خرید ملک در قبرس

-

 

اقامت و پاسپورت کوالیتی هوم

 

املاک آماده تحویل در قبرس متناسب با دریافت اقامت اروپا

آپارتمانهای ۳ خوابه در شهر پافوس – قبرس

– واقع در قلب شهر پافوس
– دید مستقیم و کامل به دریا
قیمت آپارتمان ۳ خوابه : ۳۰۰،۰۰۰ یورو
– انتخاب بسیار مناسبی جهت دریافت اقامت اروپا (اقامت دائم) فقط در ۳ ماه تضمینی

آپارتمان ۳ خوابه برای فروش در پافوس


 

ویلای ۳ خوابه در شهر پافوس – قبرس

– دید زیبا و رو به دریا و ساحل زیبا
– استخر اختصاصی برای هر ویلا
– ۵ دقیقه رانندگی تا ساحل زیبای (Coral Bay)
– با تمامی لوازم منزل آماده سکونت
قیمت ویلا ۳ خوابه : ۳۶۰،۰۰۰ یورو
– انتخاب بسیار مناسبی جهت دریافت اقامت اروپا (اقامت دائم) فقط در ۳ ماه تضمینی
 

ویلای ۳ خوابه برای فروش قبرس پافوس  

راهنمای خرید ملک در قبرس

قبل از شروع صحبت درباره قبرس و خرید ملک در قبرس، مورد بسیار مهمی را باید درباره قبرس بدانید. از زمان حمله و اشغال قبرس شمالی توسط ترکیه در سال ۱۹۷۴ میلادی، قبرس به ۲ قسمت تبدیل شد. قبرس یونان که قبرس جنوبی و یا قبرس اروپایی (واقع در جنوب جزیره) نامیده می شود و جزئی از اتحادیه اروپا می باشد و قبرس ترک (واقع در شمال جزیره) که عضوی از اتحادیه اروپا نمی باشد.

 

 

از کجا شروع کنم ؟

اگر تصمیم به خرید ملک در اروپا و یا اقامت اروپا با خرید ملک گرفته اید، خرید ملک در قبرس گزینه هوشمندانه ای می باشد. باید این را متذکر شوم که قبرس از نظام حقوقی انگلستان پیروی می کند که از این رو خرید ملک در قبرس یک فرایند بسیار ساده می باشد. با این وجود، قبل از اینکه شروع کنید، این سه سوال ساده را از خود بپرسید:

۱- دلیل اصلی خرید ملک در قبرس چیست؟

استفاده در ایام تعطیلات، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس، گذران بازنشستگی، اقامت اروپا و یا پاسپورت اروپا

۲- در زمان اقامت در قبرس به چه کاری می پردازید ؟

استراحت در کنار خانواده، میزبانی اقوام و مهمانی، تفریح و ورزش و یا حتی کار کردن

۳- کدام یک از آیتمهای زیر برایتان مهم می باشد؟

بودجه، محل و یا نوع ملک در قبرس و امکانات آن

پس از پاسخ به سوالات بالا، مشخص خواهد شد که به چه دلیلی اقدام به خرید ملک در قبرس خواهید کرد. حال می توانید وارد جزئیات در جهت خرید خانه در قبرس بشوید.

خرید خانه در قبرس
آیا می دانید با خرید خانه در قبرس واجد شرایط دریافت اقامت اروپا خواهید شد؟

انتخاب محل و مکان برای خرید ملک در قبرس

قبرس با مناظر دیدنی، روستاهای جذاب و کیلومترها سواحل زیبا باعث می شود هر نقطه از قبرس را به عنوان یک مکان ایده آل برای خرید ملک در قبرس انتخاب کنید. با این وجود، همانند بسیاری از جزیره های کوچک، روستاهای تاریخی در برابر شهرهای پر زرق و برق هر یک تجربه متفاوتی را ارائه می دهند. حال کجا محل مناسبی جهت خرید ملک در قبرس می باشد؟

یکی از محبوب ترین مکانها جهت خرید خانه در قبرس، شهر پافوس در جنوب غربی این کشور، احاطه شده با روستاهای بکر و زیبا می باشد. پافوس در تاریخ و فرهنگ غرق شده است و دارای طیف وسیعی از سواحل زیبا، رستورانها، امکانات تفریحی و از همه مهم تر دارای فرودگاه مجزا می باشد.

ناحیه کاتو (Kato) در حال توسعه سریع، واقع در خط ساحلی، مکان بسیار مناسبی در صورتی که می خواهید در مرکز همه امکانات خوب باشید، در حالی که کورال بی (Coral Bay) کمی خارج از شهر اما پر جنب و جوش با ساحل خیره کننده و دریای آبی بلورین می باشد.

مناطق تالا (Tala) و پییا (Peyia) واقع شده اند در بین تپه های ساحلی با دید بسیار خیره کننده با آرامش بسیار عالی در گرمای تابستان. همچنین هر دو دارای جامعه بزرگی از ملیتهای مختلف می باشند.

از یاد نبرید که مناطق کونیا (Konia) و آناوارگوس (Anavargos) با تمامی امکاناتی شبیه یک ریزورت در شرق پافوس ارزش بررسی را دارند.

اگر به دنبال مکانی زیبا با کمی مسیر رانندگی هستید، پلیس با بندری زیبا، آبهای کریستالی و زیبایهای طبیعی در شمال غربی ساحل پافوس قطعا ارزش توجه را دارد.

در سمت دیگر جزیره ،لارناکای ساحلی نحفته است که فرودگاه بین المللی قبرس یکی از مهم ترین داشته های آن می باشد. این شهر همچنین دارای سواحل زیادی، مراکز خرید مدرن و انتخابهای متنوع جهت خرید خانه در قبرس را داراست. همچنین در سالهای اخیر ساختمانهای پیشرفته زیادی در طول خط ساحلی و خیابانهای اصلی شهر لارناکا بنا شده است.

اگر که شما به دنبال جایی به دور از هیا هوی شهری برای خرید ملک در قبرس هستید، نگاهی به پروویلا (Pervolia) بیاندازید. که خالی از هر گونه ریزورت و یا هتلهای بزرگ که با بافتی قبرسی و توریست پذیر می باشد. همچنین اروکلینی (Oroklini) را می توانید به عنوان گزینه دوم خود در ذهنتان داشته باشید.

لیماسول در فاصله مساوی بین پافوس و لارناکا در ساحل جنوبی قبرس از لحاظ تاریخی بندر اصلی در جزیره است. لیماسول معروف به کارناوال و جشنواره شراب، همچنین در حال حاضر دارای یک مارینای بزرگ و طیف گسترده ای از رستورانها، بارها، مراکز خرید و بناهای لوکس و مدرن در امتداد ساحل شنی می باشد.

در صورتی که دنبال خرید ملک در قبرس با حال و هوای دهکده ای می باشید حتما اریمی (Erimi)، کلوسی (Kolossi) و اپیسکپی (Episkopi) را که در ۱۰ دقیقه ای لیماسول قرار دارند را مد نظر داشته باشید. اگر که به دنبال بازی گلف می باشید می توانید به پیزوری (Pissouri) در کنار پافوس هم سری بزنید. شاید هم دنبال منظره زیبا با دید مستقیم به دریا باشید توصیه می کنم آفرودیت هیلز (Aphrodite Hills) مشهور را فراموش نکنید.

قلمرو قبرس به نام فاماگوستا (Famagusta) شناخته شده است، که می توانید ملک در این قسمت از قبرس که تحت سلطه ترکیه (قبرس شمالی یا همان قبرس آسیایی) می باشد خرید کنید. در صورتی که شما قصد مهاجرت به قبرس جهت کار و بیزینس را دارید و از طرفی هم دوستار پارتی و خوش گذرانی هستید می توانید آیاناپا (Agia Napa) را در نظر داشته باشید که ملک در آیاناپا بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

اگر شما به دنبال خرید خانه در قبرس در منطقه ای غیر شرجی هستید، می توانید ترودوس (Troodos) را انتخاب کنید که واقع شده در ارتفاعات می باشد و تجربه ای کاملا متفاوت از زندگی در قبرس را به شما خواهد داد. همچنین در فصل تابستان می توانید روستاهای محلی لوواراس (Louvaras)، پالای چوری (Palaichori) و پلاتانیستاسا (Platanistasa) را که سبک تاریخی با سنگ ررش، گلهای اورکیده و سرخس آراسته شده اند را کشف کنید. حتی اگر که شما دوستار اسکی هستید می توانید در بین ماه های ژانویه و مارچ در کوه های اولمپوس (Mount Olympus) به این ورزش هم بپردازید.

املاک قبرس
بهترین و سریع ترین روش دریافت اقامت اروپا و پاسپورت اوپا، خرید ملک در قبرس می باشد

انواع املاک جهت خرید خانه در قبرس و قیمت حدودی آنها؟

یکی از دلایل تقاضای خرید ملک در قبرس، این است که املاک در قبرس در سبک کاملا متفاوتی هستند. البته در مقایسه با کشورهای اطراف قبرس املاک در این کشور بسیار ارزان تر می باشند. نکته بعدی این است که افراد با خرید ملک در قبرس می توانند اقامت اروپا را در زمان بسیار کمی دریافت کنند. نسبت به قیمت خرید ملک در قبرس همچنین امکان دریافت پاسپورت اروپا هم می باشد.

بسیاری از افراد خارجی آرزوی خریدن ویلای آفتاب گیر در قبرس را دارند که این آرزو برای تمامی خریداران املاک در قبرس قابل دسترس می باشد. بطور کلی ویلاهای قبرسی شامل استخر، تراس و باغ می باشند. معمولا ویلاها در قبرس در حومه شهر و یا در مجموعه های کوچک در کنار هم قرار دارند.

قیمت خرید ملک در قبرس، یک ویلای ۳ خوابه در پروولیا به همراه یک استخر در حدود ۵۵۰ هزار یورو می باشد. خانه مشابه در پییا نزدیک ۳۰۰ هزار یورو خواهد بود.

باید این را بگوییم که ویلاهای کوچک (Townhouses) در قبرس جایگزین بسیار مناسبی برای ویلاهای بزرگ با زمین اختصاصی می باشند. ویلاهای کوچک در قبرس دارای زمین، استخر و گاردن اختصاصی نمی باشند. در عوض دارای روف گاردن و استخر مشترک هستند. قیمت یک ویلای کوچک ۲ خوابه در قبرس در منطقه کاتو پافوس (Kato Paphos) با استخر مشترک در نزدیکی مراکز خرید در حدود ۱۷۰ هزار یورو می باشد.

خرید بانگلو (bungalows) در قبرس انتخاب معمولی است، برای افرادی که قبرس را برای گذراندن دوران بازنشستگی انتخاب می کنند. یک بانگلو ۲ خوابه به همراه یک استخر اختصاصی در پیزوری (Pissouri) حدودا ۲۵۰ هزار یورو می باشد.

در مرکز روستایی قبرس می توان خانه های سنگی (stone village houses) و خانه های روستایی (farmhouses) خریداری کرد. این تیپ خانه ها معمولا نیاز به بازسازی خواهند داشت و قیمت بازسازی این نوع از ملکها در قبرس حدودا بین ۱۵ هزار یورو تا ۷۰ هزار یورو می باشد. باید گفت که قیمت خود ملک می تواند بین ۶۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یورو باشد.

باید این را متذکر شویم که در حال حاضر بیشتر سازنده ها در حال ساخت و ساز آپارتمان هستند، چرا که بازار خرید خانه ها برای گذراندن تعطیلات و افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را از طریق خرید خانه در قبرس را دارند بسیار داغ می باشد. معمولان مجموعه های آپارتمانی دارای فضای سبز، استخر مشترک، پرداخت شارژ ساختمان کم به دلیل اشتراک ساکنین و امکاناتی از قبیل جیم و سایر امکانات دیگر می باشند. باید گفت که پیشنهاد ما برای خرید ملک در قبرس با قیمت مناسب خرید آپارتمان در قبرس می باشد.

نقطه منفی خرید آپارتمان در قبرس این است که در زمان تعطیلات کمی دردسرساز از بابت هجوم مسافران و گذراندن تعطیلات در این مجموعها خواهد شد.

نقطه مثبت خرید آپارتمان در قبرس این است که یک مجموعه مسکونی آماده با تمامی امکانات در نزدیکی مراکز خرید، هزینه کم شارژ ساختمان و خیلی موارد بیشتر می باشد.

در صورتی که شما تصمیم خرید ملک در قبرس را دارید و می خواهید این نوع ملک آپارتمان باشد، قیمتهای آپارتمان در قبرس با توجه به مکان ملک می تواند متفاوت باشد. قیمت خرید یک آپارتمان ۲ خوابه در کورال بی (Coral Bay) با دید رو به دریا و دید به تپه های مجاور دریا در حدود ۱۷۵ هزار یورو می باشد. در صورتی که قیمت خرید آپارتمان ۲ خوابه در قبرس در یکی از ریزورتهای (resort) معروف می تواند حدود ۶۰۰ هزار یور باشد.

در صورتی که شما قصد خرید ملک در قبرس در یک مجموعه تفریحی که دارای زمین گلف، فضای سبز خیره کننده و سایر امکانات تفریحی هم داشته باشید. باید گفت که سرمایه گذاری بسیار مناسب و بی خطری می باشد. قیمت یک ویلای ۲ خوابه در قبرس در یک مجتمع تفریحی در منطقه بسیار خوب در حدود ۵۰۰ هزار یورو است.

نحوه پرداخت مبلغ خرید ملک در قبرس

در صورتی که مبلغ خرید ملک در قبرس را بصورت نقدی آماده دارید کافیست از طریق یک صرافی مطمئن اقدام به انتقال وجه از کشور خودتان به کشور قبرس کنید. برای آن دسته از افرادی که حدودا ۳۰٪ تا ۴۰٪ مبلغ خرید ملک در قبرس را نقدی در اختیار و نیاز به گرفتن وام برای مابقی مبلغ دارند امکان تقسیط در بعضی موارد جهت خرید خانه در قبرس وجود دارد.

تا حدود ۱۰ سال پیش امکان گرفتن وام جهت خرید ملک در قبرس فراهم بود، ولی در حال حاضر بانکهای قبرس به مشتریان خرید ملک در قبرس وام نمی دهند، مشاور املاک شما جهت خرید ملک در قبرس در بعضی شرایط می تواند قسمتی از مبلغ ملک را با مذاکره با سازنده ملک برایتان قسط بندی کنند. هر سازنده نسبت به قیمت خرید ملک در قبرس می تواند مبلغ محدودی را برای خریدار قسط بندی کند که معمولا مدت زمان باز پرداخت مابقی مبلغ در حدود ۳ سال و بعضا بیشتر می باشد.

 

سایر هزینه ها جهت خرید ملک در قبرس

مبالغ پرداختی برای مالیات و هزینه های دیگر بستگی به نوع خرید ملک در قبرس دارد. بطور مثال مبلغ پرداخت مالیات برای خرید خانه دست اول (خانه تازه ساخته شده و نوساز) در قبرس متفاوت با خرید ملک دست دوم در قبرس است. تقریبا باید حدود ۵٪ قیمت خانه را برای مالیات و مابقی هزینه ها که در پایین توضیح داده شده است را پرداخت کنید.

مالیات بر ارزش افزوده

برای ملک تازه ساخته شده معمولا حدود ۱۹٪ تخصیص داده می شود که معمولا در قیمت ملک قبرسی ملزوم می شود. همچنین طبق قوانین جدید افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه در قبرس می نمایند، مبلغ مالیت پرداختی ۵٪ قیمت ملک خریداری شده در قبرس می باشد.

هزینه تمبر برای خرید ملک در قبرس

بین ۰.۱۵٪ تا ۰.۲۰٪ قابل پرداخت می باشد.

هزینه انتقال سند برای املاک

برای خرید خانه در قبرس مبلغ انتقال سند بین ۳٪ تا ۸٪ می باشد، البته تبصره های وجود دارد که می توان با استفاده از آنها درصدها را به صفر رساند.

هزینه های حقوقی برای خرید ملک در قبرس

این هزینه ها بستگی به قیمت ملک دارد و وکیلی که مسائل حقوقی خرید ملک در قبرس را برای شما انجام می دهد. این را به یاد داشته باشید که وکیل خوب حتما ارزش هزینه پرداختی را برای کمک به خرید ملک در قبرس را دارد.

 

چه کسی باید من را برای خرید ملک در قبرس کمک کند؟

با اینکه خرید ملک در قبرس مشابه به روند خرید ملک در سایر کشورها می باشد، باز هم به شما توصیه می شود جهت خرید خانه در قبرس از یک وکیل اختصاصی کمک بگیرید.

مطمئن باشید که وکیل شما ارتباط خاصی با مشاور املاک و یا سازنده نداشته باشد. شما می توانید وکلای قانونی کشور قبرس را از وب سایت http://www.aipp.org.uk پیدا کنید.

در بعی مواقع امکان دارد که شما در جهت خرید ملک در قبرس از املاک در حال ساخت در قبرس خرید کنید، در این حالت در صورتی که بخواهید کمی مطمئن تر پیش بروید می توانید با یک نقشه بردار قرارداد نظارت ببندید تا تمامی موارد ملک کاملا رعایت شود. این مورد اهمیت خیلی بالایی ندارد در صورتی که شما به دقت قرارداد خرید خانه در قبرس که بین شما و سازنده امضا می شود را مطالعه کرده باشید.

اقامت قبرس
با خرید ملک در قبرس می توانید در کمترین مدت زمان اقامت اروپا را با کمترین هزینه دریافت کنید.

انتظارتان از پروسه قانونی خرید خانه در قبرس چه باید باشد؟

روند قانونی خرید خانه در قبرس بسیار ساده است. این روند مشابه به روند قانونی کشور انگلستان در هنگام خرید خانه در انگلستان می باشد. روند قانونی خرید ملک در قبرس شامل مراحل زیر می باشد:

مرحله اول

زمانی که سازنده ملک در قبرس و یا فروشنده ملک در قبرس پیشنهاد شما را قبول کرد، به شما قرارداد رزرو خرید ملک در قبرس را جهت امضا ارائه خواهد کرد. این بدان معنی است که شما قبول کرده اید با قیمت توافق شده ملک مربوطه را خریداری نمایید. سازنده ملک در قبرس یا همان فروشنده ملک در قبرس هم با توجه به توافق مربوطه باید ملک مربوطه را از لیست تبلیغات خود خارج کرده و آن ملک را برای شما رزرو کند. البته در قبال رزرو ملک در قبرس باید مبلغی را به عنوان ودیه به صاحب ملک در قبرس تسلیم کنید. این را به یاد داشته باشید که اگر شما نظرتان را عوض کنید و از خرید ملک در قبرس منصرف شوید احتمال از دست دادن ودیه بسیار می باشد.

مرحله دوم

در این مرحله وکیل شما موظف است مراحل چک کردن مسائل قانونی ملک مذکور در قبرس را شروع کند. این مرحله بسیار مهم می باشد. چرا که در بسیاری از موارد سازنده ملک در قبرس جهت ساخت و ساز و خرید زمین ملک در قبرس از بانک وام گرفته است و اقساط آن را پرداخت ننموده.

همچنین وکیل چک کردن سند مالکیت ملک را شروع می کند تا مطمئن شود شخصی که قصد فروش ملک در قبرس را به شما دارد همان صاحب اصلی ملک می باشد.

وکیل بجز مراحل بالا باید به شهرداری (local council) یا شورای محلی مراجعه کند و مطلع شود که در آینده آیا ساخت و سازی بطور مثال در مقابل ملک شما قرار است انجام پذیرد یا که خیر و مواردی مشابه آن.

مرحله سوم

در صورتی که شما از نتیجه مراحل فوق خشنود باشید نوبت این رسیده است که با وکیل خود برای امضای قرارداد خرید ملک در قبرس به نزد مالک ملک بروید.

اگر که شما امکان سفر به قبرس را برای امضای قرارداد خرید ندارید، کافیست که یک وکالت نامه قانونی به وکیل خود به اضافه پیش پرداخت خرید ملک از ۱۰٪ تا ۳۰٪ بدهید تا ایشان از طرف شما قرارداد خرید خانه در قبرس را امضا کند.

مرحله چهارم

پس از امضا قرارداد از سوی طرفین معامله، یعنی خریدار ملک در قبرس و قروشنده ملک در قبرس وکیل شما اقدام به ثبت قرارداد در دیستریکت لند رجیستری آفبس (District Land Registry Office) خواهد کرد. این ثبت باعث می شود که فروشنده ملک در قبرس حق گرفتن وام از بانک در ملک مذکور و یا فروش آن به خریدار دیگری را نداشته باشد. تا زمانی که سند مالکیت برای خریدار ملک در قبرس صادر شود. به این روش به زبان تکنیکی اسپسیفیک پرفورمنس لا (Specific Performance Law) گفته می شود، که خریدار ملک در قبرس را از سوء استفاده تا زمان صدور سند محافظت خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که در هنگام مرحله ثبت نیاز به اقدام و ثبت مدرک بانک اند کرکتر ریفرنس (Bank and character references) هم خواهد بود. همچنین به عنوان یک غیر قبرسی نیاز به دریافت اجازه خرید از کانسیل آو مینیستر (Council of Ministers) هم دارید. توجه داشته باشید که بعضا گرفتن این اجازه چندین هفته زمان نیاز دارد.

مرحله پنجم

حال خریدار ملک در قبرس باید تمامی مبلغ خرید ملک در قبرس را به حساب مالک ملک واریز کند تا مرحله خرید خانه در قبرس به اتمام برسد.

مرحله ششم

حال در این مرحله خریدار خانه در قبرس باید منتظر صدور سند به نامش باشد. باید این را متذکر شوم که این مرحله بعضا ماه ها و یا سالها به طول می انجامد. ولی با توجه به انجام تمامی مراحل فوق شما صاحب ملک نامیده می شوید و مشکلی جهت دریافت اقامت و یا بعدها برای فروش ملک نخواهید داشت. اخیرا دولت قبرس سعی بر این داشته که در صدور سند مالکیت تسریع ببخشد تا این مرحله سریعتر از پیش انجام شود.

نکته مهم

بعضا افراد بدنبال خرید ملک پیش فروش و یا در حال ساخت در قبرس هستند. که در این حالت نیازی به پرداخت کل مبلغ ملک خریداری شده نمی باشد و باید طبق انجام کارهای ملک بصورت مرحله ای مبلغ را به حساب بانکی سازنده واریز کنید و گارانتی پرداخت را از بانک تحویل بگیرید. این گونه روالهای خرید ملک در قبرس بسیار نرمال می باشد و به سادگی می توانید با مشاوره از وکیل مراحل پرداخت و تحویل ملک را جویا شوید.

مهاجرت به اروپا
با خرید ملک در قبرس این امکان ایجاد می شود که در سریع ترین زمان بدون دردسر واجد شرایط مهاجرت به اروپا بشوید

اشتباهات بالقوه در هنگام خرید ملک در قبرس که باید از آنها دوری کنید

استفاده از یک وکیل کارآزموده در هنگام خرید خانه در قبرس بسیار روش مطمئنی جهت دوری از هرگونه اشتباه در هنگام خرید ملک در قبرس می باشد. با این وجود توصیه میکنم مطالب زیر را بخوانید تا با مشکلات احتمالی آشنا شوید:

خرید ملک در قبرس که در رهن بانک است و سند قانونی ندارد

دولت قبرس شدیدا بر روی این مشکل کار می کند و سعی می کند که این چنین مشکلاتی بوجود نیاید، ولی هنوز احتمال بوجود آمدن این چنین مشکلات امکان پذیر می باشد. این وظیفه وکیل شماست که تمامی مسائل احتمالی و حتی سابقه سازنده را با جزئیات قبل از امضا قرارداد مطالعه کند.

مغایرت اموال موجود در ملک بعد از امضا قرارداد با زمانی که ملک را پسندیدید

بعضا تعداد کمی از سازندگان ملک در قبرس در زمان تحویل ملک به خریدار خانه در قبرس اشیاء و یا اموال با ارزش را با اموال کم ارزش تعویض می کنند. توجه داشته باشید که در هنگام امضا قرارداد، سازنده و یا صاحب ملک در قبرس موظف شود که ملک را دقیقا با همان اموالی که در هنگام بازدید بوده اند بعد از امضاء قرارداد تحویل دهد. همچنین در قرارداد ذکر شود که تمامی وسایل موجود در ملک سالم باشند و آماده استفاده.

دیرکرد در ثبت قرارداد خرید ملک در قبرس

قانون قبرس یک دوره زمانی محدود را جهت ثبت و ضبط قرارداد فروش در اداره زمین تعیین کرده است. در صورتی که جهت ثبت قرارداد قصور کنید (شما یا وکیلتان) احتمال اینکه تمام حقوق قانونی خود را در قبال ملک مذکور بطور کامل از دست بدهید وجود دارد.

اشتباه در محاسبه هزینه تبدیل پول رایج کشورتان به یورو

این را باید بدانید که قیمت و ارزش یورو نسبت به تمامی ارزها در حال تغییر است. احتمال این وجود دارد که زمان بازدید ملک تا خرید ملک ارزش قیمت یورو تغییر بسیار زیادی کرده باشد. پس سعی کنید که این مورد را همیشه در ذهن خود داشته باشید و آن را با درایت مدیریت کنید.

محدودیت اجاره دادن ملک در قبرس (افراد غیر قبرسی)

قبرس قوانین سختگیرانه ای برای صاحبان غیر قبرسی برای املاک قبرس در جهت اجاره کوتاه مدت به غیر را دارد. شما زمانی که اجازه خرید خانه در قبرس را از دولت می گیرید باید تعهد بدهید که از این ملک جهت کسب درآمد استفاده نخواهید کرد. اگر که به فکر خرید ملک در قبرس جهت کسب درآمد و اجاره ملک در قبرس بصورت کوتاه مدت هستید، بهتر است که اجازه قانونی این کار را هم بگیرید که از طریق وکیل کار دشواری نمی باشد.

 

آیا موارد دیگری در هنگام خرید خانه در قبرس وجود دارد که در نظر بگیرم ؟

زمانی که مراحل خرید خانه در قبرس به پایان رسید، لطفا توجه داشته باشید که هزینه های این کار در اینجا خاتمه پیدا نمی کند. اطمینان حاصل کنید که حواستان به هزینه های زندگی در قبرس و هزینه های جاری خانه در قبرس هست، تا از هرگونه شگفتی ناخواسته جلوگیری شود. لطفا موارد زیر را در نظر بگیرید:

مالیات خرید ملک در قبرس
مبلغ قابل پرداخت جهت مالیات خرید ملک در قبرس به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد

مالیات در قبرس

مالیات خانه در قبرس (Immovable Property Tax (IPT)) بصورت سالیانه باشد پرداخت شود، فارق از اینکه خارجی و با قبرسی باشید. همچنین باید مالیات درآمد خود را هم پرداخت کنید. توصیه ما این است که همیشه با مشورت مشاور مالیاتی تمامی موارد را بررسی کنید.

انتقال خانه در قبرس به غیر

توجه داشته باشید که در صورتی که تمایل دارید خانه خود را در قبرس به شخص دیگری واگذار کنید، این مورد را به کمک وکیل به مراجع مربوطه اعلام کنید.

بیمه املاک در قبرس

در نظر بگیرید که املاک خود در قبرس را چگونه می خواهید استفاده کنید، جهت استفاده شخصی و یا اجاره ؟ بهتر است بیمه مورد نیاز را برای ملک خود تامین کنید. این را در نظر داشته باشید که اگر برای مدتهای طولانی قرار است ملک بدون استفاده رها شود می توانید از بیمه های مخصوص در قبرس استفاده کنید.

اگر تمامی موارد آمده در این مقاله را با دقت بررسی ر اجرا کنید مطمئن هستم از اقامت و خرید ملک در قبرس نهایت لذت را خواهید برد.

 

در هنگام فروش خانه در قبرس به چه مواردی باید توجه کنیم ؟

۱- قبل از اقدام به فروش ملک سند مالکیت را در دست داشته باشید که این مورد به فروش ملک در قبرس کمک بسیاری خواهد کرد.

۲- مشاور املاک مطمئنی را جهت فروش ملک در قبرس انتخاب کنید و در نظر بگیرید که می توانید ملک خود را به چندین مشاور املاک ارائه دهید که می تواند در فروش ملک تاثیر بسزایی داشته باشد.

۳- لطفا واقع بینانه قیت ملک خود را در قبرس اعلام کنید، مخصوصا اگر املاکی مشابه املاک شما در بازار قبرس برای فروش موجود باشد.