Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپابررسی اقامت اروپا در سال 2021

بررسی اقامت اروپا در سال 2021

-

بررسی اقامت اروپا در سال 2021

انباشتگی کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی در اروپا سبب شده است که افراد بی‌شماری در پی دریافت اقامت در اروپا باشند. به همین دلیل شرایط اقامت اروپا، شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی و ملزومات اخذ اقامت اروپا از راه های مختلف در‌این نوشتار مورد بازنگری قرار می‌گیرد. برای دریافت اقامت اروپا اشخاص با سوالات کثیری مقابل می‌شوند از جمله اینکه راه های گرفتن اقامت اروپا کدام است؟ قوانین و شرایط اخذ اقامت اروپا چگونه است؟ دریافت اقامت اروپا از راه سرمایه گذاری مناسب است؟ ما در‌این پست به بررسی همه روش های دریافت اقامت کشورهای اروپایی مِن جمله گرفتن اقامت اروپا از راه تحصیل، گرفتن اقامت اروپا از راه کار، دریافت اقامت اروپا از راه سرمایه گذاری، و… رسیده ایم. شما گرامیان همچنین قادر هستید با آیلیسترز ارتباط برقرار کنید و از نمایندگان حقوقی و کاردانان‌ این موسسه به طور تخصصی مشاوره رایگان اخذ نمایید.

در ابتدای گفتگو اقامت اروپا لازم است که در مورد اروپا اطلاعاتی همگانی ارائه گردد. محدوده اروپا به عنوان دومین قاره کم مساحت دنیا پس از قاره اقیانوسیه محسوب شده است. این قاره با قاره آسیا در یک‌امتداد خشکی قرار گرفته‌اند ومشترکا فلات اوراسیا را به وجود آورده‌اند. ایضا مرز بین قاره آسیا و قاره اروپا رشته کوه های معروف اورال می‌باشد. قاره اروپا از نظر پهناوری حدود 10 میلیون کیلومترمربع می‌باشد و با بیش از حدود 730 میلیون نفر تشکیل دهنده تقریبا 11 درصد از جمعیت جهان می‌باشد. در صورت کلی با توجه به‌اینکه از نظر مساحت کوچکتراز سایر قاره های دنیا است ‌اما از لحاظ انبوهی جمعیت بعد از قاره آسیا دارای رتبه دوم در سطح دنیا می‌باشد. از لحاظ جغرافیایی به لحاظ داشتن آب و هوای ملایم شمالی دربردارنده با طراوت ترین نقاط دنیا است و مناطق و مناظر طبیعی بسیار دلپذیر و دلپذیر را در دل خود جای داده است.

قاره اروپا دارای حدود 52 کشور کوچک و پهناور و مستقل و وابسته می‌باشد که هر یک شرایط و موقعیت های بسیار عالی و استثنایی دارند. شایان ذکر است که 32 کشور از‌این تعداد دارای یک اتحاد بدون مرز می‌باشند که تحت عنوان پیمان شنگن حوزه‌ای را به نام عضو شنگن تشکیل داده‌اند که‌این نکته سبب ایجاد امتیاز بسیار بالایی برای اتحادیه اروپا شده است و افراد دیگر اروپایی در صورت ورود به یکی از کشورهای حوزه شنگن قادرند در سایر کشورهای شنگن بدون محدودیت عبور و مرور داشته باشند. همچنین کسانی که قصد دارند از راه کشورهای اروپایی به اخذ اقامت اروپا دست پیدا کنند قطعا انتخاب درستی انجام داده‌اند، چونکه دارای نظام های بسیار عالی قدرتمند و منظم از نظر اقتصادی، دیپلوماتیک، اجتماعی و… می‌باشد. قاره اروچا به رابطه پایگاه اروپایی سازمان ملل متحد در کشور سوئیس و دادگاه لاهه در کشور هلند می‌باشد و به لحاظ ‌اینکه بهترین شهر جهان فهمیدن وین، پایتخت کشور بسیار دلپذیر اتریش در‌این قاره جای دارد به آرام ترین و به دور از دغدغه ترین قاره جهان برای زندگی مشهور شده است. به همین دلیل سالیانه تعداد زیادی برای مهاجرت به اروپا و کشورهای اروپایی مبادرت می‌نمایند با نیت‌اینکه به اخذ اقامت و ملیت دست پیدا کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زیر عنوان شده اند.

کشور های اروپایی - اقامت اروپا

اقامت اروپا از طریق کار

اقامت اروپا و کشورهای اروپایی در بسیاری از موارد از طریق کار است. اما‌ اینکه آیا امکان دارد به همه کشورهای اروپایی مهاجرت نمود یا خیر یک نکته بحث برانگیز است که در ادامه به آن می‌پردازیم. در اکثر کشورهای اروپایی اشخاص برای اخذ روادید کار به یک Job offer ( پیشنهاد شغلی) از طرف یک توسعه دهنده یا یک کمپانی داخل کشور هدف نیاز دارند که بتوانند بر اساس آن پیشنهاد شغلی یک روادید کار اخذ کنند. مقاضیان پس از دریافت‌این روادید کاری قادرند عازم کشور مقصد در اروپا شده و اقامت کاری را دریافت کنند و پس از پرداخت مالیات پس از چند سال اقامت همیشگی هم دریافت نمایند. درعموم کشورهای اروپایی پس از حدود 5 الی 6 سال امکان دارد اقامت دائم اخذ نمود. نکته مهم‌این است که در بعضی کشورهای دیگر به صورت خاص الزامی به‌این پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما یا کمپانی نیست، مانند کشور آلمان و اتریش که روادیدی را تحت عنوان ویزای جستجوی شغل ( Job seeker) عرضه می‌نماید که درخواست کنندگان با اخذ‌این ویزا قادرند در‌این دو تا کشور در یک مهلت 6 ماهه شغل پیدا کنند و بعد از آن از اقامت شغلی و بعد از آن اقامت دائم دریافت نمایند. کشورهای آلمان و اتریش در مقام بالاترین کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای دنیا محسوب می‌شوند، تا آنجایی که شهر وین پایتخت اتریش ده سال متوالی بهترین شهر دنیا نام برده شده است.

‌اقامت از طریق خرید ملک در اروپا

در بیشتر کشورها به تبع خرید یک ملک نمی توان به دریافت اقامت دست پیدا کرد،‌اما یک سری از کشورها نیز وجود دارند که با خرید ملک ویزای طلایی و اقامت اعطا می‌نمایند، مثل کشورهای پرتغال، اسپانیا و یونان و قبرس. در کشور پرتغال با مبلغ 280 یورو می‌توان در‌املاک و مستغلات آن سرمایه گذاری نمود و اقامت اروپا را نیز دریافت نمود . نکته خیلی خوب در‌این روش‌این است که افراد قادرند سود آن مبلغ را نیز دریافت کنند و بعد از سپری کردن 5 سال و دستیابی به دریافت اقامت همیشگی، مبلغ خود را هم برداشت نمایند. در کشور اسپانیا هم با تقریبا 500 هزار یورو می‌توان در بحث خرید ملک وارد شد و از‌این روش به اخذ اقامت اروپا دست پیدا نمایند. در کشور قبرس نیز با مبلغ 2.5 میلیون یورو می‌توان خرید ملک انجام داد و پس از آن به دریافت اقامت اروپا دست یافت.

اقامت از طریق روش های خریداری اوراق با 50 هزار یورو

در حال حاضر یک روش بسیار آسان تر و ارزان تری هم موجود است که در زمره اقامت از روش سرمایه گذاری می‌باشد. در‌این روش در یک گروهی از کشورهای اروپایی مانند کشور لتونی می‌توان با مبلغ 50 هزار یورو با خرید سهام یکی از شرکت های ثبت شده و یا خرید سهام در فرانچایزها ( رستوران های شعبه ای) مِن جمله مک دونالد، برگرکینگ، ساب وی، لیبرگر و… به اخذ اقامت اروپا دست پیدا نمود و پس از سپری کردن 5 سال نیز با دریافت اقامت همیشگی می‌توان دوباره سهام را عودت داد و مبلغ را 50 هزار یورو پس گرفت. موضوع بسیار مهم‌این است در‌این روش اشخاص بیشماری می‌توانند هر یک مبلغ 50 هزار یورو سرمایه بگذارند و شعبه بزرگ و معتبری از رستوران های زنجیره‌ای را تاسیس نمود و در کنار آن هم به اخذ اقامت اروپا دست پیدا کرد. بعد از اخذ اقامت افراد به راحتی قادرند در سایر کشورهای اروپایی و حوزه شنگن بدون هیچ گونه محدودیتی تردد داشته باشند و اقامت کنند.

اقامت اروپا از طریق ازدواج

در برخی شرایط ممکن است اشخاص قادر باشند از روش ازدواج در یک کشور اروپایی اقامت اروپا را بگیرند. اما هر کشوری وضعیت و پروسه دریافت اقامت آن ممکن است با کشوری دیگر مختلف باشد. با این حال تمامی کشورها به صورت کلی برای اعطای ویزای ازدواج و اقامت افراد از‌این راه یک ضوابط همگانی دارند، به‌این صورت که فرد متقاضی باید با یک فرد اروپایی که اقامت یا ملیت اروپا را دارد دارای علاقه مشترک باشند و‌این نکته را از طریق عکس های مشترک یا مکالمات روزانه یا چت های‌اینترنتی که با یکدیگر داشتند می‌توانند به تائید برسانند. همچنین شخص اروپایی باید دارای یک کار و درآمد باشد که بتواند فرد غیر اروپایی را پشتیبانی مالی نماید و او را حمایت کند. بعد از اثبات‌ این شرایط شخص غیراروپایی حائز اخذ ویزای ازدواج می‌شود و بعد از ورود به کشور مورد نظر در اروپا می‌توانند ازدواج خود را به ثبت برسانند، بعد از آن با توجه به متفاوت بودن کشورهای مختلف پس از گذشت حدود 2 الی 5 سال (هر کشوری متفاوت می‌باشد) در صورت اثبات زندگی دونفره و در صورت حفظ وضعیت موجود خود می‌توانند به دریافت اقامت همیشگی آن کشور و همچنین اخذ اقامت اروپا راه یابند.

در نمودار زیر مشخص شده است که در هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا، پس از چند سال زندگی با همسر اروپایی، می توانید برای اخذ تابعیت درخواست دهید.

اقامت اروپا از طریق ازدواج

اقامت اروپا و اخذ تابعیت از طریق تولد

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند در اکثریت موارد و بالای 90 درصد غیر قابل دست یابی می‌باشد. چونکه افزون بر 90 درصد کشورهای اروپایی تحت تابعیت قانون خون هستند و در نتیجه تولد در آن کشور نمی توان به دریافت اقامت آن کشور راه پیدا کرد و فرزند متولد شده در‌این کشور به تبع اقامت پدر و مادر خویش اقامت دریافت می‌کند. در حال حاضر فقط یک گروهی کشورهای خاص از جمله کشور ایالات متحده، کشور کانادا، کشور برزیل، کشور پرتغال و… قانون خاک پیروی می‌کنند و کودکان متولد شده در‌این کشورها قادرند اقامت و ملیت اخذ کنند و در شرایط خاصی والدین نیز قادرند به اقامت آن کشور دست پیدا کنند. در سرانجام بر اساس‌اینکه اکثریت کشورهای اروپایی از قانون خون پیروی می‌کنند به راحتی نمی توان با تولد فرزند به اخذ اقامت اروپا رسید.

اقامت اروپا از طریق پناهندگی

اخذ اقامت اروپا را از طریق پناهندگی به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم. در سال های اخیر اشخاص بسیاری از راه پناهندگی وارد کشورهای گوناگون اروپایی شدند و به قصد پناهندگی در کمپ ها و اردوگاه های خیلی تاسف بار و به دور از شان و شخصیت و منزلت یک انسان قرار داده شدند به امید آنکه به گرفتن اقامت اروپا راه پیدا کنند،‌اما‌این کشورها با توجه به‌اینکه با‌این سیل عظیم داوطلبان پناهندگی مواجه شدند در دریافت اقامت بسیار سختگیرانه عمل کردند تا جایی که در حال حاضر اکثریت افراد را به کشورهای خویش بازگردانده‌اند و‌این اشخاص با نا‌امیدی و شرمساری و افسردگی به کشور خود بازگشته‌اند. اما در صورت قانون کلی که در خصوص کنوانسیون ژنو و حقوق پناهندگان وجود دارد، به‌این صورت است که پناهجویانی که در کشور خود با خطر سیاسی، اجتماعی، نژادی و مذهبی مواجه باشد قادر است در کشورهای عضو‌این مجمع درخواست پناهندگی داده و در نهایت هم به اخذ اقامت دست یابند که‌ این مراحل کشور به کشور یک سری تفاوت های مختصر دارد. اما سرانجام کلی‌ این است که خطرات و معایب پناهندگی بسیار بالا می‌باشد و‌این راه برای گرفتن اقامت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این مقاله توسط آیلیسترز جمع آوری شده است و هرگونه نسخه برداری از آن شرعا و قانونا مجاز نمی باشد.

هزینه های زندگی در اروپا

در پروسه گرفتن اقامت اروپا مبحث بسیار مهم در هنگام تصمیم گیری اشخاص برای ‌این‌ امر، بحث مخارج زندگی است. در‌این قسمت از مقاله به بررسی ‌این هزینه‌ها خواهیم پرداخت اگر بخواهیم گران ترین و ارزان ترین کشورهای اروپایی را معرفی نماییم می‌توان کشور سوئیس، کشور سوئد، کشور‌ایسلند، کشور نروژ و کشور دانمارک را جزء گران ترین کشورهای اروپایی و کشورهای رومانی و بلغارستان را جزء ارزان ترین کشورهای اروپایی نام برد. همچنین کشور آلمان نیز از از حد متوسط کشورهای اروپایی مقداری بالاتر می‌باشد. با این حال مخارج اقامت در کشوری مثل اتریش یا کشور هلند متوسط و بسیار معقولانه تر از دیگر کشورهای اروپایی است. در کشورهای گران اروپایی که اسم آن ها در بالا ذکر گردید متوسط هزینه های اجاره مسکن و هزینه های خورد و خوراک برای یک زندگی میانه و عادی برای هر نفر حدود در هر ماه 1500 تا 2000 یورو خواهد بود،‌اما در کشوری مانند اتریش و یا کشورهایی که هزینه زندگی در آن ها متعادل می‌باشد با مبالغ مذکور می‌توان یک زندگی‌آرمانی و عالی داشت. البته بیان‌ این موضوع بسیارلازم است که هزینه های زندگی بستگی به نوع زندگی کردن اشخاص دارد و ممکن است شخص به شخص هزینه ها گوناگون باشد

در تصویر زیر می توانید شاخص هزینه های زندگی برای کشورهای اروپایی را مشاهده کنید.

ارزان ترین و گران ترین کشور های اروپایی

اخذ تابعیت کشورهای اروپایی

اخذ ملیت کشور های اروپایی پس از اخذ اقامت اروپا از روش کشورهای مختلف می‌توان برای دریافت تابعیت و گذرنامه درخواست کرد. با این حال مشخص کردن مدت زمانی که اشخاص باید در یک کشور برای تبدیل نمودن اقامت خویش به تابعیت و شهروندی در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد. به صورت میانگین در بیشتر کشورها با حداقل 5 سال زندگی می‌توان به اخذ اقامت و بعد از سال پنجم به دریافت ملیت و شهروندی دست پیدا نمود. گرچه ممکن است بعضی از آن کشورها نیاز به اقامت طولانی مدت تری داشته باشند. برای مثال، شما باید در آلمان برای اخذ تابعیت باید 8 سال در‌این کشور زندگی کرده باشید، و بالعکس در کشور فرانسه برای اخذ ملیت، شما فقط نیاز به اقامت 5 ساله دارید. در نهایت در اکثریت کشورهای اروپایی بین سال پنجم تا سال هشتم اقامت می‌توان بعد از طول نمودن پروسه خاصی مِن جمله انجام سنجش سیتیزنشیپ و یک آزمون زبان، به اخذ تابعیت همان کشور و ملیت اروپا دست پیدا نمود.

در جدول زیر مدت زمان اقامت در کشورهای مختلف اروپایی جهت اخذ تابعیت نمایش داده شده است.

اخذ تابعیت کشور های اروپا

بررسی ارزانترین راه مهاجرت به اروپا (2021)

دراین نوشتار چندین راه از کم هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت به اروپا را به شما معرفی خواهیم کرد. کشورهای زیادی با در نظر داشتن شرایط ایده آلی که دارند، نظر اشخاص را برای مهاجرت و اقامت دائم در آن کشور، به خود جلب می‌کنند،اما سؤال اصلی اینجاست که راحت‌ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ کدام کشور ارزان‌ترین راه مهاجرت به اروپا است؟

ما سعی داریم دراین مقاله با در نظر گرفتن شرایط ایرانیان، چندین راه برای مهاجرت آسان و کم هزینه به اروپا معرفی کنیم. بعلاوه راه‌هایی مناسب برای اخذ اقامت کل اتحادیه اروپا را به شما ارائه خواهیم داد.

ارزانترین روش‌ها برای مهاجرت ایرانیان:

در اغلب روش‌های مهاجرت، معمولا نیاز دارید غیر از هزینه‌های اخذ اقامت، مبلغ قابل توجهی را جهت خرید ملک، سرمایه گذاری، پشتوانه‌های لازم و… به کشور مورد نظر انتقال دهید. اما ما روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که هزینه‌های شما را به حداقل برسانند.

روش اول: اخذ اقامت ارزان و مطمئن از کشور اسلواکی (شهروندی کل اروپا):

دریافت اقامت اسلواکی، ثبت شرکت و انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور اسلواکی یکی از به صرفه ترین راه‌های مهاجرت به اروپا و دریافت اقامت اروپا به شمار می‌آید. ثبت شرکت در اسلواکی هزینه نسبتاً معقولی دارد و با نظر به سیاست‌های مهاجرتی این کشور، پروسه پیچیده‌ای در پیش رو متقاضیان وجود ندارد. دریافت اقامت اروپا بدون سرمایه گذاری از طریق اسلواکی، یکی از دلایلی است که این کشور را به یکی از آسان ترین کشورهای اروپا برای مهاجرت و اخذ اقامت اروپا تبدیل کرده است.

از دیگر مزایا و دلایل مقرون به صرفه بودن مهاجرت به اسلواکی، اخذ اقامت کل حوزه شنگن با این روش است. در حقیقت با اخذ اقامت اسلواکی، هم اجازه اقامت در کل حوزه شنگن را دارید و هم علاوه بر اجازه کار و تحصیل در اسلواکی، اجازه سفر، کار و تحصیل در تمام کشورهای حوزه شنگن اروپا را خواهید داشت.

جهت ثبت شرکت در کشور اسلواکی نیاز به سرمایه گذاری نیست. با این حال برای امور ثبتی، بیمه، اجاره نامه، حق‌الوکاله و از این قبیل موارد که موجب دریافت اقامت می‌گردد، مجموعاً نزدیک۱۵.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ یورو بودجه نیاز می‌باشد.

*** این روش مناسب افرادی است که همراه خانواده خود قصد مهاجرت و اقامت در اروپا و شروع یک بیزینس را دارند و شرایط ایشان شامل روش‌های ویزایی و تحصیلی نمی شود ***

جمع بندی روش اول:

با ثبت شرکت در اسلواکی، به شما و تمامی اعضای خانوادتان اقامت (شهروندی) کل اروپا اعطا می‌گردد.

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان اقامت اسلواکی و اقامت کل اتحادیه اروپا را به دست آورد، ثبت شرکت در اسلواکی است. در این روش برخلاف اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت و دیگر روش‌های این‌چنینی، هیچ مبلغی به عنوان حداقل سرمایه گذاری در اسلواکی جهت اخذ این اقامت وجود ندارد. در واقع شما قادر به دریافت اقامت اروپا بدون سرمایه گذاری خواهید بود.

درباره شرایط زندگی و هزینه‌ها در اسلواکی بیشتر بدانید:

اگر قصد دارید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی را در خصوص شرایط و مخارج زندگی در کشوری که ساده ترین راه مهاجرت به اروپا را دارد به دست آورید، می‌توانید به مطلب شرایط زندگی در اسلواکی مراجعه نمایید. بعد از بررسی کامل این مطلب، با شرایط زندگی و کار در اسلواکی کاملاً آشنا خواهید شد.

روش دوم: دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

اگر دعوت نامه کاری در آلمان ندارید، با داشتن این ویزا (که گاهی با نام ویزای کارجویان آلمان نیز معرفی می‌شود) شما 6 ماه زمان خواهید داشت تا در این کشور در پی شغل مناسب بگردید. اگر در این مدت بتوانید با کارفرمایی به توافق برسید و با وی قرارداد کاری ببندید، می‌توانید ویزای خود را به ویزای کار آلمان تبدیل کنید و بعد از ۳ سال اقامت دائم در این کشور پاسپورت آلمانی اخذ کنید.

با توجه به رشد منفی جمعیت کشور آلمان، دولت این کشور در نظر دارد امکان جستجوی کار را برای افراد متخصصی که از سطح دانش و مهارت بالا و رزومه حرفه‌ای در کشور خود برخوردارند، فراهم کند تا بتواند کمبود نیروی کار متخصص و مورد نیاز خود در آلمان را جبران نماید .

*** این روش بیشتر مناسب متقاضیان جوانی است که دارای مدرک تحصیلی در حوزه فعالیت حرفه‌ای خود و همچنین رزومه کاری خوب به همراه بیمه تأمین اجتماعی مرتبط با آن کار داشته باشند ***

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری- برلین- آلمان

برای دریافت این ویزا دقیقاً باید چه شرایطی داشت؟

چنانچه تحصیلات و سابقه کاری شما مرتبط با مشاغل مورد نیاز در آلمان باشد، شما دارای صلاحیت دریافت این نوع ویزا هستید. هرچند اگر تخصص شما در این لیست نباشد نیز می‌توانید اقبال خود را امتحان کنید.

شرایط دریافت ویزای جستجوی کار آلمان:
  • ارائه حداقل مدرک لیسانس مرتبط با فعالیت حرفه‌ای (دارای تأییدیه ZAB)

    * مدرک فنی حرفه‌ای به تنهایی مورد تائید نیست.

  • داشتن سابقه کار خوب (همراه با بیمه تأمین اجتماعی مرتبط با آن کار)
  • تسلط کافی به زبان آلمانی (حداقل در سطح A2) و یا زبان انگلیسی (حداقل در سطح IELTS 5.5)

    اگر مدرک زبان نداشته باشید، در صورت تسلط نسبی به زبان آلمانی یا انگلیسی هم شانس دریافت این ویزا وجود دارد.

مزایای این ویزا چیست؟

مدت زمان نسبتاً کم در انجام فرآیند

عدم ضرورت به ارائه مدرک زبان

دریافت 6 ماه فرصت برای زندگی و جستجوی کار در آلمان

امکان جستجوی کار مناسب در یکی از برترین کشورهای دنیا

امکان تبدیل این ویزا به ویزای کار آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور

هزینه نسبتاً کم

محدودیت‌ها و معایب این ویزا چیست؟

عدم ضمانت اخذ این ویزا از سفارت آلمان

الحاق خانواده بعد از یافتن کار در آلمان

عدم امکان تمدید این نوع ویزا

عدم امکان تحصیل حتی پس از تبدیل این ویزا به ویزای کار (البته خانواده متقاضی می‌توانند تحصیل رایگان در آلمان داشته باشند)

اخذ پاسپورت اروپا 2021

در ادامه مطلب به بررسی عناوین ذیل خواهیم پرداخت:

  • اخذ پاسپورت اروپایی
  • میزان اعتبار پاسپورت اروپایی
  • اخذ پاسپورت اروپایی از راه کاری
  • اخذ پاسپورت اروپایی از راه تحصیل
  • اخذ پاسپورت اروپایی با سرمایه‌گذاری
  • اخذ پاسپورت اروپایی از راه ازدواج
  • اخذ پاسپورت اروپایی از راه تولد فرزند

کیفیت و استاندارد های برتر زندگی، رفاه کامل، اقتصاد پیشرفته، امکانات آموزشی عالی و … دست ‌به‌ دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند که زندگی در اروپا از دید اکثر مردم جلب توجه کند. گرچه سفر به اروپا نیز این مسئله را تشدید می‌کند به گونه‌ای که برخی به فکر اقامت بلندمدت در کشورهای اروپا می‌افتند. اخذ پاسپورت اروپایی و حق شهروندی در کشورهای گوناگون دارای قوانین ویژه‌ای است.

پاسپورت قبرس

در مجموع باید بررسی شود، آیا شهروندی در کشور مدنظر با درنظر گرفتن شرایطی که دارد، میتواند نیاز شما را برآورده نماید یا خیر؟ و همچنین آیا قوانین آن کشور با معیارهای مدنظر شما تناسب دارد یا خیر؟

اخذ پاسپورت اروپایی

قاره اروپا یا قاره سبز، دارای جمعیتی ۷۳۰ میلیون نفره بعد از اقیانوسیه کوچک‌ترین قاره جهان محسوب می‌شود و مجموعاً نزدیک 11% وسعت کره زمین را تصاحب کرده است. کشورهای اروپایی دارای قوانینی یکسان و هماهنگ هستند؛ تا حدی که ۲۶ کشور آن در عهدنامه‌ی عمومی به نام شینگن، مرزهای خود را به روی‌هم گشوده‌اند.

به این صورت اشخاصی که موفق به دریافت پاسپورت اروپایی شوند، قادرند ویزای شینگن بگیرند و بی‌هیچ قیدوبندی به دیگر کشورهای عضو این پیمان سفر کنند. بدون تردید عالی‌ترین و فوق العاده ترین کشورهای اروپایی، اتریش و سوئیس هستند که دارای چشم‌انداز منحصر به فردی از کوه‌های آلپ می‌باشند.

پاک‌ترین کشورهای اروپایی هلند و اسلوونی بوده و قدیمی‌ترین آن‌ها چک، ایتالیا و یونان هستند؛ چنانچه درپی موقعیت کاری مناسب هستید کشور صنعتی آلمان، سوئد و نروژ توصیه‌ می‌شوند.

طبق قوانین عمومی این کشورها، فرایند اخذ پاسپورت اروپایی می‌تواند تا ۱۱ سال به طول بینجامد؛ به‌ صورتی‌ که بعد از ۵ سال زندگی و رعایت مقررات و قوانین آن کشور مثل پرداخت مالیات می‌توان اقامت همیشگی و بعد از سپری شدن ۶ سال در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، موفق به دریافت پاسپورت اروپایی شد.

گرچه این امکان وجود دارد، همه‌ی کشورهای دارای شرایط یکسانی باشند؛ به‌طور مثال این فرایند در کشور آلمان در مدت کمتر و در کشور سوئیس احتمال دارد در مدت بلندتری به ثمر رسد.

میزان اعتبار پاسپورت اروپایی

یکی از بااهمیت ترین مسائلی که پیش از اقدام جهت مهاجرت به اروپا و دریافت تابعیت کشور مدنظر در قاره اروپا لازم است مدنظر قرار بگیرد، توجه به اعتبار پاسپورت می‌باشد. اعتبار پاسپورت، رنکینگ آن در جهان و مقدار سفرهایی که در آینده هر شخص قادراست با استفاده از آن به کشورهای گوناگون داشته باشد را معین می‌کند. در ادامه به تحلیل اعتبار پاسپورت‌های بعضی از کشورهای اروپایی در جهان می‌پردازیم.

تعداد سفرهای بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای جهان جایگاه در رتبه بندی جهانی نام کشور
189 کشور سوم آلمان
188 کشور چهارم ایتالیا
188 کشور چهارم فنلاند
187 کشور پنجم اسپانیا
187 کشور پنجم لوکزامبورگ
187 کشور پنجم دانمارک
187 کشور پنجم سوئد
186 کشور ششم فرانسه
185 کشور هفتم پرتغال
184 کشور هشتم انگلستان
184 کشور هشتم نروژ
184 کشور هشتم یونان
184 کشور هشتم بلژیک
183 کشور نهم چک
181 کشور دهم اسلواکی
181 کشور دهم مجارستان

پس از مشاهده رنکینگ این کشورها، میتوان گفت دریافت پاسپورت اروپایی و امکان سفر یا اقامت بدون قید و بند در بیشتر کشورهای جهان در کنار بهره‌مندی از امکانات پیشرفته زندگی می‌تواند فرصتی مطلوب باشد.

اخذ پاسپورت اروپایی از راه کاری

مهاجرت کاری به کشورهای صنعتی اروپایی با در نظر داشتن رتبه برتر اقتصادی، موقعیت‌های شغلی مناسب و درآمدهای خوب همیشه مورد توجه اکثر جوانان بوده است. کار در کشورهای اروپایی احتیاج به دریافت ویزای کاری دارد که به دنبال آن بلوکارت یا کارت آبی به متقاضیان اعطا خواهد شد. با گرفتن بلوکارت اتحادیه اروپا، قادرید در هر کشوری که مایل بودید مشغول به کار شوید.

با نظر به انواع ویزای کاری در اروپا، لازم است ویزا و موقعیت شغلی را انتخاب کنید که قادر باشد اقامت و در پی آن دریافت پاسپورت اروپایی شمارا ضمانت نماید. انواع راه‌های کسب ویزای کاری که البته احتیاج به ارائه رزومه قوی و مدرک زبان مرتبط دارد، به شرح زیر می‌باشند.

  • روش اسکیل ورکر؛ سیستم امتیازبندی برای فرصت های شغلی
  • روش دریافت جاب آفر یا کسب پیشنهاد شغلی از کارفرمای اروپایی
  • روش جاب سیکر یا جستجوی کار در کشور مدنظر در ظرف ۶ ماه

هم‌اکنون و براساس قوانین مهاجرتی روز اروپا، ضمانت شده ترین روش امکان‌پذیر برای کار در اروپا، جاب آفر است که به‌صورت مؤثر مقدمات اقامت دائم و اخذ پاسپورت اروپایی موردنظر را برای شما مهیا می‌سازد.

اخذ پاسپورت اروپایی از راه تحصیل

تحصیل در کشورهای اروپایی با بهره‌مندی از امکانات آموزشی پیشرفته، رؤیای اغلب جوانان است. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپا، شانس افراد را جهت ورود به بازار کار کشورهای آن به شکل مؤثری افزایش می‌دهد و حقیقتاً رزومه قوی‌تری برای افراد به ارمغان خواهد آورد.

در اکثر کشورهای اروپایی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود داشته و مخارج شهریه آن بسیار معقول است. افراد بعد از فارغ‌التحصیلی با تبدیل ویزای تحصیلی به ‌کاری قادرند جهت دریافت اقامت همیشگی در کشور مدنظر و اخذ پاسپورت اروپایی آن امید داشته باشند؛ بنابراین ویزای تحصیلی به‌ تنهایی اقامت همیشگی اشخاص در اروپا را ضمانت نمی‌کند.

اخذ پاسپورت اروپایی با سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در اروپا مؤثرترین و آسان‌ترین روش دریافت پاسپورت اروپایی برای کسانی است که دارای تمکن مالی خوب هستند. راه‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای گوناگون اروپا، متفاوت بوده و میزان سرمایه موردنیاز نیز بر اساس شرایط آن کشورها خاص می‌باشد.

در حال حاضر کشورهای پرتغال، اسپانیا، یونان و مجارستان دارای شرایط نسبتا خوبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی محسوب می‌شود. محبوب‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا عبارت‌اند از:

  • ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری خود حمایتی
  • خرید ملک (حداقل سرمایه موردنیاز حدود ۲۵۰.۰۰۰ یورو)
  • خرید سهام (حداقل سرمایه موردنیاز حدود ۵۰.۰۰۰ یورو)

اخذ پاسپورت اروپایی از راه ازدواج

در سالیان اخیر به سبب حجم زیاد ازدواج‌های صوری با اتباع اروپایی جهت دریافت اقامت، قوانین دشوارتری جهت ارزیابی دقیق صحت ازدواج اشخاص وضع‌ شده است؛ درواقع همه‌ی مراحل آن به‌صورت موشکافانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

طبق این روش لازم است تمکن مالی موردنیاز را داشته باشید تا قادر باشید تأمین مخارج زندگی همسر خود اثبات کنید و نسبت به کشور مدنظر، مدتی را با شریک خود زندگی کنید تا قادر به اخذ اقامت شوید.

اخذ پاسپورت اروپایی از راه تولد فرزند

دریافت تابعیت یا پاسپورت اروپایی، از روش تولد در کشورهایی که از دو قانون خون و خاک تبعیت می‌کنند، ممکن است. طبق اصل خون، فرزندی که از پدر و مادر شهروند کشور مدنظر یا یکی از آن‌ها که داری تابعیت کشور اروپایی باشد، متولد شود، شهروند آنجا قلمداد خواهد شد.

بر اساس قانون خاک فرزندی که در خاک کشور اروپایی از پدر یا مادر خارجی متولد شود قادراست تابعیت آنجا را کسب کند. گرچه هم‌اکنون اکثر کشورهای اروپایی از قانون خون تبعیت می‌کنند؛ در این مسیر، در حقیقت تولد فرزند از پدر و مادر خارجی در خاک کشور مدنظر سبب گرفتن تابعیت نخواهد شد.

خرید ملک در اروپا

خریداری ملک در اروپا در کشورهایی مانند پرتغال، یونان و … سبب می‌شود هم‌سود کنید و هم اقامت اروپا را کسب نمایید. کسب اقامت اروپا از راه خرید ملک یکی از انتخاب‌های بسیار پرطرفدار می‌باشد به دلیل اینکه بالاترین آمار قبولی را داشته و تنها در چند ماه به نتیجه می‌رسد.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک

در حال حاضر سرمایه‌گذاران توانمند سرمایه خویش را فقط صرف خریداری ویلا، جت، قایق و تعطیلات لوکس نمی‌کنند. بسیاری از این اشخاص در جستجوی زندگی عالی و داشتن محدودیت کمتر برای سفر هستند. به همین علت، آن‌ها به دنبال شرکت در برنامه های کسب اقامت اروپا از راه خرید ملک هستند.

اشخاصی که اقامت اروپا را از این طریق به ‌دست می‌آورند، قادرند به کلیه‌ی کشورهای حوزه شنگن بدون ویزا سفر کنند. همچنین، حق زندگی، کار و تحصیل را تنها در کشور میزبان خواهند داشت.

افزون بر این، ملک خریداری‌شده در کشورهای اروپایی را می‌توان اجاره داد و از این راه ماهانه درآمد ثابت داشت. همین‌طور، چنانچه اشخاص دوست نداشته باشند ملک را اجاره بدهند، قادرند به‌عنوان خانه 2 خود و همین‌طور برای تعطیلات از آن ملک استفاده کنند.

از فواید این‌گونه اقامت نداشتن شرط حضور در کشور مدنظر است. به همین علت اشخاصی که می‌خواهند در کشور خودشان زندگی کنند و شرایط ترک همیشگی کشور را ندارند، قادرند از روش خرید ملک اقامت یک کشور اروپایی را جهت استفاده از فرصت‌های بی نظیر آن و همین‌طور برای آینده به‌دست آورند.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در چه کشورهایی امکان پذیر است؟

خبر خوش این است که تعدادی از کشور اروپایی دارای برنامه‌های سرمایه‌گذاری جهت خرید ملک هستند. خرید ملک در کشورهای پرتغال، یونان و اسپانیا منتهی به کسب اقامت این کشورها می‌شود. در کلیه‌ی این برنامه‌ها متقاضی باید به میزان مشخص ‌شده توسط کشور میزبان، ملک خریداری کند که این میزان در هر 3 کشور متفاوت است. چنانچه ملک خریداری شود، پرونده متقاضی به اداره مهاجرت ارسال می‌شود و درصورت قبولی، سبب صدور کارت اقامت متقاضی می شود.

خرید ملک در اروپا

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در پرتغال

طرح اخذ اقامت اروپا از راه خرید ملک در پرتغال یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاران است. در این طرح متقاضی قادراست با خریداری ملک بالای 30 سال در مکان‌های کم ‌جمعیت به مبلغ حداقل ۲۸۰ هزار یورو، اقامت این کشور را به ‌دست آورد. چنانچه شخص می‌خواهد در مناطق پرجمعیت یا مرکز شهر خریداری کند، قادر است ملک با داشتن 30 سال عمر را در منطقه دلخواه به مبلغ حداقل ۳۵۰ هزار یورو خریداری کند. همین‌طور چنانچه متقاضی بخواهد ملک نوساز را در منطقه دلخواه خود خریداری کند، لازم است حداقل ۵۰۰ هزار یورو در املاک پرتغال سرمایه‌گذاری کند. با کسب اقامت این کشور، متقاضی حق زندگی، کار و تحصیل در پرتغال و حق سفر بدون ویزا به کلیه‌ی کشورهای حوزه شنگن را به‌دست می‌آورد.

پرتغال دارای یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کسب اقامت اروپا از روش خرید ملک بوده است و چشم سرمایه‌گذاران را از تمام نقاط دنیا به خود جلب کرده است. متقاضیانی که در سالیان گذشته در پرتغال ملک خریداری نموده‌اند، شاهد رشد چشمگیر قیمت ملک خود بوده‌اند و نه تنها اقامت کشور زیبایی اروپایی پرتغال را به‌دست آورده و از فواید عالی آن بهره‌مند شده‌اند، بلکه با انجام این سرمایه‌گذاری درست، سود مالی کرده‌اند.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در یونان

طرح دریافت اقامت اروپا از روش خرید ملک در یونان یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری است که اشخاص به سبب آن قادرند با خرید ملک به مبلغ حداقل 250,000 یورو در مدت حدوداً 6 ماه کارت اقامت این کشور را کسب کنند. با دریافت کارت اقامت این کشور، متقاضی حق زندگی و تحصیل در این کشور را به‌دست می‌آورد. گرچه، به علت شرایط بد اقتصادی، متقاضی حق کار در این کشور را ندارد، به غیرازاینکه خود کسب‌ وکاری تأسیس کند.

یونان عضو شنگن است و اقامت این کشور حق سفر بدون ویزا به کلیهی کشورهای حوزه شنگن را ارائه می‌دهد. این طرح نیز طرفداران زیادی دارد و به سبب قیمت ارزان‌تر ملک سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کرده است. با این ‌وجود در سال های اخیر قیمت ملک در یونان رشد قابل توجهی نداشته است و در اغلب مناطق یونان قیمت ملک رشد نداشته هرچند به تازگی از قیمت آن‌هم کاسته نشده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد رشد صعودی قیمت ملک در یونان باشیم.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا

برنامه دریافت اقامت اروپا از راه خرید ملک در اسپانیا انتخاب دیگری برای سرمایه‌گذارانی است که در پی دریافت اقامت از کشورهای اروپایی هستند. در این طرح متقاضی باید حداقل 500,000 یورو در املاک اسپانیا سرمایه‌گذاری کند. اشخاصی که اقامت این کشور زیبا رادارند، مثل دیگر برنامه ها فقط حق زندگی در این کشور را دارند گرچه از حق سفر بدون ویزا به کلیه‌ی کشورهای حوزه شنگن بهره‌مند می‌شوند.

اخذ اقامت و تابعیت اروپا از طریق خرید ملک در قبرس

کشور قبرس واقع در اتحادیه اروپا یک برنامه استثنایی اما گران قیمت دارد، به این ترتیب که سرمایه گذاران می توانند با خرید ملک به ارزش دست کم 2,000,000 یورو تنها طی چند ماه اقامت و تابعیت این کشور اتحادیه اروپا را کسب نمایند. اکنون این برنامه از معدود برنامه های موجود در دنیا است که متقاضی قادر است بدون احتیاج به حضور فیزیکی بلند مدت، بدون نیاز به آزمون زبان و فقط با سرمایه گذاری در خرید ملک، اقامت و تابعیت (پاسپورت) یک کشور اتحادیه اروپا را بدست آورد. از امتیازات بسیار عالی داشتن تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا می توان به امکان زندگی در کل اتحادیه اروپا و سفر بدون مدودیت به سراسر دنیا اشاره کرد.

اخذ اقامت و تابعیت قبرس اتحادیه اروپا از طریق خرید ملک، مخارج جانبی از جمله پرداخت بلاعوض 150,000 یورو و مالیات ملک هم دارد.

اخذ اقامت و تابعیت اروپا از طریق سرمایه گذاری در مونته نگرو

کشور مونته نگرو یک کشور جذاب اروپایی است که با وجود حضور در قاره اروپا هنوز به اتحادیه اروپا نپیوسته است ولی گام های بسیاری در این عرصه برداشته و پیش بینی می شود که در سال های آتی یک کشور عضو اتحادیه اروپا شود. مونته نگرو به تازگی یک برنامه اخذ اقامت و تابعیت مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری را به تائید رسانده که متقاضیان قادرند از سراسر دنیا در آن شرکت کنند. در این برنامه متقاضیان افزون بر خرید ملک ( به شکل سهام در پروژه های مورد قبول دولت) می‌بایست مبلغ 100,000 یورو هم کمک بلاعوض به دولت مونته نگرو انجام دهند. از مزایای اخذ اقامت و تابعیت مونته نگرو امکان زندگی و کار در مونته نگرو و سفر بدون ویزا به اغلب کشورهای دنیا از جمله همه کشورهای شنگن است.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک ارزان

چنانچه در پی مکانی برای زندگی، سرمایه گذاری، یا راهی برای ارتقای استراتژی مالیاتی خود هستید، اخذ اقامت اروپا از روش خرید ملک به صرفه و کم هزینه انتخابی معقولی برای شما است. کم هزینه ترین گزینه های خرید ملک و اخذ اقامت اروپا گزینه های خرید ملک قدیمی در پرتغال و خرید ملک در یونان هستند.

چه در پی کاهش مالیات باشید و چه به دنبال تفریح و سفر، اخذ مجوز اقامت با خرید ملک ارزان یکی از گزینه های شما خواهد بود.

در واقع، سرمایه گذاری در خرید ملک یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت از کشور های اروپایی است. در این روش، احتیاحی به پیدا کردن شغل، ثبت نام در مدرسه یا صبر کردن طولانی مدت ندارید. در این روش فقط پس از چند ماه به آسانی و فقط از طریق خرید ملک می توانید به اقامت کشور مورد نظرتان برسید.

سرمایه گذاری در املاک یکی از روش های ارتقای شرایط مالیاتی نیز هست. افزون براین، مقیم مالیاتی یک کشور با شرایط مالیاتی ساده بسیار بهتر از پرداخت مالیات های هنگفت به کشور هایی با شرایط مالیاتی دشوار تر است.

سرمایه گذاری شما همچنین به اقتصاد کشور هدف کمک می کند. در واقع اغلب کشورهایی که دارای برنامه سرمایه گذاری هستند، به دنبال توسعه و پیشرفت شرایط اقتصادی خود هستند و به همین دلیل این برنامه ها را تعریف می کنند.

گام به گام خرید ملک با شرکت آیلیسترز

  • جهت اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک باید اقدامات قانونی انجام شود که مختصراً در اینجا توضیح داده می شود. بلافاصله پس از تنظیم و عقد قرارداد یک سرمایه گذار با شرکت آیلیسترز، باید مقدمات خرید ملک برای متقاضی فراهم شود. گام نخست افتتاح حساب بانکی برای متقاضی است تا بتواند طی یک مسیرایمن و قانونی بودجه لازم برای خرید ملک در اروپا را به حساب بانکی شخصی خود در کشور مقصد انتقال دهد.
  • پس از این مرحله متقاضی برای سفر به کشور مقصد و بازدید حضوری از املاک آماده می شود. کارشناسان ملک شرکت آیلیسترز در هر یک از کشورهای اروپایی کمک های به‌سزایی جهت گزینش ملک ایده آل به متقاضیان می نمایند.
  • پس از گزینش ملک و توافق بر سر قیمت ملک با صاحب ملک، وکیل ملک متقاضی که در تیم شرکت آیلیسترز حضور دارد وارد عمل خواهد شد و تمامی مدارک مورد نیاز را جهت بررسی های دقیق از صاحب ملک تقاضا می نماید و همه موارد قانونی را مورد بررسی قرار میدهد. درصورتی که ملک مشکل قانونی نداشته باشد، انتقال ملک و سند زدن ملک به نام متقاضی کاملا زیر نظر کارشناسان حقوقی شرکت آیلیسترز انجام می پذیرد.
  • پس از خرید ملک و اخذ سند قطعی به نام متقاضی، مدارک مورد نیاز برای اداره مهاجرت کشورمورد نظرتوسط تیم آیلیسترز به متقاضی اعلام شده و پرونده مهاجرتی در دفتر آیلیسترز آماده می شود و برای مقامات مربوطه ارسال می شود.
  • هنگام انجام انگشت نگاری برای متقاضی و خانواده او هماهنگ می شود و همه اعضای خانواده جهت انجام انگشت نگاری در اداره مهاجرت حضور پیدا می‌کنند.
  • کارت های اقامت صادر شده و به متقاضی تقدیم می شوند.