اخذ اقامت دائم اروپا

-

اخذ اقامت دائم اروپا

برنامه های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری شرط حضور ندارند و متقاضی با حفظ سرمایه گذاری می تواند برای همیشه اقامت خود را حفظ کند.

این روزها عبارت اقامت اروپا (European Residency) را زیاد می شنویم. در اغلب وب سایت های مهاجرتی و روزنامه ها و سر زبان مردم می شنویم که خیلی ها در پی اخذ اقامت اروپا هستند. خیلی از متقاضیان با دفتر آیلیسترز تماس می گیرند و سوال می کنند که مثلا در صورتی‌که ما اقامت یونان را بگیریم، آیا این به آن معنا است که در کل اروپا می توانیم اقامت داشته باشیم و هر جای اروپا که خواستیم برویم و زندگی و کار کنیم؟

پاریس-مهاجرت به اروپا

قبل از همه باید بدانیم که مفهوم اقامت با مفهوم شهروندی و تابعیت کاملا متفاوت هستند.

درصورتی که شخصی به هر روشی کارت اقامت یک کشور اروپایی را بدست آورد، اجازه اقامت و زندگی تنها در همان کشور را خواهد داشت. حتی بعضی از کارت های اقامت به افراد اجازه کار کردن در آن کشور را هم نمی دهند (مانند اقامتی که از روش تمکن مالی بدست می آید). با این حال، اغلب برنامه های اخذ اقامت اروپا مخصوصا برنامه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری به دارنده اجازه زندگی، تحصیل و کار (به جز یونان) می دهند.

بنابراین از هر کشوری در اروپا که کارت اقامت دریافت کنید، تنها و تنها می توانید در همان کشور زندگی کنید. چنانچه کشور محل اقامت شما یک کشور عضو شنگن باشد، در آن صورت می توانید علاوه بر زندگی در کشور محل اقامت خود به دیگر کشورهای حوزه شنگن هم سفر کنید. توجه کنید که این سفر کردن بدون ویزا به معنی زندگی کردن در دیگر کشورهای اروپایی نیست، چرا که محدودیت دارد و تنها در هر ۱۸۰ روز ۹۰ روز مجاز به حضور در دیگر کشورهای عضو شنگن خواهید بود و این حضور به عنوان یک توریست است و نه به عنوان کسی که اجازه اقامت و تحصیل و کار کردن در آن کشور را دارد.

چنانچه کشور محل اقامت شما یک کشور عضو شنگن نباشد، مثلا چنانچه اقامت قبرس را داشته باشید، از طریق کارت اقامت خود تنها می توانید به خود کشور قبرس بروید و جهت ورود به کشور های حوزه شنگن باید ویزای شنگن دریافت کنید. اما دریافت ویزای شنگن برای شما می تواند سریعتر و آسان‌تر از حالتی باشد که اصلا اقامت نداشته باشید.

بنابراین و بعد از دانستن این مطلب ممکن است از خود بپرسیم که آیا اصلا مفهوم اقامت اروپا به معنی زندگی آزادانه در هر جای اروپا وجود دارد؟

بله، جهت کسب اقامت اروپا و امکان زندگی و کار و تحصیل در هر کشور اتحادیه اروپا یک راه حل وجود دارد و آن راه حل اخذ اقامت یک کشور اروپایی نیست، بلکه اخذ تابعیت و پاسپورت از یک کشور اتحادیه اروپا است. شهروندان و دارندگان پاسپورت یک کشور اتحادیه اروپا، شهروند کل اتحادیه اروپا محسوب می شوند و در نتیجه می توانند در هر کشور اتحادیه اروپا آزادانه زندگی، کار و تحصیل کنند.

چگونه می توانیم تابعیت و پاسپورت یک کشور اتحادیه اروپا را بدست آوریم و در نتیجه به اقامت کل اروپا یعنی اجازه زندگی، کار و تحصیل در هر کشور اتحادیه اروپا دست پیدا کنیم؟

اخذ تابعیت و پاسپورت از یک کشور اتحادیه اروپا کار آسانی نیست. به منظور اخذ تابعیت و پاسپورت از یک کشور اروپایی معمولا باید چندین سال در آن کشور زندگی کرد و زبان آن کشور را بلد بود و امتحان زبان داد. بعضی کشورها حتی با این شرایط هم به سختی تابعیت می دهند و یا اصلا دو تابعیتی را به رسمیت نمی شناسند. اما خبر خوب این است که برای افرادی که به اندازه کافی ثروت داشته باشند، امکان اخذ پاسپورت اتحادیه اروپا می تواند بسیار سریع و آسانتر باشد.

اخذ تابعیت و پاسپورت قبرس از طریق خرید ملک

کشور قبرس یک جزیره زیبا و امن و کشوری بسیار دلنشین برای زندگی در دریای مدیترانه است. کشور قبرس عضو شنگن نیست، اما عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین شهروندان و دارندگان پاسپورت قبرس می توانند در هر جای اتحادیه اروپا زندگی، کار و تحصیل کنند.

اخذ تابعیت و پاسپورت قبرس حدود ۶ ماه طول می کشد و جهت اخذ این پاسپورت متقاضیان باید یک یا چند ملک به ارزش ۲,۱۵۰,۰۰۰ یورو در قبرس خریداری کنند. متقاضیان مجبور به زندگی در قبرس نیستند و می توانند در هر کشور دیگری که بخواهند زندگی کنند.

اخذ اقامت پرتغال بعد از ۵ سال به اخذ پاسپورت پرتغال منتهی می شود پرتغال برنامه مستقیم جهت اخذ پاسپورت ندارد، اما از معدود برنامه هایی است که متقاضی بدون احتیاج به زندگی در این کشور و تنها بعد از ۵ سال داشتن اقامت پرتغال می تواند از این کشور تابعیت و پاسپورت دریافت کند. البته برای این منظور لازم است که متقاضیان اخذ پاسپورت تا حد ابتدایی به زبان پرتغالی آشنایی داشته باشند.

به منظور اخذ اقامت این کشور باید ملکی به ارزش حداقل ۵۰۰,۰۰۰ یورو در پرتغال خریداری کرد و یا ملکی با قدمت بالای ۳۰ سال که در حال بازسازی است را به قیمت ۳۵۰,۰۰۰ یورو خریداری کرد. به منظور حفظ اقامت و حتی دریافت پاسپورت پرتغال تنها سالی یک هفته حضور فیزیکی در این کشور احتیاج است.

مهم است که توجه کنیم برخلاف خیلی از کشورهای اروپایی کشورهای قبرس و پرتغال تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسند.

اخذ تابعیت اروپا 2021

بنابراین جهت رسیدن به اقامت اروپا به معنی واقعی آن داشتن اقامت از یک کشور مشکل را حل نمی کند و باید شهروندی و پاسپورت یک کشور اتحادیه اروپا را داشته باشیم تا در آن صورت واقعا بتوانیم خود را مجاز به اقامت در کل اتحادیه اروپا بدانیم و به مفهوم واقعی کلمه به اقامت اروپا دست پیدا کنیم.

اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری پروسه ای است که از طریق آن متقاضیان می توانند در عوض سرمایه گذاری در اقتصاد یک کشور، اقامت دائم آن کشور را بدست آورند. در این روش نسبت به روش های دیگر، اقامت دائم زودتر اعطا می شود.

اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری محدود به یک سری از کشورهای اروپا است که معمولا از طریق خرید ملک و یا خرید اوراق قرضه به متقاضی اعطا می شود. معمولا دارندگان اقامت در کشورهای اروپایی که اقامت خود را از طریق سرمایه گذاری کسب کرده اند، ملزم به رعایت حضور فیزیکی طولانی مدت در اروپا نیستند و می توانند تنها با حفظ سرمایه گذاری برای همیشه اقامت خود را تمدید کنند.

این اقامت می تواند به صورت اقامت موقت باشد که منتهی به اقامت دائم می شود و یا می تواند بلافاصله با اقامت دائم آغاز شود. برنامه هایی که اقامت موقت ارائه می دهند، معمولا نیاز دارند که سرمایه گذاران جهت تمدید اقامت، سرمایه گذاری را برای مدت مشخصی حفظ کنند تا به سرمایه گذاران اجازه دهند که بعد از یک دوره زمانی خاص و با برآورده ساختن شرایط خاص اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنند.

برنامه هایی که از ابتدا اقامت دائم اعطا می کنند، نیاز به حفظ سرمایه گذاری برای مدت مشخص دارند، اما حق اقامت آنها محدود به سال های مشخصی نخواهد بود. کسانی که از ابتدا اقامت دائم دریافت می کنند، اغلب به سرعت شهروندی را کسب می کنند.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک

برنامه های اقامتی که می توان از طریق خرید ملک در آنها اقامت کسب کرد شامل ویزای طلایی پرتغال و یونان است. به این ترتیب نه تنها در یک کشور اروپایی با خرید ملک سرمایه گذاری انجام می دهید و مالک ملک خود می شوید، بلکه در یک کشور عضو شنگن و اتحادیه اروپا هم اقامت کسب می کنید. هیچ کدام از کشورهای نامبرده به منظور حفظ اقامت احتیاجی به حضور فیزیکی طولانی مدت ندارند. کشور پرتغال حتی بدون حضور فیزیکی طولانی مدت در نهایت بعد از ۵ سال شهروندی اروپا را اعطا می کند.

برنامه های اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک از محبوب ترین برنامه های دنیا هستند. برای اقدام در این برنامه ها متقاضی احتیاج به اثبات سابقه مدیریت و امتحان زبان ندارد و بر خلاف بعضی برنامه ها مخصوصا برنامه های اقامتی آمریکا، این برنامه ها بسیار سریع و معمولا در مدت چند ماه به نتیجه می رسند.

اقامت اروپا با کمترین هزینه

برنامه انجل ویزای پرتغال ارزانترین برنامه اخذ اقامت اروپا است. هزینه این برنامه تقریبا نصف برنامه خرید ملک پرتغال است. این برنامه ترکیبی از برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری است. روند برنامه به این صورت است که یک شرکت استارتاپ برای متقاضی در پرتغال تاسیس می شود و یک شرکت انکوباتور با تحقیق و ارزیابی این شرکت را به مدت ۳ سال کاملا پشتیبانی می کند. بعد از ۳ سال شرکت به متقاضی تحویل داده خواهد شد. در این مرحله متقاضی به انتخاب خود می تواند این بیزینس را اداره کرده و یا آن را به فرد دیگری بفروشد. در هر صورت اقامت پرتغال به وی اعطا می شود.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید اوراق قرضه

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید اوراق قرضه هم یک گزینه بسیار پر طرفدار است، چرا که متقاضیان می توانند اوراق قرضه دولتی خریداری کنند که یک سرمایه گذاری امن و بدون ریسک محسوب می شود.

چرا مردم در برنامه های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری شرکت می کنند؟

علل زیادی وجود دارد که مردم در برنامه های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری شرکت می کنند. در این قسمت به بعضی از این علل پرداخته شده است:

امنیت

اخذ اقامت دائم در یک کشور پایدار و امن در شرایط ناامن جهانی برای روز مبادا بسیار مفید است. این اقامت برای سرمایه گذاران و خانواده آن ها بسیار ارزشمند است.

آزادی حرکت جهانی

اغلب پاسپورت ها آزادی حرکت خاصی اعطا نمی کنند و شهروندان را ملزم به اخذ ویزا جهت سفر به کشور های دیگر می کنند. اقامت دائم می تواند شرایط ویزایی تازه‌ای را برای افراد فراهم سازد. برای نمونه، پاسپورت چین حق سفر بدون ویزا به تنها ۵۸ کشور دنیا را دارد و این در حالی است که اخذ اقامت اروپا از کشور های حوزه شنگن حق سفر بدون ویزا به تمامی دیگر کشور های حوزه شنگن را فراهم می کند. حق سفر بدون ویزا به معنای از دست نرفتن هزینه و زمان در پروسه اخذ ویزا است.

کسب و کار

با اخذ اقامت دائم کشور های اروپایی موقعیت های تازه‌ای جهت تجارت آزاد در اروپا فراهم می شود.

مدیریت مالیات

اخذ اقامت دائم می تواند به ارتقای شرایط مالیاتی هم کمک کند. برای نمونه، بلغارستان دارای پایین ترین نرخ مالیات در اروپا است. این مسئله به سرمایه گذاران کمک می کند تا شرایط بهتری برای خود فراهم کنند.

خانواده

در بیشتر برنامه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، با سرمایه گذاری متقاضی اصلی، اعضای خانواده وی می توانند برای اخذ اقامت اقدام کنند. این مسئله موجب ارتقای سبک زندگی خانوادگی متقاضی می شود.

تحصیلات

تحصیلات پایه و اساس زندگی موفق به عنوان یک شهروند جهانی است. سرمایه گذاری در برنامه های اقامتی درهای تازه‌ای را برای تحصیل فرزندان در بهترین مدارس دنیا فراهم می کند.

برنامه های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری چه منافعی برای کشور های میزبان دارد؟

کشور هایی که دارای برنامه های سرمایه گذاری هستند، سرمایه تزریق شده به کشور را وارد پروژه های فرهنگی و اقتصادی کشور می کنند. در واقع در صورت عدم ورود سرمایه خارجی به یک کشور در حالت عادی، این برنامه ها معرفی می شوند تا اقتصاد آن کشور را ارتقا ببخشند.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

آنچه سبب می شود کشورهای اروپایی به ویژه در بازار مهاجرت سرمایه گذاری جذاب باشند، آزادی حرکت است که با اخذ اقامت یا شهروندی اروپا ممکن می شود. به دلیل مقررات و موافقت نامه های بین کشورهای اروپایی، با اخذ اقامت از هر یک از کشورهای اروپایی، در سراسر یا بیشتر نقاط اروپا می توان سفر بدون ویزا داشت. علاوه بر این، کسانی که شهروندی یک کشور عضو اتحادیه اروپا را از طریق سرمایه گذاری به دست می آورند، توانایی زندگی و کار در هر جای اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

قبل از انتخاب محل سرمایه گذاری، سرمایه گذاران باید نتیجه سرمایه گذاری (اقامت یا شهروندی)، نوع سرمایه گذاری مورد نیاز، زمان پردازش، تعهدات طولانی مدت مورد نیاز برنامه و هر محدودیتی در داشتن تابعیت مضاعف را در نظر بگیرند. بسیاری از کشورهای اروپایی الزام اقامت فیزیکی سرمایه گذار در کشور را ندارند، در حالی که حقوق و مزایای اقامت قانونی را به آن ها اختصاص می دهند، اما در بعضی از کشور ها حضور اجباری است. به طور مشابه، بسیاری از کشورها احتیاجی به دانش زبان ندارند، اما بعضی از کشورها به مهارت های زبان احتیاج دارند. سرمایه گذاران باید در نظر بگیرند که آیا کشور مدنظر، عضو اتحادیه اروپا یا منطقه شنگن است یا خیر، چرا که این عضویت ها حق سفر و استقرار ایده‌آلی را ارائه می دهند.

اخذ اقامت اروپا از روش های غیر سرمایه گذاری (شرکت مهاجرتی آیلیسترز تنها از روش های سرمایه گذاری اقدام می کند)

اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یک روش جهت مهاجرت به اروپا است. در این روش متقاضی باید اثبات کند که تمکن مالی لازم برای حمایت مالی خود و خانواده را دارد. حداقل میزان سرمایه متقاضی اصلی طبق قانون هر کشور متفاوت است. با اخذ اقامت از این روش، متقاضی موظف به حضور در کشور مورد‌نظر به مدت حداقل ۶ ماه در سال است و در این مدت حق کار کردن در آن کشور را ندارد. در حقیقت، متقاضی مانند یک توریست دائمی باید در کشور مورد‌نظر زندگی کند، سرمایه خود را به آن کشور تزریق کند و به هیچ وجه هیچ گونه درآمدی از آن کشور نداشته باشد.

اقامتی که از این روش به دست می آید، یک ساله است و امکان تقاضا جهت تمدید سالیانه آن وجود دارد. چنانچه شخصی بتواند ۵ سال متوالی اقامت را تمدید کند، می تواند جهت دریافت اقامت دائم اقدام کند. اما مشکلی که وجود دارد این است که معمولا این اقامت ۵ سال تمدید نمی شود و تقاضای متقاضیان رد می شود. در نتیجه این روش، روشی بدون ریسک برای برنامه ریزی آینده خانواده نیست و صرفا به عنوان برنامه ای موقت در نظر گرفته می شود.

اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

گزینه ثبت شرکت برای افراد خارجی در حقیقت برای کسانی است که در پی توسعه بیزینس خود در کشور های اروپایی هستند. افرادی که واقعا به دنبال ثبت شرکت هستند، اصولا در پی اخذ اقامت نیستند. با این حال بعضی از شرکت های مهاجرتی برای جذب مشتری این روش را به متقاضیان اخذ اقامت معرفی می کنند.

در این روش با ثبت شرکت برای متقاضی و در صورت رضایت افسر مهاجرتی، اقامت یک ساله اعطا می شود. اما مشکلات زیادی در این راه وجود دارد. نخست اینکه افسران مهاجرتی افرادی به شدت خبره هستند و تشخیص واقعی بودن شرکت و انگیزه متقاضی برای آن ها سخت نیست. دوم، چنانچه افسر مهاجرتی با تقاضای متقاضی موافقت کند و متقاضی موفق به اخذ اقامت یک ساله شود اما نتواند درآمدزایی کند و قادر به پرداخت مالیات نباشد، اقامت او برای سال دوم تمدید نخواهد شد. علاوه بر این ۲ مسئله، در بسیاری از موارد، حتی چنانچه متقاضی بتواند مالیات را پرداخت کند، میزان بالای مالیات برای شرکتی که اصلا وجود خارجی ندارد و در نتیجه درآمدزایی نداشته است، از دید متقاضی معقول نیست و خود او تصمیم می گیرد که انصراف دهد.

ارزانترین راه مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا از راه سرمایه‌گذاری در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا با قیمت‌های مختلف وجود دارد. در این میان چند روش جهت مهاجرت به اروپا وجود دارند که مبلغ سرمایه‌گذاری بسیار پایین استوکم هزینه‌ترین روش جهت مهاجرت به اروپا به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاری به شمار میایند.

مهاجرت به اروپا تنها با 180,000 یورو

درحالی‌که برای مهاجرت به اروپا از راه سرمایه‌گذاری اکثر مواقع مبالغی به میزان 500,000 یورو در پرتغال و اسپانیا و … برای خرید ملک احتیاج است که با مخارج جانبی آن مثل مالیات و … تقریباً 550,000 یورو باید هزینه کرد، اکثر افراد در پی یافتن راهه‌ای مقرون‌به‌صرفه درکنار آن مؤثر و بنیادی برای مهاجرت هستند.

راحت ترین روش مهاجرت از ایران به اروپا

به‌تازگی در ماه جون سال 2019 دولت پرتغال طرحی را به تصویب رسانده که در سریع‌ترین زمان سبب اخذ اقامت می‌شود و فقط به پرداخت 180,000 یورو احتیاج دارد. لذا امروزه این امکان وجود دارد که با پرداخت 180,000 یورو بتوان به اروپا مهاجرت کرد و در کشور پرتغال ساکن شد. این اقامت پس از 5 سال می‌تواند سبب اخذ شهروندی و پاسپورت از کشور پرتغال شود و پس از آن متقاضی می‌تواند در هر کشور اتحادیه اروپا کار وزندگی کند و و درواقع به اروپا مهاجرت کندو دیگر تنها محدود به یک کشور نباشد.

مبلغ 180,000 یورو هزینه موردنیاز برای ثبت یک شرکت R & D است که روی یک طرح بیزینسی مبتکرانه تحقیق خواهد کرد و شما به‌عنوان سرمایه‌گذار مالک دستاوردهای تحقیقات و محصول پایانی به‌دست آمده می‌باشید. در پایان چنانچه بخواهید می‌توانید آن بیزنس استارتاپی را مدیریت کنید و درآمد داشته باشید و بدین‌صورت افزون بر مهاجرت به اروپا با مبلغی پایین‌تر، صاحب استارتاپ خود نیز باشید. امروزه طرح آنجل پرتغال یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها جهت مهاجرت به اروپا به شمار می‌آید.

مهاجرت به اروپا از طریق برنامه اخذ اقامت مالتا بر اساس قوانین مالیاتی

کم‌هزینه‌ترین روش جهت مهاجرت به اروپا به‌طور کوتاه‌مدت، اخذ اقامت مال تا طبق قوانین مالیاتی است. با پرداخت سالیانه 15,000 یورو به دولت مال تا و اجاره ملک و داشتن آدرس در این کشور، اقامت مال تا اعطا می‌شود. این طرح شرط حضور ندارد و کلیه‌ی اعضای خانواده می‌توانند در پرونده متقاضی اصلی ضمیمه شوند.

به‌وسیله‌ی این طرح، متقاضی می‌تواند حق سفر بدون ویزا به کلیه‌ی کشورهای حوزه شنگن را به‌دست آورد. ولی این اقامت یک اقامت یک ساله است و سالیانه جهت تمدید آن باید هزینه‌های مالیاتی و دولتی پرداخت شود.

بنابراین افرادی که در پی مهاجرت به اروپا برای یک یا چند سال هستند، این راه می‌تواند کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به اروپا به شما می‌آید. ولی چنانچه قصد اقامت بلندمدت برای مهاجرت به اروپا دارید، خوب است روش‌های دیگر مانند سرمایه‌گذاری در خرید ملک یا ویزای آنجل و.. را انتخاب نمایید.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری در چه کشور هایی امکان پذیر است؟

1. پرتغال: با خریداری املاک و مستغلات در این کشور به ارزش دست‌کم 350,000 یورو، حق اقامت این کشور به متقاضی اعطا می‌شود.

2. یونان: با خریداری املاک و مستغلات در این کشور به ارزش دست‌کم 250,000 یورو، حق اقامت در این کشور به متقاضی اعطا می‌شود.

3. قبرس: با خریداری املاک و مستغلات در این کشور به ارزش دست‌کم 2,000,000 یورو، حق شهروندی این کشور به متقاضی اعطا می‌شود. با داشتن شهروندی اتحادیه اروپا، متقاضی می‌تواند در کلیه‌ی کشورهای اتحادیه اروپا زندگی، کار و تحصیل کند.

4. مونته‌نگرو: با سرمایه‌گذاری به مبلغ دست‌کم 350,000 یورو، حق شهروندی این کشور به متقاضی اعطا می‌شود.

آیا مهاجرت به اروپا از روش‌های غیر از سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است؟

بله، راه‌های بسیاری جهت مهاجرت به اروپا وجود دارد ولی موسسه آیلیسترز فقط برای طرح‌های مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری خدمات ارائه می‌دهد.

مهاجرت به اروپا از روش های غیر سرمایه گذاری

در این بخش، بعضی از راه‌های مهاجرت به اروپا از راهی غیر از سرمایه‌گذاری، صرفاً به خاطر اطلاع‌رسانی بیشتر به شما متقاضیان عزیز شرح داده‌شده است.

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کشورهای حوزه شنگن، متقاضی می‌تواند حق مهاجرت به اروپا را برای خود و خانواده خود به‌دست آورد.بر اساس قوانین بعضی از کشورها، متقاضی لازم است یک بیزینس پلن قوی ارائه دهد ولی کشورهای دیگری نیز وجود دارند که احتیاج به طرح توجیهی ندارند.

ثبت شرکت شاید در نگاه اول کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به اروپا به نظر بیاید، ولی این یک تصور بدون آگاهی نسبت به این مسئله است، زیرا یک شرکت ثبت‌شده غیرفعال به‌هیچ‌عنوان سبب تمدید اقامت شما نخواهد شد و با حفظ یک شرکت فعال که به علت وجود آن به شما اقامت موقت داده خواهد شد، شامل هزینه‌های مالیاتی و مالی سنگینی است که در پایان هرسال مالی شما موظف به پرداخت آن هستید.

با توجه به کلیه‌ی این مخارج جانبی و سنگین و در نظر گرفتن این‌که این طرح‌ها اکثراً برای مقاصد بازرگانی هستند تا مهاجرت، این روش به‌هیچ‌عنوان یک روش مهاجرتی به شمار نمی‌آید که بخواهد به آن که یک روش مهاجرتی ارزان باشد.

مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی

مهاجرت به اروپا از طریق تمکن مالی یک روش کوتاه‌مدت و یک ساله به شما می‌آید. درست است که این راه در دید اول کم‌هزینه‌ترین راه مهاجرت به اروپا به نظر می‌آید، ولی لازم است مدنظر داشته باشید که در این راه شما مجبور خواهید بود تا بدون داشتن حق کار و کسب درآمد، در یک کشور اروپایی زندگی کنید.

لذا با توجه به اینکه حق فعالیت اقتصادی از شما گرفته می‌شود و شما تنها باید به‌عنوان یک مصرف‌کننده در کشور اروپایی زندگی کنید. این روش نیز روش کم‌هزینه‌ای جهت مهاجرت به اروپا نیست علی‌الخصوص لازم است توجه داشته باشید که این روش کوتاه‌مدت است و هرسال جهت تمدید آن لازم است دوباره اقدام کنید.

مهاجرت به اروپا از روش کار

بعضی از کشورها به نیروی متخصص مجوز ورود به کشور می‌دهند و متقاضی می‌تواند به جستجوی کار بپردازد. اگر در طول زمان معین‌شده‌ی ویزای کاری خودکاری پیدا کند، می‌تواند جهت اقامت از روش کار تقاضا دهد و به‌عنوان نیروی کار متخصص در کشور بماند.

این راه مخصوص نیروی کار تحصیل‌کرده است و برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار جذابیتی ندارد. همچنین شانس کسب اقامت در این راه خیلی زیاد نیست.

مهاجرت به اروپا از روش تحصیل

بیشتر خانواده‌های ثروتمند، فرزندان خود را جهت ادامه‌ی تحصیل به یکی از کشورهای اروپایی می‌فرستند. متقاضیان برای مدت تحصیل می‌توانند در آن کشور بمانند و تحصیل کنند و اغلب پس از پایان تحصیلات خود میبایست به کشور خود بازگردند.

لذا این روش یک راه مهاجرتی به شما نمی‌آید و برای تمام اعضای خانواده نیست و فقط دانش آموزان و دانشجوها می‌توانند برای مدتی در اروپا جهت تحصیل اقامت داشته باشند.

پاسپورت قبرس جنوبی

قبرس جنوبی امروزه تنها کشور اروپایی می‌باشد که به‌وسیله‌ی طرح قانونی مهاجرتی خود و از راه سرمایه‌گذاری، پاسپورت قبرس جنوبی و اروپایی را درمدت زمان ۶ ماه و بدون شرط حضور متقاضی در این کشور به فرد اهدا می‌کند. قبرس، جزیره‌ای واقع‌شده در شرق مدیترانه که از بخش شمالی با کشورهای ترکیه و یونان هم‌مرز می‌باشد. این کشور در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را از بریتانیا پس گرفت و از سال ۱۹۷۴ به دنبال مشکلات یونان و ترکیه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد. قبرس شمالی در اختیار ترکیه قرار گرفت که آن بخش را تنها ترکیه به رسمیت می‌شناسد. بخش جنوبی قبرس که یونانی نشین است را سازمان ملل تحت عنوان جمهوری قبرس جنوبی به رسمیت می‌شناسد.

مهاجرت به قبرس

اخذ پاسپورت قبرس اروپایی

پاسپورت کشورهای اروپایی پرطرفدار مثل دریافت پاسپورت قبرس اروپایی، موردتوجه متقاضیان مهاجرت و سرمایه‌گذاران اقصی نقاط جهان قرار دارد. و علت آن قوانین معین و سودمند اتحادیه اروپا و همین‌طور سطح بالای زندگی در این قاره می‌باشد. اما، از لحاظ دریافت پاسپورت اروپایی بسیار دشوار و زمان‌بر است و جهت دستیابی به آن شرایط و ضوابط زیا ری را لازم است شامل باشید. بیشتر کشورهای اروپایی جهت اهدای پاسپورت خود به متقاضیان، طرح‌های سرمایه‌گذاری معینی ارائه کرده‌اند که سریع‌ترین و سودمندترین راه جهت دریافت پاسپورت اروپایی به شمار می‌آیند.

در میان این کشورها، دریافت پاسپورت قبرس جنوبی را می‌توان تنها بعد از ۶ ماه دریافت کرد. کشورهای دیگر به سرمایه‌گذاران نخست اقامت داده و بعد از سپری شدن مدت‌زمان مشخصی متقاضیان می‌توانند شهروندی پاسپورت اروپایی خود را کسب نمایند. سایر راه‌های دریافت پاسپورت اروپایی نیز در دسترس متقاضیان است که احتیاج به سرمایه‌گذاری ندارند. برای این طرح‌ها نخست می‌بایست اقامت کشور مدنظر را دریافت نموده و بعد از مدت‌زمان معینی و با رعایت شرایطی شهروندی آن کشور را دریافت نمود.

ارزش پاسپورت قبرس جنوبی

ارزش پاسپورت قبرس شمالی و جنوبی یکسان نمی‌باشد. پاسپورت قبرس اروپایی که همان قبرس جنوبی است. ارزش بسیار بالاتری نسبت به قبرس شمالی که تنها ازسوی ترکیه به رسمیت شناخته‌شده می‌باشد. در رنکینگ ارزشمندترین پاسپورت‌هایهای (همان گذرنامه) جهان در سال ۲۰۲۰، ارزش پاسپورت قبرس جنوبی هم‌تراز با پاسپورت بلغارستان و رومانی در رتبه نهم جای گرفته است. مشخص شدن رتبه یک کشور در این رنکینگ که هرسال رتبه‌بندی می‌شود برم بنای کیفیت زندگی در آن کشور و همچنین تعداد کشورهای که با کسب شهروندی کشور مدنظر می‌توان بدون ویزا به آن‌ها سفر کرد می‌باشد و به معنی اعتبار و ارزش پاسپورت آن کشوراست. امروزه با پاسپورت قبرس اروپایی می‌توان به ۱۷۵ کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا یا با ویزای فرودگاهی مسافرت کرد.

مزایای اخذ پاسپورت قبرس جنوبی

با درنظر گرفتن اینکه کشور قبرس جنوبی جزو قاره اروپا محسوب می‌شود پس از الحاق آن به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴، فواید شهروندی این جزیره کوچک مدیترانه‌ای به‌صورت چشمگیری بیشتر شده است. بعضی از این فواید برای متقاضیان خارجی که می‌خواهند پاسپورت قبرس جنوبی را دریافت کنند، عبارت‌اند از:

  • عدم ترک تابعیت اصلی متقاضی
  • اجازه کار در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا
  • بهره‌مندی از خدمات اجتماعی و سلامت در قبرس جنوبی
  • نرخ پایین مالیات بعد از دریافت پاسپورت
  • دریافت تابعیت همسر و فرزندان زیر ۲۸ سال مجرد متقاضی اصلی
  • دریافت تابعیت پدر و مادر متقاضی اصلی (چنانچه بالای ۶۵ سال داشته باشند)
  • امنیت اجتماعی و اقتصادی یک کشور اروپایی
  • سفر به ۱۷۵ کشور بدون نیاز به ویزا یا با ویزای فرودگاهی

نقشه کشور قبرس

روش‌های اخذ پاسپورت قبرس جنوبی

جهت کسب پاسپورت قبرس اروپایی شش روش برای متقاضیان وجود دارد. اولین و پرطرفدارترین آنها که به سریع‌ترین راه جهت دریافت یک پاسپورت اروپایی (تنها درمدت زمان ۶ ماه) معروف است، دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از راه سرمایه‌گذاری می‌باشد. جهت سرمایه‌گذاری ۴ روش اصلی در پیش روی سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد. که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم. سایر روش‌های که می‌توان با داشتن شرایط آنها، به پاسپورت دست‌یافت نیازی به سرمایه‌گذاری نداشته اما ضوابط دشوار و پیچیده‌ای را شامل می‌شوند. این ۵ راه عبارت‌اند از:

  • اخذ پاسپورت از طریق کار
  • دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از طریق ازدواج
  • دریافت پاسپورت قبرس اروپایی از طریق تحصیل
  • کسب پاسپورت از طریق تولد
  • اخذ پاسپورت از طریق پناهندگی

پاسپورت قبرس جنوبی از طریق سرمایه‌گذاری

همان‌گونه مطلب فوق اشاره شد، متقاضی و خانواده وی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کشور قبرس جنوبی بعد از ۶ ماه پاسپورت قبرس اروپایی را کسب نمایند. جهت دستیابی به این نتیجه ۴ روش پیش روی سرمایه‌گذار قرار دارد که با گزینش هرکدام از آنها می‌تواند پاسپورت قبرس جنوبی را کسب نماید. با ما همراه باشید تا با روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس و اخذ پاسپورت قبرس اروپایی کاملتر آشنا شوید.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

در این روش سرمایه‌گذار لازم است ملکی را به مبلغ حداقل ۲ میلیون یورو خریداری یا این سرمایه را در ساخت یک ملک شریک شده و یا در پیشرفت طرح‌های مسکونی و تجاری مرتبط با توریسم و دیگر زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری کند. این مبلغ غیر از هزینه‌های حقوقی و دولتی می‌باشد. مدت‌زمان رسیدگی به پرونده و اهدای پاسپورت قبرس جنوبی به سرمایه‌گذار تقریباً ۶ ماه خواهد بود. خریدار ملک می‌تواند بعد از ۳ سال از مبلغ سرمایه‌گذاری خود ۵۰۰ هزار یورو راکم کند. بعد از ۵ سال نیز می‌توان ملک را بفروش رساند و سرمایه خود را برگرداند. طی مدت تصاحب ملک، سرمایه‌گذار می‌تواند آن را اجاره بدهد و درآمد ماهیانه کسب کنند.

خرید، تأسیس و مشارکت در کسب‌وکار

متقاضی می‌تواند سرمایه‌ای به مبلغ حداقل 2,000,000 یورو را جهت خریداری یک کسب‌وکار موجود در کشور قبرس جنوبی پرداخت کند و یا سهام آن را بخرد. یا با راه‌اندازی یک شرکت در قبرس اروپایی به مبلغ حداقل 2,000,000 یورو نیز می‌تواند پاسپورت این کشور را کسب نماید. در صورت انتخاب این روش، متقاضی لازم است به‌صورت فیزیکی در این کشور حضورداشته باشد و نیز ۵ نفر از شهروندان کشور قبرس جنوبی یا شهروندان هرکدام از کشورهای عضو در اتحادیه اروپا را به استخدام درآورد. این مبلغ ربطی به هزینه‌های وکیل و دولتی ندارد. مدت‌زمان رسیدگی به پرونده و دریافت پاسپورت قبرس جنوبی به سرمایه‌گذار تقریباً ۶ ماه می‌باشد.

برنامه سرمایه گذاری جایگزین

با گزینش این روش که از سال ۲۰۱۹ بهروش‌های سرمایه‌گذاری قبرس جنوبی افزوده‌شده است، با هزینه حدوداً ۸۲۵ هزار یورو (با احتساب تمامی هزینه‌های جانبی) می‌توان به پاسپورت قبرس جنوبی را دست‌یافت. متقاضی لازم است ملکی را در طرح معین‌شده‌ای از طرف دولت قبرس جنوبی به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار یورو خریداری نماید. برای سایر هزینه‌های حقوقی و دولتی نیز ۳۲۵ هزار یورو از طرف سرمایه‌گذار باید پرداخت می‌گردد.

در این روش نیاز به یک شرکت سرمایه‌گذار می‌باشد تا مابقی سرمایه را تا ۲ میلیون یورو را روی ملک به شکل وام پرداخت کند. موسسه آیلیسترز آمادگی انجام این سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان عزیز دارد. بعد از خرید ملک، سند آن به نام متقاضی بوده ولی به مدت‌زمان ۱۰ سال در اختیار شرکت سرمایه‌گذار گذاشته می‌شود. بازپرداخت وام اولیه از اجاره ملک پرداخت می‌شود و متقاضی به‌هیچ‌وجه وظیفه‌ای درازای بازپرداخت وام بر دوش ندارد. با انتخاب این روش، بعد از خریداری ملک به پرونده سرمایه‌گذار رسیدگی می‌شود و تقریباً ۶ ماه طول خواهد کشید تا متقاضی و خانواده‌اش بتوانند پاسپورت قبرس اروپایی را کسب نمایند.

پاسپورت قبرس جنوبی با سرمایه‌گذاری ترکیبی

متقاضی پاسپورت قبرس اروپایی نیز می‌تواند با تلفیقی از روش‌های بالا و سرمایه‌گذاری حداقل ۲ میلیون یورو تابعیت قبرس جنوبی را دریافت کند. شرایط کلی دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از راه سرمایه‌گذاری برای متقاضی عبارت‌اند از؛ دارا بودن پاسپورت معتبر، حداقل سن ۱۸ سال و عدم سوءپیشینه در کشور زادگاه. با افزودن والدین متقاضی به پرونده، سرمایه‌گذار لازم است ۵۰۰ هزار یورو بیشتر در کشور قبرس جنوبی سرمایه‌گذاری کند. چنانچه این روش را جهت دریافت پاسپورت قبرس اروپایی به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاری انتخاب کنید به شما امتیازات خاصی تعلق خواهد گرفت. که عبارت‌اند از:

  • قابلیت زندگی، کار و تحصیل برای متقاضی و خانواده‌اش در کشور قبرس جنوبی و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن
  • امنیت اجتماعی کشور قبرس جنوبی تنها با داشتن ۵ میلیون جمعیت
  • ضمیمه شدن همسر و فرزندان زیر ۲۸ سال در پرونده (در صورتی که به متقاضی اصلی وابسته باشند)
  • ضمیمه شدن والدین متقاضی اصلی در پرونده، در صورت دارا بودن شرایط سنی
  • عدم پرداخت مالیات بر درآمد
  • حفظ تابعیت اصلی سرمایه‌گذار
  • دریافت پاسپورت قبرس اروپایی فقط پس از ۶ ماه
  • عدم شرط حضور متقاضی در کشور قبرس جنوبی (به‌غیراز گزینه تأسیس شرکت)
  • بهره‌مندی از حقوق یک شهروند اتحادیه اروپا
  • عدم نیاز به مدرک زبان و مدرک تحصیلی
  • سفر به ۱۷۵ کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا و یا با ویزای فرودگاهی

پاسپورت قبرس جنوبی از طریق کار

افراد خارجی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند، جهت دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از راه‌کار لازم است نخست مجوز کار از این کشور را کسب کنند و بعدازآن برای ویزای کار اقدام نمایند. هنگامی کار مدنظر به یک فرد خارجی می‌رسد که بعد از ۳ ماه آگهی استخدام آن کار در قبرس جنوبی و ۳ ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیروی متخصص مورد نیاز یافت نشود.

اما در صورت پیدا شدن نیروی متخصص مدنظر برای استخدام در کار آگهی شده، کارفرما موظف است شهروند اروپایی را استخدام کند و متقاضی ویزای کار قبرس جنوبی نمی‌تواند ویزای کاری را دریافت کند. ویزای کار برای ۴ سال قابل تداوم بخشیدن است و بعدازآن وابسته به شرایط ویژه‌ای قابلیت تمدید پیدا می‌کند. امروزه نرخ بیکاری در قبرس جنوبی تقریباً ۸ درصد می‌باشد که بیانگر این است که یافتن کار مطلوب برای یک فرد خارجی کار آسانی نخواهد بود.

پاسپورت قبرس اروپایی از طریق تحصیل

مؤسسات آموزشی قبرس جنوبی به سبب تنوع در رشته‌های گوناگون مهندسی، پزشکی و علوم انسانی موردتوجه اکثر دانشجویان بین‌المللی شده است. لازم است مدنظر داشت که دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از راه تحصیل شامل چندین مرحله می‌باشد. متقاضی کسب پاسپورت، بعد از پایان تحصیل دریکی از دانشگاه‌های این کشور لازم است مدت‌زمانی در قبرس جنوبی کارکرده و بعدازآن جهت اقامت تقاضا دهد. بعد از چندین سال این اقامت می‌تواند به تابعیت قبرس اروپایی بی انجامد.

مقطع لیسانس در این کشور ۴ سال طول کشیده و به دانشجو در این مدت 20 ساعت مجوز کار در هفته داده می‌شود. مقطع فوق‌لیسانس ۲ سال زمان برده و به متقاضی مجوز 30 ساعت کار پاره‌وقت در هفته داده می‌شود. مدت‌زمان مقطع دکترا ۳ تا ۵ سال بوده و به‌صورت جمع‌آوری اطلاعات و ارائه تحقیق می‌باشد. و دانشجو می‌تواند در هفته 40 ساعت کار پاره وقت انجام دهد.

متقاضیان تحصیل در قبرس جنوبی می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی آموزش ببینند. لذا، جهت ورود به دانشگاه کسب مدرک آیلتس الزامی می‌باشد. تحصیل در مؤسسات آموزشی قبرس جنوبی مخارج سنگینی نداشته و بستگی به مقطع تحصیلی انتخاب‌شده به‌دست متقاضی از ۳۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰۰ یورو سالانه هزینه خواهد داشت.

پاسپورت قبرس اروپایی از طریق ازدواج

برای دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از راه ازدواج، شخص متقاضی لازم است قبل از تقاضای خود ۲ سال را در کشور قبرس اقامت داشته باشد و ۱ سال نیز از تاریخ ازدواج او با یک شهروند قبرس جنوبی سپری‌شده باشد. جهت دریافت پاسپورت قبرس اروپایی از این روش مدارکی نیاز است که اثبات نماید متقاضی به سن قانونی رسیده، و سوءپیشینه‌ای در کشور قبرس جنوبی نداشته باشد و همسرش نیز تابعیت این کشور را داراست.

پاسپورت قبرس جنوبی از طریق تولد

دریافت پاسپورت قبرس جنوبی از راه تولد بر مبنای قانون خون می‌باشد. به این معنی که در صورت تولد فرزند یک زوج شهروند قبرس جنوبی چه در این کشور و چه در خارج سایر کشورها، به فرزندشان نیز تابعیت و پاسپورت قبرس جنوبی اهدا می‌شود. لذا، چنانچه زوجی که داخل خاک قبرس جنوبی صاحب فرزند می‌شوند و تنها اقامت این کشور را داشته باشند به فرزندشان پاسپورت قبرس جنوبی اهدا نمی‌شود.

پاسپورت قبرس جنوبی از طریق پناهندگی

شایان‌ذکر است که این مسیر دریافت اقامت قبرس از سوی ما به شما متقاضیان عزیز به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود. اما به علت اینکه ورود به قبرس جنوبی ورود به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد، و همینطور دریافت ویزای آن نسبت به ویزای کشورهای حوزه شنگن برای متقاضی آسان‌تر است، بیشتر کسانی که پناهندگی مدنظر دارند این کشور را مدنظر قرار می‌دهند.

افرادی که موفق می‌شوند به خاک قبرس جنوبی واردشده و تقاضای پناهندگی کنند، در کمپ‌های با کمبود امکانات پناهندگی سکونت داده می‌شوند و رفتارهای غیرانسانی زیادی با آنها برخورد می‌کنند. همچنین، اصلاً معلوم نمی‌باشد پرونده متقاضی پاسپورت از راه پناهندگی به چه میزان طول خواهد کشید و آیا او اصلاً می‌تواند دولت قبرس را متقاعد به اهدای پاسپورت نماید یا خیر. این مطلب تنها در جهت اطلاع و آگاهی شما متقاضیان عزیز از شرایط پناهندگی بیان‌شده است لذا موسسه‌ی ما هیچ‌گونه خدماتی درزمینه پناهندگی ارائه نمی‌دهد.

خرید ملک در اروپا یا ترکیه کدام یک بهتر است؟

اغلب افراد مایل به خرید ملک در اروپا ، داشتن یک آپارتمان در فرانسه ، ایتالیا یا اسپانیا یا سایر کشورهایی هستند که به دلیل طبیعت زیبا ، توسعه یا مقررات مشهور هستند.

در این مطلب ، ما در مورد بازار املاک و مستغلات در اروپا و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد. آن را با توجه به وضعیت اقلیم ، امکانات دولتی و مزایای موجود با بازار املاک و مستغلات در ترکیه و وضعیت سکونت در آن مقایسه خواهیم کرد.

سیاست های ایالت ها با ارائه مقررات به نفع سرمایه گذار امتیازات زیادی جهت جذب سرمایه ، جهت احیای اقتصاد خود رقابت می کنند.

این امتیازات نیاز سرمایه گذار را به چنین مزایایی ، از قبیل اخذ اجازه اقامت در کشور یا تابعیت برآورده می کند ، اما این سیاست ها و مقررات از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است و سرمایه گذاران را به سمت انتخاب کشور مناسب تر جهت سرمایه گذاری خود جذب می کند.

مهمترین مزایای خرید ملک در اروپا و اقامت

اتحادیه اروپا دربردارنده ۲۷ کشور است ، اما قطب نمای املاک و مستغلات برای سرمایه گذاران خارجی تنها به سوی بعضی از پایتخت ها و شهرها حرکت می کند چرا که بیشتر مناطق به غیر از بخش جنوبی دریای مدیترانه در طول سال اکترا از سرما رنج می برند.

مهمترین مزایای اقامت در اروپا:

طبیعت زیبا: جایی که بعضی از شهرهای اروپایی با طبیعت زیبا و منظره های اعجاب انگیز همراه هستند و توریست ها و سرمایه گذاران را به سمت خود جلب می کنند ، اما دوره لذت بردن از آن زیبایی به دلیل طولانی بودن دوره زمستان با پاییز و یک بهار سرد اغلب نسبتاً کوتاه است.

اقامت دائم در ازای خرید ملک: بعضی از شرکت های املاک و مستغلات اروپایی چند سال پیش در شعار “ملیت یا اقامت دائم در ازای خرید املاک و مستغلات” بخشی از تلاش های خود جهت جذب سرمایه گذاری جدید را مطرح کردند ، به ویژه از کشورهایی که کشورشان از آشفتگی امنیتی و سیاسی رنج می برند.

آزادی جابجایی بین کشورهای اتحادیه اروپا پس از اخذ اقامت ، با بهره گیری از مقررات کشوری که در آن سرمایه گذاری کرده اند.

با این وجود ، اخذ اجازه اقامت به دلیل شرایط دشوار در مالکیت املاک در اروپا و قیمت های بالای آن ، علاوه بر مراحل دشوار اخذ اقامت در آن کشورها ، تنها برای تعداد بسیار کمی از افراد ثروتمند قابل اخذ بوده است.

مشهورترین کشورهای اروپایی که با خرید ملک اجازه اقامت به اتباع خارجی اعطا می کنند

بسیاری از کشورهای اروپایی اقامت را به کسانی که ملک خریداری می کنند اعطا می کنند ، اما این مقررات با توجه به سیاست ها و مقررات هر کشور متفاوت است.

چندین کشور اروپایی تصمیماتی اتخاذ کردند که موجب جذب سرمایه گذاری می شود. نخستین کشور جمهوری مونته نگرو در جنوب شرقی اروپا که مطابق قانون پس از خرید ملک اجازه اقامت دائم و امکان اخذ تابعیت پس از ۱۰ سال را ارائه می دهد.

کشورهایی که تابعیت در ازای سرمایه گذاری در املاک را ارائه می دهند: قبرس ، اسپانیا ، پرتغال ، بلغارستان و مجارستان هستند که شرایط نسبتاً پیچیده ای دارند.

به عنوان مثال در اسپانیا ، قیمت ملک باید از ۵۰۰ هزار یورو بیشتر باشد تا به مالک حق اقامت داده شود. به صاحب ، همسر و فرزندان آن به اصطلاح “ویزای طلایی” داده می شود که به شخص اجازه می دهد مدت کوتاه تا ۱۵ روز در طی یک سال در آن اقامت داشته باشد ، پس از سال نخست می تواند اقامت دو ساله اخذ کند که قابل تمدید است و پس از آن صاحب ملک می تواند اقامت دائم را بدست آورد. بعد از گذراندن این مراحل وی می تواند تابعیت اسپانیا را تقاضا کند.

در جمهوری لتونی در شمال شرقی اروپا اصلاحاتی در مقررات سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای اتباع خارجی اعمال شده است که در آن خارجی ها می توانند املاکی با ارزش مالی خاص خریداری کنند. سرمایه گذار تا زمان دریافت اقامت دائم برای مدت ۵ سال اجازه اقامت را اخذ می کند که هر سال قابل تمدید می باشد.

دیوید پطروسوف ، مدیر عامل اتحادیه توسعه دهندگان قبرس ، خاطرنشان كرد: شركت وی با خرید واحدهای مسكونی در قبرس به ارزش بین ۲۵۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ یورو به مدت دو سال سرمایه گذاران را جذب می كند و همچنین این شركت دارای املاك و مستغلات به ارزش ۲ میلیون یورو (۲.۲۳میلیون دلار) است که در طی ۳ ماه تابعیت را به خریدار ارائه می دهد.

قیمت متوسط هر متر مربع در اروپا

“زندگی و سرمایه گذاری در خارج از کشور” لیست ۱۰ کشور ارزان قیمت اروپا جهت خرید یک ملک مسکونی بدین ترتیب می باشد: ایتالیا ، پرتغال ، کرواسی ، رومانی ، مالت ، مونته نگرو (مونته نگرو) ، ایرلند و یونان.

از طریق تیم ما در شرکت آیلیسترز قیمت املاک و مستغلات در اروپا ، فروش املاک و مستغلات اروپا بسته به موقعیت مکانی و متراژ آن متفاوت است ، با توجه به این موضوعات، به مجموعه ای از نتایج زیر رسیدیم:

  • متوسط قیمت هر متر مربع املاک مسکونی در ونیز ، ایتالیا ، ۴،۴۰۰ یورو است ، در حالی که در ابروزو؛ به حداقل ۱،۱۰۵ یورو می رسد.
  • در شبه جزیره ایستریا در کرواسی ، هزینه هر متر مربع ۱،۱۳۳ دلار است.
  • در شهر آلگروه پرتغال متوسط هزینه خرید ملک در این شهر هر متر مربع ۱،۳۴۵ دلاراست.
  • در بخارست ، رومانی ، متوسط هزینه هر متر مربع حدود ۱،۴۳۲ دلار است.
  • در یونان هزینه خرید ملک در پایتخت، آتن هر متر مربع حدود ۲،۱۱۶ دلار است.
  • این قیمت ها در هر متر مربع ، با توجه به هر منطقه و شهر ، تقریباً حداقل قیمت املاک و مستغلات در اروپا است.
  • در حومه شهر پاریس ، قیمت هر متر مربع تقریبا ۲،۶۶۶ یورو است. در مرکز شهر ، قیمت هر متر مربع در یک اقامتگاه قابل قبول کمتر از ۴،۰۰۰ یورو نیست. در مارسی فرانسه ، ارزش هر متر مربع بعضی از املاک حدود ۴،۸۵۵ یورو و در حومه شهر ۱،۶۰۰ یورو است.
  • دردوبلین ، یکی از مناسب‌ترین محلات برای سرمایه گذاری در ایرلند ، قیمت هر متر مربع حدود ۳ هزار و ۹۷۵ دلار است.
  • در اسپانیا قیمت هر متر مسکن لوکس در مادرید حدود ۶،۹۰۰ یورو است و در بعضی از مناطق دور افتاده ، این قیمت به حدود ۱،۱۰۰ یورو می رسد.

قیمت های ذکر شده در هر متر مربع ، که از وب سایت های فروش املاک اروپایی جمع آوری شده است ، یک اطلاعات کلی از قیمت املاک در اروپا و تغییر ارزش از یک مکان به مکان دیگر را نشان می دهند.

معایب خرید ملک در اروپا:

  • دشواری شرایط اجازه اقامت اروپا به یک سرمایه گذار. به عنوان مثال در اسپانیا ، با خرید ملک معادل ۵۰۰ هزار یورو، صاحب ملک حق دریافت اجازه اقامت مستقیم را ندارد.
  • بر اساس آمار قیمت ما از بازار املاک و مستغلات اروپا ، قیمت های بالای املاک و مستغلات در اروپا در مقایسه با سایر کشورها است.
  • بسیاری از مالیات های مربوط به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، مانند ایتالیا در بعضی موارد تا ۹٪ از ارزش ملک ، در صورت عدم کاهش مالیات می باشد.
  • اتباع خارجی جهت تکمیل فرآیند خرید ملک می‌بایست مراحل پیچیده ای را دنبال کنند.
  • تفاوت در محیط اجتماعی. تفاوت قابل توجه بین جوامع شرقی و جوامع اروپایی که قابل لمس می باشد.
  • آب و هوای قاره اروپا در اکثر روزهای سال اغلب هوای سرد تا خیلی سرد همراه با تابستان کوتاه دارد، به جز قسمتی که مشرف به دریای مدیترانه است.

مقایسه اقامت در ترکیه و اروپا

مسلماً مهمترین جاذبه های گردشگری سه فاکتور اصلی می باشند:

  • عوامل طبیعی ، موقعیت جغرافیایی که علاوه بر تنوع محیط گردشگری ، از دریاها و جنگل ها و تنوع موجودات زنده آن ، در موقعیت جوی نقش دارد و بر آن تأثیر می گذارد …
  • عوامل تاریخی و فرهنگی ، برای کسانی که علاقه مند به بازدید از بناهای تاریخی و آنچه که مربوط به تاریخ تمدن ها می باشد هستند.
  • عوامل اجتماعی و مذهبی.

علاوه بر جاذبه های سرمایه گذاری: مبانی موفقیت اقتصادی کشور جهت سرمایه گذاری در آن.

ترکیه بیشتر این خصوصیات و عوامل را دارد.

ترکیه مساحت ۷۸۳،۵۶۲ کیلومتر مربع ، دو برابر آلمان و تقریباً دو برابر ایتالیا دارد. ترکیه به تنهایی تقریباً ۱۰ برابر تمام کشورهای اروپای شرقی است که این به معنای تنوع بسیار زیاد در زمینه گردشگری در این کشور در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی است.

زیبایی طبیعت در ترکیه با وجود اقلیم اروپا تفاوت چندانی ندارد حتی از آن بهتر نیز می باشد. ترکیه همچنین در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد.

مهمترین عوامل اولویت سرمایه گذاری و اقامت در ترکیه در مقایسه با خرید ملک در اروپا و اقامت:

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه بسیار کم‌هزینه‌ تر از سرمایه گذاری در کشورهای اتحادیه اروپا است، گفتنی است که کیفیت املاک و مستغلات ترکیه قابل مقایسه با بر‌ترین کشورهای دنیا است.
  • به طور کلی قیمت هر متر مربع در بازار املاک و مستغلات ترکیه، بر اساس مشاهدات از بازار املاک و مستغلات در اروپا، بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی است همچنین هزینه های زندگی به طور کلی در ترکیه از سایر کشورها حدود ۵۰ درصد پایین تر است.
  • تسهیلات خرید و فروش در ترکیه سبب می شود خرید ملک احتیاجی به کارهای اداری و صرف وقت نداشته باشد، به طوری که این روند تنها در یک روز قابل انجام است.
  • مقررات ترکیه به اتباع خارجی این امکان را می دهد که در ازای خرید ملک اجازه اقامت بگیرند، این اجازه شامل صاحب ملک و اعضای خانواده وی می شود که هر ساله قابل تمدید می باشد. سرمایه گذاری به ارزش ۲۵۰،۰۰۰ دلار به سرمایه گذار حق می دهد که مستقیماً تابعیت تریه را اخذ کند.
  • ترکیه با فرهنگ غنی و تنوع گردشگری، با توجه به وسعت منطقه جغرافیایی، با توسعه زیرساخت ها و سبک زندگی شناخته شده است، که از لحاظ کیفی با اروپا تفاوت چندانی ندارد.
  • به طور کلی آب و هوای ترکیه معتدل تر از اقلیم اروپا است که به سرزندگی گردشگری آن کمک می کند و در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی آن را به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند.

سرمایه گذاری در زمینه املاک در قبرس

ترکیه جزء ۱۰ مورد‌نظر برتر املاک در سراسر دنیا است

در مطلبی که توسط سرمایه گذاری املاک و مستغلات ایالات متحده و مشاوره املاک و مستغلات ، زندگی و سرمایه گذاری در خارج از کشور با عنوان “۱۰ مکان برتر جهت خرید املاک و مستغلات خارج از کشور در سال ۲۰۱۹” منتشر شده که ترکیه در بین بر‌ترین کشورها برای مالکیت املاک قرار گرفت.

“استانبول پیش از برلین ، بارسلونا ، رم ، لس آنجلس و سایر شهرهای مهم توریستی در رتبه نهم در بین پر بازدیدترین کشورها در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.”

علاوه بر رشد گردشگری در ترکیه ، به ویژه از گردشگران قطری ، استانبول و سایر شهرها، به طور کلی ترکیه از اقتصادی قدرتمند، گردشگری و سرمایه گذاری جذاب برخوردار می باشد.

شهر استانبول یکی از بزرگترین نقاط فروش و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه است و بازار املاک و مستغلات ترکیه، گزینه های مناسب با بودجه بیشترسرمایه گذاران را دربردارد.

نتیجه:

قیمت املاک و مستغلات در ترکیه کم‌هزینه‌ تر از اروپا است و برای همه بودجه ها مناسب است ، با وجود بسیاری از امکانات و مشوق ها که سبب می شود سرمایه گذاری در ترکیه در شرایط فعلی موقعیتی استثنایی باشد ، مالکیت و سرمایه گذاری به ویژه با پیشرفت و رشد قابل توجه اقتصاد ترکیه بهتر از اروپا است.

با این حال ، عوامل جاذبه های ترکیه ، آب و هوای شگفت انگیز ، اقتصاد امیدوارکننده ، بازار عظیم املاک و مستغلات که هر روز در حال رشد است و بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی که گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند ، آن را به گزینه ای جذاب و سودآور جهت سرمایه گذاری و اقامت تبدیل کرده است.