Homeفارسیقبرسمراحل و قوانین خرید ملک در قبرس

مراحل و قوانین خرید ملک در قبرس

-

مراحل خرید یک ملک در قبرس

هزینه های جانبی خرید یک ملک شامل چه مواردی است؟

هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس حدود ۱٪ درصد از ارزش ملک است که شامل مواردی از قبیل مالیات انتقال، مالیات خرید، هزینه ابطال تمبر، دستمزد وکیل، دریافت تسهیلات بانکی، هزینه های دفترخانه و اداره ثبت است.
.این هزینه ها پس از عقد قرارداد شما با وکیل در چند نوبت و بسته به وضعیت پیشرفت پرونده خرید ملک شما می بایست پرداخت شوند.

لیست کلی از مراحلی که برای خرید یک ملک در قبرس باید انجام شوند شامل چه مواردی است؟

به طور کلی برای خرید یک ملک در قبرس، لازم است شما مراحل زیر را طی نمایید:

۱- از میان پروژه هایی که به شما معرفی می‌شود، ملک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
۲- یک وکیل معتبر و مورد تایید دولت قبرس را انتخاب نمایید تا برخی کنترل ها را در خصوص ملک انتخابی شما، برای شما انجام دهد. به شرح وظائف این وکیل در ادامه مطالب همین قسمت اشاره خواهد شد.
۳- رزرو کردن ملک مورد نظر با پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه. این کار باعث خواهد شد تا ملک مذکور از لیست املاک فروشنده خارج شود و امکان پیشنهاد دادن آن به خریدار دیگری نباشد. مبلغ این بیعانه در حالت های مختلف متفاوت است چراکه هم به شرایط ملک مذکور از نظر آماده تحویل بودن یا در حال ساخت بودن بستگی دارد و هم به قیمت ملک مربوط است.
۴- پرداخت نمودن هزینه های مربوط به دفترخانه و ثبت و مالیات های مربوطه

چرا باید یک وکیل برای خودم انتخاب کنم؟

 از لحظه ای که شما ملک مورد نظر را انتخاب نموده اید تا زمانی که سند ملک به نام شما انتقال داده شود به حضور یک وکیل معتبر و مورد تایید نیاز دارید. هزینه به خدمت گرفتن یک وکیل جهت انجام امور حقوقی مربوط به خرید یک ملک حدود ۱ درصد مبلغ ملک است و به شما اطمینان خاطر خواهد داد که تمامی مراحل کارتان به صورت کاملا قانونی و بدون برخورد با هیچ مشکلی پیش میرود.

شرح وظائف وکیلی که باید برای خود انتخاب کنم شامل چه مواردی است؟

سوابق ملک انتخاب شده توسط شما را در اداره ثبت بررسی خواهد کرد تا مشکلی از نظر بدهی های قبلی و یا مواردی شبیه به این برای ملک مذکور وجود نداشته باشد. چنانچه ملک از قبل دارای وام نیز باشد، وکیل می‌تواند در مورد استفاده کردن و یا عدم استفاده از وام قبلی شما را راهنمایی کند.
نظارت بر مفاد قرارداد فروشی که شما منعقد می‌شود که شامل عملیات انتقال وجه پیش پرداخت از طرف شما به وکیل فروشنده نیز هست. مفاد قرارداد مذکور دارای موارد متعددی است که در ادامه مطالب همین قسمت، به آن اشاره شده است.
گرفتن تسویه حساب از اداره های آب، برق، گاز، شهرداری، مالیات و همچنین برگه تسویه شارژ ماهانه ساختمان از مالک قبلی بررسی مدارکی که شما برای دریافت وام بانکی آماده نموده اید و انجام کلیه امور بانکی به منظور دریافت تسهیلات بانکی برای شما حضور در دفترخانه در زمان انتقال سند مالکیت به نام شما، کنترل مدارک در دفترخانه و پیگیری کلیه مراحل مورد نیاز در آنجا انتقال قراردادهای آب، برق، گاز و غیره به نام شما به عنوان مالک جدید توجه به این نکته ضروری است.

رزرو کردن یک ملک به چه معناست و شامل چه مواردی است؟

 شما با رزرو کردن یک ملک، آنرا به صورت موقت در اختیار خود در آورده اید. در چنین حالتی فروشنده دیگر ملک مذکور را به سایر خریداران عرضه نخواهد کرد و شما فرصت کافی دارید تا به کمک وکیل خود نسبت به بررسی و کنترل سوابق ملک اقدام نمایید. برای رزرو ملک، میباید در ابتدا هزینه ای معادل ۳۰۰۰ یورو پرداخت نمایید و الباقی مبلغ را تا سقف ۳۰ الی ۴۰٪ ارزش ملک، پس از انعقاد قرارداد پرداخت نمایید.

مفاد قراردادی که پس از رزرو ملک بسته خواهد شد شامل چه مواردی است؟

این قرارداد پس از بررسی و تایید سوابق ملک منعقد خواهد شد که به منزله مبایعه نامه خرید ملک بوده و در موارد بعدی مورد نیاز خواهد بود. نکاتی که در این قرارداد می‌باید مدنظر قرار گیرند، به شرح زیر است:
۱- قیمت نهایی ملک
۲- قیمت اظهار شده
۳- نحوه پرداخت و ارز انتخاب شده
۴- ضمائم و ملحقات قرارداد
۵- تعیین طرف پرداخت کننده برای مالیات های مربوط این معامله
۶- عدم ابهام در مفاد قرارداد و عدم موکول کردن موردی به آینده
۷- در صورت خرید ملک به صورت مبله، لیستی کاملی از وسایل موجود در ملک
۸- اطمینان از عدم وجود هیچ گونه هزینه و یا مورد پیش بینی نشده در آینده
با در نظر گرفتن این موارد، شما با اطمینان خاطر می‌توانید نسبت به انتقال پیش پرداخت به فروشنده اقدام نمایید.