Homeاقامت و مهاجرتاقامت در اروپاارزیابی روش های اخذ اقامت اروپا

ارزیابی روش های اخذ اقامت اروپا

-

ارزیابی روش های اخذ اقامت اروپا

مهاجرت و اقامت اروپا، مقررات دریافت اقامت در اروپا و آسان‌ ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت در این مطلب مورد تحلیل و ارزیابی دقیق و علمی قرار گرفته است. با استفاده از چه روش هایی می توان به اروپا مهاجرت کرد؟ آسان ترین روش جهت دریافت اقامت اروپا کدام است؟ شرایط دریافت تابعیت کشورهای اروپایی چیست؟ در این نوشتار به ارزیابی تمام این پرسش‌ها و موضوعات دیگری که در ذهن شما وجود دارد خواهیم پرداخت و سعی در پاسخگویی به کلیه پرسش‌های شما در زمینه مهاجرت و اقامت اروپا داریم. به طور کلی می توان گفت که روش های مهاجرت و اقامت اروپا متنوع بوده و شما با توجه به شرایط خود می توانید برای هر یک از آن ها اقدام نمایید. موسسه حقوقی آیلیسترز این امکان را برای شما فراهم نموده است تا چنانچه بعد از مطالعه این مطلب سوالی در زمینه مهاجرت و اقامت اروپا داشته باشید، بتوانید از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین و کارشناسان مجرب این مجموعه استفاده کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. ضمن اینکه در صورت پر کردن فرم تماس، از سوی مشاورین این موسسه با شما تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان ارائه می شود.

  • زندگی در اروپا
  • مهاجرت و اقامت اروپا از طریق کار
  • مهاجرت و اقامت اروپا از طریق تحصیل
  • مهاجرت و اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت و اقامت اروپا از طریق ازدواج
  • مهاجرت و اقامت اروپا و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • مهاجرت و اقامت اروپا از طریق پناهندگی
  • مهاجرت و اقامت اروپا برای هنرمندان و افراد فوق موفق
  • هزینه های زندگی در اروپا
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت اروپا

زندگی در اروپا

ارزیابی موضوع مهاجرت و اقامت اروپا را با بیان مجموعه ای از شرایط عمومی این قاره آغاز می کنیم؛ زیرا شناخت مقصد برای شخصی که قصد مهاجرت دارد، یکی از اصول اولیه ارزیابی این موضوع محسوب می شود. قاره اروپا که با مساحت حدود 10 میلیون کیلومتر دومین قاره کوچک دنیا شناخته می شود، بیش از 740 میلیون نفر را در خود جای داده است و می توان گفت که بیش از 10 درصد جمعیت جهان در اروپا زندگی می نمایند. گرچه اروپا از لحاظ وسعت، قاره کوچکی محسوب می شود؛ اما از لحاظ تراکم جمعیت، بعد از آسیا دارای بیشترین میزان تراکم می باشد. ساکنین اروپا از اقوام گوناگونی از جمله انگلیسی، آلمانی، هلندی، فرانسوی، یونانی، پرتغالی، فنلاندی و… تشکیل شده است و به دلیل این تنوع اقوام، زبان های گوناگونی هم در این قاره مرسوم می باشد؛ اما به صورت کلی می توان گفت بسیاری از این اقوام با زبان انگلیسی آشنایی دارند. اروپا به واسطه دارا بودن آب و هوایی معتدل، دارای مناطقی سرسبز و طبیعتی بی نظیر بوده و به همین دلیل هم به قاره سبز شناخته می شود.

اگر بخواهیم کمی راجع به موقعیت کشورها صحبت کنیم می توانیم آنها را در دسته بندی های گوناگونی قرار داده و توضیحاتی در رابطه با هر دسته ارائه نماییم. تعداد 52 کشور بزرگ و کوچک با تشکیلات مستقل و یا وابسته، قاره اروپا را شکل داده اند و هر یک از آنها شرایط خاص خود را دارند. از جمله دسته بندی هایی که احتمالاً بسیاری از شما آنها را شنیده اید؛ دسته بندی هایی نظیر اتحادیه اروپا، حوزه شنگن و حتی تقسیمات منطقه ای مانند اسکاندیناوی، بریتانیا و… می باشد. در این بخش به بیان مفهوم و شرایط “اتحادیه اروپا” و “حوزه شنگن” می پردازیم که کشورهای زیادی عضو آن ها می باشند.

اتحادیه اروپا (European Union)

اتحادیه اروپا در واقع یک اتحادیه اقتصادی- سیاسی است که هم‌اکنون 27 کشور از قاره اروپا، عضو آن می باشند. این اتحادیه در ابتدا از توافق بین 6 کشور در سال 1957 آغاز شده و به تدریج کشورهای دیگر به آن اضافه شده اند. البته برخی کشورها هم بعد از مدتی از آن خارج شده اند که کشور انگلستان، آخرین خروجی از این اتحادیه می باشد. از مهم ترین کشورهای این اتحادیه می توان به آلمان، اتریش، فرانسه، هلند، دانمارک، اسپانیا، پرتغال، سوئد و… اشاره نمود که اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و استفاده از واحد پولی یورو، یکی از این اشتراکات می باشد.

حوزه شنگن (Schengen Area)

در سال 1985 توافق نامه ای بین کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، هلند و لوکزامبورگ در روستایی به نام شنگن به امضا رسید که طبق آن، امکان مسافرت بدون نیاز به روادید بین این کشورها را فراهم کرد. بعد از آن، کشورهای دیگری همچون اتریش، سوئیس، دانمارک، مجارستان، ایسلند، هلند، سوئد و برخی کشورهای دیگر به این توافق نامه پیوستند و هم‌اکنون تعداد کشورهای عضو در آن به 26 کشور رسیده است. با داشتن ویزای شنگن، افراد بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه برای هر یک از کشورها، با ورود به یکی از این کشورها می توانند آزادانه به کشورهای دیگر وارد شوند و منع قانونی برای آنان وجود نخواهد داشت.

کشور های عضو شنگن

مهاجرت و اقامت اروپا از طریق کار

یکی از بهترین روش ها برای اکثر متقاضیان مهاجرت و اقامت اروپا، اخذ اقامت کاری در کشورهای توسعه‌یافته این قاره می باشد. هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا علاقه دارند جهت مهاجرت و اقامت اروپا از طریق کار اقدام نمایند. فاکتور مهمی که متقاضیان جهت مهاجرت و اقامت اروپا از طریق کار در هر کشوری باید مد نظر قرار دهند، نرخ بیکاری آن کشور است. هر چه نرخ بیکاری در کشوری پایین تر باشد، شانس کاریابی در آن بیشتر می شود. ضمن اینکه ارزیابی مشاغل مورد نیاز در هر کشور هم کمک بسیاری به متقاضیان در یافتن کار مناسب خواهد نمود. امکان اخذ اقامت کاری در اروپا به روش های گوناگونی وجود دارد که بسته به شرایط هر شخص می تواند متفاوت باشد. به صورت کلی می توان به دو روش پیشنهاد شغلی (Job Offer) و ویزای جستجوی کار (Job Seeker) جهت اخذ اقامت کاری در قاره اروپا اشاره نمود. البته برای رشته های پزشکی، حسابداری و برخی رشته های دیگر تحت شرایط خاص، امکان مهاجرت و اقامت اروپا از طریق کار فراهم می باشد. در این قسمت به ارزیابی روش هایی که نام برده شد می پردازیم:

پیشنهاد شغلی (Job Offer)

یکی از ایده آل ترین شرایطی که شخص از طریق آن می تواند مهاجرت و اقامت اروپا را کسب کند، یافتن یک کارفرما با تبعه کشور مدنظر می باشد که بتواند از وی پیشنهاد شغلی اخذ نماید. البته اعطای دعوتنامه کاری به نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا توسط کارفرمای اروپایی، پیچیدگی‌هایی به همراه دارد که به همین سبب، برخی کارفرمایان اقدام به جذب نیروی خارجی خارج از اتحادیه نمی کنند. به طور کلی کارفرما نخست باید شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور خود فراخوان کند تا در صورت امکان، نیروی کار از همان کشور جذب شود. در صورت عدم جذب نیروی کار بومی، موقعیت شغلی باید در اتحادیه اروپا آگهی شود تا نیروی کار از بین کشورهای عضو اتحادیه جذب شود. چنانچه باز هم شخصی جذب نشد، کارفرما می تواند از خارج از اتحادیه نیرو جذب نماید. با توجه به اینکه پروسه فراخوان شدن شغل بیش از 6 ماه به طول می انجامد و شانس پیدا شدن نیروی کار بومی در اتحادیه اروپا هم وجود دارد، شانس نیروی کار خارجی در به دست آوردن موقعیت شغلی مورد نظر پایین می باشد. البته در برخی موارد مثل اقدام برای بلوکارت (Blue Card) این امکان وجود دارد که افراد متخصص با دریافت حقوق مشخص شده بتوانند سریع تر اقدام نمایند.

جستجوی کار (Job Seeker)

برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش این امکان را فراهم آورده اند تا افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا بوده و امکان ورود به این کشورها را ندارند، با یک ویزای 6 ماهه به آلمان و یا اتریش ورود پیدا کرده و جهت دستیابی به شغلی مناسب، در خاک این کشور به دنبال کارفرما باشند. افراد در این مدت می‌بایست برای کار خود قرارداد حداقل یک ساله منعقد کرده و حقوقی مشخصی دریافت نمایند؛ در غیر این صورت با پایان دوره 6 ماهه بایستی به کشور خود بازگردند. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشورهای آلمان و اتریش در حدود 4 درصد می باشد، شانس کاریابی در این کشورها برای متقاضیان متخصص بالاست. لازم به ذکر است که افراد جهت اخذ این ویزا بایستی از شرایط لازم برخوردار باشند. از مهم ترین عوامل کسب این ویزا می توانیم به تحصیلات، سن، سابقه کاری و سطح زبان متقاضی اشاره نماییم. جالب است بدانید که برخی رشته های مهندسی از قبیل مهندسی IT، مکانیک، برق، مخابرت و… با توجه به نیاز بالای این کشورها به نیروی کار در زمینه های یاد شده، شانس بالاتری جهت یافتن کار در این کشورها خواهند داشت.

مهاجرت رشته های خاص به اروپا

دانش آموختگان رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی جهت مهاجرت به اروپا، راهی متفاوت با دو روش قبل را باید طی نمایند تا بتوانند در رشته تحصیلی خود و در یک کشور اروپایی فعالیت نمایند. نکته مهم برای این افراد، نیاز آنها به معادل سازی مدارک تحصیلی است.

با توجه به حساسیت‌هایی که در این رشته ها برای دولت ها وجود دارد، مدرک تحصیلی افراد در این رشته ها باید با سیستم پزشکی کشور مورد‌نظر معادلسازی شود. یکی از نکات مهم جهت مهاجرت پزشکان، سطح زبان و میزان تسلط آن ها بر زبان مرسوم آن کشور می باشد؛ چرا که در این رشته های کاری، توانایی مکالمه به زبان مرسوم کشور جهت ارتباط مستقیم با مردم ضروری است. هم‌اکنون شرایط معادل سازی در کشورهای دانمارک و سوئد نسبت به سایر کشورها آسان تر می باشد، هرچند که این شرایط برای کشورهای اتریش، آلمان، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی هم فراهم شده است.

مهاجرت و اقامت اروپا از طریق تحصیل

بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت و اقامت اروپا هستند، از تحصیل به عنوان پلی جهت دریافت اقامت این قاره استفاده می نمایند. در واقع تحصیل برای متقاضیان مهاجرت و اقامت اروپا یک راه ورود محسوب می شود؛ اما توجه داشته باشید که امکان اخذ اقامت دائم برای دانشجویان به واسطه تحصیل فراهم نمی‌باشد. حال این سوال به وجود می آید که دانشجو چطور می تواند اقامت اروپا را کسب نماید؟ نکته مثبت برای دانشجویان این است که ضمن تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا و استفاده از امکانات فوق العاده کشورهای اروپایی، از طریق تحصیل می توانند کمک های بسیاری در راه یافتن شغل مناسب دریافت نمایند. همچنین دانشجویان فرصت دارند که بعد از تحصیل، مدتی را در شهر و کشور محل تحصیل خود حضور داشته باشند و در جستجوی شغلی مناسب برای خود باشند. به طور کلی شرایط تحصیل در اروپا در مقاطع گوناگون برای همه متقاضیان فراهم است؛ اما با توجه به مقررات کشورها و دانشگاه ها، تفاوت‌هایی در شرایط تحصیل در کشورهای گوناگون وجود دارد و همگی از یک رویه واحد پیروی نمی‌کنند.

در این بین، امکان تحصیل رایگان در برخی کشورها مانند آلمان، نروژ و اتریش فراهم است و برخی دیگر شامل هزینه‌هایی می شود. اکنون به ارزیابی مقاطع گوناگون تحصیلی در اروپا می پردازیم:

تحصیل در مدارس

اکثر خانواده ها به منظور فراهم آوردن شرایطی ایده آل جهت تحصیل فرزندان خود و رشد آنها در محیطی توسعه‌یافته و با امکانات عالی علاقه دارند که فرزندان خود را به منظور تحصیل، راهی کشورهای توسعه‌یافته اروپایی نمایند. نکات فراوانی در زمینه مدارس کشورهای اروپایی وجود دارد؛ از جمله این موارد این است که اگر پدر و یا مادر در هر کشور اروپایی اقامت دریافت کنند، فرزندان آن ها می توانند به صورت رایگان در مدارس آن کشور به تحصیل بپردازند. البته امکان مهاجرت و اقامت اروپا برای فرزندان به تنهایی هم میسر است و این دانش آموزان می توانند در مدارس شبانه روزی پذیرش گرفته و با پرداخت هزینه‌ایی، به تحصیل در اروپا مشغول شوند. به عنوان نمونه دانش آموزان می توانند در برخی از برترین مدارس انگلستان پذیرش دریافت کرده و با پرداختن شهریه، از بهترین امکانات آموزشی بهره ببرند و یا حتی شرایط تحصیل رایگان در برخی از مدارس اتریش برای دانش آموزان فراهم است. عموماً دانش‌آموزانی که در مقطع مدارس پذیرش می گیرند باید در مدارس شبانه روزی پذیرش شوند و یا اینکه در برخی کشورها Home stay شوند.

تحصیل در مقطع لیسانس

یکی از روش هایی که سالیانه متقاضیان بسیاری از طریق آن اقدام به مهاجرت و اقامت اروپا می نمایند، تحصیل در مقطع لیسانس در یکی از کشورهای اروپایی می باشد. اغلب کشورهای اروپایی در رشته های گوناگونی پذیرای دانشجویان بین المللی می باشند. در اغلب کشورها دو نوع دانشگاه دولتی و غیردولتی وجود دارد که عموماً تدریس در دانشگاه های دولتی، به زبان بومی آن کشور بوده و هزینه های تحصیل در آن، بسیار ناچیز و تقریباً رایگان می باشد. البته شرایط تحصیل به زبان انگلیسی هم برایf متقاضیان فراهم می باشد که با پرداخت شهریه ای به صورت میانگین در حدود 10,000 یورو به دانشگاه های غیردولتی ممکن می شود. البته این شهریه به صورت میانگین بوده و مبلغ نهایی بسته به کشور، رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است. داشتن معدل مناسب و حداقل مدرک زبان IELTS 6 در اغلب دانشگاه های اروپایی، جزو الزامات پذیرش می باشد. این مقطع در اغلب کشورها 4 ساله می باشد؛ اما در کشوری مانند انگلستان، این دوره را در 3 سال هم می توان طی کرد. به طور کلی با توجه به شرایط متقاضیان، تحصیل لیسانس در کشورهای اتریش، هلند، دانمارک، مجارستان، آلمان، انگلستان، فنلاند و بسیاری کشورهای دیگر فراهم می باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

دانشجویانی که مدرک لیسانس خود را دریافت نموده و علاقه دارند که ادامه تحصیلات خود را در کشورهای اروپایی انجام دهند و بعد از آن مشغول به کار شوند، در صورت داشتن شرایط لازم می توانند جهت پذیرش مقطع فوق لیسانس در کشورهای اتریش، آلمان، نروژ، انگلستان، دانمارک، هلند، سوئیس و کشورهای دیگر اقدام نمایند. از جمله شرایطی که متقاضیان باید جهت پذیرش داشته باشند، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن حداقل مدرک زبان IELTS 6.5 است. البته که مانند مقطع کارشناسی، دانشجویان در این مقطع هم می توانند به صورت تقریباً رایگان در کشور مورد‌نظر تحصیل نمایند. شهریه های این دوره غالباً حدود 2 هزار یورو بیشتر از دوره لیسانس است؛ اما دانشجویان با کار دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های خود را جبران نمایند. تحصیل در این دوره هم بین 1 الی 2 سال، بسته به دوره و یا کشور متغیر می باشد. نکته مهم در دوره کارشناسی ارشد این است که دانشجویان باید در رشته های مرتبط با مدرک لیسانس خود تحصیل نمایند؛ مگر اینکه در برخی رشته های شناور مانند مدیریت، موفق به اخذ پذیرش شوند.

تحصیل در مقطع دکتری

امکان تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویانی فراهم است که در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان متقاضی مهاجرت و اقامت اروپا جهت تحصیل در دوره دکتری باید از سطح زبان بالایی برخوردار بوده و حداقل بتوانند IELTS 7 را ارائه نمایند و یا به زبان بومی کشور مورد‌نظر خود تسلط بالایی داشته باشند. داشتن مقالات ISI و سابقه‌کاری قوی، از مهم ترین نکاتیست که در پروسه پذیرش به دانشجویان کمک می کند. البته دانشجویان در این مقطع باید با یک استاد راهنما (سوپروایزر) ارتباط گرفته و او را متقاعد نمایند که توانایی و دانش لازم جهت تحصیل در دانشگاه مربوطه را دارند. اغلب پذیرش در این رشته توسط خود دانشجویان به واسطه ارتباط گیری با استاد راهنما انجام می شود؛ اما موسسه حقوقی آیلیسترز می تواند شما عزیزان را در امر پذیرش دکتری در برخی کشورها از جمله اتریش و سوئیس یاری نماید.

بورسیه تحصیلی در مقاطع گوناگون

یکی از مواردی که شرایط را برای متقاضیان مهاجرت و اقامت اروپا از طریق تحصیل تسهیل می بخشد، دریافت بورسیه تحصیلی است که بخشی و یا تمام هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد. امکان دریافت بورسیه در تمامی مقاطعی که ارزیابی نموده ایم وجود دارد؛ اما در دوره های فوق لیسانس و دکتری، بورسیه های بیشتری به دانشجویان اختصاص داده شده و شرایط استفاده از بورسیه برای دانشجویان این مقاطع بیشتر فراهم می باشد. بورسیه در کشورهای گوناگون با یکدیگر تفاوت دارد؛ برخی بورسیه ها توسط دولت، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و برخی دیگر از سمت شرکت ها و سازمان های بین المللی به دانشجویان اختصاص داده می شود. از جمله مواردی که می تواند به دانشجویان جهت دریافت بورسیه تحصیلی کمک کند، داشتن معدل بالا، مقالات بین المللی، سابقه‌کاری قوی و مدرک زبان بالا می باشد که شرایط آن با توجه به هر سازمان و بورسیه متفاوت است.

مهاجرت و اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

بسیاری از افراد علاقه دارند که از طریق سرمایه گذاری، شرایط مهاجرت و اقامت اروپا را فراهم آورند. هر ساله متقاضیان زیادی با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اروپا علاقه دارند که اقدام به سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی نموده و به واسطه آن اقامت در اروپا را کسب نمایند. روش های سرمایه گذاری و یا سرمایه داری در اروپا، متنوع و گوناگون بوده و با توجه به سرمایه های گوناگون می توان برای روش ها و کشورهای گوناگون اقدام کرد. از جمله این روش ها می توان به ثبت شرکت، خرید ملک، خودحمایتی (تمکن مالی) و یا خرید سهام اشاره نمود که هر کدام از این موارد، مزایای خاص و ویژه خود را به همراه دارند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که هر یک از این روش ها برای کشورهای مشخص و با شرایطی خاص می باشند و قابل تعمیم به همه کشورهای اروپایی نیستند. البته محدودیت هایی برای ایرانیان در برخی کشورها وجود دارد و در این مطلب سعی داریم مواردی را مطرح نماییم که هموطنان عزیزمان بتوانند از آن استفاده نمایند. حال به اختصار به توضیح هر یک از روش های عنوان شده خواهیم پرداخت:

ثبت شرکت در اروپا

نخستین روشی که در عرصه سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی مورد ارزیابی قرار خواهیم داد، روش ثبت شرکت می باشد. چنانچه شما یک طرح تجاری (Business plan) را مد نظر داشته و سرمایه لازم جهت ایجاد بیزینس را داشته باشید، برخی کشورها به شما این اجازه را می دهند که به آن کشور مهاجرت نموده و بیزنس خود را راه اندازی نمایید. البته این روش، نکات قانونی خاصی دارد که مشاوره با یک نماینده حقوقی متخصص ثبت شرکت می تواند کمک بزرگی برای شما در این راه باشد. پروسه ثبت شرکت در کشورهای گوناگون متفاوت می باشد؛ اما یکی از بهترین کشورهایی که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با ثبت شرکت، اقامت برای خود و خانواده دریافت نمایید، کشور اتریش می باشد. البته ثبت شرکت به تنهایی منتهی به اخذ اقامت شخص نمی شود و شما به گونه ای باید ثبت شرکت نمایید که همسرتان در آن شرکت مشغول به کار شود. به این گونه اقامت اتریش، قرمز سفید قرمز گفته می شود که یکی از با ارزش ترین انواع اقامت اروپا محسوب می گردد. در این روش شما باید یک سرمایه اولیه برای شرکت خود در نظر بگیرید و هزینه های مربوط به شرکت را با آن پوشش دهید. در این روش، به متقاضی بعد از 5 سال اقامت دائم اعطا شده و در سال ششم، تابعیت این کشور اعطا می شود.

البته روش دیگری هم جهت ثبت شرکت در اغلب کشورهای اروپایی وجود دارد که به آن بلوکارت (Blue Card) گفته می شود. در این روش شما می توانید شرکت خود را در تعدادی از کشورهای اروپایی به ثبت رسانیده و اقامت اتحادیه اروپا را کسب نمایید. در این روش، داشتن حداقل مدرک لیسانس برای فرد ثبت کننده شرکت الزامی می باشد.

خرید ملک در اروپا

در برخی از کشورهای اروپایی این امکان وجود دارد که با خرید ملک، اقامت آن کشور را به دست آورید. هر ساله متقاضیان زیادی از این روش جهت مهاجرت و اقامت اروپا بهره می برند. جهت اقامت از طریق خرید ملک، الزامات خاصی لازم نیست و شما با پرداخت حداقل مبلغ مشخص برای خرید ملک می توانید اقامت چنین کشورهایی را دریافت نمایید. از جمله کشورهایی که این امکان را برای ایرانیان فراهم آورده است می توان به پرتغال، یونان و اسپانیا اشاره کرد که مبالغ پرداختی برای آن متفاوت می باشد. جهت خرید ملک در پرتغال سه حالت 280، 350 و 500 هزار یورویی، یونان 250 هزار یورویی و اسپانیا 500 هزار یورویی وجود دارد که در این بین با خرید ملک یونان می توانید اقامت دائم را از ابتدا دریافت نمایید. از مزایای این روش می توان به این اشاره کرد که همه اعضای خانواده اعم از همسر، فرزندان و پدر و مادر خودتان و همسرتان، اقامت کشور مورد‌نظر را دریافت می نمایند. البته خرید ملک یک فرصت سرمایه گذاری هم محسوب می شود که شما با تبدیل دارایی خود به یورو می توانید به ازای آن، سود یورویی کسب نمایید.

گفتنی است که علاوه بر کشورهای ذکر شده، شرایط ویژه ای وجود دارد تا شما با خرید ملک در کشور قبرس پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. در کشور قبرس این شرایط وجود دارد که شما در صورت خرید ملک به ارزش حداقل 2 میلیون یورو، از ابتدای کار، تابعیت قبرس را برای خود و خانواده خود دریافت نمایید. البته شما می توانید بعد از 3 سال، بخشی از املاک خود را به فروش برسانید؛ اما بایستی حداقل مبلغ 500 هزار یورو را به صورت ملک در این کشور حفظ نمایید.

اقامت اروپا با خود حمایتی (تمکن مالی)

یکی از روش های مهاجرتی، خودحمایتی (تمکن مالی) است. همانطور که از اسم این روش پیداست، شما باید شرایطی را به کشور مورد‌نظر نشان دهید که از پس تمامی هزینه های خود بر خواهید آمد و نیازی به دریافت کمک از این کشور ندارید. در واقع شما با نشان دادن یک سری از دارایی های خود در ایران می توانید اقامت برخی کشورهای اروپایی را کسب نمایید و احتیاج نیست که سرمایه خود را به کشور مورد‌نظر منتقل نمایید.

هم‌اکنون کشورهای اتریش، فرانسه، سوئیس و اسپانیا از مناسب‌ترین کشورهایی هستند که ایرانیان می توانند جهت اخذ اقامتخودحمایتی آن اقدام نمایند. ماهیت این روش در تمامی این کشورها یکسان است؛ اما در جزئیات با هم تفاوت هایی دارند. اقامت در این کشورها به صورت سالیانه اعطا می شود و افراد باید هر ساله آن را تمدید نمایند تا در نهایت اقامت کشور مورد نظر را دریافت کنند.

خرید سهام در اروپا

یکی از ارزان ترین روش ها جهت مهاجرت و اقامت اروپا، خرید سهام در کشور لتونی نامید. در این روش، متقاضی با خرید سهام یک شرکت در لتونی اعم از فرانچایزهای مطرح مانند مک دونالد، ساب وی، برگر کینگ و… با ارزش حداقل 50,000 یورو می تواند اقامت لتونی را کسب نمایند. افراد در این روش باید حداقل 5 سال سهام خریده شده را حفظ نمایند تا بعد از اتمام سال پنجم بتوانند اقامت دائم اروپا را دریافت کنند. بعد از این مدت متقاضیان می توانند سهام خود را به فروش رسانیده و سرمایه خود را از شرکت مربوطه باز پس بگیرند.

مهاجرت و اقامت اروپا از طریق ازدواج

در اغلب کشورهای اروپایی این امکان وجود دارد که افراد در صورت ازدواج با یک شخص تبعه کشور اروپایی، اقدام به مهاجرت و اقامت اروپا نمایند. در این روش فرد باید با یک شخص اروپایی که تابعیت کشور اروپایی را دارد ازدواج نماید و این موضوع باید همراه با مستنداتی به اثبات برسد. از جمله مستنداتی که زوجین باید برای راضی نمودن به افسر ویزا نشان دهند، سند ازدواج، تصاویر دو نفره در سفرها، چت های اینترنتی و بسیاری از موارد دیگر می باشد. البته داشتن شغل برای شخص ساکن در کشور مورد‌نظر و نشان دادن پتانسیل مالی مناسب وی جهت پرداخت هزینه های زندگی دو نفر هم شرط مهمیست که باید مورد توجه قرار گیرد. در این روش فردی که با تابعه کشور اروپایی ازدواج کرده، اقامت موقت آن کشور را اخذ می نماید. البته متقاضیان این روش بایستی از راه درست و قانونی وارد شده و از ثبت ازدواج صوری پرهیز نمایند تا بتوانند موفق به مهاجرت و اقامت اروپا شوند. افراد باید بدانند که مهاجرت از طریق ازدواج صوری و غیرواقعی، خلاف مقررات کشورها می باشد و می تواند تبعات قانونی بدی به همراه داشته باشد.

مهاجرت و اقامت اروپا و اخذ تابعیت از طریق تولد

در این قسمت از مطلب به این موضوع می پردازیم که آیا تولد نوزاد در یک کشور اروپایی موجب مهاجرت و اقامت اروپا برای وی می شود یا خیر. در یک قاعده کلی باید بدانید که جهت تابعیت از طریق تولد، دو قاعده و قانون کلی خاک و خون وجود دارد که هر کشور از یکی از آنها تبعیت می نماید. البته لازم است بدانید که به منظور جلوگیری از بی تابعیتی نوزاد، کشورها قاعده دوم را هم به صورت فرعی در کشور خود پذیرفته اند. در توضیح کوتاه در ارتباط با این قواعد باید بدانید که در سیستم خاک، نوزاد به شرط تولد در خاک یک کشور، تبعه آن محسوب می شود. در سیستم خون هم تابعیت نوزاد مطابق با تابعیت پدر و مادر وی خواهد بود و کشور محل تولد نقشی در تابعیت فرزند نخواهد داشت. سیستم غالب در کشورهای اروپایی جهت تابعیت نوزاد، قاعده خون است؛ یعنی حتماً پدر و مادر باید تابعیت یا اقامت دائم کشور اروپایی را داشته باشند تا به این واسطه، به نوزاد تابعیت اعطا گردد. هرچند استثنائاتی هم در برخی کشورها وجود دارد؛ به طور مثال اگر نوزادی در کشور پرتغال از مادر و پدری با اقامت تحصیلی به دنیا بیاید، می تواند تابعیت کشور پرتغال را داشته باشد.

مهاجرت و اقامت اروپا از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از خطرناک ترین و نادرست ترین روش های مهاجرت و اقامت اروپا و یا هر جای دیگری است. به منظور درک بهتر از مفهوم پناهندگی نیاز است تا بدانیم پناهنده به چه کسی گفته می شود. در تعریف پناهنده باید عنوان کنیم که به افرادی که به علل گوناگونی از جمله رنگ پوست، عقیده، نژاد، مذهب و یا عضویت در برخی گروه های عقیدتی و سیاسی در کشور خود، مورد آزار و آذیت شدید قرار گرفته، به شکنجه و مرگ تهدید می شوند و به منظور حفظ جان خود ناچار به ترک وطن و مدد خواهی و پناه بردن به کشوری دیگر هستند، پناهنده گفته می شود. گفتنی است که موسسه حقوقی آیلیسترز، هیچگونه سرویسی اعم از مشاوره یا اقدام در زمینه پناهندگی نداشته و این عنوان تنها به منظور بالا بردن آگاهی شما و اطلاع رسانی در ارتباط با خطرات و نکات مهم این روش ارزیابی شده است.

اغلب افرادی که قصد دارند از طریق پناهندگی، جهت مهاجرت و اقامت اروپا اقدام نمایند، تصور می کنند که به محض ورود به کشور مورد‌نظر، شرایط عالی و امکانات بسیاری در انتظار آنهاست و اصطلاحاً کشور میزبان جهت پذیرش آنها فرش قرمز پهن کرده است که این تصوری کاملاً اشتباه است. با یک جستجوی ساده در می یابیم که هر ساله افراد زیادی در راه مهاجرت و اقامت اروپا یا کشورهای غیر از این محدوده، جان خود را از دست می دهند و یا لطمات جبران ناپذیری به آنها وارد می شود. این در حالیست که اغلب این افراد در صورت تحقیق و ارزیابی در ارتباط با روش های مهاجرت می توانستند از روش های قانونی، مهاجرت و اقامت اروپا را پیش رو داشته باشند.

مهاجرت و اقامت اروپا برای هنرمندان و افراد فوق موفق

غیر از روش های 6 گانه مهاجرتی که در عناوین گذشته مورد ارزیابی قرار دادیم، برخی کشورها شرایطی را فراهم نموده اند تا افراد با توانایی ها و استعدادهای ویژه ای که دارند بتوانند اقامت آنجا را کسب نمایند. البته شمار کشورهایی که این امکان را به وجود آورده اند زیاد نبوده و این روش، در دسته روش های خاص جهت مهاجرت قرار می گیرد که تحت شرایطی به افراد تعلق می گیرد. این مطلب توسط کارشناسان موسسه حقوقی آیلیسترز تهیه و گردآوری شده است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، شرعاً حرام بوده و غیرقانونی محسوب می شود. حال سوال اغلب افراد این است که آیا به واسطه هنرمند بودن می توان مهاجرت و اقامت اروپا را به دست آورد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کشور اتریش به عنوان یک کشور توسعه‌یافته و مهاجر پذیر، این امکان را برای هنرمندان ایجاد کرده است. افراد با اثبات اینکه در زمینه ای خاص هنرمند بوده و از آن کسب درآمد می نمایند، می توانند اقامت کشور اتریش را کسب کنند. البته انجام این پروسه احتیاج به دریافت راهنمایی و مشاوره از وکلای متخصص در این زمینه دارد. شما هنرمندان عزیز می توانید بدین منظور از سرویس‌‌های بی نظیر موسسه حقوقی آیلیسترز بهره‌مند گردید.

هزینه های زندگی در اروپا

یکی از نکاتی که متقاضیان مهاجرت و اقامت اروپا باید قبل از هرگونه اقدامی آن را مورد ارزیابی قرار دهند، هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی می باشد. همانطور که می دانید مهاجرت و اقامت اروپا یا هر کشور دیگری با توجه به ارزش ارز می تواند هزینه های بسیاری را برای متقاضیان در پی داشته باشد. توصیه ما این است که افراد حداقل هزینه های زندگی در سال اول مهاجرت و اقامت اروپا را داشته باشند تا از نظر مالی در کشور مورد‌نظرشان دچار مشکل نشوند. البته نمی توان هزینه ها را به صورت کلی برای همه افراد یکسان دانست؛ زیرا سبک زندگی و مخارج افراد با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد. نکته ای که در هزینه های مهاجرت و اقامت اروپا مهم به شمار می رود این است که هزینه زندگی در کشورهای گوناگون قاره اروپا با هم متفاوت است. به طور نمونه زندگی در کشورهایی مانند سوئیس، انگلستان، سوئد و برخی دیگر از کشورها، بالاتر از میانگین هزینه های اروپا بوده و در عوض کشوری مانند مجارستان جزو کشورهای ارزان قیمت اروپا به شمار می رود. اما اگر بخواهیم مبلغی را به صورت میانگین بیان کنیم می توانیم بگوییم که هزینه های زندگی در اروپا بین 800 تا 1200 یورو در ماه خواهد بود و به عنوان نمونه در کشور اتریش با این مبلغ می توانید زندگی ایده‌آلی داشته باشید.

اخذ اقامت دائم و تابعیت اروپا

یکی از اهدافی که متقاضیان مهاجرت و اقامت اروپا به دنبال آن هستند و می خواهند که به آن دست یابند، پاسپورت معتبر کشورهای اروپایی است. برای اینکه متقاضی مهاجرت و اقامت اروپا بتواند تابعیت کشوری را در این قاره کسب نماید، ابتدا باید بتواند اقامت دائم آن کشور را دریافت کند که به طور میانگین 5 سال به طول می انجامد. البته همانطور که عنوان شد در روشی مانند خرید ملک در قبرس، افراد می توانند از ابتدا پاسپورت این کشور را دریافت نمایند که از موارد استثنا محسوب می شود. مدت زمان لازم جهت دریافت پاسپورت بعد از اخذ اقامت دائم، با توجه به مقررات کشورها متفاوت است و نمی توان عدد واحدی را عنوان کرد؛ به طور نمونه در سال ششم در کشور اتریش می توانید تقاضای تابعیت بدهید.

البته دریافت تابعیت منوط به وجود شرایطی می باشد؛ از جمله اینکه متقاضیان باید به زبان آن کشور تسلط پیدا کرده و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی با شرایط جامعه آن کشور ادغام شوند. توصیه ما به شما عزیزان این است که جهت آشنایی بیشتر با روش های گوناگون مهاجرتی، با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی آیلیسترز تماس برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مهاجرت به اروپا

اقامت و مهاجرت به اروپا، بررسی راه‌های مهاجرتی، هزینه‌ها و تعرفه‌های این مسیر، اتحادیه اروپا و انواع ویزای این قاره و اطلاعات بیشتر در مورد این قاره را در دنباله‌ی مطلب شرح خواهیم داد.

سفر، جابه‌جایی و مهاجرت (‌ اقامت) از دوران قدیم در جهان از نمونه پدیده‌های طبیعی و گاهی جبری هستند که انسان‌ها جهت آشنایی بافرهنگ‌های سایر انسان‌ها، تغییر وضعیت زندگی و یا دستیابی به چشم‌انداز های تازه به آن روی می‌آورند. جنگ، شرایط نامطلوب اقتصادی و فراهم نبودن معیارهای موردنظر جهت زندگی در یک کشور سبب این می‌شود که افراد زیادی ازجمله جوانان جهت زندگی، کار و تحصیلات به سایر کشورها مهاجرت کنند. در بین پنج قاره جهان اروپا با دارا بودن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، کشورهای صنعتی و پیشرفته و همین‌طور شرایط تحصیلی بسیار خوب یکی از مقاصد اصلی مهاجران می‌باشد.

اقامت اروپا

قاره اروپا

اروپا با داشتن مساحت 10 میلیون مترمربع یکی از کوچک‌ترین و همچنین زیباترین قاره‌های جهان است. این قاره از آسیا تا اقیانوس اطلس و از آفریقا تا قطب شمال امتداد دارد. سالیانه بالغ‌بر 480 میلیون نفر از قاره سبز بازدید می‌کنند و 7 کشور از قاره اروپا جزو ده کشور پربازدید و موردعلاقه‌ی توریستان هستند. آب‌وهوای اروپا معتدل است بااین‌حال تنوع آب و هوایی بسیاری در مناطق گوناگون آن نیز دیده می‌شود. آب‌وهوای نیمه گرمسیری در نزدیکی مدیترانه در جنوب تا آب‌وهوای قطبی در عرض‌های شمالی جغرافیایی، سرمای شدید و بسیار طولانی تنها در شهرهای شمال اسکاندیناوی و قسمت‌هایی از اروپایی روسیه در فصل زمستان دیده می‌شود.

درست است که اروپا کوچک‌ترین قاره جهان است ولی تنوع‌های بسیار زیادی ازنظر فرهنگی در میان کشورهای این قاره وجود دارد. برای نمونه مرزهای شرقی اروپا به خوبی مشخص نشده است و برخی از شهرهای مرزی جز قاره آسیا به شمار می‌آیند و قسمت وسیعی از روسیه و حدوداً نیمی از کشور ترکیه آسیایی هستند. به صورت کلی مناطق اروپا شامل حوزه بالکان (شامل کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، مولداوی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، رومانی، صربستان) دارای طبیعت زیبا و تاریخ پربار ولی ازلحاظ سیاسی اکثراً نامنظم، ایالت‌های بالتیک (لتونی، استونی، لیتوانی)، بنلوکس (بلژیک، لوکزامبورگ و هلند)، هلند کشور لاله‌ها، پنیر و آسیاب‌های بادی پیرامون بلژیک کشوری چندزبانه با شهرهای تاریخی که با لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز هستند.

انگلیس و ایرلند، اروپای مرکزی (آلمان، اتریش، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، اسلواکی، اسلونی، سوئیس، لیختن‌اشتاین)، فرانسه و موناکو، یونان، قبرس و ترکیه در بخش مدیترانه شرقی، اسپانیا، پرتقال، ایتالیا، کشورهای نوردیک (دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد) ازجمله مناطق و کشورهای این قاره زیبا هستند.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا یک اتحادیه اقتصادی- سیاسی است که شامل 28 کشور اروپایی است. این اتحادیه در سال 1999 واحد پول همگانی اروپا را، یورو اعلام کرده است. ازجمله فعالیت‌های اتحادیه اروپا، برنامه ریزی سیاست‌های عمومی و انواع سیاست‌های متنوع در عرصه‌های اقتصادی، امور خارجه، دفاع، کشاورزی، تجارت و … است. آلمان، اتریش، اسپانیا، استونی، اسلواکی، اسلوونی، ایتالیا، ایرلند، بلژیک، بلغارستان، بریتانیا، جمهوری پرتغال، جمهوری چک، دانمارک، رومانی، سوئد، فرانسه، فنلاند، قبرس، کرواسی، لاتویا، لوکزامبورگ، لهستان، لیتوانی، مالت، مجارستان، هلند و یونان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که به آن‌ها ایالت‌های عضو نیز گفته می‌شود. کشورهای ترکیه، ایسلند، صربستان، مقدونیه، گرجستان و مونته‌نگرو نیز علاقه‌مند پیوستن به اتحادیه اروپا بوده و کشور انگلستان نیز به‌تازگی از آن خارج‌شده است. حوزه یورو در اتحادیه اروپا نیز شامل کشورهای منطقه یورو است. یورو پول واحد 19 کشور از 28 کشور اتحادیه اروپا است که هر 100 سنت 1 یورو محسوب می‌شود. آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، اتریش، فنلاند، پرتغال، ایرلند، لوکزامبورگ و یونان از نمونه کشورهایی هستند که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند.

آشنایی با شنگن

چنانچه قصد مهاجرت به اروپا رادارید حتماً نام شنگن و ویزای آن به گوش شما خورده است. ویزای شنگن شامل 26 کشور اروپایی است که طی معاهده‌ای در سال 1985 (دهکده شنگن در لوکزامبورگ) وسیع‌ترین منطقه بدون پاسپورت جهان را تشکیل داده‌اند. شهروندان این کشورها بدون پاسپورت و سایر محدودیت‌های مرزی می‌توانند به سایر کشورهای منطقه سفر کنند. این منطقه دارای 22 کشور اتحادیه اروپا و 4 کشور عضو تجارت آزاد اروپا است. کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن‌اشتاین، ۲۶ کشور عضو پیمان شنگن می‌باشند.

انواع ویزای شنگن

هر چه کشورهای حوزه شنگن نسبت به مسافرت اعضای خود سختگیر نمی‌باشند نسبت به مسافرت و تردد سایر افراد سخت‌گیر می‌باشند. اکثر کشورهای دنیا جهت سفر و اقامت در شنگن احتیاج به ویزا دارند که کشور ما ایران نیز از نمونه این کشورها است. ویزای شنگن دارای انواع متنوع A،B،C،D است.

  • ویزای نوع A اکثراً جهت ترانزیت فرودگاهی در کشورهای حوزه شنگن است. در این نوع ویزا فرد اجازه خروج از فرودگاه را ندارد.
  • ویزای نوع B: ویزای ترانزیتی برای گذشتن از کشورهای حوزه شنگن به‌وسیله خودرو و یا قطار طی 5 روز است.
  • ویزای نوع C: ویزای موقت جهت سفر با اهداف فرهنگی، گردشگری، مسابقات ورزشی، تفریحی و یا دیدار اقوام است.
  • ویزای نوع D: برای افرادی صادر می‌شود که جهت تحصیل، کار یا اقامت به کشورهای حوزه شنگن سفر می‌کنند. این ویزا دارای دو نوع سینگل و مولتی است.

مهاجرت به اروپا

امروزه اروپا و دنیای پر از رشد و نمود آن، آرزوی جوانان ایرانی شده است. بعضی این ارز و را دست‌نیافتنی می‌دانند ولی لازم به ذکر است که همچنان راه اقامت اروپا برای ایرانیان باز است. مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری، کار، تحصیل و خرید ملک و همچنین دیگر راه‌های مربوط به ثبت شرکت مهیا شده است. اروپا منطقه‌ای بی‌نظیر جهت دستیابی به آنچه در ذهن شماست. چنانچه به نقشه قاره اروپا نگاهی بیندازید خواهید دید که در نیمکره شمالی قرار دارد. قاره اروپا شامل غربی‌ترین منطقه اوراسیا است و از سمت شمال با اقیانوس قطبی همسایه است. قاره اروپا ششمین قاره بزرگ در دنیا قلمداد می‌شود. مهاجرت سرمایه‌گذاری و تمکن مالی در سالیان گذشته بالاترین تقاضا را دارد. ویزای کاری اروپا با نظر به تفاوت کاری بسیار و قوانین استاندارد موجود نیز تقاضای بالایی داشته است. ویزای کشورهای اروپایی درنتیجه طبق هدف مهاجرت شما سبب اخذ تابعیت اروپا شده و حق شهروندی به فرد متقاضی تعلق می‌گیرد.

انواع مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا از طریق کار: ویزای کاری یکی از راه‌های اخذ ویزای اروپا به شمار می‌آید. در این راه متقاضی دو مسیر در پیش دارد. راه اول به این صورت است که کار به‌وسیله‌ی یک کارفرما که در داخل کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند، مهیا شود. در این راه دعوت‌نامه یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرما ارسال می‌شود. یک نوع ویزای جستجوی کار نیز وجود دارد که به‌عنوان جاب سیکر معرفی می‌شود. این ویزا جهت یافتن کار صادر می‌شود به‌صورت کلی شما جهت یافتن کار و مهاجرت به اروپا خوب است سابقه کاری خوب و مدرک زبان موردنیاز کشور مقصد را داشته باشید. دو کشور آلمان و اتریش شرایط موردنیاز جهت ویزای جستجوی کار را مهیا ساختن، برای کشور آلمان ارائه مدرک آلمانی B1 لازم است و حداقل داشتن 3 سال سابقه کار مهم می‌باشد و درباره کشور اتریش هم اعطای ویزای جستجوی کار طبق سیستم امتیازبندی دیده می‌شود.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل: رنکینگ دانشگاه‌های اروپا به لحاظ امکانات و تدریس بسیار با لاس است و تقاضا جهت اخذ ویزای تحصیلی اروپا نیز رو به افزایش است. انگلیس بعد از ایالات‌متحده آمریکا رتبه دوم دانشگاهی جهت تحصیل را تصاحب کرده است. خوشبختانه تحصیل فوق‌لیسانس و دکترا در انگلیس بسیار شایع است. تحصیل در آلمان احتیاج به مدرک زبان B2 و یا حداقل C1 آلمانی است.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری یکی از بهترین راهه‌ای جهت مهاجرت به اروپا قلمداد می‌شود. برای نمونه خریداری املاک و مستغلات در پرتغال یکی از راهه‌ای سرمایه‌گذاری بسیار مقرون‌به‌صرفه است که بر اساس سرمایه‌گذاری تعیین شده توسط دولت آن کشور به شما اجازه می‌دهد به اقامت دائم این کشور دست‌یابید. از سایر راه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا می‌توان به ثبت شرکت اشاره کرد که به نوع خود می‌تواند یک برنامه تجاری بسیار عالی باشد.

مهاجرت به اروپا از طریق تولد:
سیستم خاک و خون جهت مهاجرت به‌وسیله تولد استفاده می‌شود. در کشورهای اروپایی از سیستم خون برای اهدای تابعیت به سبب تولد مورداستفاده واقع می‌شود به این صورت که پدر یا مادر کودک متولدشده لازم است شهروندی یا اقامت دائم کشور اروپایی را داشته باشند تا به فرزندان آنان تابعیت کشور مدنظر داده شود.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج: فرد متقاضی لازم است با فردی که شهروند اروپا است و یا اقامت دائم این کشور دارد ازدواج کند. بدین گونه فرد واجد شرایط دریافت اقامت و تابعیت این کشور خواهد بود. تمکن مالی فرد در این خصوص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است ثابت شود که توانایی مالی موردنیاز برای تا مین هزینه زندگی همسر خود را دارا می‌باشد.

اهداف مهاجرت به اروپا

اکثر افرادی که مهاجرت به اروپا را انتخاب می‌کنند تلاش بر این دارند که موقعیت مهاجرتی به این منطقه را ارزیابی کنند. در حقیقت هدف اصلی این است که فرد اقامت و تابعیت اروپا را کسب نماید، چنانچه به دنبال تحصیلات است بتواند به جایگاه برتر برسد و چنانچه در پی شغل موردنظر است تلاش کند ساختارهای شغلی موردنظر را موردتوجه قرار بدهد. این‌طور که نمایان است مقاصد مهاجرت به اروپا روزبه‌روز رشد می‌کند. بعضی از افراد سرمایه‌گذاری هدفمند در اروپا را یکی از بااهمیت‌ترین دلایل گزینش این منطقه می‌دانند. تصور کنید شما کشور آلمان را جهت مهاجرت درنظر گرفته باشید. آلمان کشوری است با استاندارد زندگی بسیار عالی، به‌نوعی که موقعیت فرهنگی این کشور و همچنین فضای تفریحی که مهیا کرده است اجازه می‌دهد متقاضی اصلی به فکر ورود همسر و فرزندان خود نیز باشد. در این کشور شاخص کیفیت زندگی بالا است، زیرساخت‌های حمل‌ونقل پیشرفته و خیلی خوب هستند، ایمنی و مراقبت‌های بهداشتی در آلمان در کل رتبه نهم را دریافت کرده که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

اروپا به علت فضای صنایع پیشرفته‌ای که دارد از عالی‌ترین مراکز اقتصادی در دنیا بوده و یقیناً سرمایه‌گذاران کشورهای متنوع اروپا را مقصد اصلی رشد و پیشرفت خود می‌دانند. در کشورهای اروپایی شبکه حمل‌ونقل بسیار پیشرفته دیده می‌شود. وقت‌شناسی و توجه بسیار جدی به تعهدات کاری در کشورهای اروپایی شرط رشد قلمداد می‌شود. از سایر اهداف سفر به کشورهای اروپایی مانند کشور آلمان، تحصیلات رایگان است که جوانان بسیاری را جذب می‌کند. اهداف کاری و همچنین رسیدن به جایگاه شغلی مناسبی که در کشورهای اروپایی دیده می‌شود دسته‌بندی مناسب‌تری دارد.

ویزای اروپا

با ما همراه باشید تا شما ار را با انواع روش های مهاجرت به اروپا به صورت ویزای یا اقامتی اشنا کنیم.

انواع روش‌های کسب ویزای اروپا

ویزای کار: جهت دستیابی به ویزای کار شما به مدرک تحصیلی معتبر، سابقه کار مفید و حرفه‌ای با بیمه تأمین اجتماعی، مدرک زبان و پیشنهاد کاری معتبر احتیاج دارید. اغلب ویزاهای کار که در سالیان گذشته به متقاضیان ایرانی اعطاشده است از کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و فرانسه بوده است.

ویزای جستجوی کار: چنانچه شما در پی یافتن کار در اروپا هستید اما پیشنهاد کاری ندارید می‌توانید از ویزای جستجوی کار در کشورهای مثل آلمان، اتریش و یا دانمارک استفاده کنید. برای نمونه در سالیان گذشته با توجه به منفی شدن رشد جمعیت در آلمان این کشور به دنبال جذب نیروهای متخصص از سایر کشورها است. شما می‌توانید با داشتن مدرک معتبر دانشگاهی، مدرک زبان آلمانی و همین‌طور سابقه کار سودمند و مهارت بالا اقدام به اخذ ویزای کاری آلمان کنید و به مدت 6 ماه در آلمان به دنبال یافتن کار باشید. چنانچه بتوانید کار مناسب خود را در آلمان پیدا کنید بعد از 3 سال پاسپورت آلمانی دریافت می‌کنید.

ویزای تحصیلی: از پرطرفدارترین راه‌ها جهت اخذ ویزای اروپا در بین جوانان، ویزای تحصیلی است. سن، معدل مناسب و تسلط لازم به زبان کشور مقصد از نمونه شرایط کسب ویزای تحصیلی است.

ویزای دوره زبان: چنانچه جهت مهاجرت به اروپا تسلط لازمه به زبان ندارید می‌توانید با اخذ ویزای زبان به کشور مدنظر رفته و بعد از گذراندن دوره زبان، ویزای خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کرده و به دانشگاه بروید. کشورهای مجارستان و فرانسه امروزه این ویزا را ارائه می‌دهند.

اقامت اروپا

با ما همراه باشید تا درنباله‌ی مطلب شمارا با راه‌های مهاجرت به اروپا و کشورهای حوزه شنگن آشنا کنیم. کشورهای حوزه شنگن شامل 26 کشور اروپایی هستند که شما با دستیابی به ویزا و اقامت این کشورها می‌توانید به سایر کشورهای شنگن مسافرت کرده و یا تحصیل رایگان داشته باشید. سؤالی که احتمال دارد برای اکثر افراد پیش بیاید یا به وجود آید، این است که فرق ویزا با اقامت چیست؟ ویزا غالباً جهت انجام کارهای معین و در مدت‌زمان مشخص ارائه می‌شود و بعد از پایان مدت‌زمان آن قابل تمدید نبوده اما قابل‌تبدیل به نوع دیگر است. برای نمونه تبدیل ویزای تحصیل به ویزای کاری.

در طول اقامت کوتاه‌مدت شما از کلیه‌ی حقوق شهروندی بهره‌مند بوده و حق تحصیل، ایجاد حساب بانکی، زندگی و یا سفر به سایر کشورهای شنگن را خواهید داشت. پس از 5 سال با طی کردن مراحل آزمون زبان و آشنایی با قوانین و … اقامت دائم یا همان تابعیت (پاسپورت) آن کشور به شما اعطا می‌شود.

روش‌های دریافت اقامت اروپا (مناسب خانواده‌ها)

در ادامه شمارا با راه‌های کسب اقامت کوتاه مدت اروپا آشنا خواهیم کرد. دو روش با سرمایه‌گذاری و بدون سرمایه‌گذاری جهت دریافت اقامت موقت از اول در اروپا وجود داشته است.

روش اقامت با سرمایه‌گذاری یا golden visa در اروپا شامل خریداری ملک، خریداری سهام، خریداری اوراق قرضه، سپرده بانکی و ثبت شرکت بوده که در کشورهای مثل آلمان، اسلواکی، یونان، اسپانیا، مجارستان و چند کشور دیگر اروپایی سبب اخذ اقامت موقت می‌شود.

برای نمونه یکی از راحت‌ترین راه‌های اخذ اقامت اروپا، مهاجرت به اسلواکی است. با درنظر گرفتن سیاست‌های مهاجرپذیر این کشور شما به‌راحتی و بدون سرمایه‌گذاری و ثبت کشور می‌توانید اقامت این کشور را به‌دست بیاورید. اسلواکی در حوزه کشورهای شنگن است و کسب اقامت این کشور سبب دستیابی به سفرهای بدون محدودیت، تحصیل وزندگی در سایر کشورهای شنگن خواهد شد.

اقامت در اروپا-زندگی در اروپا

بهترین راه‌ اخذ اقامت اروپا

اینکه شرایط شما اجازه مهاجرت به چه روشی را به شما می‌دهد. از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شناخت روش‌های مهاجرت باعث می‌شود فواید و معایب هر راه را به‌طور دقیق معین شود. نخستین گام جهت انتخاب مناسب‌ترین راه مهاجرت آشنایی با راه‌های تازه‌ی مهاجرتی است. اما این‌طور که آمار نشان می‌دهد یکی از عالی‌ترین روش‌های مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت این کشور ویزای سرمایه‌گذاری اروپا است که بر اساس سرمایه شما شرایط خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد و باعث می‌شود بتوانید سود سرمایه بالایی داشته باشید سرمایه‌گذاری خود دارای زیرمجموعه متفاوتی است.

اقامت اروپا از طریق کار از سایر راه‌های مناسب و قانونی قلمداد می‌شود. کار کردن در اروپا به‌شرطی که مهارت لازم را داشته باشید به خوبی مهیا می‌شود. با ویزای کاری اروپا می‌توانید نخست از اقامت کوتاه‌مدت استفاده کنید و با تمدید ویزای کاری، تقاضای اخذ اقامت دائم کشور مقصد را داشته باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت به اروپا

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت به اروپا وابسته به اینکه کدام راه سرمایه‌گذاری، کار، تحصیل، ازدواج و … را گزینش کنید می‌باشد. آنچه معین است جهت دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی توجه اصلی بر روی برنامه‌های اقتصادی و میزان سرمایه است. جهت دریافت ویزای کاری تخصص و سابقه کاری شما و برای تحصیل رزومه تحصیلی و سابقه علمی شما تحت توجه قرار می‌گیرد.

مدارکی کلی برای مهاجرت به اروپا نیاز است از قرار زیر است:

  • افراد احتیاج به پاسپورت امضاشده دارند که اعتبار آن حداقل سه ماه پس از پایان ویزای تقاضا شده باشد. بعضی از کشورها تأکید بر 6 ماه اعتباردارند. خوب است از صفحات دوم و سوم پاسپورت شما کپی گرفته شود. چنانچه پاسپورت‌های قدیمی و سایر پاسپورت‌های دارای اعتبار موجود است بهتر است ارائه داده شود.
  • افراد احتیاج به‌عکس رنگی با زمینه روشن دارند که ابعاد آن به‌دست کشور مدنظر مشخص می‌شود. یک موضوع بااهمیت اینکه هیچ سفارت عکس قدیمی‌تر از 6 ماه را نمی‌پذیرد.
  • افراد لازم است شناسنامه به همراه کپی از صفحات آن ارائه دهند.
  • لازم است که پاسپورت و شناسنامه همسر و همچنین گواهی فوت وی (چنانچه فوت کرده باشند) ارائه شود.
  • جهت مهاجرت به اروپا بیمه درمانی ضروری است این بیمه برای طول مدت سفر شما ارائه می‌شود و دارای پوشش بیمه معینی است که وابسته به انتخاب نوع بیمه برای شما محاسبه می‌شود.
  • چنانچه بخواهید وارد دنیای تجارت در اروپا شوید احتیاج به پیشنهاد نامه‌ی امضاشده تجاری دارید. پیشنهاد نامه‌ی تجاری انگیزه‌ی سفر و طول مدت سفر شمارا معین می‌کند و معین می‌کند که مخارج سفر بر دوش چه شخص یا ارگانی است.
  • در ویزای کاری اروپایی (در این اینجا منظور کشور آلمان است)، مکاتبه‌های تجاری با شرکت دعوت‌کننده و همچنین اسنادی که برای تجارت کالا لازم است مهیا شود و همچنین اسناد موردنیاز جهت اعتبار تجاری با شرکت دعوت‌کننده نیز قابل اهمیت است.
  • افراد لازم است اصل و کپی اسناد مالکیت (در صورت وجود) ارائه دهند.
  • صورت‌وضعیت حساب بانکی برای دوره‌های سه ماهه و شش ماه بسته به کشور انتخابی احتیاج به رؤیت دارد و همچنین دیگر مدارک مالی نیز توسط فرد باید بررسی شود.

مراحل مهاجرت به اروپا

اولین مرحله اصلی جهت مهاجرت به اروپا اخذ ویزای مرتبط به هدف مهاجرت است. جهت اخذ ویزای مهاجرتی لازم است مدارک و شرایط موردنیاز تنظیم شود. چنانچه هدف شما ویزای کاری اروپا است. لازم است در شروع راه 4 شرط اصلی را داشته باشید. افراد می‌بایست حداقل مدرک تحصیلی یک دانشگاه مورد تأیید کشور مدنظر را داشته باشند. سابقه کاری حداقل دو سال با بیمه تأمین اجتماعی لازم است. افراد بهتر است مدرک زبان داشته باشند و همچنین پیشنهاد کاری معتبر نیز بااهمیت است. لذا جهت اخذ ویزای کاری اروپا در ابتدای راه این 4 شرط را موردتوجه قرار دهید. ویزای کاری برای ایرانیان در اروپا اکثراً در کشورهای آلمان و اتریش و سوئد و فرانسه دیده می‌شود.

چنانچه مدنظر دارید از طریق تمکن مالی به اروپا مهاجرت کنید می‌توانید به آسانی به اقامت کشور مدنظر خود را کسب کنید. 5 گروه مطلوب برای طرح تمکن مالی در اروپا اعلام‌شده است. حقوق بازنشستگی، درآمد حاصل از اجازه ملک، درآمد حاصل از سود سپرده بانکی، درآمد حاصل از سود سهام و درآمدهای حاصل از وضعیت کسب‌وکار.

مراحل اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در اروپا (برای متقاضیان ویزای سرمایه‌گذاری) در 4 دسته‌ی خریداری ملک، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و سپرده بانکی دیده می‌شود. یونان و المان و فرانسه و ایتالیا انتخاب‌های مناسبی جهت سرمایه‌گذاری هستند. افرادی که در پی تحصیل در کشورهای اروپایی هستند اکثر اوقات تحصیل در رشته پزشکی در اروپا را یک انتخاب معقول می‌دانند. مراحل اخذ ویزای تحصیلی اروپا به‌این‌ترتیب است که فرد لازم است در یک دانشگاه پذیرش یابد و نامه پذیرش از طرف دانشگاه صادر شود پس‌ازآن به همراه دیگر مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی زمان مصاحبه (بر اساس کشور مقصد و شرایط سفارت) ارائه دهد. در این روش احتمال دارد که افتتاح حساب بانکی در اروپا نیز لازم باشد. آلمان یکی از عالی‌ترین کشور اروپایی جهت مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آید.

در این قسمت شرایط کلی جهت مهاجرت به آلمان را برای نمونه بیان می‌کنیم:

حتی اگر راه‌های بسیاری جهت مهاجرت به اروپا به ویژه کشور آلمان وجود داشته باشد بازهم تعداد از موضوعات به‌صورت مشترک در همه راه‌ها دیده می‌شود که لازم است بررسی شود.

    • اثبات شرایط مالی

انگیزه‌ی مهاجرت شما معین است و حال نوبت به این می‌رسد که به مأمور سفارت اثبات کنید ازلحاظ مالی می‌توانید هزینه زندگی خود را تأمین کنید. دقت کنید حتی چنانچه در آلمان مشغول به‌کار باشید، تا هنگامی‌که حقوق خود را دریافت نکنید، باید سرمایه اولیه برای تأمین مخارج زندگی خود را داشته باشید.

    • بیمه درمانی

شما بدون پوشش بیمه درمانی معتبر اجازه مهاجرت به آلمان ندارید.

    • تسلط به زبان

تسلط به زبان در مهاجرت به اروپا حائز اهمیت است. غالب مرجع مشترک زبان‌های اروپایی دارای سه سطح تسلط زبان، A، B و C است. هرکدام شامل دو قسمت هستند. لذا تسلط زبان در A1 / A2 یا پایه، B1 / B2 یا مسلط به زبان و تسلط کامل به زبان C1 / C2 یا پیشرفته تقسیم می‌شود. برای مهاجرت به آلمان، باید در آزمون شرکت کنید و سطح A1 یا B1 را بگذرانید. اگر قصد دارید اقامت دائم بگیرید، به تسلط زبانی درسطح C1 یا C2 احتیاج دارید.

افتتاح حساب بانکی در اروپا

اکثر افراد به حساب‌های بانکی اروپا می‌پیوندند. شرایط باز کردن حساب بانکی هر کشور با کشور دیگر مختلف است. یک اختلاف قابل ملاحظه در این است که در برخی از کشورها فقط به‌صورت مستقیم یا حضوری برای افراد حساب افتتاح می‌کنند. ولی در بعضی دیگر از کشورهای اروپایی بدون حضور افراد نیز می‌توانند حساب بانکی باز کنند و افراد به‌صورت آنلاین کلیه‌ی مراحل را پشت سر بگذارند. اگر فردی در اروپا زندگی نمی‌کند و خواستار باز کردن حساب بانکی است می‌تواند این کار را انجام دهد. گرچه لازم است در پی راه‌کارهای راحت برای این کار باشد. برای یک رویکرد تازه جهت مدیریت کردن پول خود در کشورهای اروپایی افراد می‌توانند پول خود را به پوند، یورو یا سایر ارزهای بین‌المللی تبدیل کنند.

تصویر کلی بانکداری در اروپا

اروپا شامل بخش‌های بانکی پیشرفته‌ای است. و باوجوداینکه شرایط ویژه‌ی خود را دارند ولی اکثر آنها سعی دارند فعالیت و پرداخت مالی را به‌صورت SEPA انجام دهند. کار SEPA این است که پرداخت پول از یک کشور به کشور اروپایی را آسان‌تر انجام دهد. اغلب کشورهای دارای واحد پولی یورو دارای سیستم SEPA هستند. و همچنین بلغارستان، کرواسی، دانمارک، جمهوری چک، مجارستان، رومانی، نروژ، سوئد، سویس و لهستان نیز از سیستم یورو برای انتقال پول و باز کردن حساب بانکی استفاده می‌کنند.

افرادی که به دنبال روش ساده برای حساب‌های SEPA هستند می‌توانند از روش TransferWise اقدام کنند. با این وسیله تمامی کسانی که مدنظر دارند در اروپا حساب بانکی برای خود باز کنند، می‌توانند با توجه به نرخ بازار و هزینه‌های کم فعالیت‌های بانکی را به صورت مرزی، در تمام اروپا انجام دهند. البته می‌توانند حساب کاربری بدون محدودیت را انتخاب کنند و با این وسیله می‌شود به‌آسانی ارسال و دریافت پول را برای خود صورت دهید.

گزینه‌هایی برای افتتاح حساب بانکی در اروپا

چنانچه جهت افتتاح حساب بانکی در اروپا به‌حساب کاربری احتیاج بود، شاید لازم باشد در پرتغال یا مثلاً در آلمان حساب بانکی باز کنند. چون می‌توانند به‌آسانی پول خود را تبدیل به یورو کرده و آن را در بانک ذخیره و نگهداری کنند. چنانچه فردی بخواهد در انگلیس حساب بانکی باز کند باید پول خود را به پوند تبدیل کرده تا در این کشور بتواند حساب بانکی تأسیس کند.

افتتاح حساب بانکی در اروپا برای شهروندان آمریکایی انجام‌پذیر است. با این تفاوت که گزینه دیگری وجود دارد و این است که می‌توانند به‌جای اینکه در یک کشور اروپایی حساب بانکی تأسیس کنند، چرا حسابی بدون مرز باز نکنند تا بهتر بتوانند پول خود را در اروپا مدیریت کنند. این حساب به این صورت است؛ به‌جای اینکه پول خود را فقط به پوند یا یورو یا سایر ارزها تبدیل کرد می‌توان به چندین ارز تبدیل کرد و به این صورت سود زیادتری خواهد داشت. در این صورت دیگر اهمیت ندارد که پول آنها یورو است یا پوند یا کرون. بلکه می‌توان در هر زمان پول را به 28 ارز در اروپا تبدیل کرد.

علت باز کردن حساب بانکی در اروپا چیست؟

علت افتتاح حساب بانکی در اروپا به‌طور دقیق به‌کار و مقاصدی که مدنظر دارند وابسته است. به تعداد هر فردی که حساب بانکی خود را در اروپا افتتاح می‌کند دلایل متفاوت وجود خواهد داشت. اما در این پست به دلایلی که بیشتر توسط افراد موردتوجه بوده خواهیم پرداخت.

افرادی هستند که عاشق سفرند. و در پی یک راه ساده جهت سپری کردن آن در کشورهای اروپایی هستند.

برخی از افرادی که علاقه دارند در اروپا حساب بانکی باز کنند قصد دارند خانه‌ای بخرند یا در پی یک سرمایه‌گذاری هستند. و برای این‌ها احتیاج به پرداخت مالی به شیوه اروپایی هست.

برخی اوقات می‌توان هدف از افتتاح حساب بانکی در اروپا تأسیس یک کارآفرینی یا یک تجارت در اروپا باشد.

برخی از افراد نیز یک فریلنسر هستند، و برای پرداخت ارز نیاز است که یکی از ارزها را انتخاب کرده و پول خود را در بانک‌های اروپا حفظ کنند.

هم‌چنین برای اینکه صندوق‌های بازنشستگی‌شان را سرمایه‌گذاری کنند و یا افزایش دهند می‌خواهند در یک بانک از کشورهای اروپا حسابی برای خود باز کنند.

گرچه اینها کلیه‌ی علل موجود نیستند. هر کس با هر قصدی وهدفی می‌تواند در اروپا حساب بانکی افتتاح کند.

افتتاح حساب بانکی برای افرادی که ساکن اروپا هستند و برای افراد غیر مقیم

خارجی‌هایی که در اروپا ساکن هستند به آسانی می‌توانند برای خود حساب بانکی تأسیس کنند. و آنها به آسانی می‌توانند عالی‌ترین مورد را انتخاب کنند. لذا چنانچه فردی ساکن اروپا نباشد ولی بخواهد در آنجا حساب بانکی افتتاح کند احتمالاً باکمی محدودیت روبه‌رو شود. وقتی حرف از حساب بانکی برای افراد خارج از اروپا پیش می‌آید هر بانک بر اساس تقاضا و سیاست در رقابت شرایط خاص خود را جلوی روی شما می‌گذارد. یعنی جهت افتتاح حساب بانکی در اروپا طبق رقابت بانک‌ها برخی از کشورها شرایط آسان‌تری را نسبت به بعضی دیگر از کشورها ارائه می‌دهند.

باز کردن حساب بانکی در یکی از بانک‌های سنتی اروپا

افرادی که علاقه‌مند هستند یک حساب بانکی در بانک سنتی داشته باشند و پول خود را نیز به یورو تبدیل کنند، می‌توانند حساب بانکی را در استونی افتتاح کنند. چون‌که چندین بانک برای افراد خارجی خدمات ارائه می‌دهند. و چنانچه افراد بتوانند در این کشور ملک یا یک تجارت داشته باشند، به‌آسانی می‌توانند یک شهروند الکترونیکی شوند و یک تجارت پایدار در استونی به وجود بیاورند. تا از راه دور به خدمات بانکی دستیابی داشته باشند. همین‌طور می‌توان در قبرس یک حساب بانکی افتتاح کرد. گرچه اگر فردی را به‌عنوان واسطه، در کشور خود داشته باشند به‌آسانی می‌توانند کارها را جلو ببرند و از خدمات الکترونیکی بانک قبرس برخوردار شوند.

اقامت به صورت الکترونیکی

یکی از روش های تأسیس حساب در اروپا این است که جزو ساکنین الکترونیکی استونی شوند. استونی فناوری الکترونیکی خیلی توسعه‌یافته‌ای را ارائه داده است. و به افرادی که خود را عضو طرح هوشمند کرده‌اند این امکان را می‌دهد که به‌طور الکترونیکی حساب خود را در اروپا افتتاح کنند. افراد می‌توانند به‌آسانی رأی دهند، مالیات بپردازند، و حتی می‌توانند سندهای قانونی را از راه عضویت الکترونیکی امضا کنند. استونی با این کار دروازه‌ها را به‌طرف کلیه‌ی جهان بازکرده است. این طرح الکترونیکی به‌خصوص برای افرادی خیلی محبوب است که به دنبال یک تجارت در اروپا هستند.

هزینه های مهاجرت به اروپا

چنانچه قرار است مهاجرت تحصیلی به اروپا داشته باشید در ابتدا لازم است شهریه هر ترم تحصیلی (با فرض اینکه تحصیل شما رایگان نیست) مدنظر داشته باشید. بعداز آن لازم است ارزیابی کنید که مخارج زندگی در کشور و منطقه زندگی مدنظر شما چه حدودی است. این دو قسمت هزینه‌ای بسیار بااهمیت هستند. برای افرادی که ویزای کاری و سرمایه‌گذاری اروپایی را انتخاب می‌کنند محل اقامت و سکونت و ارزیابی مخارج زندگی بسیار حائز اهمیت است. هزینه تحصیلی جانبی و هزینه تقاضای ویزای دانشجویی نیز از موارد مهم به شمار می‌آیند. شما برای مهاجرت به اروپا احتیاج به بیمه درمانی دارید. بیمه درمانی هزینه مختص به خود دارد. افرادی که قصد ثبت شرکت در اروپا دارند، وابسته به اینکه شرکت مدنظر اجتماعی است یا شخصی و یا شرکت با مسئولیت محدود انتخاب می‌شود هزینه مختص به خود را خواهند داشتند. بحث تمکن مالی برای فردی که تمایل به تأسیس شرکت مادر دارد به نسبت فردی که قرار است دفتر نمایندگی داشته باشد اهمیت بالاتری دارد. در پایین پارامترهای بررسی مخارج مهاجرت به اروپا به‌طور مختصر شرح داده‌شده است.

    • هزینه ترجمه مدارک

مدارکی که برای مهاجرت تنظیم می‌شود لازم است مطابق زبان کشور مقصد ترجمه دارد. مدارک در قالب تحصیلی ، کاری و احراز هویت بررسی می‌شود.

    • هزینه استقرار برای مصاحبه اولیه

اکثر کشورهای اروپایی شرایط مصاحبه اولیه را حائز اهمیت به شما می‌آورند به‌ویژه جهت مهاجرت کاری و تحصیلی این مسئله بسیار جدی‌تر است که فرد لازم است هزینه‌های سفر را تنظیم نماید.

    • هزینه‌های اولیه زندگی شامل اجاره خانه، خوردوخوراک، رفت‌وآمد و همین‌طور هزینه‌های مرتبط به تفریحات و بهداشت و درمان نیز لازم است محاسبه شود.

جهت مهاجرت به اروپا مسلماً احتیاج به مشاوران مجرب دارید تا ابهامات موجود به عالی‌ترین شکل برطرف شود به‌این‌ترتیب قسمتی از هزینه نیز به این بخش اختصاص می‌یابد.

    • یک سری مخارج مرتبط به بخش امور دولتی دیده می‌شود که به‌دست سازمان مهاجرتی کشور مطرح می‌شود. هزینه مرتبط به تقاضای اقامت دائم، هزینه مهاجرت خویشاوندی و همین‌طور هزینه مهاجرت تجاری که بستگی به نوع سرمایه‌گذاری است نیز خیلی حائز اهمیت است. هزینه مجوز کار و تحصیل نیز بااهمیت است.

جهت مهاجرت به اروپا مسلماً احتیاج به مشاوران مجرب دارید تا ابهامات موجود به عالی‌ترین شکل برطرف شود به‌این‌ترتیب قسمتی از هزینه نیز به این بخش اختصاص می‌یابد.

ارزان‌ترین روش مهاجرت به اروپا

نکته بسیار جالب درزمینه‌ی مهاجرت به اروپا اخذ ویزای کاری کشورهای اروپایی است که تابه‌حال در فهرست کم هزینهترین راه‌های مهاجرتی به شمار می‌آید. کار در کشورهای اروپایی راهی مقرون‌به‌صرفه و راحت است. ممکن است با خود فکر کنید کسب پیشنهاد کار از کشورهای اروپایی روند راحتی نخواهد بود اما آمارها نمایانگر این است که پیشنهاد کاری در کشورهای اروپایی روزبه‌روز در حال رشد است. چنانچه مقصد فرد کشور آلمان و اتریش باشد به شما ویزای جستجوی کار داده می‌شود. در این روش می‌توانید به مدت معین در جستجوی کار باشید، با کارفرمایان وارد صحبت شوید و شرایط تخصصی خود را به رشد برسانید. پیش‌نیاز یک مهاجرت موفق این است که فرد بتواند با مقررات مهاجرتی کشور مدنظر به‌طور کامل آشنا باشد. داشتن دانش موردنیاز در این خصوص اهمیت بسیاری دارد و مسلماً مشاوران خبره در این خصوص بسیار کارآمد هستند.

خرید پاسپورت دوم و پاسپورت اروپایی از طریق سرمایه گذاری

امروزه خرید پاسپورت دوم و پاسپورت اروپایی از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی در بسیاری از کشورها ممکن است. به این شکل که در قبال سرمایه‌گذاری در کشور مدنظر می‌توان پاسپورت آن را گرفت.

داشتن پاسپورت دوم سبب این می‌شود که دولت یک کشور به‌تنهایی کنترل روی زندگی و اموال شمارا نداشته باشد. چنانچه شما شهروند یک کشور مثل باقی افراد هستید، شما تحت کنترل حکومت آن کشور می‌باشید. چنانچه آن‌ها بخواهند شمارا تهدید کنند یا اموال شمارا مصادره کنند، فقط خودتان هستید که می‌توانید از حقوق خود دفاع کنید، به‌جز اینکه شهروندی یک کشور دیگر را داشته باشید. داشتن پاسپورت دوم از کشور دیگری سبب افزایش حقوق بین‌المللی شما می‌شود.

اخذ پاسپورت دوم مسبب این می‌شود که فرد سرمایه‌گذار آزادی عمل بسیار زیادی داشته باشد و می‌تواند در هریک از کشورها که بخواهد زندگی کند، و این در موارد خاص و به علت مشکلات سیاسی، اقتصادی و… اهمیت پیدا می‌کند.

چرا پاسپورت گرانادا؟

مناسب‌ترین انتخاب جهت خرید پاسپورت دوم امروزه برای ایرانیان

پاسپورت گرانادا

سفر بدون ویزا: پاسپورت گرانادا 39 امین پاسپورت معتبر در میان کلیه‌ی کشورهای دنیا با امکان سفر به 121 کشور دنیا, بر اساس قوانین سال 2016 می‌باشد. همچنین گرانادا تنها کشوری است که در میان کشورهای کارائیب مجوز سفر بدون ویزا به چین را دارد.

چرا پاسپورت مونته‌نگرو؟

عالی‌ترین و کم هزینه‌ترین پاسپورت موجود در اروپا

پاسپورت مونته نگرو

سرمایه‌گذاری بدون ریسک

پاسپورت مونته‌نگرو اجازه ورود بدون ویزا به بیشتر از ۱۲۳ کشور وهم چنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آرژانتین، ونزوئلا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و … را می‌دهد.

پاسپورت قبرس از طریق برنامه سرمایه گذاری

پاسپورت قبرس از طریق طرح سرمایه‌گذاری طبق بخش 111A (2) قانون حقوق شهروندی سال 2002-2013 و طبق تصمیم شورای وزیران 19 مارس 2014 ممکن می‌باشد.

اپاسپورت قبرس

به‌قصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی در قبرس، شورای وزیران در تاریخ 13 سپتامبر 2016، “طرح سرمایه‌گذاران غیرقانونی توسط استثنا” را تصحیح کرد و بدین‌سان، معیارهای مالی تازه‌ای را که بر اساس آن کارآفرینان غیر قبرسی / سرمایه‌گذاران شاید تابعیت قبرس را به‌دست آورند.

دولت قبرس یک طرح شهروندی “سریع” را در راستای افراد با درآمد خالص تدوین کرده است و به متقاضیان موفق و خانواده‌هایشان اجازه می‌دهد تا پاسپورت قبرس را کسب کنند و از فواید شهروندی قبرس و اتحادیه اروپا برخوردار شوند.

مبلغ سرمایه‌گذاری هم‌اکنون به 2 میلیون یورو کاهش‌یافته و احتیاج به نگهداری آن فقط در 3 سال است. راه اکسپرس 3 ماهه ثابت است و شرط حضور در قبرس ندارد. افزون بر این، شهروندی را می‌توان به کودکان بالغ (تا سن 28 سالگی) و والدین سرمایه‌گذار اعطا کرد.

پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری

درباره قبرس

قبرس در منطقه شمال شرقی دریای مدیترانه در مرز سه قاره واقع‌شده که شامل: اروپا، آسیا و آفریقا می‌شود. قبرس سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است و جمعیتی بیش از 830،000 نفر دارد. قبرس یونانی گسترده‌ترین گروه قومی است که حدوداً 80 درصد جمعیت قبرس را تشکیل می‌دهند. قبرس ترک، بریتانیا، روس‌ها، ارمنی‌ها، ما رونی ها و سایر گروه‌های قومی، 20 درصد باقی آن را تشکیل می‌دهند.

قبرس در سال 1960 با یک نظام ریاست جمهوری به یک کشور جمهوری تبدیل شد. در سال 2004، در اتحادیه اروپا عضویت پیدا کرد. این کشور شامل سیستم مالیاتی خوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اتحادیه می‌باشد. این مسئله به سبب هماهنگی قبرس با دستورالعمل اتحادیه اروپا، لغو تفاوت بین تجارت بین‌المللی و شرکت‌های محلی از 1 ژانویه 2003 با نگهداری سیستم مالیاتی خوب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی گردید.

قبرس داری سواحل مدیترانه‌ای چشم‌اندازی می‌باشد و دارای آثار تاریخی زیادی است که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. قبرس در رنکینگ رقابت جهانی سال 2014-2015، از میان 144 کشور جایگاه 58 را به خود اختصاص داده است. اکثر حرکات جدید نیز در راستای افزایش قدرت اقتصاد این کشور و ارائه یک زندگی ایده آل برای ساکنان می‌باشد.

الزامات اضافی

یک پرونده شفاهی را از کشور مبدأ و یا پلیس قبرس حفظ کنید.

اثبات اینکه نام متقاضی در فهرست افرادی که دارایی آنها دستور داده می‌شود در اتحادیه اروپا مسدود شود وجود ندارد.

اقامت خصوصی در قبرس، هزینه آن لازم است از 500،000 یورو بدون مالیات بر ارزش‌افزوده بیشتر باشد. چنانچه سرمایه‌گذاری مستقیم در ملک مسکونی انجام پذیرد، این مسئله قابل‌اجرا نیست.

چنانچه پدرومادر سرمایه‌گذار در طرح ضمیمه‌شده باشند، یا ملکی اضافی را که دست‌کم 500،000 یورو باشد، خریداری کنید یا سرمایه‌گذار و والدین یک ملک مسکونی را به ارزش کل، دست‌کم 1 میلیون یورو خریداری کنید.

دست‌کم یک سفر به قبرس داشته باشید.

خرید ملک در اروپا

اروپا به لحاظ جغرافیایی دارای زیبایی‌های فراوان و بسیاری است، همچنین زندگی در این قاره تماما مدرنیته است. این سال‌ها اروپا به لحاظ اقتصادی، مهاجرتی و تغییرات جمعیتی، بیش از هر زمان دیگری جهت خرید ملک مناسب است با خرید ملک می‌توانید املاک‌تان را اجاره دهید و از سود خالص آن بهره‌مند شوید. بدون تردید، یکی از مناسب‌ترین تجارت ها و سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و به طور کلی خرید ملک است. از کلبه‌های ایرلندی مقابل امواج خروشان و مناظر دراماتیک گرفته تا خانه‌ای در قلب استانبول، اکنون زمان مناسبی جهت سرمایه‌گذاری در اروپاست. از شمال تا جنوب اروپا پر از نقاط قابل توجه و خاص است . خانه ای نزدیک به دریا با صدای زیبای موج ها و چشم انداز شگفت انگیز به کشتی های در حال حرکت چیزی است که هر فردی را وسوسه کند. خرید خانه در خارج از کشور زمانی جذاب تر می شود که شما را جهت گرفتن اقامت دائم آن کشور خارجی یاری کند. علاوه بر این، ملک خریداری شده در کشور های اروپایی را می شود اجاره داد و از این طریق ماهانه درآمد ثابت داشت. همچنین، چنانچه افراد نخواهند ملک را اجاره بدهند، می توانند به عنوان خانه دوم خود و همچنین جهت تعطیلات از آن ملک استفاده کنند.

اخذ اقامت با خرید ملک

خرید ملک در اروپا سبب می شود هم اقامت اروپا را اخذ نمایید وهم سود کنید . گرفتن اقامت اروپا از طریق خرید ملک و املاک یکی از گزینه های بسیار محبوب می باشد چرا که بالاترین آمار قبولی را داشته و تنها در چند ماه به نتیجه می رسد وجزیکی از ساده ترین روش ها جهت اخذ اقامت است. یکی از مزایای این گونه اقامت(اقامت از طریق خرید ملک)، عدم شرط حضور است ینی فرد میتواند دائم در آن کشور نباشد. در نتیجه افرادی که شرایط ترک دائمی کشور را ندارند و می خواهند در کشور خودشان زندگی کنند ، می توانند از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک اقامت یک کشور اروپایی را برای روز مبادا داشته باشند و بهره مندی از موقعیت های بی نظیر بدست آورند .

شایان ذکر است که چندین کشور اروپایی دارای آیتم های سرمایه گذاری در خرید ملک هستند. خرید ملک در کشور های پرتغال، یونان و اسپانیا منجر به اخذ اقامت این کشورها می شود. چنانچه ملک خریداری شود، پرونده متقاضی به اداره مهاجرت فرستاده می شود و در صورت اخذ نامه قبولی، کارت اقامت متقاضی صادر می شود.

گرفتن اقامت در کشور های اروپایی چه مقدار سرمایه نیاز دارد ؟

سرمایه مورد نیاز جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشورهای گوناگون متفاوت است .با توجه به میزان سرمایه لازم جهت اخذ اقامت و همچنین مزایای خرید ملک امروزه برخی کشورها از جذابیت بیشتری بین مردم ایران برخوردار هستند.

برای مثال می توانید با خرید ملک در ترکیه به ارزش دست‌کم ۲۵۰ هزار دلار آمریکا حق شهروندی این کشور را بگیرند. یکی از مزایا حق شهروندی ترکیه امکان سفر به ۷۲ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا است.

اسپانیا هم از یکی از محبوب ترین کشور ها در زمینه ویزای طلایی اروپا است. این کشور جذابیت زیادی را برای خارجی‌ها دارد. به همین علت با وجود این که این کشور از جمله گران‌ترین کشورها از نظر سرمایه‌گذاری در بخش املاک محسوب می‌شود اما آمار مناسبی را در میزان سرمایه‌گذاری ثبت کرده است. جهت گرفتن اقامت اسپانیا می‌بایست ملکی را در این کشور خریداری کنید که دست‌کم ارزش آن ۵۰۰ هزار یورو باشد.

به طور کلی می‌توان گفت یکی از سریعترین روش های اخذ اقامت ، گرفتن اقامت از طریق خرید ملک است . اما این روش اخذ اقامت هم دارای برخی پیچیدگی‌های اداری خاص است. پس بهتر است قبل از اقدام جهت خرید ملک در خارج از کشور حتما در مورد شرایط مختلف آن تحقیق کرده و از موسسات و مشاوران معتبر در این حوزه استفاده نمایید.بنابر این شما با سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی از طریق خرید ملک، در ابتدا باید با یک ویزای توریستی به کشور مورد نظر رفته و در آنجا با نماینده حقوقی و مشاور مربوطه دیدار کنید. او هم با معرفی املاک متناسب با سرمایه شما، املاک مورد نظر را به شما نشان می دهد. شما به وکی می گویید که کدام ملک را برای شما خریداری نماید. از آنجا که از نظر حقوقی، با اخذ ویزای توریستی یک کشور نمی توانید در آن کشور سرمایه گذاری انجام دهید ،باید به آن نماینده حقوقی، وکالت محضری دهید تا از طرف شما، ملک مورد نظر شما را خریداری نماید و شما به کشور خود بازمیگردید. بعد از آن که نماینده حقوقی شما ، ملک مورد نظر را خریداری نمود، اسناد ملک را برای شما می فرستد و شما می‌بایست مدارک لازم جهت اخذ مجوز اقامت از طریق خرید ملک را به سفارت کشور مربوطه ارائه دهید تا بتوانید با ویزای دائم به آن کشور سفر کنید و سایر امور را پیگیری نمایید.

قیمت ملک در اروپا

قیمت مسکن در اروپا مانند سایرکالاها با ثبات بوده ودر طول سالیان بسیار، تغییر بسیار کمی داشته است. به گفته منابع معتبر، قیمت مسکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۰ تاکنون تنها ۱۵ درصد افزایش داشته است.از طرف دیگر میانگین رشد قیمت در برخی کشورها منفی بوده است. قیمت مسکن در سال ۲۰۱۸ در ایتالیا در مقایسه با سال ۲۰۰۰ حدود ۱۷ درصد کمتر شده است و پس از این کشور، اسپانیا با منفی ۱۲ درصد و قبرس با منفی ۸ درصد قرار دارند. بنابر ارزیابی کارشناسان قیمت ملک در شهر های لندن و وین، به دلیل مهاجر پذیر بودن و شرایط اقتصادی و رفاه مطلوب و افزایش جمعیت، در چند سال آتی رشد زیادی خواهد کرد.

برای مثال ميانگين هر فوت مربع قيمت مسكن در كشور آلمان بنابر تازه ترين ليست ارائه شده ، ۹۸ دلار آمريكا برابر ۲۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر متر مربع می باشد. نكته جالب اينكه ميانگين قيمت مسكن در هر فوت مربع شهر مادريد، پايتخت اسپانيا با ۲۹ درصد کاهش روبرو بوده و به ۲۶ دلار رسيده كه مي شود ۷۹ دلار و ۲۴ سنت در هر متر مربع که این ارقام حتی برای قشر کارگر هم خیلی بالا و غیر منطقی نمی باشد. در فهرست زیر به هزینه لازم جهت خرید یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرک شهر در کشورهای گوناگون پرداخته شده :

هزینه خرید یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکزشهر به طور میانگین

هزینه های خرید ملک در اروپا

  • 1-پرداخت مالیات محلی
  • 2-پرداخت سود سرمایه چنانچه مشمول پرداخت آن باشد.
  • 3-پرداخت مالیات بر ارث در صورت لزوم

اما مواردذکر شده نباید مانعی جهت جلوگیری از خرید ملک در اروپا باشند، چرا که سرمایه داران حتی با وجود مالیات های بالاتر هم از خرید ملک دلسرد نمی شوند. با این حال این مالیات ها ممکن است سبب تغییر تصمیمتان شود در نتیجه در ابتدای کار می‌بایست از آن ها آگاه باشید و با مشاوران مربوط مشورت کنید ،همچنین هزینه بسیار پایین وام گرفتن تأثیر منفی این مسائل مالی را جبران می کند.

مزایای خرید ملک در اروپا

  • 1- با خرید ملک در کشور‌های اروپایی، علاوه بر کسب درآمد ماهیانه از طریق اجاره دادن به یک تجارت پر سود و تضمینی طولانی‌مدت دست خواهید یافت.
  • 2- علاوه بر خودتان، این امکان برای خانواده و همراهان تان هم وجود خواهد داشت که اقامت دائم اروپا را اخذ نمایید. پدر و مادر، همسر و فرزندانی حتی فرزندان بالای ۱۸ سال، که از شما مستقل نشده اند.
  • 3- پس از ۵ سال خود شما و همراهانتان از اقامت موقت به اقامت دائم اروپا خواهید رسید و می توانید علاوه بر کشوری که در آن ملک خریده اید، در هر کشور دیگری از اتحادیه اروپا ساکن شوید و زندگی را ادامه دهید.

در پایان اگر قصد مهاجرت به اروپا دارید می‌توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در

تماس باشید و همچنین می‌توانید سایر مطالب در خصوص اقامت و اخذ تابعیت و خرید ملک در اروپا را مطالعه کنید.