Homeفارسیاروپااقامت اروپا با کمترین هزینه

اقامت اروپا با کمترین هزینه

-

روش دریافت اقامت اروپا

خرید ملک و سرمایه گذاری حداقل ۱۸۰۰۰۰ هزار یورو

در روش فوق خریدار، همسر و فرزندان تا سن ۲۱ سال شامل دریافت اقامت اروپا خواهند شد که پروسه شروع تا دریافت اقامت در ۳ ماه قابل انجام می باشد.

برگزیده کشورهای اروپایی جهت دریافت اقامت اروپا

قبرس انگلستان مالتا پرتقال
نام کشور قبرس انگلستان مالتا پرتقال
زمان انجام کار ۳ ماه ۲ ماه ۶ ماه ۳ ماه
روش انجام کار خرید ملک و سرمایه گذاری خرید ملک و سرمایه گذاری خرید ملک و سرمایه گذاری ثبت شرکت و سرمایه گذاری
زمان تا دریافت اقامت موقت کمتر از ۲۰ روز ۶ ماه ۶ ماه ۶ ماه
زمان تا دریافت اقامت دائم ۳ ماه ۵ سال ۶ ماه ۵ ماه
زمان تا دریافت پاسپورت ۷ سال ۶ سال ۷ سال ۷ ماه
تعداد کشورهای بدون ویزا ۱۵۱ کشور ۱۸۵ کشور ۱۵۷ کشور ۱۶۰ کشور
حضور الزامی جهت تمدید اقامت نیازی به حضور نمی باشد ۱۸۵ روز هرسال بدون نیاز به حضور ۷ روز در سال
سرمایه مورد نیاز ۲۰۰،۰۰۰ یورو ۲ میلیون پوند ۵۸۰،۰۰۰ یورو ۱،۵۰۰،۰۰ یورو

روشهای دریافت اقامت اروپا و معرفی سریعترین روش اخذ اقامت اروپا بصورت اجمالی

۱- اقامت اروپا با تحصیل در اروپا

متقاضی با دریافت پذیرش از یکی از دانشگاههای اروپا بسادگی با اولین ورود اقامت اروپا را دریافت خواهد کرد که حتی در بعضی از موارد می تواند منجر به دریافت اقامت دائم اروپا و دریافت پاسپورت اروپا هم بشود.

– معایب

۱- در این روش متقاضی فقط اقامت موقت اروپا را دریافت خواهد کرد.

۲- فقط دانشجو ویزا را دریافت خواهد کرد و خانواده تا شروع ترم منتظر بایند باشند.

۳- زمان بسیار زیادی جهت دریافت اقامت دائم اروپا نیاز است. خوشبینانه معمولا بیشتر از ۷ سال

۴- اجازه کار ندارد و خانواده بطور مستمر باید هزینه زندگی و تحصیل را پرداخت کنند که در دراز مدت مبلغ بسیار زیادی خواهد بود.

– مزایا

۱- با مبلغ کمی می توان پروسه را شروع کرد.

۲- یکی از بهترین روشهای اقامت اروپا برای افراد کم سن و سال می باشد.

۲- اقامت اروپا از طریق ازدواج

هر غیر اروپایی که با یک شهروند اروپایی ازدواج کند بصورت اتوماتیک می تواند اقامت دائم اروپا و همچنین پاسپورت اروپا را در زمان بسیار کمی دریافت کند.

– معایب

۱- با توجه به اینکه در سالهای اخیر بسیاری از افراد صود جو با ریا دست به این کار زده اند، انجام پروسه این کار بسیار سخت شده و حتما باید وکیل استخدام کنید.

۲- تا چندین سال بعد از ازدواج از طرف اداره مهاجرت کنترل خواهند شد.

۳- اگر در سالهای اول قصد طلاق داشته باشید تمامی مزایا را از دست خواهید داد.

– مزایا

۱- دریافت اقامت دائم اروپا در چند ماه اول

۲- دریافت پاسپورت اروپا در مدت زمان کم

۳- اقامت اروپا بوسیله شغل و کارآفرینی

فردی که از طرف یک کمپانی اروپایی دعوت به همکاری شود از بدو ورود اقامت اروپا را دریافت خواهد کرد. همچنین در بعضی موارد اگر که شما کارآفرین باشید با سرمایه بسیار زیاد و استخدام چندین اروپایی موفق به دریافت اقامت اروپا خواهید شد.

– معایب

۱- در این روش متقاضی فقط اقامت موقت اروپا را دریافت خواهد کرد.

۲- معمولا کمپانیهای اروپایی سعی بر این دارند که افراد غیر اروپایی استخدام نکنند. چراکه کمپانی باید وکیل استخدام کند و پروسه بسیار سختی دارد.

۳- جهت ثبت شرکت و کارآفرینی باید سرمایه گذاری زیادی در اروپا کنید و همچنین افراد اروپایی در شرکت استخدام کنید که مساوی پرداخت هزینه های بیشتری می باشد.

– مزایا

۱- هزینه وکیل به پای کمپانی اروپایی می باشد.

۲- خانواده هم از شروع پروسه می توانند همراه متقاضی اقامت موقت را دریافت کنند.

۴- اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اروپا

در این حالت متقاضی با خرید ملک در اروپا می تواند اقامت اروپا را به همراه خانواده دریافت کند و در بعضی موارد می توانند پاسپورت اروپا را هم اخذ کنند.

– معایب

۱- انجام این در بعضی کشورهای نیاز به سرمایه زیادی می باشد

۲- امکان دارد برخی کشورهای اروپایی اقامت موقت به خریدار دهند.

– مزایا

۱- روش خرید ملک در اروپا یکی از سریعترین راههای دریافت اقامت اروپا می باشد. می توانید بیشتر درباره این مورد در ادامه متن بخوانید.

۲- دریافت بی چون و چرا اقامت اروپا و حتی پاسپورت اروپا

اقامت اروپا در کمتر از ۳ ماه از طریق خرید ملک در قبرس اروپایی

با توجه به جدول بالا در صورتی که بدنبال اخذ اقامت اروپا می باشید، کافیست از طریق لینک بالا ملک خود را متناسب با قوانین دریافت اقامت اروپا انتخاب کرده و با کمپانی مربوطه تماس حاصل فرمائید. توجه داشته باشید که شما می توانید درخواست پرداخت اقساطی را هم از فروشنده داشته باشید. در اولین ورود خود به قبرس جنوبی یا همان قبرس اروپایی می توانید اقدام به خرید ملک در قبرس کرده و در کمتر از ۳ ماه به صورت کاملا قانونی و تضمین شده اقامت اروپا را دریافت نمائید. البته توجه داشته باشید که اقامت اروپا شامل خریدار، همسر و فرزندان تا سن ۲۸ سال خواهد شد.

در ادامه مطلب با تمامی گزینه های موجود جهت دریافت اقامت اروپا در کشورهای دیگر بیشتر آشنا خواهید شد.

راههای مهاجرت به اروپا و اقامت اروپا

همانطوری که آمریکا دارای ایالات متعددی است و بعضی از آنها رونق بیشتری از بقیه دارند، اروپا هم شامل کشورهای متعددی است که برخی از آن کشورها موفق تر هستند. اروپا دارای بیست و هشت کشور است. که در صورتی که شما اقامت یکی از این کشورها را داشته باشید، براحتی می توانید به مابقی کشورهای اروپایی سفر، کار و یا زندگی کنید. این دقیقا مشابه این است که کسی که در یکی از ایالتهای آمریکا متولد شود می تواند در هر یک از ایالتهای آمریکا سفر، زندگی و یا کار کند. ولی باید این را بدانید که حتی اشخاصی که متولد آمریکا می باشند اجازه مشابه به افرادی که اقامت اروپا را دارند از قبیل کارو زندگی را ندارند.

اقتصاد در اروپا

باید خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا بزرگترین جی پی ای را در کل جهان دارد. حتی اگر ۲ کشور آمریکا و چین را یک کشور واحد حساب کنیم باز هم جی پی ای اتحادیه اروپا تقریبا ۲ برابر این دو ابر کشور خواهد بود. این به این معنی است که کشورهای اروپایی نرخ بیکاری کمتری نسب به مابقی کشورهای جهان دارند. پس همیشه مهاجران به اروپا شانس کار و اشتغال را خواهند داشت. حتی اگر فردی از کار بیکار شود مادامی که کار و شغل مناسب را بیابد شامل حقوق بیکاری خواهد شد. در صورتی که اگر شخصی در آمریکا از کار بیکار شود تا شش ماه فقط مشمول دریافت حقوق بیکاری خواهد بود.

نکته: از آنجایی که آمریکا مقصد رویایی بسیاری از مهاجرین است. سعی بر این داشتیم که در مواردی کشورهای اروپایی و قونین حاکم را با آمریکا مقایسه کنیم.

زندگی در قبرس

مهاجرت به اروپا و اقامت اروپا چگونه امکان پذیر است؟

تقریبا مهاجرت به تمامی کشورها سخت است. تقریبا همه کشورها برای پذیرش مهاجر از یک سیستم امتیازدهی استفاده می کنند. مثلا مدرک تحصیلی و یا داشتن یک حرفه خاص می تواند شما را در امر مهاجرت کمک کند و می توان از این امتیازها بعدا جهت مهاجرت به اروپا و یا همان اقامت اروپا یاری گرفت.

بطور کلی مهاجرت به اروپا و یا اخذ اقامت اروپا زمانی از سوی کشورهای اروپایی قابل قبول است، که فرد مهاجر حرفی برای گفتن در آن کشور داشته باشد. بطور مثال، شاید کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده باشید متخصص در زمینه خاصی را کم داشته باشد و برای شما این امکان فراهم می شود که از طریق تخصص اقدام به مهاجرت کنید.

البته نباید فراموش کرد که مهاجرت از طریق تخصص راه بسیار زمان بر و دشواری است.

جای دارد که این را خاطرنشان کرد، که مهاجرت به اروپا برای افرادی با درآمد و سرمایه بالا به مراتب آسانتر است. تا افرادی که درآمد و سرمایه کمی دارند. این به آن معنی می باشد فردی که قصد مهاجرت به اروپا و یا اخذ اقامت اروپا را داشته باشد با داشتن سرمایه مناسب راههای بیشتری برای موفقیت در این امر خواهد داشت.

مهاجرت به اروپا و اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

بطور مثال اگر شخصی ملکی به ارزش دویست هزار یورو در کشور قبرس اروپایی بخرد به راحتی خود و خانواده اقامت اروپا و اقامت قبرس را در زمان بسیار کمی دریافت خواهند کرد. همچنین بعد از گذشت زمان مشخص سرمایه گذار و خانواده، اجازه اقدام برای اخذ پاسپورت قبرس (پاسپورت قبرس همان پاسپورت اروپا است.) را خواهد داشت.

مثال بعدی این است که اگر سرمایه گذاری قصد مهاجرت به اروپا را داشته باشد، با خرید ملک و یا سرمایه گذاری در قبرس جنوبی به ارزش دو میلیون یورو در مدت کمتر از ۶ ماه پاسپورت قبرس و یا همان پاسپورت اروپا را دریافت خواهد کرد.

چرا قبرس جنوبی بهترین گزینه مهاجرت به اروپا است ؟

عضو اتحادیه اروپاقبرس عضو اتحادیه اروپا

جمهوری قبرس در سال ۲۰۰۴ یک عضو کامل از اتحادیه اروپا شد. که به نوبه خود عصر جدیدی از رشد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیطی را آغاز کرد. سپس در سال ۲۰۰۸ این جزیره به سیاستهای پولی اتحادیه اروپا پیوست. که این امر موجب دسترسی آزادانه سرمایه گذاران به بازارهای اتحادیه اروپا همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل و باعث امنیت و ثبات در سرمایه گذاری شده است.

کفیت زندگیساحل قبرس

برای آن دسته از افرادی که خوش شانس به اقامت در قبرس هستند، یک محیط تمیز و سالم در بالای لیست مزایای زندگی در قبرس قرار دارد. همچنین بالا بودن سطح استاندارد زندگی یکی از مزیتهای مهاجرت به قبرس جنوبی است. قبرس امن ترین کشور در اروپا بوده و همچنین دارای سواحل متعدد و آب و هوای شگفت انگیز با ۳۴۰ روز آفتابی میباشد.

مهاجرت به فرانسه و یا آلمان

همانطوری که در بالا آمده است، شما می توانید با داشتن حرفه تخصصی که در کشورهای اروپایی معتبر است درخواست اقامت اروپا و یا اقدام به مهاجرت به اروپا کنید. که مطمئنا در موارد خاص امکان پذیر خواهد بود. ولی برای افراد محدود و نخبه. روش دیگر اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری میباشد که در این روش کارآفرین جهت اقامت اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ میلیون یورو را خواهد داشت. که دولت فرانسه برای سرمایه گذار ویزای ۱۰ ساله صادر خواهد کرد.

مهم: روشهای بالا جهت اخذ اقامت آلمان هم صدق می کند. با این تفاوت که در سالهای اخیر آلمان اعلام کرده که نیاز شدید به نیروی متخصص در زمینه آی تی را دارد. با مراجعه به سفارت آلمان در محل زندگی خود می توانید اقدام برای مورد فوق را شروع کنید.

راحت ترین و ارزان ترین کشورهای اروپا جهت دریافت اقامت اروپا و مهاجرت به اروپا

۷- اقامت انگلستان

england residency

اگر اقامت انگلستان برای شما جذاب است، پس فرصت هایی برای انجام اخذ اقامت انگلستان وجود دارد. در هر حال، شما برای اخذ اقامت اروپا از طریق کشور انگلستان حداقل نیاز به سرمایه گذاری ۲ میلیون پوندی برای اخذ اقامت انگلستان را خواهید داشت. بنابراین ممکن است گزینه های ارزان تری برای دریافت اقامت اروپا وجود داشته باشد.

برنامه مهاجرت به اروپا با سرمایه گذاری در انگلستان یک سیستم سه سطحی است. سرمایه گذاری در انگلستان این امکان را می دهد که افرادی که سرمایه گذاری بیشتری کنند، اقامت انگلستان را سریعتر دریافت نمایند. لطفا توجه داشته باشید که در این نوع سرمایه گذاری برای اخذ اقامت انگلستان اجازه کار برای کمپانیهای دیگر نخواهید داشت، مگر اینکه به عنوان کارآفرین برای خود فعالیت نمایید.

سرمایه گذاری جهت اقامت انگلستان به مبالغ:

    • دو میلیون پوند و ۵ سال اقامت ممتد با محدودیت ۱۸۰ روز اقامت در خارج از انگلستان در هر سال. در این روش متقاضی بعد از ۶ سال اقامت در انگستان واجد شرایط اخذ پاسپورت انگلستان میباشد.
  • پنج میلیون پوند و ۳ سال اقامت ممتد با محدودیت ۱۸۰ روز اقامت در خارج از انگلستان در هر سال. در این روش متقاضی بعد از ۵ سال اقامت در انگستان واجد شرایط اخذ پاسپورت انگلستان خواهد بود.
  • ده میلیون پوند و ۲ سال اقامت ممتد با محدودیت ۱۸۰ روز اقامت در خارج از انگلستان در هر سال. در این روش متقاضی بعد از ۵ سال اقامت در انگستان واجد شرایط اخذ پاسپورت انگلستان میشود.

جهت اخذ اقامت انگلستان پس از انتخاب سطح سرمایه گذاری شما باید حداقل ۷۵٪ سرمایه را اوراق قرضه دولت انگلستان و یا سهام در شرکتهای فعال تجاری خریداری کنید. سپس ۲۵٪ مابقی سرمایه را در یکی از موسسه های مالی تحت کنترل انگلستان سپرده گذاری نمایید.

همچنین شما می توانید با سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار پوندی به عنوان کارآفرین موفق به دریافت اقامت انگلستان شوید. در صورتی که دارای یکی از موارد زیر باشید:

    • ثابت کنید که این سرمایه برای شخص خودتان می باشد، و یا از طریق شخص سومی به شما برای این هدف واگذار شده است.
  • مسلط به زبان انگلیسی

در این روش ویزای اولیه به مدت ۳ سال و ۴ ماه به شما داده می شود و قابل تمدید به ۲ سال دیگر هم می باشد اگر شما موفق به ایجاد ۲ شغل شده باشید.

در این روش برای دریافت پاسپورت انگلیس شما نیاز به ۶ سال اقامت دارید، که با توجه به شرایطی بودن تمدید ویزا، امکان واجد شرایط شدن برای اخذ پاسپورت کمی پیچیده می شود. در صورتی که شما موفق به اشتغال زایی برای ۱۰ نفر و یا کسب گردش مالی ۵ میلیون پوند در سال دست پیدا کنید، بعد از ۵ سال اقامت در انگلستان، واجد شرایط اخذ پاسپورت انگلستان خواهید بود.

۶- اقامت بلژیک

اقامت بلژیک

اگر بخواهید یکی از معتبر ترین پاسپورتهای اروپا را داشته باشید، اقامت بلژیک را حتما مورد توجه خود قرار دهید، خصوص افرادی که کارآفرین هستند می توانند کشور بلژیک را خانه دوم خود بدانند.

با توجه به اینکه زمان اخذ اقامت بلژیک افزایش یافته است، هزینه سرمایه گذاری اولیه در ثبت کمپانی در بلژیک کمتر شده است. همچنین دولت بلژیک برای جذب کارآفرین سطح حداقل حقوق را کاهش داده است، این بدان معنی است که سرمایه گذار مالیات و هزینه بیمه کمتری به دولت پرداخت خواهد نمود.

جهت اخذ اقامت بلژیک شما می توانید به راحتی با سرمایه اولیه ۱۲۴۰۰ یورو یک کپانی جدید ثبت کنید. به شرطی که بتوانید حداقل یک کارمند نیمه وقت را استخدام کنید. روش دیگر جهت دریافت اقامت بلژیک این است که در یک بانک دولتی حداقل ۱ میلیون یورو سپرده گذاری کنید و دولت را قانع کنید که توانایی پرداخت هزینه های جاری خود را خواهید داشت.

بهتر است که در وحله اول ویزای دراز مدت بلژیک را دریافت کرده و سپس برای اقامت بلژیک اقدام کنید. به این شکل اقدام به دریافت اقامت بلژیک بسیار راحت تر خواهد بود. از آنجایی که بلژیک عضو شینگن می باشد با دریافت اقامت بلژیک بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو شینگن می توانید سفر کنید.

پاسپورت بلژیک یکی از قوی ترین پاسپورتهای اروپا می باشد. در صورتی که ۵ سال بطور قانونی اقامت بلژیک را داشته باشید می توانید برای دریافت پاسپورت بلژیک اقدام کنید.

در صورتی که شما قصد ثبت شرکت و یا ویزای طولانی مدت بلژیک را ندارید، دریافت اقامت بلژیک بسیار سخت می باشد. به شکلی که فقط هزینه اقدام و ثبت فرمها بیشتر از ۴۰۰ هزار یورو خواهد شد. پروسه اقامت بلژیک می تواند در مدت ۳ تا ۴ ماه انجام شود. راحت ترین راه دریافت اقامت کشور بلژیک کارآفرینی، سرمایه گذاری و خود اشتغالی مباشد.

۵- اقامت مالتا

اقامت مالتا، پاسپورت مالتااقامت مالتا را می توان با مبلغ حدودی ۵۸۰ هزار یورو دریافت کرد، که ارزان نمی باشد. ولی به هر حال نسبت به برخی از کشورهای دیگر مناسب تر می باشد.

جهت دریافت اقامت مالتا حداقل ۳ روش وجود دارد:

    • جهت دریافت اقامت مالتا نیاز به سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی به مبلغ حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو است.
    • پرداخت ۳۰۰۰۰ یورو به دولت مالتا (غیر قابل استرداد)
    • خرید ملک در مالتا به حداقل ارزش ۳۲۰ هزار یورو
  • پرداخت مبلغ ۵۵۰۰ یورو به دولت مالتا برای انجام پروسه اقامت مالتا

جهت اخذ اقامت مالتا نیاز به پرداخت حداقل ۵۸۰۰۰۰ یورو می باشید. که انجام کل پروسه می تواند از چند هفته تا ۴ ماه به طول انجامد.

روش دومی هم برای دریافت اقامت مالتا وجود دارد که در این روش باید به دولت مالتا این گارانتی را بدهید که تمکن مالی جهت خرید ملک در مالتا ( به حداقل قیمت ۲۷۵ هزار یورو) و یا اجاره ملک در مالتا به حداقل ۹۶۰۰ یورو را بعلاوه تمامی هزینه های جاری را دارید.

۴- اقامت پرتقال

اقامت پرتقال، پاسپورت پرتقال

جهت دریافت اقامت پرتقال یا همان اقامت اروپا دو گزینه وجود دارد.

    • شرکت در برنامه ویزای طلایی اتحادیه اروپا جهت اخذ اقامت پرتقال و مهاجرت به پرتقال
  • دریافت کارت آبی اروپا جهت اقامت پرتغال و مهاجرت به پرتغال

دریافت ویزای طلایی اتحادیه اروپا برای اقامت پرتغال

جهت دریافت ویزای طلایی اتحادیه اروپا شما ۳ راه دارید که یکی از آنها را باید انتخاب کنید.

    • خرید ملک در پرتقال به حداقل ارزش ۵۰۰ هزار یورو جهت دریافت اقامت پرتقال و یا همان اقامت اروپا
    • سپرده گذاری به حداقل ۱ میلیون یورو در یکی از بانکهای کشور پرتغال
  • کارآفرینی و اشتغال زایی برای ۱۰ نفر در کشور پرتقال

جهت تمدید ویزای طلایی اتحادیه اروپا نیاز به حضور در کشور پرتقال حداقل ۷ روز در سال اول و ۱۴ روز در ۲ سال آینده می باشد.

کارت آبی اتحادیه اروپا یک جایگزین برای سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت پرتقال می باشد. جهت اخذ کارت آبی اروپا باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

    • قرارداد کاری با حداقل ۱.۵ برابر میانگین دستمزد در پرتقال
    • داشتن بیمه درمانی مورد تایید درمان و بهداشت ملی پرتقال
  • گواهی ثبت نام در سوشیال سکوریتی کشور پرتقال

در صورتی که هر یک از روشهای فوق را انتخاب کنید می توانید در طول مدت ۹۰ روز اقامت پرتقال را دریافت کنید. بعد از گذشت ۵ سال اقامت پرتقال قادر به دریافت اقامت دائم پرتقال خواهید بود. پس از گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم پرتقال قادر به اقدام برای اخذ پاسپورت پرتقال (شهروندی کشور پرتقال و یا همان شهروندی اروپا) خواهید بود.

۳- اقامت اسپانیا

اقامت اسپانیا، پاسپورت اسپانیا

بوسیله برنامه ویزای طلایی اتحادیه اروپا و سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورو می توانید اقامت اسپانیا را اخذ کنید. فقط پیشنهاد نمی شود که بیشتر از ۶ ماه در اسپانیا ساکن شوید. مگر اینکه خواستار پرداخت مالیات سنگین سالانه باشید.!

دقیقا شبیه اقامت پرتقال و اقامت یونان، اسپانیا هم بوسیله ویزای طلایی اتحادیه اروپا اقامت اسپانیا را به افراد غیر اروپایی ارائه می دهد.

اگر که توانایی سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ یورو برای خرید ملک در اسپانیا را دارید، می توانید خود و خانواده اقامت اسپانیا را اخذ کنید. هر ۲ سال باید جهت تمدید اقامت اسپانیا اقدام کنید. پس از گذشت ۵ سال می توانید اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید. بعد از گذشت ۱۰ سال هم امکان اقدام برای اخذ پاسپورت اسپانیا را خواهید داشت.

جهت تمدید اقامت اسپانیا نیازی به حضور ممتد فیزیکی در اسپانیا اجباری نمی باشد توصیه ما این است که هر بار اقامتتان بیشتر از ۶ ماه نشود، مگر اینکه آماده پرداخت مالیات سنگین سالیانه در اسپانیا باشید.

۲- اقامت بلغارستان

اقامت بلغارستان، پاسپورت بلغارستان

دریافت اقامت بلغارستان (اقامت اروپا) و حتی پاسپورت بلغارستان (پاسپورت اروپا) نسبتا آسان می باشد.

دریافت اقامت بلغارستان مساوی داشتن تمام امکانات یک شهروند بلغاری می باشد، بجز داشتن حق رائ. زمانی که اقامت بلغارستان را دارید، شما قادر به ورود و خروج بدون محدودیت به بلغارستان بدون نیاز ویزا خواهید بود. بهترین روش دریافت اقامت دائم بلغارستان، دریافت ویزای طولانی مدت یکساله و تمدید هر سال آن می باشد.

روش دیگر دریافت اقامت بلغارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی می باشد. مبلغ سرمایه گذاری در بلغارستان باید ۵۰۰۰۰۰ یورو باشد و ۵ سال این مبلغ قابل برداشت نخواهد بود. بعد از گذشت ۵ سال اقامت بلغارستان سرمایه گذار می تواند اوراق را بفروش برساند و کل مبلغ را دریافت کند (بدون سود).

بعد از سرمایه گذاری در بلغارستان، پروسه اخذ اقامت بلغارستان در مدت شش تا نه ماه انجام خواهد شد. روشی وجود دارد که می توان در مدت دو سال پاسپورت بلغارستان را اخذ کرد. در این صورت به راحتی به کلیه کشورهای شینگن بدون ویزا می توانید سفر، زندگی و یا کار کنید.

در کل راحت ترین راه دریافت اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری می باشد در صورتی که تمکن مالی را داشته باشید.

۱- اقامت قبرس

اقامت قبرس، پاسپورت قبرس

کشور قبرس اقامت قبرس را بسیار ساده و سریع کرده است. به این شکل که فقط کافیست یکبار وارد کشور قبرس شده و ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری در ملک قبرس کنید. در این صورت در مدت کمتر از ۲ ماه اقامت دائم قبرس را دریافت و حتی با سرمایه گذاری و یا خرید ملک به ارزش ۲ میلیون یورو در مدت ۳ ماه پاسپورت قبرس را دریافت کنید.

بهترین راه دریافت اقامت قبرس از طریق خرید ملک در قبرس به ارزش ۲۰۰ هزار یورو می باشد. همچنین باید دولت را قانع کنید که توانایی سرمایه گذاری را دارید و برای این منظور باید مبلغ ۳۰ هزار یورو در یکی از بانکهای دولتی قبرس به مدت ۳ سال سپرده گذاری کنید. مورد بعدی این است که جهت دریافت اقامت قبرس باید گواهی دریافت درآمد سالیانه از خارج قبرس را ارائه کنید.

در کل دریافت اقامت قبرس طول مدت ۲ ماه انجام می شود و کل پروسه بدون نیاز حضور سرمایه گذار با حضور وکیل امکان پذیر می باشد. همچنین اگر شخصی ۷ سال اقامت قبرس را داشته باشد می تواند جهت دریافت پاسپورت قبرس اقدام کنید.

توجه داشته باشید که روش سریع دیگری برای اخذ پاسپورت قبرس وجود دارد، که از بدو اولین ورود با ویزای توریستی قابل اقدام است. اگر فرد ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری کند و یا ملک در قبرس خریداری نماید می تواند مستقیما برای اخذ پاسپورت قبرس برای خود و کل اعضای خانواده اقدام کند (فرزندان تا سن ۲۸ سال). که این پروسه در طول مدت ۳ ماه قابل انجام می باشد.

جمع بندی راههای مهاجرت به اروپا یا اقامت اروپا

اگر قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، باید جهت شروع پروسه مهاجرت در یکی از موارد زیر حرفی برای گفتن داشته باشید:

    • تحصیلات آکادمیک در سطح بالا
    • تخصص بالا در زمینه شغلی که مورد نیاز در اروپا می باشد
    • سرمایه گذاری در املاک اروپا و خرید ملک در اروپا
    • کارآفرینی
  • پناهندگی