Homeفارسیقبرسدرباره قبرس

درباره قبرس

-

قبرس ، صلح ، آرامش و امنیت

قبرس مقصدی مردمی است، برای تمام جویندگان خرید ملک در قبرس از اقسا نقاط دنیا.

این جزیره برای تمام کسانی که به دنبال محیطی جدید و مهاجرت به قبرس و مهاجرت به اروپا برای زندگی یا اقامت با خرید ملک در اروپا هستند آمادگی کامل دارد.

با وابستگی به جامعه اروپا در سال ۲۰۰۴ ، به قبرس ثبات بیشتری داده است و این ثبات اقتصادی یک اصل قابل اتکا برای خریداران ملک میباشد.

در حال حاضر ایرانیان بیشتر از هر وقت به خرید ملک در قبرس توجه کرده اند و وزیر بازرگانی قبرس پیشنهاد جدیدی به پارلمان قبرس ارایه کرده که به سرمایه گذاران ایرانی در حین و اتمام خرید ملک اقامت دائم داده شود. بر طبق گزارشات هر ایرانی سرمایه گذار با پرداخت حداقل ۲۰۰،۰۰۰ یورو برای خرید یک ملک میتواند تقاضای ویزا برای اقامت دائم قبرس بکند. این جنبش به خاطر بالا رفتن تعداد ایرانیان که در بازار ملک و تجارت این جزیره سرمایه گذاری کرده اند جهت گرفته است چرا که ۱۰۰۰ توریست ایرانی فقط برای برگزاری جشن سال نو امسال به این جزیره سفر کرده اند.

همچنین در سال ۲۰۱۴ کشور قبرس قوانین جدیدی تعیین کرده است که طبق این قوانین هر سرمایه گذار خارجی که اقدام به سرمایه گذاری (حداقل ۲ میلیون یورو) کند، قابلیت دریافت تابعیت اروپا و اخذ پاسپورت قبرس را خواهد داشت. 

موقعیت جغرافیایی قبرس

قبرس در قسمت شمال شرقی دریای مدیترانه و محل تلاقي اروپا،آسیا و افریقا واقع است . این جزیره بعد از سیسیلی و ساردیانا سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. برخورداری از آب و هوای پاک و طبیعت خدادادی ،موقعیت تاریخی و بناهای قدیمی ،سواحل زیبای شنی،خطوط ساحلی صخره ای،استراحتگاه های کوهستانی،آب های شفاف کریستالی و روستاهاي بکر دیدنی و دستیابی آسان و سریع به هر یک از آنها از ويژگي هاي بارز قبرس محسوب مي شود.

امتیازات جغرافیايی :

داشتن ۳۴۰ روز آفتابی در سال برای ساکنان اروپای شمالی که اكثرا هوای سرد و ابری دارند بسيار لذت بخش است .همچنين تابستان هاي قبرس در مقایسه با اين فصل در دوبی داراي گرماي مطبوع و رطوبت كم است. شرايط آب و هوايي قبرس موقعیتی را فراهم آورده که اروپاییان بیشتر مایل به خرید خانه در قبرس هستند تا دوبی .همچنین شرایط مالکیت قطعی و قابليت انتقال به بستگان درجه یک معاف از مالیات و حق السهم از زمین به صورت مشاع و درصد آپارتمان خریداری شده اين دلگرمی را به خریداران می دهد که همیشه شاهد افزایش رشد زمین بوده و با فرسوده شدن خانه یا آپارتمان نگران افت سرمایه خود نباشند همچنین با توجه به تراکم که از۶۰ تا ۱۲۰ درصد است تقریبا خریداران همیشه به اندازه آپارتمان خود از زمین سهم دارند. بنابراین براي مثال با گذشت ۱۵ سال از زمان خرید ملک که معمولا شروع سیر نزولی آن است همزمان سیر صعودی ارزش زمین آغاز می شود در نتیجه خریدار نگران گذشت زمان نخواهد بود.همچنين طبيعت زيباي پاییز و بهار و سرزمين برفي تروددوس در زمستان و سواحل زيبا در تابستان همواره پذيراي مسافران قبرس است.

آب و هوا:

قبرس با برخورداري از آب و هوای مدیترانه ای تابستان طولانی از ماه می تا اکتبر و زمستان ملایم از ماه دسامبر تا فوریه دارد.بهار و پاییز در این کشور بسیار کوتاه است.با ۳۴۰ روز آفتابی در سال قبرس آفتابی ترین و پاکترین منطقه مدیترانه محسوب مي شود. کشور قبرس با توجه به تولید انواع میوه و سبزی و صيد روزانه ماهی های تازه یکی از معروفترین کشورهای داراي رژیم سلامتی است.هتل های فراوان سرویس مورد نظر را به توریست ها ارائه مي دهند.ورزش های رايج در اين كشور دوچرخه سواری ،غواصی،ماهیگیری،گلف،اسب سواری،موتور سواری،اسکی (از ژانویه تا مارس)،تنیس و موج سواری است.

اطلاعات کلی قبرس

پایتخت : نیکوزیا – جمعیت : ۲۰۰۰۰۰ نفر

زبان:

یونانی زبان رسمی است و انگلیسی زبان دوم محسوب مي شود و آلمانی و فرانسوي نیز در مناطق توریستی مربوط رايج است .

با توجه به تسلط قبرسی ها به زبان انگلیسی و وجود موسسات تحصیلی فراوان به زبان انگلیسی از مقطع مهد کودک تا دکترا مهاجران مي توانند بدون نیاز به یاد گيري زبان یونانی امكان ادامه تحصیل داشته باشند.

مذهب:

ارتودوکس یونانی

واحد پول:

یورو ارز رایج و رسمی این کشوراست . دلار و پوند انگلیس درتمامي مراکز تبدیل مي شود. سایر ارزهای معتبر در بانک ها قابل تبدیل است.

تقریبا از همه نوع كارت اعتباري ( کردیت کارت ) ميتوان استفاده كرد.ساعات کار بانک ها از دوشنبه تا جمعه ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و دوشنبه ها ۱۵:۱۵ الی ۱۶:۴۵ می باشد.

پاسپورت و ویزا:

اعتبار پاسپورت بايد حداقل ۶ ماه باشد و برای اخذ ویزا لازم است به سفارت قبرس در تهران مراجعه شود.

نشاني: تهران -خیابان دزاشیب- خیابان شهید کریمی- پلاک ۳۲۸ تلفن :۲۲۲۱۹۸۴۳

وقت محلی:

GMT+2   از مارس تا اکتبر GMT +3

فرودگاه و بندر:

فرودگاه لارناکا در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شهر و فرودگاه پافوس در ۱۵ کیلومتری شرق شهر واقع است.

کشور قبرس در حال حاضرداراي دو فرودگاه بین المللی در لارناکا و پافوس است. مبلغ ۶۵۰ میلیون یورو برای توسعه ترمینال مسافرگیری و افزایش باند فرودگاه لارناکا در نظر گرفته شده و عملیات توسعه نیز آغاز گردیده است. فاز اول كه در نوامبر ۲۰۰۹ افتتاح می شود شامل یک ترمینال مسافری در 3 طبقه به مساحت ۹۸۰۰۰ متر مربع برای ظرفیت ۷.۵ میلیون مسافر در سال است. بر اساس برنامه ريزي این فرودگاه در حدود ۱۱۰۰ پرواز هفتگی خواهد داشت که توسط ۳۲ شرکت بین المللی هوایی و ۴۰ خط هوایی به صورت چارتر برگزار می شود .

در حدود ۷۰ خط کشتیرانی با برنامه های منظم در بنادر قبرس در حال فعالیت هستند. ساليانه ۴۸۰۰ کشتی ۲۰ میلیون تن بار در بنادر قبرس بارگیری می کنند و برنامه احداث بندر مسافرتی لارناکا با امکانات پهلوگیری همزمان ۷ کشتی مسافربری در دست اقدام است.

برق مصرفي:

برق ۱۳ آمپر ۲۲۰ ولت و سوکت ۳ پین مدل انگلیس استفاده می شود.

حمل و نقل عمومی:

سرويس عمومی شامل اتوبوس تاکسی و تاکسي های عمومی امکان تردد شما را به تمام شهرها فراهم می کند . ارزانترین سرویس عمومی اتوبوس و بعد از آن تاکسی های عمومی است که شما را ازدرب منزل به محل مورد نظر می رسانند ولی صرفا براي شما و در ساعت مورد نظر شما نمی آیند .این سرویس های عمومی ساعات تردد خاصی دارند از اتوبوس گرانتر و از تاکسی ارزانتر هستند .

جمعيت:

دولت بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۵ میلادی جمعیت قبرس را ۸۳۷۳۰۰ نفر با رشد جمعیت ۰.۵۳٪ سالیانه تخمين زده است .از این تعداد ۷۷.۸٪ یونانی و ۱۰.۵٪ ترک قبرسی و ۱۱.۷٪ خارجی هستند.

لیماسول: ۱۵۱۰۰۰ نفر

لارناکا: ۶۷۰۰۰ نفر

پافوس: ۳۸۰۰۰ نفر

جاده:

اتوبان های جاده ای بسیار عالی قبرس شهرهای اصلی نیکوزیا ، لارناکا ، پافوس ، لیماسول و آیا ناپا را به يكديگر مرتبط مي كند.

ارتباطات:

تهيه خط تلفن و اینترنت کار بسیار ساده اي است . با مراجعه به مخابرات ظرف ۵ دقیقه صاحب خط موبایل و یک روزه صاحب خط ثابت و اینترنت می شوید.

برنامه هاي تلویزیون قبرس به دو زبان یونانی و انگلیسی پخش می شود همچنین می توانید از سرویس های تلویزیون کابلی یا ماهواره با تنوع بسیار زياد استفاده کنید.

مراكز خريد:

تقریبا نمايندگان تمامی مارک های معتبر دنیا در قبرس حضور دارند و شما می توانید با اطمينان به اصل بودن اين كالاهااقدام به خريد نماييد. فروشگاه های محلی نيز مصنوعات و تولیدات قبرس را ارائه می دهند. ساعات کاری فروشگاه ها از ۹ صبح تا يك و بعدازظهرها از ۳ تا ۷ شب است.روزهای چهارشنبه و شنبه عصرها نیز تعطیل می باشند .البته این ساعات کاری در فصول مختلف مقداری متغیر است.

رانندگی:

رانندگی در قبرس مانند ۵۳ کشور ديگر مستعمره سابق انگلیس راست فرمان است ولی با توجه به مقررات رانندگی و رعایت اصول لازم رانندگي براي خارجي ها سخت نخواهد بود.

مراکز متعدد كرايه ماشين با اجاره روزانه بین ۲۵ تا ۴۰ یورو امکان طي مسيرهاي بيشتر با هزينه كمتر را فراهم می کنند . برای دسترسي به این ماشین ها می توانید هنگام ورود در فرودگاه اقدام به اجاره آن کنید. برای انجام اين كار داشتن حداقل ۲۱ سال سن ، گواهینامه بین المللی و كارت اعتباري ( کردیت کارت )الزامی است

بهداشت:

سطح بهداشت در این کشور مطابق استاندارد اتحادیه اروپاست. در صورت بروز هر نوع بيماري دکتر

به هتل شما مراجعه كرده و در صورت نیاز به بستري شدن ویزیت و دارو در بیمارستان های دولتی قبرس برای توریست ها رایگان است.داروخانه ها نيزبه طور گسترده درسطح شهر وجود دارند و در روزهای تعطیل می توانید از طریق روزنامه یا اینترنت به داروخانه های شبانه روزی دسترسی داشته باشید.

مراكز مهم و ديدني

لیماسول:

لیماسول بندر اصلی قبرس در جنوب اين كشور و بین شهرهای لارناکا،نیکوزیا و پافوس واقع است. این شهر مرکز کارخانجات شرابسازی قبرس است.مرکز توریستی آن به نام یرماسویا در ۴ کیلومتری این شهر قرار دارد. با توجه به ۱۱ کیلومتر نوار ساحلی اخیرا از سوي توریست ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سرویس منظم اتوبوسرانی بین مرکز توریستی و شهر نیز همواره برقرار است. فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن این شهر به همراه محله قدیمی آن با خیابان های سنگفرش و باریک و بازار محلی و انواع کافه و رستوران ها تامین کننده سلايق گوناگون مسافران است.مرکز آسانسور زمان در محله قدیمی این شهر بیان کننده تاریخ این کشورمي باشد. همچنین تمامي کشتی های مسافربری از این شهر به مقصد مصر،سوریه،لبنان یونان و.. حرکت می کنند.شهر لیماسول به خاطر شخصیت لیماسولی ها به” شهر شب “معروف است و در منطقه یرماسیو م می توانید شاهد دیسکو و بارها و رستوران های فراوان باشید.

از مكان هاي دیدنی این شهر می توان قلعه لیماسول در بالای بندر قدیمی و موزه قبرس را نام برد.همچنین مي توان به موزه هنرهای فولک و موزه ارکولوجیکال نيز اشاره كرد. چندین مرکز تاریخی و فرهنگی ديگر هم در اطراف لیماسول وجود دارد. آماتوس در قسمت شرقی خارج از شهر زمانی پایتخت پادشاهی شهر بود ولی اکنون توسط دریا پوشیده شده است.قلعه کولوسی یکی دیگر از آثار تاریخی است که ارزش بازدید را دارد.دریاچه نمک آکروتیری در زمستان خانه هزاران فلامینگوی مهاجر است. سواحل معروف اين شهر ساحل داسودی ، ساحل دولتی با شن های سیاه و ساحل لدیز مایل می باشد.

آیاناپا:

آیاناپا یا منطقه شن های طلایی” بهشت توریست ها” نام گرفته است .سواحل زیبا ، آب های کریستالي و شفاف و همچنین رستوران ها و کافه های آن همگی محیطی بسیار جذاب را برای توریست ها مهیا نموده است.در فصل گردشگري تقریبا اکثر جوانان را جذب خود می کند و در سواحل و خیابان های آن افراد مسن کمتر دیده می

شوند.سواحل زیباي آن مخصوصا نیس بیچ و دیسکوهایي كه در مرکز شهر و اطراف خانقاه قرار دارد برای نسل جوان بسیار جذاب است.این خانقاه در دوران ونتینس ها ساخته شده و کلیسای آن در زیر زمین قرار دارد. در مدخل ورودی این کلیسا یک درخت ۶۰۰ ساله به چشم می خورد. توريست ها می توانند صبحانه ، نهار یا شام خود را در یکی از هزاران رستورانی که در سراسر خیابان اصلی این شهروجود دارد میل نمایند.از بندر این شهر در تابستان می توانید برای تورهای روزانه یا بین شهری تا لارناکا یا لیماسول استفاده کنید.همچنین ساحل شن های طلایی محل بسیار ايده آلي برای علاقه مندان به غروب خورشید است .

پافوس:

پافوس در جنوب غربی قبرس به دو بخش پافوس بالایی و پافوس پایینی تقسیم می شود. بندر اصلی و نوارساحلی همچنین رستورانها بيشتر در پافوس پایینی قرار دارد.پافوس پایینی با برخورداری از بندر ماهیگیری و رستوران هاي فراوان منطقه خوبي براي تفریح و پافوس بالایی با بوتیک های مدرن مرکز خرید خوبی به شمار مي آيد.پافوس دارای مناطق تاریخی زیادی است و یونسکو کل شهر را به عنوان مرکز تاریخی به ثبت رسانده است. ساحل زیبای آن کورل بی ناميده مي شود که با سرویس های منظم اتوبوسرانی به مرکز شهر مرتبط می باشد.

نیکوزیا:

پایتخت جزیره در حدود هزار سال که در مرکز جزیره قرار دارد.پس از هجوم ترک ها در سال ۱۹۷۴ شهر توسط نوار سبز به دو قسمت تقسیم گردید.این شهر بزرگترین شهر قبرس ومرکز تمامي دوایر دولتی است.محل اقامت رئیس جمهور و همچنین مراکز اکثر شرکت های بزرگ در این شهر قرار دارد.مرکز قدیمی آن که بازسازی شده در قرن ۱۶ توسط ونتین ها ساخته شده است.مراکز دیدنی این شهر موزه ها ، کلیساها ، مسجد اومریه و همچنین مراکز خرید مدرن می باشد.اخیرا در مدخل ورودی شهر از طرف لارناکا بازار بزرگ قبرس و مرکز خرید آیکیا نیز افتتاح شده است.

لارناکا:

این شهر با وجود فرودگاه بین المللی قبرس و برنامه در دست احداث فرودگاه جدید و همچنین انتقال بندر مسافربری از لیماسول به لارناکا و با وجود محیط بسیار صمیمی و دوستانه اش مكاني ايده آل براي افرادی است که به زندگی در محیطی امن و ساکت می اندیشند . مرکز این شهر به نام خیابان فینیگوودس یا خیابان نخل با رستوران های محلی مرکز تفریح و استراحت مردم به شمار مي آيد. مسجد حلا سلطان معروف به تکه در نزدیکی دریاچه نمک که در زمستان پذیرای هزاران فلامینگو است زیبایی خاصی به این شهر داده است .امنیت این شهر با توجه به بافت محلی آن نسبت به سایر شهرهای قبرس بيشتر است.

ترودوس:

این منطقه کوهستانی در تابستان با هوای لطیف و در زمستان با پیست اسکی پذیرای توریست های فراوانی است . قله این کوهستان به نام مانت اولمپوس با ارتفاع ۱۹۵۲ متر بلندترین نقطه قبرس می باشد.تعداد ۹ کلیسای این منطقه در لیست مناطق تاریخی یونسکو قرار دارد.

آکاماس:

آکاماس یا حمام آفرودایت با استخر مملو ار آب تازه در تاریخ یونان به محل خدای عشق معروف است.تفریحگاه های پلیس و لاتی بهترین محل برای غذاهاي دريايي و ماهی تازه محسوب مي شود.همچنین آکاماس با طبیعت زیبای خود پذيراي دوستداران طبیعت است.

قبرس یک منطقه سرمایه گذاری نیرومند

کشور قبرس در سال ۲۰۰۴ به عضويت اتحادیه اروپا درآمد و در سال ۲۰۰۸ پول رسمی آن از پوند به یورو تبدیل گردید و این امر زمینه سرمایه گذاری کشورهای اروپایی را بیش از پیش در اين کشور فراهم نمود. با رفع نگرانی اروپاییان از تبدیل ارز امکان سرمایه گذاری آنان در این کشور افزایش مي يابد. با این تغییر و تحول قبرس به تدریج از حجم سرمایه گذاری دیگر کشورها کاسته و اولویت را به سرمایه گذاران اروپایی می دهد در نتیجه روز به روز شاهد اعمال محدودیت های بیشتری برای سرمایه گذاران غیر اروپایی خواهيم بود .توصیه ما این است که اگر قصدسرمايه گذاري در این کشور را داريد بهتر است كمي سرعت عمل به خرج دهيد.

سطح بالای زندگی درقبرس باعث شد تادر سال ۲۰۰۵ میلادی مقام پنجم دنیا را در اين زمینه به خود اختصاص دهد و از كشورهایی مانند انگلیس فرانسه و آلمان پیشي بگيرد.ملاك اين انتخاب سطح درآمد، بهداشت، آزادی، درصد بیکاری، وضعیت آب و هوایی،ثبات سیاسی، امنیت، تناسب جمعیت از نظر جنسی، رفاه و سطح زندگی است.

همچنین این کشور با ارائه پاسپورت اروپا به سرمایه گذاران خارجی توانسته است بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ مبلغ ۴ میلیارد یورو را به واسطه فروش ملک و سرمایه گذاری وارد قبرس کند.

در حال حاضر دولت قبرس و سازمان جهانگردی اين كشور تاکید خود را از دریا و خورشید و سواحل قبرس به ايجاد امکاناتی مانند پایه گذاری ورزش های مختلف و پیشرفت کشور معطوف نموده اند.در این زمينه اتحادیه اروپا 28 میلیون یورو براي تاسیسات زیر بنایی اختصاص داده است.در حال حاضر تیم های بین المللی در حال احداث بنادر جدید در راستاي افزایش امکانات پهلو گیری قایق ها و کشتی های مجلل می باشند. همچنین دولت در نظر دارد با احداث 11 زمین جدید گلف قبرس را به عنوان مرکز گلف مدیترانه معرفي نمايد.

امنیت بالای اجتماعی قوانین اداری بسیار پایدار و تاسیسات زیر بنایی قوی قبرس جایگاه اين كشور را در اروپا به مقام بسیار بالایی ارتقا داده است

شرایط وام بانکی قبرس

در کشور قبرس معمولا شرایط وام بانکی توسط بانک مرکزی ابلاغ میگردد و لی خود بانکها نیز راسا تسهیلاتی را برای جذب بیشتر مشتری فراهم میکنند . آشنایی آنان با قوانین بین المللی و همچنین آشنایی آنان با مشتریان ایرانی کار را برای هموطنان سهل تر نموده است .

–  وام مورد درخواست میتواند به هر ارز خارجی که در لیست بانک جهانی است باشد.

– نوع ارز انتخابی بستگی به چند عامل دارد  :

– میزان LIBOR در مورد ارز مورد نظر:

نرخ جهانی بهره در مورد هر ارز خارجی متفاوت است مثلا در مورد یورو نرخ امروز ۴.۹ و ین ژاپن ۰.۵۶ و فرانک سوئیس ۲.۹ میباشد بنا بر این چنانچه شما درآمد ارزی خارجی مثلا ین ژاپن دارید بهتر است که از این واحد پولی   استفاده کنید تا سود کمتری پرداخت نمایید.

– کمترین تغییر نرخ جهانی را داشته باشد:

تغییر نرخ همیشه باعث میشود که خریدار در نهایت نتواند برنامه مالی مناسبی را بریزد. در نتیجه ارزی را انتخاب کنید که کمترین تغییرات جهانی را داشته باشد .

– درآمد شما ریالی است یا ارزی:

ارزی انتخاب شود که مبنای تبدیل آن در کشور از کمترین تغییر برخوردار باشد.

– واحد پول ملی در نظر گرفته شود:

معمولا بانک برای شما دو حساب پس انداز و وامی باز میکند پول بایستی به حساب پس انداز واریز شود سپس بانک در سررسید اقساط از این حساب برداشت و به حساب وامی واریز میکند بنا بر این چنانچه وام شما به یورو باشد در موقع جابجایی پول بین حسابها یا واریز به حساب هیچگونه کارمزد تبدیل ارز دریافت نمیگیرد ولی در سایر موارد ارزی هزینه تبدیل پول به واحد ملی (یورو) از شما کسر میگردد.

– مدت زمان وام میتواند تا ۳۵ و حتی ۴۰ سال باشد ولی بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان وام به همراه سن شما از ۷۰ سال بیشتر نباشد. در مواردی برخی بانکها این مدت زمان را به ۶۵ سال کاهش داده اند.

– نحوه محاسبه سود:

نرخ LIBOR بعلاوه سود بانک میباشد که سود بانک بین ۲.۵ تا ۱.۷۵ متغییر است. در برخی موارد بانک به شما پیشنهاد میکند چنانچه از بیمه عمر استفاده نمایید مبلغی در نرخ بهره به شما تخفیف میدهد که چنانچه شما پرداختی ماهیانه خود را بابت بیمه عمر حساب کنید به نفع شما نمیباشد  .

– بیمه عمری که توسط بانکهای قبرس انجام میشود بدین صورت است که بابت مبلغ وام و به مدت زمان وام شما بیمه میشوید چنانچه در این مدت برای شما اتفاقی بیفتد همان مبلغ به ورثه شما پرداخت میگردد که ابتدا بانک باقیمانده پول خود را بر میدارد و سپس بقیه آن را به خانواده شما پرداخت میکند ولی چنانچه خداوند به شما عمر طولانی عطا نماید بانک در پایان مدت وام طبق قرارداد هیچگونه مبلغی را به شما عودت نمیدهد .البته در هنگام امضاء قرارداد وعده و وعیدهایی میدهد که حاضر به درج آن در قرارداد و تضمین آن نمیباشد  .

– طریقه پرداخت اقساط میتواند به اشکال مختلف باشد که بنا به موقعیت مالی انتخاب آن بعهده خود شما میباشد.

– طریقه اول و صحیح آن پرداخت اصل و سود بصورت همزمان میباشد که در این روش شما کمترین سود بانکی را میدهید

– طریقه دوم پرداخت مبلغ ثابت است که این مبلغ بر اساس سود ماهیانه و مبلغی از اصل پول میباشد.

– طریقه سوم بدین صورت است که شما ابتدا فقط سود بانک را میدهید برای مدت ۳ تا ۵ سال و حتی در   مواردی تا آخر مدت زمان وام. در این روش مبلغ پرداختی ماهیانه شما کمتر است ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که مبلغ بدهی شما همیشه همان مبلغ اولیه است.

– هزینه های وام شامل هزینه تمبر، بیمه آپارتمان و هزینه مبلغ وام درخواستی برای یک واحد یک خوابه حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو است که در ابتدا از حساب شما برداشت میشود.

– در مواردی فروشنده بابت عدم اعتبار کافی یا تغییر بانک کارگزار بایستی مبلغی بعنوان تضمین سند به بانک بدهد که این بانک گارانتی شامل مبلغ وام میباشد و در برخی موارد فروشنده هزینه این بانک گارانتی را از شما درخواست میکند، چنانچه به این مورد که بسیار نادر است برخورد کردید حتما در قرارداد زمان قید شود معمولا زمان صدور سند بعد از پایان کار ۲ سال است شما نیز قید نمایید که هزینه این بانک گارانتی برای مدت ۲ سال توسط شما و بعد از آن بعهده فروشنده است در این موارد چنانچه صدور سند به تاخیر افتاد فروشنده موظف به پرداخت هزینه بانک گارانتی تا زمان صدور سند است .

– مدارک مورد نیاز:

مدارک مورد نیاز بانک برای بررسی درخواست وام شامل مدارک سند ملکی، نامه شغلی، نامه بانک، قبض آب یا برق یا تلفن میباشد که بایستی به زبان انگلیسی یا یونانی ترجمه رسمی شده باشد و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه هم شده باشد.

– فرم درخواست وام:

در زمان درخواست وام بایستی فرم در خواست وام پر شود توجه به درج آدرس در این فرم بسیار مهم است این آدرس بعنوان آدرس رسمی شما ثبت میگردد و تمام مکاتبات بانک با شما از طریق این آدرس صورت میپذیرد بنا بر این دقت نمایید که آدرس بصورت کامل درج شده باشد. توجه داشته باشید قبض برق یا تلفن یا آب ترجمه شده حتما بنام خودتان و به همین آدرس بایستی باشد  .

درصورت لزوم جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سؤالات متداول درباره اقامت دائم قبرس و اخذ پاسپورت اروپا مراجعه کنید.

مشاهده لیست املاک برای فروش در قبرس