اقامت اروپا

-

موسسه حقوقی آیلیسترز با داشتن 16 سال تجربه و بالغ بر 400 نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا، ضمن ارائه مشاوره رایگان جدید ترین و بی نقص ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می‌دهد.راه های رسمی گوناگونی برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد که داخل این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. برخی از‌این راهها بسیار زود و تقریبا 2 ماه به نتیجه میرسند. برخی ارزان و بعضی پر ریسک هستند. با نظر به هدف و شرایط درخواست کننده، ارزیابان مجرب ما شما را برای گزینش مناسبترین مسیر مهاجرت هدایت خواهند کرد.

راه های قانونی متفاوتی برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد که داخل این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. برخی از‌این راهها بسیار زود و تقریبا 2 ماه به نتیجه میرسند. برخی ارزان و بعضی پر ریسک هستند. با نظر به هدف و شرایط درخواست کننده، ارزیابان مجرب ما شما را برای گزینش مناسبترین مسیر مهاجرت هدایت خواهند کرد.

به طور کلی راه های مهاجرت به اروپا عبارتند از:

  • اقامت اروپا از راه تمکن مالی
  • اقامت اروپا از راه سرمایه گذاری
  • مهاجرت به اروپا از راه ثبت شرکت
  • مهاجرت به اروپا از راه پناهندگی
  • مهاجرت به اروپا از راه ازدواج
  • اقامت اروپا با تولد
  • اقامت اروپا از راه تحصیل
  • مهاجرت به اروپا از راه کار

روشهای دریافت اقامت اروپا در هر کشور متفاوت است و همه کشور ها، تمامی این قوانین را به صورت برابر ندارند. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های آیلیسترز تماس بگیرید. همچنین میتوانید با کلیک روی ارتباط با ما راه های ارتباطی را مشاهده کنید.

اقامت اروپا از روش تمکن مالی

این دسته مجوز اقامت اروپا به اشخاصی تعلق میگیرد که از توانایی مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند.

فردی که بتواند ثابت کند برای خود و خانواده اش ( همسر و فرزندان پایین 18 سال) ماهیانه حدود 2000 الی 4000 یورو درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی خواهد بود.

این درآمد می‌تواند از چهار محل تایید شود:

  1. سود سپرده بانکی
  2. اجاره نامه ملکی
  3. حقوق بازنشستگی
  4. بهره اوراق مشارکت بورسی

مزایای مهاجرت به اروپا از روش تمکن مالی

  • آسان ترین روش اخذ اقامت اروپا
  • عدم احتیاج به گواهی زبان در بیشتر کشور ها
  • معاف از پرداخت کردن مالیات سالیانه با داشتن اقامت تمکن مالی اروپا
  • امکان رفت و آمد آزاد و زندگی در تمام کشورهای منطقه شینگن
  • سهولت در تمدید مجوز اقامت اروپا
  • عدم نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی با اعتبار برای مهاجرین
  • سهولت اخذ ویزای نقاط مختلف جهان از جمله‌امریکا و کانادا و انگلستان با داشتن اقامت اروپا

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

درخواست کننده مهاجرت به اروپا از راه سرمایه گذاری ، با خرید ساختمان یا سرمایه گذاری کردن در نمونه های مشخص شده مثل اوراق قرضه دولتی یا خریداری سهام شرکت های مورد تصویب دولت در کشور مورد نظر به ارزش تعیین شده در قانون مهاجرتی آن کشور، می‌تواند برای خود، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان از ابتدا اقامت همیشگی اروپا را دریافت نماید.

مزایای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری کردن

  • سریع ترین طریق دریافت مجوز اقامت اروپا
  • امکان دریافت سریع اقامت همیشگی اروپا در اغلب کشور ها
  • عدم نیاز به داشتن گواهی زبان در‌این روش مهاجرت به اروپا
  • عدم نیاز به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در اروپا
  • معافیت از مالیات سالیانه
  • عدم وجود چارچوب سنی
  • تردد بدون محدودیت در تمامی کشور های حوزه شنگن

 

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

لازمه ثبت شرکت در برخی کشورهای اروپایی ارائه طرح توجیهی قوی است. در صورتی که طرح توجیهی مربوطه مورد تایید کشور مد نظر واقع شود اقامت اولیه به صورت موقت صادر می‌شود. با این حال در بعضی کشور ها فرآیند ثبت شرکت راحت تر بوده و نیاز به طرح توجیهی ندارد. اخذ اقامت اروپا از‌این طریق حتی برای چند خانواده به عنوان سهامدار‌این شرکت ممکن می‌باشد.

در روش مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت ، متقاضی قادر است برای مدیرعامل و نهایتا 3 عضو هیأت مدیره و خانواده‌شان (جمعا 4 خانواده) درخواست اقامت اروپا کند.

مهاجرت به اروپا از راه ثبت شرکت یکی از محبوب ترین روشهای مهاجرتی در میان متقاضیان مهاجرت اروپا می‌باشد.

مزایای مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

  • مالکیت 100 درصد شرکت و سهامداری آن برای درخواست کنندگان اقامت اروپا
  • افتتاح حساب بانکی در اروپا
  • اخذ اقامت اروپا همزمان برای چند خانواده با ثبت یک شرکت
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری با هزینه های بالا در اروپا
  • محل شرکت و محل اقامت در بعضی کشور ها می‌تواند یک جا باشد.
  • وجود نیروی انسانی سطح بالا با تخصص و زبان های گوناگون در اتحادیه اروپا
  • عدم نیاز به گواهی زبان برای دریافت مهاجرت به اروپا در خیلی از کشور ها
  • نداشتن محدودیت سنی درخواست کننده مهاجرت به اروپا
  • امکان تردد آزادانه به تمام نقاظ عضو حوزه شنگن
  • سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله ‌امریکا و کانادا و انگلستان با داشتن اقامت اروپا

 

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق تولد

دریافت تابعیت در بسیاری از کشور های اروپایی از طریق خون می‌باشد. هرچند دربسیاری از کشورها تولد در آن کشور عامل اصلی دریافت تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیرگذار قلمداد می‌شود.

تابعیت از طریق تولد جزء اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می‌شود، که با تولد شخص شروع شده و در طول اقامت ادامه می‌یابد و از دو طریق خاک یا خون حاصل می‌شود. معمولا‌این ملیت غیر ارادی و تحمیلی است. به‌این معنی که چنان چه شخصی در‌ایران متولد شود بر مبنای مفاد قانون ما خواه ناخواه‌ایرانی محسوب می‌شود، اگرچه به شرط ‌اینکه مقررات دیگری مثل پدر‌ایرانی هم لحاظ شده باشد.

بنابراین کسی که دارای تابعیت‌ایرانی از راه تولد است، نمی‌تواند ملیت را گزینش کند بلکه تابعیت بر او تحمیل می‌شود. ترک‌این نوع تابعیت نیز مستلزم رعایت شرایط حقوقی خاص می باشد.

برای نمونه: ماده 988 قانون مدنی مقرر نموده اتباع‌ایرانی نمی‌توانند ترک تابعیت کنند مگر با رعایت چهار شرط ذکر شده در ماده فوق.

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

این گونه اقامت اروپا به پناهجویان یا به درخواست کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می‌شود و تا تصمیم‌گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها معتبر است. این اقامت حق کار یا تغییر مورد اقامت و حقوق دیگر را دربردارنده نمی‌شود، ولی تحت وضعیتی ممکن است‌این محدودیت‌ها برداشته شوند.

(این روش جزء خدمات آیلیسترز نمی‌باشد)

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق ازدواج

بر مبنای سیستم حقوق بین الملل خصوصی در اکثر کشور های جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج زوجین شخص می‌تواند در راستای دریافت تابعیت مبادرت نما نمایندکشورهایند.

کشورهای اروپایی از‌این‌این قائده مستثنی نیستند. لذا چنان چه یک نفر با یک اروپایی ازدواج کند قادر است جهت مهاجرت به اروپا و دریافت ملیت از طریق ازدواج اقدام کند.

برای مثال: در بند 6 از ماده 976 قانون مدنی‌ایران قید شده هر زمان تبعه خارجی با شوهر‌ایرانی ازدواج کند‌ایرانی محسوب می‌شود.

در بعضی کشورها نظیر‌ایران آثار حقوقی برای دریافت تابعیت در ازدواج با شوهر یا زن آن کشور گوناگون است. لیکن در مورد بیشتر کشورهای اروپایی ازدواج با مرد یا زن آن یقینا منتهی به اخذ ملیت می‌شود البته در صورتی که پرونده درست ارائه شود و دربردارنده شاکله صحیح حقوقی باشد.

شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق کار 

در پی کمبود نیروی کار و نیاز انجمن اروپا به نیروی انسانی در پروسه چشم‌انداز اقتصادی کشورهای عضو انجمن اروپا، در سال ۲۰۰۷ طرح و برنامه‌ای با‌ایده ی الهام گرفته از طرح گرین کارت ایالات متحده و با استفاه از نماد پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام Bluecard یا همان “ کارت آبی ” ارائه کرد که طی آن نیروهای شغلی و حرفه ای غیراروپایی بتوانند در قالب‌این برنامه به تمامی‌ کشورهای جزء اتحادیه اروپا (به غیر از کشورهای انگلستان،‌‌ایرلند و دانمارک که از شرکت داخل این پروسه خودداری نمودند) مهاجرت کاری داشته باشند. با استفاده از کارت آبی دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای غیراروپایی که شرایط مهاجرت به اروپا برای شغل را دارند باز می‌شود. نخستین کشور از اتحادیه اروپا که تاکنون از‌این برنامه استقبال بیشتری نموده و به ویژه مقدمات اجرایی‌این برنامه را فراهم آورده است، بزرگترین قدرت صنعتی اروپا کشور آلمان می‌باشد که مقررات و پیش نیازهای احراز کارت آبی و اقامت اروپا را بطور رسمی نام برده و از اول ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است. برای معلومات بیشتر پست اقامت آلمان را مطالعه فرمایید.

در نمودار زیر میتوانید نرخ بیکاری قاره اروپا را مشاهده کنید :

این داده آماری برای خرداد ۱۳۹۹ می‌باشد

مهاجرت به اروپا از روش تحصیلی

اشخاص بسیاری هستند که دائم تحصیل در دانشگاههای درجه یک جهان برایشان جذابیت دارد. کشورهای اروپایی برترین دانشگاههای دنیا را در خویش قرار داده و علاوه بر رنکینگ بالا، مجانی بودن تحصیل در اکثر‌این کشورها هر فردی را مجذوب دانشگاههای آن می‌نماید. در تمام مرحله های تحصیلی، هزینه تحصیل کاملا رایگان میباشد. بطور معمول دانشجویانی که در اروپا تحصیل میکنند 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند. بعد از فارغ التحصیلی در صورتی که در یک شغل پذیرفته و مشغول به کار شوند،‌امکان دریافت اقامت اروپا را خواهند داشت.

بصورت رندوم ۹ دانشگاه برتر اروپایی را میتوانید در زیر مشاهده کنید :

رتبه جهانی سال 2021 رتبه در اروپا سال 2021 نام دانشگاه کشور ردیف
1 1 University of Oxford انگلیس 1
3 2 University of Cambridge انگلیس 2
10 3 UCL University College London انگلیس 3
41 11 Karolinska Institute سوده 4
75 24 Utrecht University / Universiteit Utrecht فرانسه 5
86 28 University of Freiburg آلمان 6
36 9 King’s College London انگلیس 7
164 76 Trinity College Dublin ایتالیا 8
127 50 Maastricht University هلند 9
         

کم هزینه ترین کشورهای اروپایی

اگر شخصی اقامت یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن را داشته باشد قادر است بدون احتیاج به روادید به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کند. اما ممکن است به‌این فکر کنید که برای مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه کدام روش گرفتن اقامت اروپا یا کدام کشور مناسب تر است. بیشتر مهاجران تمایل دارند کشورهای صنعتی با سطح زندگی زیاد را برای مقصد خود انتخاب کرده و با کمترین هزینه به‌این کشورها مهاجرت کنند.

همچنین در برخی کشور های اروپایی هزینه های زندگی خیلی پایین و در بعضی هزینه ها بالا است. اما نباید فقط معیار تصمیم گیری هزینه های پایین اقامت یا مخارج کم راه اخذ اقامت باشد. برخی کشور ها با داشتن هزینه کم، کیفیت زندگی پایینی را هم عرضه می‌دهند یا بعضی طریق های اخذ اقامت اروپا کم هزینه‌اما خیلی پر خطر می‌باشند.

عمده کشور های اروپایی نظیر اسپانیا، اتریش، پرتغال ، ایتالیا ، جمهوری چک و … با داشتن کیفیت زندگی اجتماعی زیاد، مخارج های بسیار خوبی برای اقامت دارند.

از آنجا که برای کل افراد نمی توان نسخه واحد عرضه داد و مقررات مناسب مهاجرت برای هر پرونده متفاوت است، بهترین راه نتیجه گیری، دریافت مشاوره با متخصصان است که‌این‌ امر در آیلیسترز به صورت مجانی انجام می‌شود.

برای اطلاع دقیق تر از شرایط مهاجرتی هر کشور، می‌توانید به صفحه مربوط به همان کشور در منوی اقامت مراجعه کنید. همینطور برای گرفتن مشاوره رایگان و شرایط گرفتن اقامت اروپا میتوانید با ارسال فرم ارزیابی منتظر تماس متخصصان باشید.