Homeفارسیاخذ تابعیت کشور قبرس از طریق تولد

اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق تولد

-

ویزای اخذ تابعیت درکشور قبرس از طریق تولد

تابعیت و اخذ تابعیت در واقع ارتباط مستقیم دنیای سیاسی و معنوییت است که فرد را به دولت معینی مرتبط می سازد. بر اساس تعریف جناب آقای دکتر نصیری این تعریف دارای سه عنصر سیاسی بودن و معنوی بودن و حقوقی بودن است و دو جهت دارد شخص دارای تابعیت و دولت اعطا کننده تابعیت.

(در موسسه حقوقی آیلیسترز از آغاز مسیر دریافت حکم تا آخرین مرحله که صدور حکم و اجرای آن باشید با شما همراه هستیم)


اخذ تابعیت از طریق تولد یکی از اصلی‌ترین انواع تابعیت می‌باشد. این تابعیت از بدو تولد کودک آغاز می‌شود و در طول حیات او ادامه می‌یابد و از دو مبنای اصلی خاک یا خون حاصل می‌شود. به‌طور معمول این تابعیت غیر ارادی بوده و شخص روی اخذ آن اختیاری ندارد. این بدان معناست که اگر به‌عنوان نمونه فردی در ایران به دنیا بیاید طبق مفاد قانون چه بخواهد چه نخواهد ایرانی به شمار می‌آید. گرچه در صورتی این اتفاق می‌افتد که شروط دیگری از جمله پدر ایرانی هم لحاظ شده باشد، بنابراین چنانچه به شخصی تابعیت ایرانی از طریق تولد تعلق گرفت نمی‌تواند تابعیت را انتخاب کند بلکه تابعیت بر او تحمیل می‌شود. ترک این نوع تابعیت نیز دربردارنده شروط و پیچیدگی‌های حقوقی خاص می‌باشد.

به‌عنوان مثال: طبق ماده 988 قانون مدنی اتباع ایرانی نمی‌توانند تابعیت خود را رها کنند مگر با رعایت چهار شرط مذکور در ماده فوق.

(بسیاری از کلاه‌برداران از شما درخواست حق‌الوکاله‌های هنگفت می‌کنند به بهانه پرداخت رشوه و از این دست بهانه‌ها. مطلع باشید که این افراد اغلب وکلای رسمی دادگستری نمی‌باشند و از این طریق در حال اخاذی و کلاه‌برداری می‌باشند)

در حال حاضر اخذ تابعیت در قبرس بر اساس خون بوده و قانون جاری در این کشور از این سیستم پیروی می‌کند. و برخلاف کشورهایی همچون کانادا و امریکا که از سیستم خاک پیروی می‌کنند، قبرس به هنگام تولد فرزند در خاک این کشور با توجه به تابعیت پدر و مادرش به آن کودک تابعیت اعطا می‌کند.