دانشگاه نیکوزیای قبرس اروپایی

خبر خوش برای شما گرامیان این است که شما قادرید در کشور قبرس جنوبی که یک کشور اروپایی هم بشمار می‌رود، با همین شرایط به تحصیل مشغول شوید. به معنی اینکه شما قادرید بدون مدرک زبان و هیچ‌گونه چارچوب سنی و با زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید.

رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه نیکوزیای قبرس اروپایی

قبرس جنوبی، کشوری جزیره‌ای می‌باشد که عضو اتحادیه اروپا نیز می‌باشد. یکی از امتیازات دانشگاه نیکوزیا در قبرس جنوبی (بخوانید: قبرس اروپایی) این است که طیف گسترده ای از رشته‌های تحصیلی در آن وجود دارد و حدوداً در هر سه مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا می‌توان از این دانشگاه پذیرش گرفت. رشته‌هایی مانند حسابداری، رقص، موسیقی، معماری، گرافیک، دیزاین، روانشناسی، فیزیوتراپی، حقوق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، بیزنس، پرستاری، جراحی و حتی رشته‌های عالی مانند پزشکی و داروسازی هم در این دانشگاه وجود دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه نیکوزیای قبرس اروپایی

مخارج تحصیل در این دانشگاه تماما وابسته به مقطع تحصیلی و رشته مدنظر شما است. در مقطع لیسانس که چهار ساله می‌باشد، سالانه نزدیک به ۹٬۰۰۰ یورو و در مقطع فوق‌لیسانس که دو ساله هم می‌باشد، در حدود ۱۳٬۰۰۰ تا ۱۴٬۰۰۰ یورو می‌باشد و در مقطع دکترا که 3 ساله می‌باشد، سالانه ۴٬۰۰۰ یورو هزینه شهریه می‌باشد. شهریه تحصیلی در رشته پزشکی در قبرس در مقایسه با سایر رشته‌ها مقداری پرهزینه تر است؛ به‌طوری‌که 3 سال اول این رشته نزدیک به ۱۸٬۰۰۰ یورو و 3 سال آخر این رشته نیز به ازای هر سال تحصیلی ۲۲٬۰۰۰ یورو است.

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه نیکوزیای قبرس اروپایی

در دانشگاه نیکوزیای قبرس اروپایی شرایط اخذ بورسیه هم فراهم است. اولین تیپ بورسیه تحصیلی برای اشخاصی ارائه می‌شود که کارنامه‌ی تحصیلی قوی به همراه معدل بالا ارائه دهند، که در این تیپ از بورسیه با در لحاظ گرفتن فعالیت دانشجو و شرایط اقتصادی خانواده این امکان وجود دارد تا ۵۰ درصد هم بورسیه شامل حال فرد شود. تیپ دیگری از بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه نیز برای اشخاصی است که در گروه‌های ورزشی دانشگاه خود فعالیت پیوسته داشته باشند واجدالشرایط می‌شوند تا حمایت مالی جهت تحصیل به مقدار حداکثر ۴۰ درصد را کسب نمایند. گرچه در این تیپ از بورسیه نوع رشته ورزشی و سهم و فعالیت دانشجو در این رشته ورزشی و شرکت در سایر فعالیت‌های دانشگاهی روی مقدار این بورسیه مؤثر است.

مزایای تحصیل در قبرس در دانشگاه نیکوزیا و امکانات آن

این دانشگاه شامل امکانات بسیار خوبی در بخشی‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی است. استخر، باشگاه ورزشی، سینما، کتابخانه نمونه‌ای از امکانات این دانشگاه است. ازلحاظ محدوده نیز این دانشگاه در ناحیه‌ای از قبرس واقع‌ شده است که دسترسی آن به اکثر مکان ها بسیار عالی و راحت می‌باشد. یکی از وسیع‌ترین و عالی‌ترین خوابگاه‌های اروپا، خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه است، که شامل ۳ مجتمع می‌باشد و از امکانات خیلی مطلوبی بهره‌مند است، از جمله امکانات آن میتوان به: سالن غذاخوری، باشگاه، کافه و رستوران‌های بزرگ اشاره کرد. موضوع بااهمیت در خصوص این دانشگاه این است که بخشی در این دانشگاه وجود دارد با عنوان اداره کارهای دانشجویی و دفتر مشاغل که به فارغ‌التحصیلان پس از پایان تحصیل برای پیدا کردن شغل مناسب کمک می‌کند و این مسئله به معنی آن می‌باشد که دانشجویان قادرند پس از تحصیل در این دانشگاه، بدون تردید کار مناسب خود و رشته‌شان را پیدا کنند.

تحصیل در قبرس به همراه بورس تحصیلی

بعضی از مؤسسات آموزش عالی قبرس، مثل دانشگاه‌های قبرس و دانشگاه لنکشایر مرکزی، موسسه بین‌المللی مدیریت قبرس، دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه فردریک، و…، بورس تحصیلی به دانشجویان متقاضی تحصیل در قبرس بر مبنای وضعیت اقتصادی و کارنامه ارائه می‌دهند. دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی قبرس، با سازمان‌های دولتی و غیردولتی محلی جهت ارائه بورس تحصیلی مشارکت می‌کنند.

  • بورس تحصیلی کامل
    هزینه تحصیل + هزینه هزینه خوابگاه + کمک هزینه (200 $ * 12 ماه) + کمک های ثابت (120 لیراس ترکی / هر ترم)
  • بورس تحصیلی جزئی
    کمک مالی (200 $ * 12 ماه) + کمک های ثابت (120 لیراس ترکی / هر ترم)
  • شرایط استفاده
    دانش آموزانی که در یک دوره کارشناسی یا در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه در TRNC پذیرفته شده اند، می توانند برای بورس تحصیلی درخواست دهند. درخواست ها در ابتدای هر ترم، پذیرفته می شوند؛ در ماه سپتامبر و در ماه فوریه.

تحصیل در قبرس و هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

هزینه تحصیل در قبرس نسبتا کم و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی، 2800 یورو الی 7200 یورو؛ و بین 7500 € و 15000 € برای مقطع تحصیلات تکمیلی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه می‌باشد. مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی شهریه‌های بیشتری دارند.

هزینه زندگی در قبرس معقول و مناسب است همچنین با توجه به سبک زندگی، محل و امکانات رفاهی متفاوت است:

اجاره یک واحد آپارتمان یک تا سه خوابه در خارج یا مرکز شهر 300-550 یورو
شیر 1.31 یورو
نان سفید تازه 1.30 یورو
برنج 1.43 یورو
کاپوچینو 3 یورو
حمل و نقل محلی (بلیت یک طرفه) 1.5 یورو
تردد ماهیانه 40 یورو
تعرفه استاندارد تاکسی 5 یورو
مجموع هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در قبرس (حدودی) 500-700 یورو

تحصیل در قبرس و کار دانشجویی

بر اساس قانون، دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند حین تحصیل در قبرس به‌صورت پاره‌وقت کار کنند. دانش آموزان بین‌المللی اجازه کار در قبرس برای ۲۰ ساعت در هفته، بعد از ۶ ماه ورود به جمهوری قبرس می‌باشند. در روزهای تعطیل، دانش آموزان قادرند در یک هفته ۳۸ ساعت کار پاره وقت داشته باشند. مجوز کار شما تا پایان تحصیل شما اعتبار خواهد داشت. شما قادر هستید ۶ ماه بعد از آغاز تحصیل برای تقاضای اجازه کار، اقدام کنید.

مدارک لازم جهت درخواست مجوز کار دانشجویی در قبرس:

  • یک مجوز اقامت معتبر (با اعتبار حداقل شش ماه)؛
  • یک قرارداد کاری که توسط دو طرف امضا شده است؛
  • جدول زمانی کلاس های دانشگاه که نباید با ساعت کاری تداخل داشته باشد.
  • تصویب اداره مهاجرت

گفتنی است که شما بعنوان دانشجو، تنها می توانید در مشاغل خاصی کار کنید: تعمیرات، خدمات اجتماعی، کشاورزی، تولید، خدمات خانوار، غذا و ساخت و ساز.

تحصیل در قبرس و بررسی ویزای همراه

بر اساس قانون کشور قبرس برای دانشجویان در حال تحصیل امکان تقاضایِ ویزای همراه وجود ندارد. خانواده و بستگان قادرند ویزای توریستی قبرس به‌عنوان خانواده دریافت کنند. این ویزا بر اساس قانون شنگن ۹۰ روز اعتبار دارد که اجازه اقامت ۳۰ روزه به شخص می‌دهد.

تحصیل در قبرس و معرفی دانشگاه های برتر قبرس

قبرس، اقدام به کسب اعتبار و خوشنامی در زمینه دانشگاه های خود کرده است. آنها از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند و رشته های متنوعی به زبان انگلیسی برای تحصیل در این کشور ، با کیفیت بالا ارائه می دهند. مضاف بر این، بسیاری از این دانشگاه ها با دانشگاه های آمریکایی، انگلیس و اروپای شمالی همکاری می کنند.

در اینجا دانشگاهها و مؤسسات آموزشی برتر در سال 2021 در رتبه بندی جهانی را آورده ایم:

نام دانشگاه رنک داخلی رنک جهانی
University of Cyprus 1 694
Cyprus University of Technology 2 1608
University of Nicosia 3 1783
European University Cyprus 4 2564
Open University of Cyprus 5 3050
Frederick University 6 3207
Cyprus Institute of Neurology & Genetics Cyprus School of Molecular Medicine 7 4357
Cyprus Institute 8 5497
Neapolis University of Pafos 9 7081
Intercollege 10 8438
Cyprus International Institute of Management 11 10387
Cyprus College 12 10581
University of Central Lancashire Cyprus 13 11448
Frederick Institute of Technology 14 12879
Americanos College 15 13598
Cyprus Institute of Marketing 16 14604
Alexander College Cyprus 17 16125
CTL Euro college Cyprus 18 17087
P A College 19 18200
College of Tourism & Hotel Management 20 18762
Philips College Nicosia 21 19611
City Unity College Cyprus 22 22017
Mesoyios College 23 23056
ARTE Music Academy Cyprus 24 23280
MKC City College 25 23351
Postgraduate Research Institute of Science, Technology, Environment and Medicine 26 26286

تحصیل در قبرس و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس عبارتند از :

  • نمرات و کارنامه های دبیرستان و سوابق تحصیلی.
  • مدرک زبان انگلیسی یا یونانی
  • گواهی دانش یونانی (در صورت لزوم)
  • گواهی تولد
  • سوابق تحصیلی دانشگاه (برای مطالعات کارشناسی ارشد و دکترا)
  • یک کپی از پاسپورت و 2 عدد عکس پاسپورت (برای دانشجویان بین المللی)
  • گزارش معاینه پزشکی: دانشجویان بین المللی باید گزارش پرونده پزشکی را به موسسه عالی آموزش عالی ارسال نمایند. دانش آموزان باید آزمایش های پزشکی – TB، X-Ray و هپاتیت B و غیره را انجام دهند.
  • دریافت پرداخت هزینه تحصیل
  • نامه پذیرش: نامه نهایی پذیرش پس از پرداخت هزینه توسط موسسه آموزش عالی مورد نیاز است که شامل توضیحات، ساختار و مدت دوره است
  • توصیه نامه: دو یا چند نامه امضا شده
  • شواهد ثبات مالی
  • CV: باید شامل نام، اطلاعات تماس، جزئیات آموزشی، تجربه حرفه ای (درصورت وجود)، افتخارات و جایزه های علمی و پژوهشی، انتشارات (در صورت وجود)، فعالیت های اضافی و منابع، باشد. باید ویژگی های شخصیتی قوی و مهارت های خود را فهرست کنید.
  • انگیزه نامه: خلاصه 2 صفحه از مقاصد و انگیزه تحصیل در قبرس.
  • پروپوزال اولیه مقدماتی: پروپوزال تحقیق برای مطالعات دکترا.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد (برای برنامه دکترا)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اثبات منابع مالی کافی که نشان می دهد دانشجو می تواند در هنگام تحصیل در قبرس مطالعات و هزینه های زندگی را برآورده کند. که می تواند یک پرینت بانکی باشد.

اسناد ذکر شده توسط سفارت یا کنسولگری قبرس بررسی و تائید می گردد. سفارت یا کنسولگری قبرس در کشور محل اقامت، دانش آموزان را برای مصاحبه ویزا دعوت می کند. مدارک اصلی باید در زمان مصاحبه نشان داده شود. اگر ویزای تحصیلی قبرس صادر شود، کنسولگری قبرس اسناد دانشجویان را تمبر می کند و آنها را برای دانشجویان می فرستد. زمان پردازش ویزای دانشجویی 1 ماه است.

دانش آموزان موظفند این مدارک را در نقطه ورود در فرودگاه در قبرس نشان دهند. دانش آموزان بین المللی باید طی 7 روز بعد از تاریخ ورود به جمهوری قبرس در شعبه اتباع بیگانه پلیس منطقه، ثبت نام کنند. آنها پس از ورود به کشور، تحت آزمایش های پزشکی قرار می گیرند و ظرف 1 هفته از تاریخ ورود، گزارش پزشکی را به شعبه خارجی پلیس منطقه ارسال می کنند.

تحصیل در قبرس و موقعیت کار پس از تحصیل

چنانچه بعد از اتمام تحصیل در قبرس قصد کارداشته باشید دولت به شما اجازه این کار را می دهد. مجوز کار به شما این امکان را خواهد داد تا زمانی که قرارداد کار دارید، در قبرس اقامت داشته باشید. کارفرما تقاضای شما را به اداره کار منطقه ارسال می کند. سپس درخواست استخدام فرد خارجی به اداره ثبت احوال و مهاجرت ارائه می شود. آنگاه مجوز کار توسط مدیر ریاست ثبت و اداره مهاجرت، صادر می شود. اعتبار مجوز کار 2 ساله و قابل تمدید است. حداکثر ساعت کار در هفته 40 ساعت می باشد. در نمودار های زیر نرخ بیکاری در قبرس را در سالهای اخیر مشاهده می کنید:

همانطور که از مشاهده می‌کنید ، نرخ بیکاری در قبرس درسالهای گذشته تحت تاثیر کرونا قرار داشته و با افزایش چشم گیری مواجه بوده اما همانطور که مشاهده می‌کنید بیکاری در قبرس تقریبا مهار شده و شیب نزولی پیدا کرده و این بدان معناست که پیدا کردن کار پس از تحصیل در این کشور با احتمال بیشتری مواجه شده است.

مدارک مورد نیاز جهت تبدیل ویزای تحصیلی قبرس به ویزای کاری

  • فرم درخواست؛
  • فتوکپی گذرنامه ؛
  • سابقه کیفری پاک؛
  • ترخیص پزشکی؛
  • قرارداد کاری؛
  • ضمانت نامه بانکی که برای کارفرما صادر می شود.
  • کارفرما باید ثابت کند شهروند اتحادیه اروپا یا قبرس نمی تواند این کار را انجام دهد.

تحصیل در قبرس و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

بر اساس قانون اغلب کشورهای عضو شنگن پس از فارغ شدن از تحصیل در قبرس چنانچه فرد کار پیدا کند و استخدام شود، پس از 5 سال با شرط پرداخت بیمه و مالیات می تواند تقاضای اقامت دائم داده و پس از 7 سال درخواست تابعیت قبرس بدهد. پس از اخذ اقامت کاری امکان درخواست جهت ویزای همراه وجود دارد.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص تحصیل در کشور قبرس

آیا تحصیل در قبرس رایگان است؟

خیر! تحصیل در کشور قبرس برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد اما هزینه و شهریه تحصیلی در قبرس خیلی بالا نمی باشد.

هزینه تحصیل در قبرس در مقاطع مختلف چقدر است؟

هزینه تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی بین ۳ تا ۹ هزار یورو در سال، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین ۳ تا ۱۳ هزار یورو در سال و هزینه تحصیل در مقطع دکترا در سال بین ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو می باشد.

آیا دانشگاه نیکوزیا از جمله دانشگاههای معتبر قبرس اروپایی است؟

بله. یکی از بهترین دانشگاههای قبرس ، دانشگاه نیکوزیاست که سالانه پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان است.

شرایط تحصیل در قبرس برای ایرانیان چگونه است؟

تحصیل در کشور قبرس از مقطع کارشناسی به بعد برای ایرانیان به زبان انگلیسی فراهم می باشد و از پیشنیازهای اقدام این است که باید آیلتس بالای ۵ و نیم ارائه شود.

شرایط گرفتن بورسیه از قبرس چگونه است؟

بورسیه تحصیلی قبرس همانند سایر کشورها در مقطع دکترا امکانپذیر می باشد. برای دریافت بورسیه نیز ارائه مقالات ISI، ارائه مدرک زبان انگلیسی در حد نمره 6.5 آیلتس به بالا، معدل و نمرات بالا و… مورد نیاز می باشد.

آیا تحصیل در قبرس بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

معمولا برای تحصیل در قبرس و اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید مدرک زبان انگلیسی ارائه نمود زیرا در غیر اینصورت شانس اخذ ویزا پایین خواهد آمد.

هزینه دوره زبان در قبرس چقدر است؟

هزینه دوره های زبان معمولا برای یک دوره یک ساله بین ۸ تا ۱۲ هزار یورو خواهد بود.

آیا برای تحصیل در قبرس محدودیت سنی وجود دارد؟

جهت اخذ ویزای تحصیلی افراد معمولا نباید گپ تحصیلی و سنی بالایی داشته باشند. بنابراین تقریبا محدودیت سنی وجود دارد اما سختگیری ها در این خصوص کمتر است.

شرایط تحصیل پزشکی در قبرس چیست؟

جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشور قبرس در ابتدا متقاضیان باید یک دوره ۳ تا ۹ ماهه مقدماتی بگذرانند. پس از آن در صورت قبولی در آزمون ورودی وارد دانشگاههای پزشکی می شوند. طول دوره تحصیل پزشکی در قبرس تقریبا ۶ سال می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس چیست؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی نیز همانند پزشکی است. با این تفاوت که طول دوره تحصیل دندانپزشکی در قبرس بین ۵ الی ۶ سال می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در قبرس چیست؟

تحصیل در رشته داروسازی نیز در کشور قبرس ۵ سال به طول می انجامد. متقاضیان پس از فارغ التحصیلی در ۲ آزمون مرتبط با این رشته باید شرکت کنند و نمره قبولی به دست آورند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در قبرس چگونه است؟

دانشجویان در صورتی که پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند می توانند اقامت تحصیلی را به کاری تبدیل نمایند. پس از آن نیز در صورتی که تا ۵ سال مالیات پرداخت کنند می توانند اقامت دائم قبرس را به دست آورند.