Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپااقامت کشورهای اروپایی

اقامت کشورهای اروپایی

-

اقامت کشورهای اروپایی

موسسه حقوقی و بین المللی آیلیسترز با داشتن 16 سال تجربه و بالغ بر 400 نمونه موفق دریافت کارت اقامت اروپا، ضمن ارائه مشاوره رایگان تازه ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار درخواست کنندگان مهاجرت قرار می‌دهد. راه های قانونی گوناگونی جهت اخذ اقامت اروپا وجود دارد که در‌این نوشتار با آنها آشنا خواهید شد. برخی از‌این راهها بسیار کوتاه و نزدیک 2 ماه به سرانجام میرسند. بعضی کم هزینه و برخی پر خطر می‌باشند. با توجه به هدف و شرایط متقاضی، مشاوران کهنه‌کار ما شما را برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرت راهنمایی خواهند کرد.

به طور کلی راه های مهاجرت به اروپا عبارتند از:

  • اقامت اروپا از روش تمکن مالی
  • اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج
  • اقامت اروپا با تولد
  • اقامت اروپا از روش تحصیل
  • مهاجرت به اروپا از طریق کار

روشهای اخذ اقامت اروپا در هر کشور متفاوت است و همه کشور ها، همه‌این قوانین را بطور برابر ندارند. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس های مجموعه آیلیسترز تماس حاصل فرمایید.

اقامت اروپا از روش تمکن مالی

این نوع مجوز اقامت اروپا به اشخاصی اعطا می‌گیردد که از تمکن مالی بالایی در کشور خویش بهره مند باشند.

شخصی که بتواند اثبات کند برای خود و خانواده اش ( همسر و فرزندان زیر 18 سال) در هر ماه نزدیک 2000 الی 4000 یورو درآمد ثابت دارد، دارای صلاحیت اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی خواهد بود.

این درآمد می‌تواند از چهار محل ثابت شود:

1.سود سپرده بانکی

2.قرارداد اجاره ملک

3. حقوق بازنشستگی

4.سود سهام شرکت بورسی

نمونه کارت اقامت تمکن مالی دریافت شده از کشور فرانسه توسط موسسه حقوقی آیلیسترز را مشاهده بفرمایید:

مزایای دریافت اقامت اروپا از روش تمکن مالی

  • آسان ترین روش اخذ اقامت اروپا
  • عدم لزوم ارائه گواهی زبان در اغلب کشور ها
  • معاف از پرداخت مالیات سالانه با داشتن اقامت تمکن مالی اروپا
  • امکان تردد بدون محدودیت و زندگی در کل کشورهای ناحیه شینگن
  • تمدید مجوز اقامت اروپا به سادگی
  • عدم احتیاج به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه های پزشکی و درمانی معتبر برای مهاجرین
  • سهولت در اخذ ویزا در سراسر جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان با داشتن اقامت اروپا

بعضی کشورها ارائه دهنده این نوع اقامت در اروپا هستند و برخی دیگر این مورد را در قوانین مهاجرتی‌شان ندارند. برای آگاهی دقیق‌تر از شرایط مهاجرتی هر کشور، به صفحه مربوط به همان کشور در منوی اقامت مراجعه کنید. به عنوان نمونه می‌توان این مقالات را مطالعه فرمایید: اقامت کشور فرانسه، اقامت یونان

مزایای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی و مشاهده اسناد مورد نیاز می‌توانید به مقاله اقامت اروپا با تمکن مالی مراجعه نمایید.

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

متقاضی مهاجرت به اروپا از روش سرمایه گذاری، با خریداری ملک یا سرمایه گذاری در موارد مشخص شده مانند اوراق قرضه دولتی یا خریداری سهام شرکت‌های مورد قبول دولت در کشور مورد نظر به ارزش مشخص شده در قانون مهاجرتی آن کشور، قادر است برای خود، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان از ابتدا اقامت دائم اروپا را اخذ کند.

مزایای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

  • کوتاه مدت ترین روش اخذ مجوز اقامت اروپا
  • امکان دریافت سریع اقامت دائم اروپا در اغلب کشور ها
  • عدم لزوم به ارائه مدرک زبان در این روش مهاجرت به اروپا
  • عدم لزوم به ثبت شرکت و ایجاد تجارت در اروپا
  • معاف از پرداخت مالیات سالانه
  • بدون چارچوب سنی
  • امکان تردد بدون محدودیت و زندگی در همه کشورهای حوزه شنگن
  • سهولت اخذ ویزای سرتاسر جهان همچون امریکا و کانادا و انگلستان برای دارندگان این گونه اقامت اروپا

جهت مطالعه بیشتر در‌این رابطه می‌توانید مقاله های اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری و یا اقامت اسپانیا را مطالعه فرمایید. در تصویر پائین یک نمونه اقامت دائم کشور یونان که از طریق خرید ملک توسط موسسه حقوقی آیلیسترز اخذ شده را مشاهده می‌فرمایید.

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کشورهای منطقه شنگن، متقاضی قادر است برای خود و خانواده‌اش تقاضا اقامت اروپا را نماید. پیش نیاز ثبت شرکت در برخی کشورهای اروپایی ارائه بیزینس پلن قوی می‌باشد. اگر که بیزینس پلن مربوطه مورد قبول کشور مورد نظر قرار بگیرد اقامت اولیه به‌طور موقت صادر می‌شود. اما در برخی کشورها پروسه ثبت شرکت راحت‌تر بوده و نیاز به بیزینس پلن ندارد. اخذ اقامت اروپا ازاین روش حتی برای چند خانواده به عنوان سهامداراین شرکت امکان پذیر می‌باشد. در روش مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت، درخواست کننده می‌تواند برای مدیر عامل و سقف 3 عضو هیأت مدیره و خانواده‌شان (مجموعاً 4 خانواده) درخواست اقامت اروپا کند. مهاجرت به اروپا از روش ثبت شرکت یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرتی در میان متقاضیان مهاجرت اروپا می‌باشد.

مزایای مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

  • مالکیت 100 درصد شرکت و سهامداری آن برای درخواست‌کنندگان اقامت اروپا
  • امکان باز کردن حساب در بانک های اروپایی
  • اخذ اقامت اروپا همزمان برای چند خانواده با ثبت یک شرکت
  • عدم لزوم به سرمایه گذاری با مبالغ بالا در اروپا
  • محل شرکت و محل سکونت در بعضی کشور ها می‌تواند یک جا باشد.
  • وجود نیروی انسانی حرفه ای با تخصص و زبان های گوناگون در اتحادیه اروپاعدم لزوم به گواهی زبان جهت اخذ مهاجرت به اروپا در اغلب کشور ها
  • عدم لزوم به گواهی زبان جهت اخذ مهاجرت به اروپا در اغلب کشور ها
  • بدون چارچوب سنی متقاضی مهاجرت به اروپا
  • امکان تردد بدون محدودیت و زندگی در تمام کشورهای حوزه شنگن
  • سهولت اخذ ویزای سرتاسر جهان همچون امریکا و کانادا و انگلستان با داشتن اقامت اروپا

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق تولد

دریافت تابعیت در اغلب کشورهای اروپایی از راه خون می‌باشد. گرچه در اغلب از کشورها تولد در آن کشور عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولی از موارد تأثیرگذار قلمداد می‌شود. تابعیت از طریق تولد جزء اصلی‌ترین انواع تابعیت قلمداد می‌شود، که با تولد شخص آغاز شده و در طول زندگی ادامه می‌یابد و از دو روش خاک یا خون حاصل می‌شود. معمولا این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی است. به این معنی که چنان چه شخصی در ایران متولد شود بر اساس مفاد قانون ما خواه‌ناخواه ایرانی محسوب می‌شود، البته به شرط اینکه شرایط دیگری همچون پدر ایرانی هم لحاظ شده باشد. بنابراین کسی که شامل تابعیت ایرانی از طریق تولد است، نمی‌تواند تابعیت را گزینش کند بلکه تابعیت بر او تحمیل می‌شود. ترک این دسته تابعیت هم مستلزم رعایت شرایط حقوقی ویژه می‌باشد. برای مثال: ماده 988 قوانین مدنی مقرر نموده اتباع ایرانی نمی‌توانند ترک تابعیت کنند مگر با رعایت چهار الزام ذکر شده در ماده فوق‌الذکر.

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق پناهندگی

این دسته اقامت اروپا به پناهجویان یا به تقاضا کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می‌شود و تا تصمیم‌گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها دارای اعتبار می‌باشد. این اقامت حق کار یا تغییر محل اقامت و حقوق دیگر را دربر نمی‌گیرد، اما تحت شرایطی امکان دارد‌این محدودیت‌ها ملغی شوند.

(این روش جزء سرویس های موسسه آیلیسترز نمی‌باشد)

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق ازدواج

طبق نظام حقوق بین‌الملل خصوصی در بیشتر کشورهای جهان پذیرفته ‌شده است که در صورت ازدواج زوجین فرد قادر است در راستای دریافت تابعیت اقدام نمایند.

کشورهای اروپایی از این قانون مستثنا نیستند. پس درصورتی ‌که یک نفر با یک شهروند اروپایی ازدواج کند قادر است برای مهاجرت به اروپا و دریافت تابعیت از روش ازدواج اقدام کند.

برای نمونه: در بند 6 از ماده 976 قانون مدنی ایران ذکر شده زمانی که تبعه خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند ایرانی محسوب می‌شود.

در برخی کشورها مانند ایران آثار حقوقی برای دریافت تابعیت در ازدواج با شوهر یا زن آن کشور مختلف است. گرچه در مورد اکثر کشورهای اروپایی ازدواج با مرد یا زن آن مسلماً منجر به دریافت تابعیت می‌شود گرچه درصورتی‌ که پرونده درست ارائه شود و حاوی ساختار صحیح حقوقی باشد.

شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق کار

به دنبال کمبود نیروی کار و احتیاج اتحادیه اروپا به نیروی انسانی در برنامه چشم‌ انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۰۷ طرح و برنامه‌ای با الگو گیری از طرح گرین کارت آمریکا و با بهره‌گیری از سمبل پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام Bluecard یا همان “ کارت آبی ” ارائه نمود که به سبب آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی قادر باشند در فرم این طرح به همه‌ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به‌غیراز کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این برنامه امتنا کردند) مهاجرت کاری داشته باشند. با بهره‌گیری از کارت آبی راه های ورود به اتحادیه اروپا به روی تبعه کشورهای غیراروپایی که ملزومات موردنیاز جهت مهاجرت به اروپا برای کار را دارند باز می‌شود. اولین کشور از اتحادیه اروپا که در حال حاضر از این طرح توجه زیادتری نموده و حتی زمینه‌های اجرایی این طرح را آماده کرده است، بزرگ ‌ترین قدرت صنعتی اروپا کشور آلمان می‌باشد که ملزومات و پیش‌نیازهای کسب کارت آبی و اقامت اروپا را به‌صورت رسمی اعلام و از اول ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی به آن تعهد اجرایی نیز داده است. جهت آگاهی کامل‌تر پست اقامت آلمان را موردمطالعه قرار دهید.

نرخ بیکاری اروپا 2020

مهاجرت به اروپا از روش تحصیلی

اشخاص زیادی هستند که همواره تحصیل در دانشگاه‌های مطرح جهان برایشان جذابیت دارد. کشورهای اروپایی عالی‌ترین دانشگاه‌های دنیا را در خود جای ‌داده و افزون بر رتبه بالا، رایگان بودن تحصیل در بیشتر این کشورها هر شخصی را جذب دانشگاه‌های آن می‌نماید. در همه‌ی دوره‌های تحصیلی، مخارج تحصیل کم ‌و بیش رایگان می‌باشد. اکثراً دانشجویانی که در اروپا تحصیل می‌کنند 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره‌وقت دارند. بعد از فارغ‌التحصیلی چنانچه در یک شغل موردقبول و مشغول به‌کار شوند، قابلیت دریافت اقامت اروپا را خواهند داشت.

بصورت رندوم ۹ دانشگاه مطرح اروپایی را میتوانید در پایین مشاهده کنید:

ردیفکشورنام دانشگاهرتبه اروپا در سال 2021رتبه جهانی در سال 2021
1انگلیسUniversity of Oxford11
2انگلیسUniversity of Cambridge23
3انگلیسUCL University College London310
4سوئدKarolinska Institute1141
5فرانسهUtrecht University / Universiteit Utrecht2475
6آلمانUniversity of Freiburg2886
7انگلیسKing’s College London936
8ایتالیاTrinity College Dublin76164
9هلندMaastricht University50127

کم‌هزینه‌ترین کشورهای اروپایی

چنانچه شخصی اقامت یکی از کشورهای اروپایی حوزه شنگن را داشته باشد قادر است بدون احتیاج به ویزا به همه‌ی کشورهای حوزه شنگن سفر کند. گرچه احتمال دارد از خود بپرسید که جهت مهاجرت به اروپا با مخارج پایین کدام راه دریافت اقامت اروپا یا کدام کشور معقول‌تر است. بیشتر مهاجران علاقه دارند کشورهای صنعتی باکیفیت زندگی بالا را به عنوان هدف خود در نظر بگیرند و با مخارج پایین به این کشورها مهاجرت کنند.

همین‌طور در بعضی کشورهای اروپایی مخارج زندگی خیلی پایین و در بعضی مخارج بالا است. گرچه نباید فقط معیار تصمیم‌گیری مخارج پایین زندگی یا مخارج پایین راه دریافت اقامت باشد. بعضی کشورها با داشتن مخارج کم، کیفیت زندگی ضعیفی را نیز ارائه می‌دهند یا برخی راه‌های دریافت اقامت اروپا مخارج پایین اما بسیار پر ریسک می‌باشند.

اغلب کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، اتریش، پرتغال، ایتالیا، جمهوری چک و … با بهره‌مندی از کیفیت زندگی اجتماعی بالا، مخارج بسیار معقولی برای زندگی دارند.

مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا و بررسی روش های آن

مهاجرت به اروپا، اخذ اقامت و ملیت اروپا از راه های مختلف مهاجرتی مانند تحصیل، کار، ازدواج، تولد، سرمایه‌گذاری و پناهندگی در این مطلب مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی که قصد مهاجرت به اروپا را دارید حتماً پرسش‌های زیادی در این باب برای شما مورد توجه قرار می‌گیرد. پرسش های مانند مخارج مهاجرت به اروپا به چه میزان است؟ کدام یک از مسیر های مهاجرت به اروپا به دریافت اقامت و تابعیت منجر می گردد؟ کدام کشور برای مهاجرت به اروپا مناسب است؟ پاسخ به این پرسش های و بسیاری از سوالات دیگر در این مطلب آورده شده است. اما پیشنهاد می کنیم در راستای مهاجرت به اروپا حتما با یک وکیل مهاجرتی مشاوره نمایید. آیلیسترز با عرضه عالی‌ترین سرویس‌ها مهاجرتی درخدمت شما دوستان عزیز می باشد. لازم به ذکر است قادرهستید با موسسه جهت استفاده از مشاوره رایگان و راهنمایی تماس حاصل فرمایید.

مطالب زیر در این مقاله بررسی خواهند شد:

  • شرایط مهاجرت به اروپا
  • مهاجرت به اروپا از طریق کار
  • مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به اروپا و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به اروپا برای هنرمندان و افراد فوق موفق
  • مهاجرت به اروپا و هزینه های زندگی در اروپا
  • مهاجرت به اروپا و اخذ تابعیت اروپا

شرایط مهاجرت به اروپا

قاره اروپا تماماً در نیمکره شمالی و بیشتر در نیمکره شرقی قرار گرفته است. این منطقه غربی ترین منطقه اوراسیا را شامل می شود و از شمال با اقیانوس قطبی، با اقیانوس اطلس در غرب و از جنوب با دریای مدیترانه و در شرق با آسیا هم مرز است. به صورت کلی اروپا ششمین قاره بزرگ جهان است که با کوه های اورال و قفقاز، رودخانه اورال، دریای خزر، دریای سیاه و آبراهه‌های تنگه های کشور ترکیه از قاره آسیا جدا می شود. اروپا تقریبا ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کره زمین را در بر می‌گیرد. از لحاظ سیاسی اروپا به ۵۰ کشور مستقل را شامل می‌شود که روسیه یکی از وسیع‌ترین و پر جمعیت ترین کشور های قاره‌ی اروپا می باشد که ۳۹ درصد مساحت اروپا را دربر‌می‌گیرد و ۱۵ درصد از جمعیت اروپا را دربردارد. از زبان هایی که در قاره اروپا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به زبان روسی،آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، اسپانیایی، لهستانی، رومانیایی و هلندی اشاره نمود

بزرگترین شهرها نیز برای مهاجرت به اروپا می‌توان به:((استانبول، مسکو، پاریس، لندن، مادرید، بارسلونا، سن پترزبورگ، روم، برلین و میلان)) اشاره کرد. مسلماً استانبول یک شهر میان قاره‌ای می باشد و حدودا دو سوم شهروندان ساکن این شهر در قسمت اروپا هستند. رایج ترین واحد پولی در کشورهای اتحادیه اروپا یورو می باشد و منطقه شنگن در اروپا کنترل مرزها و مهاجرت‌ها را بین کشورهای عضو آن ابطال می کند. در ادامه به بررسی کامل‌تر مهاجرت به اروپا خواهیم پرداخت.

مهاجرت به اروپا از طریق کار

در مهاجرت به اروپا و دریافت ویزا و اقامت کاری کشورهای اروپایی، متقاضیان دو مسیر پیش روی خود خواهند داشت. در نخستین مسیر نیاز است به‌این موضوع اشاره نمود که شخص متقاضی دریافت اقامت اروپا از روش کار توسط یکی از کارفرمایان داخل کشورهای اروپایی دعوت نامه و یا پیشنهاد کاری به دست آورد چنانچه این امر میسّر شود بر طبق قوانین دعوت نامه شغلی قادراست اقدام به دریافت ویزای کاری کنند. اما اگر دعوت نامه شغلی نداشته باشد، تنها کشورهایی که امکان جستجوی کار به متقاضی را در اروپا اعطا می نمایند کشورهای آلمان و اتریش می باشند. ویزای کاری کشورهای آلمان و اتریش تحت عنوان ویزاهای (jobseeker) یا جستجوی کار شناخته می‌شود ‌. در این دو کشور به مدت ۶ ماه به شخص متقاضی اجازه داده می‌شود تا در خاک این کشورها اقدام به جستجوی کار نماید. از کم‌ترین شرایطی که در کشورآلمان جهت دریافت ویزای (jobseeker) لازم می باشد می‌توان به مدرک B1 آلمانی دست کم ۳ سال سابقه کار مرتبط و مدرک تحصیلی لیسانس اشاره نمود.

در ارتباط با کشور اتریش مقداری موضوع گوناگون است. اعطای ویزای جستجوی کار اتریش طبق یک سیستم امتیازی صورت می‌پذیرد. در واقع امتیازات شخص متقاضی جستجوی کار در اتریش طبق شرایط سنی، شرایط تحصیلی، سابقه کاری، سطح زبان و نوع رشته تحصیلی محاسبه می شود. وچنانچه شخص مورد نظر امتیازات کافی را به دست آورد واجد شرایط جهت کسب ویزای جستجوی کار در اتریش می گردد.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

مسلماً کشورهای اروپایی به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت‌های تحصیلی در جهان به شمار می‌رود. وجود دانشگاه‌هایی که در رنکینگ‌های جهانی جزء برترین دانشگاه‌ها قرار دارند در بین کشورهای اروپایی باعث شده است سالیانه از سراسر جهان تعداد بسیاری متقاضی جذب مهاجرت به اروپا شود. از این رو دراین بخش به معرفی کشورهایی که دراین زمینه بالاترین مهاجرت تحصیلی را دارند پرداخته‌ایم. کشور انگلیس یکی از کشورهای پرطرفدار اروپایی می‌باشد که به عنوان دومین هدف جذاب جهت متقاضیان تحصیل عنوان می‌شود.

بعد از ایالات متحده آمریکا، انگلیس با مکانیزم پیشرفته آموزشی، مدارس و دانشگاه‌های پیشرفته و برتری که دارد جایگاه دومین هدف پرطرفدار مهاجرت تحصیلی را به خود اختصاص داده است. تحصیل در انگلستان از سن ۵ سالگی آغاز می‌شود و تا سن ۱۸ سالگی در مدارس این کشور ادامه دارد. متقاضیان تحصیل در انگلستان می‌توانند تحصیل دراین کشور را با تحصیل در مدارس بین‌المللی انگلستان آغاز کنند. در ادامه می‌توان جهت ورود به دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هم دراین کشور ادامه تحصیل دهند. هزینه تحصیل در مدارس انگلستان از سال حدود ۲۰ هزار پوند آغاز می‌شود و در بعضی از مدارس به سالی ۳۰ هزار پوند نیز می‌رسد.

تحصیل در آلمان در سطوح مدرسه و آموزش عالی از مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ممکن است. جهت ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان در صورتی که قصد ورود به دانشگاه‌های دولتی و رایگان این کشور را داشته باشید باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. بسته به نوع دانشگاه‌های این کشور ارائه دست کم مدرک B2 و یا C1 آلمانی لازم می‌باشد. البته شایان ذکر است امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی هم امکان پذیر می‌باشد.

تحصیل در مدارس اتریش نیز از سن ۶ سالگی تا سن ۱۵ سالگی الزامی می‌باشد و دانش آموزان بعد از اتمام موفقیت موفقیت آمیز مدرسه می‌توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند. اتباع خارجی هم می‌توانند در مدارس بین‌المللی و مدارس خصوصی اتریش و یا در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیر دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوند. شایان ذکر است که در زمینه تحصیل در مدارس اتریش شما می‌توانید از طریق موسسه حقوقی آیلیسترز در مدارس رایگان اتریش نیز تحصیل کنید، به طوری که فقط هزینه اقامت گاه و خورد و خوراک دانش ‌ آموز پرداخت می‌شود و مخارج تحصیل در این مدرسه رایگان است.

برای ورود به دانشگاه‌های اتریش دو انتخاب پیش روی متقاضیان تحصیل در اتریش وجود دارد. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و تحصیل در دانشگاه‌های غیر انتفاعی از ویژگی‌های دانشگاه‌های غیر انتفاعی این کشور می‌توان به امکان گذراندن دوره زبان دراین کشور قبل از ورود به دانشگاه اشاره نمود. لذا متقاضیان دراین راه لزومی به ارائه مدرک آیلتس نخواهند داشت و بعد از پایان موفقیت آمیز دوره زبان می‌توانند با تعیین سطح انجام شده توسط دانشگاه به سهولت عازم دوره تحصیلی پذیرفته شده در دانشگاه شوند. در صورت علاقه به استمرار تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش لازم است منظور داشتن برای ورود به این دانشگاه‌ها از جمله شرایط مورد نیاز شامل بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و یا C1 آلمانی می‌باشد.

فرانسه هم از سایر کشورهای اروپایی می‌باشد که امکان تحصیل رایگان هم در آن میسر است که شما قادر هستید با طی کردن دوره زبان کشور فرانسه در سسی کشور بعد از اتمام موفقیت آمیز و فراگیری زبان کشور فرانسه به‌طور کامل وارد دانشگاه‌های رایگان این کشور شوید. درمجموع آنچه با اهمیت است در ارتباط با مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، چنانچه قصد تحصیل رایگان دراین دانشگاه‌ها را داشته باشید باید به زبان آن کشور مسلط باشید تا قادر باشید از امتیازات تحصیل رایگان بهره‌مند شوید. در اکثر کشورهای اروپایی مثل هلند، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان و اتریش امکان تحصیل برای اتباع بیگانه فراهم می‌باشد.

هزینه‌های تحصیل در اروپا در دوره لیسانس به‌طور میانگین هر ساله حدود ۱۰ هزار یورو می‌باشد. در مقطع فوق لیسانس بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو و در مقطع دکترا هم با توجه به دانشگاه انتخابی و رزومه پژوهشی دانشجو متفاوت می‌باشد، چرا که امکان اخذ بورسیه تحصیلی و دریافت حقوق از استاد راهنما در زمان تحصیل در مقطع دکترا هم ممکن می‌باشد. گفتنی است متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان اروپا در مقطع لیسانس به ارائه آیلتس ۶، در مقطع فوق لیسانس آیلتس ۶.۵ و در دوره دکترا به آیلتس ۷ نیاز دارد.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های دیگر مهاجرت به اروپا اخذ اقامت اروپا از راه سرمایه گذاری می‌باشد. نکته‌ای که در‌این نوع روش مهاجرتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد‌این است که بعضی از راه های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی نمی‌گردد، به عنوان نمونه خرید ملک در برخی از کشورهای اروپایی مانند پرتغال، اسپانیا، قبرس جنوبی و یونان شما را به سمت اخذ اقامت دائم اروپا سوق می‌دهد در حالیکه خرید ملک در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی صرفاً برای آن گروه از افرادی که اقامت آن کشورها را دارند میسّر می‌باشد. به عنوان مثال در راستای سرمایه گذاری در اروپا شما با مبلغ حدود ۳۰۰ هزار یورو قادر هستید در پرتغال خرید ملک داشته باشید تا ضمن سرمایه‌گذاری و بهره برداری از بهره بدست آمده به اقامت دائم برای خویش و خانواده تان هم دست پیدا کنید.

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری مناسب در اروپا را می‌توان ثبت شرکت در کشورهای اروپایی معرفی نمود. اما هنگام سرمایه گذاری از جمله مواردی که باید در نظر گرفت‌این است که علاوه بر نگهداری سرمایه انتقالی، شما قادر باشید از منافع اقامتی و مالی آن سرمایه گذاری هم بهره مند شوید. در اکثر کشورهای اروپایی با ارائه یک طرح تجاری سودآور برای اقتصاد کشور مقصد مجوز ثبت شرکت دریافت کنید. به فرد متقاضی طی مدت زمان مشخصی اجازه تاسیس کسب و کار اعطا می‌شود که در صورت مفید بودن طرح تجاری اقامت وی و خانواده اش تمدید می‌شود. برای ثبت شرکت در کشورهای مختلف اروپایی مبالغ گوناگونی لازم است.

یکی از بهترین انواع اقامت در اروپا اقامت کار شرکت است. دراین دسته اقامت فرد از طریق استخدام خویش در شرکت به ثبت رسیده به اقامت اروپا دست می‌یابد. هم اکنون این امکان در کشورهایی مثل آلمان و اتریش برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد. دراین روش اقامتی حتی می‌تواند برای شخص متقاضی منجر به کارت آبی گردد. در روش کار شرکت، نخست هر اقامت دو ساله به شخص متقاضی ارائه می‌گردد و پس از آن نیز طی ۳ سال تمدید می‌گردد و پس از ۵ سال منجر به اقامت دائم می‌گردد. در اقدام از طریق کار شرکت در اتریش، فرد متقاضی کارت اقامت کاری این کشور را که به رنگ پرچم اتریش هم می‌باشد اخذ می‌کند. پس‌ازاین نوع اقامت تحت عنوان قرمز سفید قرمز یاد می‌شود. گفتنی است دست کم سرمایه اولیه شرکت دراین روش ۳۵.۰۰۰ یورو می‌باشد.

یکی دیگر از ایده آل‌ترین انواع سرمایه گذاری‌ها در اروپا را می‌توان خود حمایتی یا اقامت از طریق تمکن مالی معرفی نمود. خود حمایتی در واقع شاخه‌ای از سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که شخص متقاضی احتیاج به انتقال سرمایه به کشور مقصد نخواهد داشت و صرف ارائه دادن و اثبات تمکن مالی در کشور مبدأ کفایت می‌کند. هم‌اکنون در کشورهای اروپایی اتریش، فرانسه، اسپانیا و سوئیس ازاین گونه روش مهاجرتی حمایت و پشتیبانی می‌کنند. در توضیح روش مهاجرت به اروپا از طریق خود حمایتی کشور اتریش به این صورت می‌توان اقدام نمود که در حساب شخص متقاضی باید مبلغی معادل ۲۲ هزار یورو قرار داشته باشد و شخص متقاضی باید اثبات کند که هر ماه میزانی در حدود ۲.۵۰۰ تا ۳.۰۰۰ یورو نیز درآمد ثابت دارد. دراین روش نخست به فرد اقامت یک ساله اعطا می‌گردد که تا پنج سال قابل تمدید می‌باشد. پس از ۵ سال متقاضی به اقامت دائم اروپا دست می‌یابد.

مهاجرت به اروپا و اخذ تابعیت از طریق تولد

در روش مهاجرت به اروپا از طریق تولد باید اشاره‌ای داشته باشیم به این موضوع که سیستم واگذاری تابعیت از طریق تولد در کشورهای مختلف از قانون خون و خاک تبعیت می‌کند. بعضی از کشورها مانند امریکا و کانادا از قانون خاک تبعیت کرده، در واقع فردی که در خاک کانادا و ایالات متحده به دنیا می‌آید می‌تواند پاسپورت این کشورها را اخذ کند. در شرایطی که کشورهای اروپایی از سیستم خون تبعیت می‌کنند. به‌این‌ترتیب که شخصی که در اروپا متولد می‌گردد فقط در صورتی که پدر یا مادر وی اقامت دائم و یا تابعیت کشور را داشته باشند دارای صلاحیت دریافت تابعیت و پاسپورت آن کشور می‌باشد. از این رو اگر قصد اخذ اقامت دائم اروپا از طریق تولد را دارید باید بدانید که تولد در هیچ‌کدام از کشورهای اروپایی منجر به اخذ اقامت دائم و یا تابعیت این کشور نمی‌گردد.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

در مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج شخص متقاضی باید با فردی که اقامت دائم یا ملیت اروپا را دارد ازدواج کند تا واجد شرایط دریافت اقامت و تابعیت در کشور مورد نظر گردد. در گام اول فردی که اقامت یکی از کشورهای اروپایی را دارد باید تمکن مالی مبنی بر توانایی تأمین هزینه‌های همسرش را تائید نماید. سپس از طریق ارائه اسناد ازدواج می‌تواند مجوز مورد نیاز جهت ورود همسرش را هم اخذ کند. البته گفتنی است پس از ورود فرد متقاضی از طریق ازدواج نخست به وی یک اقامت کوتاه مدت دو ساله یا سه ساله تعلق می‌گیرد که پس از پایدار بودن ازدواج تبدیل به اقامت دائم در اروپا می‌گردد. طبق مقررات رایج در اروپا پس از ۵ سال اقامت شخص به اقامت دائم تبدیل می‌گردد و بعد از شش سال تا ۱۰ سال بسته به قوانین کشورهای مختلف این مدت ممکن است بیشتر گردد به فرد در صورتی که دارای صلاحیت باشد پاسپورت اروپایی تعلق می‌گیرد.

پاریس-مهاجرت به اروپا

مهاجرت از طریق پناهندگی

طبق کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو تعدادی از کشورها به توافقاتی مبنی بر پشتیبانی از افرادی که در کشور خویش به دلیل مواردی از قبیل اختلافات دیپلماتیک، نژادی، عضویت در گروه‌های ویژه و یا تبعیض‌های جنسیتی از حقوق نخست خویش در کشوری که زندگی می‌کنند برخوردار نیستند دست یافتند. این افراد اگر که در کشور محل زندگی خویش ازامنیت جانی و مالی برخوردار نباشد و در خطر شکنجه قرار داشته باشند می‌توانند به یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو پناهنده شوند تا از طرف این کشورها مورد حمایت واقع شوند. این کشورها مسئول هستند برای شخص پناهنده حقوقی همچون حق خوراک، مسکن و البسه قائل شوداما موضوعی که در بحث مهاجران حائز اهمیت است این می‌باشد که بسیاری از افراد با ارائه مسائل دروغین قصد اخذ اقامت در کشورهای اروپایی را دارند. این راه بسیار پرخطر و پر ریسک می‌باشد که حتی می‌تواند منتهی به از دست رفتن جان شخص متقاضی مهاجرت به اروپا هم گردد. از این رو پیشنهاد می‌گردد از سایر روش‌های جایگزین مانند روش‌های تولد، کار، ازدواج و سرمایه گذاری جهت مهاجرت به اروپا اقدام گردد.

مؤسسه حقوقی آیلیتسرز، هیچ عنوان سرویسی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد. این بخش از نوشتار صرفاً جهت بالا بردن آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به تحریر درآمده است.

مهاجرت به اروپا برای هنرمندان و افراد موفق

در خصوص فراهم آوری شرایط مناسب برای هنرمندان و افراد فوق موفق به مقصود مهاجرت به اروپا باید عنوان گردد، در صورتی که شخص متقاضی دربردارنده سابقه کاری قوی در موضوع فعالیت خود باشد و مدارک و جوایز بین‌المللی در راستای اثبات موفقیت‌های خود ارائه دهد به شیوه متفاوتی در اروپا مورد پذیرش واقع می‌گردد. اشخاصی که دربردارنده دستاورد های بین‌المللی در حوزه‌های هنری، ورزشی و یا دارای مقام و عنوان‌های جهانی هستند قادر هستند ازاین طریق اقدام نمایند. به عنوان مثال در اتریش اقامتی به‌عنوان اقامت هنرمندی وجود دارد که اگر فرد متقاضی بتواند تائید کند از طریق فعالیت هنری‌اش درآمد دارد و در کشور اتریش هم می‌تواند با ادامه همان فعالیت هنری درآمد لازم جهت تأمین مخارج زندگی‌اش را داشته باشد، به این صورت می‌تواند برای اقامت هنرمندی در اتریش تقاضای خویش را ارائه نماید. شایان ذکر است از جمله پیش نیازهای اساسی مهاجرت به اروپا ازاین روش اثبات فعالیت‌ها و موفقیت‌های بین‌المللی فرد می‌باشد.

مهاجرت به اروپا و هزینه های زندگی در اروپا

برآورد هزینه‌های زندگی و مهاجرت به اروپا با توجه به شیوه زندگی هر فرد معین می‌شود. اینکه دقیقاً به مقصد مهاجرتی فرد متقاضی کدام یک از کشورهای اروپایی باشد بسیار تأثیرگذار است. پس در زمینه هزینه‌های زندگی می‌توان به بررسی کشورهای مختلف بر اساس جدول ذیل پرداخت. این بررسی با اختصاص عدد صد به یک مرجع مرکزی به عنوان نمونه شهر پراگ در جمهوری چک انجام شده است که پس از تعیین نقطه مرجع، می‌توانیم شاخص قیمت هر شهر دیگر را در قیاس با هزینه زندگی در پراگ مقایسه کنیم. بنابراین در جدول زیر اگر شهری دارای شاخص قیمت ۱۳۴ می‌باشد یعنی زندگی در آن شهر ۳۴ درصد گران‌تر از زندگی در پراگ می‌باشد. این مقاله توسط کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی آیلیسترز نگارش شده و هر نوع کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع، شرعاً و قانوناً حرام است.

شاخص قیمتیشهررتبه
244Geneva (Switzerland)1
242Zurich (Switzerland)2
230Basel (Switzerland)3
221Lausanne (Switzerland)4
221London (United Kingdom)5
213Lugano (Switzerland)6
211Reykjavik (Iceland)7
210Oslo (Norway)8
197Dublin (Ireland)9
193Copenhagen (Denmark)10
182Amsterdam (Netherlands)11
179Paris (France)12
169Brighton and Hove (United Kingdom)13
168Luxembourg14
168Oxford (United Kingdom)15
167Stockholm (Sweden)16
165Bristol (United Kingdom)17
164Frankfurt am Main (Germany)18
161Helsinki (Finland)19
158The Hague (Netherlands)20
158Manchester (United Kingdom)21
157Munich (Germany)22
156Edinburgh (United Kingdom)23
154Rotterdam (Netherlands) 

مهاجرت به اروپا و اخذ تابعیت اروپا

طبق مقررات حاکم بر کشورهای اروپایی شخص متقاضی مهاجرت به اروپا ممکن است بعد از ۵ سال زندگی مداوم در هر یک از کشورهای اروپایی تقاضای اخذ اقامت دائم در کشور مورد نظر را ارائه نماید. البته تقاضای اقامت دائم مشروط به دریافت پرداخت ۵ سال مداوم بیمه و مالیات توسط فرد متقاضی به دولت کشور مقصد می‌باشد. در راه‌های خرید ملک در کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا شخص با خرید ملک بعد از سه ماه اقامت دائم دریافت می‌کند. در راستای بحث اعطای ملیت به افرادی که به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت می‌نمایند باید ذکر شود شرایط اعطای تابعیت طی ساعت بندی هر از کشورهای اروپایی متفاوت می‌باشد. به استناد مثال شما در اتریش پس از شش سال می‌توانید درخواست پاسپورت خود را به مراجع قانونی اعلام نمایید تا در صورتی که شرایطی از قبیل تسلط به زبان، فرهنگ و تاریخ آن کشور را دارا باشید بتوانید پاسپورت آن کشور را دریافت نمایید.

پاسپورت اروپا

پاسپورت اروپا و شرایط اخذ آن 2021

پاسپورت اروپا، معتبرترین پاسپورت‌های جهان، لیست اعتبار پاسپورت کشورها، شهروندی اتحادیه اروپا، راحت‌ترین کشور برای گرفتن شهروندی و تابعیت کشورهای اروپایی. در این مطلب به‌صورت کامل مورد تحلیل علمی قرار می‌گیرد. متقاضیانی که تصمیم به مهاجرت و دریافت شهروندی اتحادیه اروپا را دارند، مایل هستند تا بدانند که مناسب‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن شهروندی اروپا کدام است؟ آسان‌ترین راه جهت دریافت شهروندی اروپا کدام‌یک از کشورها می‌باشد؟ چگونه می‌توان شهروندی اتحادیه اروپا را اخذ نمود؟ ملزومات گرفتن تابعیت کشورهای اروپایی به چه صورت است؟ ملزومات بلوکارت و یا کارت آبی اتحادیه اروپا چگونه است؟ در این پست به توضیح این موضوعات پرداخته‌ایم، تا شما دوستان قادر باشید عالی‌ترین کشور اروپایی جهت دریافت شهروندی اروپا را انتخاب کنید و با اطلاعات کامل گام بردارید. چنانچه در خصوص شهروندی اتحادیه اروپا پرسشی داشتید قادرید در پایان پست در بخش نظرات پرسش‌هایتان را بپرسید. تا مشاوران متخصص ما به آن‌ها پاسخ دهند.

مطالب زیر در این مقاله بررسی خواهند شد:

  • شرایط عمومی اخذ پاسپورت اروپا
  • اعتبار پاسپورت اروپا
  • روش های اخذ پاسپورت اروپا
  • اخذ پاسپورت اروپا از طریق کار
  • اخذ پاسپورت اروپا از طریق تحصیل
  • پاسپورت اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ پاسپورت اروپا از طریق تولد
  • اخذ پاسپورت اروپا از طریق ازدواج
  • پاسپورت اروپا و پناهندگی
  • نکات مهم در باب اخذ پاسپورت اروپا
  • پاسپورت اروپا و وکیل معتبر برای امور مهم

شرایط عمومی اخذ پاسپورت اروپا

قاره اروپا 11% از جمعیت تمام زمین را شامل می‌شود و با 730 میلیون نفر جمعیت جزو سرسبزترین نقاط دنیا می‌باشد. اروپا پس از اقیانوسیه کوچک‌ترین قاره دنیا است. کشورهای اروپایی دارای قانون‌های عمومی وسیع و یکپارچه‌ای هستند. همین‌طور با مخارج نسبتاً پایین موردتوجه اکثر متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند قرار گرفته است. رؤیایی ترین کشورهای جهان مثل اتریش و سوئیس در رشته‌کوه آلپ و همین‌طور سرسبزترین و پاک‌ترین کشورها مثل هلند و اسلوونی در اروپا واقع‌شده‌اند. مکان‌های با پیشینه ی تاریخی مانند ایتالیا و چک و یونان در اروپا قرار دارند. کشورهای اروپایی با در نظر گرفتن نزدیک‌تر بودن آن‌ها متقاضیان فراوانی دارند. طبق قانون همه‌ی اروپا با گذارندن 5 سال اقامت با پرداخت بیمه و مالیات شما قادرید اقامت همیشگی و بعد از 6 سال جهت دریافت تابعیت کشورهای اروپایی تقاضا دهید. گرچه این پروسه زمانی در اکثر کشورها بدین گونه بوده و در بسیاری از کشورها می‌تواند مختلف باشد. به طور مثال کشوری مانند آلمان در مدت کوتاه‌تر و کشوری مثل سوئیس در مدت بلندتر اقدام به تقدیم اقامت می‌نمایند. یکی از برترین امتیازات اقامت اروپا این است که چنانچه شما اقامت همیشگی یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشید قادرید در دیگر کشورهای اروپایی زندگی نماید.

کشور های عضو شنگن

اعتبار پاسپورت اروپا

پیش از هر عملی درخواست‌کنندگان در پی این هستند که عالی‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن شهروندی اروپا کدام‌یک است. یکی از بااهمیت‌ترین نکات جهت انتخاب کشور و دریافت شهروندی اتحاد اروپا، در نظر داشتن لیست اعتبار پاسپورت کشورها می‌باشد. با نظر به معتبرترین پاسپورت‌های جهان، در این بخش از پست به لیست اعتبار پاسپورت کشورها می‌پردازیم. بر اساس نهایی‌ترین آمار رنکینگ معتبرترین پاسپورت‌های جهان، به ترتیب کشورهای اروپایی مانند آلمان، فنلاند، لوکزامبورگ، اسپانیا در مکان دوم قرار گفته‌اند که بدون ویزا به 127 کشور قادرند بدون ویزا سفر کنند. کشورهای دانمارک، هلند، اتریش، پرتغال و سوییس در مکان سوم جای دارند. شما قادرید در نمودار پایین رنکینگ کشورها را مشاهده بفرمایید:

قدرت پاسپورت کشور های اروپایی-قبرس

روش های اخذ پاسپورت اروپا

پرسش بسیاری از متقاضیان این است که آسان‌ترین راه جهت دریافت شهروندی اروپا کدام می‌باشد؟ در این بخش از پست به تحلیل راه‌های مهاجرت می‌پردازیم. به صورت کلی از 6 راه مانند: کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی می‌توانید اقامت و تابعیت کشورهای اروپایی را اخذ نمود. به توضیح کامل این موارد می‌پردازیم:

اخذ پاسپورت اروپا از طریق کار

اخذ اقامت اروپا از طریق کار یکی از عالی‌ترین و پر درخواست‌کننده‌ترین راه‌های مهاجرتی است. جهت دریافت ویزای کاری درخواست‌کننده باید ملزومات موردنیاز را داشته باشد. شما با کسب ویزای کار می‌توانید ، بلوکارت و یا کارت آبی اتحادیه اروپا را کسب کنید و هرکجای اروپا که دوست داشته باشید کار یا زندگی کنید. ویزای کار اشکال گوناگونی دارد. بعضی از ویزاهای کاری موجب دریافت اقامت نمی‌شود. مثل مشاغلی مانند کارگری فصلی، کار در شرکت‌های چندملیتی و جابجایی نیروها و…

البته راه‌های اخذ ویزای کار اروپا که اثر اقامتی و مهاجرتی داشته باشد به دو دسته است:

ویزای کار اروپا با پیشنهاد شغلی (job offer)

ویزای کار اروپا از روش جستجوی کار (job seeker)

  • job offer (پیشنهاد شغلی) :

ماهیت این روش در همه کشورهای اروپایی برابر می باشد. بر این اساس متقاضی برای اخذ ویزای کار از کشور هدف باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرما داشته باشد و این پیشنهاد شغلی شرایط ویژه ای دارد که مهم ترین آن در سراسر اروپا تقریبا برابر است و حتما باید مورد تایید وزارت کار و امور اجتماعی کشور هدف باشد. از مهمترین شرایط عمومی این روش این است که کارفرما باید 3 ماه در کشور هدف و 3 ماه در کل اروپا، شغل مورد نظر را آگهی نماید تا اثبات کند برای شغلی پیشنهادی هیچ نیروی اروپایی وجود نداشته است. پس جهت جلب نظر کار فرمایان داشتن سابقه کاری قوی و مدارک تحصیلی و یا مهارت بسیار با اهمیت است. البته بعضی کشورها همچون: آلمان و اتریش لزومی به آگهی ندارد.

  • جستجوی کار (job seeker):

بعضی از کشورهای اروپایی اجازه حضور شش ماهه به بعضی از درخواست‌کنندگان می‌دهند تا بدین شکل قادر باشد کمبود نیروهای کار خویش را جبران کند. کشورهایی مانند آلمان و اتریش جهت دریافت ویزای جستجوی کار شرایط مناسبی را مهیا نموده‌اند. امکان دریافت ویزای جستجوی کار برای اشخاصی با داشتن سابقه حداقل 3 سال مرتبط با تحصیل، سطح زبان مناسب و نیز سن و سال مناسب قابل اقدام می‌باشد. خاطرنشان می‌کنیم این ویزا برای اشخاص تحصیل‌کرده در رشته‌های با درخواست‌کننده بالا مانند: مهندسی مکانیک و کامپیوتر و فناوری اطلاعات یا رشته‌های مربوط به پزشکی و پیراپزشکی، به علت کمبود نیروی کار، مناسب‌تر است.

پاسپورت اروپا از طریق تحصیل

یکی از پر درخواست‌ترین راه‌های مهاجرت به اروپا و دریافت اقامت کشورها از راه تحصیلی می‌باشد. ازآنجایی‌که دریافت ویزای کار به‌وسیله پیشنهاد شغلی شرایط و الزامات ویژه خود را دارد و قابلیت بردن همراه (همسر و فرزندان) وجود نخواهد داشت، بیشتر درخواست کنندگان جهت رسیدن به هدف تلاش بر این دارند که برای یکی از دانشگاه‌ها در اروپا پذیرش بگیرند تا قادرند از روش تحصیل شانس بالاتری جهت ورود به بازار کار اروپا داشته باشند. در بیشتر کشورهای اروپایی چنانچه شما بخواهید در دانشگاه به زبان بومی آن تحصیل کنید مخارج به‌صورت رایگان خواهد بود.

همین‌طور دانشگاه‌ها و مدارس غیردولتی نیز در تمامی اروپا وجود دارند که زبان آموزش در آن‌ها انگلیسی است. این مؤسسات و دانشگاه‌ها از دانشجوها شهریه‌های مختلفی می‌گیرند و در قبال آن سرویس مختلفی ارائه می‌دهند. در بعضی کشورها مثل دانمارک، اتریش و هلند برای شما چارچوب سنی نخواهد داشت. تحصیل در اروپا این قابلیت را ایجاد می‌کند که درخواست‌کنندگان بعد از تحصیل، وارد بازار کارشده و شکل اقامت خود را از تحصیلی به‌کاری تبدیل نموده تا قادر باشند پس از رد شدن زمان معینی به‌کارت اقامت همیشگی خویش دست پیدا کنند.

اخذ پاسپورت اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اروپا یکی از راه های آسان نسبت به دیگر راه های مهاجرتی برای اشخاصی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند، می‌باشد. به علت وسیع بودن قوانین پایه در مبحث سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی می‌توان گفت تقریباً قوانین و سیاست‌گذاری گوناگونی با یکدیگر دارند. کشورهایی مانند: آمریکا، کانادا ، استرالیا و نیوزلند فقط از راه تأسیس کسب‌وکار، مهاجر سرمایه‌گذار می‌پذیرند. گرچه در کشورهای اروپایی به سبب تنوع، راه‌های سرمایه‌گذاری بسیار متفاوت می‌باشد. امکان گرفتن اقامت و تابعیت از راه‌هایی مثل، خریداری املاک و مستغلات، خرید پاسپورت، خرید سهام و ثبت شرکت و خود حمایتی یا تمکن مالی برای شما امکان‌پذیر است. مبلغ پایه سرمایه‌گذاری که آثار اقامتی داشته باشند در تمام اروپا گوناگون است. در این بخش بعضی از راه‌های پر درخواست سرمایه‌گذاری را تحلیل می‌کنیم:

  • روش ثبت شرکت

در روش ثبت شرکت در اروپا که در مقدار زیادی از کشورها تنها راه ورود از روش سرمایه‌گذاری می‌باشد، درخواست‌کننده باید طرح توجیهی و اقتصادی معقولی به‌عنوان بیزینس پلن ارائه نماید. این بیزینس پلن در صورت ارائه خلاقیت و نوآوری و منحصر به‌ فرد بودن، شانس بیشتری جهت پذیرش خواهد داشت. در صورت پذیرش به درخواست‌کننده اقامت اعطا می‌گردد و قادر است کسب‌وکار سود دِه خود را تأسیس نماید. مبلغ پایه در کشورهای متفاوت اروپا متغیر است.

  • روش خود حمایتی

در کشورهایی مانند فرانسه ، یونان ، اتریش ، اسپانیا ، سوئیس و پرتغال امکان‌پذیر می‌باشد. در این راه شخص درخواست‌کننده لازم است اثبات نماید که در کشور خود دارای سرمایه و درآمد خیلی خوبی بوده که قادراست از پس هزینه‌های زندگی در خارج از کشور برآید و درآمد وی کفایت زندگی در کشور مدنظر را می‌دهد.

  • روش خرید سهام

در بعضی از کشورهای اروپایی و بسیاری در اروپای شرقی امکان کسب اقامت از روش خرید سهام، به مبلغ 50.000 یورو وجود دارد که مسیری با خرج پایین جهت دریافت اقامت می‌باشد.

  • روش خرید املاک و مستغلات

یکی از عالی ین و محبوب‌ترین راه‌های کسب اقامت کشورهای اروپایی، کسب اقامت از راه خرید ملک می‌باشد. حداقل رقم خرید در کشورهای متفاوت، مختلف است گرچه در کشورهایی مانند: یونان ، اسپانیا ، پرتغال و مجارستان حداقل مبلغ حدود 250.000 یورو می‌باشد. درخواست‌کننده با خرید املاکی مانند آپارتمان قادراست اقامت خویش را کسب نموده و از سوی از اجاره املاک درآمدی برای خود به ایجاد کند. علاوه بر راه‌های که شرح داده شد، روش‌هایی مثل قرمز-سفید-قرمز اتریش و نیز خرید پاسپورت بعضی از کشورها مثل قبرس نیز وجود دارد که سبب کسب اقامت خواهد داشت.

اخذ پاسپورت اروپا از طریق تولد

تولد شیوه دیگر جهت کسب اقامت و تابعیت کشورهای اروپایی به‌حساب می‌آید. تولد بر مبنای دو اصل قانونی سبب به تابعیت و اقامت می‌گردد و کشورها از یکی از این دو قانون تابعیت می‌نمایند. این دو قانون به شرح زیر می‌باشند:

  • قانون خون

کشورهایی که از قانون خون تابعیت می‌کنند بر این قانون پایبند هستند که والدین شهروند هر کشوری باشند، تابعیت آن‌ها به فرزندشان داده می‌شود. بیشتر کشورهای اروپایی از قانون خون پیروی می‌کنند. به معنی اینکه چنانچه در کشوری مثل: اتریش، نوزادی متولد شود، در صورت داشتن پدر یا مادری اتریشی به این نوزاد نیز تابعیت و پاسپورت اتریشی اهدا می‌گردد.

  • قانون خاک

بر اساس قانون خاک بدون مدنظر داشتن تابعیت والدین، گرچه فرزندی در آن کشور متولد شود تابعیت آن کشور را به‌دست می‌آورد. مثل کشورهای کانادا، آمریکا که از قانون خاک تابعیت می‌کنند.

میان کشورهای اروپایی فقط کشور پرتغال است که به نوزاد به دنیا اومده از پدر و مادری که اقامت بلندمدت پرتغال را داشته باشند تابعیت اهدا می‌کند.

اخذ پاسپورت اروپا از طریق ازدواج

یکی از راه‌های دریافت اقامت و تابعیت اروپا ازدواج با یکی از شهروندان کشورهای اروپایی می‌باشد. کشورهای اروپایی از قوانین مختلفی برخوردار هستند. جهت ازدواج با شهروند خارجی شما در مرحله اول لازم است اثبات کنید که ازدواج شما صوری نبوده و به ثبت رسیده است. ازدواج شما می‌تواند یا در کشور مبدأ یا کشور شهروند خارجی یا در کشور دیگری باشد. جهت اینکه قادر باشید ویزای ازدواج کسب کنید فردی که شهروند اروپایی است لازم است اثبات کند که از درآمد مناسبی برخوردار است و قادر از پس مخارج شما برآید. چنانچه شهروند خارجی قادر نباشد اثبات کند که درآمد ثابت و معینی دارد به شما اقامتی اهدا نمی‌گردد. با در نظر داشتن اینکه در سال‌های گذشته ازدواج‌های صوری خیلی زیادی صورت گرفت، سختگیری زیادی در این روش وجود دارد.

اخذ پاسپورت اروپا از طریق پناهندگی

یکی دیگر از راه‌هایی که سبب به اقامت و تابعیت اروپا می‌گردد پناهندگی است؛ اما در همین بخش خاطرنشان میکنیم آیلیسترز تحت هیچ عنوان این طریق را پیشنهاد نکرده و هیچ سرویسی در این خصوص نخواهیم داشت و این قسمت از پست لزوماً برای بالا بردن اطلاعات شما عزیزان آماده‌سازی شده است.

پناهنده به شخصی گفته می‌شود که در کشور خود به علت مشکلاتی مانند موضوعات سیاسی، موضوعات دینی و مذهبی، موارد اجتماعی و با نظایر این نمونه مشکلات مواجه شده و ادامه زندگی در کشور مبدأ برای او سبب صدمه‌ها و خطرات شدید مالی و جانی و… شود. برای همچنین شخصی در معاهدهایی در کنوانسیون ژنو امکان حمایت از سوی کشورهای عضو کنوانسیون وجود دارد. این قانون، به‌صورت زیادی انسان دوستانه و بشردوستانه ترتیب داده‌شده است گرچه سخت‌گیری خیلی زیادی در این خصوص از طرف کشورهای متفاوت اعمال می‌گردد و بدین گونه است که شخص متقاضی در هنگام حضور در کشور مدنظر لازم است اعلام پناهندگی به پلیس مرزی یا پلیس انتظامی یا اداره امور مهاجرین کشور مدنظر نماید. فرایند بسیار طولانی وزندگی در کمپ‌های پناه‌جویی را پشت سر گذاشته تا تایم مصاحبه شخص با کارشناسان و بازرسان امور مهاجرت فرارسد. در تایم مصاحبه شخص لازم است نوع پناهندگی خویش را عنوان کرده و برای آن دلایل و مدارک بسیار مستندی ارائه دهد تا موردپذیرش واقع شود. زندگی در کمپ‌های پناه‌جویی بدون هر نوع عاطفه و حتی بهداشت می‌باشد. حقوق دریافتی پناهندگان خیلی کم است و به‌اندازه کافی برای روزمرگی نیست و به‌سختی میسر می‌شود و برای یک زندگی آسوده ابداً متناسب نیست. روش‌های دستیابی به این امکان بسیار سخت و پرمخاطره بوده و ممکن است برای اقدام کنندگان خطرات فراوان جانی و مالی به همراه داشته باشد. در ضمن گرچه شخصی به‌دروغ کیسی را انتخاب و ارائه دهد و مدارکی ساختگی ارائه نماید بازرسان امور مهاجرتی درخواست وی را رد و او را به کشور مبدأ باز می‌گردانند. در پاره‌ای از موارد انتقال به زندان و دردسرهای دیگر نیز ممکن است همراه پناه‌جو باشد.

نکات مهم در باب اخذ پاسپورت اروپا

برای دریافت شهروندی اروپا از ۶ راه که در این پست تحلیل گردید؛ می‌توان اقامت و بعد از طی زمان و شرایطی به تابعیت کشورهای اروپایی دست‌یافت. از نکات مهم برای دریافت اقامت و تابعیت در بیشتر کشورهای اروپا، ملزم به حضور در آن کشور می‌باشد، که بیشتر کشوهای اروپایی ۶ ماه در سال شرط حضور دارند. طبق قوانین تمام اروپا با سپری شدن ۵ سال از اقامت با پرداخت بیمه و مالیات شما قادرید اقامت همیشگی و پس از ۶ سال جهت دریافت تابعیت کشورهای اروپایی درخواست دهید. گرچه این فرایند زمانی در بیشتر کشورها به این صورت بوده و در خیلی از کشورها می‌تواند مختلف باشد. یکی از موضوعات بااهمیت جهت دریافت تابعیت کشورها این است لازم است که شخص با دولت و بومیت و فرهنگ کشور مدنظر ادغام ‌شده باشد. برای شخصی که پاسپورت و اقامت کشوری از قاره اروپا را داشته باشد می‌تواند به‌آسانی و آزادانه در دیگر مناطق اروپا زندگی کند.

پاسپورت اروپا و وکیل معتبر برای امور مهم

همان‌گونه که مطلع هستید امروزه مهاجرت به یکی از با اهمیت‌ترین قسمت‌های زندگی اشخاص تبدیل‌شده است. اشخاص در پی این هستند که از راهی جهت مهاجرت به کشورها اقدام کنند و می‌خواهند شرایطی برایشان مهیا شود که عالی‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن شهروندی اروپا را انتخاب کنند، تا قادر باشند به هدف‌هایشان برسند. جهت انتخاب عالی‌ترین مسیر و کم‌خطرترین، به دنبال وکیل مورد اعتماد و معتبری هستند که در امور مهاجرت آن‌ها را یاری کند و مسیر را برایشان آسان‌تر نماید. شما برای انتخاب موسسه و وکیل معتبر باید به رزومه آن‌ها توجه زیادی داشته باشید.

خرید ملک در اروپا

دراین مطلب ما به بحث در خصوص خرید ملک در اروپا و بررسی ارزان‌ترین کشور اروپایی برای خرید خانه خواهیم پرداخت. مسلماً بسیاری از شما گرامیان در فکر یک سرمایه گذاری پر سود در کشوری هستید که در سطح بالایی از رفاه و آرامش قرار گرفته باشد. از آنجایی که خرید ملک در بعضی کشورهای اروپایی منتهی به دریافت اقامت شده و در برخی کشورها مانند قبرس جنوبی مستقیماً متقاضی و اعضای خانواده می‌توانند پاسپورت دریافت کنند، اشخاص زیادی متقاضی اقدام ازاین راه هستند. به عنوان مثال خریداری ملک در قبرس جنوبی به ارزش 2 میلیون یورو ممکن است منجر به اخذ اقامت شود که در سرفصل‌های مقاله به آن خواهیم پرداخت. کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند مقصدی مطلوب برای ایرانیانی باشند که قصد سرمایه گذاری و خرید ملک را دارند. اقامت از طریق خریداری ملک در سوئد یکی از سؤال های رایج شما عزیزان است و باید گفت اقامت این کشور با خریداری ملک به ایرانیان تعلق نمی‌گیرد. قوانین معمول کشورها، هزینه‌های مورد نیاز برای خرید ملک و اخذ اقامت ازاین راه همگی داخل این مطلب بررسی شده‌اند و پاسخ درستی برای سؤالات شما گرامیان درباره خرید ملک در اروپا خواهند بود. شما سروران با اقدام برای یک تصمیم مناسب، آتی خود و فرزندانتان را تضمین می‌نمایید. شما بزرگواران می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت از طریق خرید ملک ارزان در اروپا به وب سایت موسسه حقوقی آیلیسترز رجوع فرمایید و همچنین می‌توانید با برقراری تماس تلفنی و یا تکمیل فرم تماس، از مشاورین متخصص این موسسه، مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

  • شرایط عمومی خرید ملک در اروپا
  • اقامت از طریق خرید ملک در اروپا
  • خرید ملک در قبرس جنوبی
  • خرید ملک در پرتغال
  • خرید ملک اسپانیا
  • خرید ملک یونان
  • استانداردهای سرمایه گذاری در اروپا
  • شاخص های اقتصادی تأثیرگذار در اروپا
  • واجدین شرایط خرید ملک در اروپا
  • مراحل قانونی خرید ملک در اروپا
  • مزایای خرید ملک در اروپا

شرایط عمومی خرید ملک در اروپا

از دیرینه سرمایه گذاری درامر خرید ملک، یک روش پر سود و تجارتی عالی بوده است. حال در نظر بگیرید که این سرمایه گذاری در کشوری از قاره اروپا انجام شود که در سطح بالایی از لحاظ رشد اقتصادی جای گرفته باشد.

افراد زیادی هستند که سرمایه لازم را برای خرید ملک در اروپا دارند؛ اما به دلیل ترس و نگرانی دست به این کار نمی‌زنند. متأسفانه در شرایط کنونی، کشورهای زیادی نیستند که با خرید ملک به ایرانیان اقامت بدهند و حتی کشورهایی که این امکان را مهیا کرده‌اند معلوم نمی‌باشد تا چه زمانی به ایرانیان اقامت اعطا کنند. با بررسی استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در این کشورها، اشخاص می‌توانند با اطمینان بیشتری دست به سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی بزنند. کشورهای اروپایی مانند قبرس، اسپانیا، پرتغال و یونان این امکان را فراهم کرده‌اند که شما علاوه بر اخذ اقامت از راه خرید ملک، بتوانید ملک خود را پس از خرید اجاره داده و یا آن را با سود بیشتر به فروش برسانید. این روش می‌تواند مسیری مطمئن برای افرادی باشد که قصد خرید ملک در اروپا را دارند.

اقامت از طریق خرید ملک در اروپا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خصوص خرید ملک در اروپا بررسی شود این است که چه کشورهایی امکان اخذ اقامت به واسطه خرید ملک را برای ایرانیان مهیا کرده‌اند. در تمامی کشورها اگر که اشخاص واجد شرایط باشد، امکان خرید ملک وجود دارد؛ اما برخی در بعضی از آن‌ها خرید ملک منجر به اخذ اقامت می‌شود.

یکی از اندک کشورهایی که به محض خرید ملک، پاسپورت خود را به ایرانیان اعطا کرده واین پاسپورت به فرد اصلی و اعضای خانواده و کودکان زیر 28 سال عرضه می‌شود، کشور قبرس جنوبی است. به منظور اخذ پاسپورت حتماً باید ملک یااملاکی به ارزش 2 میلیون یورو خریداری شود و 150 هزار یورو هم به دولت این کشور اهدا گردد. بعد از 3 سال نیز می‌توان املاک را به فروش رسانید؛اما باید 500 هزار یورو نگه داشته شود.

  • خرید ملک در پرتغال

با خرید ملک در پرتغال نیز می توان اقامت این کشور را اخذ کرد. البته برای این امر باید از یکی از دو حالت زیر اقدام کرد:

متقاضیان قادر هستند ملک نوسازی به میزان 500 هزار یورو را خریداری کنند و یا با مبلغ 350 هزار یورو، در بازسازی یک بنای قدیمی شراکت داشته باشند.

در صورت اقدام برای هر یک از دو حالت فوق‌الذکر، فرد می‌تواند از طریق خرید ملک در پرتغال، اقامت این کشور را برای خویش، همسر و فرزندان کمتر از 18 سال و مجرد خود به دست آورد. البته چنانچه که بتوان وابستگی مالی و یا محصل بودن فرزندان بالای 18 سال و مجرد را ثابت کرد، برای دریافت اقامت پرتغال آنان نیز می‌توان مبادرت کرد. لازم به ذکر است که این اقامت موقت پس از 5 سال به اقامت دائم تبدیل شده و بعد از آن بعد از 6 سال امکان تقاضا برای اخذ پاسپورت پرتغال فراهم می‌شود.

  • خرید ملک در اسپانیا

در خریداری ملک اسپانیا شخص اگر ملکی به ارزش بیش از 150 هزار یورو خریداری کند می‌تواند اقامت این کشور را دریافت نماید. این اقامت هر سال قابل تمدید می‌باشد تا در نهایت بعد از 5 سال، اقامت دائم این کشور عرضه شود. در حالتی که اشخاص قصد دریافت گلدن ویزا را داشته باشند، می‌توانند ملکی به ارزش 500 هزار یورو خریداری کرده و اقامت 2 ساله اخذ کنند. این اقامت نیز پس از 5 سال تبدیل به اقامت دائم خواهد شد. بعلاوه دراین راه، همسر و فرزندان زیر 16 سال می‌توانند اقامت دریافت کنند.

  • خرید ملک در یونان

یکی از روش‌های اخذ اقامت از راه خریداری ملک کم هزینه در اروپا، خرید ملک در یونان است. بدین صورت که اشخاص با خرید ملکی به ارزش دست کم 250 هزار یورو قادر به اخذ اقامت یونان می‌باشند. از نکات درخور توجه خرید ملک در یونان،امکان اخذ اقامت یونان برای فرد اصلی، همسر و کودکان کمتر از 21 سال است. در پایان سال هفتم هم فرد می‌تواند برای دریافت پاسپورت یونان درخواست داده و اقدامات لازم را انجام دهد.

استانداردهای سرمایه‌گذاری در اروپا

یکی از بااهمیت ترین و اساسی‌ترین موارد مورد تحلیل در بحث سرمایه‌گذاری و خرید ملک در اروپا، استانداردهای سرمایه‌گذاری در این کشور است. تحلیل این موارد قادر است تا مقدار زیادی اشخاص را نسبت به این مسئله مطلع کند. در بحث استانداردهای سرمایه‌گذاری مواردی بررسی می‌شوند که مرتبط با امنیت سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی بوده و به این مسئله می‌پردازد که تا چه میزان افراد قادرند در کشورهای اروپایی با خیال راحت سرمایه خود را انتقال دهند.نخستین موضوع که در این قسمت تحلیل می‌شود، بحث خطر مصادره اموال یا Expropriation risk می‌باشد. مسلماً یکی از دلواپسی‌های هر سرمایه‌گذاری، وحشت از بین رفتن سرمایه می‌باشد. تحلیل خطر مصادره اموال می‌تواند کمک زیادی به آشنایی سرمایه‌گذار از امنیت سرمایه‌گذاری در کشور موردنظر کند. نرخ مصادره اموال میان بازه ۱ به معنای پایین‌ترین و ۷ به معنای بالاترین مقدار خطر تعریف‌شده است. براساس نموداری که در ادامه مشاهده می‌نمایید، نرخ مصادره اموال در اکثر کشورهای اروپایی دارای میانگین ۱ به معنای پایین‌ترین میزان است.

خرید ملک در اروپا

مورد بعدی که مورد تحلیل قرار می‌گیرد، کنترل فساد است. به معنی اینکه قوه قضاییه دولت هر کشوری تا چه حد سالم است و با اموال و دارایی‌های افراد خارجی درست مثل تبعه‌ی خود رفتار می‌کند. این تحلیل در سال 2018 انجام‌گرفته و میان 43 کشور اروپایی است که دارای میانگین 0. 75 است. شایان‌ذکر است که کنترل فساد، در بازه عددی منفی و مثبت 2. 5 نشان داده می‌شود و هر چه میزان این عدد به مثبت 2، 5 نزدیک‌تر باشد، بیانگر افزایش کنترل فساد در کشور مدنظر می‌باشد.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در اروپا

در مورد خرید ملک در اروپا، هم لازم است به ثبات اقتصادی کشورها توجه کرد و هم این نکته را مدنظر داشت که کدام‌یک از کشورهای اروپایی، در قبال خرید ملک، اقامت خود را اهدا می‌نمایند. به‌طور مثال کشور آلمان به‌واسطه خرید ملک، به افراد خارجی اقامت اعطا نمی‌کند. بنابراین اگر فردی در این کشور ملک خریداری کنند لازم است آن را به دید یک تجارت پرسود نگاه کرد که آثار اقامتی نخواهد داشت. در مورد اقامت از راه خرید ملک در سوئد می‌توان گفت که هم‌اکنون این امکان مهیا نیست که بتوان به‌واسطه خرید ملک در کشور سوئد، اقامت کسب کرد. اولین مورد در بحث شاخص‌های اقتصادی در کشورهای اروپایی، میزان پرداخت مالیات است که مسئله خیلی مهمی است؛ مخصوصاً برای افرادی که هدف خرید ملک در اروپا رادارند. در نموداری که مشاهده می‌نمایید میانگین پرداخت مالیات در کشورهای اروپایی در سال 2017 در 39 کشور اروپایی تحلیل‌شده است که دارای میانگین 20. 93 می‌باشد.

مورد بعدی دراین مبحث رشد اقتصادی دراین کشورهاست که مورد تحلیل قرار گرفته است. این موضوع برای سرمایه گذاران بیگانه اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که آن‌ها را از وضعیت اقتصادی مطلع می‌کند و باعث می‌شود تا با چشم انداز بازتری برای این امر برنامه ریزی کنند. در نموداری که ملاحظه می‌فرمایید پیشرفت اقتصادی در 44 کشور اروپایی در سال 2018 تحلیل شده است که دارای میانگین 3. 34 درصد می‌باشد.

واجدین شرایط خرید ملک در اروپا

قالباً برای خرید ملک در اروپا چندین پارامتر اهمیت زیادی دارد؛ از جمله تمکن مالی افراد که پول کافی را در حساب خود نشان می‌دهند. برای برخی کشورها مانند پرتغال مورد نیاز است که شخص ازاین کشور بازدید کرده، ملک مورد نظر را از نزدیک بررسی نموده و سپس برای خرید آن اقدام نماید. دانش زبان یکی دیگر از پارامترهای مهم است که متقاضیان لازم است به‌اندازه کافی از آن برخوردار باشند. در مورد زبان این نکته نیز مهم است که معمولاً نمره زبان بالایی در خواست نمی‌شود و گاهاً به داشتن مدرک زبان نیازی نیست؛‌ نیست اما بهره‌مندی از دانش زبان تا حد قابل قبول اهمیت دارد. سن افراد نیز موضوع تعیین کننده‌ای است و اشخاص پائین 18 سال امکان اقدام برای خرید ملک را ندارند؛اما متقاضی در صورتی که فرزندی داشته باشد از راه خرید ملک می‌تواند برای همسر و فرزندش نیز اقامت اخذ کند. یکی دیگر از موارد، داشتن تجربه و مهارت کاری است که باید به سفارت ارائه شود.

مراحل قانونی خرید ملک در اروپا

برای خریداری ملک در اروپا و اخذ اقامت، نخست متقاضی باید یک ویزای توریستی دریافت کند و در وهله‌ای که وارد کشور مورد نظر شد، به کمک وکیل و مشاورین املاک، ملک خوبی را انتخاب نماید. پس از انجام کارهای اولیه، از آنجایی که نمی‌توان با روادید توریستی برای خرید ملک اقدام نمود، فرد باید به نمایندگان حقوقی خودش وکالت بدهد تا ملک را خریداری کند. سپس می‌تواند به کشور خود باز گردد و با در دست داشتن مدارک کافی برای تائید خرید ملک، جهت اقامت تقاضا دهد.

مزایای خرید ملک در اروپا

از مزایای خرید ملک در اروپا می‌توان به سود مالی آن در درجه اول اشاره کرد. اشخاص با خرید ملک در کشورهای اروپایی ضرر مالی نخواهند کرد و قادر هستند ملک را اجاره دهند تا در زمان مشخص به فروش برسانند. دومین موضوع، اخذ اقامت است. دراین مورد گفتیم که هم‌اکنون کشورهای زیادی نیستند که به ایرانیان اقامت می‌دهند. در بین این کشورها، قبرس جنوبی با خرید ملک به اشخاص و اعضای خانواده در مرحله اول پس از خریداری ملک پاسپورت ارائه می‌کند. خرید ملک در قبرس جنوبی، یکی از راه‌های بسیار معقول برای اشخاصی است که می‌خواهند هم سرمایه گذاری پر سودی داشته باشند و هم قادر باشند به 122 کشور جهان بدون نیاز به ویزا ورود کنند. خریداری ملک کم هزینه در اروپا نیز می‌تواند از طریق خرید ملک در یونان و اسپانیا با هزینه‌های کمتر صورت بپذیرد. یکی از وبگاه‌های دارای اعتبار جهان برای بررسی شرایط اقتصادی کشورهای دنیا، global economy است که می‌توانید شرایط اقتصادی کلیه کشورهای دنیا را با رجوع به این وب سایت تحلیل نمایید.